Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Hoererij van de kerk met de Islam

Bericht door xplosive »

Polen: kritiek op aartsbisschop wegens pro-immigratie uitspraken
De katholieken heulden in WOII met de nazi's, dus is het logisch dat ze in het verlengde daarvan nu ook heulen met islamofascisten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Hoererij van de kerk met de Islam

Bericht door sjun »

Katholieken misschien wel maar Polen juist niet. Mij zal het niet verbazen als de Poolse kerk een meer eigen koers gaat varen in plaats van de verpolitiekte Argentijn Jorge Mario Bergoglio als lemmingen te volgen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Hoererij van de kerk met de Islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
Polen: kritiek op aartsbisschop wegens pro-immigratie uitspraken
De katholieken heulden in WOII met de nazi's, dus is het logisch dat ze in het verlengde daarvan nu ook heulen met islamofascisten.
Onbegrijpelijk - dit gaat nooit meer weg - dat juist onze geliefde Hans Jansen voor het rooms-katholieke geloof koos. Geen mens is een betrouwbaar aanhanger van de logica. Daar weet God alles van.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam

Bericht door Pilgrim »

De Katholieke en de Evangelische kerk hebben gefaald

Geplaatst op 30 oktober 2017

Afbeelding

De beide grote christelijke kerken in Duitsland hebben over de hele linie gefaald. De nieuwe religie wordt de islam. De katholieke kerk evenals de evangelische konden niets tegenover de tijdgeest plaatsen en zijn tot liberalisme vervallen. De beslissing tot deze stap was een economische, maar desondanks een verkeerde – ook daarom, omdat hij niet gelukt is.

Om het grote aantal uittredingen tegen te gaan, waarmee de katholieke kerk (ook door kindermisbruik) te maken kreeg, besloot men tot een meer liberale vorm van wereldbeschouwing. In plaats van trouw te blijven aan zijn koers, stelde men zich open voor de wereld, zette zich voor homoseksuelen, lesbiennes en vluchtelingen in, ontkende de eigen wortels en stelde vast: de islam hoort bij Duitsland.

Maar ook de evangelische kerk maakte deze stap. Dat bevestigde de raadsvoorzitter van de Evangelische Kerk Duitsland, namelijk Heinrich Bedford-Strohm. “Een islam die zichzelf in overeenstemming met de mensenrechten weet, hoort bij Duitsland, een fundamentalistische echter niet.”

Juist in tijden zoals deze, waarin Duitsland zich van voormalige grootsheid tot een liberale “failed state” ontwikkelt, zou het de taak van de kerk moeten zijn om de conservatieven te binden en in een onzekere toekomst te leiden. In plaats daarvan past men zich aan.

Bron: http://unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/30 ... n-gefaald/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

De gendercult van Wielie Elhorst en consorten

Geplaatst op 7 november 2017

Afbeelding

En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; als genderfluïde, non-binaire wezens schiep Hij ze. (Genesis 1:27)

Daarom zal het ene genderfluïde, non-binaire wezen zijn biologische ouders (gender-neutraal!) verlaten, en zijn andere genderfluïde, non-binaire wezen aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn. (Genesis 2:24)

Als onverlichte cisgender, gevangen binnen de beklemmende genderrollen die het ‘valse bewustzijn’ mij heeft verschaft, heb ik bovenstaande passages nooit in de Bijbel kunnen lezen. Ze staan er ook niet, tenminste niet letterlijk, maar eenmaal bevrijd van de beklemmende denkclusters waarmee de patriarchale hoofdcultuur ons zou hebben geïndoctrineerd, is dit ongeveer wat een ruimdenkende, zeg maar ‘onbevooroordeelde’, exegeet ervan zou moeten maken.


Als blanke en blonde man, eh... sorry, ik bedoel cisgender met een mainstream genderidentiteit – d.w.z. beschikkende over een gendervariant waarbij de genderidentiteit overeenstemt met het biologische geslacht – heb ik hierover de afgelopen jaren veel te weinig nagedacht. Wellicht een beetje uit naïviteit, aangezien veruit de meeste mensen die ik persoonlijk ken nu eenmaal zo zijn, maar schijnbaar vooral uit zelfzuchtige eigenbaat heb ik mijn eigen gendertoestand als normatief beschouwt. Mogelijk heb ik met dit hokjes-genderdenken veel pijn aangericht door in mijn doen en laten de natuurlijke genderdiversiteit te negeren ten behoeve van mijn zelfzuchtige denken in imaginaire binaire genderrollen. Mocht dit zo zijn, dan spijt het mij uiteraard verschrikkelijk. Weet echter dat ik door mijn beperkte waarneming als cognitief gevangene van het ‘valse bewustzijn’ niet volledig aansprakelijk kan worden gesteld. Ook al ben ik als blanke blonde man, eh... sorry, ik bedoel cisgender met een mainstream genderidentiteit, per definitie schuldig, bedorven en onderdrukkend, ik bedoel het echter allemaal niet zo slecht. Ik ben gewoon een conservatieve dwaalgeest bij wie de ware ‘Verlichting’ nog moet landen.

Gelukkig heeft de progressieve Mars door de Instituties zijn frisse vruchten afgeworpen en zijn er ware Luciferianen, d.w.z. ‘lichtbrengers’, op vrijwel alle leidinggevende posities in de maatschappij te vinden. Niet alleen in de politiek, het onderwijs, de media en bij ondernemingen als de Nederlandse Spoorwegen en de HEMA hebben ze begrepen hoe deze absurde binaire genderbeperking andere natuurlijke genderidentiteiten binnen het genderfluïde mensengeslacht weet te ketenen aan opgelegde genderrollen. Ook binnen de Protestantse Kerk bevinden zich ‘lichtbrengers’, die deze serieuze problematiek aan de man trachten te brengen.

Wielie Elhorst is zo iemand. Hij is zowaar LHBT-predikant in Amsterdam en geeft in de nieuwste uitgave van de PThUnie, het magazine van de Protestantse Theologische Universiteit die is verbonden aan de Protestantse Kerk in Nederland, een beangstigend voorbeeld van de alledaagsheid van deze zwaar onderschatte problematiek. Hij vertelt:

“Bij mij in de straat is laatst een jongetje geboren. In de tuin staat een paal met een blauwe strik, met daarop drie woorden: eigenwijs, lief en stoer. Het kind heeft nog niet gesproken of is al gelabeld. Misschien wil hij wel snoezig, poezig en truttig zijn! Maar nee, hij is nu al voorzien van karakteristieken die zouden passen bij een jongetje ”.

Huivert u ook? Ik walg ervan! Alleen... Ik walg niet van het vermeende probleem, maar van de bizarre gedachtekronkel dat het hier om een vermeend probleem zou gaan. En misschien nog wel meer van het feit dat deze ‘zielzorger’ het blijkbaar niet zo geschift vindt om de mogelijke etiketten ‘snoezig, poezig en truttig’ in alle ernst te verbinden met een pasgeboren jongetje. Ik zou dit dwaallicht Elhorst met alle respect graag met drie woorden willen labelen: psychische hulp nodig.

Genderdysforie, d.w.z. de psychische onvrede over je geboortegeslacht, is natuurlijk een groot probleem. Dit wil ik geenszins bagatelliseren. Echter, het gaat hier om een persoonlijkheidsstoornis, oftewel een psychische kwestie en niet om een algemeen maatschappelijk probleem. Het lijkt me verschrikkelijk als je ermee kampt en de omgang ermee zal zeer complex en moeilijk zijn. Slechts een klein percentage van de totale bevolking lijdt echter aan psychische problemen die je onder de noemer ‘genderdysforie’ zou kunnen plaatsen. Al deze problemen kunnen bovendien van individu tot individu verschillen, evenals de aangedragen oplossingen die mogelijk nooit absoluut zullen zijn. De absolute norm is daarentegen wel te geven, simpelweg omdat deze natuurlijk is, namelijk dat je wordt geboren als man óf als vrouw. Bovendien wordt dit gegeven door de belevingspraktijk van de absolute meerderheid van de bevolking bevestigd – en de spaarzame uitzondering bevestigt de regel.

Het zogenaamde ‘gendervraagstuk’ is niet wat zij zegt te zijn, want er bestaat in werkelijkheid helemaal geen maatschappelijk ‘genderprobleem’ – het overgrote deel van de bevolking ondervindt immers in haar biologische geslacht helemaal geen belemmering. Deze genderwaanzin is in waarheid een politiek gemotiveerd gedrocht dat onderdeel is van een ideologisch mens- en wereldbeeld. Wat dwaallichten als Elhorst niet begrijpen is dat niet wij, nuchtere conservatieven, worden belemmerd door ons vermeende ‘valse bewustzijn’, maar dat zijzelf gevangen zitten binnen de denkkaders van een ideologisch-politieke agenda die hun perceptie van goed en kwaad bijna volledig is gaan beheersen. En dat terwijl de Bijbel er toch zo nadrukkelijk voor waarschuwt dat een christen zich niet door verraderlijke filosofieën moet laten meeslepen (vgl. o.a. Kol. 2:8).

Mijn cynische benadering in de eerste alinea’s is bewust gekozen om de lachwekkendheid van de politiek-‘correcte’ denkwijze van deze ‘gendercult’ te onderstrepen. Als je de gehele Bijbel consequent op zo een politiek-‘correcte’manier zou willen benaderen, dan transformeer je dit serieuze en volwassen Boek tot een inhoudsloze en kinderachtige grap – Net zoals de ‘trans-gendered’ visie van Elhorst de normaliteit tot een vorm van absurditeit wil transformeren en vice versa. Maar ja, voor ‘christenen’ met een humanistisch-ideologische agenda vormt die theocentrische Bijbel sowieso een vervelend struikelblok. ‘Gelukkig’ weten zij er vaak creatief mee om te gaan. Zo ook Elhorst. In hetzelfde artikel trekt hij gemakshalve Galaten 3:28, “In Christus is nog man nog vrouw”, volledig uit zijn verband om vervolgens bloedserieus op te merken dat de drie-eenheid een prachtige illustratie kan vormen voor een vernieuwende ‘trans-gendered’ visie op God binnen de kerk – Met de vaak gepredikte uitdrukking ‘Ecclesia semper est reformanda’ ( = De kerk moet altijd opnieuw gereformeerd worden) kan dit toch nooit worden bedoeld!

Dat Elhorst deze dwaasheid daadwerkelijk meent, onderstreepte hij vorig jaar met een artikel in de Volkskrant, waarin hij soortgelijke woorden predikte: “In de kerk ben je pas compleet als je als man en vrouw samen bent.” – let wel, hij bedoelt dit niet zoals in de vorm van het traditionele huwelijk, want deze vindt onze vriend dan ook maar een achterhaald instituut dat mensen zou uitsluiten. In een artikel in het NRC pleitte onze ‘zielzorger’ dan ook voor een meer open seksuele moraal:

“Toen ik jong was, was ik echt van de monogame relaties: één man met één man, één vrouw met één vrouw. Daar denk ik nu een stuk genuanceerder over. Het is een feit dat liefde, seksualiteit en intimiteit veel breder worden gepraktiseerd binnen de kerken dan mensen denken. Ik ken christenen die in een driehoeksrelatie met elkaar leven. Ik vind niet dat we daarover een strikte moraal kunnen formuleren, die precies zegt: zo is het, en zo past het binnen de kerk.”

‘Iedere idioot kan aan de haal gaan met geloof’ luidt de titel het desbetreffende artikel. Zo dus ook de heer Elhorst.

Onze vriend zou zich als homo-activist echter ook kunnen richten op werkelijke problemen, bijvoorbeeld door op te komen voor homo’s die overal in de islamitische wereld verschrikkelijk worden vervolgd of wijzen op het feit dat anti-homo-geweld ook in ons land hoofdzakelijk uit islamitische hoek voortkomt, maar… het benoemen van deze onaangename feiten heet in de ‘progressieve’ kringen van de heer Elhorst ‘Islamofobie’ en dat schijnt naast genderdiscriminatie het grootste kwaad van de 21e eeuw te zijn – Wee degenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad; die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!

Vermoedelijk denkt de heer Elhorst in al zijn naïviteit dat het in de discussies omtrent het fenomeen ‘Cultureel Marxisme’ om een boosaardige ‘rechts-populistische’ complottheorie gaat, maar dat is niet zo. Het is nauwelijks of eigenlijk helemaal geen complot meer te noemen, want een groot deel van de maatschappelijke elite, waaronder Elhorst persoonlijk, loopt open en bloot te koop met haar neo-marxistische hersenspinsels. Zij zijn echter zo gevangen in dit humanistisch-ideologische gedachtenweb dat zij helemaal niet doorhebben dat juist zij, bijvoorbeeld met deze volkomen van de realiteit losgeslagen ‘gendercult’, een compleet destructieve agenda navolgen die alle natuurlijke orde wil vernietigen met wazige luchtkastelen. En deze luchtkastelen, hoe prachtig en goed ze er ook mogen uitzien, ze zijn altijd gebouwd op los zand, omdat hun wankele fundamenten niet bestaan uit stevige historische structuren, maar uit ijdele filosofieën die door de realiteit zullen worden ingehaald. Het resultaat? Het zal een vernietigende chaos zijn!

www.trouw.nl

www.nrc.nl

Door: “BolleJan”

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/07 ... consorten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door sjun »

Wie zal de schapen leiden als de herders dwalen?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Mahalingam »

Dan worden de schapen belaagd door de wolven en de hyena's.
En de herders verhongeren wegens tekort aan schapen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Mahalingam »

De ex-rabijn (sinds 1996) en ex-CDA-er (sinds oktober) Lody van de Kamp was op bezoek bij de salafi's van Den Haag.
Er werden zoete broodjes gebakken (echt) en men stak elkaar veren in de reet (figuurlijk).
Waarom een rabbijn de salafistische As Soennahmoskee bezoekt

Onder het systeemplafond van de Haagse As Soennahmoskee gaat een man met vuistlange baard rond met thee. Hij draagt een schort, en op de bijpassende polo staat het logo van de moskee. Een glimlach: "Marokkaanse thee of Nederlandse thee?" Hier, in de reservegebedsruimte op de eerste verdieping, spreekt vanavond voor het eerst een rabbijn. Lody van de Kamp is er op uitnodiging van imam Jamal Ahajjaj, ook wel Aboe Ismaïl.

De thematiek van de bijeenkomst: 'Angst omzetten in kracht'. Joden leven onder de dreiging van radicaal-islamitisch terrorisme, moslims vrezen de anti-islambeweging. Begin dit jaar ontving deze moskee een dreigbrief uit die hoek. En toen rabbijn Van de Kamp daarover hoorde, zocht hij contact, waarop vervolgens het idee voor deze avond ontstond.

Wat de samenwerking extra uitzonderlijk maakt: de As Soennahmoskee staat bekend als salafistisch. Al wijst de moskee die benaming sinds kort af. Want, zegt de imam, die term is ‘in de samenleving en politiek’ tegenwoordig haast gelijkgeschakeld met terrorisme.
Hoop

Vanuit het hele land zijn genodigden afgereisd. Nourhan Badr (26) woont in Ede, maar ze moest hier bij zijn, zegt ze. "Ik dacht: wauw, als dit lukt: een rabbijn, in zo'n grote moskee als deze." Wanneer de avond volgens haar geslaagd is? "Als er rust komt, en hoop ontstaat."

Even verderop staat Liesbeth Hofman (34), in azuurgroene hoofddoek en bijpassende jurk. Ze woont in Den Haag en komt hier vaker. "Men zegt snel: moslims zijn antisemitisch. Ik denk dat er van een mug een olifant gemaakt wordt." Ze blaast in haar bekertje hete thee. "Wij hebben aan niemand een hekel. Zou ik tegen joden zijn, dan zou ik ook tegen mezelf zijn. Want we stammen allemaal af van Abraham, toch?"

Afblijven
Er klinkt geritsel door de microfoon: imam Ahajjaj krijgt het woord. Hij vertelt over de blijdschap die het gesprek met de rabbijn bij hem teweegbracht. "Wat voor mij alles veranderde, is dat de rabbijn zei: 'Ze moeten afblijven van onze moskeeën'. Voor het eerst had ik het gevoel dat we één zijn."

Dat gevoel moet beklijven, zegt hij. "We moeten verbinden. Als we daar vanavond een begin mee kunnen maken, zou dat prachtig zijn." Totnogtoe sprak de imam opvallend bedeesd, maar het volume gaat nu omhoog naar preekniveau. "(...) Dat, als een synagoge bedreigd wordt, of een kerk, dat de moskee zich daarover uitspreekt. Dat we met één mond zeggen: nee, dat willen we niet!"

Als rabbijn Van de Kamp naar het spreekgestoelte komt, omhelzen de imam en hij elkaar kort. "Ik hoorde woorden die ik zelf had willen uitspreken. Mooi, dat scheelt weer tijd vanavond." Hij vertelt over twee helden in de Tweede Wereldoorlog, die geen helden wilden heten. "Helden? Nee, zo wilden ze niet heten, zeiden ze. 'We waren doodsbang. Maar we hadden vertrouwen in de Allerhoogste."
https://www.trouw.nl/religie-en-filosof ... ~ae0a4f96/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:De ex-rabijn (sinds 1996) en ex-CDA-er (sinds oktober) Lody van de Kamp was op bezoek bij de salafi's van Den Haag.
Er werden zoete broodjes gebakken
Lody probeert vooraan te staan bij het voeren van de krokodil.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door sjun »

Evenals in het Iran van 1979 weten de aldus de ruimte geboden volgelingen van Mohammed daar wel raad mee. Hoeveel van die linkse wegbereidende jongens van toen leven er nog in Iran?
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

De christelijke bevolking van Bethlehem is binnen 70 jaar van 85% naar 12% afgenomen

Geplaatst op 20 november 2017

Afbeelding
De Geboortekerk van Jezus Christus in Bethlehem.

Bethlehem, waar de Geboortekerk van Jezus Christus staat, is überhaupt niet christelijk meer. Op de smalle strook na, waar camera´s en rood lint voor de toegangsdeur erop wijzen dat de Geboortekerk een bedevaartplaats voor christelijke toeristen is. Bijna niets meer duidt op de christelijke identiteit van de al 2000 jaar lang door christenen bewoonde stad.

De meeste kerken zijn verlaten, deels verwoest en er hebben in de afgelopen decennia steeds opnieuw aanslagen op de christelijke bevolking in Bethlehem plaatsgevonden, dat in de Palestijnse autonome gebieden ligt en door de Arabische moslims daar wordt bestuurd. Sinds 1950 is de bevolkingssamenstelling van de stad en de dorpen in de omgeving enorm veranderd. Palestijnen trokken er binnen, christenen werden door terreuraanslagen, discriminatie door de autoriteiten en permanente aanvallen verdreven.

Ik ben daar boos om, omdat dit feit bij de curie in Rome voor geen enkele reactie heeft gezorgd. Het land, waar het woord van God het eerst werd gepredikt, is bijna compleet ontkerstend. In ieder geval in het islamitisch bestuurde deel en niet zozeer in de Israëlische gebieden, waar veel christenen uit Syrië en Irak bescherming gevonden hebben en opgenomen werden als oorlogsvluchtelingen.

De situatie van de christenen in het Heilige Land is zo precair, dat er in Rome eigenlijk een enorme opstand zou moeten heersen. Maar voor de christenvervolging en de verwoesting van kerken interesseert men zich op de kerkdagen in Duitsland, Italië en Frankrijk nauwelijks.

Voor de Geboortekerk van Jezus Christus bidden de moslims, niet de christenen. Binnen enkele decennia heeft zich in Bethlehem een demografische verandering voltrokken, die we ook deels in Europa beleven. Eigenlijk zouden de alarmbellen bij alle kerkvertegenwoordigers in Europa moeten luiden en ze zouden zich ervan bewust moeten worden dat deze ontwikkeling niet in het belang van de christenheid kan zijn. Maar kardinaal Marx hoort niets, ziet niets en weet niets.

Bron: http://younggerman.com

Auteur: “Ignatius”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/20 ... afgenomen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Een foute aartsbisschop wordt de oren gewassen!
Dr. Penner aan Bedford-Strohm: “U maakt deel uit van de misleiding van de samenleving”

Geplaatst op 22 november 2017

Afbeelding
“U heeft noch verstand van het klimaat, noch van uw religie”

DE NATUURWETENSCHAPPER DR. PENNER SPUUGT ZIJN GAL TEGEN DE CHRISTENENMINACHTER BEDFORD- STROHM

Dr. Penner is een uitstekende Duitse wetenschapper en gelovige christen. Als natuurwetenschapper is hij gewend gecompliceerde standen van zaken kort, pregnant en precies to the point vast te stellen. Dat doet hij ook in het volgende schrijven aan de islam-collaborateur en intieme vriend van de islamitische afslachters van christenen: aartsbisschop Prof. Dr. Heinrich Bedford-Strohm, raadsvoorzitter Evangelische Kerk van Duitsland.

DE RELIGIE VAN DE AANHANGERS VAN DE KLIMAATOPWARMING


Deze heeft, zoals Dr. Penner zegt, geen verstand van natuurwetenschappen – bemoeit zich desondanks met gedecideerde en volkomen verkeerde beweringen met de zogenaamde klimaatopwarming. Aldaar ravotten vooral leken met een grote bek en geen enkel verstand van het echte klimaatgebeuren:

In het klimaatonderzoek heerst er schijnbaar verregaande consensus over dat de huidige opwarming van de Aarde hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door de mens. Een gewilde strategie om dit feit te verdoezelen, is petities of lijsten met namen van zogenaamd kritische experts te publiceren.

Maar bekijkt men die aandachtig, dan valt op:

Als de namen al echt zijn, dan zijn ze meestal van mensen, die klimaatwetenschappelijke leken zijn en geen onderzoek doen op dit gebied. En de weinige personen die feitelijk actief zijn in het klimaatonderzoek, staan meestal ten onrechte op de lijst (Bron)


Wat in Duitsland systematisch wordt verzwegen, is het feit dat 30.000 (!) klimaatwetenschappers een petitie hebben ondertekend, waarin zij zeggen dat er überhaupt geen valide bewijzen zijn voor een door mensen veroorzaakte klimaatwijziging.

Ook bestaat er noch een correlatie, noch een causaal verband tussen klimaat en CO2-concentratie. Deze was in het Krijttijdperk, het tijdperk van de Dinosauriërs, 10 keer groter dan tegenwoordig.

Het gevolg: Nooit in de geschiedenis van de Aarde was de biomassa van planten en dieren groter dan toen. Ze begon omstreeks 145 miljoen jaar geleden met het einde van de Jura en eindigde ongeveer 66 miljoen jaar geleden met het uitsterven van de Dinosauriërs ten gevolge van de impact van een reuze-meteoriet in de Golf van Mexico.

Dat wij ons thans niet in een buitengewone, maar in een absoluut normale stijgingsfase van de Aard-temperatuur bevinden, laat de volgende grafiek zien:

Afbeelding

Wie de grafiek volgt, ziet dat er sinds de laatste ijstijd (geheel links) 5 fasen van Aarde-opwarming zijn geweest. Dat die niets met mensen te maken hebben, hoeft hier niet extra te worden uitgelegd.

De industriële productie begon ongeveer 150 jaar geleden – en de huidige stijging is statistisch niettemin de kleinste onder de voorgaande 5 fasen van de recentere Aardgeschiedenis.

Want de opwarming van de Aarde heeft veel meer te maken met onregelmatigheden van de zonneactiviteiten dan met de menselijke productie. Maar aangezien de theorie van de opwarming der Aarde het karakter heeft van een religie, is het zinloos de bepleiters van deze theorie te overtuigen. (Bron: Het geklets over de “koolstofvervuiling”)

“U HEEFT GEEN MEDELIJDEN MET DE SLACHTOFFERS VAN ISLAMITISCHE GEWELDDADIGHEDEN”

Terug naar het schrijven van Dr. Penner: Terecht verwijt hij Bedford-Strohm de grootste vervolging van christenen in de geschiedenis, die niet ten tijde van Nero, maar tegenwoordig plaatsvindt, te negeren en in plaats daarvan te collaboreren met de daders:

“Uw liefdeloosheid komt ook hierin tot uitdrukking, dat U geen medelijden heeft met de slachtoffers van islamitische gewelddadigheden. De afschuwelijke vervolging van christenen door de islam stoort U niet.”

Zoals ik aan het begin al zei: Kort, bondig en precies to the point: Zoals een natuurwetenschapper nu eenmaal is. Mijn eerbetoon aan een bescheiden gebleven, maar dappere en eerbare Duitse wetenschapper!

(Michael Mannheimer)

________________________________________________________________________________

Aan de Heer Aartsbisschop Prof. Dr. Heinrich Bedford-Strohm, voorzitter van de Raad van Evangelische Kerken in Duitsland

Heer Professor Bedford-Strohm

Het eigenlijke probleem van uw misleiding van de samenleving bestaat hierin, dat U door uw foute gedrag de gelovigen in Christus in diskrediet brengt.

Veel burgers erkennen niet dat de leerstellingen en uitlatingen van de kerken in wezenlijke aspecten verschillen van de leer van Jezus Christus van Nazareth.

Van fysica heeft U geen verstand, wat voor een theoloog vergeeflijk is. (zie hier). Onvergeeflijk is dat U zich ondanks uw onwetendheid uitlaat over physicale vraagstukken. “Klimaat” is de gemiddelde waarde van de weer-parameter van 30 jaar. Het klimaat is dus afhankelijk van het weer, niet omgekeerd. Kooldioxide-emissies hebben geen nadelige invloed op het weer, omdat de klimaat-sensitiviteit van de kooldioxide niet boven de 1°C graad ligt. Dat zegt zelfs Prof. Rahmstorf van de PIK.

U zou minstens moeten weten dat ’s nachts de zon niet schijnt en dat er af en toe geen wind staat. Wij hebben dus fossiele krachten nodig. Deze kunnen echter niet meer economisch worden bedreven en niet meer overeenkomstig de orde worden vervuld, omdat mevrouw Merkel Duitsland wil dé-industrialiseren.

Maar dat interesseert U natuurlijk niet. Het interesseert U niet dat de burgers de aanmaak van stroom moeten betalen, die bij krachtige wind in het geheel niet nodig is. Het interesseert U ook niet dat in deze winter rekening moet worden gehouden met catastrofale stroomuitval als de stroomschommelingen niet meer kunnen worden opgelost.

Hoe dwaas en liefdeloos uw inzichten zijn, ziet men hieraan dat U geen medelijden heeft met de 330.000 huishoudens, bij wie vorig jaar de stroom werd afgesloten, omdat ze het niet konden betalen. Bij 6,6 miljoen huishoudens werd gedreigd met afsluiten. Volkomen onnodig werd sinds 2000 de stroomprijs verdubbeld.

Onvergeeflijk zijn uw theologische tekortkomingen
U weet niet dat de definitie van de antichristelijke Geest volgens Johannes precies van toepassing is op de islam, die door U massief wordt gestimuleerd.

Uw liefdeloosheid komt hierin tot uitdrukking dat U geen medelijden heeft met de slachtoffers van islamitische gewelddadigheden. De afschuwelijke vervolging van de christenen door de islam stoort U niet. De illegale immigratie redden wij hoe dan ook niet, 30.000 afgewezen immigranten zijn verdwenen.

U kunt de waarheid ontduiken, maar niet verdrinken
Een antwoord verwacht ik niet van U,omdat U er waarschijnlijk geen heeft. Ik draag de zorg voor de verbreiding van dit schrijven en hoop medeburgers te kunnen bewegen tot uittreding uit de kerk.

Met bezorgde groeten,
Dr. Hans Penner

Bron: https://michael-mannheimer.net

Door: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/11/22 ... menleving/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Grootste Zweedse kerk verandert God in genderneutraal persoon

Xander, 29-11-2017

Afbeelding
Om moslims niet af te schrikken kwam bisschop Eva Brunne (links) eerder met het lumineuze idee om de kruizen uit sommige kerken te verwijderen.. (Afbeelding: Flickr CC 2.0 (2)).

Bisschop van Zweedse kerk startte eerder campagne om kruizen uit kerken te verwijderen zodat moslimmigranten zich meer welkom voelen

In heel de Bijbel wordt God als een ‘Hij’ aangeduid, inclusief door Zijn eigen Zoon Jezus Christus. De grootste Zweedse christelijke kerk heeft echter besloten dat het tijd is om God aan te passen aan de politiek-correcte eisen van deze ‘moderne’ tijd, en moedigt alle dominees en oudsten aan om God voortaan als een ‘genderneutraal’ persoon neer te zetten. Volgens eigen zeggen wil de kerk daarmee meer ‘divers’ zijn.

In het nieuwe handboek van de Kerk van Zweden staat dat er weliswaar ruimte blijft voor traditionele geloofsbeleving, maar dat ‘aan sommige gebeden enkele genderneutrale manieren om God aan te spreken zijn toegevoegd. ‘Net als in het Hebreeuws is de Heilige Geest in het Zweedse aanbiddingsboek grammaticaal nu een vrouw. Daarmee wordt onze Bijbelvertaling uit het jaar 2000 gevolgd,’ legde kerkfunctionaris Sofija Pedersen Videke uit.

Zo heeft ‘Geest’ in de bekende term ‘in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest’ een vrouwelijke vorm gekregen, en is er ook een ander alternatief: ‘in de naam van de Drieenige God’.

Volgens critici gaan de nieuwe richtlijnen zowel tegen de Bijbel als tegen God in. Er zijn talloze teksten zoals ‘Jezus dan zeide: Wanneer gij de Zoon des mensen verhoogd hebt, zult gij inzien, dat Ik het ben en niets uit Mijzelf doe, doch dat Ik dit spreek, gelijk de Vader Mij geleerd heeft.’

Bisschop Eva Brunne van de Zweedse Kerk haalde eerder het nieuws met haar campagne om de christelijke kruizen uit kerken te verwijderen, zodat moslimmigranten zich meer welkom zouden voelen. (1)

Alle andere kerken gingen de Zweedse voor
Politiek-correcte verdraaiingen van de Bijbel zijn niets nieuws. In het verleden werd al eens gesuggereerd dat de apostelen en zelfs Jezus homoseksueel geweest moeten zijn, en dat Jezus een Palestijn of een zwarte man was. Het lijkt een kwestie van tijd voordat moderne feministen met hun eigen lesbische variant op de proppen komen: Jezusa (met Petra, Johanna, Jacoba, etc..).

De oudste nog bestaande kerk, de Rooms Katholieke, verricht al sinds zijn oprichting ‘creatieve aanpassingen’ aan de Bijbel, zoals het wijzigen van de 10 geboden, het toevoegen van zaken zoals het vagevuur en de aflaat, en het bombarderen van Maria tot ‘Moeder van God’ en mede-verlosser.

Overigens hebben alle christelijke kerken en groeperingen zich in de loop der tijd schuldig gemaakt aan vergelijkbare eigen verklaringen. Iedere kerk en groep vindt doorgaans zichzelf het meest Bijbelgetrouw, maar met wereldwijd zo’n 500 verschillende christelijke stromingen, en tien keer zoveel Bijbeluitleggingen, is het onmogelijk op objectieve wijze te bepalen wie er ‘gelijk’ heeft of het dichtst (of juist verst) van de waarheid af zit. De statistische kans op het behoren bij de ‘juiste club’ is immers maar 0,2%.

Xander

(1) Infowars
(2) Afbeelding: Flickr, LWF Eleventh Assembly / Creative Commons 2.0 (vrij voor redactioneel en niet-commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... al-persoon
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door mercator »

Bij de volgende paus verkiezing zullen de dames ook toegelaten zijn. Het is alleszins eenvoudiger om die met Hare Heiligheid aan te spreken dan het gebed Onze Vader aan te passen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Daklozen in het koude Noorden: kerken openen hun deuren – Zweden moeten buiten blijven

Geplaatst op 8 december 2017

Afbeelding

Zweden – In Göteborg is men met het oog op de dalende temperaturen edelmoedig en opent van 15 december tot 15 maart ´s nachts de kerken voor daklozen uit de hele wereld. Met één uitzondering – de kou lijdende Zweden onder hen moeten buiten blijven.

Alle legaal uit Europese landen afkomstige mensen en alle illegalen van buiten Europa mogen zich warmen in de kerken. Het project wordt gefinancierd door de Zweedse belastingbetaler, alleen mag hij geval van nood niet mee de “warme kamer” in, meldt het Gatestone Institute.

De argumenten voor deze praktijk, die twee jaar geleden zijn intocht hield, liggen voor de hand. Het project moet alleen aan diegenen ten goede komen die niet onder het Zweedse bijstandssysteem vallen.

Maar dit argument houdt niet lang stand als je er rekening mee houdt dat het Zweedse sociale stelsel ondersteuning in iedere vorm biedt voor mensen uit allerlei landen. Niet voor niets trekt het duizenden migranten naar het donkere, koude Noorden.

Hoewel ze, net zoals in Duitsland, geen rooie cent hebben bijgedragen aan het sociale stelsel, profiteren ze vaak als eerste, niet zelden ten nadele van de autochtone bevolking.

De afgelopen herfst zorgden mediaberichten voor verontwaardiging en woede, nadat burgers, die jarenlang op de wachtlijst stonden voor een woning, ten gunste van zojuist aangekomen illegale nieuwe burgers werden overgeslagen. In oktober waren o.a. in het Zuid-Zweedse Klippan 20 woningen voor asielzoekers opgeknapt, die eigenlijk voor behoeftige Zweden waren voorzien. De woede ontlaadde zich ook op Facebook: “De mensen zijn echt verneukt”, merkte Therese Borg van de Zwedendemocraten op. Veel jonge mensen zouden het zich met het oog op de hoge huren niet kunnen permitteren het ouderlijk huis te verlaten om een eigen leven te starten en zouden aangewezen zijn op gunstige woonruimte van de staat, meldde destijds “Express”.

Het Zweedse parlement interesseerde de onvrede van de burgers niets. Het nam een wet aan, die de gemeenten ertoe dwingt de immigranten bovenaan de lijsten voor woningzoekenden te plaatsen. Nog een teken voor wie het sociale stelsel moet dienen. Met het oog op de Europese gulheid tegenover alle vreemdelingen, kan men in Zweden, Noorwegen en Denemarken steeds vaker autochtonen zien, die, gehuld in dekens, proberen de koude winternachten op straat te overleven.

Juist voor hen werd eigenlijk het bijstandssysteem gecreëerd, dat met immense belastingheffingen aan de autochtonen zekerheid belooft als ze zich ooit in nood mochten bevinden. Maar sinds de massa-immigratie werd deze belofte tegenover de eigen bevolking opgezegd.

Alle verantwoordelijken, van de hoogste regeringsambtenaren tot aan de kleine lokale bureaucraat, zijn “vergeten” voor wie ze eigenlijk werken. Gul schenken aan vreemdelingen doet bij hen eerder het gevoel van de “barmhartige Samaritaan” opkomen dan de burgers te laten delen in wat hen toekomst.

Het is bijzonder schokkend dat de meerderheid van de burgers deze toestanden zonder klagen en verzet over zich heen laten komen. Tientallen jaren heropvoeding tot de multiculti tolerantiemaatschappij laat nu met alle kracht haar effect zien.

Slechts enkelen wagen het nog tegen de stroom in te zwemmen.

Toen de alternatieve mediasite “Samhällsnytt” er over berichtte dat de kerken in Göteborg zelfs Zweedse daklozen zouden weigeren, die bewijsbaar tot hun gemeente behoren, in in plaats daarvan mensen binnenlieten die het christelijk geloof verafschuwen, waren er woedende reacties van lezers: “De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens”, en “De haat tegenover de etnische Zweden kent geen grenzen meer”, aldus enkele commentatoren. Een ander vermoedde dat het niet meer lang zou duren tot de kerken in Göteborg in moskeeën inclusief minaretten veranderd zullen zijn.

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Marilla Slominski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/12/08 ... n-blijven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Islamitische schoolmeisjes zingen “In Sha Allah” in de St. Pauls Cathedral in Londen!
IlmFeed - Gepubliceerd op 14 dec. 2017



Islamitische schoolmeisjes zingen “In Sha Allah” in de St. Pauls Cathedral in Londen tijdens een herdenkingsdienst voor de slachtoffers van de Grenfell Tower brand, waarbij 71 mensen om het leven kwamen.

Muslim students recite Nasheed at Grenfell Tower memorial event
The Muslim Vibe - Gepubliceerd op 14 dec. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:Islamitische schoolmeisjes zingen “In Sha Allah” in de St. Pauls Cathedral in Londen tijdens een herdenkingsdienst
Zouden ze in moskeeën ook herdenkingsdiensten houden voor massamoorden op Britten, waar Britse meisjes dan liedjes over Jezus mogen zingen?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Nuttige ongelovigen

Geplaatst op 4 januari 2018

Afbeelding

In “Heilige identiteiten, op weg naar een shariastaat”, heeft Machteld Zee het over ‘nuttige ongelovigen’: de met multicul sop overgoten lieden, die zich voor het karretje van de islam laten spannen om de islamisering van Europa te bevorderen. Nuttige ongelovigen is een variant op useful idiots, de nuttige idioten zoals de westerse socialistische en links-liberale intellectuelen, die weliswaar zelf het communisme niet aanhingen, maar er – tegen beter weten in – geen kwaad woord over wilden horen.

Overal waar moslims niet in Dar al-islam – het gebied onder de sharia ofwel Huis van de Vrede – leven, bevinden zij zich in Dar al Harb, het Huis van de Oorlog. Hun eigen ‘Strijdkreet’, de koran, zet op zeker 23 plaatsen aan tot oorlog tegen de ongelovigen. In die strijd zijn nuttige ongelovigen voor de islam van grote waarde.

In het Huis van de Oorlog zijn mensen in grofweg drie groepen te verdelen. De eerste groep zijn de islamcritici die de westerse cultuur en de westerse waarden en normen verdedigen tegen de islam. De tweede groep zijn moslims, die de westerse cultuur, waarden en normen, openlijk of bedekt, verfoeien en willen vervangen door de islamitische cultuur en sharia. De derde groep is een bonte verzameling van narcisten, onverschilligen, mensen die hun eigen cultuur haten en profiteurs en opportunisten met dubbele agenda’s (waaronder veel politici), kortom nuttige ongelovigen.

Nuttige ongelovigen zijn jong of oud, hoog of laag opgeleid, atheïst, Jood of christen. Maakt niet uit. Net als de islamcritici zijn ze te vinden in elke geleding van de maatschappij. Mij fascineren vooral de ‘ongelovigen’ die zich christen noemen: de ‘gelovige ongelovigen’. Wie zijn zij? Wat beweegt hen om zich te gedragen als nuttige idioten, terwijl de islam het helemaal niet goed met hen voorheeft?

Het zijn vaak oecumenische gristenen, verblind door een kortzichtig humanisme (Wim van Rooy). Ze koketteren met het woord barmhartigheid. Van vreemdelingen, ver weg of dichtbij, zelfs al willen die hen doden, willen zij niet één kwaad woord horen. Of het nu om een serieverkrachter gaat of een jihadstrijder, allemaal mogen ze op genade rekenen en hebben ze zelfs recht op een tweede kans om te verkrachten of te moorden (Grapperhaus, CDA). Realiteitszin en gezond verstand ontbreken bij deze gristenen geheel of worden ingeruild voor een onterecht, maar alles verpestend schuldgevoel.

Deze gristenen zien zichzelf graag als bruggenbouwers. Met hun volslagen onrealistisch beeld van de islam zien ze niet dat tussen hen en de mohammedanen, die zweren bij de sharia, een onoverbrugbare kloof gaapt. De dolste uitspraken zijn niet gek genoeg, zolang hun wensdenken en narcisme maar bevredigd worden. Scriba De Reuver (PKN) vindt de islam een godsdienst van vrede. Maar terwijl dominee de moslims paait, moet zijn eigen kerk zich op veel plaatsen terugtrekken in huiskamerbijeenkomsten, omdat tienduizenden per jaar de PKN verlaten. Geen wonder, veel gelovigen zien een heel andere werkelijkheid en vertikken het om de nuttige ongelovige te spelen.

De gristelijke ongelovigen hebben ook de mond vol over respect. Zoals professor Bernhard Reitsma, die met een ridicuul beroep op de Bijbel ‘voor de moslims als een moslim’ wil zijn. Dat gaat wel heel erg ver. Maar ja, respect hè... Behalve voor PVV´ers. Voor hen gelden Berufsverbot, cordon sanitaire en gebiedsverbod.

Het zijn ook mensen van de dialoog, die genieten van hun subcultuurtje. In bijeenkomsten waar Jodendom, christendom en islam elkaar ontmoeten, wordt voortdurend om de hete brij heen gedraaid en worden zaken die niet compatible zijn met het christendom uit de weg gegaan. Dat er helemaal geen morele equivalentie bestaat tussen christendom en islam wil er bij hen niet in. Van Taqiyya willen ze al helemaal niet weten. En zo houden ze elkaar willens en wetens voor de gek en juichen gekke gristenen het toe dat hun kinderen al vanaf de schoolbanken op deze interreligieuze gekte worden voorbereid.

Vooral zijn het wegkijkers. Ze bazelen over een zogenaamd vredelievende islam en focussen op de individuele, aardige moslim, die je uitnodigt om te komen eten. Zó aardig! Hoewel nog nooit een aanslag werd opgeëist door de ‘extreme’ islam of ‘radicale’ islam maken ze streng onderscheid tussen islam en radicale islam of islamisme. En dat terwijl islamitische theologen zeggen dat er maar één islam is. Het kan nog erger door islam slachters ‘terroristen’ of ‘extremisten’ te noemen. Dat doet bijvoorbeeld opper-gristen Seegers (CU), die o zo graag de islam uit de wind houdt: “De strijd is niet tegen de islam.”

Altijd zullen ze partij trekken voor de moslim. ‘Ze zijn niet allemaal zo’, is het dan. Maar ze staan er wel allemaal bij en kijken ernaar... Niets willen deze gristelijke nuttige idioten leren van de christenen in het Midden-Oosten. Die trokken als minderheid vaak partij voor de moslim en tegen de Jood. Al of niet onder het mom van antizionisme. Maar het pakte slecht voor hen uit. Vormden honderd jaar geleden in het Midden-Oosten christenen nog 20% van de bevolking, vandaag is dat nog maar 5%. In Turkije daalde het aandeel christenen in dezelfde periode zelfs van 20% naar 0,2%. Dichterbij zorgde de vestiging van een moslimstaat in Bosnië voor een etnische zuivering: discriminatie en islamisering deden 440.000 christenen hun heil elders zoeken. En het gaat maar door... En het komt steeds dichterbij.

In feite zien we de gelovige ongelovigen zich onderwerpen aan het primaat van de islam. De huidige GroenLinkse paus van Rome liegt glashard dat er in de authentieke islam geen rechtvaardiging van geweld is, terwijl de geschiedenis van de islam er een van voortdurend geweld is. Geen wonder dat deze nuttigste aller nuttige idioten, die niet eens doorheeft dat het reciteren van islamitische gebeden in het Vaticaan zoveel betekent als het uitzetten van de moslim geurvlag, door de moslimwereld wordt bedankt voor zijn pro-islam opstelling. En hij is lang niet de enige kerkelijke misleider. Wat te denken van de evangelische Bedford-Strohm en kardinaal Marx die het christelijk kruis afdoen voor de islam. Als dat geen onderwerping is, dan weet ik het niet meer.

Gelovige ongelovigen hebben het vertrouwen in de krachten van de eigen christelijk gestempelde beschaving ingeruild voor een ondermijnende zelfhaat. Het sacrale heeft geen behoefte meer aan God. Alleen het menselijke wezen op aarde wordt bewierookt. Zonder weerwoord laten zij zich chanteren met begrippen als westers kolonialisme, imperialisme en racisme. Bij hun obsessie voor zelfkastijding hoort dat zij de ogen stijf dichthouden voor het imperialistisch en heerszuchtig karakter van de islam. Ondertussen houden zij het Westen in een verlammende wurggreep van zelfhaat, die ons zelfbewustzijn en zelfvertrouwen uitholt en aan onze weerbaarheid knaagt.

We hebben het vaak over de bedreiging van de islam, maar de echte vijand bevindt zich altijd achter de frontlinie, in onze rug, nooit ervoor of er middenin schreef Raspail (‘De ontscheping’) al in 1973. Hoogtijd dat christenen tot zichzelf komen, ‘radicaliseren’ en het gevaar dat islam heet, adresseren en bestrijden.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/04 ... gelovigen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Islamcritica Necla Kelek: Kerken proberen in ´t gevlij te komen van de islamverenigingen

Geplaatst op 6 januari 2018

Afbeelding

De islamcritica en sociologe Necla Kelek (foto) uit Hamburg heeft de kerken ervan beschuldigd dat zij in ´t gevlij proberen te komen van de islam. Ze verwijst o.a. naar de predikant van de Evangelische Berlijnse Kaiser-Wilhlem-Gedächtniskirche, Martin Germer, die de terreuraanslag in december 2016 op de kerstmarkt op de Breitscheidplatz niet als “islamistisch” beoordeelde. Daarom zou het gedenkteken ook niet verwijzen naar de radicaalislamitische achtergrond.

“Des te absurder leek het dat voor de herdenkingsgodsdienst door dezelfde geestelijke een omstreden islamitische imam werd uitgenodigd om uit de koran voor te lezen. Ik beschouw dat als provocatie en een bespotting van de slachtoffers”, schrijft Kelek in een bijdrage voor de krant “Main-Spitze” (Rüsselsheim). Bovendien pleitte de raadsvoorzitter van de Evangelische Kerk Duitsland (EKD), bisschop Heinrich Bedford-Strohm, voor landelijk islamitisch onderwijs onder controle van de islamverenigingen. Dat zou overeenkomen met de ideeën van de Turks-Islamitische Unie van de instelling voor Religie (DİTİB) en de vertegenwoordigers van de Moslimbroederschap in de Centrale Raad van de Moslims. Kelek: “Wie zich ook maar een beetje heeft beziggehouden met de islam en zijn instellingen in Duitsland, zal deze houding van de kerken moeten inschatten als ´niet van deze wereld´.” Het geleefde internationale mensbeeld van de protestanten zou fundamenteel tegenstrijdig zijn aan “dat van de sharia-islam in de moskeeën van de DİTİB of de islamitische gemeenschap.”

Vriendschappelijke ontmoetingen met moskeeën zijn “alleen maar show”
Wie zich met de islam in Duitsland zou bezighouden, zou zich “met de verschijningsvormen fundamentalisme, antisemitisme en Apartheid binnen de moskeeverenigingen moeten bezighouden, zou zich van de van het buitenland afhankelijke islamverenigingen moeten distantiëren, zou moeten staan op gelijkberechtiging, zelfbeschikking en geloofsvrijheid en de historisch-kritische lezing van religieuze geschriften moeten eisen”. Vriendschappelijke ontmoetingen met moskeeën zouden “alleen maar show zijn, zolang er geen kritische vragen gesteld worden”. De kerken geven met zulk gedrag de indruk “alsof hen de broeders en zusters van het Abrahamitische geloof nader aan het hart zouden liggen dan de principes van democratie en secularisme. Dat de gemeenteleden hier hun kerkoversten willen volgen, lijkt mij onwaarschijnlijk”, aldus Kelek.

Scheiding van kerk en staat wordt vervaagd
De kerkvertegenwoordigers hoopten blijkbaar door de ondersteuning van een conservatief islambegrip op een opwaardering van het religieuze leven in Duitsland. Zijzelf zouden “met hun zelf-begrip van de kerken als milieuvertegenwoordigers min of meer mislukt zijn en lijden onder een daling van leden”. De kerkvertegenwoordigers hadden blijkbaar ook de hoop om “door de ondersteuning van de moslims een spirituele Renaissance en op politiek niveau aan gewicht te winnen”. Daarbij zou de scheiding van kerk en staat in ieder geval in de politieke standpunten steeds verder vervagen. De voorzitter van de (katholieke) Duitse Bisschoppenconferentie, kardinaal Reinhard Marx, en de raadsvoorzitter van de EKD, Bedford-Strohm, overbieden elkaar in blijken van instemming met de politiek van de CDU-voorzitster en bondskanselier in functie, voor wie “geloof niet alleen een privéaangelegenheid” zou zijn. Kelek: “Dat Angela Merkel het met de scheiding van verantwoordelijkheid en moraal, dus van politieke taak en blijkbaar zichzelf toebedeelde goddelijke opdracht, niet zo nauwkeurig neemt, is uiterlijk in haar lukrake omgang met de vluchtelingencrisis in september 2015 duidelijk geworden.”

Bron: www.idea.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/06 ... enigingen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

De hoererij van de kerk in vroeger tijden...
EEN HUICHELAAR IN AMBTSGEWAAD...

Geplaatst op 28 januari 2018

Afbeelding

Wijl vele katholieken nog altijd de verraderlijke rol der katholieke kerk in den Tweede Wereldoorlog halsstarrig blijven ontkennen, logisch natuurlijk – de mohammedanen ontkennen ook dat Mohammed met kleine meisjes knoeide en een moordzuchtige krijgsheer was – blijkt na grondig onderzoek dat de door velen zo bejubelde paus Pius XII, geboren als Eugenio Maria Giuseppe Giovanni Pacelli (1876 – 1958), later genoemd Pius XII, sympathiseerde met den massamoordenaar Adolf Hitler. Dit onderzoek stelt paus Pius XII in een kwaad daglicht. Op basis van documenten uit de archieven van het Vaticaan concludeert een Britse onderzoeker dat paus Pius XII actief heeft medegewerkt aan de opkomst van het nationaalsocialisme en zich bij herhaling in antisemitische zin heeft uitgelaten.

De rol van de katholieke kerk in de Tweede Wereldoorlog is daardoor nog altijd een twistpunt voor gelovigen en voor geschiedschrijvers. De Britse journalist John Cornwell concludeert dat Pius XII, voordat hij paus werd, een belangrijke rol heeft gespeeld in het Concordaat tussen kerk en Staat dat in 1933 in Duitsland werd gesloten. ‘Daarmee had de katholieke kerk in feite zijn zege gegeven aan het beleid van het nationaalsocialisme’, schrijft Cornwell in zijn boek ‘Hitlers Paus’.

Kerkelijke historici hebben gezegd dat het Concordaat juist de enige manier was om nog enige bewegingsvrijheid te handhaven voor de katholieke kerk. Maar Cornwell citeert Hitler, die in 1933 zegt dat ‘het Concordaat’ een sfeer van wantrouwen schept in de strijd tegen het ‘internationale Joodsche uitvaagsel’. Cornwell schrijft dat hij voor zijn onderzoek toegang kreeg tot de Vaticaanse archieven. Hij schrijft dat hij tot zijn verbijstering documenten ontdekte waarin Pacelli duidelijk als een Jodenhater naar voren komt.

Afbeelding
Samenspraak van verdorven lieden.

Eén van zijn bewijsstukken is het ontwerp voor een nooit gepubliceerde Encycliek die de ‘Eenheid van het Menselijk Ras’ moet heten. Pacelli zou daarin in 1938 zijn antisemitische wereldbeeld hebben uiteengezet. ‘Joden zijn de moordenaars van christus’, zo citeert Cornwell de roomse huichelaar Pacelli. ‘Verblind door hun materiële succes verdienen zij nu de spirituele ruïnering die ze over zich hebben afgeroepen. De kerk moet hen niet te hulp schieten, want daarmee zou zij zich verbinden met “vijanden” van het katholicisme, zoals het bolsjewisme’. Overigens besloot Pacelli de Encycliek, welke hij in opdracht van paus Pius XI had geschreven, niet te publiceren.

De betrokken partijen kwamen tot overeenstemming op 8 juli 1933. Het Concordaat is op 20 juli 1933 ondertekend door kardinaal Pacelli, (latere paus Pius XII) en Franz von Papen, vicekanselier van Duitsland onder rijkskanselier Adolf Hitler, die sinds 30 januari 1933 rijkskanselier was. Pacelli verleende von Papen de hoge pauselijke onderscheiding van het Grootkruis van de orde van paus Pius.

Van Joodsche zijde wordt geconstateerd dat Pius XII, die in 1939 tot paus werd gekozen, nooit openlijk de Holocaust heeft veroordeeld en dat het Vaticaan zijn archieven uit dien tijd niet volledig wil openen. Er is een procedure begonnen om paus Pius XII zalig te verklaren, doch die zou zijn opgeschort wegens vraagtekens over zijn rol tijdens de oorlog.

(Enkele gegevens heb ik ontleend aan het boek ‘Hitlers Paus’, van John Cornwell, ‘De verborgen geschiedenis van Pius XII’. Uitgeverij Maarten Muntinga bv. Amsterdam

Voor het geval katholieke lezers dit artikel gaan becommentariëren; er zijn tal van boeken over behulpzame priesters en nonnen die in hun kloosters Joden hebben laten onderduiken, o.a. ‘De Joden van Rome’, door Sam Waagenaar, met een voorwoord van monseigneur Dr. A.C. Ramselaar, oud–voorzitter Katholieke Raad Israël. Uitgave: Van Holkema & Warendorf, Bussum.)


Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2018/01/28 ... btsgewaad/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Mahalingam »

De katholieke Kerk heeft iets gedaan dat de aanhangers van de Religie van de Vrede (Islam) helemaal niet leuk vinden want nu staan ze te kijk als minder vredelievend.
Vatican recognises French monks killed in Algeria as martyrs
The Vatican on Saturday declared seven French Trappist monks beheaded by Islamists in Algeria in 1996 as martyrs, paving the way for their beatification - the first step towards sainthood.

On the night of March 26-27th 1996, the monks were abducted from the Priory of Our Lady of Atlas in Tibehirine, about 80 kilometres (50 miles) south of Algiers, by members of the insurgent Armed Islamic Group of Algeria (GIA).
Their heads were discovered two months later and their death was announced by the GIA.

The Vatican said the monks were murdered in odium fidei, or out of hatred for the faith.

The tragedy inspired a 2010 French film 'Des Hommes et des Dieux' (Of Gods and Men) starring Lambert Wilson and Michael Lonsdale. It won the Grand Prix at the Cannes film festival that year.

Beatification is reserved for three categories of people: martyrs, those who have lived a life of heroic values, and others with a clear saintly reputation.
https://www.thelocal.it/20180127/italy- ... as-martyrs
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

En eeuwig kraait de haan!

Geplaatst op 17 februari 2018

Afbeelding

Een beetje innerlijke voorbereiding op de komende vier weken vastentijd voor Pasen.

Waarom hebben kerktorens eigenlijk een weerhaan? Heel eenvoudig. Omdat de kerken zich altijd naar de politieke wind hebben gedraaid die er op dat moment waait. In de keizertijd was de Duitse keizer Wilhelm II tegelijkertijd hoofd van de Evangelische kerk. Ze was staatskerk. In de nazitijd was ze de kerk van de “Duitse christenen”.


Tegenwoordig zijn zowel de Evangelische als de Katholieke kerk een deelstuk, of beter gezegd “wormvormig aanhangsel”, van de “Abrahamitische religie”. “OpMerkellijk” is het feit dat de “islamisten” het christendom als “blindedarm”, dus nutteloos orgaan beschouwen – de beroepsgeestelijken dit echter in hun bekrompenheid en blindheid helemaal niet merken. In plaats daarvan hebben de gelijkgeschakelde staatskerken zich in het kader van de “interreligieuze dialoog” volledig van de kernleer van Jezus afgekeerd en zich naar de islam gericht.

Als uiterlijk signaal van deze onderwerping deden in 2016 tijdens het bezoek aan de Tempelberg vooraanstaande vertegenwoordigers van de Duitse bisschoppenconferentie, waaronder Reinhard Marx, demonstratief hun kruiskettingen af. In 1933 bogen de types in toga als schurftige honden voor de nazi-hordes, nu trachten ze met de onderworpenheid van harem-slavinnen in ´t gevlij te komen van de vertegenwoordigers van de politieke radicale orthodoxe islam. Enkele vertegenwoordigers van de kerk, zoals de katholieke docent Klaus von Stosch uit Paderborn, eisen zelfs de invoering van de sharia in Duitsland.

Deze Judaskerk heeft absoluut niets meer met het christendom te maken. Als Jezus nog een keer ter wereld zou komen, zou hij net als toen de zweep pakken en de beroepsgeestelijken uit hun staats-tempels slaan en hen met een donderende stem naroepen: “Jullie hebben een moordkuil van het huis van God gemaakt” (Math. 21.13). Kennelijk moet de weerhaan altijd aan het verraad van Petrus herinneren, die Jezus driemaal verloochende, terwijl de haan tweemaal kraaide. Met het aanpappen met christen-vervolgers en Oriëntaalse despoten is het laatste grote verraad van de kerk voltrokken. De door zelfhaat en zelf-ontkenning opgevreten kerk verraadt zichzelf. Heel lang geleden heeft ze Jezus zelf al verraden. Misschien ook nog nooit begrepen...

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Klaus Lelek

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/17 ... t-de-haan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Zweedse kerk steunt invoering ‘Allahu Akbar’ moslim gebedsoproep door speakers

Xander, 14-02-2018

Afbeelding
Zweden ligt rotsvast op koers om –nota bene met hulp van de kerk- het eerste totaal geïslamiseerde land van Europa te worden. Afbeelding: Infowars.

De bisschop van de kerk in het Zweedse Växjö steunt de aanvraag van een plaatselijke imam om vijf keer per dag de islamitische gebedsoproep, die begint met de oorlogskreet ‘Allahu Akbar’, via speakers over de stad te mogen laten horen. ‘Wij zijn geen bezoekers, wij wonen hier,’ motiveerde imam Ismail Abu Helal zijn verzoek. ‘De islamitische gemeenschap moet trots zijn op hun cultuur, en niet voelen alsof ze zich moeten verbergen.’ Het lijkt er dan ook op dat de volgende fase naar totale islamisering van Zweden begint met het landelijk invoeren van deze gebedsoproep – met steun van de Zweedse ‘christelijke’ kerk. In Stockholm is dit overigens al enkele jaren het geval.

Bisschop Fredrik Modéus vindt het ‘natuurlijk dat in een multiculturele en multi-religieuze samenleving verschillende tradities en religies worden gehoord, zichtbaar zijn, en samenwerken voor een goede samenleving. Daarom verwelkom ik de aanvraag voor de gebedsoproep.’ Volgens Modéus is die oproep niet anders dan het luiden van de kerkklokken, wat overigens hooguit 2 per week gebeurd, en niet 5 x per dag.

In Stockholm hebben diverse moskeeën al enige jaren toestemming om Allahs ‘grootheid’ en de ‘superioriteit’ van de islam over de stad te verklaren.

‘Gaat de kerk nu ook de Sharia invoeren?’
Op internet waren veel reacties bepaald niet positief. ‘Misschien is de volgende stap dat de Kerk van Zweden ook de Sharia wet invoert?’ vroeg iemand. ‘Voelt goed dat ik de kerk in 1982 heb verlaten, zodat ik deze idioten niet financieel heb hoeven steunen,’ reageerde een ander. In het huidige tempo van leegloop zal de kerk de komende 10 jaar nog eens 1 miljoen leden kwijtraken, waardoor het noodzakelijk wordt om gebouwen en ander bezit te verkopen om financieel rond te kunnen blijven komen.

Andere bisschop wilde in 2015 christelijke symbolen uit kerken verwijderen
In 2015 stelde bisschop Eva Brunne –de eerste lesbische leider van een grote kerk ter wereld- voor om christelijke symbolen in enkele kerken in de hoofdstad te verwijderen, zodat moslims zich er welkom zouden voelen. Hetzelfde zou moeten gebeuren voor gebedsruimtes. De christelijke kruizen moesten in haar ogen worden verwijderd, en worden vervangen door symbolen die de juiste richting naar Mekka aangaven, zodat moslims er konden bidden.

Verkrachtingsland nr.1, maar links maakt zich druk om ‘sexistische’ straatnamen
Terwijl Zweden dankzij de massa immigratie uit voornamelijk moslimlanden al jaren de twijfelachtige eer heeft verkrachtingsland nummer 1 van Europa te zijn, maakt de links-liberale Zweedse elite zich druk om ‘sexistische’ straatnamen, en natuurlijk het opleggen van ‘genderneutraal’ beleid. Mensen die op internet openlijk hun ongenoegen uiten over de gevoerde politiek, lopen de kans te worden opgepakt en vervolgd vanwege ‘racisme’.

Dit lot trof de ook op deze site aangehaalde Zweedse politie functionaris Peter Springare, die de krantenkoppen haalde met zijn onthulling dat bijna alle gewelddadige misdaden waar hij tijdens zijn loopbaan mee te maken kreeg, werden gepleegd door migranten of mensen met een migrantenachtergrond. De autoriteiten hebben een onderzoek naar Springare ingesteld, omdat hij openlijk durfde te stellen dat het verkrachtingsprobleem van het land bijna uitsluitend is te danken aan de open grenzen voor onbeperkte aantallen moslimmigranten.

Xander

(1) Infowars

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... r-speakers
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hoererij van de kerk met de Islam (en andere foute zaken)

Bericht door Pilgrim »

Islam-appeasement: Steeds meer gelovige katholieken beginnen aan hun kerk te wanhopen

Geplaatst op 25 februari 2018

Afbeelding

Hieronder plaatsen we een van de honderden brieven die aan de Duitse bisschoppen gericht zijn en die ons de laatste maanden als kopie bereiken. In de meeste gevallen zijn ze afkomstig van overtuigde katholieken, die van hun kerk houden en des te meer geschokt reageren op het bagatelliseren van de islamisering door kerkvorsten. Deze brief van 13 februari is gericht aan de aartsbisschop van Hamburg, Stefan Heße. De naam en het adres van de briefschrijver zijn bekend bij “Philosophia Perennis”.

Zeer geëerde heer aartsbisschop Heße, zeer geëerde dames en heren,

ik verdraag het nauwelijks nog om mee te moeten aanzien hoe niet alleen de politiek, maar sinds geruime tijd ook de kerken de waarden van onze samenleving minachten en aan de islam afstaan. Uitspraken zoals bijvoorbeeld door kardinaal Woelki in Keulen: “Wie JA tegen kerktorens zegt, zou ook JA tegen de minaret moeten zeggen”, kan ik als christen en katholiek niet accepteren.

Terwijl kardinaal Meisner moed en ruggengraat bezat om te waarschuwen voor de islamisering van Europa, om de “ontkerstening” van de CDU helder te benoemen of abortus op niet mis te verstane wijze af te wijzen, spant Woelki zich onophoudelijk in om voor de ideologie van de politieke tijdgeest in Duitsland op de knieën te gaan.

Ik was jarenlang in mijn toenmalige kerkgemeente (in Esslingen aan de Neckar) in verschillende functies werkzaam, heb gemeentefeesten ondersteund, zat in de liturgiecommissie en heb cursussen eerste communie gegeven. Toen ik zelf in een diepe levenscrisis was terechtgekomen, stond niemand mij bij, niemand heeft gevraagd hoe het met me ging, of men me op de een of andere manier kon helpen. Mijn toenmalige geestelijk begeleider, die daarna een parochie in Böblingen kreeg, was zo bezig met zijn werk dat hij geen tijd meer had. Dat weerspiegelt de belangstelling van de katholieke kerk zelf voor betrokken leden en vrijwillige medewerkers.

Nu lees ik dat in het aartsbisdom Hamburg onder omstandigheden 8 katholieke scholen gesloten moeten worden, omdat er geen geld meer zou zijn. De staat en de kerken hebben een verantwoording tegenover de samenleving en de gecreëerde instellingen; in dit geval tegenover de scholen, de kinderen en hun ouders. Er is voor alles geld, maar voor de eigen bevolking dient dat niet meer te gelden? In wat voor samenleving zijn we terechtgekomen? Waar is de solidariteit binnen de kerk?

De kerken jammeren over toenemende uittredingen en volledige desinteresse van de gemeenteleden. Hebben ze zelf wel eens naar de oorzaken gevraagd? Dat denk ik wel, maar er zijn al decennia lang geen hervormingen, geen noemenswaardige bewegingen en geen gevoel van verandering. Bovendien was ik lid van Pro-Conzilio in Esslingen... Er is niets veranderd.

Afbeelding

Vorig jaar werden op scholen kerstfeesten afgezegd en het zingen van kerstliedjes werd verboden. Sint Maarten optochten worden gedeeld, zodat de lampionoptocht zonder de manteldeling bekeken kan worden. In rechtbanken en in de openbare ruimte worden kruisen verwijderd. In Baden-Württemberg werd het eeuwenoude “Grüß Gott” van scholen verbannen!

Worden binnenkort de kerkklokken uitgeschakeld, processies verboden, onze gebruiken en gewoonten in de openbare ruimte verboden, omdat dit een moslim niet zou kunnen bevallen?

Waar is het verzet van de kerken? Dat alles zou plaatsvinden uit tolerantie en goede wil?

Als de kerken zich tóch in de politiek mengen (wat niet hun christelijke opdracht is), dan zou er in ieder geval tegen misstanden en onrechtvaardigheid opgetreden moeten worden en zouden onze gebruiken en gewoonten, onze zeden en waarden opgeëist moeten worden.

En als ze zich per se moeten bemoeien met de politiek, dan ook nog partijdig worden en “stemadviezen” uitspreken... Is dat de zin en de kerk van Jezus Christus?

Dat de geloofwaardigheid in de politiek niet meer te herstellen is, heeft vermoedelijk ook de domste kiezer inmiddels begrepen. Maar ook met de geloofwaardigheid van de kerken is het niet beter gesteld: pedofiele priesters, ambtsmisbruik, de zaak Limburg, ontbrekende gelijkberechtiging van man en vrouw, gender gedachtegoed, inmenging in de politiek, belastering van niet conforme denkwijzen... En nu de toenadering tot de islam en de ondersteuning van de islamisering van Europa. Waarom doet de kerk zoiets?

Waar is de hulp voor de ouden en de armen, die dagelijks naar de voedselbank moeten om genoeg eten op tafel te hebben?

Ik zie steeds meer oude mensen in containers en vuilnisbakken wroeten en oude flessen verzamelen! Steeds meer mensen kunnen ondanks werk geen woning meer betalen! Ik was zelf een keer negen maanden dakloos. Niemand heeft me geholpen; niemand heeft het geïnteresseerd. Alleenstaande ouders moeten met meerdere baantjes proberen de eindjes aan elkaar vast te knopen (commentaar vanuit de politiek: als ze iets fatsoenlijks geleerd zouden hebben, dan zouden ze geen drie baantjes nodig zijn). Het klassieke gezinsbeeld wordt steeds verder gedemonteerd door de politiek verantwoordelijken. Voor daklozen en mensen zonder woning worden geen huizen en woningen gebouwd. Kinder- en ouderdomsarmoede grijpt overal om zich heen.

In ons land heeft het recht van de sterkste zijn intrede gedaan. Overvallen, roof, geweld, verkrachtingen, drugsdelicten, moord en doodslag zijn aan de orde van de dag en nemen exorbitant toe, worden echter doodgezwegen.

Vrouwendemonstraties tegen geweld worden tot rechtse hetze verklaard en maatschappelijk aanvaard gemaakt. Waar is de barmhartigheid en het opkomen door de kerken voor al deze benadeelde mensen en slachtoffers? Waarom zwijgen de kerken over dit alles?

Hoe kunnen de kerken de voortgaande massa-immigratie van overwegend islamitische analfabeten ondersteunen, die tientallen jaren lang financieel ondersteund moeten worden, hoewel er geen woonruimte meer ter beschikking staat en de sociale stelsels overbelast worden. Steeds meer pensioengerechtigden moeten een verhoging aanvragen, omdat ze niet meer kunnen leven van de verlaagde pensioenen. Waar is hier de verantwoordelijkheid voor de sociale vrede en de maatschappelijke samenhang?

Waar is de roep van de kerken naar rechtvaardigheid, naar verandering van de omstandigheden? Waar is de oproep van de kerken voor onze waarden, onze gemeenschappen en aan de sociale verantwoording van de samenleving?

Als christen lukt het ons niet eens meer een verzorgde oecumene voor elkaar te krijgen. En dan denkt u dat dit met volledig vreemde culturen, die christen-vijandig gericht zijn en oproepen tot het doden van ongelovigen (zie koran, soera 2.191, 8.39, 9.5, 47.4, ...) kan functioneren?

Afbeelding

Ik ben mijn geloof nog niet verloren, maar het is wel hevig aan het wankelen gebracht. Het vertrouwen op en in de kerk wordt echter existentieel betwijfeld. Ik geef de kerken in Duitsland op de middellange termijn geen toekomst meer, omdat voor hen niet meer het welzijn en de zorgen van de mensen in het middelpunt staan, maar alleen nog maar hun eigen belangen en het behoud van hun voordelen. Ik weet nog niet hoe ik me verder zal gedragen om “in de spiegel” en naar mijn geloof te kunnen blijven kijken. Sociale vrede, vrijheid, rechtvaardigheid, een veilig levens-milieu en streekbewustzijn zijn noodzakelijke fundamenten van een functionerende samenleving. Dat heb ik in ieder geval 50 jaar geloofd.

Maar alles lijkt zich in ontbinding te bevinden en in de algemene en politieke mainstream ten onder te gaan. Waarom volgen de kerken van Jezus Christus deze weg naar de ondergang?

Ik ben tegelijkertijd wanhopig, woedend, geschokt en teleurgesteld. Moet ik uittreden uit de kerk, omdat die niet meer mijn kerk is?

Bron: https://philosophia-perennis.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/25 ... -wanhopen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie