Forum voor Democratie (FVD)

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er valt niets te lachen. Toch doet Rutte dit.

Ik denk dan: of hij is knettergek gestoord - ondanks zijn hoge IQ - of hij heeft schijt aan de waarheid. En dat laatste begrijp ik dan wel. Want de waarheid brengt altijd onaangenaamheden met zich mee.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Want de waarheid brengt altijd onaangenaamheden met zich mee.
Ja, en richting voor de juiste oplossing. Rutte gaat voor het omgekeerde: onbekommerd richting de afgrond.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe werkt de partijfinanciering in Nederland?

Jaarlijks keren de partijen zichzelf € 17 miljoen subsidie uit (€ 1 per Nederlander), deze subsidie wordt onder de partijen verdeeld op basis van leden en zetels. Hoe meer leden FVD heeft, hoe minder geld er overblijft voor de gevestigde partijen. Door de enorm snelle ledengroei bij FVD begint dit al tot de nodige onrust te leiden bij de VVD, D66, CDA en PvdA die door de groei van FVD nu flink gekort gaan worden op hun budget.

De peildatum voor de verdeling van de pot is 1 januari 2018.
Nog niet eerder aan gedacht. Maar dit is een heel goede zaak. Hihi! Haha! Niks ten nadele van de PVV, want die hebben geen leden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Baudet doet aangifte wegens smaad en laster tegen minister Ollongren

Gepubliceerd: 03 februari 2018

Afbeelding

Thierry Baudet, voorman van Forum voor Democratie, heeft wegens smaad en laster aangifte gedaan tegen minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken).

Tijdens een persconferentie heeft Baudet alle beschuldigingen van racisme van de hand gewezen. "Racisme is het beoordelen van mensen op hun uiterlijk en afkomst en dat doen wij op geen enkele wijze en we verwerpen dat ten stelligste. Wij staan voor een open, tolerant, democratisch Nederland waar individuele eigenschappen bepalend zijn en niet ras, sociale klasse, huidskleur, geslacht of seksuele geaardheid", aldus de FvD-leider.

Ollongren maakt zich volgens de politicus met haar "lasterlijke uitspraken" schuldig aan "demonisering van een volksvertegenwoordiger".

Theo Hiddema, die optreedt als Baudets advocaat, verwacht dat de aangifte "met enige spoed" zal worden behandeld. Baudet en Hiddema vormen samen de tweemansfractie van Forum voor Democratie in de Tweede Kamer.

Ollongren betichtte Baudet vrijdagavond in een lezing van het betrekken van ras in het politieke debat. Zo weigerde hij een omstreden uitspraak van zijn Amsterdamse partijgenoot Yernaz Ramautarsing te veroordelen. Volgens Ollongren "gaat Baudet verder waar de PVV ophoudt".

Afbeelding

Liever debat
"Het staat Thierry Baudet uiteraard vrij om aangifte te doen. Maar logischer zou zijn dat hij het politieke debat aangaat. Daar sta ik voor open." Dat laat de woordvoerder van Ollongren weten.

Volgens haar woordvoerder heeft de minister vooral willen stilstaan bij het belang van artikel 1 van de Grondwet, waarin discriminatie op welke grond dan ook wordt verboden. Dat wetsartikel staat volgens Ollongren onder druk, onder meer door aanvallen vanuit de populistische hoek.
Kernwaarden

Tijdens de lezing vrijdagavond zei Ollongren dat het populisme de "kernwaarden van de democratie" bedreigt en Forum voor Democratie (FVD) hier verder in gaat dan de PVV.

"De nieuwste afsplitsing van het populisme gaat verder waar Wilders ophoudt. De partij van Baudet lijkt geobsedeerd te zijn door één van de weinige taboes waar ik als progressieve liberaal aan hecht: het praten over rassen in het politieke debat", zei ze vrijdag in Nijmegen in de burgemeester Ien Dales-lezing.

Openlijk discrimineren
Ze hekelde dat FVD-leider Thierry Baudet deze week geen afstand nam van de uitspraak van een partijgenoot dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen. "Zo laat hij het dus onweersproken als zijn partijgenoten openlijk discrimineren op basis van ras."

De bewuste uitspraak is gedaan door Yernaz Ramautarsing die nummer twee staat op de kandidatenlijst van FVD bij de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam. Het heeft ertoe geleid dat D66, GroenLinks en de PvdA niet meer willen samenwerken met FVD na de verkiezingen.

Door: ANP/NU.nl

https://www.nu.nl/politiek/5116868/baud ... ngren.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Teva Teff »

Die aangifte is vrijwel kansloos.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Ik houdt er niet van dat politici andere politici voor de rechter gaan brengen vanwege wat ze zeggen.
Het gaat in dit geval dan wel over persoonsbelediging en niet over groepsbelediging maar toch...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:Ik houdt er niet van dat politici andere politici voor de rechter gaan brengen vanwege wat ze zeggen.
Het gaat in dit geval dan wel over persoonsbelediging en niet over groepsbelediging maar toch...
Ik vind dat je gelijk hebt, want hier kruisen de democratische 'onafhankelijkheden', in dit geval de wetgevende macht en de rechtsprekende macht.
Maar gezien o.a. de D66 rechters is Nederland allang een bananenrepubliek, en is er mijns inziens slechts sprake van aanpassing status quo.
Normaal gesproken is het laakbaar indien een advocaat, die zich bezig houdt met de politiek, een mede-partijlid verdedigt.
Gezien de 'schone' rechters van Wilders zou ik zeggen, fight fire with fire, goed zo Baudet en knal af dat zooitje schijnheilen.

Het gaat echter allang niet meer over wat Ramautarsing stelde.
Waarin die overigens gelijk heeft, al heeft Ollongren het over 'schedelmeten'.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

FVD beëindigt lidmaatschap voormalig VVD-prominenten

Door: FVD, 5 februari 2018

Forum voor Democratie beëindigt lidmaatschap van voormalig VVD-Senator Robert De Haze Winkelman en voormalig VVD-statenlid Betty Jo Wevers.

Op maandag 5 februari 2018 heeft Thierry Baudet samen met het partijbestuur van Forum voor Democratie besloten om het FVD-lidmaatschap van voormalig VVD-senator Robert De Haze Winkelman en voormalig VVD-statenlid Betty Jo Wevers te beëindigen.

De heer De Haze Winkelman en mevrouw Wevers waren vorig jaar betrokken bij de selectie van de kandidaten voor de lijst van FVD voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017.

Op basis van recente informatie heeft het partijbestuur geconstateerd dat voormalig VVD-senator De Haze Winkelman en voormalig VVD-statenlid Wevers de afgelopen maanden op oneigenlijke wijze en door gebruikmaking van dreigementen en kwaadsprekerij, geprobeerd hebben de gecontroleerde uitbouw van de partij actief tegen te werken en het partijbestuur over te nemen. Dergelijk gedrag is voor het partijbestuur onacceptabel.

Overeenkomstig de Statuten van Forum voor Democratie is het partijbestuur, in samenspraak met de Tweede Kamerfractie en de lijsttrekker in Amsterdam, tot de conclusie gekomen dat van de partij redelijkerwijs niet gevergd kan worden het lidmaatschap van De Haze Winkelman en Wevers te laten voortduren.

Forum voor Democratie heeft lering getrokken van eerdere perikelen bij andere democratische vernieuwingsbewegingen. Ter bescherming van de integriteit van de partij en de verdere uitbouw van de partijorganisatie was dit besluit helaas onvermijdelijk geworden.

https://forumvoordemocratie.nl/actueel/ ... rominenten
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Mahalingam »

Op 13 december 2011 zegde De Haze zijn lidmaatschap van de VVD op, nadat was gebleken dat zijn partijgenoten in de Eerste Kamer tegen een initiatiefwetsvoorstel van de Partij voor de Dieren voor een verbod op onverdoofd ritueel slachten zouden gaan stemmen. Hij was 39 jaar lid van de VVD.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_de_Haze_Winkelman
Betty Jo Wevers heet voluit Betty Jo de Haze Winkelman-Wevers. Geen Wiki te vinden.
R de Haze Winkelman‏ @DeHazeWinkelman
Wie pleit voor opener verhoudingen en een interne partijdemocratie wordt door het politbureau van #FVD geroyeerd, die tracht namelijk de partij te kapen want hun alleenheerschappij moet overeind blijven. Dit muisje gaat een staartje krijgen, veel meer leden willen democratie
https://twitter.com/DeHazeWinkelman/sta ... 1e1dd6b%2F
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Teva Teff

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Teva Teff »

Mahalingam schreef: Betty Jo Wevers heet voluit Betty Jo de Haze Winkelman-Wevers. Geen Wiki te vinden.
Dat is best wel vreemd.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Betty Jo Wevers heet voluit Betty Jo de Haze Winkelman-Wevers. Geen Wiki te vinden.

Logisch. Ze is waarschijnlijk pas begonnen en heeft mogelijk links en rechts onder een andere naam haar ding gedaan. Haar ster is nog rijzende.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Teva Teff »

Elsevier: Geroyeerd FvD-lid: partij is sekte geworden
Arthur Legger heeft een boekje opengedaan over Forum voor Democratie, de partij waar hij vandaag uit werd gezet. ‘Het is steeds meer een politieke sekte geworden met als doel een pure Nederlandse cultuur te maken.’

Dat zegt Legger tegen RTL Nieuws. Via de mail moest hij vandaag vernemen dat hij niet langer lid is van de partij.

‘Thierry Baudet bepaalt alles,’ zegt hij tegen het nieuwsprogramma. ‘Samen met zijn vriendje Henk Otten (de penningmeester red.). Het is totaal on-democratisch.’
Henk Otten
"Waar gehakt wordt vallen spaanders", zegt Otten in een gesprek met NU.nl.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

"De westerse cultuur is superieur"
UP! Network - Gepubliceerd op 16 okt. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:"De westerse cultuur is superieur"
Ik begrijp zo'n post niet echt.

Is er dan iemand hier die in bezit van werkelijkheidszin en gezond verstand reden heeft om hieraan te twijfelen?
En belangstellenden die dit lezen en het er niet mee eens zijn zullen hun neus ophalen en de Hitler-kaart trekken.

ONBEGRIJPELIJK ZO'N ONNADENKENDE ONNODIGE OPEN DEUR INTRAPPOST
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

Theo Hiddema: Wij willen af van dat racisme-geëtter" - Business Class [25-2-2018]
Leukste YouTube fragmenten - Gepubliceerd op 25 feb. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Theo Hiddema: Wij willen af van dat racisme-geëtter" - Business Class [25-2-2018]
Leukste YouTube fragmenten - Gepubliceerd op 25 feb. 2018

Leuk vond ik het beslist niet. Wel heel erg sterk en leerzaam. Leuk dat Pilgrim dit geplaatst heeft. Het bevestigt wat ik al wist: brrrr . . . wat een naar en autoritair zelfingenome trut (laat mij maar lekker zeggen wat ik vind) is die Zweedse binnenlandse vlaaientaart. En boven alles een soort nazi. Die gingen ook zo om met de medemens die zij haatten. We zijn dankzij lijsttrekker Pechdrol van D666 terecht gekomen in de martelkamers van de politiek waar het aankomt op wie het eerst de Hitler-kaart mag trekken. D666 mag zich al jaren de ware kampioen noemen. Ik herhaal, dankzij het enge glibberige achterbakse politieke kwal fenomeen Alexander Pechdrol.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Hans v d Mortel sr schreef:
Pilgrim schreef:"De westerse cultuur is superieur"
Ik begrijp zo'n post niet echt.

Is er dan iemand hier die in bezit van werkelijkheidszin en gezond verstand reden heeft om hieraan te twijfelen?
Ik twijfel daar niet aan. Wellicht komt dat door mijn werkelijkheidszin en gezond verstand. Hier een interessant artikel uit de Gazet van het Gezond Verstand:

Westerse beschaving is bron van superieure wetenschap
Hans v d Mortel sr schreef:En belangstellenden die dit lezen en het er niet mee eens zijn zullen hun neus ophalen en de Hitler-kaart trekken.

ONBEGRIJPELIJK ZO'N ONNADENKENDE ONNODIGE OPEN DEUR INTRAPPOST
Laat ik hen een dilemma voorleggen; Iets met shit hole en zo [icon_lol.gif]

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pilgrim »

FVD-kandidaat Ramautarsing weer in opspraak na uitspraken op Whatsapp

Gepubliceerd: 02 maart 2018

Afbeelding

De nummer twee op de Amsterdamse lijst van Forum voor Democratie (FVD) Yernaz Ramautarsing is voor de tweede keer in korte tijd in opspraak geraakt door uitspraken te doen over het IQ van mensen.

Ramautarsing heeft in een discussiegroep via Whatsapp een betoog gesteund dat homorechten de samenleving dommer hebben gemaakt, meldt De Telegraaf. "Dat is gebaseerd op de notie dat homo’s relatief hoger IQ hebben en op moment dat zij zich niet voortplanten de hele samenleving daar dus "dommer van wordt." Geen haat gewoon feiten'', citeert de krant een appbericht van Ramautarsing in de groep.

De krant heeft een deel van de gespreksgeschiedenis van de groep, die het grootste deel van de tijd 'polariserende politici' zou worden genoemd en waarin met linkse en rechtse jongeren fel zou worden gediscussieerd, en screenshots van andere delen in handen.

De FVD-kandidaat zou ook belasting met verkrachting vergelijken, aangezien beide gebaseerd zouden zijn op dwang.

'Zelfbehoud'
Daarnaast vindt ie dat het "blanke ras meer aan zelfbehoud moet doen". Over blanke mensen die zijn stellingen over zelfbehoud niet onderschrijven, stelt Ramautarsing zelden een ras te hebben meegemaakt met zoveel zelfhaat en weinig behoefte tot zelfbehoud.

Later voegt hij daar volgens de krant wel aan toe zelf het resultaat van raciale menging te zijn en niet tegen diversiteit te zijn.

Als Ramautarsing krijgt voorgelegd dat FVD-leider Thierry Baudet in het verleden zou hebben gezegd in een hoofdzakelijk blank land of wereld te willen leven, geeft hij aan dat gezien de dreigingen uit niet-blanke landen best te snappen. Ook schrijft hij: "Blanke immigranten zorgen doorgaans voor minder problematiek, kosten de staat minder.''

Eerder zei hij in een interview dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen. Dat kwam hem toen op veel kritiek te staan.

Misselijkmakend
Afschuwelijk en misselijkmakend. Zo reageert lijsttrekker van D66 in Amsterdam Reinier van Dantzig op de uitspraken. Hij twittert het vreselijk te vinden dat ,,de bodem van racisme en discriminatie nog niet bereikt is bij de nr 2 op de lijst van FVD''. "Dat homorechten de samenleving dommer zouden maken en dat gelul over zelfbehoud van het blanke ras is echt afschuwelijk en misselijkmakend'', aldus Van Dantzig. Hij roept lijsttrekker van de Amsterdamse FVD Annabel Nanninga op om in te grijpen.

De VVD Amsterdam doet eveneens een duit in het zakje. "Het koppelen van ras en geaardheid aan IQ is compleet gestoord en kwaadaardig. Laten we ons met de stad bezighouden'', reageert de Amsterdamse VVD op Twitter, met een link naar het bericht.

Aangifte
Ook D66-leider Alexander Pechtold heeft gereageerd op het bericht. In een tweet schrijft hij: "Hallo @thierrybaudet misschien is aangifte doen in dit geval kansrijker.''

FVD-leider Baudet deed eerder aangifte tegen minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken, D66). Volgens Baudet beschuldigde Ollongren hem in een lezing van het betrekken van ras in het politieke debat. Het Openbaar Ministerie heeft inmiddels laten weten geen reden te zien Ollongren te vervolgen.

Door: ANP/NU.nl

https://www.nu.nl/politiek/5158949/fvd- ... tsapp.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Maarten »

Als Ramautarsing krijgt voorgelegd dat FVD-leider Thierry Baudet in het verleden zou hebben gezegd in een hoofdzakelijk blank land of wereld te willen leven, geeft hij aan dat gezien de dreigingen uit niet-blanke landen best te snappen. Ook schrijft hij: "Blanke immigranten zorgen doorgaans voor minder problematiek, kosten de staat minder.''
Kijk, dit is geen racisme maar harde feiten der waarheid. In mijn gemeente vormen Duitsers een van de grootste bevolkingssgroep onder ''vreemdelingen''...Ook is er een grote gemeenschap van Polen, Italianen, Russen. Niemand die zich er druk over maakt. Zi werken, veroorzaken geen problemen en trekken niet de-ik-ben-zo-zielig-want-ik-wordt-gediscrimineerd-vanwege-mijn-buitenlandse-achternaam-kaart... en doen geen huilie, huilie...

Turken, Marokkanen en negers...tsje, need to say more? icon_yawn.gif
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door mercator »

Maarten schreef: Kijk, dit is geen racisme maar harde feiten der waarheid.
De waarheid evolueert mee met de Zeitgeist. Ik lees in bovenstaande post een citaat van een of andere linkse denker dat het koppelen van IQ aan ras of ethnie compleet gestoord zou zijn. Ik heb mijn universitaire cursus Algemene Psychologie uit 1978 er even bijgehaald en daar lees ik als vaststaand feit: zwarten hebben gemiddeld een IQ dat 10 % lager ligt dan blanken . Dat zou een vraag op het examen kunnen geweest zijn. Toen was dat een wetenschappelijk feit, nu een criminele act van racisme.
Terwijl iedereen door simpele observatie kan zien hoe het werkelijk zit: zwarten zijn minder intelligent en dat blijkt zowat overal uit.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Smerig dit....Dat is het gevaar van een leden partij. De PVV was zo verstandig om daar niet aan te beginnen.
Onthulling: Yernaz is erbij genaaid door twee D66’ers (waarvan één kandidaat-gemeenteraadslid), VVD’er en SP’er

Yernaz wordt in De Volkskrant en De Telegraaf door het slijk gehaald vanwege uitspraken uit een WhatsApp-groep met politieke jongeren van diverse plumage. Enkele daarvan stapten naar de pers om Yernaz daar publiekelijk te laten brandmerken, maar zijn niet mans genoeg om dat onder naam en toenaam te doen. Wij hebben de identiteit van deze lieden weten te achterhalen.

Denk niet dat De Volkskrant de enige is die tentakels heeft in de vreemde wereld van de cultuur rondom WhatsApp-groepjes van politieke jongeren. Ook DDS heeft onderzoek gedaan naar het bewuste appgroepje waaruit verschillende lui gelekt hebben dat Yernaz Ramautarsing zo zijn twijfels zou hebben uitgesproken over homoseksualiteit, verkrachting (zogenaamde zijnde hetzelfde als belasting betalen) en rassen.

DDS sprak ook deelnemers aan het beruchte Provocerende Politici-appgroepje. En daaruit blijkt wie de vier gegadigden zijn die het nodig vonden om aan de grote klok te hangen dat Yernaz allemaal erge dingen zou hebben gezegd.

Het gaat om een samenzwering van vier deelnemers uit het gesprek. Hun namen zijn bekend bij de redactie. Eén van is een SP’er, een andere een VVD’er.

Maar twee anderen zijn D66’ers, actief voor respectievelijk de afdelingen van Purmerend en Dordrecht. Eén van de D66’ers staat zelfs op de kieslijst van D66 Dordrecht bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Het is niet duidelijk wie van de vier uiteindelijk De Volkskrant hebben benaderd (de krant schrijft met slechts ‘drie tipgevers’ te hebben gesproken, namelijk), maar onze bron bevestigt dat alle vier actief hebben meegewerkt aan het lek uit de groep.

Het plan om Yernaz aan de schandpaal te nagelen zou zijn opgevat in weer een andere WhatsApp-groep, genaamd “RMTK”. Deze groep hoort bij een Reddit-pagina genaamd “Reddit Model Tweede Kamer,” waar deelnemers net doen alsof ze Tweede Kamerleden zijn. Eén van hen werd ook lidgemaakt van Provocerende Politici, en die heeft de andere drie ook toegevoegd. Ze schrokken daar van de cultuur op dit tweede app-groepje (waar mensen bewust uitspraken deden om elkaar te kwetsen, zonder dat zij noodzakelijkerwijs de uitspraken zelf steunden), en hebben toen in de groep RMTK besloten om tot actie over te gaan:

Afbeelding

Dat u het dus weet: Yernaz is gepakt door een paar politiek actieve jongeren, met name van D66-huize. Waarvan er tenminste één electoraal belang heeft bij het kapotmaken van Forum voor Democratie, want er zijn gemeenteraadszetels te verdelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:Smerig dit....Dat is het gevaar van een leden partij. De PVV was zo verstandig om daar niet aan te beginnen.
Bij de PVV wordt er sowieso NIET gediscussieerd met linkse kwakbollen.
De moet je op een gegeven moment maar gewoon een eind in de ruimte laten zwetsen.

Wie namelijk niet discussieert maar steeds bepaalde kaarten trekt, krijgt bij de PVV een schop onder z'n hol.
Dat zouden ze bij FvD ook eens moeten doen. Net als het negeren van bepaalde kranten die alleen maar fout over je lullen.
Wat dat betreft doet Trump het goed, de kranten die altijd tegen hem zijn, gewoon d'r uit met dat journaille als er nieuws is.
Die mogen het dan uit de andere, wel objectieve kranten halen.

Ramautarsing zou trouwens ook beter moeten weten. Hij is slim genoeg. Of misschien mist ie toch een paar puntjes?
In niet-openbare discussie gaan met D66-ers, zonder onpartijdige getuigen erbij, leidt alleen maar tot ellende.
Hij kan dat beter doen op een forum zoals dit dan via WhatsApp.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

Een van de reacties:
Als het omgekeerde was gebeurd en D66-kandidaten waren er in geluisd door een FvD’er, dan was de wereld te klein voor de deugmoralisten en hadden ze van de daken schande geschreeuwd: ‘Een ontluisterend gebrek aan fatsoen en moraal, een verraderspartij, beneden alle peil, zo ga je niet met elkaar om…’ enz.
Laatst gewijzigd door King George op zo mar 04, 2018 10:21 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door Ariel »

Yernaz Ramautarsing trekt zich per direct terug als kandidaat voor Forum voor Democratie in Amsterdam.

Lees hier zijn verklaring:
"De afgelopen dagen is in de media consternatie ontstaan over opmerkingen die ik enige tijd geleden heb gemaakt in een besloten WhatsApp groep waar jongeren van diverse partijen over tal van onderwerpen van gedachten wisselden. In reactie op deze consternatie heb ik vandaag besloten om me - in het belang van FVD - terug te trekken als kandidaat voor Forum voor Democratie voor de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam.

Tijdens de openbaar geworden discussies heb ik advocaat van de duivel gespeeld en stellingen betrokken waar ik niet, althans zeker niet geheel, achter sta. Ik verkeerde in de veronderstelling dat het hier een vrije en vrijblijvende uitwisseling van ideeën betrof, maar dat blijkt achteraf een verkeerde inschatting te zijn geweest waarvoor ik de consequenties op me neem. Met name wil ik hierbij afstand nemen van de stelling dat ‘homorechten de samenleving dommer’ hebben gemaakt. Dit is beslist geen standpunt dat ik onderschrijf - en al helemáál geen standpunt van FVD! - en ik heb spijt dat de suggestie is ontstaan dat dit wél zo zou zijn.

Niettemin neem ik verantwoordelijkheid voor de nu ontstane situatie. Ik wil Forum voor Democratie niet verder belasten met de maatschappelijke commotie over mijn uitlatingen. Ik blijf Forum voor Democratie een warm hart toedragen en zal op 21 maart met volle overtuiging stemmen op Forum voor Democratie."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Forum voor Democratie (FVD)

Bericht door King George »

En die hypocrieten van D'66 zijn wel de laatsten die ook maar enig recht van spreken hebben het op een groot schreeuwen en vingerwijzen naar andersdenkenden te zetten.

Een van de reacties:
D'66 blijft andere politiek partijen bashen. Maar hoe staat het met hun eigen kandidaatsleden in Amsterdam, zoals Yassmine El Ksaihi, die pretendeert dat homoseksualiteit een zonde is in de Islam en D'66 die wel iedereen over vermeende uitlatingen de pan uitveegt? En Alexander Pechtold Penthouse Poroshebko met twee aanklachten, één voor het hele Russische volk beschuldigen en één voor de belasting van zijn Penthouse in Scheveningen?
Laatst gewijzigd door King George op zo mar 04, 2018 10:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie