Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Jul 31, 2017 8:47 pm
Fundamentalisme en voortschrijdend licht bij de Jehovah's Getuigen
Zijn Jehovah's Getuigen fundamentalisten? Over het antwoord op de vraag hoeft niet getwijfeld te worden. Dat luidt resoluut JA!
Hallo! Nu niet direct mij aanvallen als iemand die een vreemdeling is, die verdwaald is zeker. In het bos van afvalligen. Ik richt mij nu tot mijn lezerspubliek dat uit een Jehovah's Getuige bestaat. Hij of zij is nu stout. Immers, de Ouderlingen raden u dringend af, op zoek te gaan naar uw eigen kennis en waarheid. Niet doen! U kunt in de verleiding komen om eens een keer voor de broodnodige verandering eigenzinnig zelfstandig kritisch na te denken en te achterhalen hoe u vanaf het prille begin in de serieus bedoelde maling bent genomen. Er bestaan duizenden en duizenden ziektes. Religie, die gesticht is door één man, is er een van. Ook al gaat het om twee mannen, religie blijft stichtelijk en laat u geloven wat de ander voor u heeft bedacht. Spelen met een zelfbedachte religie in je eentje, lijkt mij uitermate frustrerend. Vandaar dat de bedenker hongert naar volgers. Dat vormt zijn geestelijk gestoorde voedsel waar hij van droomt en mee op hol slaat.
Fundamentalist
Want, beste Jehovah's Getuige, die deze topic nu aan het lezen is, en waar op zich niks mis mee is, hij of zij is om die reden een fundamentalist. Een fundamentalist is iemand die zich vasthoudt aan zijn aangeleerde principes. Nu zijn toevallig ALLE mohammedanen OOK fundamentalisten. Want ook zij houden zich vast aan hun principes die hen aangeleerd zijn. Net zoals bij de Jehovah's Getuigen gebeurt, vanaf hun geboorte. In het geval van de mohammedaan (volger van de Arabische profeet voor alle mohammedanen, Mohammed) betreft het dus Mohammed. Bij de Jehovah's Getuigen was het ene T.C. Russell als de drijvende kracht die zich afkeerde van de Zevende Dag Adventisten en voor zichzelf begon. Met een stel volgelingen betitelde hij zijn nieuwe christelijke sekte met Bijbelonderzoekers.
Heilige Geest
Waar komen bij de fundamentalist de principes vandaan? Zijn die uit de lucht komen vallen, misschien? Het lijkt erop. Immers, de bezige bijen onder de Getuigen, de Ouderlingen, doen keer op keer hun best om u wijs te maken dat er zoiets bestaat als de Heilige Geest. En die Heilige Geest waakt over u. Sterker nog, die beïnvloedt u keer op keer. Hij (beslist geen zij) is de werkende kracht van God. Bidden tot God uit naam van Jezus helpt daarbij om het kookpunt van verlichting op de juiste voorgeschreven wijze tijdig en zonder teveel inspanning te bereiken. De Heilige Geest is de facto uw beste vriend. Hij is er de oorzaak van dat het voortschrijdende licht u als mosterd na de maaltijd bereikt, alle eerdere goed bedoelde leugenpraatjes ten spijt.
Voortschrijdend fundamentalistisch licht
Waar komen dan al die leugenpraatjes vandaan? Die werden stelselmatig door de jaren heen als vermeend goddelijk succesonderwijs verspreid vanuit het hoofdkwartier in Brooklyn te New York. Het voor de zoveelste keer een foute bijbel-analyse recht zetten,is nooit een probleem geweest voor de oude wijsgeren te Bethel. Zij konden dat doen met een nieuwe wijsheid onder de langzamerhand vervelend wordende strofe dat het falen door de Ouderlingen gezien moest worden in het licht van wat daarna zou komen en in het teken zou staan van het Voortschrijdende Licht. Kortom, de Heilige Geest van boven had het weer eens laten afweten.
Geen vrije wil
Helaas, de Jehovah's Getuige heeft geen vrije wil. Net zo min als ik. Maar ik laat altijd het licht aan als ik mijn hersens aan het werk zet met de opdracht logisch na te denken en de juiste keuze te maken na een grondige analyse. Jehovah's Getuigen hebben dat nooit geleerd. Ik dus ook niet. Maar ik heb mij hersteld, nadat de vrouwen van Ouderlingen, na herhaalde overtredingen, mij begonnen te irriteren vanwege hun opstandige gedrag. En dat terwijl ook zij onderdanig behoren te zijn aan de instructies van Hans van de Mortel als man die op dat moment de leiding heeft van de huis-aan-huis-actie.
Jehovah's Getuigen zijn dus ook fundamentalistisch wat betreft het verwaarlozen van het eigen zelfstandig kritisch denkraam en de overtuiging dat de vrouw gehoorzaam moet zijn aan de man. Slaan van de vrouw is niet toegestaan zoals gebruikelijk in de islam. Voor mohammedanen heeft slaan van de vrouw in het Arabisch de betekenis van in elkaar rossen. Maar ik dwaal af. Ook al is het islamisme net zo fundamentalistisch radicaal als de uitvinding van T.C. Russell: voorheen Bijbelonderzoekers. Nu, Getuigen van Jehovah. Morgen misschien Getuigen van Jaweh. Ach, daar heeft de Heilige Geest, de werkzame kracht van God, nog nooit zijn licht over laten schijnen. Begrijpelijk voor mij. Het maakt God, voor wie daarin gelooft, immers geen flikker uit.
Onaneren ten strengste afgeraden
Het zelfstandig kritisch nadenken wordt Jehovah's Getuigen ten stelligste afgeraden. Dat is niet voor niets. Het vermoeit onnodig de geest. Net zoals bij onaneren. Dan beveelt de Ouderlingenclub aan uw gedachten te verplaatsen, de gordijnen opzij te doen, en het raam te openen zodat het voortschrijdende licht uw wellust van dat moment een andere wending kan geven. Prima toch. Maar wat nu als u bij gebrek aan een huwelijkspartner, die niet altijd voor het grijpen ligt, toch zin in een ejaculatie heeft? De heilige Geest zou uitkomst kunnen brengen, maar die weet niet eens wat God destijds allemaal achter zijn rug bewerkstelligd heeft toen hij in zijn eentje de eerste mens ging uitrusten met volledige wapenuitrusting, inclusief munitie: zijn voortdurende en soms tot kwelhoogte reikende wellust.
Geestelijke energiecrisis
Het kan dus nooit de wil van God zijn dat u tegen zijn goede bedoelingen ingaat. Ouderlingen echter eisen van u dat u klakkeloos aanvaardt dat God blijkbaar GEEN goede bedoelingen met u in petto had, door wellust in de geest van de mens in te kwartieren. Adam en Eva waren weliswaar niet getrouwd, maar Brooklyn weet het nu eenmaal altijd beter. Nou ja, de jarenlange berg met missers - ik noem het misselijk makende blunders - getuigen van een wel heel armoedig pover voortschrijdend licht dat waarschijnlijk met een voortdurende energiecrisis te maken had. Want om smoesjes zit de Ouderlingenclub in Brooklyn nooit verlegen.
Wel of geen bloedtransfusie?
Pas op, want uitsluiting dreigt en ligt altijd op de loer. Maar dat wist u al. En u wilt vast niet uw familie en vrienden, die ook in de houtgreep van de organisatie beklemd zijn, op afstand moeten missen. Als u maar lang genoeg fundamentalist bent en vooral blijft, en uzelf keer op keer weet wijs te maken dat u afhankelijk bent en niet zonder de waarheid van anderen kan. Ja dan, ja dan, lijkt u precies op een moslim. Met dit verschil dat uw opleiding gebaseerd is op liefde voor de medemens en niet op haat en geweld is gericht. U LIEGT EN HUICHELT! Bloedtransfusie is verboden bij de JG's. En kom nu niet aanzetten met de laatste wetenschappelijke succesformule van de Jehvoah's Getuigen dat zelfs hart operaties zonder bloedtransfusie kunnen. Want eerder was dit niet mogelijk. Destijds is menig Jehovah's Getuige onnodig in het ziekenhuisbed gestorven omdat er voorkomen werd dat er bloed werd toegediend. Dat mocht niet van . . . van God? Welnee goed gelovige fundamentalist, welnee aanhanger van medeplichtig zijn aan goed vinden van moord! De Bijbel zegt - voor wie daarin gelooft - dat het nuttigen van bloed verboden is. Ja logisch! Maar dat is heel wat anders dan bloed toedienen in de bloedader. En daar verhaalt de Bijbel niet over. Eerst was inenting verboden bij de Jehovah's Getuigen er was er geen probleem met de bloedtransfusie. Maar de oude mannetjes in Brooklyn verveelden zich en wilden weer wat nieuws. Verandering van spijs doet . . . Precies. De boeg werd voor de geesteszieke verandering weer eens omgegooid. Voortaan geen bloedtransfusies. Wel inentingen.
Heeft God geld nodig?
Vergeet ook niet dat de Organisatie van Jehovah's Getuigen uw geld hard nodig heeft. U wordt regelmatig herinnerd en aangespoord, zo veel en vaak mogelijk, geld vrijwillig te doneren aan Brooklyn. Er zijn verschillende fondsen. U mag dus kiezen. Nou, kijk eens aan. Net echt. U wilt toch niet beweren dat God dringend om geld verlegen zit? Dan heb ik nog een vraag.
Waarom voorziet de Heilige Geest, de werkzame kracht van God, dan niet in voortschrijdend echt papiergeld in plaats van vals voortschrijdend licht? Of is deze vraag misschien van een onwelgevallig fundamentalistisch karakter?
Ik ben ex Jehovah's Getuige. Ik heb een door mijzelf opgeroepen brainwave bewerkstelligd. Ik ben logisch atheïst en dus logicus. Ik lach mij rot om al die dwazen die in baardaap Darwin het voortschrijdende licht van de ander aanvaarden. Maar ik zal u een hart onder de riem steken.
Er kan geen intelligentie zijn ontstaan zonder dat daarbij intelligentie aan te pas is gekomen.
Het getuigt natuurlijk van enorme domheid om bij voorbaat een woord met drie letters daarvan de schuld te geven. Wat dacht u van een ontzettend groot potentieel aan grappenmakers als oorzaak, waarvan wij geen flauw idee hebben? Ik ga u daarover niets vertellen. Anders maak ik mij mogelijk schuldig aan het oproepen van een innerlijke drang tot het uitroepen van een nieuwe sekte.
Volgens de leiding van de Jehovah's Getuigen zijn er 10 hoofdgodsdiensten en ongeveer 10.000 sekten. Daarvan 6000 uit Afrika en 1200 uit de VS. De Jehovah's Getuigen zijn er volgens mij één van. Moeten we dan misschien spreken van 9 hoofdgodsdiensten? Dat er leven na de dood is, berust - alweer - bij de fantasie van andersdenkenden. Tot nu ontbreekt elk bewijs. Maar dat is de kracht van iedere gelovige. Zonder geestelijke inspanning van zichzelf weet hij alles.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.