Wij hebben een demissionair kabinet.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

En Rutte zwaait de zoveelste aftredende VVD bewindspersoon uit....

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52144
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

HALBE WAS ER BIJ!!!

Afbeelding

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Zwartmeer »

Live - Geëmotioneerde Zijlstra vertrekt, Kamer debatteert met Rutte

https://www.volkskrant.nl/politiek/live ... ~a4569369/
Ik begrijp dit niet! Zijlstra is dus zo'n eerlijke politicus die aftreedt omdat ie op een onbeduidend leugentje betrapt is. Ook al staat het op video dat ie zegt Putin 100 keer ontmoet te hebben, dan nog kan ie dat toch ontkennen gezegd te hebben als uitkomt dat dat niet zo is? Hij had met een verhaal moeten komen over gemanipuleer van de linkse fake-media die hem woorden heeft uitgelokt. Daar had zich op moeten richten!

Misschien is het inderdaad beter dat ie opstapt. Zo'n slappeling krijgt hoort niet in de politiek thuis. Hij is niet meer van deze tijd!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Zwartmeer »

Zijlstra had ook nog deze tactiek kunnen toepassen. Het zou hem misschien alle christelijke stemmen van alle christelijke partijen bij elkaar hebben kunnen opleveren! Of je ontkent totaal, of je gaat totaal door het stof. Maar in de politiek je ongelijk toegeven en aftreden dat is pas een echte schande en reden tot diepe minachting.

Laatst gewijzigd door Zwartmeer op di feb 13, 2018 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

BREAKING!: Zijlstra stapt op vanwege leugen over Poetin

Geplaatst op 13 februari 2018

Afbeelding
Rutte en Zijlstra.

Minister Zijlstra van Buitenlandse Zaken stapt op. Dat heeft hij zojuist gezegd aan het begin van het debat in de Tweede Kamer. Die riep de minister op het matje vanwege zijn leugen over een ontmoeting van president Poetin.

Hij noemde het “met afstand de grootste fout in zijn politieke bestaan. Nederland verdient een minister van Buitenlandse Zaken die boven elke twijfel verheven is.”

Gisteren bood Zijlstra al excuses aan voor zijn leugen. Veel oppositiepartijen concludeerden toen dat de minister niet langer geloofwaardig was. De coalitiepartijen verdedigden Zijlstra aanvankelijk, maar vandaag wilden ze voorafgaand aan het debat niets meer zeggen over hun steun.

Zijlstra verhaalde in het verleden meermaals over zijn aanwezigheid bij een bijeenkomst in het buitenhuis van Poetin. De president zou daarbij gesproken hebben over zijn wens tot uitbreiding van het Russisch grondgebied met Oekraïne, de Baltische Staten en mogelijk Kazachstan.

Gisteren gaf Zijlstra in de Volkskrant toe dat hij bij die bijeenkomst helemaal niet aanwezig was. Hij had het gehoord van voormalig Shell-topman Jeroen van de Veer. Om hem als bron te beschermen betrok Zijlstra naar eigen zeggen het verhaal op zichzelf.

Bron: https://nos.nl

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/13 ... er-poetin/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Zwartmeer »

Pilgrim schreef:
BREAKING!: Zijlstra stapt op vanwege leugen over Poetin
Vreemd! Dit artikel van EJ.Bron is een weergave van het nieuws. Er wordt verder niet het gebruikelijke commentaar, of een mening, gegeven. Dat begrijp ik niet goed. Voor het nieuws hoeft EJ.Bron toch niet het nieuws van de NOS te kopiëren? Dat vindt iedereen zonder EJ.Bron ook wel.

Het blijkt dat mensen bijzonder spastisch op dit nieuws met Zijlstra reageren. Iedereen lijkt een beetje ontdaan en weet niet goed wat te zeggen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Ik plaatste alleen de wat kortere weergave van E.J. Bron omdat ik het NOS-artikel wat te lang vond. Gemakzucht dus... Bij het NOS-artikel vind je ook de filmpjes.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Halbe-debat – Thierry Baudet (FvD) botst met Geert Wilders (PVV)

Bas Paternotte, 13-02-2018

Afbeelding

Wilders: Uitspraak Baudet dat Zijlstra beter met stille trom had kunnen vertrekken, neigt naar kartelpolitiek.

PVV-leider Geert Wilders gaf Forum voor Democratie-fractievoorzitter Thierry Baudet dinsdagavond een lesje staatsrecht. Baudet zei tijdens het debat met minister-president Mark Rutte over de leugens en het aftreden van Halbe Zijlstra (VVD) als minister van Buitenlandse Zaken dat hij liever had gezien dat Zijlstra met ‘stille trom’ was vertrokken.

Geert Wilders wees Baudet vervolgens op de controlerende functie van de Tweede Kamer: Als Zijlstra op die manier was afgetreden was de Tweede kamer buitenspel gezet. “Dit lijkt bijna op kartelpolitiek”, voegde Wilders Baudet toe.

Baudet zei over nader over de kwestie te zullen nadenken.

Lees ook: Dossier Halbe Zijlstra – Opkomst en ondergang

http://politiek.tpo.nl/2018/02/13/halbe ... lders-pvv/
Zie ook hier:

VIDEO – Zo trad Halbe Zijlstra (VVD) huilend af
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Partij voor de Dieren, SP, 50PLUS, DENK en Forum voor Democratie steunen PVV motie van wantrouwen tegen Mark Rutte

Bas Paternotte, 13-02-2018

Afbeelding

Lodewijk Asscher (PvdA) doet niet mee maar waarschuwt premier op zijn tellen te passen

Onverwachte wendingen in het debat over het politieke voorbestaan Halbe Zijlstra. Wending één was dat het lijdend voorwerp bij het begin van het debat gelijk aankondigde zijn ontslag in te dienen als minister van Buitenlandse Zaken en dus niet verder in gesprek met de Tweede Kamer zou gaan. Wending twee was dat minister-president Mark Rutte vervolgens in zijn eentje het debat met de Kamer aanging en de vertrouwensvraag over zijn premierschap op tafel lag.

PVV-leider Geert Wilders nam het voortouw daarin, bij de hoofdelijke stemming bleek hij gesteund te worden door de Partij voor de Dieren, SP, 50PLUS, DENK en Forum voor Democratie. Voorwaar een niet onaanzienlijke minderheid die de premier en daarmee zijn kabinet het liefste ziet vertrekken.

PvdA-leider Lodewijk Asscher had het over ‘vlek op vlek, smoes op smoes, leugen op leugen’ maar hield de kaart van de-premier-moet-aftreden nog even in de achterzak. Wel waarschuwde de vicepremier zijn voormalige collega op zijn tellen te passen; mocht later blijken dat het feitenrelaas van Rutte niet klopt, wordt het bal. Asscher was tijdens het debat niet overtuigd dat Rutte de afgelopen week louter met Zijlstra over zijn leugen en de biecht aan de Volkskrant had gesproken.

Aanleiding voor de motie van wantrouwen was een onbehagen bij een deel van de Kamer dat Rutte al weken op de hoogte was van de leugen van Zijlstra en de geplande publicatie in de Volkskrant. Wilders herrinnerde de informatieplicht die het kabinet heeft ten opzichte van de Tweede Kamer. “Sinds wanneer gaat de primeur van een krant boven de Grondwet?”

Rutte op zijn beurt boog het hoofd enigszins door te zeggen dat hij als premier ‘had moeten bevorderen’ dat de informatie uit het Volkskrant-interview met Zijlstra maandag tegelijkertijd naar de Kamer had moeten gaan. GroenLinks, SGP en coalitie vonden dat schijnbaar voldoende uitleg en deemoedigheid.

Hoe nu verder? Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag (D66) neemt de komende weken de taken van Zijlstra over totdat er vervanging is gevonden. Dat kan nog enige weken duren volgens Rutte.

http://politiek.tpo.nl/2018/02/13/parti ... ark-rutte/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Zwartmeer »

Onverwachte wendingen in het debat over het politieke voorbestaan Halbe Zijlstra. Wending één was dat het lijdend voorwerp bij het begin van het debat gelijk aankondigde zijn ontslag in te dienen als minister van Buitenlandse Zaken en dus niet verder in gesprek met de Tweede Kamer zou gaan. Wending twee was dat minister-president Mark Rutte vervolgens in zijn eentje het debat met de Kamer aanging en de vertrouwensvraag over zijn premierschap op tafel lag.
Ik heb het laatste jaar heel wat geleerd! Betrappen ze je op een leugen dan ontken je dat je liegt. Meteen daarop maak je de ander voor leugenaar uit! Desnoods verzin je maar een beschuldiging! Maak daarbij heel veel lawaai! Er is altijd wel iets te bedenken wat de tegenstander met de mond vol tanden zet. Hoe dan ook, je geeft nooit toe!! Als ik politiek-adviseur van Rutte en Zijlstra was zou ik ze dit aanraden. Eén ding moeten ze hierbij vooral goed voor ogen houden: Schaamteloosheid is de moeder van de porseleinkast!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
Pilgrim schreef:
BREAKING!: Zijlstra stapt op vanwege leugen over Poetin
Vreemd! Dit artikel van EJ.Bron is een weergave van het nieuws. Er wordt verder niet het gebruikelijke commentaar, of een mening, gegeven. Dat begrijp ik niet goed. Voor het nieuws hoeft EJ.Bron toch niet het nieuws van de NOS te kopiëren? Dat vindt iedereen zonder EJ.Bron ook wel.
Voordat ik dit van jou las, kwam bij mij dezelfde gedachte naar boven:

"Waarom komt Pilgrim in godsnaam met E.J. Bron aanzetten?"

Het wekt bij mij de indruk dat je voor de waarheid ten enenmale het beste bij deze 'joodse' blogmaster moet zijn. En dan nog in een belachelijk groteske letterweergave. Eerlijk gezegd vond ik het knap hinderlijk. Maar de irritatie is alweer gezakt bij mij. Dat komt omdat ik Pilgrim best wel weet te waarderen. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
Onverwachte wendingen in het debat over het politieke voorbestaan Halbe Zijlstra. Wending één was dat het lijdend voorwerp bij het begin van het debat gelijk aankondigde zijn ontslag in te dienen als minister van Buitenlandse Zaken en dus niet verder in gesprek met de Tweede Kamer zou gaan. Wending twee was dat minister-president Mark Rutte vervolgens in zijn eentje het debat met de Kamer aanging en de vertrouwensvraag over zijn premierschap op tafel lag.
Ik heb het laatste jaar heel wat geleerd! Betrappen ze je op een leugen dan ontken je dat je liegt. Meteen daarop maak je de ander voor leugenaar uit! Desnoods verzin je maar een beschuldiging! Maak daarbij heel veel lawaai! Er is altijd wel iets te bedenken wat de tegenstander met de mond vol tanden zet. Hoe dan ook, je geeft nooit toe!! Als ik politiek-adviseur van Rutte en Zijlstra was zou ik ze dit aanraden. Eén ding moeten ze hierbij vooral goed voor ogen houden: Schaamteloosheid is de moeder van de porseleinkast!
Je overdrijft hierboven verschrikkelijk Zwartmeer? Waarom?

Je wekt de indruk als door een super wesp gestoken te zijn. Het gedrag van Zijlstra geeft inderdaad reden tot huilen. Zo zielig was het. Het deed mij denken aan spelende kinderen. Die kunnen ook altijd zo rijkelijk fantaseren dat ze erbij waren geweest. Bij kinderen noemt niet dit overigens niet liegen maar jokken.

Ik vind Zijlstra best wel een aardige vent. Hij onthield zich meestal met kritiek op de PVV, waar anderen het niet nalieten om Wilders af te branden en met de Hitlerkaart om de oren te slaan. JA! Dit soort feiten weet ik mij goed te herinneren. Ben jij eigenlijk nog wel in staat om je neutraal op te stellen sinds je door het Trump-virus besmet bent?

Het leugentje van Zijlstra stelde in feite niks voor. Helaas voor hem is hij nu ongeloofwaardig geworden. Zo simpel is dat. Wanneer je als kind had gelogen, moest je in de kerk in een speciaal daarvoor gemaakt hokje bij een biechtvader te biecht gaan. Habbe Zijlstra heeft gezondigd en ging niet biechten. Daarvoor is de biecht ingesteld, zodat we weer vrij van zonde door het leven kunt gaan.

Jezus zei: "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen." Leuk bedacht, maar dat schiet niet echt op.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Persoonlijk vind ik het sop de kool niet waard. Zoals gezegd kan ik er wel om lachen. We hebben immers Trump.
Hieronder de mening van een gelouterde verslaggever van De Groene Amsterdammer.

Afbeelding
Makkelijk omver te trekken beeld. Het cement was blijkbaar nog niet droog.
Bij de val van een minister

door Rutger van der Hoeven in De Groene Amsterdammer

13 februari 2018

Nederland heeft de traditie om terug te kijken op voorbije kabinetten aan de hand van ‘sleutelmomenten’. Dat van Rutte III hebben we wellicht zojuist gezien. En wat een onvoorstelbaar gênant en pijnlijk moment is het. Niet alleen dat de minister van Buitenlandse Zaken loog voor een publiek van eerbiedwaardige partijgenoten en nóg eens loog en bleef liegen. En niet alleen dat de leugen zelf doet denken aan de patjepeeër die opschept over wat een vent hij is. Maar nog meer de reactie bij hemzelf en bij het kabinet toen hij eenmaal op de leugen werd betrapt.

Mark Rutte vindt liegen en bedriegen niet erg,
zolang het door een VVD’er gebeurt


Van premier Mark Rutte moet je stilaan concluderen dat hij liegen en bedriegen niet erg vindt, zolang het door een vvd’er gebeurt. Hoe krijgt een minister-president die door zijn volk serieus genomen wil worden uit zijn mond dat Zijlstra met zijn leugen misschien ‘onverstandig’ is geweest maar nog steeds ‘geloofwaardig’ is omdat ‘de inhoud van het verhaal staat’? De onkreukbare ChristenUnie-voorman Segers, vaandeldrager tegen nepnieuws, en grondwetverdediger Ollongren, Alexander ‘hoog-te-paard’ Pechtold: allemaal sprongen ze stante pede voor een liegende minister in de bres. Pechtold voerde zelfs aan dat het ‘heel belangrijk’ was hoe ‘ruimhartig’ Zijlstra alles rechtzette. Voor de goede orde: dat ‘rechtzetten’ betrof een betrapte leugenaar die deed alsof het heel nobel is dat hij degene wilde beschermen wiens verhaal hij had gestolen. Pechtold zei ook nog dat Russen nu eenmaal nooit hun fouten toegeven – alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft. Je zou zeggen dat deze politici een prachtige kans hebben gemist om hun mond te houden. Iets wat hun collega Klaas Dijkhoff – kennelijk behept met een scherper politiek gevoel – wél deed.

Het is fijn om te weten dat een minister van Buitenlandse Zaken – de hoogste diplomaat van het land en het gezicht van Nederland over de grens – nog valt over het vertellen van een keiharde leugen. Maar je moet ook vaststellen dat het niet eens afkeuring treft, niet eens stilte, als een opvolger van Van Hogendorp, Van der Stoel, Luns en die hele reeks anderen, ons land voorliegt dat hij uit de mond van Ruslands president diens voornemen heeft gehoord om allerlei buurlanden te veroveren. Het is op zichzelf ook al stuitend dat deze lichtgewicht überhaupt op deze plek zat. Een man die kennelijk dacht dat buitenlandse politiek zoiets is als in jongensboeken of James Bond-films: achter de snode plannen komen van de slechterik en die dan dwarsbomen. Natuurlijk zou Poetin graag een machtiger en groter Rusland zien; iedereen die een biografie over Poetin leest weet dat. En natuurlijk betekent dat niet dat hij stiekem een grote invasie voorbereidt van de voormalige Sovjet-Unie. Je zou hopen dat Zijlstra na een half jaar op BZ was uitgelegd dat de wereld niet een plek is vol geheimen en complotten, maar van belangen en invloed. Niet alleen hij lijkt daar de vinger niet achter te hebben, iedereen die beaamde dat Zijlstra’s ‘verhaal wel klopt’.

Zijlstra zei maandag onder meer dat Nederland niet bang hoeft te zijn voor ophef omdat ‘onze reputatie in het buitenland uitstekend is’. Het is een fluim van een opgeblazen ego dat geen idee heeft waar het zo losjes mee speelt: het gezicht van een land dat een traditie heeft van pedant moralisme en een blinde vlek voor zijn eigen tekort.
Rutger van der Hoeven (1974) is buitenlandredacteur van De Groene Amsterdammer. Hij schrijft vooral over grote internationale kwesties en de onvermijdelijke rampen en oorlogen, en wisselt dat af met columns, interviews en recensies. Voor hij in 2005 bij De Groene kwam, was hij vier jaar buitenlandredacteur van Trouw. Hij schreef voor De Groene en Trouw reportages uit een reeks landen, van Hawaii tot Korea. Van der Hoeven is ook docent geschiedenis aan de Universiteit Utrecht en geeft onder meer les over de geschiedenis van fotografie en de Vietnamoorlog. Hij studeerde geschiedenis en politicologie in Amsterdam en Berkeley. In het verleden was hij gastredacteur bij Der Spiegel, docent bij het Centrum voor Communicatie en Journalistiek in Utrecht, fellow aan het NIAS, en gastdocent aan UCLA.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Liegen en het volk voor de gek houden is het straffeloos spelen van Ganzenbord voor politici.

Trump heeft het niet van een vreemde.

POLITIEK IS SMERIG.
"Read my lips: no new taxes"

"Read my lips: no new taxes" is a phrase spoken by then-American presidential candidate George H. W. Bush at the 1988 Republican National Convention as he accepted the nomination on August 18. Written by speechwriter Peggy Noonan, the line was the most prominent sound bite from the speech. The pledge not to tax the American people further had been a consistent part of Bush's 1988 election platform, and its prominent inclusion in his speech cemented it in the public consciousness. The impact of the election promise was considerable, and many supporters of Bush believe it helped Bush win the 1988 presidential election.

The line later hurt Bush politically. Although he did oppose the creation of new taxes as president, the Democratic-controlled Congress proposed increases of existing taxes as a way to reduce the national budget deficit. Bush negotiated with Congress for a budget that met his pledge, but was unable to make a deal with a Senate and House that was controlled by the opposing Democrats. Bush agreed to a compromise, which increased several existing taxes as part of a 1990 budget agreement.

In the 1992 presidential election campaign, Pat Buchanan repeatedly cited the pledge as an example of a broken promise in his unsuccessful challenge to Bush in the Republican primaries. In the general election, Democratic nominee Bill Clinton, running as a moderate, also cited the quotation and questioned Bush's trustworthiness. Bush lost his bid for re-election to Clinton. - BRON: Wikipedia
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Teva Teff »

Als mogelijke opvolger wordt Hans van Baalen genoemd.
[icon_lol.gif]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Nou dat weet ik niet hoor. De naam van Han ten Broeke wordt ook genoemd, en zelfs de naam van Jeanine Hennis waart rond in de wandelgangen van het parlement.

Hans verdiend meer geld in het Europees Parlement..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door King George »

Ariel schreef:Nou dat weet ik niet hoor. De naam van Han ten Broeke wordt ook genoemd, en zelfs de naam van Jeanine Hennis waart rond in de wandelgangen van het parlement.

Hans verdiend meer geld in het Europees Parlement..
De honeurs worden nu waargenomen door de minister van terrorisme Sigrid Kaag.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Nou dat weet ik niet hoor. De naam van Han ten Broeke wordt ook genoemd, en zelfs de naam van Jeanine Hennis waart rond in de wandelgangen van het parlement.
Jeanine Hennis? [icon_lol.gif]
Ach maar natuurlijk, wie nu nog de politiek met een korreltje zout serieus neemt loopt straks achter de logica aan en moet niet raar opkijken de hond in de pot aan te treffen in plaats van fatsoenlijke lieden die het beste met de verdienste van de wereldleiders voor hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Russische krant, spottend: 'Vladimir Poetin ontslaat Nederlandse minister'

Nee, Rusland staat niet op z'n kop vanwege het aftreden van Halbe Zijlstra. En minister Lavrov van Buitenlandse Zaken zal geen seconde minder slapen omdat hij vandaag niet met zijn Nederlandse collega aan tafel zit, zoals de bedoeling was. Rusland leeft gewoon door.

Behalve over Zijlstra ging het de afgelopen dagen in Nederland ook veel over Rusland. Verkeerd geïnterpreteerde of verkeerd uitgelegde uitlatingen van president Poetin over een Groot Rusland vormden immers de kern van Zijlstra's leugen.

Andersom geldt dat dus niet. De meeste Russische media beperken zich tot een min of meer feitelijk verslag van de gebeurtenissen in Nederland. De zakenkrant Kommersant zet vanochtend wel een pakkende kop boven een bericht: "Vladimir Poetin ontslaat Nederlandse minister."

'Je weet het nooit met de Russen'
De enige krant die zich waagt aan een enigszins substantiële analyse is Moskovsky Komsomolets, over het algemeen pro-Kremlin. Ook dat verhaal begint met een knipoog. "Uiteindelijk werd Vladimir Poetin dus niet op heterdaad betrapt, opscheppend hoe hij de wereld zou veroveren", luidt de eerste zin.

Daarna richt de schrijver zich cynisch op het geplande bezoek van Zijlstra aan Moskou. "Vóór zijn bezoek aan Moskou knapte er iets in zijn hersens. Je weet het nooit met die Russen. Wat nu als ze me met een zak over mijn hoofd in de kelder van diezelfde datsja van Poetin gooien? En hij bekende alles."

Aan het eind van het artikel is de luim verdwenen. "Meneer Zijlstra wordt vervangen. Hij wordt, verdiend, belachelijk gemaakt. Hij is zijn positie kwijt en zal in de toekomst mogelijk wat voorzichtiger zijn. Maar dat kun je helaas niet zeggen van de elite van de buitenlandse politiek in z'n geheel."

"Ze gaan ermee door een buitenlandse politiek na te streven die niet is gebaseerd op werkelijk begrip van de situatie, maar op valse aannames. En dat is écht angstaanjagend. Dat is angstaanjagend omdat je gedoemd bent om monsterlijke fouten te maken als je je politiek baseert op stereotypen."

Nederland op zijn nummer zetten
De toon van de analyse sluit naadloos aan op een verklaring van de Russische ambassade in Den Haag. Rusland kiest de aanval, maakt van de gelegenheid gebruik om Nederland op z'n nummer te zetten. De strekking is dat Nederland zich bezondigt aan anti-Russische propaganda; niet alleen Zijlstra, maar ook de Nederlandse politiek in zijn algemeenheid en de media doen daar volgens de Russen van harte aan mee.

De toon van die verklaringen staat model voor de slechte relatie tussen Nederland en Rusland. Daar zal ook onder de opvolger van Zijlstra niet snel verandering in komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jammer dat Halbe Zijlstra zo zielig moet eindigen en afgaat als een kleuter die in zijn broek heeft gepist.

Naïef was hij ook. Omdat Rutte met al zijn leugens mocht blijven, dacht Halbe dat hem niks kon gebeuren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52144
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Mahalingam »

King George schreef:
Ariel schreef:Nou dat weet ik niet hoor. De naam van Han ten Broeke wordt ook genoemd, en zelfs de naam van Jeanine Hennis waart rond in de wandelgangen van het parlement.

Hans verdiend meer geld in het Europees Parlement..
De honeurs worden nu waargenomen door de minister van terrorisme Sigrid Kaag.
Dat is dus Mevrouw Sigrid Kaag-al-Qaq. Zijn er al beelden van straatfeesten in Gaza?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Teva Teff »

Geweldig.
Dat we hier op het FFI forum ook mee mogen genieten van het flauwe infantiele tekeningetjes festival van die nare en rare PoetinPositivo E.J.Bron.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een nieuwe regering.

Bericht door Ariel »

Wat ze niet lieten zien: Zijlstra bij ontslag gigantisch belachelijk gemaakt door kamerlid was het moment tijdens zijn ontslag in de Tweede Kamer waarbij een kamerlid een stukje Luizenmoeder aanzette terwijl Zijlstra zijn woordje aan het doen was.

Ik vermoed dat het fake is. Ik heb gekeken, en ik heb niks gehoord. maar het is wel grappig.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie