Nieuws uit Amsterdam

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Tja!!! D66 en veiligheid is geen goed huwelijk.
Ondernemers geplaagd door inbraken na weghalen cameratoezicht

Winkeliers op het Sierplein in Slotervaart zijn de afgelopen jaren zeventien keer het doelwit geweest van inbrekers. Ze zien een direct verband met de verwijdering van toezichtcamera's in het gebied.

Onder aanvoering van D66 besloot de gemeenteraad in 2014 dat er minder cameratoezicht nodig was in de stad. Toenmalig burgemeester Eberhard van der Laan zag dat niet zo zitten, maar besloot de wens van de gemeenteraad op één plek uit te voeren. En dat was het Sierplein, beschrijft Het Parool vandaag.

Het plein was sinds plaatsing van de camera's in 2012 juist een stuk veiliger geworden. Een meerderheid van de buurtbewoners was dan ook voor de camerabewaking in het winkelgebied. Een drogist vertelt in de krant hoe hij in 2014 nog tevergeefs naar een inspraakavond ging. 'Dat was niet echt inspraak te noemen want de dag voor de bijeenkomst waren de camera's al weggehaald. Het gebeurde zonder overleg, en zonder alternatief.'

Weinig vertrouwen
Sindsdien zijn volgens Het Parool vrijwel alle ondernemers op en rond het plein doelwit geweest van een inbraakpoging. Ook bij omwonenden dringen criminelen binnen. De winkeliers nemen zelf maatregelen, maar die zijn duur. Ze hebben er weinig vertrouwen in dat de situatie verbetert zonder terugkeer van het cameratoezicht.

Achmed Baâdoud, nu nog stadsdeelbestuurder van Nieuw-West, is verrast door de cijfers. 'Als blijkt dat het beschreven patroon klopt, zal ik de eerste zijn om aan de burgemeester te vragen om de camera's weer terug te hangen', zegt hij in de krant.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Politie Amsterdam. Waarom zou je keurig in een uniform lopen als het zo ook kan....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In Het Parool zijn getuigeverslagen te lezen van de winkeliers. En daar wordt een mens niet vrolijk van. Ik citeer:
Op de haarscherpe beelden die snackbar­eigenaar Mumir van Snackkebab op zijn telefoon laat zien, zijn de jonge mannen goed zichtbaar, ondanks de capuchon die ze strak om het hoofd hebben gebonden. Zeven minuten lang liepen ze door zijn cafetaria.
De buit? Een paar tientjes, en een iPad die er deze keer toevallig nog lag. Want dit was het derde jaar op rij dat er 's nachts mannen in zijn zaak stonden.

Snijwonden
In de nacht van 27 februari was niet alleen de Snackkebab het doelwit. Vroeg in de morgen hebben zeker zeven, en mogelijk nog meer winkeliers, inbrekers op bezoek gehad. Het reis­bureau vlak achter het Sierplein, de drogisterij, kledingzaak Van Vuuren, de Indiase supermarkt aan de Johan Huizingalaan en daar­tegenover ook het kledingreparatieatelier. En verderop de Thai, voor de tweede keer al.

Eerder die maand was het ook voor de tweede keer dit jaar raak bij kapsalon Malika. Dit keer zaten er bloedsporen op het gebroken glas. Snijwonden dus. Waar hadden de daders dat voor over? De buit bestond uit een collectebus met munten, voor de moskee. Maar alle getroffen ondernemers zeggen hetzelfde. De schade van de inbraken is oneindig veel groter dan de opbrengst voor de dieven.

Er is steevast meer braakschade dan buit.
Bij de bakker weten ze niet precies meer hoe vaak er al ingebroken is. De Trekpleister werd vorig jaar zomer door een gewapende man zelfs overvallen op klaarlichte dag, net als kort daarvoor het tankstation van de Esso om de hoek. Bij de Albert Heijn ging in 2015 een steen door de ruit waarna een inbreker doodleuk binnenstapte.

Tralies van betonijzer
Er is in dit gebied bijna geen winkelier te vinden waar de inbrekers nog niet binnen zijn geweest. Een uitzondering is de fietsenmaker, die tralies van betonijzer achter zijn ramen heeft geplaatst.

Ook aan de zaak van groenteboer Mahmut Ceylan zijn de inbrekers voorbijgegaan, na een mislukte poging aan de achterkant. "Maar de afgelopen jaren heb ik thuis, in de buurt van het Sierplein, drie keer inbrekers binnen gehad. Mijn kinderen kijken nu soms eerst door het raam voor ze naar binnen durven te lopen. Dan breekt je hart, als vader."
De fietsenmaker heeft eens gekeken hoe winkeliers in het thuisland hun winkel beveiligen.
Inderdaad, tralies helpen heel goed. Het is niet voor niks dat woonhuizen daar geen ramen hebben aan de straatkant of indien wel, hoog geplaatst met stevige tralies.
Het groeiend aantal inbraken is volgens alle betrokken winkeliers direct te koppelen aan het weghalen van de camera's op het Sierplein. Want in 2014 besloot de gemeenteraad, onder aanvoering van D66, dat er minder cameratoezicht in de stad nodig was, omwille van de privacy.
Dat inzicht van de winkeliers over camera's kunnen de politici missen als kiespijn.

https://www.parool.nl/amsterdam/nu-came ... ~a4587888/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam hadden ze weer te maken met een onwelwording.
Onwel geworden automobilist rijdt tegen stoplicht
De bestuurder werd onwel en verloor de macht over het stuur. De auto vloog voor het Scheepvaartsmuseum uit de bocht en knalde tegen een stoplicht.

Volgens de politie moesten meerdere omstanders de auto ontwijken. Enkelen raakte hierbij lichtgewond maar hoefden niet mee naar het ziekenhuis.

De onwel geworden bestuurder is met onbekend letsel afgevoerd naar het ziekenhuis. De weg is inmiddels weer vrijgegeven.
https://www.parool.nl/amsterdam/onwel-g ... ~a4588697/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

De Amsterdammers die niet voor Groen Links en D66 gekozen hebben gaan een leuke tijd tegemoet.
Woede in raad na motie GroenLinks en D66

Amsterdam: laat krakende asielzoekers zitten

AMSTERDAM - Eigenaren van gekraakte panden waar uitgeprocedeerde asielzoekers in zitten worden door de gemeente Amsterdam gevraagd deze voorlopig niet te laten ontruimen. Dat heeft waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen in een brief aan de gemeenteraad laten weten.

Hoewel kraken, zoals Van Aartsen in zijn brief aangeeft, een strafbaar feit is, worden huiseigenaren van wie hun pand bezet is door de krakers nu door de gemeente gevraagd hun verzoek tot ontruiming op te schorten. Dit plan kwam uit de koker van GroenLinks-voorman Rutger Groot Wassink, die tijdens de laatste gemeenteraadsvergadering van 14 maart een motie indiende die werd aangenomen door een linkse meerderheid in de raad. Ook D66 stemde mee.

„Het college stelt voorop dat uw wens om barmhartigheid te betrachten jegens deze kwetsbare groep ons aan het hart gaat”, aldus Van Aartsen. „Wat het college kan, en ook zal doen, is aan eigenaren van gekraakte panden vragen om te overwegen hun verzoek tot ontruiming voor bepaalde tijd op te schorten.”

Volgens Van Aartsen is het Openbaar Ministerie in Amsterdam bereid om samen met de pandeigenaar te kijken „naar een later moment van ontruimen om zo de groep langer in het pand te laten verblijven.” Van Aartsen merkt wel op dat de eigenaar hier geenszins toe verplicht is. De rechter heeft onlangs zelfs nog bepaald dat het feit dat de krakers op straat komen te staan geen reden is om niet of later te ontruimen.

Van der Laan
GroenLinks, nu de grootste partij in de Amsterdamse raad, wil al tijden de voorzieningen voor uitgeprocedeerde asielzoekers uitbreiden, maar botste daarover regelmatig hard met wijlen burgemeester Eberhard van der Laan (PvdA). Die hanteerde een ’rode lijn’ en zorgde ervoor dat niemand op straat hoefde te slapen, maar vreesde een aanzuigende werking als ook overdag opvang wordt geboden aan uitgeprocedeerde asielzoekers.

Van der Laan protesteerde vorig jaar mei nog fel tegen de plannen van GroenLinks en vond dat Groot Wassink met een motie een ’schijnoplossing’ aandroeg en de gemeenteraad op het verkeerde been zette. „Ik weet zeker zeker dat tachtig procent van de Amsterdammers en misschien wel meer die rodelijngedachte zoals wij die nu al vijf, zes jaar doen, van harte ondersteunt. Maar ik weet inderdaad dat hier in de raad eigenlijk wel een meerderheid is die veel verder zou willen gaan. Als je dat doet, kom je op een gegeven moment te ver af te zitten van wat de hoofdstroom in Amsterdam vindt”, aldus Van der Laan.

12 panden gekraakt
Tijdens het paasweekeinde werden door activisten en uitgeprocedeerde asielzoekers van de beweging ’We are here’ maar liefst twaalf panden in de Rudolf Dieselstraat gekraakt, omdat zij de bed-bad-broodvoorzieningen die de stad biedt niet voldoende vinden.

De eigenaar van de panden, woningcorporatie Ymere, heeft aangifte heeft gedaan van de kraak en doet morgen opnieuw aangifte van nieuwe kraak. „Laat duidelijk zijn dat we hier niet gelukkig mee zijn”, zegt een woordvoerder van Ymere. „De huidige woningen worden tijdelijk verhuurd aan studenten, daarna gaan de woningen tegen de vlakte en zullen er 250 sociale huurwoningen verrijzen. We kennen de motie van GroenLinks en D66, hebben begrip voor de situatie van de uitgeprocedeerde migranten, maar willen ook dat mensen de wet respecteren. Alle procedures zijn daarom in gang gezet.”

Woensdagavond wordt de kwestie behandeld in de gemeenteraad van Amsterdam. VVD-raadslid Marianne Poot: „Als dit een voorbode is van het kraakbeleid dat onder een nieuw college mogelijk is, dan houden wij ons hart vast.” Poot gaf aan dat haar partij bereid was aangifte te doen als Ymere dat niet zou doen. „Want kraken is wettelijk verboden.” VVD-Tweede Kamerlid Daniel Koerhuis heeft om opheldering gevraagd bij minister Ollongren (BZK). Hij wil weten of de minister kan ingrijpen en noemt de situatie ’onacceptabel’.

Grote rechtsongelijkheid
Fractievoorzitter Annabel Nanninga van Forum voor Democratie in Amsterdam laat weten dat het „absurd” is dat het kraakverbod in de hoofdstad niet wordt gehandhaafd. „Wetgeving geldt voor alle Nederlanders. We schorten toch ook niet zomaar het innen van gemeentebelastingen op? Dit is grote rechtsongelijkheid en een idioot signaal naar de Amsterdammers en de rest van Nederland. Eigenlijk zegt Amsterdam: het is een criminele daad, maar we doen er niets aan.”

Kraakcircus
Ook CDA’er Diederik Boomsma is ontstemd. „Volkomen absurd dat we überhaupt al in deze situatie zijn beland dat keer op keer nieuwe panden worden gekraakt. Het is strafrechtelijk verboden! Waarom wordt het verbod niet gehandhaafd? Dit kraakcircus moet eindelijk stoppen. De gemeente moet eindelijk zijn verantwoordelijkheid nemen en de wetten van dit land handhaven, en niet de kosten van het eigen falen via een soort morele chantage op particuliere pandeigenaren afwentelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Vroeger deden ze alles met paarden want er was niks anders. Ja er was ook luchtvervuiling door de kolenstook. En dus klaagde men over zowel de paardenpoep (met stank) als over de rook.
Ooit gehoord van de Grote Paardenmestcrisis van 1894 ?
Dat zag er zo uit:

Afbeelding
In de 19e eeuw was het stedelijke transport van mensen en goederen vrijwel volledig afhankelijk van paardenkracht. Nu lijkt dit principe een stuk veiliger en milieuvriendelijker dan de hedendaagse automaatschappij, maar niets is minder waar. De enorme aantallen paarden in de Westerse steden zorgden namelijk voor nog veel grotere problemen, waaronder ziektes, verkeersdoden, geluidsoverlast, en het ergste van allemaal: een gigantisch overschot aan mest.
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/grote- ... s-van-1894

Ik kan mij indenken dat in de vroegere tijden men nog meer behoefte had aan lekkere geurtjes dan tegenwoordig. Parfum !
En dan lees ik nu over ophef over een hoop paardenpoep voor een luxe geurtjeswinkel.

Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1877777 ... de-paarden
Excuses van politie Utrecht voor poepende paarden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Femke piekert niet hoor. Femke weet het al zeker dat ze dat wordt. . Wedden?
Femke Halsema: 'Ik loop te piekeren over mogelijk burgemeesterschap'

Femke Halsema heeft zich gisteravond, terwijl ze dat eigenlijk niet wilde, uitgelaten over de geruchten dat ze de nieuwe burgemeester van Amsterdam gaat worden.

Dat deed ze in Radio Kunststof op Radio 1. Presentatrice Petra Possel vertelde aan het begin van de uitzending dat Halsema de redactie had gevraagd om niet over de geruchten te praten en ze legde dat aan Halsema voor.

'Het ongemak is natuurlijk dat ik er niks over kan zeggen', reageerde Halsema. 'Er is geen profiel (de gemeenteraad stelt een profiel op waaraan de nieuwe burgemeester moet voldoen, red.), ik loop er wel over te piekeren vanzelfsprekend. Maar ik weet het niet.'

Halsema is nu zo'n acht jaar uit de politiek. 'Ik heb sindsdien eigenlijk heel verschillende dingen gedaan, maar me nooit meer met de politiek bemoeid. (...) Wat mij altijd moeilijk valt en tegelijkertijd vind ik dat ik er niet te veel over moet zeuren, dat is dat het moment dat ik mijn hoofd om de hoek steek het direct over politiek gaat en ik eigenlijk meteen weer terug gedrukt wordt in het sjabloon waar ik acht jaar geleden heel bewust uit ben gestapt.'

Possel wierp tegen dat Halsema wel bekend is geworden door de politiek. 'Zeker, en dus moet ik er niet over zeuren', stelde Halsema. 'Daar ben ik me ook heel goed van bewust. Alleen het is soms net alsof een individuele mening haast niet meer kan omdat je elke keer de woordvoerder van een groep lijkt te worden terwijl ik dat niet meer ben en niet meer wil zijn.'

Waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen heeft eerder aangegeven dat hij voor 1 juli een nieuwe burgemeester wil. Toch is het zeer de vraag of dat gaat lukken. Er is, zoals Halsema aangaf, vooralsnog geen profiel.

Wel is duidelijk dat een meerderheid van de gemeenteraad graag wil dat de burgemeester een vrouw moet worden. Ook heeft Rutger Groot Wassink van GroenLinks, de grootste partij van de stad, aangegeven dat zijn partij de nieuwe burgemeester wil leveren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

"GroenLinks-leider Femke Halsema wil geen burgemeester van Amsterdam worden, als die vraag haar ooit gesteld zou worden. Ze zei dat zaterdag in het radioprogramma Tros Kamerbreed. "

En dan is er sprake van veranderd inzicht nu?
Femke Halsema: 'Ik loop te piekeren over mogelijk burgemeesterschap'
http://www.at5.nl/artikelen/180560/femk ... esterschap

En dan is er:
Houd Halsema uit de Stopera
https://www.petities24.com/houd_halsema_uit_de_stopera

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door King George »

Amsterdam in een notendop de laatste week:

X Femke Halsema burgemeester.

X Corporatiewoningen in de Rudolph Dieselstraat in bezit genomen door illegalen; Bewoners weggejaagd; GL en Van Aartsen steunen illegalen.

X Ajax voor het vierde achtereenvolgende seizoen met lege handen.



Kortom:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef: X Ajax voor het vierde achtereenvolgende seizoen met lege handen.
En dit ondanks de Marokkaanse versterking in de gelederen. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Pilgrim »

Telegraaf sloopt Femke ‘Two Face’ Halsema als burgemeester van Amsterdam

Bert Brussen, 14-04-2018

Afbeelding

'Rancuneus is de groene prinses bovendien'

“Het draagvlak onder de Amsterdammers voor een burgemeesterschap van Femke Halsema is allesbehalve breed. Ze is onder een fors deel van de hoofdstedelingen omstreden, er is zelfs een petitie opgestart om haar uit de Stopera (het stadhuis van Amsterdam) te houden. Mensen vinden haar kil, berekenend en te uitgesproken groen geschilderd door haar partijlidmaatschap.

Het in de profielschets verlangde ’gevoel voor humor’ dat de nieuwe burgemeester zou moeten hebben, is aan het Binnenhof ook bepaald niet de eerste eigenschap die Halsema wordt toegedicht.

Daar herinnert men zich nog vooral hoe Halsema Jan en alleman de maat nam over het milieu, terwijl ze zelf in een vervuilende diesel naar het Binnenhof reed. Ook wordt herinnerd hoe Halsema anderen de maat nam over de multiculturele samenleving, terwijl ze zelf haar kinderen van een ’zwarte’ school haalde na nare ervaringen met moslimkinderen. „Kinderen zijn geen sociaal experiment”, klonk het toen ineens. Halsema bleek een vrouw met twee gezichten.

Rancuneus is de groene prinses bovendien, want in haar in 2016 verschenen memoires werden anekdotes verdraaid of aangedikt ten gunste van zichzelf en ten nadele van anderen met wie kennelijk nog een appeltje te schillen was. Kortom: met veel genoegen wordt in Den Haag niet teruggeblikt op de politieke carrière van Halsema, die de PvdA ooit verliet omdat ze dacht bij GroenLinks sneller carrière te kunnen maken.”


LOL @Telegraaf. Funny because true.

(U kunt nu de petitie tekenen.)

http://politiek.tpo.nl/2018/04/14/teleg ... amsterdam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De Telegraaf schreef:Nu Halsema’s partij de grootste in de hoofdstad is geworden, heeft die een dikke vinger in de pap gekregen bij het uitzoeken van de nieuwe burgemeester.
Jammer dat bij De Telegraaf het volgende aan de aandacht ontschoten is. In den lande stelt de PvdA niks meer voor. In 2014 daalde de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen in Arnhem van 7 naar 5 zetels en kwam daarmee, samen met de VVD op de derde plaats te staan. De winnaars waren D66 (8) en SP (8).

De Partij voor de Allahtonen (PvdA) mag zich heden beschouwen als een kruimelpartij die nog een teken van leven geeft als hij onder de loep wordt genomen. En toch wordt zo maar een Marokkaanse moslim van - uiteraard bedenkelijk kaliber. Alle moslims zijn bekwame onbetrouwbare parasieten op onze beschaving - tot burgemeester aangesteld van Rotterdam en jongstleden een ander in Arnhem. Beide Marokkaanse islamitische parasieten, die de profeet niet voor zijn afgrijselijke kop wilden stoten, hadden geenszins behoefte zich aan te passen aan onze beschaving. Zij zijn lid van . . . de PvdA.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door King George »

Zullen het koppel Lievense/Van der Graaf ook nog op audiëntie komen als Halsema burgemeester wordt?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Enig, Groenlinks en D66 aan de macht. Je zal er maar voor gekozen hebben. Bewoners verzuipen in belastingen. Net zoals dit gezin.
AMSTERDAM - Niet iedereen wil een huis kopen in Amsterdam; er is een gezin dat zegt weggejaagd te worden uit de stad.

De erfpachttarieven van de gemeente Amsterdam beginnen namelijk hun eerste slachtoffers te eisen. De toekomstige kosten zijn zo hoog dat gezinnen de stad worden uitgejaagd. De familie Ebbinge dreigt maandelijks maar liefst 500 euro extra aan de gemeente te moeten afdragen.

Erfpacht is een hele zware belasting die gemeenten heffen omdat ze de grond zogenaamd niet verkopen aan de eigenaar van een huis. Deze ’boete’ op een koophuis levert Amsterdam jaarlijks miljoenen euro’s op.

In de Prinses Irenebuurt is de tol zo ongeveer het hoogst van heel Amsterdam. De hele buurt gaat gebukt onder de toekomstige lasten. Mensen slapen er zelfs niet meer van.

„Toen we dit huis van 120 vierkante meter een kleine twintig jaar geleden kochten, wisten we dat het op erfpacht stond”, zeggen Ben en Wendela Ebbinge. Ze woonden in de Rivierenbuurt, op drie hoog achter, maar toen Wendela zwanger werd, kwam er behoefte aan meer woonruimte. „We wisten ook dat de afdracht aan de gemeente in 2028 omhoog zou gaan. Maar de erfpachtbedragen die de gemeente nu eist gaan ons voorstellingsvermogen te boven.”

Ben en Wendela kunnen de erfpacht ook afkopen. Dan hoeft de familie in elk geval voor erfpacht nog maar één allerlaatste keer langs de kassa van de gemeente. Dat kost de familie 230.000 euro. „Dat is niet te doen voor een gewoon gezin. Dan rest ons maar een uitweg: verhuizen uit Amsterdam.”

„Onze buurvrouw is hier vijftien jaar geleden komen wonen. Die twijfelde toen of ze in de Concertgebouwbuurt ging wonen of hier. Ze koos voor een tuintje. Huilend zegt ze nu dat ze het toen anders had moeten doen.”

Canon
Ooit werd erfpacht in het leven geroepen als iets heel sociaals, om Amsterdammers betaalbaar in de stad te kunnen laten wonen. De gedachte was dat woningen betaalbaarder zouden zijn als niet voor de grond zou worden betaald, maar de gemeente voor het gebruik van de grond een vergoeding in rekening zou brengen, de zogeheten canon.

Zo werden koopwoningen bereikbaar voor de meeste mensen. Ebbinge: „Maar wie kan nu 500 euro per maand aan extra woonlasten betalen? Dat is de maandhuur van een sociale huurwoning. Voor iedereen een grote hap uit zijn of haar besteedbare inkomen. Alleen voor het gebruik van de grond!”

De volgende hindernis voor de familie wordt de verkoop van het huis. Want, wie wil een huis kopen waarbij de gemeente maandelijks zijn hand ophoudt om 500 euro te incasseren? Of waarbij die afdracht in één klap kan worden afgekocht voor 230.000 euro? Ebbinge weet het niet. „Rijke Russen of Chinezen misschien. Of voor de medewerkers van de EMA, het medicijneninstituut dat naar de stad komt. Er wonen hier al aardig wat expats in de buurt voor wie die bedragen neer te tellen zijn. Maar voor Amsterdamse gezinnen wordt het onhoudbaar.”

Waar ze op hopen? „We hopen dat Alexander Brenninkmeijer (de voormalige Nationale Ombudsman, red.) burgemeester wordt. Dan zal de stad met gevoel voor de bewoners worden bestuurd. Iemand die luistert. We hebben vorig jaar ingesproken bij de gemeente en er zijn handtekeningen voor een referendum verzameld. Dat is allemaal terzijde geschoven. Dat voelt zo onrechtvaardig.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is de marktwerking die de prijs van grond en huis bepaalt

De gemeente is niet altijd onredelijk met het verkopen van nieuwe grond. Het zijn de projectontwikkelaars die tegen elkaar opbieden. Wat GroenLinks moet doen is de grond voor een vaste prijs verkopen – dus niet via tendering - waarbij het maximale winstpercentage voor de projectontwikkelaar niet hoger mag zijn dan bijvoorbeeld 20%. Anders gezegd: verkoopprijs huis = grond + bouwkosten + winstpercentage van max. 20%. Hierdoor wordt tegemoet gekomen aan een van de eerste levensbehoeften van het volk: betaalbare woonruimte.

Het gezin dat weggejaagd wordt is zijn eigen schuld. Domme mensen, die toen ze het huis kochten niet eerst hebben nagedacht. De gemeente mag pas de canon verhogen na afloop van een vastgestelde periode.
Op een kavel in de populaire Houthaven werd vorig jaar geboden bij een door de gemeente vastgestelde laagste prijs van 468 euro per vierkante meter. Een vrijwel identieke kavel werd dit jaar 'getenderd' met een minimumprijs van 851 euro per vierkante meter.

Volgens Erwin Daalhuisen van vastgoedadviseur Fakton Consultancy zijn de grondprijzen door schaarste doorgeschoten. 'Tijdens de kredietcrisis daalden de grondprijzen van Amsterdam weinig. De bouw viel stil. Bouwers durfden bij die hoge grondprijzen geen projecten te beginnen. Na de crisis was er extra vraag naar woningen, maar die zijn niet gebouwd. Daardoor stijgen de huizenprijzen en de grondprijzen nu zo hard.'

Het Parool 18-12- 2015
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In de Kolenkitbuurt: de mysterieuze plotselinge ontbranding van een vuilnisauto.

Afbeelding
Meerdere ramen gesprongen in Kolenkitbuurt door explosie in vuilniswagen
Een vuilniswagen van de gemeente is vanochtend helemaal uitgebrand, de vlammen in de Ferdinand Huyckstraat kwamen metershoog, is ook op beelden te zien.Vlak na het ontstaan van de brand was er een explosie rond de vrachtwagen. Die explosie was zo zwaar dat ramen van huizen in de buurt gesprongen zijn.
http://www.at5.nl/artikelen/181341/meer ... ilniswagen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:In de Kolenkitbuurt: de mysterieuze plotselinge ontbranding van een vuilnisauto.
Wat een raar verhaal. Een vuilnisauto die spontaan ontploft. :thinking: Ik ben benieuwd of we daar nog meer informatie over krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

In 1959 is de enige vuilnisauto van Purmerend ontploft.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:In 1959 is de enige vuilnisauto van Purmerend ontploft.
[icon_lol.gif] Oké...Oké....Een ontplofte vuilnisauto's is dus niet abnormaal. Het gebeurd vaker...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Twitterbericht,
Mensen, een vriendin van mij en haar vriendje zijn gisteravond rond 23.30 in elkaar getrapt door 5 helden met Noord-Afrikaans uiterlijk, o.a. hersenschudding, 2 voortanden kwijt, bij begin Singel, vlakbij tunneltje richting C.S. Anyone?
Stel door vijf man in elkaar geslagen op Koningsdag: 'Twee voortanden kwijt'

'We liepen op het Singel toen mijn vriendin een woordenwisseling kreeg met nog iemand. Ze kreeg al snel een duw, dus ik ging er op af.' Vanaf dat moment loopt het uit de hand. Zo'n vijf man beginnen op Danny* en zijn vriendin in te slaan.

Wat een feestdag was, eindigde voor het stel in een nachtmerrie. Er wordt grof geweld gebruikt door het groepje dat het stel rond 23.30 uur aanvalt. 'Ik kreeg een knie in m'n nek toen ik op de grond lag. Daarna raakte ik bewusteloos en werd er nog op me ingeslagen schijnbaar', zegt Danny. Hij weet met zijn vriendin Michelle* weg te komen. Ze verschuilen zich in de tunnel onder het spoor op de Droogbak. Maar daar komen de jongens weer naar het stel toe.

'Mijn vriendin lag nog huilend op de grond en ik zat bij haar. Toen kreeg ik plotseling nog meerdere klappen op mijn achterhoofd. Ik kreeg gewoon een aantal keer achter elkaar een sucker punch', zegt Danny. 'Ze waren er echt op uit om te vechten.' Uiteindelijk houdt Michelle er gekneusde ribben aan over. 'Ze is flink geslagen en geschopt.' Danny mist na de laffe aanval twee voortanden en heeft een hersenschudding.

De schrik zit er nog goed in bij Danny, die gistermiddag aangifte heeft gedaan. De politie laat vandaag weten de zaak te onderzoeken. De daders gingen er na de vechtpartij vandoor en zijn niet meer aangetroffen.
:nietverstaan: Wat is er toch met die rampzalige nummer 5 van jou aan de hand Mahalingam. Wordt het geen tijd dat jij daar wetenschappelijk onderzoek naar gaat doen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:In de Kolenkitbuurt: de mysterieuze plotselinge ontbranding van een vuilnisauto.
Wat een raar verhaal. Een vuilnisauto die spontaan ontploft. :thinking: Ik ben benieuwd of we daar nog meer informatie over krijgen.
Je moet natuurlijk eerst iets brandbaars of explosiefs in zo'n vuilniswagen stoppen wil deze gaan zelfontbranden. En wat betreft de Kolenkitbuurt; Is deze wijk niet cultureel verrijkt?

Vuilnismannen klagen wel eens vaker over de ontwerkbaarheid van deze gebieden. Gewoon weigeren daar nog in te trekken!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

Steunoproep van 'Syrië-strijders' gaat rond onder jongeren in Oost

Afbeelding

Jongeren in Oost hebben een foto doorgestuurd gekregen die mogelijk afkomstig is van Syrië-strijders. Op de foto is een kalasjnikov te zien en een briefje met de tekst 'vergeet ons niet'.

AT5 heeft de foto van twee verschillende jongeren gekregen. 'Onze Salam uit Idlib (stad in Syrië, red.). Aan de broeders van Amsterdam-Oost. Vergeet ons niet in jullie dua (smeekbede, red.)', staat op het briefje, dat voor een kalasjnikov, een magazijn vol met kogels en een handgranaat ligt. Het is vooralsnog niet duidelijk of de foto ook echt uit Syrië afkomstig is.

'Ernstige zorgen'
De foto gaat rond via Telegram en Facebook. 'Ik word er wel een beetje bang van, want het wordt ook heel specifiek naar jongens uit Oost gestuurd', zegt een jongere tegen AT5. 'Het is best wel een heftige foto.'

Een ander: 'Ik heb het ontvangen via een goede vriend die zich ernstige zorgen maakt om deze foto, want op straat vinden de jongeren het een geweldige foto, omdat vanuit Syrië Al Qaida-strijders de groeten doen aan de jongens van Oost. De groep bestaat uit jongeren die vooral uit Oost komen.'

'Dikke pica'
In Telegram-groepsgesprekken die AT5 heeft ingezien wordt inderdaad positief op de foto gereageerd. 'Dikke pica. Wollah strijders helemaal vanuit Syrië de groeten doen aan de bro's van Oost en dikke wapens op die pica', schrijft iemand. 'Haha, het zijn ook strijders. Jihad voeren is stug en moeilijk, broer.'

Een woordvoerder van de gemeente laat weten ook meldingen te hebben gehad over de foto. 'De foto is bij ons bekend. Ons meld- en adviespunt Radicalisering is nu aan het kijken wat we ermee moeten doen.'

Hoeveel jongeren de foto precies hebben gehad is volgens hem nog onduidelijk. 'Maar we gaan er vanuit dat de foto wijdverspreid is.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Mahalingam »

Er is weer om onbekende redenen geliquideerd in de Bijlmer. Wie het deed en wie er dood is, is nog niet bekend.
Maar het waren allemaal Amsterdammers !
Dode en gewonde bij schietpartij Zuidoost
In Zuidoost is woensdagavond op straat iemand doodgeschoten, een tweede slachtoffer is met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. Op IJburg is de politie bezig geweest om een auto in beslag te nemen. Het gaat om de vermoedelijke vluchtauto.

De schietpartij vond plaats om 23.10 uur in de Krootstraat. Eén slachtoffer is meteen naar het ziekenhuis overgebracht, het andere slachtoffer is ondanks intensieve reanimatie op straat overleden.

De straat is meteen ruim afgezet voor onderzoek. Er is een tent geplaatst op de plek van de schietpartij. De politie laat weten dat er inmiddels een verdachte is aangehouden.

Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekendgemaakt. Het onderzoek naar de achtergrond en de toedracht van de schietpartij is in volle gang.
Met video:
http://www.at5.nl/artikelen/181597/dode ... g-gevonden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Amsterdam

Bericht door Ariel »

De verwarde mannen in Amsterdam worden zo een dure grappemakerij. Amsterdam wil in totaal 5,3 miljoen euro uittrekken voor structurele maatregelen om aanslagen met voertuigen op drukke plaatsen verder te verhinderen. De betonblokken die zijn vorig jaar zijn geplaatst op plekken waar een aanslag met een voertuig voorstelbaar is, worden vervangen door bijvoorbeeld verzinkbare anti-terreurpalen.

Alsof er op een andere manier geen aanslag gepleegd kan worden.
Na de aanslagen in West-Europa heeft de stad met lokale ondernemers en hulpdiensten onderzocht welke maatregelen konden worden genomen om de drempel voor een aanslag te verhogen. De betonblokken werden geplaatst op onder andere de Dam, het Rokin en ter bescherming van de wachtrij bij de Heineken Experience op de Stadhouderskade. Er zijn ook maatregelen genomen die niet zichtbaar zijn.

Zo snel mogelijk
„Op een aantal kwetsbare plekken was het niet mogelijk om tussentijdse maatregelen te treffen. Het is van belang dat op deze plekken zo spoedig mogelijk structurele maatregelen worden getroffen”, aldus waarnemend burgemeester Van Aartsen, die de raad om extra geld vraagt. Er was 1 miljoen gereserveerd, maar Van Aartsen heeft nog 4,3 miljoen extra nodig. „Verder wordt nader onderzocht welke structurele maatregelen getroffen kunnen worden op overige plekken en ter vervanging van de huidige tijdelijke maatregelen. Een voorstel hiertoe wordt na de zomer in het college besproken.”

De driehoek van politie, burgemeester en OM acht het „voorstelbaar” dat in Amsterdam een aanslag met een voertuig plaatsvindt. „Een dergelijke aanslag valt nooit geheel te voorkomen, wel kunnen de grootste kwetsbaarheden worden weggenomen door risicovolle locaties te beschermen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie