Collectieve Anti Trump psychose

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het draait allemaal om geld. Money and nothing else.

Ik vermoed dat de grote boys bang zijn dat er een onvermijdelijke confrontatie komt met de Arabische wereld. Prima toch. Die had er al veel eerder moeten komen. Helaas zien we nooit eenheid van gelid. Zelfs Europa met zijn baantjesvoorraad in Brussel is een verdeelde kermis met duizend en een regeltjes die nog altijd per land in Europa verschillen.

Wanneer de internationale beschaafde wereld van de kenniseconomie (alle niet-moslim landen) de handen ineen zouden slaan en unaniem de islam als een kankergezwel zouden erkennen en veroordelen, ja dan, ja pas dan zie ik al die walgelijke in onze beschaving niet inpasbare Arabieren, met in optocht achter hen aan alle geestelijk onreine mohammedanen, ineen krimpen van ellende. Zij zullen zich dan pas bewust worden van hun incompetentie doordat de wil van Allah, die dan nergens meer voor het oprapen ligt, hen uitsluitend armoede, ellende en achterlijkheid heeft opgeleverd. En wat doen die irritante domme moslims? Ja hoor, zij geven de schuld van het in gebreke blijven van Allah aan de ongelovigen. Een redelijk gesprek voeren met een moslim op basis van gezond verstand is daarmee zo goed als uitgesloten. Wij kunnen dat het beste accepteren als zijnde de wil van Allah.

Confronteer moslims met hun keuzevrijheid waar ze allemaal zo prat op gaan!

Er bestaat geen moslim die durft te beweren dat hij geen vrije wil heeft. Dat komt omdat hij nauwelijks nog hersenen over heeft om logisch te kunnen denken. Immers, juist de islam is een parasietenreligie die voor honderd procent afhankelijk is van de wil van Allah. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk dat moslims glashard precies het tegenovergestelde durven beweren? Vandaar ook het gemiddeld lage IQ van mohammedanen en het daarbij behorende begrip dat zij nooit wat noemenswaardig gepresteerd hebben in wetenschap, kunst, muziek, verbetering van de menselijke standaard, vrijmaking van de door hen op slot gedane geest.

Islam is een tweedehands perverse achterlijke heidense onwetenschappelijke plagiaat- en parasietenreligie van groot formaat. In een woord: KANKERGEZWEL.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door King George »

Freudiaanse slip off the tongue?

MSNBC: 'het is onze taak om te bepalen wat mensen denken'



Hey bimbo, you're FAKE news! Afbeelding

Update

Mika ontkent nu dat ze dit gezegd heeft op twitter en krijgt er flink van langs.

https://twitter.com/morningmika/status/ ... 4531404800

Dit waren haar letterlijke woorden:

Afbeelding

Mika Bzrezinski is uiteraard de dochter van Zbigniew, de belangrijkste architect achter het buitenland beleid van Obama. Ook de man achter het Oekraïne fiasco van diezelfde regering Obama.

Afbeelding

Tja, zo vader zo dochter...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Ali Yas »

De media zijn de schaamte voorbij zo te zien. Dan zit er nog maar één ding op: het nieuws analyseren, doorzagen en fileren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:De media zijn de schaamte voorbij zo te zien. Dan zit er nog maar één ding op: het nieuws analyseren, doorzagen en fileren.
En terzijde leggen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Ariel »

Kan je nagaan met wat voor personen George Soros en zijn democraten in zee gingen/gaan om Trump dwars te zitten. Rasmea Yousef Odeh is daar één van. Je hebt als vrouw geen fatsoen als je achter dit wijf gaat staan.

Terrorist Behind March - Organizer Convicted In Deadly Israel Bombing.

Odeh, a Palestinian, was a member of the Marxist-Leninist group the Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) - itself the biggest part of the Palestinian Liberation Organization (PLO).
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Laten we vooral steeds in gedachten houden en nooit vergeten de volgende aan de oorlogsmisdadige psychopaat kleine Napoleon toegekende uitspraak:

"Familie word je toegewezen. Vrienden kies je uit."

Ik heb FFI uitgekozen. Omdat ik graag leer en nooit uitgeleerd wil raken. Het betrof geen verplichte toewijzing. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Laten we vooral steeds in gedachten houden en nooit vergeten de volgende aan de oorlogsmisdadige psychopaat kleine Napoleon toegekende uitspraak:

"Familie word je toegewezen. Vrienden kies je uit."
In het oorspronkelijke Frans is het on choisit ses amis, on subit sa famille.
en dus wat venijniger dan de vertaling die Hans geeft. Ik heb altijd geleerd dat die uitspraak van Voltaire kwam.
Napoleon kon er ook wel wat van. Toen een van zijn generaals hem vroeg of hij niet geschokt was door al die verhakkelde Franse lijken te zien liggen na een veldslag antwoordde Napoleon : pff, une nuit de Paris réparera tout çela .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Ariel »

Liberals in all their splendor! During the protests against US President Donald Trump. Inshallah...

Mooi man. :smile7: 30 seconde genieten van dwaze Amerikaanse liberale vrouwen .

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: "Familie word je toegewezen. Vrienden kies je uit."
In het oorspronkelijke Frans is het on choisit ses amis, on subit sa famille.

Het moet inderdaad andersom.
en dus wat venijniger dan de vertaling die Hans geeft. Ik heb altijd geleerd dat die uitspraak van Voltaire kwam.
Voltaire zal het wel zijn. Ik kan er niks aan doen dat ik Napoleon in mijn hoofd heb zitten. Daarom zal ik in tegenstelling tot veel mensen nooit zeggen dat ik iets honderd procent zeker weet. Dus dat geldt ook voor jou. Echter, als ik zou gaan googelen, zal het citaat ongetwijfeld aan Voltaire worden toegekend. En toch is het niet honderd procent zeker. Wij doen er niet moeilijk over. Maar zeker drie miljard mensen weten het zeker, honderd procent zeker, dat God bestaat. Zij behoren tot de zwakkeren van geest die niet durven twijfelen aan het woord met de drie letters dat door mensen bedacht is: GOD.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door King George »

Dit is een eye opener. Want de Democraten zijn toch anti Global Warming en willen dat hun onderdanen zuinig gaan leven..? Ze zijn tegen rijke mensen die hun eigen geld hebben verdiend, maar ondertussen graaien ze zichzelf rijk. Wonen in 9 slaapkamervilla's en vliegen in privéjets rond de wereld.
Kijk eens waar de Clintons, Sanders en Obama wonen met tig huizen!

http://www.allenbwest.com/derrick-wilbu ... ave-office
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Dit is een eye opener. Want de Democraten zijn toch anti Global Warming en willen dat hun onderdanen zuinig gaan leven..? Ze zijn tegen rijke mensen die hun eigen geld hebben verdiend, maar ondertussen graaien ze zichzelf rijk. Wonen in 9 slaapkamervilla's en vliegen in privéjets rond de wereld.
Kijk eens waar de Clintons, Sanders en Obama wonen met tig huizen!
Op zich heb ik daar geen moeite mee. Ik gun het Trump maar niet Obama. Zo simpel is dat bij mij. Geluk is niet te koop. Vier jaar Trump! Daar verandert zelfs een riant kasteel met 200 kamers niks aan voor Obama, c.q. mevrouw steeds lelijker lijkende Clinton.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door King George »

Dit was volgens mij hét grote nieuws van afgelopen woensdag dat (uiteraard) volledig overschaduwd werd door de aanslag in London.
Members of the Donald Trump transition team, possibly including Trump himself, were under surveillance during the Obama administration following November's election, House Intelligence Chairman Devin Nunes told reporters Wednesday
http://www.politico.com/story/2017/03/d ... ama-236366

Als dit waar is, dan had Trump dus gelijk toen hij zei dat Obama hem heeft afgeluisterd!

Willen we dit even tot ons laten doordringen? De media roepen nu al weken dat de beschuldigingen van Trump dat hij werd afgeluisterd uit de duim gezogen zijn. :emm2:

Daarnaast betekent het dat FBI directeur Comey heeft zitten liegen voor het Congres tijdens de hoorzitting eerder deze week.

Enfin: Hiier de bevestiging van bovenstaande.



Trump had dus gelijk. Zijn entourage werd inderdaad onder surveillance geplaatst en mogelijk hij zelf ook.

Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door King George »

Hillary Voters Attack Homeless Black Woman For Supporting Trump

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Mahalingam »

Dit is First Lady Michelle Obama (officieel):
Afbeelding

en dit is het officieele schilderij van Hillary Clinton:
Afbeelding

en dit is Melania Trump, ook officieel:
Afbeelding

Je snapt wel, met dat laatste portret is van alles mis. Onze StaatsOmroep licht ons voor:
Officieel portret Melania Trump is 'te sexy en te veel gephotoshopt'
"Nederlandse ambassades overal ter wereld hebben foto's van onze staatshoofden aan de muur. Stel je voor dat deze foto bij alle Amerikaanse ambassades te zien is. Hoewel, Trump heeft zo'n enorm ego, misschien mag de foto van Melania wel niet eens naast die van hem hangen."
http://nos.nl/artikel/2166487-officieel ... shopt.html

Tja, ze toont haar tanden niet duidelijk en dat schijnt wel te moeten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Echt mooi is ze niet met die nare smalle spleetogen die een venijngezicht van een onvolwassen kind creëeren. Het enige dat haar siert is haar slanke lichaam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:Echt mooi is ze niet met die nare smalle spleetogen die een venijngezicht van een onvolwassen kind creëeren. Het enige dat haar siert is haar slanke lichaam.
Ik ben het niet met je eens. Ik vind haar beeldschoon.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Echt mooi is ze niet met die nare smalle spleetogen die een venijngezicht van een onvolwassen kind creëeren. Het enige dat haar siert is haar slanke lichaam.
Ik ben het niet met je eens. Ik vind haar beeldschoon.
Dat d a c h t ik eerst ook. Maar ik ben haar eens goed gaan bekijken. Ze kan natuurlijk best beeldschoon zijn als haar karakter vriendelijk is en zij een goed hart heeft. Want dat is van blijvende waarde, terwijl iets dat fysiek mooi is of lijkt weldra onder de gewenningsdruk verpletterd zal worden en aan verveling ten onder gaat.

Zij en ik kunnen er niks aan doen: die kleine smalle spleetoogjes met niet in verhouding staande mooie grote wenkbrauwen. :redface2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Mahalingam »

Er is weer een nieuwe golf van collectieve verdwazing aan de gang:
Hollywood Joins Tax March Protests On ...
Trump tax march: Thousands urge president to release finances
Protests have been taking place across the United States to call on President Donald Trump to release his tax returns.
Tax March organisers say they have arranged demonstrations in more than 150 locations.

Mr Trump broke a long-held tradition by not releasing his paperwork during his presidential campaign.
His critics want to know who he has been dealing with and if there are any conflicts of interest.

"I think it is critical we know about his investments, his donations and any entanglements he has," said one protester, Chuck Wash, at a march in Washington DC.
Ze hopen dat er dan bewijzen zouden zijn dat Trump door de Russen is betaald.
  • One Twitter user accused protesters of "flogging a dead horse" and many said they had no interest in seeing the returns.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Mahalingam »

Ter voeding van de psychose:



thats my wifey

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Ariel »

Deze video hebben we gemist. Kan het nog gekker?
[icon_lol.gif] CNN . Is de President bang van trappen”

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe staat Donald Trump’s huwelijk met Melania er eigenlijk voor?

Ach, eigenlijk is het allemaal verzamelde alledaagse achterklap met huis-, tuin- en keukennieuws. [icon_lol.gif]

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Mahalingam »

En er is weer slechte PR voor de familie Trump. Doelwit: Ivanka. Let op de krantenkop.
Ivanka Trump in problemen door verdwijningen in China
Het bedrijf van Ivanka Trump, dochter van de Amerikaanse president, is in opspraak gekomen door het verdwijnen van drie arbeidsactivisten in China. Een van hen is gearresteerd, van de andere twee is het lot onduidelijk.
[...]
Het bedrijf van Ivanka Trump importeert de meeste schoenen en andere mode-artikelen uit China. President Trump ageert al sinds de verkiezingscampagne tegen productie in China die de VS banen zou kosten.

Amnesty International heeft de ­Chinese overheid opgeroepen Hua vrij te laten en zijn twee collega’s eveneens, als die zijn opgepakt. Een woordvoerder hekelt ook het enthousiasme van de familie Trump om zaken te doen in China, zonder zich druk te maken over arbeidsrechten.

Democraten in Washington lieten weten dat Ivanka Trump moet breken met deze toeleverancier.
Het bedrijf van Ivanka Trump heeft nog niet gereageerd op deze zaak.
Ook de toeleverancier en de Chinese overheid zwijgen.
https://www.trouw.nl/home/ivanka-trump- ... ~a3bc5909/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Pilgrim »

Democratisch congreslid roept op tot jihad tegen Trump

Door Redactie VS, 7 juli 2017

Afbeelding

Islamitische Linda Sarsour bezweert Allah in strijd tegen regering

Verbijsterend! Jihad tegen Trump en zijn regering. Allah dienen met strijd tegen fascisten, xenofoben en blanke racisten. Hoe nodig het is dat mensen als Trump de wereld weer een klein beetje normaliseren, zie je als je luistert naar Linda Sarsour.
Drew Liquerman
@DrewLiquerman


I just had to do a double take. Linda Sarsour just invoked 'Allah' and called for a JIHAD AGAINST PRESIDENT TRUMP?!?
15:48 - 6 Jul 2017Washington, DC
In Hamburg wordt ook jihad gevoerd dat is wel duidelijk.

Afbeelding
Bron foto: dailymail.co.uk

Het gekke van de moderne wereld is dat er niet geprotesteerd wordt tegen oorlogsmisdadigers als Bill Clinton, Hillary Clinton, Barack Obama en Tony Blair. Maar wel tegen een nieuwe regering die vreedzaam de economie wil aanjagen en meer stabiliteit in de wereld wil brengen.



De video hierboven laat zien wat er gebeurt als een supporter van Hillary geleidelijk ontdekt dat Hillary tegen alles is waar ze voor staat.

https://pauwnieuws.nl/news/1007/democra ... egen-trump
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Collectieve Anti Trump psychose

Bericht door Pilgrim »

“Angst en ellende in het Rijk van Trump”

Geplaatst op 23 juli 2017

Afbeelding

(Over de linkse onderbuikgevoelens van VN-verslaggever Robert Vuijsje)

Als Robert Vuijsje, journalist bij weekblad Vrij Nederland, het plan voor zijn artikel “Memphis Blues” (VN, julinummer 2017) heeft opgevat met de gedachte “Kom, het wordt weer eens tijd” – wat ik stellig geloof – dan bedoelde hij daarmee n i e t een sentimental journey ondernemen naar Memphis, Tennessee, in het Amerika waarmee hij van moederszijde zo’n sterke, gevoelsmatige band onderhoudt, en ook niet een hereniging met zijn oude vrienden aldaar, teneinde de gemeenschappelijke herinneringen uit hun jonge, wilde jaren weer eens op te halen. Beide konden natuurlijk als aangename nevenaspecten worden meegepikt, zeer zeker, maar wat vanaf het begin het hóófdaspect van de hele onderneming heeft gevormd, wordt reeds duidelijk bij het lezen van de aanhef van het stuk: “Leven onder Trump – Memphis Blues”. Het doel is hier een onversneden rondje Trump-bashen, verpakt in sentimenten als “oude vriendschappen,” “verwording van een eertijds geliefd land” en “angst voor de toekomst”; een idee, dat voor het gemak even schijnt te zijn overgenomen van Bertolt Brecht (overigens een saloncommunist, maar allá) met zijn fameuze “Fürcht und Elend im Dritten Reich”.


Ook de inleiding gaat er direct fors tegenaan: Sinds de inauguratie van Trump werd het ècht een vraag: wat moest schrijver Robert Vuijsje met de warmte, liefde en trots die hij voelde voor zijn moederland Amerika? Onlangs ging hij voor het eerst terug (bedoeld wordt hier waarschijnlijk: voor het eerst sinds de inauguratie van Trump – TG). Zou het land nu anders aanvoelen? En hoe was het veranderd voor zijn zwarte en latino vrienden?

Nou, de toon is gezet: Je kunt evengoed vragen hoe anders het land aanvoelde en hoeveel er voor ze veranderd was sinds de inauguratie van Nixon, van Reagan, van George W. Bush om maar een paar voorbeelden te noemen van de Republikeinen die het stokje hadden overgenomen van Democraten en dan zo’n half jaar nadien... Maar goed, laat ons om te beginnen nog maar wat verder lezen:

Via, met betrekking tot de Elvis Presley-boulevard, mijmeringen over Elvis himself, die “niet erg populair is bij de zwarte bevolking van Memphis, omdat hij volgens hen hun muziek (blues) heeft gestolen”, glijdt de auteur soepeltjes in de “volgende tegenstelling”: die van de vele Mexicaanse restaurants, wier klandizie bestaat uit “mensen die op een president gestemd hebben die een muur om hun land wil bouwen, die Mexicanen verkrachters en moordenaars noemde en ze waar mogelijk wil deporteren.” (Ach ja, Vuijsje, maar die restaurants staan toch vooralsnog overeind en de klanten komen er, ondanks hun stemgedrag, nog steeds om te éten en niet om de eigenaar te laten deporteren, lijkt me; vooralsnog kun je er vanuit gaan dat de soep – ook hier – minder heet gegeten wordt dan ze op tafel komt. Dit overigens terzijde).

De volgende tegenstelling waar de auteur dan als vanzelf in rolt, is het copieuze zuidelijke-witte-Amerikanen-ontbijt, dat daar in Memphis door een niet-typisch wit, Amerikaans gezelschap wordt genuttigd, te weten: hijzelf, zijn oude vriend Greg – een kleurling – diens echtgenote en hun respectievelijke aanwezige kinderen. Nostalgische herinneringen over nachtelijke uitspattingen 20 jaar eerder en de toenmalige werkwijze van de politie doen de ronde. Na het ontbijt stelt het echtpaar voor langs een huis te rijden dat ze op het oog hebben om te horen wat Vuijsje ervan vindt. Eenmaal ter plekke slaat de verbijstering toe als ze in de tuin van hun potentiële buren een confederate flag ontdekken, waarvan hij opmerkt dat dit hetzelfde is als wanneer zijn Amsterdamse buren een hakenkruis-vlag uit het raam zouden hangen, zij het, dat dit zó asociaal en onacceptabel zou zijn dat het nooit zou gebeuren. Waarop Greg: “Hier doen ze het gewoon. En nu helemáál.” Aha: “En nu helemáál.” Daar heb je het: Allemaal de schuld van Trump. In één adem wordt er dan ook nog even gauw vermeld dat Trump eerder die week nog in een speech de loftrompet had gestoken over één van zijn voorgangers, oud-generaal Andrew Jackson, die toch in feite een slavenhouder en een “verwijderaar van natives” was geweest. Het plaatje mocht anders eens niet helemaal compleet zijn...

Nadat in enkele volgende kolommen Vuijsjes diepgaande liefde en sentimenten voor zijn ‘moederland’ worden uiteengezet, hij het voorbereidende telefoongesprek met Greg, enige weken eerder beschrijft, (“‘Mogen jullie nog contact hebben met de buitenwereld, of is dat verboden door het nieuwe regime?’ Allebei moesten we lachen, alleen was het niet grappig.”) en er uiteraard niet mag worden vergeten te vermelden dat er in vergelijking met twee jaar eerder een extra vraag was toegevoegd aan het aanvraagformulier, te weten: “Bent U in de laatste jaren in één van deze landen geweest?”- moslimlanden met een inreisverbod naar de VS – komt het weerzien aan de orde met zijn ándere goede vriend, Rafael, geen Afro-Amerikaan, maar een Latino. Deze weet onder meer te vertellen dat zijn mede-Latino’s geen perspectieven meer zien, “omdat ze tóch ieder moment gedeporteerd kunnen worden” (allemaal illegaal dan, zeker?) en dat de Arabische en Aziatische Amerikanen zich vroeger beter voelden dan de zwarten en de Latino’s, maar nu niets liever wilden dan vrienden met hen worden, omdat thans ook aan hén duidelijk werd gemaakt “dat ze er niet bij hoorden.” (Die Trump heeft toch wat op zijn geweten zeg; de vléésgeworden rampspoed voor alles wat niet wit is...) Overigens blijken er onder zwarten en Latino’s eveneens de nodige wrijvingen te bestaan, dus dat valt dan in zekere zin alwéér mee: Niemand blijkt perfect. Trouwens, voor wie graag wil weten waaruit het belangrijkste verschíl tussen de beide groepen bestaat: Houd U vast: Sinds “Trump” zijn Latino’s zoals Rafael bang om gedeporteerd te worden en zwarten zoals Greg om ieder ogenblik straffeloos door de politie te kunnen worden vermoord. Oh. En dát is het belangrijkste verschil? Zo staat het er ieder geval letterlijk.

Vervolgens neemt de lezer kennis van de diepzinnige politieke gedachtewisselingen tijdens de barbecue bij Greg thuis: Het blijkt dat iedereen bang is. Voor zowel de politie als voor oorlog. “IS, Noord-Korea, Syrië, Europa, Australië, China, de onduidelijke toestand in Rusland, met wie is Trump géén ruzie aan het zoeken...” Ze doen wat in hun macht ligt, zoals het boycotten van winkels en bars, waarvan de ‘witte’ leiding zich al te dubieus opstelt. Dat volhouden, zo’n eigenaar kapot maken en het pand zelf betrekken, luidt het parool, maar dat is moeilijk vol te houden. En het blijft maar wij tegen zij – de ‘zwarten’ tegen de president, de overheid en de rest van de ‘witten.’ Nee, de deelnemers aan de barbecue zijn niet tegen ‘witten’ en zouden er het liefst vreedzaam mee samenleven, maar ze voelen zich zó in een hoek gedrukt dat ze gedwongen worden om op deze manier... enz., enz.

De grootste verandering sinds 20 januari j.l.? “De terughoudendheid is verdwenen. Ze wisten al dat Amerika, zoals het nu is ingericht, niet voor hen is bedoeld. Het verschil is dat hun eigen president nu ook zo praat. Ze krijgen het iedere dag bevestigd...”

Even genoeg demagogie verteerd voor het moment? Ik kan me voorstellen dat Vuijsje met zijn onmiskenbare politiek correcte inslag erin zwèlgt om net te doen alsof met de komst van Trump automatisch de klok wordt teruggedraaid naar het Amerika van vóór 1940. Dat alles wat niet roomblank is, gedoemd zal zijn ten prooi te vallen aan uitroeiing en onderdrukking en dat witte heerszucht en onrechtmatigheid met hernieuwde kracht hoogtij zullen vieren, alsof de algehele mentaliteit in het Westen in al die decennia niet nèt zo goed geëvolueerd is en bepaalde oude aspecten niet eens meer worden gewènst, ook niet door Trump! Ik kan me voorstellen dat iemand als Vuijsje dat niet wenst in te zien, omdat dit hem automatisch zou dwingen zijn aandacht te richten op het veel grotere gevaar dat het Westen bedreigt: de overheersing door de islam, waartegen juist iemand als Trump, voor het eerst in decennia, met alle middelen die hij ter beschikking heeft, iets probeert te dóen. Het zijn helaas niet alleen feministen die delen in de algehele verdwazing van de Women’s Marches: mannen, zowel in de politiek als in de media, maken zich hieraan net zo goed schuldig.

Ook een Robert Vuijsje, die zich in zijn artikel aan het eind in zijn pathetische liefde voor de Amerikaanse vlag afvraagt: “Wie heeft het recht om te bepalen wat die vlag betekent? De komende drieënhalf jaar weet ik het niet.”

Maakt niet uit, Vuijsje: als de democratisch gekozen Donald Trump en zijn miljoenen kiezers het maar weten, dat is het belangrijkste.

Door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/07/23 ... van-trump/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie