De generatie van niks

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

De generatie van niks

Bericht door Pilgrim »

Millennials hebben de verkeerde opvoeding gekregen

Esther van Fenema, 01-07-2017

Afbeelding

Wie zijn kinderen liefheeft, leert ze om te gaan met frustratie

De kleinkinderen van de babyboomers mogen zich inmiddels volwassen noemen. Ik zie ze overal om me heen, als patiënten en studenten, waarbij hun lage frustratiedrempel opvallend is. Het is de generatie die niet een draai om de oren kreeg bij een slecht rapport, maar waarbij de ouders de docent de mantel uitveegde vanwege wanprestatie van het kostbare kroost. “We hebben tropische vissen opgevoed die in de Noordzee terecht zijn gekomen.

Grenzeloos en ongepast gedrag
Als psychiater maak ik me ernstig zorgen over een generatie die niet fit for life lijkt te zijn opgevoed. U kent ze wel, die ouders die de trein als podium gebruiken om hun kind met zalvende stem te presenteren als het nieuwste godswonder: “Nee Emma, niet met je chocoladevingers aan de witte broek van die mevrouw komen, dat vindt ze vast niet leuk.” En dan vervolgens mij als agressor aankijken omdat ik hun kind met een brute grenservaring confronteer.

Twintigers die hebben geleerd dat alles wat ze vinden, denken, zien of voelen van een weergaloze importantie is. Zoals peuters die met trots en fascinatie in het potje kijken naar het eerste product van hun zindelijkheid. De studenten van nu die bij tegenvallende prestaties de docenten op het matje roepen om betere cijfers af te dwingen, ook al hebben ze onvoldoende inspanning geleverd. Om vervolgens niet te begrijpen dat ze grenzeloos en ongepast gedrag vertonen. De burn-out die tegenwoordig al op de loer ligt naar aanleiding van een pittig functioneringsgesprek. Het continue tijdgebrek omdat prioriteren niet meer logisch is als elke individuele oprisping zorgvuldig bestudeerd moet worden als een botanische zeldzaamheid.

Lactose-arme, glutenvrije en genderneutrale zorg op maat?
Nu ben ik me ook bewust van het feit dat onze soort meestal voldoende evolutionaire power en creativiteit heeft om zich als een Fenix op te richten uit om het even welke puinhopen, maar ik ben er in dit geval niet helemaal gerust op.

Op sombere momenten zie ik sanatoria in bosrijke omgevingen, waar de gestrande sneeuwvlokken ‘en masse’ zijn opgenomen omdat ze niet meer in staat zijn om voor zichzelf te zorgen. Door alle overprikkelingen is er sprake van zintuigelijke kortsluiting en zijn licht en geluid al voldoende trigger om een paniekaanval uit te lokken.

Therapeuten lopen schichtig op kousenvoeten langs de talloze bedjes om lactose-arme, glutenvrije en genderneutrale zorg op maat te bieden en elke vorm van frustratie te voorkomen. De WHO houdt spoedberaad hoe we deze epidemie het hoofd moeten bieden, aangezien de overprikkeling een point of no-return heeft bereikt, de frustratiedrempel op nul is uitgekomen en het maatschappelijk leven tot stilstand dreigt te komen.

Wie zijn kinderen liefheeft leert ze om te gaan met frustratie
Zoals iemand laatst trots vertelde: mijn zoon redde het niet op een gewone middelbare school, nu hebben we een school gevonden waar ze het lespakket ‘om zijn mogelijkheden en talenten heen plooien’, zodat hij eindelijk zichzelf mag zijn en tot bloei kan komen. Iemand die tweette dat examens en diploma’s ‘inhumaan’ zijn. Of de studente die twee jaar lang destructief feestte inclusief drank-en drugsmisbruik naar aanleiding van een simpele relatiebreuk!

Onze grote-mensen-maatschappij is niet in staat om deze kwetsbare mensen op te vangen en de juiste plek te bieden. Mensen zijn soms bot, er is vaak tijdsgebrek en je doet regelmatig iets niet goed genoeg. Als dat direct leidt tot een enorme krater in je zelfbeeld waardoor je onderuitgaat, dan hebben we een groot probleem met elkaar.

Wie zijn kinderen liefheeft leert ze om te gaan met frustratie, dus met het leven.

http://cult.tpo.nl/column/esther-fenema ... ampaign=91
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De generatie van niks

Bericht door mercator »

Ik las onlangs ergens dat het vnl. door slechte voedingsgewoonten komt. In mijn jeugd was het eten wat de pot schaft en als er onaangename medicijnen moesten gebruikt worden, gebeurde dat ook, ook al kokhalzend. Nu mogen de kleintjes van jongsaf aan de menukaart opstellen. Al die zgz. afwijkingen zoals ADHD, ADD, Dyslexie etc. zouden veroorzaakt kunnen zijn door een chronisch gebrek aan vitamines en mineralen. Die dus niet te vinden zijn in hamburgers, snoep en frisdranken. Ik neem bijv. elke dag een soeplepel levertraan tot mij, een opgedrongen gewoonte uit mijn jeugd waar ik zeer wél bij vaar. Nu is dat bijna niet meer te krijgen. Eén apotheek had een versie levertraan "met appelsiensmaak", speciaal voor de kinderen. Dàt bedoelt Esther dus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De generatie van niks

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De generatie van niks

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Zoals iemand laatst trots vertelde: mijn zoon redde het niet op een gewone middelbare school, nu hebben we een school gevonden waar ze het lespakket ‘om zijn mogelijkheden en talenten heen plooien’, zodat hij eindelijk zichzelf mag zijn en tot bloei kan komen.
Boven de ingang van de lagere school staat hier het motto:
IK BEN GOED ZOALS IK BEN
Dat vat het pedagogisch project goed samen. Of je nu uit die school komt met bepaalde vaardigheden of niet maakt volgens de directie dus geen bal uit.
Er hangt ook een-zij het kleiner-bordje gastvrije school. Allerlei allochtoon kleinvee kan daar dus ook zijn zin doen in de klas.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De generatie van niks

Bericht door Pilgrim »

Europese mannen...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De generatie van niks

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De generatie van niks

Bericht door Pilgrim »

“Millennials worden rijkste generatie ooit”

Door Pieter van Erven Dorens, 3 november 2019

Afbeelding

Millennials hebben gemiddeld minder vermogen opgebouwd dan hun ouders op dezelfde leeftijd. Daar klagen ze ook vaak over. Toch zullen velen op latere leeftijd nog comfortabel kunnen genieten op een terrasje of een ver strand.

Dat is vooral te danken aan The Great Wealth Transfer, ofwel de Grote Vermogensoverdracht. De rijke babyboom-generatie (geboren tussen 1945 en 1960) en de generatie ervoor zullen de komende kwart eeuw een gigantisch vermogen overdragen. Zo gaan in Amerika 45 miljoen huishoudens samen een bedrag van $ 68.000 miljard doorgeven, stelt vermogensbeheerder Cerulli Associates in een onderzoek. Vooral de Generatie X (1961-1980) zal ervan profiteren.

Concentratie
Millennials (geboren 1981-2000) erven als groep later waarschijnlijk nog meer. „Omdat er meer babyboomers waren dan millennials, zal het vermogen geconcentreerd zijn in een kleiner deel van de bevolking. Erfenissen kunnen daarom millennials de rijkste generatie ooit maken”, luidde het commentaar van Kim Orth van financiële dienstverlener Ameriprise tegenover Fox Business.

Uit de meest recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat er voor Nederlandse millennials in de toekomst ook flink wat kapitaal klaar staat. Begin 2017 bedroeg het doorsnee vermogen van 65-plushuishoudens €113.000. De helft van deze huishoudens had een vermogen van meer dan een ton, bij 11% was dat meer dan een half miljoen.

Minder sparen
Economen denken dat De Grote Vermogensoverdracht ook veranderingen in de economie teweeg kan brengen. Het kan er onder meer toe leiden dat millenials minder gaan sparen, met het vooruitzicht op een erfenis die hun een aangename oude dag kan bieden.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De generatie van niks

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
“Millennials worden rijkste generatie ooit”
Dit verhaal klopt wel. Ik heb van mijn ouders geerfd en een groot gedeelte van die erfenis gaat straks naar mijn kinderen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie