Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Ariel »

Op een hartverscheurende foto is te zien hoe een overleden kind in het water ligt. Hij wordt vervolgens door een Turkse reddingswerker van het strand gedragen. Volgens Turkse media gaat het om de driejarige Aylan Kurdi uit Syrië. Ook zijn vijfjarige broer en zijn moeder zou de overtocht niet hebben overleefd.

Afbeelding

Samen met zijn vader Abdullah, moeder Rihan (35) en zijn broer Galip (5) stapte de 3-jarige Aylan in Turkije op een volgepakt bootje naar het Griekse eiland Kos. Niemand droeg een reddingsvest en de jonge kinderen maakten dus geen schijn van de kans toen het bootje omsloeg. Alleen vader Abdullah zou de tocht overleven.
Op dezelfde dag zonk voor de Turkse kust nog een aantal andere boten vol vluchtelingen. Ook daarbij kwamen kinderen om. De 11-jarige Zainb Ahmet-Hadi en zijn broertje Hayder van negen kwamen om. Turkse media toonden donderda hartverscheurende foto's van hun moeder die haar 7-jarige dochter, die de ramp wel overleefde, probeerde te troosten.

"Er waren in totaal 175 mensen die op 12 bootjes moesten," vertelt een andere overlevende in de Daily Mail. Ze betaalden volgens hem 2050 euro per persoon.

"Het bootje was bedoeld voor 10 mensen en zonk bijna meteen toen we op volle zee kwamen. We hadden geen schijn van kans." Geen enkele boot kwam aan op Kos. Tientallen mensen vonden de dood.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Eliabe »

Volgens geenstijl is dit jongetje Koerdisch.
Dit jongetje en zijn ouders waren Koerdisch, ze hebben, terwijl ze in een veilig land verkeerden, hun leven in handen van gewetenloze moordenaars gelegd. Dit betekent niet dat ze de dood verdienen. Het betekent wél dat de discussie over vluchtelingen zuiver gevoerd dient te worden. Het openstellen van de Europese grenzen zoals inmiddels openlijk bepleit wordt door politici, is géén oplossing. Ten eerste omdat je deze mensen tot vreemdeling maakt in een land heel ver weg van huis, van eigen normen, waarden en cultuur – je mag aannemen dat zelfs politici inmiddels weten dat dat voor beide partijen tot drama leidt. Ten tweede omdat open grenzen tot een intocht van de rest van de wereld leiden. Selecteren kunnen we nu al niet, asieladvocaten zijn een aparte klasse misdadigers, lui die het voor elkaar krijgen het verblijf van een gezin tot 15 jaar te rekken. Wordt niemand gelukkiger van. Ten derde omdat ieder mens, statusgevoelige expats daargelaten, thuis in zijn eigen omgeving, met zijn eigen familie en vrienden om zich heen, het gelukkigst is. Moet er wel vrede zijn.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door mercator »

Die foto's worden nu uiteraard breed in de kranten en op teevee uitgemeten. Erg is het, dat wel. Maar de bedoeling van die foto's is zonder meer crimineel: om dmv schuldgevoel ons aan te praten dat wij de plicht hebben om heel Arabië en Afrika bij ons op te vangen. Bij mij braadt die haring niet, maar ik vrees bij de grote massa wel. De eerste schuldige aan die verdrinking is de vader zelf die een onverantwoord risico heeft genomen en zelf het leven van zijn gezin heeft verwoest. Of was hij de enige die een zwemvest droeg? Dat zou zo maar s kunnen maar dat zal wel niet in de media komen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Manon »

Nog over het jongetje: volgens de tante uit Canada wou papa eerst in Europa nieuwe tanden halen alvorens naar Canada te gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=QZUuoaq ... ture=share
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Ariel »

Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

De wereld heeft emotioneel gereageerd op de beelden van de driejarige Aylan die levenloos op zijn buik op een strand in Bodrum lag. Dit is het verhaal achter dat dramatische beeld.

De foto van een peuter op een Turks strand schokte velen. Ouders stelden zich voor hoe het zou zijn als hun kind daar zo zou liggen. In binnen- en buitenland ontstond een discussie over vluchtelingen waarbij emoties vrij spel hadden. NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch noemde de foto 'iconisch'. Het beeld zou symbool staan voor de hele vluchtelingenproblematiek. Het is gevaarlijk om een discussie over een groot onderwerp te voeren puur op basis van een beeld zonder te feiten te kennen. Daarom volgt nu het verhaal achter de foto.

Istanbul
De 38-jarige kapper Abdullah Kurdi vluchtte vier jaar geleden met zijn gezin weg uit Syrië naar Turkije. Samen met vrouw en kind ging hij in een appartement in Istanbul wonen.

Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur. In Istanbul kwam drie jaar geleden Aylan ter wereld, het tweede kind van Abdullah.

Geen asiel aangevraagd
Na een verblijf van bijna vier jaar in Turkije wilde Abdullah aan het begin van dit jaar via de Canadese ambassade asiel aanvragen om zich zo bij zijn zus te kunnen voegen. Maar hij beschikte niet over de juiste papieren om een aanvraag te kunnen doen.

Zijn zus Tima gaf toe dat er nooit een asielaanvraag is gedaan. De familie besloot om bij vrienden, buren en familie geld in te zamelen om een illegale overtocht naar Europa te kunnen bekostigen.

Drie pogingen
Abdullah betaalde mensensmokkelaars om zijn gezin naar Griekenland te brengen, maar bij de eerste poging werd de familie opgepakt door de Turkse kustwacht, vertelt hij tegen persbureau Dogan. De volgende twee keer kwamen de mensensmokkelaars niet opdagen.

Daarna besloot Abdullah het met een paar anderen zelf te proberen. Ze kochten een rubberen boot en probeerden naar Griekenland te peddelen. Het bootje sloeg om en de vrouw en kinderen van Abdullah verdronken. Zelf wist hij veilig naar de kust te zwemmen.

Nieuwe tanden
Volgens zijn zus besloot de familie een gevaarlijke overtocht te maken, vanwege het slechte gebit van Abdullah. Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro.

Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.

De Canadese regering heeft Abdullah aangeboden alsnog te komen, maar nu wil hij niet meer. Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in Syrië.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2680954W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Pilgrim »

De verzamelde wereldpers . . .

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Pilgrim »

INFANTILISERING: een commentaar door “Henk V”

Geplaatst op 4 september 2015

Op het strand bij Bodrum nam een jonge Turkse fotografe een foto van een jongetje dat net is aangespoeld. De jonge vrouw die het lijkje fotografeerde had eerder al veel foto’s genomen van mensen die – afkomstig van verongelukte boten met migranten – eveneens waren aangespoeld. Met de foto van het kind wilde zij het geweten van de wereld wakker schudden. De fundamentalistische Turkse president Erdoğan was een van de mensen bij wie “het geweten was ontwaakt”. Dit meldt Elsevier.

Dat is een bewogen conclusie van de man die Europa wil islamiseren. Ongetwijfeld heeft hij veel foto’s van dode niet-moslims onder ogen gekregen die door aanhangers van de “religie van de vrede” op een gruwelijke wijze aan hun einde zijn gekomen. Hun foto’s haalden de westerse pers niet en zij riepen dus niet de golven van emoties op die nu de wereld overspoelen. En ik vrees dat politiek-correct eerder zal worden beroerd door een foto van een verdronken islamitisch kindje dan door de aanblik van christenen die vanwege hun geloof werden afgeslacht.

In de dood zijn alle mensen gelijk, hoort men wel eens, maar dat gaat niet op bij de waardebepaling die men kennelijk bij de gestorven mens vaststelt... afgeslachte christenen roepen kennelijk minder emoties op dan een dood islamitisch jongetje. De foto heeft inmiddels wel het beoogde effect gekregen. Diederik Samson bekende in de Tweede Kamer dat hij er een slapeloze nacht aan had overgehouden. De Volkskrant verhoogde het belang van de foto door er het dit artikel aan te wijden:

In korte tijd heeft de foto een status bereikt die onvoorstelbaar is: Het verdronken kind belichaamt de tragiek van ALLE bootvluchtelingen. De foto is dus een ICOON geworden. De bootmigranten zijn vanaf nu in aanleg ALLEMAAL MENSEN DIE IN GROTE NOOD VERKEREN. ZIJ MOETEN NU ZONDER AANZIEN DES PERSOONS door ons worden GEHOLPEN! De grootte van de letters geeft de omvang van het overheersende gevoel aan bij het zien van het probleem.

Wie dat gevoel niet kent en zich afvraagt: ”Wat gebeurt hier eigenlijk?” moet zich diep SCHAMEN. Die deugt niet! Die hoort zeker bij Wilders. Wel, ik ben een van de mensen uit die categorie en ik stel dat wij op dit ogenblik zien hoe je met een manipulatieve foto mensen grandioos kunt bespelen! Niemand kende immers de achtergrond van het verhaal, waarin een kind, tezamen met zijn broertje en zijn moeder verdronken was, toen hun vader besloot om – komende uit een veilige situatie in Turkije (!!!) – een vluchtelingenstatus te bereiken, omdat die het gezin – en vooral zichzelf – financieel voordeel zou opleveren. Dus voer hij met een rubberbootje de zee op in de hoop naar Griekenland te kunnen peddelen, waar hij de status van vluchteling kon krijgen die net aan “de hel van Syrië was ontsnapt”.

Wij moeten absoluut eens stilstaan bij dit fenomeen: de opgeklopte ontzetting bij het zien van het dode kereltje en de conclusies die nu op een bijna verpletterende manier in de hersenen van de mensen moeten worden gehamerd! En bijna IEDEREEN loopt in de gewenste richting: grenzen open, beurzen open, privéwoningen open, want alle zielige mensen der aarde MOETEN wij opnemen. Ongeacht de gevolgen en de gevaren van onze doorgeslagen edelmoedigheid.

Elke noodzaak tot een kritische beschouwing van de manier waarop wij door middel van een foto ongelofelijk worden bespeeld, lijkt nu MISPLAATST te worden.

WAT GEBEURT HIER IN HET WESTEN?

Wij zien een sterk staaltje van INFANTILISERING optreden. Collectief gedraagt men zich als kinderen die, zoals wij behoren te weten, nog niet over het vermogen beschikken om de reikwijdte van hun gedachten en daden voldoende te overzien.

Ik heb het al eerder gezegd: politiek correct denken is heel dwangmatig en overheersend, want iedereen die de aanbevolen denkrichting niet ijverig navolgt, zal het MERKEN: laster, uitsluiting, bedreiging met gerechtelijke stappen, uiteindelijk beperking in het geven van je mening; dit alles kan het loon worden voor de vrij denkende mens.

Maar dat politiek-correct infantiliteit kweekt, werd mij bij het lezen van het Elsevier-artikel maar al te duidelijk! Ik had het kunnen weten: elke dictatuur heeft een grote hekel aan mensen die zelfstandig denken. Iedereen MOET in de pas lopen, ook al marcheert men in de richting van een ravijn.

Het lijkt mij echter het beste dat wij er goed aan doen wanneer wij samen tegen de politiek-correcte stroom in blijven roeien...

Door: “Henk V.”

https://ejbron.wordpress.com/2015/09/04 ... or-henk-v/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Pilgrim »

De Wever: "Die dode kleuter is niet onze schuld"

N-VA-voorzitter Bart De Wever laat zich geen schuldgevoel aanpraten

05-09-15

N-VA-voorzitter Bart De Wever is het beu dat hij een slecht mens wordt genoemd, omdat hij het geen goed idee vindt dat Europa de grenzen opent voor honderdduizenden vluchtelingen. 'Dan krijg je de foto van die verdronken kleuter voor je ogen geduwd. 'Hier zie, allemaal uw schuld, allemaal de schuld van Europa.' Wel, ik ben dat beu. Ik laat me geen schuldgevoel aanpraten.'

De Wever geeft in een uitgebreid interview met Het Laatste Nieuws toe dat de foto van het aangespoelde kind hem niet onberoerd gelaten heeft. "Emotioneel raakt mij dat, maar rationeel haak ik af als zo'n foto het ultieme argument is om een pleidooi te houden voor een opengrenzenbeleid. Want waarover spreken we hier? Oorlogsvluchteling ben je tot je een grens bent overgestoken waar je veilig bent en niet meer voor je leven hoeft te vrezen. Voor een Syriër is dat de Turkse grens.

"Als die Syriërs, die Irakezen en die Afghanen toch nog de boot willen nemen naar Griekenland, en vandaaruit bij voorkeur via Hongarije naar Duitsland, dan gaat het om economische vluchtelingen. Om mensen die niet alleen een veilig maar ook een beter leven willen. Dat begrijp ik perfect. Maar wees dan eerlijk. En open niet je televisienieuws met de droeve, schuldbewuste melding dat er een kind is gestorven, op de vlucht voor oorlog en geweld. Nee, er is een kind gestorven doordat zijn ouders op zoek waren naar een betere economische toekomst."

De Wever heeft ook kritiek op de Duitse aanpak, die vluchtelingen welkom heet. "Tot het bij iedereen doordringt wat de impact is van hun komst", meent De Wever. "Je voegt 1 procent aan je bevolking toe. Mensen die de taal niet spreken. Die een andere cultuur en een ander geloof aanhangen. En voor wie de jobs niet voor het grijpen liggen."

Volgens Bart De Wever valt het ook niet meer uit te leggen aan de bevolking. "Het gaat niet om een fractie, zoals nu wordt gezegd. De totale kosten, niet alleen leefloon of kindergeld maar ook onderwijs, gezondheidszorg, huisvesting, inburgering, liggen vele keren hoger. In Antwerpen alleen al leven er op dit moment 1.700 erkende vluchtelingen van een leefloon. Slechts 40 procent van onze inwoners van buiten de Europese Unie is aan de slag.

"Gaan we erop vooruit? Nee, we gaan erop achteruit. De werkzaamheidsgraad daalt al sinds 2005. We krijgen die trend niet gekeerd. Wat zou je voor al die nieuwkomers jobkansen creëren als hun voorgangers na al die jaren nog altijd niet aan het werk zijn? Er is geen stad in Vlaanderen die inzake migratie meer doet dan Antwerpen. Maar als migratie een meerwaarde wil bieden, moet ze gecontroleerd en weloverwogen zijn, niet ongecontroleerd zoals nu."

Onbehagen
Volgens De Wever lokt de huidige situatie ronduit ranzige reacties uit. "Ik ben wel wat gewend, maar ik schrik als ik mijn mailbox open. En u wilt niet horen wat mensen me toeroepen op straat. Ik wijs hen dan terecht. Maar ik geloof niet dat mensen als racist worden geboren. Onverdraagzaam word je als reactie op een beleid waarvan je instinctief aanvoelt dat het onrechtvaardig is of flauwekul, zoals de bewering dat migratie onze kinderen en kleinkinderen ten goede zal komen. Mensen voelen dat zoiets niet klopt. En dan worden ze boos. Dat is niet typisch Vlaams. Dat onbehagen heeft zich over heel Europa verspreid."

http://www.demorgen.be/binnenland/de-we ... -a2446386/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Gutmensch

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Overal duiken ze op in het nieuws: gutmenschen.
Mercator doet ook zijn duit in het Gutmenschen zakje. Een aangrijpend gedicht:

Voor kleine Aylan

Huil niet meer lieve Aylan
Je nieuwe vriendjes in Duitsland
zullen nooit met je spelen
Nu de genadevolle golven van de zee
je gebracht hebben op het Europese
strand van onverschilligheid
Levenloos en alleen
Slechts gekend door Allah


Op te sturen naar de redacties van de politiek correcte dagbladen
Of voor te lezen door Hans van de Mortel bij Pauw en Witteman. Met door verontwaardiging en emotie verstikte stem uiteraard.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Ariel »

De onbeschaamdheid van de man die zijn gebit wilde renoveren, en daar zijn gezin voor opofferde. De man wil weer wat aandacht.
Noodkreet vader verdronken Aylan

De foto's van het verdronken driejarige vluchtelingetje Aylan op een Turks strand veroorzaakte vorig jaar afschuw alom. Zijn vader Abdullah Kurdi zegt donderdag in het Duits blad Bild dat er sindsdien niet veel veranderd is voor de vluchtelingen.

„De politici zeiden na de dood van mijn familie: dit nooit meer. Allemaal wilden zij kennelijk iets doen vanwege de foto die hen zo geraakt had. Maar wat gebeurt er nu? Het sterven gaat verder en niemand doet wat”, aldus Kurdi.

De Syriër verloor zijn vrouw en beide zonen toen hij begin september met zijn gezin over zee uit zijn vaderland vluchtte. Inmiddels woont hij in Erbil in Irak. „Ik kan die beelden, die me herinneren aan onze horror, nauwelijks aanzien. Hoe is het mogelijk dat die drama's steeds weer plaatsvinden?”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Inmiddels woont hij in Erbil in Irak[/color][/b]. „Ik kan die beelden, die me herinneren aan onze horror, nauwelijks aanzien. ”
Als ik het goed begrijp lukt het hem desalniettemin de beelden telkenmale weer vast op zijn netvlies te projecteren. Je kunt in een boot in goeden staat bij normaal weer makkelijk de zee oversteken. Maar onverantwoordelijk vluchtgedrag brengt risico's met zich mee. Er zijn best wel geschikte schepen om op te varen. Met een professionele bemanning en een gediplomeerde kapitein. Hoe verzin je het?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Scarlatti »

Ik heb even eetpauze tussen het pakken door, dit doet mij helemaal NIETS! Sterker nog, ik vermoed zelfs dat het een POP is, kijk naar het soort schoentjes die 'het' draagt, dat zijn van die platte plastic schoentjes die de poppen uit mijn jeugd ook 'aanhadden', buiten dat let eens op die doos op de rotsen waar die 'pop' opnieuw is neergelegd voor een passende foto.. ik maak mij sterk dat ie dààr uit komt...

en nog wat, die 'zielige kinderen' is 'BIG BUSINESS' ze worden GESCHMINKT en VERBONDEN voor foto's... ik zocht nr die link waar ik jullie kon laten zien hoe die 'kinderen' geschminkt worden maar kan t niet vinden. dit was van vanmiddag, nu is het 22.35 welterusten
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Ariel »

Ach ja..Aylan Kurdi heeft ( weer) een eigen standbeeld. De hoeveelste is dat?

De paus vind het prachtig.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Ach ja..Aylan Kurdi heeft ( weer) een eigen standbeeld.
Kunnen ze voor zijn vader ook een standbeeld maken? Met op de sokkel de tekst "de eenzame mensensmokkelaar".
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Mahalingam »

De paus grijpt naar zijn kruis. Of bedekt hij het vanwege aanwezige Moslims ?
En het gebeurt bewust dat bedekken van zijn kruis. Hier een andere foto, ook op dezelfde bijeenkomst:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door Pilgrim »

Amerikanen hebben met foto verdronken migranten hun eigen Aylan Kurdi

Posted on 26/06/2019

Afbeelding
Demonstratie van pro-immigratie activisten, met op een poster de bekende foto van Aylan Kurdi. (Afbeelding: Getty Images (5)).

Open Grenzen activisten in de VS hebben met een foto van een verdronken vader en dochter hun eigen A(y)lan Kurdi gekregen. In 2015 werd een foto van dit verdronken jongetje op een strand in Turkije massaal door de media geëxploiteerd om de samenleving zover te krijgen honderdduizenden migranten tot Europa toe te laten. Op basis van getuigenverklaringen bleek later dat niet alleen de foto van Kurdi in scene was gezet, maar ook dat zijn vader een goed bestaan in Turkije had opgebouwd en al tienduizenden euro’s had verdiend met het smokkelen van mensen. Bovendien bleek hij zelf schuldig te zijn aan de dood van zijn zoontje.

De foto van de 25 jarige Óscar Ramírez, met half in zijn T-shirt het lichaam van zijn eveneens verdronken dochter, is hartverscheurend, maar roept tegelijkertijd de nodige vragen op als we luisteren naar de woorden van haar 21 jarige moeder Tania, die de oversteek over de Rio Grande wel overleefde.

Tania vertelde dat het water van de rivier zowel haar man als dochter meesleurde. ‘Toen hij haar wilde pakken, ging hij zelf onder,’ waarna hij het meisje in zijn shirt zou hebben gestopt. Maar hoe is dat mogelijk in snel stromend water, als je als volwassen man al niet meer boven kunt blijven, en je een –vermoedelijk spartelend- kind onder je drijfnatte T-shirt probeert te trekken?

Emo photo-opp
Meegesleurd door snel stromend water, maar dan toch bijeengehouden worden door een stukje stof, waardoor je op exact dezelfde plaats tegen elkaar aangedrukt aan land spoelt? Het zal vast niet onmogelijk zijn, maar klinkt wel heel onwaarschijnlijk en verdacht, zeker omdat het drama onmiddellijk door de Democraten en Westerse media wordt uitgebuit als een ‘photo op’, een sterk staaltje emo-propaganda voor het weer (/ nog verder) open zetten voor de grenzen voor migranten, en natuurlijk voor de zoveelste ronde Trump-bashen.

Tegelijkertijd werden en worden foto’s van door islamitische terroristen in Syrië en Irak vermoorde Jezidische, christelijke en andere kinderen geblurd of zelfs compleet weggelaten door de media.

Aylan Kurdi, symbool van misleiding door de Westerse media
Terug naar 2015. Het internationale persbureau Reuters schreef dat de medepassagiers van het al snel wereldberoemde verdronken Syrische jongetje Aylan Kurdi verklaarden dat zijn vader in werkelijkheid helemaal geen vluchteling was, maar een mensensmokkelaar, en dat het omslaan van de boot geheel aan hemzelf te danken was.

‘Het verhaal dat Aylans vader (de media) heeft verteld is niet waar. Ik weet niet waarom hij heeft gelogen, misschien was hij bang,’ zei Ahmed Jawwad, die eveneens aan boord was. Volgens de Irakees raakte Abdullah Kurdi in paniek toen een golf tegen de boot sloeg, waarna hij de snelheid van de boot vervolgens veel te hoog opvoerde, waardoor het vaartuig omsloeg en 12 mensen verdronken. Kurdi beweerde na afloop dat iemand anders de boot had bestuurd, maar dat blijkt dus een leugen, iets dat door een derde passagier werd bevestigd.

Jawwad vertelde tevens dat Kurdi na het omslaan van de boot naar hem toe zwom en hem smeekte zijn ware rol niet bekend te maken. Bovendien had Abu Hussein, de smokkelaar die de overtocht had geregeld, tegen Jawwad gezegd dat Kurdi degene was die de hele overtocht had georganiseerd.

Een andere passagier, de 22 jarige Irakees Amir Haider, bevestigde Jawwads verhaal en identificeerde Kurdi als de bestuurder. Hij verklaarde vanuit Istanbul dat hij oorspronkelijk dacht dat Kurdi een Turk was, totdat hij hem tegen zijn vrouw in het Syrisch-Arabisch hoorde praten.

Ticket kostte $ 10.000
De Daily Telegraph haalde de eveneens uit Irak afkomstige vrouw Zainab Abbas aan, die zei $ 10.000,- te hebben betaald voor de overtocht. Abbas bevestigde de verklaringen van de andere passagiers: ‘Hij was een smokkelaar, ja, en hij was degene die de boot bestuurde. Hij voer als een gek zo hard… Zelfs zijn vrouw schreeuwde dat hij langzamer moest gaan.’

Lara Tahseen, de nicht van Zainab Abbas voor wie zij het woord deed, zei dat Kurdi en een van zijn handlangers het betaalde geld voor de overtocht, die niet meer dan een kwartier zou duren, zouden delen.

Sommigen vroegen zich af waarom Kurdi dan zijn eigen gezin aan boord nam. Het antwoord ligt voor de hand: dat was enkel bedoeld voor de andere passagiers, in de trant van ‘u kunt mij vertrouwen, want ik heb mijn eigen vrouw en kinderen bij me’. (2)(3)(4)

Amerikanen hebben hun eigen Aylan Kurdi
De Amerikanen hebben nu dus hun eigen Aylan Kurdi gekregen. De Democraten presenteren zich wederom valselijk als de ‘humanitaire’ redders, en zeggen $ 4 miljard te willen uittrekken om de ‘erbarmelijke’ situatie aan de grens met Mexico te verbeteren – een situatie die overigens ontstond onder het bewind van hun ‘onfeilbare’ leider Barack Obama, en waar Mexico mede schuldig aan is door het jarenlang vrijwel onbeperkt doorsluizen van grote aantallen migranten.

Zowel Amerikanen als Europeanen zouden daarom niet moeten vergeten wie de ware schuldigen zijn aan de dood van zoveel migrantenkinderen, hoe schokkend dat ook is:

* Hun ouders. Geen enkele verantwoordelijke ouder haalt het in zijn hoofd om zijn kinderen een snelstromende rivier in te duwen, of in een rubberbootje de volle zee op te nemen. Dat zou wellicht nog voorstelbaar zijn indien hun leven rechtstreeks wordt bedreigd (bijvoorbeeld omdat ze onder vuur liggen), maar dat is nergens zo. ‘Betreden op eigen risico!’ staat er al bij Europese natuurgebieden en attracties – laat staan als het gevaarlijke rivieren en open zee betreft.

* Mexico en Turkije. Beide landen laten massa’s illegalen over hun grenzen komen, vangen ze op, en sturen ze zo snel mogelijk door richting resp. de VS en de EU. Libië treft veel minder blaam, omdat dit land eerst door de NAVO in puin werd gegooid en aan islamistische terreurgroepen werd overgeleverd.

* Mensensmokkelaars en NGO’s. In Mexico, Noord Afrika en Turkije verdienen mensensmokkelaars zoals de vader van Aylan Kurdi grof geld met transporteren van illegale migranten. Vergeet in Europa ook de NGO’s zoals Sea Watch niet, die met het gecoördineerd ophalen van migranten van zee willens en wetens mensen ertoe aansporen om hun eigen levens en die van hun kinderen in groot gevaar te brengen, zodat ze steeds nieuwe zielige of schokkende ‘photo opps’ creëren om de politiek en publieke opinie te beïnvloeden.

Verantwoordelijkheid en schuld ligt niet bij u
Westerse NGO’s, media en politiek blijven proberen om u een schuldgevoel aan te praten door de levensgrote risico’s die andere mensen met hun kinderen en hun eigen levens nemen op uw schouders te leggen, en de samenleving daarom zover te krijgen onbeperkte aantallen migranten toe te laten, met alle –inmiddels al vaak besproken- gevolgen van dien.

Trap er niet in. Echte vluchtelingen hoeven immers geen gebruik te maken van mensensmokkelaars en gevaarlijke routes, maar kunnen op de normale, legale en veilige wijze asiel aanvragen. De reden dat zo weinigen dit doen geeft al aan waarom: omdat minstens 90% géén vluchteling is, en wel degelijk weet dat het enkel hierheen komen voor de hogere levensstandaard geen geldige reden is om permanent te worden toegelaten.

Xander

(1) Human Events via Infowars
(2) Zero Hedge
(3) Reuters
(4) Daily Telegraph
(5) Afbeelding: Embed from Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/a ... lan-kurdi/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie