Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit halen.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit halen.

Bericht door Ketter »

Chaimae (bronnencentrum) schreef:Zo kan ik nog wel doorgaan.. zoveel mooie hadiths in onse mooie geloof.. de islam is echt een mooi geloof.
Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit halen.
Beste Chaimae,

Kijk, ik maak een nieuw geloof:
"Lach naar je buur, geniet van de mooie dingen in de natuur, bescherm de zwakken, doe niemand pijn, help je medemens, tolereer geen onrecht, bescherm je vrouw, eer je ouders, doe geen beestjes pijn, drink niet overmatig alcohol, de beste zijn diegene die het meest bescheiden zijn, laat je kinderen studeren, maar alleen als die persoon de juiste ingebeelde vriend "LoozA" heeft . Bestrijd hem anders met alle middelen tot hij erkent dat dit geloof de beste ingebeelde vriend "LoozA" heeft. LoozA is de grootste. Al diegene die niet in LoozA geloven gaan toch maar naar de hel."

Mooi geloof toch? Haal er nu aub niet alleen de slechte dingen uit.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Goede post Ketter.


Moderator,

Zou de post van Chaimea naar de prullenmand gestuurd worden. Daar er geen bronvermeldig staat en ze niet door haar zelf vertaald zijn. Alsook de vervuiling van mijn topic over de doorgeprikte mythes. Alvast dank.

Lodewijk
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Goede post Ketter.


Moderator,

Zou de post van Chaimea naar de prullenmand gestuurd worden. Daar er geen bronvermeldig staat en ze niet door haar zelf vertaald zijn. Alsook de vervuiling van mijn topic over de doorgeprikte mythes. Alvast dank.

Lodewijk

Je kan het gewoon NIET hebben, eindelijk wat positiefs.. je wilt alleen het negatieve zien .
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik heb het trouwens uit het boek '' De ideale moslismvrouw'' , die ik moenteel an het lezen ben.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit hale

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae (bronnencentrum) schreef:Zo kan ik nog wel doorgaan.. zoveel mooie hadiths in onse mooie geloof.. de islam is echt een mooi geloof.
Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit halen.
Beste Chaimae,

Kijk, ik maak een nieuw geloof:
"Lach naar je buur, geniet van de mooie dingen in de natuur, bescherm de zwakken, doe niemand pijn, help je medemens, tolereer geen onrecht, bescherm je vrouw, eer je ouders, doe geen beestjes pijn, drink niet overmatig alcohol, de beste zijn diegene die het meest bescheiden zijn, laat je kinderen studeren, maar alleen als die persoon de juiste ingebeelde vriend "LoozA" heeft . Bestrijd hem anders met alle middelen tot hij erkent dat dit geloof de beste ingebeelde vriend "LoozA" heeft. LoozA is de grootste. Al diegene die niet in LoozA geloven gaan toch maar naar de hel."

Mooi geloof toch? Haal er nu aub niet alleen de slechte dingen uit.

mvg,
Ketter
Ik zie dat je de goeie dingen van de islam niet wil inzien.. dat is bij jullie allemaal zo, moet ik zeggen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De hadiths zijn trouwens van Boekhari :).. en dus erg betrouwbaar.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Lees de bijdrage van Chaimea opnieuw. Hilarisch, dat zijn dingen die mensen automatisch doen. Daar hoef je geen moslim voor te worden.

Wellicht dat jij ze niet vanzelfsprekend zou doen en een denkbeeldige maangod nodig hebt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Lees de bijdrage van Chaimea opnieuw. Hilarisch, dat zijn dingen die mensen automatisch doen. Daar hoef je geen moslim voor te worden.

Wellicht dat jij ze niet vanzelfsprekend zou doen en een denkbeeldige maangod nodig hebt.
Chaimae met een ae :D .. verder begrijp ik niet wat je zegt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Je begrijpt wel meer dingen niet.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Je begrijpt wel meer dingen niet.

Dat klopt, ben niet zo slim als jij bent.



:D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Je begrijpt wel meer dingen niet.
Dat klopt, ben niet zo slim als jij bent.

:D
Daarom ben jij dan ook moslim en Lodewijk niet.. :lol:

En nu maar hopen dat je dit ook niet begrijpt.. 8)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Monique,

Dank voor die vlijmscherpe opmerking. Ik moest er erg om lachen.


MVG

Lodewijk
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit hale

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae (bronnencentrum) schreef:Zo kan ik nog wel doorgaan.. zoveel mooie hadiths in onse mooie geloof.. de islam is echt een mooi geloof.
Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit halen.
Beste Chaimae,

Kijk, ik maak een nieuw geloof:
"Lach naar je buur, geniet van de mooie dingen in de natuur, bescherm de zwakken, doe niemand pijn, help je medemens, tolereer geen onrecht, bescherm je vrouw, eer je ouders, doe geen beestjes pijn, drink niet overmatig alcohol, de beste zijn diegene die het meest bescheiden zijn, laat je kinderen studeren, maar alleen als die persoon de juiste ingebeelde vriend "LoozA" heeft . Bestrijd hem anders met alle middelen tot hij erkent dat dit geloof de beste ingebeelde vriend "LoozA" heeft. LoozA is de grootste. Al diegene die niet in LoozA geloven gaan toch maar naar de hel."

Mooi geloof toch? Haal er nu aub niet alleen de slechte dingen uit.

mvg,
Ketter
Ik zie dat je de goeie dingen van de islam niet wil inzien.. dat is bij jullie allemaal zo, moet ik zeggen.
Chaimae, ik wil graag de goede dingen van de Islam best wel zien als de moslims de negatieve dingen wil zien.

Dan is namelijk het moment gekomen om op een democratische wijze de beste van de culturen te nemen en onder de vorm van debat, wederzijdse kritiek en een objectieve visie een mooie maatschappij te maken.

Maar als de moslims zichzelf superieur blijven vinden, geen debat tolereren buiten onderwerping, geen kritiek willen aanvaaren en en alles goddelijk noemen in plaats van objectief te zijn, zullen de goede dingen van de Islam nooit te zien zijn, enkel het tyrannieke, het ondemocratische en het onmenselijke.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

In Islam bestaan geen goeie dingen. Het enige goeie wat Islam kan doen is van de wereldbol verdwijnen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Er staan best goede dingen in, maar daar hoef je geen moslim voor te zijn. Het zijn zaken die vanzelfsprekend doet. Als je dat doet omdat de maangod je daar opdracht voor geeft, is het eigenlijk een zwaktebod.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Chaimae schreef:Zo kan ik nog wel doorgaan.. zoveel mooie hadiths in onse mooie geloof.. de islam is echt een mooi geloof.
Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit halen.
Ja, lullig is dat. Hitler wordt ook nooit geprezen vanwege de autobanen, hij wordt alleen maar afgezeken vanwege de wereldoorlog en zijn oplossing van het jodenvraagstuk.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:
Chaimae schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Je begrijpt wel meer dingen niet.
Dat klopt, ben niet zo slim als jij bent.

:D
Daarom ben jij dan ook moslim en Lodewijk niet.. :lol:

En nu maar hopen dat je dit ook niet begrijpt.. 8)

Mensen die denken dat moslims dom zijn.. die zijn zielf dom..

:D .. fhemtie al ayla?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Er staan best goede dingen in, maar daar hoef je geen moslim voor te zijn. Het zijn zaken die vanzelfsprekend doet. Als je dat doet omdat de maangod je daar opdracht voor geeft, is het eigenlijk een zwaktebod.

Geloof je het zelf? Als ik kijk hoe mijn Nederlandse klasgenoten met hun ouders omgaan en hoe zei over hun praten .. dan schrik ik er wel van eerlijk gezegd.


Wij moeten respect hebben voor onse praten je mag niet met een hoge toon tegen ze aanprtaen etc... bovendien moet je ze verzorgen als zei wat ouders zijn.. dat doen niet veel Nederlanders die dumpen hun moeder/vader in zo'n verzorgingstehuis.. uhm
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit hale

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Ketter schreef: Beste Chaimae,

Kijk, ik maak een nieuw geloof:
"Lach naar je buur, geniet van de mooie dingen in de natuur, bescherm de zwakken, doe niemand pijn, help je medemens, tolereer geen onrecht, bescherm je vrouw, eer je ouders, doe geen beestjes pijn, drink niet overmatig alcohol, de beste zijn diegene die het meest bescheiden zijn, laat je kinderen studeren, maar alleen als die persoon de juiste ingebeelde vriend "LoozA" heeft . Bestrijd hem anders met alle middelen tot hij erkent dat dit geloof de beste ingebeelde vriend "LoozA" heeft. LoozA is de grootste. Al diegene die niet in LoozA geloven gaan toch maar naar de hel."

Mooi geloof toch? Haal er nu aub niet alleen de slechte dingen uit.

mvg,
Ketter
Ik zie dat je de goeie dingen van de islam niet wil inzien.. dat is bij jullie allemaal zo, moet ik zeggen.
Chaimae, ik wil graag de goede dingen van de Islam best wel zien als de moslims de negatieve dingen wil zien.

Dan is namelijk het moment gekomen om op een democratische wijze de beste van de culturen te nemen en onder de vorm van debat, wederzijdse kritiek en een objectieve visie een mooie maatschappij te maken.

Maar als de moslims zichzelf superieur blijven vinden, geen debat tolereren buiten onderwerping, geen kritiek willen aanvaaren en en alles goddelijk noemen in plaats van objectief te zijn, zullen de goede dingen van de Islam nooit te zien zijn, enkel het tyrannieke, het ondemocratische en het onmenselijke.

mvg,
Ketter


Beginnen jullie dan maar eerst met de positieve dinger eruit te halen, dat zijn er heel wat. Beginnen jullie nou maar eens positeiv te praten over de islam in plaats van al dat negatieve, pessimisten!
Als jullie dat doen, dan wil ik graag de slechte dingen van het geloof inzien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jammer dat jullie altijd alleen het negatieve eruit hale

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Beginnen jullie dan maar eerst met de positieve dinger eruit te halen, dat zijn er heel wat. Beginnen jullie nou maar eens positeiv te praten over de islam in plaats van al dat negatieve, pessimisten!
Als jullie dat doen, dan wil ik graag de slechte dingen van het geloof inzien.
Het westen doet meer dan moeite genoeg om de Islam te plezieren en deze alle kansen te geven in onze streken. Nu is het aan de moslims om te bewijzen dat ze seculier kunnen zijn.

Het is trouwens onzin. Vroeger zag ik alleen de positieve dingen. Nu weet ik waar Islam voor staat.

Maar ik merk dat de Islam me haat, waarom zou ik dan gedragen als onderwerpende dhimmi?

Het zijn de moslims die moeten bewijzen dat hun geloof positief is. Niet wij. Als zij onze maatschappij zo negatief vinden en hun geloof zoveel beter, dat ze het dan bewijzen. Tussen ons, de moslims op zich zijn best goede mensen, hoor. Maar als het op hun geloof aankomt gebeuren er zeer rare dingen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:
Monique schreef:
Chaimae schreef: Dat klopt, ben niet zo slim als jij bent.

:D
Daarom ben jij dan ook moslim en Lodewijk niet.. :lol:

En nu maar hopen dat je dit ook niet begrijpt.. 8)

Mensen die denken dat moslims dom zijn.. die zijn zielf dom..

:D .. fhemtie al ayla?

wij denken niet dat moslims dom zijn, wij WETEN het....
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: Geloof je het zelf? Als ik kijk hoe mijn Nederlandse klasgenoten met hun ouders omgaan en hoe zei over hun praten .. dan schrik ik er wel van eerlijk gezegd.


Wij moeten respect hebben voor onse praten je mag niet met een hoge toon tegen ze aanprtaen etc... bovendien moet je ze verzorgen als zei wat ouders zijn.. dat doen niet veel Nederlanders die dumpen hun moeder/vader in zo'n verzorgingstehuis.. uhm
Nou, Chaimae, daar heb je gelijk in.

Nederlandse kinderen hebben totaal geen respect voor hun ouders.
De buren naast ons worden regelmatig door hun 35 jarige zoon in elkaar geslagen. Ik durf niks te zeggen want ik ban bang dat ik anders ook een klap krijgt.
Totaal geen respect.
Mijn kleinkinderen zijn 6 en 9 jaar, en als je hoort hoe die kinderen al tegen hun ouders en ook tegen ons te keer gaan. Daar lusten de honden geen brood van.
Vorige week nog wilde mijn kleindochter geld hebben om lippenstift en andere onnodige zaken te kopen. Mijn schoondochter wilde eerst dat geld niet geven, maar mijn kleindochter kwam toen met een mes op haar af, en dreigde haar met dat mes te steken als mijn schoondochter haar portemonnee niet gaf. Je begrijpt natuurlijk dat mijn schoondochter toen al haar geld gegeven heeft.
Mijn kleinkinderen gebruiken ook al drugs. Niet veel maar toch… Tja, het blijkt dat bijna alle kinderen op hun school al drugs gebruiken. Er zijn uitsluitend Nederlandse kinderen op die school, dus ze kunnen ook niet gecorrigeerd worden door Marokkaanse kinderen die dit gedrag niet vertonen en wel enorm veel respect voor hun ouders hebben.
Dat is wel jammer.

Ik ben trouwens ook doodsbang. Vorige week nog hoorde ik mijn twee zonen tegen elkaar zeggen dat ze binnenkort ons naar een verzorgingshuis gaan brengen.
Het blijkt dat ze ons huis willen verkopen omdat ze wat extra geld om handen willen hebben.
Maar ja, wat kan je daar aan doen. Niks toch. Ik ben als blij dat wij niet ( net zoals veel van onze buren ) in elkaar geslagen worden.

Ik werk nog in een verpleeghuis, en ik moet je ook gelijk geven wat betreft het dumpen in een verpleeghuis. Ons verpleeghuis zit vol met dit soort mensen. Het is best zielig, want niemand kijkt naar deze mensen om. Ze zitten daar maar vervuild en verveeld voor hun uit te kijken.

Nou dan is het in Islamitische landen gelukkig beter gesteld.
Ik hoor Dutch nog zeggen hoe goed oude mensen het hebben in Moslim landen.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2081#42081


http://www.dutch.faithfreedom.org/forum" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1942#41942

Nou meisje.. Fijn om weer even met je gebabbeld te hebben.

En je hebt gelijk hoor. Die rot joden moeten verdreven worden in de zee. Verzuipen dat zooitje.
Een poos geleden toen de joden stukken grond uit Palestina terug gaven, hebben ze al de kassen en bedrijven achter gelaten. Je zou zeggen dat ze die troep toch zelf hadden kunnen opruimen. Maar nee, ze lieten ze staan, omdat ze dachten dat de Palestijnen zich dan rot konden gaan werken in die hete kassen om zo een boterham of zo te kunnen verdienen.
De idioten, Hoe komen ze op zo’n idee. Ze snappen toch wel dat die mensen andere dingen te doen hebben, zoals 5 keer bidden per dag, en bom gordels maken, en andere nuttige zaken.
Gelukkig hebben de Palestijnen de kassen inmiddels vernield en vernietigd en zijn ze zich bezig gaan houden met nuttiger zaken zoals het graven van tunnels aan de Egyptische grens, zodat ze tenminste zonder dat ze gestoord worden hun wapens kunnen smokkelen.

Tis niks die joden. Gemeen volk.
Geef mij maar een Moslim.

Fijne dag toegewenst Chaimae
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Schitterend Ariêl,
ik begon me kwaad te maken op die zeikerds van kinderen/kleinkinderen en dacht al: 'moesten dit de mijne zijn ......'
Maar het werd vlug duidelijk .... :) :) :)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ariel....je bent echt een kanjer.
Wat een repliek. :!: :!: :!:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 154
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 5:47 pm

Bericht door Fleur »

Nu alleen nog de vraag, of het eindelijk, eindelijk, eindelijk eens een keer gaat doordringen in het strooie koppie van onze Chaimae
Plaats reactie