Amerika. Knettergekke extreemlinkse groepen.

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Want de geest is uit de fles: het moment dat we de zwarten hebben wijs gemaakt dat zij evenwaardig zijn aan blanken kunnen we niet meer ongedaan maken.
Tsja . . . Kun jij je nog mijn succescolle vriend Henk herinneren in de buurt van waar rijke mensen wonen in Renkum/Lanaken in België? Hij was een licht gekleurde Surinamer die op tienjarige leeftijd naar Nederland kwam. Fantastische persoonlijkheid en trouwe kameraad. Maar . . . het feit dat hij kroeshaar had en uit Suriname afkomstig was heeft hem altijd parten gespeeld, zeer gedaan en dwarsgezeten. Daar hebben we nooit over gepraat. Maar hij heeft zichzelf ooit eens 'verraden' in een interview op BNR-radio. Daar wringt hem de schoen. Het zit tussen de oren. Ook mensen met rood haar zouden zich zorgen moeten maken. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Ik heb het de laatste tijd een beetje gehad met Afshin Elian . Hij heeft de pest aan Trump en aan de PVV, en hij meet met twee maten.
Elian kan dus ook niet out of the box denken en zweert bij het linkse evenwaardigheidsdogma. Zolang we daar niet vanaf geraken zullen de raciale spanningen steeds verder toenemen . Ik vond Trump zeer logisch coherent in zijn persconferentie. De paar lui met een nazi vlag deden niemand kwaad EN hadden toestemming voor hun betoging, het was de razende horde linkse relschoppers die GEEN toestemming hadden die de vlam in de pan deden slaan. En daar stopt de discussie: die gast in de auto werd aangevallen door die meute en wilde in paniek wegwezen en heeft daardoor een slachtoffer gemaakt. Iets heel anders dus dan een moslim die moedwillig mensen met zijn truck vermorzelt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Tsja . . . Kun jij je nog mijn succescolle vriend Henk herinneren in de buurt van waar rijke mensen wonen in Renkum/Lanaken in België? Hij was een licht gekleurde Surinamer die op tienjarige leeftijd naar Nederland kwam. Fantastische persoonlijkheid en trouwe kameraad. Maar . . . het feit dat hij kroeshaar had en uit Suriname afkomstig was heeft hem altijd parten gespeeld, zeer gedaan en dwarsgezeten
Gezien het chique domein waar Henk verbleef heeft hij kennelijk nooit last gehad van sociale dammen opgeworpen door racisme. Natuurlijk zullen er gekleurde types zijn die slimmer en talentvoller zijn dan de rest van hun omgeving. Maar de ellende komt wanneer men ALLE negers vertelt dat ze even slim zijn als de blanken. Dat zorgt automatisch voor veel frustratie in de zwarte rangen als ze er weer s niks van bakken. De teneur is nu om te vertellen dat al die honderdduizenden zwarten die dagelijks in Italië aanspoelen stuk voor stuk een aanwinst betekenen want we zijn toch allemaal mensen nietwaar ?
Quod non . Ontkennen dat een neger minder verstandelijk begaafd is dan een blanke vind in onze gekke tijden een perfect equivalent in het dogma dat er geen verschil is tussen mannen en vrouwen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Manon schreef:Afshin Elian in http://www.elsevierweekblad.nl/opinie/o ... am-531799/

Houd neonazi’s buiten debat over immigratie en islam
Ik ben dit niet gewend van Afshin Elian. Ik vind zijn bijdrage een nogal verward overkomend stuk dat als los zand aan elkaar hangt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Pizzaman schreef: Moet je eens kijken wat een gedonder er komt als IK zo'n shirt aan zou trekken.
En dan bv naast Wilders op de foto...
Ik las net een interessante theorie van Michel Houellebecq over het racisme. In tegenstelling tot wat we nu denken was er tot pakweg 1900 geen racisme. De blanken beschouwden de negers als een soort geëvolueerde aap met grappige gewoonten maar dachten er geen moment aan die aap ook verantwoordelijkheid en intelligentie toe te kennen. Exact hetzelfde zoals we nu kijken naar kinderen en huisdieren. Liefhebbend en vertederd, maar niemand zal een peuter van 5 jaar of een hond aan het hoofd van een bedrijf zetten. De ellende en de haat is pas begonnen toen we alle mensen van welke kleur of afkomst ook als volstrekt gelijkwaardig zijn beginnen beschouwen. Want net dan zet je deur open naar competitie op alle vlakken en gaat de ene zich superieur aan de andere voelen. Paradoxaal genoeg zal dus het libertaire gelijkheidsdenken tot rassenconflicten leiden, en volgens Houellebecq een rassenoorlog die gewapend zal uitgevochten worden. Want de geest is uit de fles: het moment dat we de zwarten hebben wijs gemaakt dat zij evenwaardig zijn aan blanken kunnen we niet meer ongedaan maken.
De theorieën van Houellebecq zijn die van een schrijver, die zelf op een gegeven moment vanuit geldbejag zijn mening relativeerde.
Niettemin vind ik zijn laatste boek "Submission' zeer het lezen waard. Helaas is mijn Frans te slecht... dan maar het Engels.

Volgens mij is het zo, dat wanneer je op libertaire 'gelijkheidsgronden' gaat denken,
het gehele leven simpelweg neerkomt op het recht van de sterkste, maar dan anders.
De grootste zeurzanikzeikerd heeft daarbij net zoveel in de melk te brokkelen als de grootste bullebak.
Daarmee staat dan ook vast dat eenieder al zijn persoonlijke (al dan niet vermeende) eigenschappen moet ophemelen,
om maar zoveel mogelijk voordeel te halen uit whatever je maar te pakken kan krijgen.

Het libertair denken bestaat derhalve ook niet uit 'gelijkwaardig denken' maar juist uit het omgekeerde.
Men maakt vaak de fout libertarisme te verwarren met cultureel marxisme, terwijl het feitelijk een soort 'kan-me-geen-reet-scheelisme' is.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef:Volgens mij is het zo, dat wanneer je op libertaire 'gelijkheidsgronden' gaat denken,
het gehele leven simpelweg neerkomt op het recht van de sterkste, maar dan anders.
Dat kan je bijv. ook in gezinsverband zien. Als je iedereen in het gezin van krijsende peuter tot demente bejaarde dezelfde mogelijkheden en rechten toekent creëer je in no time een hel. Zelfs iedere linkse gaat dat vanzelfsprekend vinden maar hij/zij is kennelijk niet bij machte dat ook in te zien wanneer het mensenvariëteiten betreft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Pizzaman schreef:Volgens mij is het zo, dat wanneer je op libertaire 'gelijkheidsgronden' gaat denken,
het gehele leven simpelweg neerkomt op het recht van de sterkste, maar dan anders.
Dat kan je bijv. ook in gezinsverband zien. Als je iedereen in het gezin van krijsende peuter tot demente bejaarde dezelfde mogelijkheden en rechten toekent creëer je in no time een hel. Zelfs iedere linkse gaat dat vanzelfsprekend vinden maar hij/zij is kennelijk niet bij machte dat ook in te zien wanneer het mensenvariëteiten betreft.
Dat heet nou dus een marxisme, iets wat niet gelijk is (Zelfs niet gelijkwaardig) toch gelijk achten.
In jouw voorbeeld zal het zielig gillende kind door bv de moeder worden geholpen en degene die het meest gilt worden voorgetrokken.
Dat is wat we ook zien gebeuren in de wereld om ons heen. De grootste jankerds krijgen van alles ten koste van degenen die het opbrengen.

Vervolgens wanneer van dat gillend verwend kutkind daadwerkelijk iets wordt gevergd, is die daar niet toe in staat.
We zien dat bij rotjochies die vroeger alles in de bek gekregen hebben, van nikes tot aan telefoons en scootertjes,
maar zelf nooit iets presteerden en derhalve geen opleiding hebben afgerond --> die vervallen in criminaliteit.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Ariel »

De wereld is nu toch echt van god los. Ook Abou Jahjah is geïnspireerd door Charlottesville: Hij wil ook in Europa standbeelden van ‘foute leiders’ omvertrekken.

Goed voorbeeld doet volgen, aldus de Belgisch-Libanese jodenhater Abou Jahjah. Nu er in Charlottesville en omstreken pogingen worden gedaan om standbeelden van generaals van de zuidelijke ‘Confederacy’ te verwijderen, pleit hij er nu openlijk voor om in Europa ook beelden van foute figuren uit het straatbeeld weg te halen.
Afbeelding

Since we support removing #statues of slavers, isn't it time to remove the statues of mass-murderers like #Leopold II in #Belgium? #Congo
En dat is nog niet alles....Een dominee in Amerika wil dat de namen en beelden van George Washington en Andrew Jackson uit parken verwijderd worden .
Trump Predicted It! Chicago Pastor Wants George Washington Statue Removed

'In an African-American community, it’s a slap in the face for them to honor someone who was a slave owner.'

Dukes, the pastor at Liberation Christian Center, said, “When I see that, I see a person who fought for the liberties, and I see people that fought for the justice and freedom of white America, because at that moment, we were still chattel slavery, and was three-fifths of humans. Some people out here ask me, say ‘Well, you know, he taught his slaves to read.’ That’s almost sad; the equivalent of someone who kidnaps you, that you gave them something to eat. In an African-American community, it’s a slap in the face and it’s a disgrace for them to honor someone who was a slave owner.”

The pastor also wants Andrew Jackson’s name to be removed from Jackson park because he owned slaves and even suggests it be renamed after Rev. Jesse Jackson or singer Michael Jackson.
En in Nederland begint de zender van George Soros ( RTL ) te mauwen over de foute beelden in Nederland.
In de Verenigde Staten is een kleine beeldenstorm aan de gang: standbeelden van militaire leiders die voor de zuidelijke staten vochten in de Amerikaanse Burgeroorlog worden vernield of weggehaald. Ook in Nederland staan beelden van historische figuren die verantwoordelijk worden gehouden voor kwalijke toestanden - zeker door de ogen van nu. Waarom is daar nauwelijks discussie over?
RTL heeft zelf al onderzoek gedaan, en ze hebben een lijstje gemaakt met foute mannen. Zoals Jan Pieterszoon Coen, Michiel de Ruyter, Koning Willem I, Joannes van Heutsz.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Pilgrim »

En hier is de mening van Joost Niemoller over dit gebeuren...
Rechts onderschat het nazisme

15 augustus 2017 / Door Joost Niemöller

Afbeelding

Links heeft zich het morele gelijk toegeëigend door zich te profileren als het alternatief voor het nazisme. Rechts heeft daar nooit een goed antwoord op geformuleerd, en bevindt zich daarom in de strijd om de moraal altijd op achterstand. Dat zagen we nu weer in Charlottesville. Daar werd een fakkeloptocht georganiseerd, die als twee druppels water leek op de fakkeloptochten die de nazi’s organiseerden.

Afbeelding

Daarbij werd de Hitlergroet gebracht en werd er massaal ‘blood and soil’ geroepen, letterlijk refererend aan de nazi slogan Blut und Boden.

De volgende dag, op dezelfde plek, deels door dezelfde mensen, zou er een bijeenkomst komen met toespraken. Daarbij werd weer de Hitlergroet gebracht, en riepen militieleden rond met semi- automatische wapens. Ook liepen er mensen in KKK kleding rond. Een jongen werd geïnterviewd over waarom hij daar was. Hij noemde drie dingen. Het derde heb ik onthouden: ‘To kill Jews’.

Liepen daar ook mensen mee die niets met nazi’s hebben? Vast. Maar bij de tweede optocht liepen ze mee met de kennis dat op de fakkeltocht daarvoor nazi’s hadden meegelopen en dat die tocht een nazikarakter had. Ze vonden het dus niet een heel ernstig ding. En dat is veelzeggend voor wat er al een tijd aan de hand is met dit zogeheten Alt Right, onder leiding van Richard Spencer. Ze laten zich op sleeptouw nemen door de nazi’s, omdat ze het gevaar er niet van inzien. Of ze willen er het gevaar niet van inzien omdat dit hen niet uitkomt, en de nazi altijd een sterke kracht zijn in dit soort bewegingen, net zoals de communisten altijd een sterke kracht zijn bij links.

En toen was er nog een nazi die inreed op de tegendemonstratie waarbij iemand omkwam.

Wat daarna gebeurde lag voor de hand. De media zoomden in op de nazi’s. Rechts schold op de media. Extreem links ging door met rellen.

President Trump had uiteraard meteen de nazibijeenkomst moeten verwerpen. Hij had moeten laten zien dat hij net zo geschokt was als iedereen bij die beelden. Maar Trump deed dat niet, en dat is een ernstig signaal van incompetentie. Pas na dagen kwam hij er op terug.

Rechts lijkt niet in staat om zelfstandig een oordeel te vormen over het nazisme, waardoor de nazi’s vrij spel krijgen. Rechts neemt het nazisme domweg niet serieus genoeg en ondergraaft daarmee zichzelf.

Hitler links noemen helpt niet.

Alles gooien op de politiek correcte media helpt ook niet.

Wat helpt is je onafhankelijk verhouden tot de nazigeschiedenis. Je erin verdiepen. Zelf je eigen oordeel vellen. En dus de ernst inzien van wat Hitler aanrichtte. Zonder meteen te roepen: ‘Ja maar Stalin’. Of: ‘Ja maar cultureel Marxisme’. Of: ‘Ja maar massamigratie.’

Het is geen uitruil van morele waarden.

Het nazisme bestond en kan zo weer terugkomen. Het was een weerzinwekkende ideologie waarbij vernietigingspolitiek werd bedreven op basis van raciale verschillen. Dit gebeurde in het hart van de Europese beschaving. Wie zich daar geen vragen over wil stellen is onwetend en dom. Maar ook gevaarlijk. Want zo krijgt het nazisme een tweede kans.

http://joostniemoller.nl/2017/08/rechts ... t-nazisme/
Hitler links noemen helpt niet.
De kwestie is echter dat ze zichzelf gewoon zo noemden. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Ali Yas »

De geschiedenisboekjes zijn al herschreven, straatnamen zijn veranderd, kerken zijn moskeeën, nu de beelden nog weg. Over een paar jaar wordt het een wetenschappelijke uitdaging de geschiedenis van Nederland te weten te komen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pizzaman schreef: In jouw voorbeeld zal het zielig gillende kind door bv de moeder worden geholpen en degene die het meest gilt worden voorgetrokken.
Nu ken ik die moeder toevallig. Zij had nooit aan een kind mogen beginnen. Zij kan niet tegen het onuitstaanbare gegil van haar kind. Daarbij komt dat zij Paracetamol tekort komt. Zij weet dat Jantje graag de nieuwste iPhone wil hebben en belooft hem dat speelgoed wanneer hij stopt met gillen. En inderdaad, het kind houdt onmiddellijk op met zijn terroriserende sirene. Moeder houdt woord en koopt de iPhone. Wat is het vervolg hierop? Wanneer Jantje weer eens zijn zin wil krijgen gaat hij gillen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Pilgrim »

Nazi’s en Antifa in Charlottesville – ze zijn precies hetzelfde

Sietske Bergsma, 15-08-2017

Afbeelding

‘Er valt niets te kiezen, we moeten ophouden ons te vereenzelvigen met fascisten van welke soort ook’

Tegenover elkaar staan ze, dacht ik afgelopen weekeind, in Charlottesville. Ik zag de hakenkruisen, de opgefokte agressie aan beide kanten. Aan de ene kant Antifa – de social justice warriors, met hun identity politics, hun jacht op Nazi’s – en aan de andere kant de Nazi’s, met hun haat en angst voor zwarten, hun ‘bloed en bodem’ retoriek, hun obsessie met nationalisme, zelfbehoud en alles wat ‘wit en dus goed is’. En het liep uit de hand, volgens sommigen omdat de rally van extreemrechts ineens verboden werd terwijl Antifa wel mocht blijven. De beelden kennen we. Schelden, duwen, pepperspray, stenen, de auto die op mensen inrijdt.

Antifa krijgt alle ruimte door indirecte steun van nuttige idioten
Ik sliep er twee nachten over dus ik durf het aan: ze zijn precies hetzelfde, ze zijn geen haar beter dan de ander, behalve dat Antifa misschien nog wel moreel verwerpelijker is. Plato zei al: ‘Het summum van immoraliteit is om bij al je misdaden de schijn te wekken een fatsoenlijk mens te zijn’.

Ze vallen allebei de orde zelf aan, zodat chaos het kan overnemen. Dat is het probleem dat voor ons ligt: chaotisch, destructief collectivisme met verschillende maskers. Kanten kiezen is zinloos en leidt tot meer ellende. Het zal meer ruimte geven aan nuttige idioten die Antifa steunen, dezelfde mensen die denken dat deugen helemaal af is door ‘tegen Nazi’s te zijn’ – zo’n beetje het makkelijkste wat je in je leven kunt doen. Iets wat Antifa natuurlijk haarfijn aanvoelt.

Nazi’s en Antifa hebben dezelfde obsessie met identity politics, met rassen, met het idee dat ze onderdrukt en gemarginaliseerd worden
Helemaal niets zal er ten goede veranderen voordat we dit inzien en stoppen met mensen die geen kant kiezen in het hokje ‘rechts/extreem/Nazi/vijand’ te zetten, zoals ik zie gebeuren bij mijn collega’s en kennisen die Antifa en de hele linkse identity politics die onze scholen, universiteiten, rechtbanken en bedrijven overnemen – terecht – fascistisch en gevaarlijk noemen.

Antifa en Nazi’s zijn twee kanten van dezelfde medaille. Ze hebben dezelfde obsessie met identity politics, met rassen, met het idee dat ze onderdrukt en gemarginaliseerd worden, ze legitimeren hun geweld als ze zich in de hoek gezet voelen. Ze baden in hetzelfde zelfmedelijden en narcisme, ze zijn hypocriet en constant tegenstrijdig in de schaarse argumenten die ze hebben. Ze komen op voor rassen door rassen uit te sluiten, pronken beiden met rode vlaggen uit een gruwelijk verleden – te beroerd om hun verderfelijke ideeën een eigen naam te geven, of een andere wending dan die al zo vaak afgrijselijk afliep. Ze willen allebei in hun verwaarloosde hart dat het desnoods maar zo afloopt, liefst voor iedereen, als ze maar niet in de spiegel hoeven kijken – alles behalve dat! Ze vertellen ons in feite steeds wat ze doen, er zijn geen raadsels.

(Dat ‘fatsoenlijke mensen’ fatsoen en rechtschapenheid zoeken achter links-radicalisme, en het échte kwaad achter nazisme, is dus verder hun probleem).

Acceptatie van hun eigen lot
Ze zijn precies dezelfde, daarom begrijpen ze elkaar ook zo goed, en reageren ze zo explosief op elkaar. Ze herinneren elkaar aan wat ze proberen te ontsnappen: de acceptatie van hun eigen lot – en dat van elk mens, in een leven dat offers van hunzelf vraagt. Daarom vallen ze elkaar aan, in die spiegel waarin ze hun vergissing wel zien maar niet kunnen accepteren.

Nog meer overeenkomsten: waar de lafheid van Antifa zich toont door de maskers en vermommingen, wordt dat door de Nazi’s duidelijk door hun overdreven wapenuitrusting en superioriteitsvertoon. Ze geloven allebei dat ze onder vuur worden genomen. Door mensen die meer hebben of mensen die juist minder hebben, maar ook door Trump (volgens Antifa) of de ‘Deep State’ vlak onder Trump (volgens Nazi’s) die doelbewust het land zou willen ontwrichten om een grenzeloos globalisme te bewerkstelligen. Onder aan de streep verdedigen ze echter niemand, niet zichzelf en niet onze beschaving. Ze hebben het te druk met zichzelf te ontzien.

Het enige verschil is onze perceptie van beide groepen
Dan het enige verschil – dat ook geen verschil blijkt te zijn. Het verschil is namelijk alleen onze perceptie van beide groepen. Mensen die het geweld van Antifa afkeuren maar wel sympathie hebben met hun ‘goede bedoelingen’, zoals velen doen, zijn hopeloos naïef. Als je het zogenaamd ideologische doel – nationalisme – weghaalt en het vervangt door globalisme dan zijn ze dezelfde onverdraagzame, gewelddadige autoritaire monsters. En als we Antifa laten blijven – zogenaamd in de herwonnen strijd tegen extreem-rechts, en iedereen gemakshalve een Nazi noemen die daar wat anders van vindt, dan breekt de spiegel helemaal. Dan is de chaos onder ons allemaal.

http://tpo.nl/column/nazis-en-antifa-in ... hetzelfde/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Pilgrim »

Demoniseermachine draait op volle toeren

15 aug 2017, Leon de Winter

Afbeelding

In Charlottesville zagen we het bonte circus van politieke en rassenideologen - van blank tot zwart, van links tot rechts, allen met een heilige rechtvaardiging van hun weerzin - die de funderingen van Amerika willen ondermijnen. De oorsprong van het drama lag bij Amerikaanse nazi’s, fascisten, racisten, groepen verdwaasden die in aantallen geen enkele rol spelen maar driftig op zoek waren naar een incident. Ze hadden een demonstratie belegd als protest tegen het verwijderen van een standbeeld van een generaal van de zuidelijke staten ten tijde van de Burgeroorlog.

De media concentreerden zich op deze haters, maar aan de andere kant, door de media onderbelicht, stonden ook haters: de ’antifa’s’. Dit zijn geweld-verheerlijkende antifascisten die hun eigen vormen van ideologische waanzin ontlenen aan het revolutionaire marxisme; deze linkse kolderkoppen hebben zich van de Amerikaanse studentensteden meester gemaakt (we herinneren ons hun Hamburgse kameraden).

Ze sloegen op elkaar in met stokken en knuppels. Vervolgens reed een nazi met een verleden als schizofreen een vrouw dood, en dat was de schuld van Trump, aldus de media en Democratische politici, die deze nieuwe kans om Trump te besmeuren niet wilden missen.

Echt? Heeft Trump zich met sympathie uitgelaten over nazisme of blanke suprematie?

Ook het Nederlandse tv-programma Nieuwsuur besteedde hieraan aandacht. In een gesprek met de conservatieve schrijfster Ann Coulter suggereerde presentator Eelco Bosch van Rosenthal, arrogant achterover leunend achter zijn tafel, dat Trump ’ze in de buurt wil houden’, en daarmee bedoelde hij de nazi’s en fascisten. Echt? Wil Trump, de grootvader van Joodse kinderen die hij liefheeft, jodenhaters in de buurt hebben?

Trump werd al ver vóór Charlottesville behalve vrouwen- en jodenhater ook racist genoemd door de elites van links en rechts; ze verafschuwen hem en dus moest hij worden ’kaltgestellt’. Maar hij was het enige alternatief voor Amerikaanse burgers die het vertrouwen in het politieke proces, èn de media, waren kwijtgeraakt. George Bush bracht Barack Obama voort, en Obama Trump. De brutale en grove showman Trump (van wie ik geen fan ben; net zomin als van Obama) is de reactie op de elite-politiek. Het toekomstbeeld van Amerika wordt bepaald door de culturele en politieke elites in New York, Los Angeles, Washington DC, en dat beeld heeft niets te maken met de werkelijkheid van minstens de helft van de bevolking.

Daarnaast gooide president Obama jarenlang olie op het vuur van rassentegenstellingen, mede door het steunen van de Black Lives Matter-beweging (BLM), een andere groep van revolutionair-marxistisch links.

Sinds 1960 zijn in Amerika meer zwarte mannen vermoord door andere zwarte mannen dan alle doden in alle Amerikaanse oorlogen sinds WOII bij elkaar. BLM heeft het daar niet over; volgens BLM worden zwarte Amerikanen massaal door politieagenten gedood, ook al wijzen de cijfers iets heel anders uit. Het is een gruwelijk feit dat er een continue zwarte burgeroorlog woedt in de Amerikaanse binnensteden - als zwarte intellectuelen dat bespreken, worden ze weggezet als collaborateurs met ’institutioneel wit racisme’.

Bij dit alles ontstond de postmoderne genderproblematiek. De heftige discussies daarover zijn nauwelijks tot Nederland doorgedrongen, ofschoon echo’s doorklinken in het besluit van de Gemeente Amsterdam en de Nederlandse Spoorwegen om de aanspreekvorm ’dames en heren’ te schrappen. Dit debat, waarbij het subjectieve gevoel van een individu over zijn seksuele identiteit, en niet zijn biologie, bepalend is, werd door Hillary Clinton verweven met de problematiek van vrouwenrechten. Vervreemdende chaos was het resultaat.

Trump - in feite partijloos - voelde perfect aan wat er speelde bij Amerikanen die door de politieke en culturele elites in de steek gelaten waren; hij was, zoals historicus Victor Davis Hanson schreef, ’de weerspiegeling van wijdverspreide woede en ontevredenheid over globalisering, interventionistische buitenlandse politiek, Orwelliaanse politieke correctheid, identiteitspolitiek, tribalisme, open grenzen, en een ’Deep State’ die predikt en veroordeelt maar zelf nooit leeft met de gevolgen van de eigen preken.’

De laatste twintig jaar groeiden de blanke onderklassen en nam de werkloosheid dramatisch toe. Wie wil weten wat daar speelt, leze ’Coming apart’ van de erudiete politicoloog Charles Murray, wiens lezingen door antifa’s worden verstoord want hij is natuurlijk ook een racist en fascist.

En hier raken we iets fataals: iedereen die het niet met linkse politiek en linkse media eens is, mag - ook in Nederland - zonder enige indicatie racist en joden- en vrouwenhater worden genoemd. De demoniseermachine draait op volle toeren. Google en Facebook zijn filters aan het bouwen om onwelgevallige (lees: conservatieve en rechtse) meningen weg te filteren, de Nederlandse overheid gaat het totale internet- en telefoonverkeer verzamelen, en in Duitsland zijn er wetten aangenomen om sociale media te dwingen censuur uit te oefenen.

Aan Voltaire wordt de volgende uitspraak toegeschreven: „Ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen tot de dood toe verdedigen.” We leven in een tijd waarin bijna alle traditionele media dat principe, de hoeksteen van de open en vrije samenleving, hebben verraden.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Maarten »

Abou Jahjah is geïnspireerd door Charlottesville: wil ook in Europa standbeelden van ‘foute leiders’ omvertrekken

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... ertrekken/
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leon de Winter schreef: Sinds 1960 zijn in Amerika meer zwarte mannen vermoord door andere zwarte mannen dan alle doden in alle Amerikaanse oorlogen sinds WOII bij elkaar. BLM heeft het daar niet over; volgens BLM worden zwarte Amerikanen massaal door politieagenten gedood, ook al wijzen de cijfers iets heel anders uit. Het is een gruwelijk feit dat er een continue zwarte burgeroorlog woedt in de Amerikaanse binnensteden - als zwarte intellectuelen dat bespreken, worden ze weggezet als collaborateurs met ’institutioneel wit racisme’.
Ik weet niet wie wel of geen nazi is. Wat ik wel weet is wie een foute fascistische oorlogsreligie aanhangt. Dat zijn namelijk alle mensen die zich moslim noemen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door King George »

Als je nog solidair met Charlottesville wil zijn moet je vandaag naar Amsterdam heen gaan. Zielig Anne Zeurtje Dekker zal er ook bij zijn. Het zal er wel weer een zooitje worden. Ik raad mensen met een auto aan om vandaag om Amsterdam heen te rijden in plaats van door Amsterdam heen. Je kan dan namelijk zomaar belaagd worden door links-fascistische Antifaatjes met honkbalknuppels en middels een gerichte trap op het gaspedaal weg moeten vluchten uit lijfsbehoud... Je hebt niet zoveel aan al die schade aan je eigen auto...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door King George »

Maarten schreef:Abou Jahjah is geïnspireerd door Charlottesville: wil ook in Europa standbeelden van ‘foute leiders’ omvertrekken

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... ertrekken/
Suggestie voor Abou Jahjah:
Met het verheerlijken van foute profeten moet het ook maar eens afgelopen zijn.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door xplosive »

Het feit dat Anne-Fleur zich inzet voor veganisme vind ik sympathiek. Maar daar houdt mijn sympathie voor Anne-Fleur wel zo ongeveer op. Vooral haar ongenuanceerde opstelling en haar weigering om breder te kijken buiten haar cocon om vind ik verwerpelijk. Maar daaraan lijden meer mensen die zich voorstaan op hun "linkse gelijk" zoals bijvoorbeeld Volkert van der Graaf om maar eens iemand te noemen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef: Het feit dat Anne-Fleur zich inzet voor veganisme vind ik sympathiek.

Maar daaraan lijden meer mensen die zich voorstaan op hun "linkse gelijk" zoals bijvoorbeeld Volkert van der Graaf om maar eens iemand te noemen.
Was Volkertje niet lid van de 'Dierenbescherming'? :thinking: [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door mercator »

Maarten schreef:Abou Jahjah is geïnspireerd door Charlottesville: wil ook in Europa standbeelden van ‘foute leiders’ omvertrekken

Voor zover ik kan zien gaat het alleen om koning Leopold II , ik vraag mij af van welke andere "foute" leiders hier standbeelden zouden staan. Bekend is ook wel dat de andere baard, Fouad Belkacem, graag het atomium zou willen slopen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Pilgrim »

Anne Fleur bemoeit zich met Amerika: “Vernietig elk monument van de Confederates!”

Door Michael van der Galien, 17 augustus 2017

Afbeelding
Foto: In Hamburg toont Anne Fleur Dekker nogmaals haar goddeloze karakter: 'No Gods'. Bron: Anne Fleur Dekker / Twitter.

Wat gaat jou dat aan, Anne Fleur?

Ah kijk, wat leuk. Anne Fleur Dekker bemoeit zich ook met het debat over monumenten met betrekking tot de Amerikaanse burgeroorlog. Volgens mevrouw de betweter moeten die allemaal vernietigd worden. Sterker nog, tweet ze, die monumenten hadden nooit gemaakt mogen worden!

Afbeelding
Anne Fleur Dekker
@annefleurdd

19:59 - 16 aug. 2017
Het zal Anne Fleur verbazen, maar het zuidelijke gedeelte van Amerika heeft nogal iets met de ‘Confederates.’ Dat waren namelijk hun voorouders. En nee, dat betekent niet dat ze dus voor slavernij en racisme zijn. Het is gewoon deel van hun geschiedenis — en die geschiedenis moet je hoe dan ook respecteren.

En dat is nog niet eens alles. Veel zuidelijke Amerikanen vinden dat de Amerikaanse burgeroorlog helemaal niet om slavernij ging. Nou ben ik het daar niet mee eens, maar zij zijn er echt van overtuigd dat het over de rol en macht van de federale overheid ging, en dat het slavernijdebat daar slechts een bijkomend onderdeel van was. Zo’n standbeeld van Robert E. Lee is dan dus niet een teken dat mensen voor slavernij zijn, maar dat ze hem eren omdat hij zich hardmaakte voor de macht en zeggenschap van individuele staten.

Sterker nog, Robert E. Lee schreef zelf in 1856 dat “er weinig mensen zijn, in deze verlichte tijden, die niet toegeven dat de slavernij als een instituut moreel en politiek kwaadaardig is.” Daar voegde hij aan toe dat het wat hem betreft niet alleen slecht was voor zwarte Amerikanen, maar ook voor blanke Amerikanen.

Ook steunde generaal Lee het werk van zijn vrouw en haar moeder die slaven bevrijden en ze vervolgens naar Liberia hielpen verhuizen, zijn steun voor het werk van zijn vrouw en dochter om een illegale school op te zetten voor slaven op zijn Arlington plantage, de beslissing om Custis’ slaven te bevrijden in 1862, en zijn verzoek aan slavenhouders in 1864-65 om hun slaven de keuze te geven om zich aan te melden voor het leger van de Confederates, waarmee ze hun vrijheid zouden kunnen verdienen.

Klinkt bovenstaande als de daden en woorden van een man die de slavernij een warm hart toedraagt?

Nee dus. Toch moet elk standbeeld van deze man volgens Anne Fleur en haar linkse ANTIFA-vrienden kapot.

Knettergek en vooral ook nog eens oliedom, maar zo rollen die haatmaffiosi van ANTIFA nu eenmaal. En ja, Anne Fleurtje is duidelijk één van hen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... federates/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Maarten »

Feit is dat er ook zwarten vochten in het zuidelijke leger...Trouwens, die burgeroorlog was niet om de slaven vrij te maken, maar om de eenheid van het land te herstellen. Dat was voor de Noordelijken, waaronder Lincoln, de belangrijkste drijfveer,...Het vrijmaken van de slaven werden slechts gebruikt om de zuidelijken een hak te zetten en die leugen is nadien een Eigen leven gaan leiden...
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door mercator »

Maarten schreef:Feit is dat er ook zwarten vochten in het zuidelijke leger...Trouwens, die burgeroorlog was niet om de slaven vrij te maken, maar om de eenheid van het land te herstellen. Dat was voor de Noordelijken, waaronder Lincoln, de belangrijkste drijfveer,...Het vrijmaken van de slaven werden slechts gebruikt om de zuidelijken een hak te zetten en die leugen is nadien een Eigen leven gaan leiden...
Dat klopt helemaal. Maar die leugen over het afschaffen van de slavernij werd mij al opgedist in de schoolboekjes van de jaren 1970 . Dat is zo vaak gemediatiseerd geweest dat het een dogma is geworden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Amerika. Onlusten tussen knettergekke extreemrechtse en extreemlinkse groepen

Bericht door Pilgrim »

De hypocrisie van Links

Merkwaardige zaak eigenlijk, die beeldenstorm van die linksen tegen die monumenten. Ze maken nu een groot punt van die slavernij, maar dat deden hun ideologisch gezinde voorvaderen niet toen die slavernij er nog was!

Die slavernij zou een ‘rechts’ item zijn, waar links natuurlijk tegen protesteert. Want links is maatschappij/cultuurkritisch en daarom tegen de verfoeilijke uitwassen van de onrechtvaardige kapitalistische maatschappij en ook die maatschappij zelf. Althans dat is het beeld dat veel mensen hebben... Maar klopt dit wel helemaal?

Links en Rechts in de politiek zijn ontstaan door de zetelverdeling in het Franse parlement in 1789. Maar er was meer aan de hand, want de verdeling was geen toeval.
Links en rechts of rechts en links?

Een intrigerende vraag is hoe werd bepaald wie links en wie rechts van de voorzitter kwamen te zitten? Was dat echt toeval? Volgen Bienfait is die keuze geen toeval want zij is gebaseerd op een diep verankerde dichotomie waar ook links en rechts deel van uit maken. Dit kennen we bijvoorbeeld ook uit de Bijbel: in Mattheüs 25 vers 33 wordt bijvoorbeeld aangekondigd dat de Mensenzoon ‘de schapen rechts van zich [zal] plaatsen, en de bokken links.’ Uit antropologisch onderzoek blijkt dat het links-rechts dualisme bij veel volken (ook niet Westerse) voorkomt.

http://sargasso.nl/links-en-rechts-deel ... chiedenis/
Rechts en links hadden in de culturen van veel volken dus de betekenis van Goed en Fout. In het Latijn worden de termen rechts en links vertaald als rexter en sinister. Maar welke betekenis heeft het woord sinister in onze cultuur?

De etiketje ‘links’ en ‘rechts’ worden tegenwoordig vrijwel altijd gebruikt voor respectievelijk ‘cultuurkritisch’ en ‘cultuurbevestigend’, waarbij door de media en de elite het beeld wordt gewekt dat cultuurkritisch beter is dan cultuurbevestigend. Want dan verbeter je immers de maatschappij? (Althans dat denken ze...) Maar er zit een heel subtiel bedrog in dat een oppervlakkig waarnemer niet direct opmerkt. Want wanneer je wat scherper kijkt naar het politieke Links gaat het hier alleen maar om SOCIALISTISCHE cultuur/maatschappijkritiek! Geen andere. Er bestond in onze westerse cultuur echter ook altijd christelijke maatschappijkritiek. Het lijkt soms wel of met de neergang van het christendom het al dan niet gematigde socialisme daarvoor in de plaats gekomen is.

De afschaffing van de slavernij is het gevolg van uitsluitend christelijke maatschappijkritiek en dan ook nog van voornamelijk conservatieve kerkgenootschappen (Quakers, Unitarian church). De zogenaamde ‘progressieve’ socialisten hadden hier part nog deel aan! Veeleer integendeel, want vrijwel alle socialisten in de 19e eeuw waren racist en vaak ook antisemiet (en zelfs vaak nu nog). Karl Marx was een voorstander van de slavernij omdat anders de economie van Amerika in zou storten. Van hem is ook het woord ‘holocaust’ afkomstig. Hij zag het socialisme als een nieuwe fase van de evolutie die het kapitalisme zou opvolgen, maar primitieve volkeren die zelfs de fase van het kapitalisme nog niet bereikt hadden konden wat hem betreft wel in een holocaust ten onder gaan. M.a.w. dus vernietigd worden.

De Democratische Partij van Amerika was ook altijd dé racistische partij van Amerika en de pro-slavernijpartij. De KKK was ook een uitvinding van de Democraten die later door de republikeinse president Grant de kop werd ingedrukt.

De afschaffing van de slavernij was zeker een vorm van sociale vooruitgang, maar niet volgens de socialistische opvattingen over vooruitgang (progressie) van die tijd! Maar kennelijk nu opeens wel?? Willen die linksen op deze manier een inhaalslag maken!?? Het zijn de grote ‘dappere’ bestrijders van het ‘racisme’ dat ze kennelijk uitsluitend identificeren met ‘rechts’ (en dat is in feite alles wat niet socialistisch is). Ook kritiek op de islam (wat geen ras is) wordt afgedaan als racisme. Churchill zou in hun ogen ook ‘extreemrechts’ zijn want hij vergeleek de Koran met Mein Kampf en wat bedoelde hij toen hij het had over een cultuur die het waard is om verdedigd te worden? Wat de geallieerden gedaan hebben in WO2 was in feite heel erg (westerse) cultuurbevestigend (dus ‘rechts’). Churchill moest echt een brug slaan naar de socialisten om ze aan zijn kant te krijgen om oorlog te voeren met Duitsland. En tja,... zelfs die racistische nationaal-socialisten, die zijn vijanden waren, noemden zich LINKS en waren dat ook omdat het nat.-socialisme een afsplitsing was van het internationale socialisme, wat zijn oorsprong vond in Amerika en dus niet Europa of Duitsland. Het was dus ook gewoon een vorm van socialisme en werd aanvankelijk ook gewoon als zodanig herkend.

Goebbels: "Wir sind Links und verachten das Rechtse Burgerblok."

Cultuurbevestiging en cultuurkritiek kan allebei wel zowel goed als verkeerd zijn. Het gaat om het soort kritiek en waar je kritiek op hebt en wat je verdedigd (bijvoorbeeld waarden) als cultuurbevestiging.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie