Ahmed Marcouch de burgemeester van Arnhem.

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Het haatzaad van psychopaat haatzaaier Mohammed heeft moslims haat laten oogsten met behulp van haatknecht Allah.
Dat lijkt me evident, zelfs moslims moeten inzien dat men er in mohammedaanse landen altijd een potje van maakt. Overigens heb ik de indruk, op basis van een enkel gesprek dat ik daarover eens met een Palestijnse Libanees heb gehad, dus anekdotisch bewijs, maar toch, dat mohammedanen altijd ánderen de schuld geven van het falen van hun maatschappijen. Alleen de verstandigere hebben dat door en stichten staten op basis van een mengsel van zo weinig mogelijk sharia en zo veel mogelijk Westerse waarden. In het Westen zijn we zo stom te denken dat het best wat minder Westers en wat meer mohammedaans kan. Elatik en die getikte vriendin van haar hebben overduidelijk gemaakt dat dat niet zo'n heel goed idee is. Wat dat betreft hoop ik dat Marcouch er minstens net zo'n bende van maakt en dat zelfs die linkse Arnhemmers er de schellen van van de ogen zullen vallen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door sjun »

Dit soort acties werken averechts. Geef de man de kans te besturen en monitor zijn functioneren als bestuurder zoals je dat met elke bestuurder hoort te doen. Intussen kan er eens goed gekeken worden naar de netwerkjes en de namen die telkens weer een PvdA-burgemeester uit de hoge hoed getoverd krijgen in weerwil van de slinkende politieke vertegenwoordiging in de kamer.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

sjun schreef:Dit soort acties werken averechts. Geef de man de kans te besturen en monitor zijn functioneren als bestuurder zoals je dat met elke bestuurder hoort te doen.
Is dit Sjun de bekeerling? We hebben het hier niet over burgemeester Aboutaleb, maar over Marcouch, promotor van islam en jodenhaat. De functie van burgemeester is verbinden heb ik ergens gelezen. Wilders demonstreerde TEGEN zijn benoeming als bestuurder. Logisch. Een bestuurder zonder geldig rijbewijs is bloedlink en onverantwoord. Dat demonstreren van Wilders was dus ook avelinks averechts? :no1:
King George schreef: Was Marcouch niet de man die een beroepsverbod voor PVV-gezinden bij de politie wilde? Wie voerde er nou een hetze?
Stel ik heet Jansen en ik sympathiseer met de PVV. Dan wil dat niet zeggen dat ik het met alle standpunten van Wilders eens ben. De islamitische droplul Marcouch is aanhanger van een van de meest verwerpelijke historische overleden geesten, genoemd Mohammed de profeet. Deze Arabische Mohammed maakte als pedofiel, sadist, jodenvervolger en oorlogsmisdadiger furore in de grote zandbak van het midden-oosten.

Bosma raakt een paar gevoelige snaren bij Allah akbar liefhebber Marcouch - gevoelige snaren die zich nog steeds bevinden in de geest van Mohammed-vereerder Marcouch die nog steeds niet wil begrijpen waarom haat-imans in de wereld niet geduld mogen worden. Maar Marcouch, de moslimrat, doet net of hij dat niet gehoord heeft en laat zich horen via het democratische spreekgestoelte (Kom daar maar eens om in een van die smerige islamitisch fascistisch racistisch dictatoriaal geregeerde landen).

Marcouch ontkent niet de door Bosma geuite aantijgingen aan zijn adres
Marcouch: “Ja eh voorzitter, Ik verwerp eh die aantijgingen aan mijn adres.” (HvdM: hij verwerpt de aantijgingen, maar zegt niet dat die onjuist zijn). Marcouch gaat verder: Ehm, eh, verre van mij. Ehm eh, Ik vind dat discriminatie, haat zaaien, oproepen tot geweld, groepsbelediging, dat die eh aangepakt moeten worden en dat die ook eh bestraft eh moeten worden eh. (HvdM: Het gestotter komt voort uit het besef dat wat hij zegt indirect op zijn eigen achterban slaat. Hij gaat verder en dan stopt na twee keer het gestotter omdat hij hij zich dan als moslim en aanhanger van islam beledigd en respectloos behandeld voelt en op koers ligt.) Voorzitter, ik vind wel dat eh mensen die eh overtuigd vinden dat je de islamisering via de baarmoeder moet stoppen; dat moslims niet in dit land thuishoren (dat klopt inderdaad. Moslims zijn parasieten op onze beschaving); dat moskeeën omdat ze moskeeën zijn niet in dit land thuishoren. (Correct! Moskeeën zijn broeinesten van haat propaganda tegen andersdenkenden); dat korans verboden moeten worden (Nee hoor, laat dat vieze smerige haatboek en handboek voor islamitisch terrorisme maar lekker vrijelijk ter inzage verkrijgbaar zijn). Mensen die die overtuiging aanhangen voorzitter die hebben natuurlijk niets te zoeken bij de politie.”

Ach, stuk onbenul en moslimfanaat Marcouch! Welke zichzelf respecterend weldenkend mens meent als ongelovige een kans te kunnen maken om bij de islamitische Godsdienstpolitie te kunnen werken? De Godsdienstpolitie die hoort bij het gedachtegoed van parasiet op onze beschaving Marcouch - een Godsdienstpolitie die in alle islamitische landen de Milieupolitie vervangt. Wij kennen geen Godsdienstpolitie. Wel Milieupolitie. In bijna alle islamitische landen is het daarom één vieze gore smerige onhygiënische islamitische stinkboel.

De Partij voor de Allahtonen (PvdA) heeft het weer voor elkaar gekregen en heeft een rotte appel van islamitische garnituur van ver over de houdbaarheidsdatum heen, in Arnhem weten te posteren. Maar . . . hij verdient een kans. Niet van mij. Wel van Sjun. Als ik Sjun goed begrijp, zijn doorgewinterde moslims best wel geschikt als bindmiddel tussen moslims en niet-moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door mercator »

sjun schreef:Dit soort acties werken averechts. Geef de man de kans te besturen en monitor zijn functioneren als bestuurder zoals je dat met elke bestuurder hoort te doen.
Heel vreemd toch dat in Nederland de bevolking van een stad of gemeente helemaal niets te zeggen heeft over wie hen gaat besturen. De overheid kan dus naar hartelust die bevolking straffen voor een "verkeerde" politieke voorkeur door een eigen mannetje daar te zetten. Dat is zo bij mijn weten gebeurd in Rotterdam en Heerlen: een PVV of Fortuyn geneigd kiezerspubliek dat telkens een rabiate Marxist kreeg opgedrongen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door sjun »

Precies dat valt op en daar mag een fors vergrootglas op om de namen en netwerken achter die aanstellingen bekend gemaakt te krijgen. Dat zet meer zoden aan de Hollandse dijk dan een al lang beklonken benoeming van begrijpelijke reacties te voorzien. Intussen kan het presteren van de man en opmerkelijke zaken als halal-hapjes bij zijn aanstelling (waar halal precies voor staat en wat ervan bekostigd wordt) gemonitored en gepubliceerd worden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Mahalingam »

In Arnhem hebben SP en D666 een niet-aanvalsverdrag gesloten en de minderheid heeft niks meer in te brengen. Democratie is daar 'de helft plus 1 is de baas.'
Hoogleraar bestuurskunde Paul Frissen van de Universiteit van Tilburg heeft gekeken naar de toestand in de gemeenteraad.
Na 24 individuelen gesprekken met (ex-)wethouders, burgemeesters, politici en ambtenaren, concludeert Frissen dat er in de raad en daarbuiten een klimaat heerst van intimidatie, schoffering en dedain. Er wordt geschreeuwd, er wordt afwijzend gesist, en het politieke spel wordt gespeeld door D66 en de SP. Die zijn beide de grootste partij en hebben met zestien zetels een stevige machtspositie in het college én in de raad.

Volgens de andere partijen hebben die twee een deal gesloten, een niet-aanvalsverdrag, waardoor Arnhem met name wordt bestuurd door de wethouders Gerrie Elfrink (SP) en Martijn Leisink (D66). En hoewel hun namen door Frissen niet worden genoemd, door de regels heen is te lezen dat die tekeer gaan als regenten. In het college maken ze de dienst uit, de burgemeester wordt volkomen genegeerd. En in de gemeenteraad doen alleen de coalitiepartijen ertoe. Die regelen hun zaakjes rechtstreeks met hun eigen wethouder. Onder het motto: wij hebben toch een meerderheid.
[...]
De machtspolitiek van SP en D66 is wellicht effectief, schrijft Frissen, maar effectiviteit is niet de hoogste waarde van democratie. Dat doel heiligt niet de middelen.
Frissen zegt ook "Van een bescheiden burgemeester kan geen sprake meer zijn, hij moet de Arnhemse piste in met een zweep in de hand."

https://www.trouw.nl/democratie/marcouc ... ~ac5d9b76/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:In Arnhem hebben SP en D666 een niet-aanvalsverdrag gesloten en de minderheid heeft niks meer in te brengen. Democratie is daar 'de helft plus 1 is de baas.'
Frissen zegt ook "Van een bescheiden burgemeester kan geen sprake meer zijn, hij moet de Arnhemse piste in met een zweep in de hand."
Maar . . . de burgemeester is toch de salon of slalom moslim die lid is van de Partij van de Allahtonen (PvdA)? Dan heeft hij nu alle kans om zich als kontlikker en bewonderaar van de historische warlord Mohammed waar te maken. Met behulp van de karwats of aan Allah gerelateerde akbars.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Mahalingam »

Hij ziet er best al burgemeesterlijk uit.

Afbeelding

Gaat Marcouch de bestuurscrisis oplossen door in achteraf steegjes kamertjes wat koppen tegen elkaar te slaan? Voorlopig even niet want eerst gaat het zoodje in een openbare vergadering elkaar voor rotte vis uitmaken.
Verzoeningspoging Ahmed Marcouch leidt tot nog méér ophef in Arnhem
Een verzoenende brief van burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem aan de gemeenteraad over de verziekte bestuurscultuur in Arnhem, is bij de oppositie volledig verkeerd gevallen. Waar Marcouch dinsdag voorstelde om binnenskamers persoonlijk met elkaar te praten over wederzijds onbegrip, heeft bijna de voltallige oppositie nu een openbaar raadsdebat afgedwongen. Het debat wordt maandag gehouden, aldus de raadsgriffier.
http://politiek.tpo.nl/2017/10/25/verzo ... ef-arnhem/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Hij ziet er best al burgemeesterlijk uit.
Des ter erger.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zolang dat islamitische stuk onbenul in de rol van vader van de Arnhemse burgers en zich als aanhanger en bewonderaar van de historische Arabische pedofiele viezerik, sadist en religieuze fascistische oorlogsmisdadiger Mohammed, meent de burgers van Arnhem de les te moeten lezen en straks alcohol gaat verbieden en weigert afstand te nemen van het criminele en geestelijk in de knoop geraakte verleden van psychopaat Mohammed, zal het in de gemeente Arnhem een voortdurende strijd zijn om Marcouch vooral niet zijn religieus fascistische zin te geven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:meent de burgers van Arnhem de les te moeten lezen en straks alcohol gaat verbieden
Daar lig ik niet wakker van. Wel van zijn loyaliteit, die bij de oemma zal liggen en in geval van conflicten de doorslag zal geven. Daarnaast is de man een veiligheidsrisico vanwege de gegevens waarover hij in zijn functie zal beschikken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:meent de burgers van Arnhem de les te moeten lezen en straks alcohol gaat verbieden
Daar lig ik niet wakker van.
Geheelonthouder? Of woon je niet in Arnhem? :cool:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Geheelonthouder? Of woon je niet in Arnhem? :cool:
Hehehe. Geheelonthouder ben ik niet, maar als de Arnhemmers dat willen worden door een mohammedaan als burgemeester te accepteren dan moeten ze dat vooral doen. :sly7:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:Geheelonthouder? Of woon je niet in Arnhem? :cool:
Hehehe. Geheelonthouder ben ik niet, maar als de Arnhemmers dat willen worden door een mohammedaan als burgemeester te accepteren dan moeten ze dat vooral doen. :sly7:
Ik vermoed dat er nog veel tumult over zal zijn. En dat is maar goed ook. We dienen ons wel te herinneren dat de burgers van Arnhem niet om een moslim gevraagd hebben, noch dat hij democratisch is gekozen. Je mag verwachten, vooraf gaande aan het benoemen van een nieuwe burgemeester, dat aan het volk gevraagd wordt een voorkeur kenbaar te maken op een lijst met kandidaten. Hierbij ook de optie 'Geen mening'. Als Achmed op die lijst had gestaan, was hij nooit burgemeester geworden. Wel een islamitische hond. Tenminste, als hij daarvoor al een varken was.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:We dienen ons wel te herinneren dat de burgers van Arnhem niet om een moslim gevraagd hebben, noch dat hij democratisch is gekozen.
Dat mag allemaal waar zijn, de gemeenteraad is wél gekozen en die vond het meer dan best.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Mahalingam »

Nee maar, VVD, D66, PvdA en lokale partij Arnhem Centraal zijn het ergens over eens geworden.
Dat moet dan wel een brandende kwestie zijn. Ja, een milieukwestie.
Het ging over 530.000 euro voor uitbreiding van de milieuzone waar wethouder Geert Ritsema van de SP (en Milieudefensie) zijn zinnen op heeft gezet.

Het wordt voorgesteld als dure symbool-politiek want er is geen bewijs dat het weren van die paar dieseltjes van voor 2004 enig verschil uitmaakt voor de luchtvervuiling.
https://www.autobahn.eu/6325/gemeentera ... ne-arnhem/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

De Arnhemse burgemeester Ahmed Marcouch met Dimitri Tokmetzis, Dennis L'ami en Mick van Biezen.
Die drie zijn van de Nederlands sprekende tak van de fascistenbende van de Grijze Wolven, de Turkse Federatie Nederland.
Die Turkse bende staat zelfs bij de antifascisten te boek als een stel fascisten.
https://afa.home.xs4all.nl/comite/boek2/hfstuk4.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Pilgrim »

Lijsttrekker PVV Arnhem zet direct aanval in op Marcouch

Marco Bouman, 06-01-18

Afbeelding

ARNHEM - Ahmed Marcouch moet zijn Marokkaanse nationaliteit opgeven. De burgemeester van Arnhem heeft nu zowel een Nederlands als een Marokkaans paspoort. ,,Als hij echt voor Arnhem kiest, moet hij zijn Marokkaanse pas inleveren. Met een dubbele nationaliteit laadt hij de verdenking op zich dat hij ook een dubbele loyaliteit heeft.’’

Dat vindt Coen Verheij, de PVV-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in Arnhem. Met zijn uitspraken zet de 37-jarige Arnhemmer direct de aanval in op Marcouch, tegen wiens benoeming PVV-voorman Geert Wilders afgelopen zomer in Arnhem demonstreerde.

Het was een 'verschrikkelijke keuze', vond Wilders, die nog vergeefs probeerde via de Tweede Kamer een stokje te steken voor de benoeming van de PvdA'er. De PVV vindt de Arnhemse burgemeester een aanhanger van een gevaarlijke moslimgeestelijke. Wilders noemde de PvdA een partij waarop 'anderhalve geit en een paardenkop' stemt. Hij is bang dat Arnhem 'Arnhemmistan' wordt.

Rivierenland
Het burgemeesterschap van Marcouch is een van de redenen dat de PVV deelneemt aan de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart. Aanvankelijk kondigde Wilders aan ook lokaal actief te zullen worden in Rivierenland, maar daar kon de partij onvoldoende geschikte kandidaten vinden.

Marcouch constateert in een reactie dat de PVV in Arnhem met de verkiezingscampagne is begonnen. Hij wil niet inhoudelijk reageren op Verheijs uitspraken over zijn dubbele nationaliteit. ,,Ik sta als burgemeester boven de partijen. Ik wil mij niet in de campagne mengen’’, laat hij weten.

Overigens staat de grondwet van Marokko, het geboorteland van Marcouch, het niet toe dat onderdanen hun nationaliteit opgeven.

https://www.gelderlander.nl/arnhem-e-o/ ... ~a8517995/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Mahalingam »

Altijd maar weer dezelfde onwaarheid:
"Overigens staat de grondwet van Marokko, het geboorteland van Marcouch, het niet toe dat onderdanen hun nationaliteit opgeven."
De grondwet is al jaren geleden gewijzigd. Het kan wel, maar dat moet men aan de koning Moh6 vragen. En wie durft dat?

“Code de la Nationalité Marocaine”, http://www.refworld.org/pdfid/501fc9822.pdf
Volgens artikel 19 is het alleen na een koninklijk decreet mogelijk om de Marokkaanse nationaliteit kwijt te raken. Wel is er een mogelijke loophole, volgens artikel 20. Als een Marokkaan(se) dienst neemt in een vijandig leger (mogelijk dat van Algerije en zeker Polisario, het bevrijdingsleger van het door Marokko illegaal bezet gehouden Westelijke Sahara), raakt deze de Marokkaanse nationaliteit kwijt.

Wie zei ooit:
"... als je een leugen maar lang genoeg blijft herhalen, de bevolking de leugens als waarheid zal accepteren."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ahmed Marcouch is de burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ariel »

Met de marokkaanse mohammedaanse burgemeester Ahmed Marcouch in Arnhem worden nu vervelende gebeurtenissen ook liefdevol onder het bidtapijtje geveegd. Een badmeester van het zwembad Arnhem is zwaargewond na mishandeling door ‘groep bezoekers’

De politie doet mysterieus, en wacht dagen met het bekendmaken van dit nieuws. Ze weigeren ook een signalement te noemen.
De beheerder en een badmeester van het Arnhemse zwembad Klarenbeek zijn vrijdagavond gewond geraakt na te zijn mishandeld door ‘een groep zwembadbezoekers’. De badmeester zou zelfs zwaargewond zijn geraakt. De ‘groep zwembadbezoekers’ besloot geweld te gebruiken nadat de badmeester had gevraagd of ze het terrein wilden verlaten in verband met de sluitingstijd van het zwembad. Dit melden diverse media.

De politie Arnhem bracht dit nieuws pas woensdag naar buiten, vijf dagen na de mishandeling, middels een getuigenoproep op Facebook.

Er wordt in het politiebericht op social media echter geen enkel (mogelijk) signalement van de ‘groep zwembadbezoekers’ gegeven.

Op social media zwelt de kritiek op de politie aan. Menig burger vraagt zich af waarom het vijf dagen moet duren voordat er eindelijk een onderzoek wordt gestart. De politie laat in commentaar daarop weten dat er ‘eerst een eigen onderzoek’ heeft plaatsgevonden en dat aan de hand daarvan pas is besloten getuigen op te roepen.

Er zouden inmiddels meerdere getuigen door de politie zijn gehoord. De politie hoopt dat iemand videobeelden heeft van de mishandeling.

De Arnhemse bugemeester (PvdA) Ahmed Marcouch heeft via social media woedend gereageerd.

Een woordvoerder van de Nationale Raad Zwemveiligheid laat via de media weten dat dergelijk geweld “heel extreem” is en dat “dit soort incidenten gelukkig maar weinig voorkomt”.

Tot op heden is er nog geen enkel signalement van de geweldsplegers bekend gemaakt, anders dan dat het gaat om een ‘groep mannen’. Ook zijn er nog geen verdachten aangehouden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ahmed Marcouch is de burgemeester van Arnhem.

Bericht door Mahalingam »

Bij zo een minkukelige winkel als de "Action" hebben ze camera's bij de kassa's hangen.
En dan lijkt het mij waarschijnlijk dat zo'n zwembad ook wel cameraatjes heeft bij de kassa/ingang/uitgang.
En de groep daders verliet het bad nadat ze moesten vertrekken wegens sluiting, dus zo moeilijk kan het niet zijn die groep te herkennen. Waarom doet de politie zo moeilijk? Waren het soms geen bekenden van de politie?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ahmed Marcouch is de burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ariel »

:cry: Ach goshie...Zo zielig. Ahmed Marcouch 'slachtoffer van etnisch profileren' in Spanje
Ahmed Marcouch is in Spanje naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van etnisch profileren. Dat gebeurde volgens hem tijdens een bezoek met zijn gezin aan Madrid. ,,Zonder aanleiding moesten we onze paspoorten laten zien aan twee agenten die daarna foto's maakten", verklaart de burgemeester van Arnhem vandaag tegenover het Spaanse persbureau EFE. Hij is fel tegenstander van deze politiemethode.

Het incident vond volgens hem plaats tijdens een verblijf van enkele dagen in Madrid, op de terugweg van familiebezoek in Marokko. Marcouch was naar eigen zeggen omstreeks 20.30 uur aan het winkelen met zijn gezin.

,,Opeens riepen twee agenten: 'Hé meneer'. We stopten en moesten onze paspoorten laten zien. Zonder enige aanleiding begonnen ze er foto's van te maken. Ik vroeg hen dat niet te doen omdat we niets verkeerds hadden gedaan en ze er het recht niet toe hadden, maar ze gingen gewoon door. Op mijn vraag of er een concrete aanleiding was of dat het om etnisch profileren ging, gaven ze geen antwoord", zegt het voormalige Kamerlid.

De controle duurde volgens hem ongeveer een kwartier. Hij vroeg het identificatienummer van de agenten, maar kreeg dat niet. Daardoor kon Marcouch naar eigen zeggen geen aangifte doen tegen de agenten in kwestie. De Nederlander wist ook niet zo één-twee-drie tot welke organisatie hij zich zou kunnen wenden om zich te beklagen over de controle.

Die was volgens hem 'overduidelijk' gebaseerd op het 'Arabische uiterlijk' van zijn gezinsleden en hemzelf. Marcouch stelt 'nog nooit zoiets te hebben meegemaakt' in Spanje. Hij maakt er naar eigen zeggen elke zomer een tussenstop voor en na zijn vakantie en familiebezoek in Marokko.

Ahmed Marcouch, ooit brigadier bij de Amsterdamse politie, is een fel tegenstander van etnisch profileren. In 2016 pleitte hij in een opinieartikel in Het Parool voor een speciale app die rechtstreeks toegang geeft tot de agent van dienst. 'Zo verantwoordt de agent zich richting klager, richting chef en richting beroepscommissie. Zo verbeteren wij de politie', schreef het Kamerlid (PvdA) toen.

Etnisch profileren is in Nederland in strijd met de grondwet. Die verbiedt discriminatie op welke grond ook. De politie wijst etnisch profileren af. ,,We willen dit niet en politieagenten leren dat ook op de Politieacademie en op hun werk", verklaarde politiechef Erik Akerboom in 2016.

Marokkanen
Volgens cultureel antropoloog Sinan Çankaya is etnisch profileren dagelijkse kost voor agenten in Nederland. Hij deed jarenlang onderzoek naar de politie en ging vaak mee op pad met agenten. ,,Marokkanen zijn relatief oververtegenwoordigd bij specifieke delicten. Dat is een van de redenen waarom de politie etnisch profileert. Ik heb agenten letterlijk tegen elkaar horen zeggen dat er extra gelet moet worden op Marokkanen op scooters", verklaarde Çankaya in 2016 tegenover de NOS. ,,Daar zijn onschuldige Marokkanen, de grootste groep, dan weer de dupe van."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ahmed Marcouch is de burgemeester van Arnhem.

Bericht door Ariel »

Marcouch: ik was zélf vatbaar voor salafisme

Burgemeester Ahmed Marcouch is trots op het oprollen van een salafistisch terreur-team door de politie en het OM, met meerdere invallen in ’zijn’ Arnhem. Toch moeten we waakzaam blijven voor de gedachtes van onze kinderen, zegt Marcouch, die toegeeft zelf óók vatbaar te zijn geweest voor die stroming.

„Als je heel jong bent, 12, 13, dan ben je heel ontvankelijk voor het salafistische gedachtegoed. Ja, ik ook. Eén salafistische staat, één leider. Dat wil je vestigen. Het Kalifaat, ja. En desnoods met geweld. Dat is een legitiem middel”, vertelde de burgervader bij Nieuwsuur.

Marcouch is het gedachtegoed dat hij als kind had, inmiddels kwijtgeraakt. Hij vindt het niet vreemd dat kinderen vatbaar zijn voor extremistische ideeën - maar het is zaak om die te veranderen.

„Wat mij geholpen heeft, is goede mensen om me heen. Opvoeders. Een goede broer en betrokken vader. Onderwijs, onderwijs en nog eens onderwijs. Dat maakt dat je er in tien jaar uit kan komen. Een positieve omgeving en mensen die corrigeren, die zeggen: goh, dit is achterlijk wat je zegt.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ahmed Marcouch de burgemeester van Arnhem.

Bericht door Mahalingam »

In Arnhem hebben ze nu moderne tijden. Ik zou zelfs willen zeggen: postmoderne tijden.
Zoals bij de vernieuwde Nespresso-winkel in Arnhem waar koffie kopen nu ‘een beleving’ moet zijn.
"Koffie is emotie en verdient meer dan een transactie bij een toonbank, vindt Herman Rooswinkel, commercieel directeur van Nespresso Nederland. "
En hoe werkt dat uit bij ouderwetse mensen?
Ans Talsma (74) is één van de klanten die die emotie in Arnhem ervoer, zij het vermoedelijk niet zoals het bedoeld is.

Schending van privacy
Terwijl Talsma moest wachten op haar beurt, schreef een rondlopende medewerker haar uiterlijke kenmerken op. Daarmee kreeg ze een plaats in een virtuele wachtrij. ‘Dame met grijs haar, zwarte pantalon en grijs jack. Als vierde aan de beurt’, stond er.

Talsma ontstak in woede bij het lezen van de beschrijving. ,,Wat een schending van mijn waardigheid en privacy. Ik vind het heel kwalijk als een verkoper mij van top tot teen bekijkt en noteert hoe ik er uitzie. Als ik nou een slechte dag had, wat stond er dan? Dame met vet haar en slonzige kleding? Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor, maar heb daar niets op terug gehoord. Op deze manier wens ik geen koffie meer te kopen bij Nespresso.”
https://www.ad.nl/koken-en-eten/dame-me ... ~a8a1b071/

De uitleg waarom ze zo werken:
Een woordvoerder van Nespresso zegt dat de virtuele wachtrij nodig is voor de ultieme koffiebeleving. ‘Nadat de klant in de virtuele wachtrij is geplaatst, kan de klant zich vrij door de winkel bewegen, zonder in een fysieke rij plaats te hoeven nemen en daar te wachten. Op het moment dat de klant aan de beurt is, is onze medewerker in staat om op basis van de genoteerde omschrijving de klant te herkennen, te benaderen en vervolgens te helpen.’
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie