Kunst

Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Nog even over Leeuwarden. De StaatsTV zond het gehele openingsgebeuren uit.
En daar zijn de Friezen niet blij van geworden.
Friezen boos: Leeuwarden wil als Culturele Hoofdstad de folklore ontstijgen, maar tv-uitzending helpt niet mee
'Het televisieprogramma maakte zaterdag een karikatuur van Friesland', aldus de Leeuwarder Courant maandag in het hoofdredactioneel commentaar. 'Blijkbaar reikt het Randstedelijk denken over deze provincie nog niet veel verder dan fierljeppen, de Elfstedentocht, Friese paarden en Foppe de Haan.'
[...]
Maar de tv-registratie van het festijn riep vooral vragen op, volgens de tv-recensie in de Leeuwarder Courant (twee sterren). 'En dan met name deze: waar kijken we in vredesnaam naar?'

Op de pleinen stonden drie 'speciale reporters' klaar. In vluchtige intermezzo's kwamen journalist Nynke de Jong, acteur Tim Douwsma en voetbaltrainer Foppe de Haan niet verder dan algemeenheden. De Jong vanaf het Oldehoofsterkerkhof: 'Het is hartstikke vol. Mensen hebben weer en wind getrotseerd om hier te zijn. Te gek.'

Wat er ondertussen op de pleinen gebeurde, bleef voor thuisblijvers een raadsel. 'Je zag drie presentatoren die niets te presenteren hadden', aldus recensent Job van Schaik. 'Tussendoor mocht Frits Sissing steeds zeggen hoe prachtig het allemaal was.'
[...]
Het was niet alleen de gehaaste vorm die stak. Terwijl Leeuwarden-Fryslân als Culturele Hoofdstad traditie en folklore juist wil ontstijgen, deden ze in Hilversum weinig moeite clichés te omzeilen.
[...]
Ook oud-Oerol-directeur Joop Mulder had er geen goed woord voor over. 'In Hilversum snapt men er duidelijk niets van.'
https://www.volkskrant.nl/televisie/fri ... ~a4563228/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »



Een bekend thema dat al in de oudheid bestond.
In classical mythology, Hylas (Greek: Ὕλας) was a youth who served as Heracles' (Roman Hercules) companion and servant. His abduction by water nymphs was a theme of ancient art, and has been an enduring subject for Western art in the classical tradition.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hylas

De schilder William Waterhouse heeft in 1896 "Hylas and the Nymphs" geschilderd wat in de Victoriaanse tijd heel gewaagd was, maar het kon want kunst.

Afbeelding

De vraag is nu: kan dit schilderij nog wel tentoongesteld worden in deze nieuw-puriteinse tijden?
Als er geen groot protest komt zal het schilderij verwijderd blijven want volgens de post-moderne filosofie is dit 'Entartete Kunst" (voldoet niet aan de eisen van de politiek correcte meute).

De ansichtkaarten met dit schilderij in de winkel van het museum zijn ook verwijderd.
Gallery removes naked nymphs painting to 'prompt conversation'
Clare Gannaway, the gallery’s curator of contemporary art, aid the title was a bad one, as it was male artists pursuing women’s bodies, and paintings that presented the female body as a passive decorative art form or a femme fatale.

“For me personally, there is a sense of embarrassment that we haven’t dealt with it sooner. Our attention has been elsewhere ... we’ve collectively forgotten to look at this space and think about it properly. We want to do something about it now because we have forgotten about it for so long.”

Gannaway said the debates around Time’s Up and #MeToo had fed into the decision.
https://www.theguardian.com/artanddesig ... nversation
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Prachtige expressionistische danskunst door de beroemde Canadese Louise Lecavalier

La La La Human Sex

Jammer dat de kwaliteit onder doet voor de inhoud.



O ja . . . ook dit bevestigt mijn logica dat moslims behoren tot de unieke - dat weer wel - exclusieve mislukte mensensoort moslims. Geen muziek, geen dans, geen lekker glas wijn, geen vreugde, niets om ons deelgenoot te laten maken in hun op onze beschaving afgestemde gelijkwaardigheid. Moslims zijn blijkbaar niet in staat hun gedrag te veranderen en klagen steen en been dat zij niet genoeg kunnen parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving. En het ergste van dit alles? Zij hebben van hun Arabische profeet Mohammed de opdracht mee gekregen om met hun walgelijke primitieve achterlijke tweedehands baggerreligie anderen te overheersen die geen moslim zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Afbeelding

De vraag is nu: kan dit schilderij nog wel tentoongesteld worden in deze nieuw-puriteinse tijden?
Als er geen groot protest komt zal het schilderij verwijderd blijven want volgens de post-moderne filosofie is dit 'Entartete Kunst" (voldoet niet aan de eisen van de politiek correcte meute).
Het schilderij hangt na veel protesten weer terug op zijn plek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat dit onsmakelijke kunstobject van de politiek correcte meute wel gewoon mag.

Bekijken is op eigen risico.
Spoiler! :
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Op het strand van Scheveningen wordt een enorm kunstwerk van zand gebouwd. Het werk heet Ringen aan Zee, is ontworpen door kunstenaar Bruno Doedens en wordt gemaakt om 200 jaar badcultuur op Scheveningen te vieren. Het bestaat uit twintig enorme ringen van zand die symbool staan voor Den Haag en Scheveningen. Over twee weken moet het kunstwerk van 100 bij 300 meter af zijn.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/358667 ... n-begonnen
En er zijn natuurlijk altijd van die kunstbarbaren die er geen kunst in zien.
Peperdure ’kunst’ Scheveningen: zandhoop van 1,5 ton
Veel Scheveningers zijn woedend, ook omdat uitgerekend dezer dagen flinke OZB-aanslagen in de bus vallen. De lokale politiek wil opheldering over de kunstige zandhoop, die zes weken blijft staan en waarvoor het halve strand moet worden omgeploegd.[...]
„Absurd”, reageert Richard de Mos van Groep de Mos. „Hier wordt belastinggeld stukgeslagen voor iets waar in dit jaargetijde ook nog eens niemand op afkomt. Ze kunnen het geld beter steken in de Voedselbank en de ouderenzorg in onze stad.” Ook de CU/SGP is verbijsterd. „Ze weten van gekkigheid niet wat ze met het geld moeten doen. En wie maak je hier nou blij mee? Niet de Scheveningers in ieder geval. Die willen liever een veilige Westduinweg”, zegt fractievoorzitter Pieter Grinwis.
En de bendenkers vinden het goed besteed geld.
"De gemeente laat in een reactie weten dat het geld niet alleen gaat zitten in het bedenken en maken van het ’kunstwerk’, maar ook in beveiliging en onderhoud."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1673954 ... an-1-5-ton
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: "De gemeente laat in een reactie weten dat het geld niet alleen gaat zitten in het bedenken en maken van het ’kunstwerk’, maar ook in beveiliging en onderhoud."
:huh: Hoe willen ze die ringen beveiligen voor de zee en wind? :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:

"De gemeente laat in een reactie weten dat het geld niet alleen gaat zitten in het bedenken en maken van het ’kunstwerk’, maar ook in beveiliging en onderhoud."
Begrijp ik het goed dat dat 'kunstwerk' maar tijdelijk is? Hoe staat het anders met de bouw van zandkastelen op het strand? Als je daar een wedstrijd aan verbindt heeft iedereen tenminste lol.

En nu maar hopen dat er echt Mars mannetjes bestaan die vanuit de ruimte bij de aanblik van zoiets onvoorstelbaar, onder de indruk geraken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Ik wil het nog even over het goedmensch en kunstnar Joop Stoop hebben. En dat doe ik maar even hier. Joop Stoop uit IJmuiden had ruzie met de gemeente. Flinke ruzie. Hij moest zijn kunstwerk namelijk afbreken, omdat de gemeente het gevaarlijk vond voor passanten.
Kunstenaar: Ambtenaar snapt niets van kunst :smile7:

Het kunstwerk in kwestie staat op galerie RC de Ruimte, een voormalige kerk. Aan de kerktoren heeft Stoop negen toiletpotten bevestigd. Je zou er een doornenkroon in kunnen zien, maar zelf ziet Stoop het meer als een stralenkrans of een diep religieuze beleving. Verder vindt hij porselein ook gewoon mooi, vooral de manier waarop het licht erin speelt. Ook zou door de provocatie bij jezelf meer inzicht kunnen ontstaan.

Hier dacht de gemeente dus duidelijk anders over. De ambtenaren vinden het namelijk een gevaar voor voetgangers, omdat een vallende toiletpot hen zou kunnen vermorzelen. Bovendien had Stoop geen bouwvergunning. De gemeente wil dat het kunstwerk onmiddellijk verwijderd wordt. Stoop is nu boos en zegt dat ambtenaren duidelijk niets van kunst begrepen hebben.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/197217
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Joop Stoop zijn 'kunstwerk' is rijp voor de sloop.

Ik vermoed dat Joop Sloop vergeten is om eerst een bouwvergunning voor zijn 'kunstwerk' aan te vragen. Ik stel voor de potten met gepaste tussenafstand van 1 meter naast elkaar op de stoep te plaatsen. Zodat iedere behoeftige op 'gepaste wijze' zijn hoge noot nood kan ledigen en zich niet eenzaam voelt. Hiermee zou Joop Stoop opgewaardeerd kunnen worden tot sociaal begenadigd kunstenaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Ik vermoed dat Joop Sloop vergeten is om eerst een bouwvergunning voor zijn 'kunstwerk' aan te vragen. Ik stel voor de potten met gepaste tussenafstand van 1 meter naast elkaar op de stoep te plaatsen.
Als de bevlogen kunstenaar Stoop helemaal mee is met de Zeitgeist zet hij bij zijn gewrocht de vermelding: deze toiletten zijn gegarandeerd 100 % genderneutraal .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Het zijn allen zgn. diepspoelers. Er is geen vlakspoeler bij. Dat is weinig divers.
Afbeelding
De ambtenaren zullen Joop wel gezegd hebben: "Je kan de pot op ! "
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

En wat stelt dit nou weer voor? :thinking: [icon_lol.gif]

Afbeelding
Dit is een surrealistisch landschap.

Ik heb vergeten te vermelden dat ik de maker hiervan ben.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op ma nov 05, 2018 12:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Theater valt ook onder de kunsten en krijgt subsidie.
Voor een theatervoorstelling worden acteurs gevraagd.
Afbeelding
Gents theater zoekt IS-strijders als acteurs

NTGent is op zoek naar teruggekeerde Syriëstrijders voor een theatervoorstelling over het Lam Gods. Volgens regisseur Milo Rau zijn ze een moderne versie van de kruisvaarders. Jihadkenner Pieter Van Ostaeyen heeft praktische en ethische bedenkingen bij het plan.
[...]
Ik wil nu niet zeggen dat we actief IS-strijders aan het rekruteren zijn", zegt Tom De Clercq, persverantwoordelijke van NTGent. "Maar als zo'n verhaal in de voorstelling past, sluiten we dat zeker niet uit." Uit mailverkeer blijkt dat men toch redelijk expliciet is over wat men écht zoekt: "Salafisten en jihadi's." Arabist en jihadkenner Pieter Van Ostaeyen denkt dat de zoektocht moeizaam zal verlopen. Hij heeft ook ethische bedenkingen. "Ik vraag mij af in hoeverre het verantwoord is om een teruggekeerde strijder zo'n platform te bieden, twee jaar na de aanslagen in Brussel."
https://m.hln.be/de-krant/gents-theater ... ~a3e4d7b5/
Ter verduidelijking:
op dat schilderij van Lam Gods staan kruisridders. Die zijn er niet meer. En nu denkt die theatermaker dat die inruilbaar zijn voor jihadisten.

"Terugkerende Syriëstrijders horen niet thuis op het podium maar in de gevangenis", zegt N-VA-lijsttrekker Anneleen Van Bossuyt op Twitter.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Deze foto is uit 2012 en je ziet er een kunstwerk op.

Afbeelding

Het dateert uit 1993 en heet "Sanctuarium". De bedoeling dat de natuur binnen het het hek zijn gang kan gaan. En dat deed de natuur. Er kwamen bomen te groeien.
En nu heeft het groenbeheer van Stuttgart besloten dat het zo niet langer kon.
Alle begroeing is verwijderd en het ziet er dus net zo uit als toen het begon. Is dat erg?

Afbeelding
Na 25 jaar heeft de Duitse gemeente Stuttgart het kunstwerk Sanctuarium van Herman de Vries vernietigd: al het onkruid, de struiken en de zes à zeven meter hoge boompjes in het cirkelvormige ijzeren hekwerk zijn weggehaald. Het hek met de goudkleurige punten in de top van de spijlen, staat er nog wel.

De vernieling van het kunstwerk werd opgemerkt door Dagmar Feuerstein, een kunstenares die er dagelijks langskomt. „Vorige herfst werd er gesnoeid, dat had ik al gezien. Maar twee weken geleden was het kunstwerk opeens leeggehaald. Het zag er vreselijk uit.” Ze bracht de vernieling, vertelt ze, in haar eigen atelier ter sprake tijdens de Museumnacht in Stuttgart, 17 maart. De Stuttgarter Nachrichten besteedde er vervolgens aandacht aan. Het bleek niet om een vergissing van de groendiensten te gaan, maar om het toepassen van regels op het gebied van stadsnatuur.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/28/ne ... t-a1597311

De kunstenmaker is er verdrietig over. En gaat zijn advocaat vragen of er iets aan te doen is, juridisch dan wel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Kunst omdat het moet.
Activists took over a room in New York City's swanky Trump International Hotel as part of an unauthorized protest involving an impersonator of the president and boxes of live rats.

'When they are hungry enough, rats will eat anything, even their rat king,' the anonymous group, called INDECLINE, said in a statement.

The art installation, 'The People's Prison' was secretly set up in a suite inside the president's flagship hotel near Central Park on Thursday
Afbeelding

Een omgetoverde kamer in het Trump hotel. De schilderijen zijn afkomstig van Trump hatende kunstenaars.
Afbeelding
Seven masked artists worked on the art installation, titled The People's Prison, which included live rats
Via mailonline
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Dit is kunst met een naam: "Unhappy Meal". Het is op ware grootte.

Afbeelding
Cleaners accidentally throw away Swiss artist's 'Unhappy Meal' sculpture
“A lot of my pieces involve very small alterations to familiar items: changes that aren't maybe obvious at first glance,” May told The Local.

Unfortunately, in this case, cleaners at the Hong Kong hotel were also unable to spot the difference and threw away the artwork valued at around 350 francs.
Cleaners quickly rescued the piece from the trash, but it was battered beyond repair.
“Initially I didn't find it funny at all,” May said. “But later I realised it meant my imitation had been a success.”
https://www.thelocal.ch/20180404/cleane ... -sculpture
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Vroeger kwam je in parkjes bordjes tegen met "Niet op het gras lopen". Nu nog maar zelden.
In musea en bij tentoonstellingen kwam je bordjes tegen met "niet aanraken". Nu nog maar zelden.
Hier zien wij een kunstwerk:

Afbeelding

Die blauwe bol is een kunstwerk. En is van glas dus breekbaar. En nee, het ding is niet van zijn voetstuk afgerold.
Iemand raakte het aan en het sprong met een harde klap in duigen. En de bol zou een waarde van miljoenen hebben, zo wordt beweerd en dat getal trekt wel aandacht in de media..
Kunstwerk Jeff Koons in Nieuwe Kerk ernstig beschadigd
In de Nieuwe Kerk in Amsterdam is het kunstwerk Gazing Ball (Perugino Madonna and Child with Four Saints) (2014-2015) van de Amerikaanse kunstenaar Jeff Koons ernstig beschadigd. Een toeschouwer raakte op de slotdag van de tentoonstelling het werk aan, waarbij de glazen bal uit elkaar knapte. De scherven lagen op de grond.

De bezoeker was „hevig aangedaan”, vertelt een woordvoerder van de Nieuwe Kerk, „we gaan daarom uit van een ongeluk, en niet van opzet”. Gazing Ball bestaat uit een handgeschilderde replica van een klassiek schilderij van de Italiaanse renaissanceschilder Pietro Perugino uit 1501 en een glanzende blauwe bol. Volgens de woordvoerder is het schilderij onbeschadigd.
En die bollen zijn een heel goede broodwinning.
Koons heeft in de afgelopen vijf jaar zo’n vijftig Gazing Ball Paintings gemaakt – onder andere kopieën van wereldberoemde schilderijen als Manets Olympia, Da Vinci’s Mona Lisa en de Waterlelies van Monet met een blauwe bal. De galeries van Koons verkopen die voor 2,5 tot 3 miljoen dollar per stuk (ongeveer 2 tot 2,5 miljoen euro).
Dus eentje kapot zet geen zoden aan de dijk.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/08/ku ... d-a1598595
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Uit een galerij in het Belgische Knokke-Heist is afgelopen nacht een kunstwerk ter waarde van 2,2 miljoen euro gestolen.

Dit kunstwerk dus. Het is een werk van de kunstenaar Arne Quinze, en het kunstwerk heeft de naam...'Natural Golden Chaos'
Afbeelding
:nietverstaan: Wat je ook vindt van deze onoverzichtelijk kluwen draden, het bestaat wel uit 18 karaat goud, en het weegt 45 kilo .

Anyway...Het kunstwerk zal inmiddels geen kunstwerk meer zijn, maar een blok goud van 45 kilo.


bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Ik kan het rekenen niet laten.
18 karaats goud is 75% goud.
Een kilo goud is nu 34.000 euro.
Dat geeft dus een goudwaarde van 45 x 34.000 x 3/4 = 1,14 miljoen euro.
De, laat ik het 'kustwaarde' noemen, is 2,2 - 1,14 = bijna 1 miljoen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Ik kan het rekenen niet laten.
18 karaats goud is 75% goud.
Een kilo goud is nu 34.000 euro.
Dat geeft dus een goudwaarde van 45 x 34.000 x 3/4 = 1,14 miljoen euro.
De, laat ik het 'kustwaarde' noemen, is 2,2 - 1,14 = bijna 1 miljoen.
Snel verdiend als hij het kunstwerk verkocht had . 1 miljoen voor het bedenken en in elkaar kluwen.

Nou ja..Misschien is het werk goed verzekerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Leeuwarden is culturele hoofdstad van de EU geworden.
En zodoende werd het stationsplein opgeleukt met kunst. Ditte:

Afbeelding

Maar dergelijke moderne kunst laat de gemiddelde Fries geheel koud. Op een enkeling na die zoveel emotie ervaart dat hij gaat handelen. En dan doel ik niet op al die grafitty tags.

Afbeelding

De antifascisten hoeven zich niet hierover druk te maken. Het is geen Hitler-snor.

http://www.lc.nl/friesland/Mistfontein- ... 26950.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Ariel schreef: :nietverstaan: Wat je ook vindt van deze onoverzichtelijk kluwen draden, het bestaat wel uit 18 karaat goud, en het weegt 45 kilo .
Ik vind het heel mooi moet ik zeggen, of het nu een kunstwerk is of niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Doet u ook mee? :rolleyes:
Grunberg doet oproep: 'Haat jij de EU of vluchtelingen?'

Schrijver Arnon Grunberg doet vanuit het Stedelijk Museum een oproep om mee te doen aan zijn groepstherapie op 1 juni. Hij is vooral op zoek naar Europese Unie- en vluchtelingenhaters.

Maar ook bezoekers met juist een tegenovergestelde mening zijn zeer welkom voor de therapie in het museum.

"Haat je de Europese Unie of ben je juist een grote fan? Haat je vluchtelingen? Of ben je juist verknochter aan ze dan je wederhelft geoorloofd vindt? Doe dan mee," spoort de schrijver geschikte kandidaten aan.

Om deelnemers nog wat extra aan te moedigen heeft Grunberg nog een cryptische toevoeging. "Jouw verslaving is ons probleem, jouw verslaving is mijn probleem."

Grunberg woont de hele maand mei in het Stedelijk Museum. Het museum vroeg hem 'iets met migratie te doen'. Zijn dagen in het museum vult hij met verschillende taken als het assisteren van de suppoosten en het helpen met de bibliotheek en de boekhandel. Ook kunnen bezoekers met hem een praatje maken
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Schepsel! schreef:
mercator schreef:Afbeelding
Jammer dat het zo klein is, mercator!
Mercator is een bescheiden man. Maar ik niet. Uit mijn archief kon ik dit literair beeldend inzichtelijk humoristisch kunstwerk van Mercator uit 2014 terug vinden. Er moet altijd iets van humor terug te vinden zijn in een kunstwerk. Het leven aanvaarden zoals het is leidt maar tot een ding: oud worden. En dat willen we onder geen beding met een teveel aan de mislukte mensensoort 'moslims' in de wereld. VRT staat voor Vlaamse Radio en Televisieomroeporganisatie.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie