Ik ben Nora.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

‘Ik ben Nora! Dé islamofobie-watcher in verkiezingstijd’
Persbericht donderdag 22 februari 2018

Vrijdag 23 februari gaat het project ‘Nora’ van start. Nora is een Nederlandse moslima en een digitale personage – welbespraakt én deskundig. Zij registreert in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart islamgerelateerde uitspraken van (vooral) politici, journalisten en opiniemakers.

Via e-posters zal zij op Facebook, Twitter en Instagram vervolgens bijna dagelijks commentaar geven op uitspraken die discriminerend, stigmatiserend of islamofoob zijn – of daar dicht bij in de buurt komen. Haar uitspraken op sociale media licht zij uitgebreider toe via de website http://www.noraspreekt.nl.

Het doel van ‘Nora’ is om meer bewustwording te creëren over islamofobie, stigmatisering en discriminatie. Aan dit project zullen in netwerkverband vele honderden organisaties en individuen meewerken, zowel islamitische als niet-islamitische.

‘Verdachte uitspraken’ kunnen worden gemeld bij ‘Nora’ via [email protected].

‘Nora’ is een initiatief van Stichting Humanislam – http://www.humanislam.com.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door King George »

Volg Nora via:

Twitter: @NoraSpreekt
Instagram: @noraspreekt
Facebook: https://www.facebook.com/noraspreekt/<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Spannend.....

Nora op twitter.
Hallo, ik ben Nora! Ik houd de komende dagen in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen politici, journalisten en opiniemakers in de gaten die islamofobe uitspraken doen. En die krijgen een keurig antwoord! Volg me op @NoraSpreekt en via de hashtag #noraspreekt.

Nora op feestbook
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Dit is Nora, en hij heet eigenlijk Greco Idema.

Afbeelding

En dit is zijn partner Enis Odaci. Hij is ook Nora.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Nora het virtuele kopvod meisje heeft gesproken .

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Pizzaman »

Zeg eens Nora, is het zo dat jij een door Rutte betaalde deughoer bent met een seksualiteistcrisis? Wat zielig voor je. :muslima:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

:finger: De moeder van Nora.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Spannend.....

Nora op twitter.
Hallo, ik ben Nora! Ik houd de komende dagen in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen politici, journalisten en opiniemakers in de gaten die islamofobe uitspraken doen. En die krijgen een keurig antwoord! Volg me op @NoraSpreekt en via de hashtag #noraspreekt.

Nora op feestbook
Hallo Nora!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Goeie reactie Teva.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Er is weer een nieuwe Nora.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Teva Teff »

Context van Hoogwerfs uitspraak
Veel leesplezier.
En geef een seintje als deze mooie interreligieuze tekst ( die vooral voor niet religieuzen bedoelt lijkt te zijn ) jouw mening over moslimmutshoofddoekjes heeft doen veranderen.
Teva Teff

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Teva Teff »

Erg veel bijleren doen ze niet.
De heren van Nora.
Nora kletst.
Afbeelding
Teva Teff

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Teva Teff »

Ga snel kijken!
Morgen kan deze bijdrage al weer gewist zijn.
https://www.facebook.com/noraspreekt/?hc_location=ufi
Afbeelding
Teva Teff

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Teva Teff »

Mijn islamofobiebijdrage is gewist.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Mijn islamofobiebijdrage is gewist.
Lullig. :huh:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Mijn islamofobiebijdrage is gewist.
Lullig. :huh:
Meneer de IslamoTurk wil wel graag de progressieve Nederlandse tolerante bruggenbouwende huma-moslim uithangen en krijgt daarmee zelfs een mooi opgepoetst podium op de televisie.
Maar Enis Odaci blijft een doorsnee moslim, een Turk die veel beter op zijn plek is in Turkije tussen zijn landgenoten en medemoslims.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ali Yas »

Een neutrale omschrijving van de hoofddoek...

Eens zien...

De islamitische hoofddoek is een religieus symbool, uitsluitend gedragen door vrouwen, al dan niet vrijwillig, als openbaar zichtbaar teken van islam, een Arabisch woord dat "onderwerping" betekent. We kunnen deze hoofddoek dus opvatten als een oproep tot onderwerping aan de religieuze sekte der moslims, waarvan de kampioen Mohammed de kans dat vrouwen de hemel bereiken inschatte als zeer klein.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Teva Teff

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Teva Teff »

NRC: Wie is de zelfbewuste Nora die islamofobie wil tegengaan?
Subsidie van Stichting Democratie en Media

Het islamitische personage heeft in korte tijd op social media veel reuring veroorzaakt, aldus Odaci. “Je ziet zowel pro-islam- als anti-islamreacties en sommige twitteraars gaan met elkaar in discussie. Daar hoopten we ook op.” Nora is in ieder geval actief tot een week na de gemeenteraadsverkiezingen en wordt bij succes “nieuw leven ingeblazen”.
Voor dit project hebben Odaci en zijn collega’s subsidie ontvangen van Stichting Democratie en Media. Om hoeveel geld dit gaat, maakt Odaci pas bekend na evaluatie van het project. Dan volgt een financiële verantwoording op de website, zo belooft hij.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Afbeelding

HOERRRRRR
Enorme ZUCHT van de dag weer. Achter het digitale betweterhoofddoekje Nora zitten maar liefst vier redacteuren en tien experts, die daar met zijn allen een subsidie van Stichting Democratie en Media voor krijgen (spiegel).

Voor dat geld (uiteraard willen de heren niet zeggen hoeveel) vallen zij mensen die wel een bijdrage aan de samenleving proberen te leveren lastig. Nou ja, lastigvallen. Ze plaatsen maar liefst een hele tweet per dag. Nou ja, een tweet per dag. Bijna iedere dag. Gelukkig zijn het wel ontzettend scherpe tweets. Zo wordt in de laatste editie Shirin Musa aangevallen omdat ze moeite heeft met het woord 'moslimfeminisme'. Een vrouw die iedere dag met haar hoofddoek in de modder staat op te komen voor vrouwenrechten afpissen omdat je het niet met haar woordkeus eens bent. Is dat nou wat Stichting Democratie en Media verstaat onder "totalitaire verschijnselen in het maatschappelijke en politieke leven te bestrijden, te ijveren voor een daadkrachtige democratie en voor pluriforme, opiniërende media"? Ja dus. Nepaccount Nora Spreekt is niets anders dan een muslim grooming gang die zich vermomt als hoofddoekpoppetje.

https://www.geenstijl.nl/5141029/digitale-bukkake/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
totalitaire verschijnselen in het maatschappelijke en politieke leven
Ik heb daar wel een bepaald beeld bij.

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif]

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ariel »

Wie is Nora? Bezoek aan de man achter de moslima

Margriet Oostveen in Hengelo

Poging tot gesprek met de man achter een moslima tegen 'islamofobie'.

Enis Odaci staat goed bekend bij de Stichting Democratie en Media. Hij is eindredacteur van Nieuw Wij, een platform dat culturen, religies en burgers wil 'verbinden'. En hij heeft een groot netwerk.

Odaci leest 'bewust' geen krant, zegt hij, wanneer we elkaar voor een moeizaam gesprek treffen in de bibliotheek van zijn woonplaats Hengelo. Odaci bedoelt dat hij geen volledige krant leest, maar 'alle' losse artikelen over islam en 'islamofobie'. En niets anders. 'Dat is mijn werk', verklaart hij. Zodoende vindt Enis Odaci dat de Volkskrant een 'bedenkelijke krant' is geworden. Ook in Trouw is hij teleurgesteld.

Wie nooit een krant van voor naar achter leest, zeg ik, krijgt natuurlijk wel een wat verwrongen beeld: zo zie je nooit eens welke aardige stukken er naast jouw selectie 'islamofobie' staan.

'Dat is jouw mening', zegt Enis Odaci.

De Stichting Democratie en Media (hierna SDM) deed een oproep voor een campagne om moslimdiscriminatie ter discussie te stellen. Wie een 'ludieke actie' bedacht, kon een subsidieaanvraag indienen. Enis Odaci's voorstel kreeg zo'n subsidie (hoeveel wordt pas later bekend gemaakt). Zo ontstond 'Nora', een digitaal personage in de vorm van een 'assertieve' moslima.

Volgens de introductie op Odaci's website Humanislam.com werken aan Nora 'in netwerkverband vele honderden organisaties en individuen' mee. Via Twitter, Instagram en Facebook geeft Nora commentaar op uitspraken uit de media die 'discriminerend, stigmatiserend of islamofoob' zijn. Maar volgens wie precies? Die vraag dringt zich wel op, sinds Nora in de lucht is. Ten eerste omdat moslimvrouwen van vlees en bloed in Nederland al enige tijd hun nek uitsteken en dus zelf wel hun zegje kunnen doen. En vooral om hoe Nora vrouwenactivist Shirin Musa aanpakte, de oprichtster van Femmes for Freedom.

Nora citeerde een uitspraak uit een interview in NRC met Musa, die 'moslimfeminist' daar een stom woord noemt, omdat feminisme over gelijke mensenrechten gaat. Nora zegt daarop: '...gelovige vrouwen uitsluiten noem ik in ieder geval géén feminisme'.

Alleen: Shirin Musa sluit nu juist niemand uit. Met hoofddoek en al komt zij als weinig anderen op voor de mensenrechten van gelovige vrouwen in Nederland. En ze heeft daar al genoeg last mee. Dus toen ik Nora zo zag jokken in olijke stripvorm, vroeg ik me op Twitter af van wie deze giftige propaganda eigenlijk afkomstig was. En toen dat Enis Odaci bleek te zijn, vroeg ik om een gesprek.

Odaci werkte vroeger als verkeerskundig ingenieur. Na 9/11 ging hij zich steeds meer bezighouden met 'het bestrijden van polarisatie'. Dit staat op de website van Humanislam, de stichting die hij daartoe in 2009 oprichtte. Sinds januari van dit jaar kwam daar nog 'Bureau Heilige Zaken' bij: zijn 'start-up voor reli-professionals'. Lees ik ook op die website, want met mij wil Odaci niet over zichzelf praten. Na één assertieve tweet blijk ik kansloos. Assertieve Nora mag moslimdiscriminatie vrij ter discussie stellen; daarop kritisch reageren is nu ook weer niet de bedoeling.

Enis Odaci schudt bij elke vraag het hoofd. Hij beroept zich steeds op 'het team' en alle 'deskundigen' achter Nora die haar teksten schrijven en alle reacties op 'wetenschappelijke' wijze zullen verzamelen. Dit om met die 'data' iets zichtbaar te maken over 'islamofobie' in Nederland.

Enis Odaci noemt mijn vragen een uur lang 'agressief' en 'emotioneel'

Ik kan weinig anders dan de vraag herhalen wie die mensen dan zijn. En hoe 'wetenschappelijk' data over islamofobie eigenlijk zijn, wanneer die berusten op een verzonnen stripfiguurtje.

(Later vraag ik aan directeur Nienke Venema van SDM of ze daar hebben geverifieerd of al die deskundigen op wie Odaci zich beroept, ook bestaan. Dit blijkt niet het geval. SDM weet alleen zeker dat er achter Nora 'een kern van vier mensen zit, onder wie twee vrouwen'. Venema kent er zelf drie. Wie de teksten schrijft is niet duidelijk.)

Odaci noemt mijn vragen een uur lang 'agressief' en 'emotioneel'. Zegt met priemende vinger: 'Ik blijf net zo lang pingpongen tot jij de goede vraag stelt'.

En zo verlies ik mijn geduld. Ik zeg dat in Nederland de journalist de vraag bepaalt.

Wat ik daarmee bedoel.

Dat we hier niet in Turkije zijn, zeg ik. Uh-oh. Het land zonder persvrijheid, bedoel ik.

'Het is schokkend hoe raciaal jij denkt', zegt Enis Odaci, zoon van een Turkse gastarbeider.

En ik neem me voor het zo dan ook maar op te schrijven. De lezer mag oordelen. Goed voor de discussie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ik ben Nora.

Bericht door Ali Yas »

Zelfs bij de Volkskrant krijgen ze nu de kriebels. Dat zegt wel wat, maar het is te weinig. Het schokkende bericht over de massa-kinderslavernij van Telford was toch nog iets te brisant voor ze.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie