Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Stationsplein Amsterdam CS afgesloten na ’incident met auto’

AMSTERDAM - Voor het centraal station van Amsterdam heeft zich zaterdagavond volgens de politie „een incident” voorgedaan met een auto. Het plein voor het station is ruim afgezet met linten. Er zijn ambulances ter plaatse. Er zou zeker een persoon gewond zijn geraakt. Er is veel politie op de been.
Afbeelding
Volgens de politie is een auto tegen een muur gereden. Op een foto is een zwarte auto te zien met een gebarsten voorruit.

Volgens een woordvoerster van het vervoersbedrijf GVB wordt op last van de politie het Centraal Station ontruimd.
Misschien is dit één van de vijf "Belgen" die boos is omdat hij niet met de man uit Amsterdam het concert van Guus mag filmen? :shock:

Let op dit artikel even op de woorden „een incident”...auto tegen een muur gereden...En het Centraal Station ontruimd..

Doen ze dat vaker, een buurt ontruimen als iemand per ongeluk tegen een muur rijdt ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Update...

Ooggetuigen melden tegen de zender dat er minstens tien politie-auto's ter plaatse zijn en een ambulance. Ambulancepersoneel behandelt zeker een vrouw die op straat ligt. nader details ontbreken nog.

Diverse tram- en buslijnen worden omgeleid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Het wordt met de minuut spannender.

Volgens het AD. Vijf gewonden bij incident met auto Stationsplein Amsterdam. Men spreekt nog steeds over een incident, dus geen zorgen.
Een automobilist is vanavond het Stationsplein bij Amsterdam Centraal opgereden en heeft daarbij vijf mensen verwond. Twee van de gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. Het Stationsplein is afgezet door de politie.

Het plein voor het monumentale station is ruim afgezet met linten. Volgens de politie stond een automobilist ,,op een plek waar dat niet mocht, werd aangesproken door agenten en ging er vandoor''.

De automobilist is aangehouden en wordt verhoord. Vijf mensen raakten volgens de politie gewond, twee daarvan zijn naar het ziekenhuis gebracht. De andere drie worden ter plaatse behandeld. De auto wordt onderzocht. Volgens de politie is de auto tegen een muur gereden.

Diverse tram- en buslijnen worden omgeleid en ingekort, meldt het vervoersbedrijf GVB. Het incident heeft geen invloed op het treinverkeer, zegt een woordvoerder van de NS. Het station is nog bereikbaar via de IJ-zijde en aan de westzijde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

Voorlopig houdt men het op dat de bestuurder van de auto onwel is geworden en daardoor van z'n lijntje is geraakt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

De bestuurder is aangehouden. Uit de
eerste gesprekken met hem concludeert
de politie dat het niet ging om opzet
maar om een onwelwording. Een deel van
het stationsplein was een tijd afgezet.
Maar waarom blijft hij indien hij onwel is geworden de komende nacht in een cel in plaats van in het ziekenhuis?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

King George schreef:
Maar waarom blijft hij indien hij onwel is geworden de komende nacht in een cel in plaats van in het ziekenhuis?
Het is een erg raar verhaal. Ik wil wel graag de naam van deze man weten, en wat voor religie hij aanhangt voordat ik het verhaal van deze "onwelwording " geloof.

Acht mensen gewond, waarvan een paar ernstig. En wat deed hij daar op de stoep. :nietverstaan:

Het "incident" is inmiddels wereld nieuws...Heel veel kranten schrijven er over.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Weet Israël meer dan wij? Volgens Israëlische media was "incident" bij Amsterdam Centraal Station een bewuste aanval. 3 Israëliërs onder de gewonden.
Three Israelis hurt in Amsterdam vehicular attack

Three Israelis were among those injured in a vehicular attack carried out near Amsterdam's central bus station Saturday.

Eight people were injured in what the police are calling a terrorist incident. The driver was arrested by police.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Nog een raar bericht over de onwel geworden man in Amsterdam.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

Even een speculatie: Zouden die gewonde Israëliërs wellicht herkenbaar zijn geweest aan het dragen van een keppeltje of zo?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Er komt iets meer informatie uit Amsterdam los. De man had een laag bloedsuikerspiegel. :nietverstaan:
Drie keer raden hoe dat komt?
Vier toeristen lagen zondagochtend nog in het ziekenhuis, nadat ze zaterdagavond op het Stationsplein in Amsterdam waren aangereden door een 45-jarige automobilist. Twee zijn zondagochtend geopereerd en twee worden kunstmatig in coma gehouden, zei de politie.

In totaal vielen zaterdag acht gewonden toen de man op de voetgangers inreed. Volgens de politie was er geen opzet in het spel, maar was hij onwel geworden. Het bleek dat hij een lage bloedsuikerspiegel had, aldus een woordvoerder zondag
.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

Dacht hij soms dat dat betonblok waartegen hij reed van druivensuiker of zo was gemaakt waar hij wat van af kon schrapen om zijn plotselinge hongerklop als gevolg van te lang ramadannen te kunnen stillen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

De politie wordt waarschijnlijk doodziek van alle twitteraars en journalisten die speculeren over deze aanslag dit vreemde ongeluk.
De dader is een 45-jarige Amsterdammer. Hij reed rustig weg en gaf na 30 meter opeens veel gas. Na een meter of 30 gaf hij opeens veel gas. Hij reed toen enkele voetgangers aan en reed uiteindelijk tegen een muur bij de ingang van de metro.

Bestuurder kan zich niets meer herinneren.

"Ik hoorde een doffe klap", vertelt ooggetuige Moiko Schraa tegen RTL Nieuws. "Toen heb ik mij omgedraaid en zag ik een auto. Binnen 30 seconden stond het helemaal vol met politie."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Via AT5.nl Sommige getuigen geloven er geen klap van dat het een raar ongeval is.
De man zou volgens de politie eerder die avond zijn aangesproken toen hij op een plek stond waar dat niet mocht. Hierna ging hij er plots vandoor.

Getuigen
Verschillende getuigen melden echter aan AT5 dat de auto eerder al met hoge snelheid vanuit Westelijke richting richting de tramhalte aan de Westzijde van CS reed. Ze trekken de eerste lezing van de politie dan ook in twijfel.

'Opzettelijk gevlucht'
Een getuige, die op het moment van het incident overstapte op tram 26, is verbaasd over de lezing van de politie dat de man onwel werd. 'Ik zag de auto staan op de tramrails en dacht nog "goh, als er een aanslag komt, dan is dit het." De bestuurder werd aangesproken door twee agenten. Ik heb er even naar gekeken en liep toen door. Ik was zo'n honderd meter verder toen de wagen er dus vandoor scheurde. In mijn beleving is de man opzettelijk gevlucht is voor de politie. Maar dat hoor je niet terug.'

De auto volgde de tramrails richting het Damrak en knalde uiteindelijk tegen een muur bij de ingang van de metro. 'Hij volgde de bocht en volgens mij is hij gewoon door de snelheid uit de bocht gevlogen', vervolgt de getuige. 'Misschien probeerde hij juist mensen te ontwijken en is hij dus aan zijn stuur gaan trekken.'

Een tweede getuige liep op het moment van het incident met een vriend richting het Stationsplein. 'Ik was aan de Westzijde van CS en liep net de fietstunnel uit richting tram 5', stelt de man. 'Ik liep te praten met een vriend toen hij mijn naam schreeuwde. "Rennen, rennen" zei hij. Ik keek naar rechts en zag een zwarte Peugeot met hoge snelheid op me af komen.'

De twee mannen springen opzij en zien hoe de auto moet stoppen omdat er trams in de weg stonden. 'Twee agenten gingen toen naar de man toe om om z'n rijbewijs te vragen. Eén van de agenten seinde naar collega's dat ze erbij moesten komen. De andere agent gaf het rijbewijs terug aan de man en leek te gebaren van "rij maar door."'

Volgens de getuige, die naar eigen zeggen op vijf a tien meter van de auto stond, maakte de bestuurder 'een geïrriteerde indruk'. 'Hij griste het rijbewijs min of meer uit de hand van de agent. Vervolgens startte hij, met een telefoon in zijn hand, de auto en reed hij vol gas de menigte in. We zagen mensen letterlijk door de lucht vliegen.'

'Niet zomaar een ongeluk'
De auto maakte bij het wegrijden duidelijk vaart, stelt de getuige. 'Hij reed misschien wel vijftig kilometer per uur. Er ontstond paniek, je hoorde mensen gillen. Ook ik ben weggerend. Ik zelf ben er honderd procent zeker van overtuigd dat er géén mogelijkheid is dat de man onwel is geworden. Dat heb ik wel overal gelezen en dat frustreert heel erg. Hij heeft volgens mij gewoon twee pogingen gedaan! En er is tegen hem gepraat door de politie. De politie had moeten merken dat er iets niet klopte. Dit is niet zomaar een ongeluk geweest.'

45-jarige Amsterdammer
De politie laat zondag aan het begin van de middag weten dat de aangehouden bestuurder een 45-jarige Amsterdammer is. Hij werd aangesproken omdat hij over de trambaan reed, stelt de politie. 'Hem is een bekeuring aangezegd en hij werd verzocht rustig de trambaan te volgen en van het plein af te rijden.'

Volgens de politie deed de man dit in eerste instantie ook, maar gaf hij vervolgens ineens gas. De politie blijft erbij dat er géén opzet in het spel is. 'Hij heeft een medische achtergrond en is mogelijk door een lage bloedsuikerspiegelwaarde onwel geworden. Hij geeft aan zich niets van het voorval te kunnen herinneren. De politie heeft in verband met dit ernstige incident de zaak verder in onderzoek.'
Nog vier gewonden in het ziekenhuis

Er liggen op dit moment nog vier slachtoffers in een ziekenhuis. Twee slachtoffers worden momenteel in coma gehouden, de twee anderen zijn vanochtend geopereerd. Volgens de politie zijn de aangereden voetgangers 'voornamelijk toeristen'.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Mahalingam »

Zou het waar zijn?
Three Israelis hurt in Amsterdam vehicular attack
Itamar Eichner|Published: 11.06.17 , 11:17

Three Israelis were among those injured in a vehicular attack carried out near Amsterdam's central bus station Saturday.

Eight people were injured in what the police are calling a terrorist incident. The driver was arrested by police.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340 ... 84,00.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Zou het waar zijn?
Three Israelis hurt in Amsterdam vehicular attack
Het blijft een vreemd verhaal. Hier boven schreef ik wat getuigen gezien en ervaren hebben, en dit zegt de politie er van ..
Update aanrijding Stationsplein

Laatste update:

Amsterdam - De zeven aangereden voetgangers zijn voornamelijk toeristen. Vier van hen liggen nog in het ziekenhuis. Twee zijn vanochtend geopereerd en twee worden kunstmatig in slaap gehouden. De aangehouden bestuurder van de betrokken personenauto, een 45-jarige inwoner van Amsterdam, zit nog vast. Hij heeft een medische achtergrond en is mogelijk door een lage bloedsuikerspiegelwaarde onwel geworden. Hij geeft aan zich niets van het voorval te kunnen herinneren. De politie heeft in verband met dit ernstige incident de zaak verder in onderzoek.

De bestuurder werd gisteravond, zaterdag 10 juni 2017 op het Stationsplein te Amsterdam aangesproken op het feit dat hij met zijn auto op een trambaan reed. Hem is een proces-verbaal aangezegd en na controle van zijn personalia en het kenteken van zijn auto was er geen reden hem verder op te houden. Hem werd uitgelegd dat hij voorzichtig de trambaan moest volgen om het Stationsplein af te rijden en weer op een normale rijbaan terecht te komen.

Toen de bestuurder wegreed deed hij dat heel rustig en stapvoets. Op enig moment hoorden de politiemensen dat het toerental van de auto heel erg hoog werd en de auto met een behoorlijke snelheid vanaf de trambaan het voetgangersgedeelte opreed. Hierbij heeft hij meerdere voetgangers aangereden en kwam hij vrij snel tot stilstand tegen een betonnen rand van de Metrotoegang.

De bestuurder werd direct aangehouden en naar een politiebureau in het Centraal Station gebracht. In het politiebureau heeft een blaastest uitgewezen dat er geen sprake was van alcoholgebruik.
dat er geen sprake was van alcoholgebruik

Nee, logisch. Moslims drinken geen alcohol.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

Zou de cruise control op hol geslagen zijn? Heb ik overigens in wat voor auto met cruise control nog nooit meegemaakt, maar dat terzijde.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Ach toch....De man is een bekende van de politie
De automobilist is, zo vertelt de politie, ter plekke nagetrokken. 'Hij stond in onze systemen. Hij is jaren geleden met ons in aanraking geweest, maar niet voor iets heel ingrijpends. Geen reden voor alarm, zeker niet.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Getuigen melden iets anders dan wat de politie ons wil voorwenden.

Bericht door King George »

Man die op mensen inreed is 45-jarige Amsterdammer: Nog vier slachtoffers in ziekenhuis

zondag 11 juni 2017 | 12:51

Afbeelding
Foto: Inter Visual Studio / Sander Disselköter

De man die gisteren zeven voetgangers schepte op het Stationsplein voor CS is een 45-jarige Amsterdammer. Getuigen zagen de man vlak vóór het incident al met hoge snelheid over een trambaan rijden.

Het incident gebeurde rond 21.00 uur. Omstanders vrezen in eerste instantie, met recente aanslagen in onder meer Londen, Stockholm en Berlijn in het achterhoofd, dat ook in dit geval sprake is van een aanslag. De politie is snel en met veel mankracht ter plaatse en de man wordt, als hij met zijn auto tegen een muur tot stilstand is gekomen, aangehouden.

Ruim een uur later laat de politie via een bericht op Twitter weten dat het er niet op lijkt dat er opzet in het spel is.

'Het gaat mogelijk om een onwelwording. Uiteraard doen we verder onderzoek om een en ander uit te sluiten', Twittert de politie.

De man zou volgens de politie eerder die avond zijn aangesproken toen hij op een plek stond waar dat niet mocht. Hierna ging hij er plots vandoor.

Getuigen
Verschillende getuigen melden echter aan AT5 dat de auto eerder al met hoge snelheid vanuit Westelijke richting richting de tramhalte aan de Westzijde van CS reed. Ze trekken de eerste lezing van de politie dan ook in twijfel.

‘Opzettelijk gevlucht’
Een getuige, die op het moment van het incident overstapte op tram 26, is verbaasd over de lezing van de politie dat de man onwel werd. ‘Ik zag de auto staan op de tramrails en dacht nog “goh, als er een aanslag komt, dan is dit het.” De bestuurder werd aangesproken door twee agenten. Ik heb er even naar gekeken en liep toen door. Ik was zo’n honderd meter verder toen de wagen er dus vandoor scheurde. In mijn beleving is de man opzettelijk gevlucht is voor de politie. Maar dat hoor je niet terug.’


De auto volgde de tramrails richting het Damrak en knalde uiteindelijk tegen een muur bij de ingang van de metro. ‘Hij volgde de bocht en volgens mij is hij gewoon door de snelheid uit de bocht gevlogen’, vervolgt de getuige. ‘Misschien probeerde hij juist mensen te ontwijken en is hij dus aan zijn stuur gaan trekken.’

Een tweede getuige liep op het moment van het incident met een vriend richting het Stationsplein. ‘Ik was aan de Westzijde van CS en liep net de fietstunnel uit richting tram 5′, stelt de man. ‘Ik liep te praten met een vriend toen hij mijn naam schreeuwde. “Rennen, rennen” zei hij. Ik keek naar rechts en zag een zwarte Peugeot met hoge snelheid op me af komen.’


AT5
Laatst gewijzigd door King George op zo jun 11, 2017 6:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Verbaast het ons nog dat de politie ons voorliegt?

Bericht door King George »

Amsterdam CS crash: getuigen weerspreken politie
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... weers.html
Laatst gewijzigd door King George op zo jun 11, 2017 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

Off topic:

Cijfers over criminele asielzoekers onder de pet gehouden
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2806 ... pet__.html

Corrupte politie probeerde De Telegraaf om te kopen om grootschalige asielzoekerscriminaliteit in de doofpot te stoppen.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... e-stoppen/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

Onbegrijpelijk dat de Amsterdamse politie word geadviseerd door een moslima die bij allerlei financiële malversaties is betrokken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Man die mensen aanreed bij CS zit nog vast

De 45-jarige automobilist die zaterdagavond bij Amsterdam Centraal Station zeven voetgangers verwondde, zit maandag nog steeds vast. Volgens een woordvoerder wil de politie „100 procent” zeker zijn van de aanleiding van de aanrijding. Twee personen liggen nog in een ziekenhuis. Zij hebben botbreuken, zei de zegsman.

Het ziet ernaar nog altijd naar uit dat hij onwel is geraakt vanwege een lage bloedsuikerspiegel. „We doen de laatste controles met betrekking tot zijn diabetesverhaal”, vertelde de woordvoerder. „Hij is heel meewerkzaam en vindt het vreselijk wat er is gebeurd.” De Amsterdammer zegt zich niets meer van het incident te kunnen herinneren.
Ik vermoed dat de man nu spijt heeft van zijn sudden jihad syndroom. Het is namelijk beter om 30 uur te schoffelen dan om 8 jaar vast te zitten op de terreurafdelingen van de gevangenis in Vught.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door King George »

De Amsterdammer zegt zich niets meer van het incident te kunnen herinneren.
Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Acht gewonden bij auto-incident Amsterdam Centraal

Bericht door Ariel »

Het verhaal over Achmed de man met zijn lage bloedsuiker wordt steeds spannender. Hij weet nu zelfs niet meer hoe hij in Amsterdam gekomen is. :rolleyes:
Automobilist CS: Ik weet niet meer hoe ik in binnenstad terecht ben gekomen

Achmed...De Amsterdammer (45) die zaterdagavond bij Amsterdam Centraal Station acht voetgangers aanreed, weet zelf niet meer hoe hij in de binnenstad terecht is gekomen. Hij is volgens de politie erg geschrokken en wil graag weten wat er is voorgevallen. De voorlopige conclusie van het onderzoek is dat hij vermoedelijk door zijn suikerziekte onwel werd en daardoor de controle over zijn auto verloor.

De automobilist zit nog vast. Volgens woordvoerder Marijke Stor van de politie in Amsterdam werkt hij goed mee met het onderzoek. ,,We proberen er samen met deze meneer achter te komen wat er precies voorgevallen is. Hoe hij onwel is geworden, wat er is voorafgegaan aan het incident. Daarom moet hij nog even vastzitten. Hij wil zelf ook graag weten wat er voorgevallen is en is zelf ook erg geschrokken van het gebeuren. We willen het verhaal gewoon helemaal compleet hebben.''

Het onderzoek van de politie richt zich nu onder meer op de verwarde staat van de automobilist voor het ongeluk. ,,Hij geeft zelf bijvoorbeeld aan dat hij niet meer helemaal weet hoe hij nou in de binnenstad van Amsterdam terecht is gekomen, dus dat zegt wel iets over zijn verwarring.''

Omdat de politie niet meer denkt aan kwade bedoelingen is de zaak door de recherche overgedragen aan de afdeling ernstige aanrijdingen. Ook een ongeval met zwaar letsel valt onder het strafrecht en kan leiden tot een veroordeling. Er is in dergelijke gevallen dan echter geen sprake van opzet, maar van schuld.

Twee slachtoffers liggen nog in een ziekenhuis. Zij hebben botbreuken maar zijn buiten levensgevaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie