Ramadan door de jaren heen. 2020

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

Zo! Dus die verschrikkelijke 'islamofoben' hebben toch nog twee moslims te grazen genomen... :scratch:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Zo! Dus die verschrikkelijke 'islamofoben' hebben toch nog twee moslims te grazen genomen... :scratch:
Ik weet niet wie het tweede dader is en wie hij vermoord heeft en hoe hij dat gedaan heeft.

Iemand?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

Was het niet die automobilist in Engeland? :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52144
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Alle media hebben nu wel iets dergelijks:
Wat je moet weten over het Suikerfeest
http://www.ad.nl/binnenland/wat-je-moet ... ~a599bbfc/

Wat natuurlijk wordt nergens verteld is hoe het eerste suikerfeest tot stand kwam.
Dat iverhaal llustreert namelijk zo duidelijk het parasitaire gedrag van Mohammedanen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Was het niet die automobilist in Engeland? :emm2:
Dat was de eerste.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door sjun »

Waaarom wordt de term islamofoob gebruikt? Niet iedereen die wat tegen islam heeft (en er valt genoeg aan te merken op de teksten uit koran, hadith en soenna) is goed geduid met de term islamofoob. Want zo irreëel is angst voor islam niet als je op de hoogte bent met waar het voor staat en op welke wijze het systeem zichzelf opdringt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

Theo Hiddema haalt hard uit naar Iftar-vierende politieagenten: “Het is schijterigheid”

Door Michael van der Galien, 27 juni 2017

Afbeelding

Zijn boodschap aan de politie? “Word weer waakzaam en dienstbaar. Da’s genoeg!”

Theo Hiddema van Forum voor Democratie vindt het volstrekt belachelijk dat de Nederlandse politie allerlei “iftar-avonden” organiseerden tijdens Ramadan. Met name de Amsterdamse politie vindt dat ge-wel-dig om te bewijzen dat ze openstaan voor de multiculturele samenleving en met iedereen een band hebben. Hiddema vindt dat onzin.

“Dan wordt er een oproep tot gebed gedaan en zit de politie heel braafjes koekjes rond te delen,” zei Hiddema afgelopen zondag bij het tv-programma van Harry Mens. “Dat is pure schijterigheid vermomd in hoffelijkheid. Dat is het gewoon.”

“Schijterigheid vermomd als hoffelijkheid?” vroeg Mens Hiddema nog. “Ja. Ja. Heb je ooit een politie-iftar — noem ik het maar even voor het gemak — bij een processie gezien, bij een sacrementsprocessie? Of in een Sjoel? Waarom niet daar? Omdat vanuit die hoek de politie niets te duchten heeft.

“Maar hier,” ging Hiddema verder, “is het een slijmgedrag, je wil het niet weten. Het is afzichtelijk. Het is wat ik je zeg schijterigheid.”

En toen kwam de uitsmijter:

“De politie is echt... ik vergelijk het met een bange hond. Het is een bange hond die steeds naar zijn baas toe kruipt, met een smekende blik, ‘ik doe aardig, doe jij nou ook eens lief, aai mij nou eens een keertje’.”

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... terigheid/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door xplosive »

Mogelijk veel te fanatiek aan de (ontzettend ongezonde en volslagen idiote) Ramadan meegedaan? (deze suggestie wordt mij waarschijnlijk ernstig kwalijk genomen, want : zielig)

Ajax-middenvelder Nouri zakt in elkaar tijdens oefenduel
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

xplosive schreef: (deze suggestie wordt mij waarschijnlijk ernstig kwalijk genomen, want : zielig)
Niet door mij. Ik heb niks met voetbal, en met Nouri gaat het weer goed.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52144
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Nouri heeft nourishment tot zich genomen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
xplosive schreef: (deze suggestie wordt mij waarschijnlijk ernstig kwalijk genomen, want : zielig)
Niet door mij. Ik heb niks met voetbal, en met Nouri gaat het weer goed.
Blijkbaar toch niet :

Ernstige en blijvende hersenschade voor Ajax-middenvelder Nouri

Triest. En het is niet uitgesloten dat Nouri dat te danken heeft aan die "leuke" Ramadan.

Mijn aanbeveling voor moslims : "Doe Ramadan voor eeuwig in de ban!" (en zweer je islam-geloof volledig en voor altijd af)
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Over een maand, op dinsdag 15 mei begint de ramadan weer.

Een politieagent in Apeldoorn is in gedachten al druk bezig met dit mohammedaanse feest en via werft ongegeneerd op Instagram
schoolkinderen om kennis te nemen van het jaarlijkse mohammedaanse hongerfeest en de iftar.

Het politiekorps organiseert dus religieuze bijeenkomsten. Lijkt me trouwens niet de taak van de politie.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Gelukkig blijft de Amsterdamse politie niet achter wat betreft iftars. Ze gaan er zelfs prat op dat ze in Amsterdam de grootste politie-iftar van Europa hebben. icon_clap.gif Well done boys.... icon_thumbup.gif
Ook dit jaar organiseert het Marokkaans Netwerk van de eenheid Amsterdam de politie-iftar. Wat ooit begon als een kleine bijeenkomst met 70 mensen in een kantine van een politiegebouw, is uitgegroeid tot de grootste politie-iftar van Europa. Dit jaar wordt de iftar alweer voor de 16e keer georganiseerd.

De politie-iftar staat in het teken van verbinding en heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als een uitstekend en sterk werkend verbindingsmiddel. Hoe hechter die verbinding, hoe beter wij als samenleving in staat zijn om de ongelijkwaardigheid in onze lieve stad tegen te gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door King George »

Politiekorps Amsterdam hoeft dus niet te klagen over personeelsgebrek, want genoeg bezoekers van de Iftar paraat. Helaas niet criminaliteitsbestrijding, hetgeen waar wij (gedwongen) belasting voor betalen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door King George »

Ariel schreef:Over een maand, op dinsdag 15 mei begint de ramadan weer.

Een politieagent in Apeldoorn is in gedachten al druk bezig met dit mohammedaanse feest en via werft ongegeneerd op Instagram
schoolkinderen om kennis te nemen van het jaarlijkse mohammedaanse hongerfeest en de iftar.

Het politiekorps organiseert dus religieuze bijeenkomsten. Lijkt me trouwens niet de taak van de politie.
Spoiler! :
Afbeelding
Van bezoeken van de Iftar naar kindsoldaten ronselen voor de Jihad?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Pilgrim »

Ramadan – PVV wil uitleg van Ferdinand Grapperhaus over politie-iftars

Bas Paternotte, 17-04-2018

Afbeelding

Politie Amsterdam organiseert grootste iftar van Europa – Apeldoorn ronselt jongeren voor moslimritueel

De PVV wil uitleg van minister van Justitie Ferdinand Grapperhaus over de politie-iftars. De Amsterdamse politie organiseert begin juni naar eigen zeggen ‘de grootste politie-iftar van Europa’. Maandag werd bekend dat de politie Apeldoorn ongelovige jongeren ronselt om mee te doen aan een iftar.

‘Mocro-maffia’
PVV’ers Lilian Helder en Harm Beertema menen dat het organiseren van religieuze/ideologische activiteiten niet horen bij de taakomschrijving van de politie. Volgens de Amsterdamse politie heeft de iftar ‘in deze lieve stad’ zich in de afgelopen jaren ‘bewezen als een uitstekend en sterk werkend verbindingsmiddel’. Het PVV-duo wil weten hoe zich dat verhoudt tot het liquidatiegeweld door de zogenoemde ‘Mocro-maffia’

Helder en Beertema willen dat de politie een neutrale houding inneemt en zich aan haar taken zoals opsporing en handhaving openbare orde. Volgens hen verkwanselt de politie ‘door het zo opzichtig etaleren van de voorkeur voor Islamitische activiteiten’ de voor haar geloofwaardig optreden vereiste neutraliteit en tast ze hiermee haar eigen gezag aan.

‘Politie-iftar Apeldoorn voor jongeren zeer kwalijk’
Ook willen de PVV’ers opheldering over de politie in Apeldoorn die ongelovige jongeren ronselt voor een politie-iftar. Helder en Beertema willen dat Grapperhaus een einde aan deze praktijken maakt: “Deelt u de mening van de PVV dat dit zeer kwalijk is, omdat kinderen nog geloven in de neutraliteit van de politie en verre horen te blijven van een feest van een ideologie dat strijdig is met onze vrijheid en gelijkwaardigheid?”

http://politiek.tpo.nl/2018/04/17/ramad ... ie-iftars/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef: “Deelt u de mening van de PVV dat dit zeer kwalijk is, omdat kinderen nog geloven in de neutraliteit van de politie en verre horen te blijven van een feest van een ideologie dat strijdig is met onze vrijheid en gelijkwaardigheid?”

Antwoord van dhr Ferdinand Grapperhaus:

NEE, DIE MENING DEEL IK NIET.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mohammedaans jaarlijks Hongerfeest en de Iftar

Jeugdagent politie Apeldoorn: "Onnozel kind, Ben jij met je klas geïnteresseerd in andere culturen?"
Reactie onnozel kind: "Ja hoor! Ik vind vooruitgang altijd wel leuk als ik daarvan wat kan leren."
Onnozele jeugdagent: "Goed zo onnozel kind! Dan heb ik hier voop jou een Marokkaanse cultuur die gebaseerd is op de Islam."
Reactie onnozel kind: "En wat is daar zo bijzonder aan meneer de onnozele jeugdagent?"
Onnozele jeugdagent: "Zij doen dingen die een normaal mens niet zal doen."
Reactie onnozel kind: "Goh, wat interessant. Hoe heet dat en hoe abnormaal is dat?"
Onnozele jeugdagent: "Die Marokkanen eten en drinken de hele dag niet. Dat begint bij zonsopgang en eindigt als het donker is. Dat heet Ramadan vieren."
Reactie onnozel kind: "Wanneer eten ze dan, onnozele jeugdagent?"
Onnozele jeugdagent: "Alleen s'avonds laat vreten zij zich elke dag te barsten. Dertig dagen lang. Omdat zij moslim zijn."
Reactie onnozel kind: "Dat wil ik zien en waarschijnlijk ook mijn ouders. Want die zijn net zo onnozel als ik."
Onnozele jeugdagent: "Zijn je ouders ook onnozel?"
Reactie onnozel kind: "Ja meneer de onnozele agent. Zij stemmen altijd op GroenLinks."
Onnozele jeugdagent: "Maar er is nog meer aan de hand met die Marokkaanse moslims. Zij vereren een Arabische profeet die lang geleden in de woestijn karavanen overviel en beroofde."
Reactie onnozel kind: "Oh wat spannend jeugdagent. Is dat echt allemaal gebeurd?"
Onnozele jeugdagent: "Jaha, onnozel kind! En nog veel meer dingen die niet mogen van de politie."
Reactie onnozel kind: "Nou, dan mag ik zeker ook nog wat andere onnozele vriendjes van mij meenemen?"
Onnozele jeugdagent: "Op één voorwaarde onnozel kind, zij moeten dan wel ouders hebben die geslaagd zijn voor het diploma 'Gutmensch' en net zo onnozel zijn als 1,7 miljard moslims die deze cultuurtraditie aanhangen."
Reactie onnozel kind: "Wauw! Mag ik dan ook meedoen met die andere cultuur?"
Onnozele jeugdagent: "Nee onnozel kind! Want dan krijgen we last met de inspectie voor de Volksgezondheid. Het gaat er alleen om dat kinderen van onnozele ouders waardering opbrengen voor een onnozele totaal overbodige cultuur."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Ook onze Defensie is besmet met het ramadan virus. :shock:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leest u even mee?

Tijd voor elkaar en luisteren naar elkaar, is leren en begrijpen van elkaar.

Laten moslims daar nu totaal geen behoefte aan hebben. O jawel. Zij zullen wel meedoen. Voor de vorm. Voor het grote islamitische hypocriete leugenspel. Heerlijk toch die overtuiging bij moslims dat niet-moslims steeds onderdaniger worden.

Je hebt militairen en burgers. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als moslims en niet-moslims, laat de uitnodiging weten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Gezellig............ :heart:

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Wie had een aantal jaren geleden verwacht dat we dit soort toestanden zouden meemaken. :scratch: Ik denk niet dat onze kinderen vroeger op een examendag vrij kregen voor een bruiloft of ander feest.
‘Middelbare scholen houden bij examens best rekening met Suikerfeest’

Dit jaar valt het Suikerfeest, het islamitische feest waarop het einde van de ramadan gevierd wordt, op donderdag 14 juni of vrijdag 15 juni. Dat is voor middelbare scholieren midden in hun examenperiode. Scholen krijgen geen algemene richtlijn mee, maar wordt wel aangeraden met de context rekening te houden.

Moslimleerlingen zijn bij het Suikerfeest gewettigd afwezig op school en kunnen geen examens afleggen, meldt het onderwijsblad Klasse. Volgens het tijdschrift zijn er twee opties voor de scholen: je past het examenrooster voor alle leerlingen aan, of je voorziet twee verschillende examenmomenten.

‘We geven geen specifieke richtlijn aan de scholen’, zegt Marijke Van Bogaert, woordvoerster van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. ‘Onze scholen houden sowieso rekening met de context waarin de evaluatie plaatsvindt. Nu is die context de ramadan, maar het kan ook gaan om een lokale kermis of een communiefeest. Gezien het belang van evaluatie is het in elk geval aan te bevelen dat leerlingen in zo goed mogelijke omstandigheden hun examens kunnen afleggen.’

‘Voor het GO!, onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, is er geen algemene richtlijn die vanuit Brussel wordt opgelegd’, zegt woordvoerster Nathalie Jennes. ‘De scholen zijn vrij in het opstellen van de examenroosters met respect voor die feestdag. Zo schuiven ze bijvoorbeeld in het Koninklijk Atheneum van Antwerpen in die mate met het examenrooster dat moslimkinderen ‘s morgens het feest kunnen bijwonen en hun mondeling examen na de middag afleggen, of dat ze hun schriftelijk examen op een andere dag afleggen.’

‘Naar huis gaan’

Klasse geeft zelf nog enkele tips. ‘Laat de moslimleerlingen naar huis gaan, zodra hun examen klaar is. Zo kunnen ze sneller beginnen met studeren voor de volgende dag en kunnen ze later op de dag, wanneer de vermoeidheid zich laat voelen, nog even uitrusten voor het avondmaal.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Wijkraad graan voor vis in Haarlemmermeer :huh: legt ons uit wat een iftar is. Komt alle tezamen om samen met onze moslim broeders en zusters de iftar maaltijd te nuttigen. Maar kom vooral als je nog jong bent, zodat wij je kwetsbare jonge hersenen kunnen brainwashen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie