Ramadan door de jaren heen. 2020

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Onze foute overheid moedigt heidense gebruiken aan.

Die overheid is dus verkeerd bezig. Een opstand tegen bewust zich van de autochtone bevolking afkerende overheid rechtvaardigt opstand. Om een scherpschutter te selecteren zou ik mij moeten begeven in de linkse hoek waar ik niet van ben gediend. Trouwens alles wat met Islam en moslims te maken heeft, verdient de goedkeuring van links. Dat is zo langzamerhand wel duidelijk.

Wat nu in Nederland gebeurt, heeft verdomd veel weg van het Stockholm syndroom. Zeker weten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Ach hoe zielig. Ik ging bijna huilen tijdens het lezen van dit artikel.
Eindexamen op een lege maag: hoe gaan scholen en islamitische leerlingen hiermee om?

Ai, wat nu. Toen hij voor het eerst hoorde dat de ramadan en de centrale eindexamens samenvielen, was dat even schrikken voor rector Peter van Dijk van het Leidsche Rijn College in Utrecht. Een lege maag en tegelijk een topprestatie leveren op school, zou dat wel goed komen met zijn islamitische leerlingen?

Van Dijk spoedde zich meteen naar een van de andere docenten op de middelbare school. "Ik ben zelf geen moslim, dus een van de islamitische collega's heeft mij er wat meer over verteld. Bijvoorbeeld dat niet de honger het grootste probleem is, maar het constant moe zijn. Kinderen gaan tijdens de ramadan laat slapen en staan vroeg op."

Voor ruim tweehonderdduizend vmbo'ers, havisten en vwo'ers beginnen volgende week maandag, 14 mei, de centrale eindexamens. Een periode van twee weken vol stress, blokken en gepieker. Voor islamitische leerlingen komt er nog een extra complicatie bij: de ramadan, die een dag later begint.

Zeldzaam
Het komt hoogst zelden voor dat de islamitische vastenmaand en het centrale eindexamen precies samenvallen. Moslims, ook scholieren, vasten vier weken tussen zonsopkomst en -ondergang. Dat betekent niet eten en drinken tussen circa zes uur 's ochtends en half tien 's avonds.

Zo'n tienduizend islamitische scholieren nemen deel aan het eindexamen, een grove schatting, die afgeleid is van de vijf procent van de Nederlanders die zich volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) moslim noemt. Hoeveel het er precies zijn is niet bekend. Uit onderzoek blijkt dat 66 procent van de Nederlandse moslims van Turkse komaf alle dagen vast tijdens de ramadan. Van de moslims met Marokkaanse achtergrond is dat 93 procent.

Hele dagen vasten leidt tot vermoeidheid en concentratieproblemen, weet Wim Littooij die bestuurder is van het Avicenna College, een islamitische middelbare school in Rotterdam. "In normale lessen merk je dat leerlingen makkelijker slaperig worden. Dan is het tammer. Maar dan zit de spanning van een examen er natuurlijk niet op."

Vrijwel alle kinderen op zijn school doen mee aan de ramadan. Welke invloed dat heeft op het examen laat zich volgens Littooij lastig voorspellen. "Het dag- en slaapritme is voor het examen niet ideaal. Maar tot nu toe - vorig jaar vielen één of twee examens in de ramadan - hebben we niet de ervaring dat het negatief uitpakt voor de resultaten. Dit jaar wordt het wel bijzonder, omdat het voor het eerst vrijwel geheel samenvalt."

Elkaar steunen
De Utrechtse rector Van Dijk zegt niet te weten hoeveel van zijn leerlingen gaan vasten. Hij houdt er wel rekening mee dat de examenprestaties te lijden hebben. "Het is gewoon heel simpel: als je heel moe bent, is het moeilijker om je te concentreren." Aan de andere kant hoopt hij dat de vastende leerlingen elkaar steunen. "En dat ze zo energie en kracht krijgen."

Bij diverse onderwijsorganisaties blijkt de timing van de ramadan en het eindexamen geen thema. "Er komen vrijwel geen vragen hierover bij ons binnen", zegt een woordvoerder van de VO-raad, de organisatie die schoolbestuurders in het voortgezet onderwijs vertegenwoordigt. Een richtlijn is er niet in huis voor scholen die om advies verlegen zitten. En ook bij het Laks (Landelijk Aktie Komitee Scholieren), waar examenkandidaten hun beklag doen als er misstanden zijn rondom de examens, hebben zich nog geen scholieren gemeld, laat een woordvoerder weten.

Twee jaar geleden liet toenmalig minister van onderwijs Sander Dekker (VVD) weten de data van de eindexamens niet te willen aanpassen, vanwege de vastenperiode. Volgens de minister was het 'praktisch onmogelijk' om de planning om te gooien, verklaarde hij naar aanleiding van Kamervragen van Denk. Wel of niet voldoen aan religieuze verplichtingen valt onder de individuele verantwoordelijkheid van de gelovige, meende de bewindsman. Het is een opvatting die het ministerie van onderwijs nog steeds heeft, laat een woordvoerder van Dekkers opvolger Arie Slob (ChristenUnie) weten. "Wij zien geen reden om van deze lijn af te wijken."

Ongerief
Littooij van het Avicenna College neemt de situatie gelaten op: "Ouders zouden er niet mee akkoord gaan als er op een andere manier met de ramadan wordt omgegaan. En de inspectie geeft ons geen ruimte om af te wijken van de normen. We moeten constateren: het is zo, zonder dat we er echt beleid op kunnen maken." Toch probeert zijn school het ongerief te beperken voor leerlingen die hongerig zwoegen op hun toetsvragen. "We zorgen ervoor dat de examenruimte lekker koel is, zodat je niet ook nog eens zit te zweten."

Op het Leidsche Rijn College is een docent met een groepje islamitische leerlingen om tafel gaan zitten, vertelt rector Van Dijk. "De leerlingen vroegen: Kunnen we een ruimte krijgen waarin we tijdens pauzes even stil kunnen zijn en tot rust kunnen komen? Geen gebedsruimte, maar een ruimte waar we niet in etensgeuren hangen en desnoods even de ogen dicht kunnen doen. Die ruimte komt er."

En een leerling die op het islamitische Avicenna College toch een hapje wil nemen? Die wordt gevraagd dat niet bij de anderen te doen. Littooij: "Dan ga je ze wel heel erg verleiden. Jij zit lekker te smikkelen, terwijl een ander dat niet mag en alle sappen vrijkomen in de mond. We verwachten van leerlingen dat ze begrip tonen voor medeleerlingen als ze met elkaar omgaan."

'Ik weet nu al dat het lastig wordt'

Op de dag van haar eerste eindexamen, aanstaande maandag, begint voor de Nijmeegse havist Meka Abdi (18) ook de ramadan. Tussen circa zes uur 's ochtends, zonsopgang, en half tien 's avonds, zonsondergang, eet en drinkt ze niets. Zo zal ze in twee weken tijd een zevental examens afleggen. "Ik weet nu al dat het heel lastig gaat worden", zegt ze. "Meestal vallen de symptomen bij mij mee. Maar met een lege maag kun je je toch minder goed concentreren."

Niettemin ziet Meka uit naar de 'heel mooie tijd' die de vastenmaand voor haar is. "Elke ochtend voor zonsopgang ontbijten we met het hele gezin. Dat doet me altijd erg goed. Mijn ouders verplichten me trouwens niet om te vasten: ik kies daar zelf voor."

Al sinds haar veertiende doet ze mee aan de ramadan. Het is zwaar, niet alleen vanwege de honger en dorst, maar ook vanwege de slaap die je mist, vertelt Meka. "Je hele ritme wordt omgegooid. In de vastenmaand hoor je zoveel mogelijk aan je geloof te doen: zieken opzoeken, de Koran lezen, gebeden bijwonen in de moskee, die al om vier uur 's ochtends beginnen. Maar dat alles ervaar ik niet als last: je krijgt er veel meer discipline van om de rest ook goed te doen. Ik zie het als een uitdaging, en neem mijn schoolwerk bijvoorbeeld ook serieuzer."

Duizelig
's Ochtends gaat het vasten meestal prima, zegt ze. "Iedereen slaat wel eens een ontbijtje over. Maar om een uur of twaalf begin je het echt te merken, je wordt lichtelijk duizelig. Het vervelende is, mijn examens beginnen juist zo ongeveer rond die tijd, om half twee 's middags."

Het is niet dat Meka, die later geneeskunde wil gaan studeren, licht denkt over haar schoolprestaties. Vanmiddag zit ze in de bibliotheek te leren. En maanden geleden heeft ze de imam al gevraagd of er geen uitzondering gemaakt kon worden - zoals menstruatie of ziekte reden kunnen zijn om niet te vasten. Het antwoord was nee. "Hij zei dat de ramadan echt een van de pilaren van de islam is, en dat je dus gewoon moet vasten, al is het examen nog zo belangrijk. Ik zoek dus een weg om het meeste uit beide te halen."

Behalve de imam vroeg ze ter voorbereiding ook advies aan vriendinnen en medegelovigen op Facebook. "Iemand gaf me de tip een rooster te maken, met studiemomenten en voldoende pauzes om af en toe een dutje te doen. Met een groepje meiden denken we er over al een week eerder te beginnen met vasten. Die eerste week voel je je het slechtst. Daarna begint je lichaam er aan te wennen. En ook spiritueel is het goed om er alvast naar toe te leven."

Meka gaat naar het Kandinsky College in Nijmegen, dat bijna 2000 leerlingen telt. Ongeveer honderd van hen vasten, schat ze. "Niet alle moslims doen mee. Een paar vrienden van mij slaan de dagen waarop ze examens hebben over, en halen die later in. Dat is ieders eigen keuze."

Zes uur lang
"Ik heb weleens toetsen gehad in de ramadan, dat ging altijd goed. Maar nu met de eindexamens is het wel anders: die duren drie uur. Klasgenoten die er twee achter elkaar hebben, zitten daar zés uur lang."

Met leraren heeft ze het hier niet over gehad. "Ze kunnen toch niks voor je doen. Het is wettelijk vastgesteld hoe het examen wordt afgelegd. Er zijn zoveel verschillende geloven in Nederland: je kunt niet met iedereen rekening houden."

En wat als het haar straks teveel wordt? "Ik heb dat nog nooit gehad. Maar als je ziek bent, heel erg zit te trillen, misselijk wordt of flauwvalt, zoals bij een vriendin mij wel eens is gebeurd, dan mag je gewoon wat eten. Voor wie het niet aankan, houdt het gewoon op."

"Ik sta er redelijk veilig voor, met mooie cijfers, en ik ben er van overtuigd dat die er niet onder zullen lijden. Het komt goed. In de ramadan ben je met God verbonden: meer nog dan anders, dus je merkt dat je geholpen wordt. Dat gevoel is heel sterk. Daarmee kom ik de dag echt wel door."
  • Imams en moskeeën over vasten en examens

    Bij de conservatieve Haagse As Soennah-moskee, die op haar website vragen beantwoordt, is het antwoord helder. Examens zijn geen reden om het vasten uit te stellen, en wie dat toch doet, begaat een 'ernstige zonde'.

    De modernere imam Yassin Elforkani zegt ook dat elke moslim 'in principe' gewoon moet vasten tijdens examens. "Alleen als je heel zwak raakt, waardoor je het niet meer aankunt, en het grote impact heeft op je functioneren en je gezondheid, dan zijn er uitzonderingen. Zoiets moet per individu worden bekeken."

    Moskeekoepel Diyanet, waartoe de meeste Turkse gebedshuizen behoren, geeft hierover geen advies, zegt woordvoerder Ayhan Tonca. "Een jongere moet dit naar eigen geweten invullen en als hij vragen heeft te rade gaan bij de plaatselijke imam. Over het algemeen geldt wel dat de ramadan niet is bedoeld om je lichamelijk te kwetsen en pijn te doen."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Mahalingam »

Raadslid huilt om discriminatierel
Het nieuws dat twee kroegen in Tiel alleen nog mensen wilden binnenlaten die Nederlands spreken doet een raadslid ( Ünal Sözen) letterlijk in tranen uitbarsten. Het zorgde vandaag voor een storm van kritiek.
Video: https://www.telegraaf.nl/video/2008462/ ... minatierel

En dan dit nieuws uit Tiel:
Ramadan markt voor mannen en vrouwen

TIEL Zaterdag 12 mei vindt op twee plaatsen in Tiel een ramadan markt plaats van 12.00 tot 17.00 uur. De locatie voor de mannen is bij de El Hassani moskee aan de Tielerwaardlaan 4 (entree gratis). De vrouwen kunnen naar de markt in het RSG Lingecollege aan de Heiligestraat 78. Entree 5 euro.
Vrouwen 5 euro en voor kinderen onder de 11 jaar (niet 9?) een vrijwillige bijdrage.
Het gebruik van de openbare school zal vast wel gratis zijn en de opbrengst gaat naar de moskee.

http://stadtiel.nl/lokaal/ramadan-markt ... wen-437327
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

Doden bij bomaanslagen op kerken in Indonesië
https://nos.nl/l/2231596

Verwarde mannen een globaal probleem en het is nog niet eens Ramadan...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Mahalingam »

Vroeger in Indië liepen inboorlingen af en toe amok.
Het kan zijn dat deze culturele eigenaardigheid de basis vormt voor een nieuw soort amok met jihad.
Surabaya church attacks: One family responsible, police say
Members of one family were behind a wave of blasts targeting three churches in Indonesia's second city of Surabaya, police say.
At least 11 people were killed and dozens others injured in the attack.

A mother blew herself and two children up at one church, while the father and three sons targeted two others, police chief Tito Karnavian said.
[...]
Eyewitness reports say that the third attack was carried out by a veiled woman who entered a church with two children.
http://www.bbc.com/news/world-asia-44100278
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Eyewitness reports say that the third attack was carried out by a veiled woman who entered a church with two children.
Waarom draag ik toch het liefst elke dag een hakenkruis om mijn arm? Wat dacht je wat? Dat is om eer te betonen aan het gedachtegoed van Hitler. En ik verkeer dan ook in de zevende hemel wanneer ik hoor van terroristisch geweld, gepleegd door een paar hakenkruis-aanhangers.

Zo denkt waarschijnlijk ook de vasthoudende vrome moslima met hoofddoek wanneer zo'n aanslag als in Surabaja, ingegeven door hoofddoek-overtuiging, het wereldnieuws bereikt.
Want als we Aboutaleb serieus willen nemen, zullen we ook van hem moeten aannemen dat het Salfisme, dat hij een warm hart toedraagt, niets anders is dan het willen navolgen van de Arabische profeet Mohammed. En als de 'beschaafde' alleraardigste welsprekende, in Nederland uit Marokkaanse ouders geboren en aan de universiteit geslaagde hoofddoek, schande van de hoofddoek aanslagen spreekt, dan liegt zij. Uiteraard met een schoon geweten. Want haar geweten wordt slechts bepaald door haar hoofddoek en NIET door wat onder de hoofddoek zit. En dan is keihard liegen op zijn plaats door zonder twijfel tegemoet te komen aan de leer van de bepaald niet zachtzinnige pedofiele geesteszieke gewelddadige profeet Mohammed. Bij moslims wordt dit soort gedrag geroemd en heet Taqiyya.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

Al iets in die media vernomen dat deze terroristen allen uit een uit Syrië teruggekeerd gezin, welke was opgehaald door de regering, kwamen? Sommigen menen dat wij uitgereisde Jihadisten hier moeten verwelkomen als verloren zonen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Nou ja.... :huh: Islam als jongste kind.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Stormloop op uitdeling aan armen: tien doden

Zeker tien vrouwen zijn om het leven gekomen bij een liefdadigheidsactie in Bangladesh. De eigenaar van een staalfabriek deelde onder meer kleding uit, met chaos tot gevolg.

De politie zegt dat duizenden mensen naar de woning van de zakenman trokken. „Er waren 10.000 tot 12.000 mensen, vooral vrouwen”, zei een politiefunctionaris in het district Chittagong tegen persbureau Reuters. Er vielen slachtoffers toen mensen elkaar verdrongen om de spullen te bemachtigen. Zo’n vijftig personen raakten gewond. Zij zijn behandeld in een nabijgelegen ziekenhuis.

Het is gebruikelijk dat vrome moslims aalmoezen geven rond de ramadan, die deze week begint.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door xplosive »

De aanstaande Ramadan begint bij de eerstvolgende nieuwe maan en dat is om 13:49:49 op dinsdag 15 mei 2018 en duurt tot de daarop volgende nieuwe maan en dat is om 21:45:04 op woensdag 13 juni 2018.

Sommige moslims nemen de periode van de Ramadan ruimer en houden t/m donderdag 14 juni aan voor de aanstaande Ramadan.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door xplosive »

 
Salaam aleikum Nederland, vergeten we niet allemaal uw bekopvodde en besneedpiemelige vrienden en collegae te feliciteren met het begin van de ramadan? De gezegende maand van de islam is zoals altijd begonnen met een stemmige aanslag in Soerabaja, Indonesië, want een goed feestje vier je met vuurwerk. Het rommelt al tijden in voormalig Ons Indië want door oliedollars en haatpredikers opgezweepte moslims zijn daar openlijk in oorlog met de regering om van het grootste moslimland ook een islamitische haatstaat te maken. Op zondag werden er al drie kerken getroffen door zelfmoordterroristen met dertien doden tot gevolg, vandaag is het politiebureau aan de beurt. Saillant detail is dat de aanslagen gepleegd zijn door terugkerende Syriëgangers: de strijders die met hun complete gezin zijn gerepatrieerd door de Indonesische regering hebben zich nu met het complete gezin opgeblazen. Gewoon bommen aan kinderen binden, de ethische ondergrens van de moslims ligt weer eens op nul graden Kelvin en de dankbaarheid van de islam voor alle welwillendheid van naïeve regeringen wordt uitgedrukt in zelfmoordaanslagen. Als Rutte het nu nog waagt om de kalifaatbaarden en hun bruiden hierheen te halen krijgt hij ongetwijfeld bloed aan zijn teflontengels.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

En dat waren dan nog slechts schoten voor de boeg. De Ramadan moet nog gaan beginnen.


Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

Ariel schreef:Nou ja.... :huh: Islam als jongste kind.

Afbeelding
Is dit een manuscript in een gesticht gevonden of zo? En wanneer meldt Jozias van Aartsen zich eindelijk eens in datzelfde gesticht aan?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

Ariel schreef:Afbeelding

Wedstrijdje wie er het dichtste bij zit wat betreft aantal brandoffers dit jaar?

  • Afbeelding
    Oh, you bet your sweet مُؤَخَّرَة it's that time of year...
    Nobody asks "but what about other religions?" during
    Ramadan, because Islam's holiest and most sacred month is when
    we track and compare terrorism in the name of every religion.
    We even throw in Islamofauxbia, for good measure.
    (TROP's Ramadan Bombathon scorecard starts later this week)
https://www.thereligionofpeace.com/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Mahalingam »

Kan je nog wel in een volkswijk vol met rammadanners met je biertje voor de deur zitten?
Liever niet want het bevordert de cohesie niet. Net zo min als BBQ-en met varkensvlees.
Tuinmeubels op straat in Tilburgse wijk Korvel: alleen gericht beboeten
In de Tilburgse wijk Korvel worden alleen boetes uitgedeeld voor straatmeubilair als de veiligheid van andere burgers in het geding is. Dat verzekerde burgemeester Weterings maandagavond aan geschrokken raadsleden.
[...]
Volgens de burgemeester is de verwarring 'mogelijk ook voortgekomen uit de manier waarop de gemeente de strengere handhaving bekendmaakte'. Die is slechts bedoeld om de balans tussen sociale samenhang en veiligheid in focuswijk Korvel te behouden. ,,Zowel de gemeente als de woningcorporatie kreeg een aantal klachten van burgers die zich niet veilig voelden als ze opmerkingen maakten over overlast."

Weterings noemde het voorbeeld van zwembadjes die werden gebruikt om bier te koelen. ,,We moesten corrigeren, maar dat betekent niet dat het verboden is een bankje neer te zetten en gezellig met je buren te praten. Mensen moeten wel rekening houden met effecten van hun gedrag voor buren."
https://www.bd.nl/tilburg/tuinmeubels-o ... ~a243f174/
Brabant verklaart oorlog aan Tuinstoel op Straat
Onze overheid slaat weer keihard toe in economisch wingewest Brabant. Het is voortaan VERBOTEN om uw Leenbakker-tuinset aan de weg te zetten en een pilsie/bakkie pleur te drinken in de openlucht van uw volkswijk.
Het is ramadan en de openlijke consumptie van alcoholische dranken op uw openbare stoep zou zo maar eens beledigend kunnen zijn voor de kleedjesvolk portiekburen, en koffie is sowieso offensief naar de theedrinker toe.
Uberhaupt is het helemaal NIET de bedoeling dat u met uw subversieve reedt buiten gaat zitten bij mooi weer. U MOET naar binnen & de NPO inschakelen, want anders mist u alle staatspropaganda en subliminale overheidsmededelingen.
Het is natuurlijk NIET de bedoeling dat de buren, burgers en buitenlui ZELF een beetje gaan verbinden. Hop-hop, naar binnen.
https://www.geenstijl.nl/5142005/braban ... op-straat/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik blijf de mening toegedaan dat de facto moslims minder problemen maken over hun feestelijke achterlijke primitief heidense 'festiviteiten' dan dat dit door smerige waardeloze verraderlijke volksverlakkende linkse bestuurders wordt bedreven.

De linkse 'elite' grossiert in een stank die zijn weerga niet kent in de geschiedenis
van toenadering zoeken tot elkaar.


Omdat niet moslims, maar wij met onze eeuwenoude traditie en christelijke beschaving moeten inbinden voor de aanhangers van de superieure achterlijkheid van een primitief heidense perverse vieze smerige sadistische religie genoemd Islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Pilgrim »

Ramadan – Kabinet ziet geen enkel probleem in politie Apeldoorn die ongelovige jongeren ronselt voor iftar

Bas Paternotte, 15-05-2018

Afbeelding

Sterker, in Brabant organiseert de politie zelfs een ‘Feest der Verbinding’

Minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus (CDA, foto) ziet geen enkel probleem in het ronselen van ongelovige jongeren voor een politie-iftar in Apeldoorn. Dat schrijft hij dinsdag aan de Tweede Kamer. Vorige maand werd bekend dat de jeugdpolitie in de plaats actief op Instagram jongeren ‘geïnteresseerd in andere culturen’ oproept met hun klas naar een door de politie georganiseerde iftar te komen.

Dit gaat een stap verder dan de reguliere politie-iftar
Dat schoot PVV-Kamerleden Harm Beertema en Lilian Helder in het verkeerde keelgat. Want dit gaat een stap verder dan de reguliere politie-iftars waarin de hermandad contact probeert te leggen met de Ramadangemeenschap. Wat voor invloed gaat deze Apeldoornse variant hebben op kinderen die nog geloven in de neutraliteit van de politie? En is het sowieso wijs dat de politie actief aanmoedigt kinderen deel te laten nemen aan ‘een feest van een ideologie die strijdig is met onze vrijheid en gelijkwaardigheid’? De uitsmijter van het setje vragen van het PVV-duo: “Deelt u de mening dat door het zo opzichtig etaleren van de voorkeur voor islamitische activiteiten de politie de voor haar geloofwaardig optreden vereiste neutraliteit verkwanselt en hiermee haar eigen gezag aantast? Zo nee, waarom niet?”

Maar Grapperhaus negeert de kern van de vraag
Dinsdag – een dag voor de Ramadan (mits de maan goed staat, ingewikkelde materie!) – beantwoordt Grapperhaus de vragen als volgt:

“De politie is van en voor iedereen en moet, ook als zij ontmoetingen met bevolkingsgroepen organiseert, haar neutraliteit bewaren. Dit geldt vanzelfsprekend ook in de interactie tussen de politie en kinderen. Zoals eerder aangegeven laat ik aan de politie-eenheden zelf om de wijze te bepalen waarop het beleid lokaal het beste vorm gegeven kan worden en met welke activiteiten dat gepaard gaat. De politie-eenheden kennen dan ook een verscheidenheid aan activiteiten waar zij aan deelnemen, dan wel die zij zelf organiseren. Zo heeft de eenheid Oost-Brabant vorig jaar een zogenaamd Feest der Verbinding georganiseerd om op een informele wijze in gesprek te komen over veiligheid met de diverse bewoners uit de regio.

Naast de genoemde iftar-maaltijden sluit de politie aan bij evenementen van allerlei aard, zoals herdenkingen, Pride Amsterdam, kerstvieringen en Keti Koti. Ook worden activiteiten met buurtbewoners georganiseerd met als doel te investeren in een betere verbinding. Daarnaast was ik bijvoorbeeld afgelopen december samen met de politie aanwezig bij de viering van het Joods Chanoeka in Amsterdam. Ik ben van mening dat de deelname van de politie aan dergelijke activiteiten ervoor zorgt dat de politie in verbinding is met de samenleving, en daarmee haar gezag vergroot.”


Dat de eenheid Oost-Brabant een Feest der Verbinding heeft georganiseerd is sowieso al voer voor vervolgvragen. Dat het kabinet zwijgt over de wenselijkheid van een politie die actief niet-moslimkinderen ronselt voor Ramadanbijeenkomsten is dat zeker.

Soumission ligt nog steeds op schema.

http://politiek.tpo.nl/2018/05/15/ramad ... oor-iftar/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Lust u nog peultjes? Teiltje graag!

Bericht door King George »

Nationale Iftar

Evenement | Wouter Koolmees

Datum: 16 mei 2018
Locatie: Den Haag

Minister Koolmees spreekt op de eerste dag van de Ramadan tijdens de Nationale Iftar.

Verantwoordelijk
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ag ... nale-iftar
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

Afbeelding


Toch kan je zeggen wat je wil, maar sinds het beleid is van de politie om steeds meer Ramadan-bijeenkomsten en Iftars bij te wonen zien we toch een enorme verbetering op alle fronten m.b.t. de integratie en criminaliteitsbestrijding onder Moslims in Nederland, is het niet?


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Ramadan moet door onze strot geduwd worden. Er bestaan nu ook " Healthy kopvod Sisters" en die geven antwoord op de gekste vragen over Ramadan . :scratch:

Afbeelding

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... er-ramadan
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Ariel »

Gefeliciteerd allemaal... We zijn nu officieel een islamitisch land dank zij D66 minister Wouter Koolmees.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Pilgrim »

Ramadan...

Afbeelding

Geplaatst via E.J. Bron (via Twitter; Geert Wilders)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door King George »

Voor wie nog peultjes lust:

Afbeelding

Zelf heb ik nu al weer gegeten en gedronken van die Ramadan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17/18

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoezo Ramadan?

Moslims hangen nog altijd vol ongepaste trots een achterhaalde achterlijke primitieve ziekelijke heidense religie aan.

Dat vinden ze leuk.
En dat mag en kan allemaal in een vrij democratisch land met beperkte vrijheid van meningsuiting sinds de toeloop van moslim parasieten in ons land. Onze linkse 'Gutmenschen' sloven zich uit om tolerant en Islam-bevorderend te zijn tegenover de aanhangers van de meest vieze smerige intolerante perverse sadistische religie die je je maar bedenken kunt anno 2018.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie