Het betreft de Afghaanse familie Daud in Diemen-noord. De notitie van 18 jaar in mijn boekje betreft de leeftijd van zijn jonge broer die ik bij mijn eerste bezoek aan de deur trof. Daud is de achternaam en Najím de Arabische voornaam die ook bij Marokkanen in trek is. Daud probeerde op de universiteit verder tot chirurg te leren. Mocht niet volgens hem. Hij was als arts daar te oud voor.
De familie Daud was een keurig beschaafde familie met twee kleine jongens die als aangemelde asielzoekers al snel een prachtige eengezinswoning van de gemeente Diemen toegewezen kregen. Dat was in 1998. Ik leerde de familie pas vijf jaar later kennen in 2003. In dat zelfde jaar werd het verhaal van arts Daud (35), hoofd van het gezin, knap uitziende man zonder baard, voor ongeloofwaardig verklaard door de IND en konden ze vertrekken. Maar de vrouwelijke burgemeester van Diemen was blijkbaar een vriendin van Rita Verdonk die in Den Haag het vreemdelingenbeleid aanstuurde. Na een belletje mocht de familie alsnog blijven. Pfffft, dat was vijf voor twaalf.
Wat was het ongeloofwaardige verhaal van Afghaanse arts Najím Daud die al redelijk goed Nederlands sprak? Zijn vrouw droeg weliswaar nog steeds een hoofddoek, maar dat mocht de integratiepret niet drukken. Daud moest in Afghanistan met spoed een Taliban generaal opereren die zwaar gewond was. Maar Daud is geen chirurg. Door dwang met een wapen wist men Daud te bewegen zijn best te doen als nep chirurg te functioneren. Volgens Daud was het gelukt de generaal te opereren en in leven te houden. Maar na een paar weken overleed de generaal alsnog. Dat was ongetwijfeld Allah's wil. Het schijnt dan de gewoonte te zijn dat de schuldige - arts Daud - ook gedood wordt. Tenminste dat was de angst ervoor. Dus opteerde de familie voor de vlucht uit Afghanistan. Dat is blijkbaar prima gelukt. Via Duitsland naar Nederland. Waarom juist naar Nederland heb ik vergeten te vragen.
Volmaakt ben ik niet. Dat komt - dan moeten we heel ver terug in de tijd - doordat Jehovah iets vies smerigs achterbaks hypocriet bedacht. Die hufter legde zijn laatste levende scheppingsproduct een verbod op. Zoiets als een opengebroken weg waar je niet in mag rijden. Maar dit was erger. God is volmaakt en had dus ook de volmaakte mens kunnen scheppen. Kijk naar de dierenwereld in vergelijking met de mens. Dieren slachten elkaar niet af, wel mensen. De vraag die op ieders lip van de Jehovah's Getuigen zou moeten branden: "Waarom kregen de eerste twee dieren geen verbod opgelegd van enig god Jehovah, en de mens wel?" Wat ik het meest hypocriete achterbakse van deze miserabele slecht functionerende belachelijke domme god vind is dat hij om van succes verzekerd te zijn een pratende slang bedacht. Tot zover over God die door de mens bedacht is. Logisch, want anders zou God volmaakt zijn.
Daud: "Als je in Afghanistan wordt geboren ben je automatisch moslim. Word je in Zuid-Amerika geboren ben je automatisch christen."
Verdomd! Daar had hij helemaal gelijk in. Het is zelf zo erg dat je er doorgaans niet meer vanaf komt. Dat is alleen een heleboel jonge katholieken in Europa gelukt. Maar onder de moslims is het zoeken naar een speld in een hooiberg. De angst zit er nog altijd in, en sterk onderbouwd door een groot minderwaardigheidscomplex Oorzaak? Al die foute moskee-vaders.
Omdat ik geen Jehovha's Getuige meer ben en mijn buik vol had met al dat suggestieve bemoeizieke Wachttoren gescharrel met uit de hoge hoed van het Brooklyn genootschap getoverde teksten, wil ik niks meer te maken hebben met mijn geleuter aan de deur. Hoe verzinnen ze het, aan de deur lopen colporteren voor Jehovah? Ik was een van hen. Maar ik weet hoe dat kwam. De mens heeft geen vrije wil. Ik had destijds een keuze gemaakt waar ik nooit spijt van heb gehad. Ik heb veel geleerd en ben een boel wijzer geworden. Kijk ik er nu op terug dan moet ik hard lachen en in opperste verwondering van mijn stoel vallen. Lukt niet. Dat zeg ik: de mens heeft geen vrije wil.
![lol [icon_lol.gif]](./images/smilies/icon_lol.gif)