mercator schreef:Hans v d Mortel sr schreef:Mercator mag dan wel proberen anderen voor zijn denkwijze te spannen, feit blijft dat je een mens niet zijn vrijheid mag ontnemen.
Jij en ik worden langs alle kanten in onze vrijheid beperkt. Dat heeft vele namen: belastingen en boetes betalen, bouwreglementen volgen, verbod om jezelf en gezin gewapend te beschermen etc.
Hihi! Daar had ik ook aan gedacht. Vrijheid van de mens bestaat niet. Dat de mens vrij is, is een flagrante leugen en een utopie. Ik blijf erbij dat je de mens niet van zijn vrijheid mag beroven. En daarmee bedoel ik dat het niet van MIJ mag.
Allemaal zaken waar de zwarte slaven in de VS overigens geen last van hadden.
Ze hadden wel last. De zwarte vrouwen werden regelmatig door uit de pas lopende netjes opgevoede christelijke blanke elite gebruikt in bed, op de tafel of in de hooiberg. O ja, dat was meestal niet tegen de wil van de zwarte vrouw. Ze werd er mogelijk zelfs beter door (behandeld), of anders . . . slaag.
Lee was een tegenstander van de slavernij. Hij had al die zwarten niet naar Amerika gehaald toch ?
Deze logica deugt niet. Omdat hij niet de uitvinder was, zou hij automatisch tegenstander zijn? Hallo!
De Amerikaanse burgeroorlog had verschillende oorzaken, die slavernij werd er achteraf uitvergroot bijgehaald na de overwinning door de-toen al-globalistische democraten.
Dat zou best kunnen. Jij bent historicus. Ik niet. Maar dat neemt niet weg dat de Zuidelijken de negers een normaal loon hadden moeten betalen en hen de kans geven op vrijwillig ontslag. Ik weet dat veel negers liever bij hun baas waren gebleven.
Kortom, laten we het er maar op houden dat de mens geen vrije wil heeft. Dat maakt alles een stuk inzichtelijker. Want met logica heeft dit alles niets te maken.
Je zou toch op zijn minst verwachten dat God de mens het programma LOGICA had meegegeven toen hij bepaalde dat de mens een vrije wil heeft. Amerika is een in-en-in triest christelijk land. Zelfs de geweldige intellectuele goedhartige mens Hans Jansen presteerde het om in alle vrijheid, nota bene, rooms-katholiek te worden.
Wie in God gelooft, kan niet zonder het geloof in het accepteren van Satan de duivel. Dat zegt al genoeg over die mens en over God. Want God zelf accepteerde Satan als zijn huisvriend en vertrouwensman. Waarom denk je dat de mens niet deugt? Dat komt niet alleen door God, maar vooral mede door het ontbreken van de vrije wil. En om daarover te reclameren, moet je dus bij God zijn. Of bij ergens anders. Maar niemand die dat weet. Behalve dat achterlijke zooitje dat in God gelooft. De keizer van Japan was ook een god. In feite alle dictators. Trump is ook een soort god, of halfgod, en voor aanhangers van de Democraten, Satan. Ik zie het verschil niet. Wie geen probleem met 'God' heeft zal ook geen probleem met Satan hebben. Of willen we 'God' soms de les lezen?
Vrijheid van de mens bestaat niet. Dat de mens vrij is, is een flagrante leugen en een utopie. Ik blijf erbij dat je de mens niet van zijn vrijheid mag beroven. En daarmee bedoel ik dat het niet van MIJ mag.
Maar ik ben God niet.