Opmerkelijke uitspraken

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Opmerkelijke uitspraken

Bericht door xplosive »

Ik begin met enkele quotes van de Amerikaanse sciencefictionschrijver Philip Kindred Dick :
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
It is sometimes an appropriate response to reality to go insane.
(Terzijde : het enige boek dat ik ooit van deze auteur gelezen heb, "Vulcan's Hammer" oftewel "De Hamer van Donar" uit 1960, vind ik nog steeds een erg goede roman. Verder zal The religious experience of Philip K. Dick de christenen hier wellicht aanspreken - om dit stripverhaal te kunnen lezen moet je dit waarschijnlijk in je browser wat uitvergroten. Hoe deze in stripverhaal weergegeven ervaring ook uitgelegd mag worden en hoezeer werkelijke en vermeende ervaringen hier door elkaar gehaald worden of in hoeverre dit een getrouwe weergave is, ik vond het een mooi verhaal. Ik houd sowieso wel van verhalen waarin in positieve zin iets mystieks verweven is. Zeg maar : daar waar het goede het kwade overwint. Meer dan symbolische waarden ken ik er meestal alleen niet aan toe, hoewel ik op voorhand ook niets uitsluit over wat er zich in werkelijkheid allemaal reëel kan voordoen.)
Laatst gewijzigd door xplosive op zo dec 29, 2013 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Ik heb verscheidene boeken van deze man gelezen. Hij is ook vrij beroemd omdat verscheidene van zijn (in dit geval korte) verhalen verfilmd zijn. Het is een wat tragische man omdat zijn tweelingzus al vroeg was overleden en hij daar een trauma aan overhield. Een vreemd gevolg van dat trauma was dat hij vaak de gewaarwording had dat er een soort tijdsverschuiving plaats vond in zijn bewustzijn vond. Een vreemd kenmerk dat je voortdurend in zijn boeken terug vindt, vooral ook in zijn roman 'De martiaanse tijdsverschuiving'.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

De 10 beste uitspraken van de overleden voormalig bondskanselier Helmut Schmidt

Geplaatst op 10 november 2015

Helmut Schmidt was een vriend van duidelijke taal. Ook na zijn kanselierschap nam de dinsdag in Hamburg overleden politicus steeds opnieuw het woord. Schmidt beschouwde vooral de multiculturele samenleving als een illusie. Hieronder in 10 uitspraken de politiek incorrecte kant van de voormalig bondskanselier:

“Het concept van multiculti is moeilijk te verenigen met een democratische samenleving. Wellicht op zeer lange termijn. Maar als je vraagt waar multiculturele samenlevingen tot nu toe gefunctioneerd hebben, kom je al snel tot het resultaat dat ze alleen daar vreedzaam functioneren waar sprake is van een sterke overheid. In zoverre was het een fout dat wij in het begin van de jaren-60 gastarbeiders uit vreemde culturen het land binnen haalden.”

(Hamburger Abendblatt, 2004)

“De multiculturele samenleving is een illusie van intellectuelen.”

(Die Zeit, 2004)

“Het idee dat een moderne samenleving in staat zou moeten zijn zich als multiculturele samenleving te settelen, met mogelijk veel culturele groepen, beschouw ik als onjuist. Men kan van Duitsland met een duizendjarige historie sinds Otto I. niet alsnog een smeltkroes maken.”

(Frankfurter Rundschau, 1992)

“Als we nog tientallen jaren zo doorgaan als tot nu toe, dan zie ik het zwart in voor ons vaderland.”

(In gesprek met de zender Phoenix, 2006)

“Als je heel goed kijkt, dan zie je dat de politieke journalisten eigenlijk meer tot een politieke kaste behoren en minder tot de journalistiek.”

(Zeit Magazin, 2010)

“Politici en journalisten delen het treurige lot dat ze vaak nu al over dingen praten die ze morgen pas begrijpen.”

(Geciteerd volgens de Duitse regering)

“Als we ons overal willen inmengen waar ten hemel schreiend onrecht plaatsvindt, dan riskeren we de Derde Wereldoorlog.”

(Focus, 2009)

“Ik deel de mensheid in drie categorieën in: Wij normale mensen, die een keer in hun jeugd appels gejat hebben; de tweede heeft een kleine criminele ader, en de derde bestaat uit investeringsbankiers.”

(Geciteerd volgens informatie van Die Zeit)

“De geloofwaardigheid van politici was nog nooit zo gering als nu. Dat ligt niet in de laatste plaats aan een samenleving die voor de televisie hangt. De politici praten alleen maar over oppervlakkige dingen in talkshows, omdat ze denken dat het belangrijkste is dat men hun gezichten inprent.”

(Geciteerd volgens de Deutschlandfunk)

“De huidige politieke klasse in Duitsland wordt gekenmerkt door een teveel aan carrièrestreven en gewichtigdoenerij en door een teveel aan geilheid om in talkshows op te treden.”

(Volgens informatie van het persbureau dpa, 1994)

Bron: https://jungefreiheit.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/11/10 ... t-schmidt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

“Je bent gek of arm als je je kind in een buurt met moslims laat opgroeien.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Stev Jobs

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pas op je woorden. Alles wat u zegt kan tegen u gebruikt worden. Dat ondervond ook Steve Jobs.
14-12 1915 - De naam van Steve Jobs komt in de Engelstalige zoekresultaten van Google liefst 135 miljoen keer voor, bijna vier keer zo veel als die van de Amerikaanse president.

Ongetwijfeld kan men veel leren van Steve Jobs retoriek. Echter: perfect was ook hij niet. Op de conferentie over de digitalisering in juni 2010 werd gevraagd naar de arbeidsomstandigheden bij de Chinese Apple-leverancier Foxconn en de zelfmoorden van lokaal personeel.

Jobs zei dat de fabriek in kwestie was geen "sweatshop" was. Er waren bioscopen, zwembaden, restaurants, ziekenhuizen. En 13 zelfmoorden in 2010 met 400.000 werknemers, dat is immers een lager aantal zelfmoorden dan in de VS.

Het effect van deze woorden was overweldigend, maar heel anders dan normaal was voor Steve Jobs. In het interviewfragment op YouTube zijn bijna 500 reacties. Goed leesvoer om uw heldenverering een klein beetje te temperen.
Oordeel zelf. Ik wil niet over hem oordelen. Dat doe ik alleen over moslims. Omdat ik daar veel over weet. Genoeg om voor altijd te kunnen braken over alles wat met islam te maken heeft. Wat heeft de man verkeerd gedaan dat hij andere mensen heeft geschaad? Zijn veel te dure Apple producten? Dat schaadde geen mens die daaraan zijn vingers niet wilde branden.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Als de asielzoekers zoveel geld opleveren... Waarom houden de Grieken ze dan niet? Die hebben nog steeds een negatieve economische groei en een gigantische schuldenberg!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Wijken met veel Chinezen noemt men “Chinatown”. Wijken met veel Japanners noemt men “Little Tokyo”. Wijken met veel Italianen noemt men “Little Italy”. Wijken met veel moslims noemt men “No-Go-Area”.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Jij bent niet gek. Je bent je er alleen van bewust in wat voor zieke wereld je leeft. En precies om deze reden zullen de meeste mensen je gek noemen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

“De bonzen voeren een oorlog tegen het Duitse volk. Criminele buitenlanders zijn hun soldaten.”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

WAANZIN...

Afbeelding

Het tolereren van de islam is hetzelfde als het sponsoren van je eigen sluipmoord.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Gelijke rechten...

Afbeelding

Ik ben ervoor om hier dezelfde rechten aan moslims te geven die zij in hun thuislanden aan de christenen geven.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Gerard Reve in 1971...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door sjun »

“In geen andere cultuur, om maar te zwijgen van religie, is de codificatie van moord, roof, verslaving en tribuut-afpersing als religieuze plicht te vinden. In geen andere religie is de geheiligde legitimatie van geweld te vinden als Gods Wil tegenover andersgelovigen, zoals de islam ze als integraal bestanddeel van zijn ideologie in de koran heeft gecodificeerd en bevestigd in de historische praktijk.

Niet in de laatste plaats is er geen stichter van een religie te vinden, wiens voorbeeld, zoals bij Mohammed, zich niet alleen uitstrekte tot de oorlogsvoering, maar ook tot de liquidatie van tegenstanders door opdracht tot moord.”


Peter Raddatz in:
Afbeelding
Von Allah zum Terror? Der Djihad und die Deformierung des Westens,
Peter Raddatz, Herbig 2002, ISBN 9783776622898

blz. 71
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door sjun »

"We staren de totalitaire staat momenteel recht in zijn gezicht. Terwijl we (nog) alle middelen hebben om het aan te vechten, moet dat ook gebeuren. Hate speech wetten zíjn nepnieuws, zo simpel ligt het. In 2018 moeten we sterker dan deze wetten worden. Want staten die bang voor de uitlatingen van het volk, vertellen ons daarmee dat we sterker zijn. Sterker dan de reeds verloren, miserabele posities die ze niet bereid zijn democratisch af te staan."
Sietske Bergsma
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

“ONGELOVIGE EXTREMIST”...

Geplaatst op 8 januari 2018

Afbeelding

Wanneer kritiek op een cultus (islam) – die jouw recht om te leven afkeurt, die vindt dat vrouwen behandeld moeten worden als huisdieren, en die vindt dat pedofilie, necrofilie en zoöfilie allemaal zijn voorgeschreven door Allah – je tot een extremist maken.

DAN BEN IK ER TROTS OP EEN ONGELOVIGE EXTREMIST TE ZIJN


Geplaatst door: E.J. Bron (via Twitter; Marcel Bruinsma)

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/08 ... extremist/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

SPREUK...

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

WIJSHEID...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

Spreukevolutie...

Afbeelding

Een levende taal evolueert voortdurend. Zo wordt het oude spreekwoord “Leven en werken als God in Frankrijk” met onmiddellijke ingang geschrapt en vervangen door “Rentenieren en genieten als Mohammed in België”.

Door: “J.P”

https://ejbron.wordpress.com/2018/09/17/spreukevolutie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door King George »

Dat rentenieren komt dan niet voort uit reserve hebben opgebouwd door ervoor gewerkt te hebben, maar eerder als een soort eeuwig recht om op anderen, de werkenden, te kunnen blijven parasiteren. Als ware het zuur verdiende loon van de werkenden een soort Jizja waar de Moslims menen eeuwig durend recht te hebben om dat van de ongelovige werkenden te mogen plunderen.

Wie betaalt bepaalt. En in dit geval dus: Fuck Islam!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door King George »

En als ik zeg "Fuck Islam", dan meen ik ook gewoon "Fuck Islam". Is dit wel of niet een opmerkelijke uitspraak of een boude stelling? Kanttekening: Wat ik zeg, dat meen ik.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

WIJSHEID...

Afbeelding

De islam appeasen is hetzelfde als je eigen moord sponsoren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

SPREUK

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opmerkelijke uitspraken

Bericht door Pilgrim »

UITSPRAAK...

Afbeelding

BESTE ZANGERS EN ACTEURS:

Wij geven ons hard verdiende geld uit om jullie muziek te beluisteren en om te kijken hoe jullie pretenderen karakters in films en op televisie te zijn. Het is jullie enige taak om ons te vermaken. Om ons even weg te leiden uit de realiteit. Jullie persoonlijke mening interesseert ons niets. Jullie zijn alleen belangrijk en hebben alleen invloed in jullie eigen gedachten. En in de gedachten van jullie elitaire gelijken. Jullie zijn wat ons betreft marionetten. niets meer.

ZING. ACTEER. HOUD JE BEK.


https://ejbron.wordpress.com/2018/10/19/uitspraak-14/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie