Brutale manipulatie door media

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ali Yas »

Is dit bericht geen hoax?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:Is dit bericht geen hoax?
Tegenwoordig weet je niet meer wat echt of fake is. Ik heb geen idee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Prijsvraag: Hoeveel brandstof verbruikt een “vluchtelingen”boot?

Geplaatst op 8 augustus 2017

Afbeelding

Bovenstaande foto heb ik op Facebook gevonden: een “vluchtelingen”boot vol mannen in zwemvesten. Daar kun je toch enkele vragen bij stellen. Als deze Yamaha buitenboordmotor met opzet aan de rubberworst werd geplakt om er 500 kilometer mee af te leggen naar de Siciliaanse kust, dan moet diegene die hem achter de rubberworst geplakt heeft een paar flinke tikken op zijn muil krijgen. Het ding heeft 40 PK. Dat is voldoende om de zware rubberworst met 7 km per uur over de Middellandse Zee te duwen. Reisduur 500 km: drie dagen.

Brandstofverbruik bij volle bezetting: bijna een ton brandstof. Waar zijn die dan te vinden? In de zwemvesten misschien? En hoe zit het met het water voor de passagiers? Hebben ze dat bij zich? Als ze voldoende water bij zich gehad zouden hebben, waar zou deze foto dan zijn gemaakt? Op het water of onder water?

Maar dat maakt nu niet uit. Het verhaal gaat als volgt: dodelijk vermoeid storten de wanhopigen dezer aarde, toevallig bijna allemaal zwart, zich in zeewaardige rubberworsten, zetten er een kamer-ventilator als buitenboordmotor achter en doen zich voor als sociaal gigantisch benadeelde zeerovers, vol vertrouwen in de eigen strijdkracht, die uw paradijs zullen kapen. Klinkt plausibel, toch?

Een feit is: de rubberworsten zijn net zoiets als een tot 12 mijl verlengde aanlegsteiger. Als dit niet zo zou zijn, dan zou je je serieus moeten afvragen wat we, behalve een hoop ellende, er anders aan zouden hebben om mensen het land binnen te halen die met honderden anderen in een opgeblazen rubberworst springen om zonder welke bescherming tegen de zon dan ook, zonder voldoende brandstof en zonder water met een buitenboordmotor van 40 PK over te steken naar Sicilië. Er zijn Duitse herders die slimmer zijn.

Met andere woorden: de redding op zee wordt in scene gezet.

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/08 ... ingenboot/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Hoewel dit bericht ook in een andere topic gestaan heeft, vind ik het zo belangrijk om het ook hier te plaatsen. Want dit is weer een mooi voorbeeld van framen. Trump op de foto met een nazi.

Afbeelding

Maar kijk nou eens... :finger: Die foto is fake. Hoe bestaat het... :nietverstaan:

Dit is namelijk de originele foto.

Afbeelding

Zelf CNN heeft de fake foto laten zien, en vertelde dat die foto echt is. Over fake gesproken.
CNN showed that picture today and called it real.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Mahalingam »

Welke is het origineel? Een kassa van een Aldi in Northampton:

Afbeelding

Onze Hoax-Wijzer zegt dat de rechter nep is. Dit op grond van taalkundige argumenten.
Fake news gemaak door islamofoben?

Deskundigen beweren dat de linker foto nep is. "cardholder" is erin gefotoshopt.
En waarom zou iemand daar een foto van maken? Toch niets bijzonders?
En de linker afbeelding is nergens te vinden. Alleen bij de hoax-wijzer. Waar hebben zij hem vandaan? Onbekend.
Dus komen ze nu met:
Afbeelding
https://www.geenstijl.nl/5138165/faaldi ... n-alcohol/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Onze Hoax-Wijzer zegt dat de rechter nep is. Dit op grond van taalkundige argumenten.
Fake news gemaak door islamofoben?
En dit dan? Ook een hoax? Ik vond een tijd geleden al dat die hoaxwijzer en politiek correcte hoax is.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Het lot van de Syrische jongen Omran bracht indertijd de wereld in beroering. Thans klinkt zijn verhaal anders

Geplaatst op 19 september 2017

Afbeelding
Deze foto ging de wereld rond. Omran nu (met zijn vader).

MEDIA: ALLEEN NOG MAAR LEUGENS

Als het gaat om het overbrengen van een politieke boodschap is er geen machtiger middel denkbaar dan een passende foto. Wie herinnert zich niet het noodlot van de Turkse jongen, die op het hoogtepunt van de Merkel-invasie zogenaamd levenloos gevonden werd aan de Turkse kust? Deze afbeelding ging de wereld rond – en ontketende een welhaast psychopathologische hype bij de Duitse welkomst-culturisten. Nadien werd bekend dat deze afbeelding was gemanipuleerd – en zijn vader een van de best verdienende vluchtelingenhelpers was, die er persoonlijk belang bij had zoveel mogelijk “vluchtelingen” naar ‘Alemannia’ te verschepen. Minder bekend zijn de beelden, die zelfs op de Duitse televisie werden vertoond, waarin door Israëliërs – zogenaamd – neergeschoten kinderen in de Gazastrook werden getoond. Ook al een fake. Bij deze kinderen ging het om door de ISIS in Syrië gedode kinderen.

DE MEESTE DUITSERS HEBBEN ER TOT OP HEDEN GEEN IDEE VAN DAT ZE ONAFGEBROKEN MET ECHTE MEDIAMISDADIGERS TE MAKEN HEBBEN


Dan worden er regelmatig beelden getoond van gebouwen, die – zogenaamd – werden getroffen door Israëlische bommen – met talloze burgerslachtoffers. In Beiroet begingen de Palestijnse filmmakers een kapitale fout. Ze toonden dezelfde “lijken”- maar in een heel andere plaats. Men was vergeten de springlevende lijken-simulanten van nieuwe kleding te voorzien.

De volgende geschiedenis is er andermaal één van deze misdadige media-fake-ensceneringen: Het gaat om het Syrische jochie Omran, wiens lot als zogenaamd slachtoffer van een bombardement door de Syrische luchtmacht indertijd spoedig over de hele wereld ging. Het was een zoveelste mediale enscenering van het politieke establishment om de illegale oorlog van de westerse grootmachten tegen Syrië propagandistisch te ondersteunen (zie hier: Bevelhebber van Speciale Eenheden VS.: Russen hebben gelijk, onze aanwezigheid in Syrië is in strijd met volkerenrecht).

De internationale media FAKE?
Iedereen kent de AFBEELDING van de kleine jongen Omran uit het Syrische Aleppo. De opnames van Omran vorige jaar hadden mensen over de hele wereld geschokt. Op video’s en foto’s van media over en weer viel te zien hoe de jongen op een stoel in de ziekenwagen zit, volledig bedekt onder het stof, de voeten bloot. Hij schreeuwde niet, hij huilde niet, maar de shock van het doorleefde stond op zijn gezicht geschreven.

Thans klinkt zijn verhaal heel anders. Bijna zoals critici in Duitsland/Europa kort na de opname reeds vermoedden en openlijk in twijfel trokken. De kritiek dat er sprake zou zijn van een opgezette fake werd echter door de politiek bestempeld als absurd. Toch is nu blijkbaar een andere versie aan het licht gekomen. FOCUS schrijft daarover:

Wat Omran´s vader zegt, zou de regering plezier kunnen doen. “Ik hoorde geen vliegtuig, maar het was een projectiel, dat insloeg in het huis, waarin wij woonden,” zegt Daknisch. Daarmee suggereert hij dat zijn thuis in het oosten van Aleppo toen van de kant van de rebellen werd aangevallen. Zo stelt ook de Russische regering het voor, waarvoor het onderzoeksplatform “Bellingcat” in een onderzoek geen bewijzen vond.

Vader richt beschuldigingen tegen hulpverleners
Over de nacht van de aanval heeft de vader volgens zijn eigen verklaring een zeer duidelijke mening. “Het enige dat mij interesseerde, was mijn kinderen naar het ziekenhuis te brengen.” De hulpverleners beschuldigt hij ervan de betreffende opnames van Omran te hebben gemaakt. Dit wordt echter bestreden door de fotografen van de scene en door de civiele reddingsdiensten van de Witte Helmen, die voor hun inzet in Syrië met de alternatieve Nobelprijs werden gedecoreerd. (www.focus.de)

Tegenwoordig kan men geen enkele melding die inde systeem-media wordt verbreid meer vertrouwen
Het ging er heel duidelijk om, om in Duitsland zoveel mogelijk empathie, medegevoel en goedkeuring te kweken om Merkels eigenmachtige beslissing om de zgn. 1,5 miljoen vluchtelingen, door de media en de goedmenschen euforisch bejubeld, ongecontroleerd (maar allang beoogd) ons land binnen te halen, te rechtvaardigen.

De gunning van de “alternatieve Nobelprijs ” aan de fotograaf van deze fake-boodschap is een grap. Niet beter dan de vergunning van de a priori Nobelprijs aan Obama – of aan de volkerenmoordenaar Kissinger. Of aan de opper- terrorisme-planner van de Palestijnen, Arafat.

In dit Merkel-tijdperk is niets meer onmogelijk! Een Duivels plan!

Bron: https://michael-mannheimer.net

Door: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/09/19 ... al-anders/
Zie ook HIER.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Fake News/Mediamanipulatie

Geplaatst op 19 september 2017

Afbeelding

Tijdens de vluchtelingencrisis stuurde de linkse NPO-presentator Eric Corton een tweetje de lucht in waarop een Syrisch weesje te zien was dat lag te slapen tussen twee graven van zijn ouders (zie foto links). Veel mensen reageerden geschokt en de tweet werd duizenden keren geretweet en op Facebook evenveel keren gedeeld. Dankzij de kritische journalist Harald Doornbos weten we inmiddels dat de foto het werk was van een Saoedische kunstenaar. “Het jongetje was helemaal geen wees en de ‘graven van zijn ouders’ waren gewoon hoopjes stenen”, aldus Doornbos. De Saoedische kunstenaar had nog een foto gemaakt, waarop het jongetje er veel vrolijker uitziet, maar die foto twitterde Corton niet. Dat paste niet in zijn straatje..... (zie foto rechts).

Een ander voorbeeld van mediamanipulatie is de foto van het driejarig verdronken jongetje Aylan Kurdi, dat op 2 september 2015 levenloos op zijn buik op het strand in het Turkse Bodrum lag. Met deze foto probeerden de media het Europese migratiebeleid een duwtje te geven. En een zielig plaatje doet het altijd goed, wisten ze. De verdronken Aylan moest dienen als tragisch voorbeeld van een oorlogsvluchteling die stierf in een poging het Europese beloofde land te bereiken. Zoals verwacht ontstond na publicatie van de foto in heel Europa een golf van verontwaardiging en overal kwam de migratiecrisis als topprioriteit op de agenda te staan.

De overdreven emotionele Frau Merkel zette de grenzen wagenwijd open en riep luid: “Wir schaffen das”. Overal kwamen er welkomstcomités van de grond en de asielindustrie wreef zich in de handen. Maar Aylan was geen oorlogsvluchteling. Hij en zijn familie woonden al jaren in het veilige Turkse Istanbul en hadden het relatief goed. De vader van Aylan besloot echter de illegale oversteek naar Europa te maken voor een gratis tandartsbehandeling, evenals gratis sociale voorzieningen. De vader, die overigens als enige de tragedie overleefde, had ook alleen voor zichzelf een reddingvest aangeschaft. Hij verloor tijdens de oversteek zijn vrouw, dochter en zoon. Aylan was dus niet het slachtoffer van het Europese asielbeleid, maar van zijn egoïstische en hebzuchtige vader. Maar dat maakte voor de media niets uit. Ze hadden met hun manipulatie hun doel bereikt.

Door: Gerard de Boer

https://ejbron.wordpress.com/2017/09/19 ... nipulatie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Manipulatie

Geplaatst op 28 februari 2018

Afbeelding

Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik voel me weer eens bedrogen. Kijkcijfers. Iets dat in een grijs verleden kon, maar nu allang niet meer. Ooit met enkel één televisiekanaal was het begrip makkelijk te verklaren. De straten waren leeg, de huiskamers vol, dus er was een hit op tv. Iets als ‘Open het dorp’ of iets in die geest. Rekenend naar het aantal toestellen dat toentertijd in huiskamers als tabernakels opgesteld stonden, kon men een berekening maken over het aantal kijkers.

Maar is dit nu ook nog mogelijk, of worden wij, domme kijkkast-gluurders, weer eens ordinair in de maling genomen. Vandaag met vrijwel iedereen op de kabel bekruipt mij een akelig gevoel als ik lees dat een serie een overweldigend succes is met een kijkdichtheid van meer dan 4 miljoen kijkers.

Hoe is dit gemeten? Is dit te meten, of worden we gewoon bedonderd door omroepen, kranten, productie- en uitgeversmaatschappijen. Zoals men ooit in de beginperiode met enkel één kanaal en met iedereen thuis aan de buis kon stellen dat miljoenen naar het boze oog hadden gekeken, kan dit vandaag de dag eigenlijk helemaal niet meer.

Hoe wil dus nu die kijkcijfermagiër zien welk van de dertig of meer kanalen u of ik aan hebben staan. Dit is absolute larie. Dus dan is dat jubelende geschrijf over die 4 miljoen kijkers dat ook. Maar wij arme consumenten worden van alle kanten door met name de amusementsindustrie en peilers van meningen over van alles en nog wat bedrogen. Via een panel zijn kijkcijfers deels te suggereren, maar dat is echt iets anders.

Een ander voorbeeld zijn de vandaag soms torenhoge oplages die onze schrijvers zouden halen in nota bene een tijd dat de meeste mensen over het lezen van een boek stellen: “Ik wacht wel tot de film uit is”. Het is dan ook vreemd dat verkoopcijfers in de honderdduizenden, af en toe zelfs richting het miljoen gaan. Klopt dit, of zijn dit eerder klinkklare leugens?

Wie weet hoe de boekhandel werkt, weet dat winkels en boekenclubs een bestelling doen via centraal geregelde boekenmagazijnen. Zodra de winkelier of club daar bestelt, betekent dit voor de uitgever dat het boek verkocht is. Dit klopt, verkocht aan de winkelier of club, wat niet inhoudt dat het ook al verkocht is aan de lezer. Maar dat laatste wordt dus wel via die verkoopcijfers aan winkeliers en clubs gesuggereerd.

Het zo dus mooier laten klinken van allerlei zaken hoeft dus niet met andere werkelijkheden te sporen. Al dit soort gedrag is gericht om de klant te bewegen tot consumeren. Het boek ‘Goddelijke gedrochten’ van Boris S. is net uit en heeft nu al een oplage van 20 duizend exemplaren. Iets wat mij als lezer intrigeert, ook al heeft die lezer nog nooit van die Boris S. gehoord.

Wat ik nu over hem verneem, legt mijn geest onbewust uit als ‘dat Boris S. een heel goed boek heeft geschreven, omdat anders toch niet zoveel mensen dit al hadden gekocht’. Dus goedkope verkooptrucjes zoals iedere grutter gebruikt. Om de zoveel tijd alle schappen door elkaar hutselen zodat de klant langer binnen blijft op zoek naar de gebruikelijke artikelen en zo meer ziet en hopelijk zo ook meer koopt.

Eigenlijk riekt dit allemaal naar oplichterij. Alles bedoelt om u als klant het geld uit uw zakken te halen, en op tv bedoeld om u als kijker binnen te trekken, om u via series en talkshows vol grappen, grollen en kwinkslagen soms heel geniepig te manipuleren en te indoctrineren, door u via visuele trucjes te beïnvloeden zonder dat u dit doorheeft en zo wordt uw mening beïnvloed en denkt u dat wat u denkt, u dat zelf denkt. Maar is dit ook zo?

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2018/02/28/manipulatie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

AfD-demonstratie in Berlijn: aantal deelnemers enorm naar beneden gemanipuleerd

Geplaatst op 28 mei 2018

Afbeelding

Als je de officiële media mag geloven, dan stond gisteren in Berlijn een kleine groep van 5000 AfD-aanhangers tegenover een overweldigende meerderheid van 25.000 demonstranten. Waarom worden de reële aantallen in de media verzwegen?

Omdat het in het tijdperk van de massamanipulatie steeds belangrijker wordt om alles met eigen ogen te controleren, heb ik de zaak zelf bekeken. Ik zag meteen dat er minstens tweemaal zoveel mensen op de AfD-demonstratie waren.

Op grond van mijn eigen ervaring weet ik waarover ik het heb. Deze indruk werd ook door de politie bevestigd. Op mijn vraag naar het aantal deelnemers antwoordde een agent dat er ongeveer 10.000-12.000 demonstranten aanwezig zou den zijn.

Waarom echter worden deze aantallen in de officiële media verzwegen? Kan het zijn dat men bang is voor de onvrede in de bevolking vanwege de politiek van de afgelopen jaren?

Het is een feit dat volgens “Spiegel-Online” inmiddels 64% van de mensen ontevreden is met de regeringspolitiek. Het is eveneens een feit dat de mensen al voor de manifestatie door de verslaggeving van de vooraanstaande media werden geïntimideerd. Moet op deze meerderheid uiteindelijk de indruk gewekt worden dat zij slechts een kleine minderheid vormt?

Desondanks kwamen er meer dan 10.000 mensen opdagen, die burgermoed blijkbaar belangrijker vonden dan de doelbewust aangewakkerde angst. Zodoende bracht een brede selectie uit de bevolking tot uitdrukking dat ze de leugens van de politiek zat zijn. Tegelijkertijd werd het aantal anti-demonstranten enorm opgeklopt.

Je moet bedenken, dat circa 20.000 van de officieel 25.000 “anti-demonstranten” afkomstig zijn uit de zogenaamde clubscene, mensen dus, die sowieso van vrijdag tot zondagnacht feest vieren. Die zijn alleen maar daarom de straat opgegaan, omdat alle clubs in Berlijn vanwege de AfD-demonstratie gesloten waren. Ze vierden op straat een soort love-parade.

Blijven er dus eigenlijk maar 5000 echte anti-demonstranten over. Die bovendien door vakbonden, partijen, kerken en NGO´s met bussen gebracht werden. Waard om te begroeten, is het feit dat de dag, anders dan verwacht, grotendeels vreedzaam verliep.

Na tijd vroeg ik netjes aan een anti-demonstrant wat voor hem eigenlijk de aanleiding was om mee te doen aan de manifestatie. Hij antwoordde me: “Duitsers zijn genetisch aangelegde moordenaars. Ze zijn voor bijna alle oorlogen in de wereld verantwoordelijk. Daarom moet het Duitse volk afgeschaft en door een diverse, multiculturele samenleving vervangen worden.”

Verbaasd vroeg ik hem hoe hij dat wist. Daarop antwoordde hij dat inmiddels iedereen dit toch weet en dat dit de gangbare mening op zijn universiteit zou zijn.

Dat verklaart waar spreuken zoals “Deutschland verrecke!” of “Nie wieder Deutschland!”vandaan komen.

We zouden ons echter niet moeten laten misleiden door de door de machtigen gewenste programmering, maar ons op datgene concentreren wat ons eigenlijk verbindt.

Bron: www.epochtimes.de

Door: Heiko Schrang

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/05/28 ... nipuleerd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Nieuwsuur manipuleert video tot nepnieuws om haat te kunnen zaaien tegen president Donald Trump

Bert Brussen, 06-06-2018

Afbeelding

Zo ziet levensgevaarlijke propaganda en volksmanipulatie er uit, en u betaalt hier verplicht aan mee

Update:
NOS ontkent alles, neemt geen verantwoordelijkheid, is allemaal ‘de schuld van Reuters’. Maar natuurlijk! Alsof de itemregisseur niet zag dat het om een stokoud fragment ging. Kennelijk is er bij Nieuwsuur zó weinig professionaliteit dat de bij Reuters ingekochte items één op één worden doorgezet. Kunnen we van dat belastinggeld net zo goed zelf een abo nemen op een Reuters-feed.

Verbijsterende beelden in het NOS-indoctrinatie-televisieprogramma Nieuwsuur: op Riefenstahl-achtige Francisco van Jole-achtige wijze heeft dit openlijk president Trump hatende staatstelevisieprogramma een video gemanipuleerd om zo nepnieuws te kunnen produceren. Dit nepnieuws heeft overduidelijk het doel om zoveel mogelijk haat te kunnen zaaien tegen de democratisch gekozen Amerikaanse president Donald Trump.

In een video-item over het Amerikaanse illegalen- en asielzoekersbeleid dat wordt bekritiseerd omdat illegaal de Verenigde Staten binnenkomende mannen van hun vrouwen en kinderen worden gescheiden en apart in detentiecentra worden geplaatst, heeft de Nieuwsuur-redactie welbewust een fragment uit een totaal andere context gehaald en in de reportage over het asielzoekersbeleid geplakt.

Manipulatie
In dit uit de originele context geknipte fragment spreekt president Trump de volgende letterlijke tekst uit:

“Dit zijn geen mensen. Dit zijn beesten. En we zetten er momenteel meer het land uit dan ooit te voren.”

Door deze woorden van president Trump midden in een reportage over de opvang van vluchtelingen te plaatsen wordt de suggestie gewekt dat president Trump met deze afschuwelijke woorden over alle vluchtelingen spreekt. Dit is echter totaal niet het geval. De uitspraken die president Trump doet gaan expliciet en uitsluitend over zeer gewelddadige, vaak illegaal in het land verblijvende, leden van criminele bendes, met name de beruchte MS13-bendes. De bendeleden zijn vaak uit Mexico en andere Latijns-Amerikaanse landen afkomstig. Met ‘beesten’ doelt de president dus specifiek op de criminelen in kwestie, niet op vluchtelingen, buitenlanders, illegalen of asielzoekers. Dit is ook al lang bij iedereen bekend omdat er wereldwijd aandacht aan deze uitspraken is besteed en zowel Trump als het Witte Huis duidelijk hebben uitgelegd wat er met deze uitspraken werd bedoeld, mede omdat Amerikaanse ‘journalisten’ de uitspraken bewust uit de context hadden gehaald.

Totaal ander onderwerp, totaal andere context
Maar president Trump sprak deze woorden alweer weken geleden, op de Amerikaanse televisie, en ze gingen over een totaal ander onderwerp, namelijk het beleid tegen gewelddadige bendes en bendeleden. Dat Nieuwsuur deze alweer weken oude uitspraken nu zo zorgvuldig heeft geknipt uit een item in het video-archief en vervolgens weer heeft geplakt in een actuele reportage, toont wel aan dat Nieuwsuur bewust heeft gezocht naar fragmenten en uitspraken die president Trump zoveel mogelijk in diskrediet kunnen brengen, ook al is het niet actueel, past het niet in de context en heeft het zelfs helemaal niets met het onderwerp te maken. En dat alles zonder de kijkers duidelijk te maken dat er sprake is van verschillende fragmenten.

Dit is tekstboek propaganda. Dit is haatzaaien zoals haatzaaien is bedoeld. Dit zijn de tactieken van ‘media’ die maar één doel hebben en dat is het neerhalen van vijandig gezinde politici. Dit is je reinste manipulatie van honderdduizenden kijkers die nog altijd het volle vertrouwen hebben in de integriteit, professionaliteit en betrouwbaarheid van een staatsomroep als de NOS. Op schofterige wijze worden hier burgers voorgelogen die door hun eigen belastingafdracht verplicht moeten meebetalen aan dit nepnieuws.

Nepnieuws
Dit is nu het zo gevreesde ‘nepnieuws’ en ‘verspreiden van desinformatie’. Dit is waartegen de EU zegt te willen strijden. Alleen komt het dus niet van de Russen en wordt het niet gefabriceerd in ‘trollenfabrieken’, maar gewoon op de NPO-redactie van Nieuwsuur, een televisieprogramma van de Nederlandse NOS.

Het is te hopen dat de EU-taskforce keihard optreedt tegen dit massamedium met veel bereik en invloed waar door middel van nietsontziende manipulaties en nepnieuws haat wordt gezaaid tegen een bevriend staatshoofd. Het is te hopen dat EU vs Disinfo Nieuwsuur blijvend op hun zwarte lijst zet zodat iedereen in de EU weet welke ranzige, hatelijke en vijandelijke manipulaties plaatsvinden op kosten van belastingbetalers.

Waar blijft de NPO Ombudsman? Waar blijft het ontslag van Nieuwsuur-hoofdredacteur Joost Oranje? Wanneer vliegen de subjectieve, haatzaaiende en manipulerende pro-Democraten tegen Wilders aangifte doende Nieuwsuur-redacteuren eindelijk eens de laan uit? Waar blijven de systeemmedia nu met hun petitities? Waar blijven de Twitterdrammers en SJW’s? Zijn de STER-adverteerders van de NOS al gebeld?

Dit. Nooit. Weer.
Dit is nepnieuws. Dit is het verspreiden van desinformatie. Dit is manipulatie van volksmassa’s.
Levensgevaarlijke, onverantwoordelijke manipulatie. Op deze wijze zijn oorlogen begonnen, zijn genocides goedgepraat en aankomend premiers naar hun executieplaats gewezen. Op deze wijze houden we de boel niet bij elkaar, worden groepen tegen elkaar opgezet en worden de vezels die onze samenleving bij elkaar houden aangetast.

Hoe vaak moeten we nog roepen? Dit. Nooit. Weer.

EU-Taskforce, doe je ding.

https://media.tpo.nl/2018/06/06/nieuwsu ... ald-trump/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Nieuwsuur diep door het stof

6 juni 2018

Afbeelding

Amsterdam - Het tv-programma Nieuwsuur heeft excuses gemaakt voor een item waarin Trump ten onrechte werd uitgemaakt voor een migrantenhater.

In het onderdeel over de VN-mensenrechtencommissie die tegen opsluiting van migrantenkinderen in Amerika is, werd door Nieuwsuur een toespraak van Trump ’geplakt’ die niets met het onderwerp te maken had. „Dit zijn geen mensen, dit zijn beesten”, lijkt de president te zeggen over migranten. In werkelijkheid had hij dit ooit gezegd over een Mexicaanse jeugdbende.

„Daarbij is een fout gemaakt, die wij zeer betreuren,” schrijft de NOS nu op de eigen site. „Trump bedoelde met 'beesten' specifiek de gewelddadige bendes die actief zijn in Midden-Amerika.”
Leon de Winter
@leondewinter

Zo, @Nieuwsuur... het gebruik van dat Trump-fragment in dit item is bewust misleiding want jullie kennen de context van die opmerkingen. Dit is geen foutje, maar bedrog. Waarom doen jullie dit? Wat is de agenda? https://www.geenstijl.nl/5142348/joost- ... /#comments
11:22 AM - Jun 6, 2018
Nieuwsuur
@Nieuwsuur

Het NOS-journaal heeft in onze uitzending van gisteravond een quote van Donald Trump ten onrechte gebruikt. Dat betreuren de NOS-redactie en wij zeer. Lees de hele reactie van de NOS hier: https://nos.nl/herstel/
12:17 PM - Jun 6, 2018
bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Collusion dan eindelijk bewezen – niet met de Russen, wel met Google

Posted op september 13, 2018 door Fubar in Artikelen

Een video opgenomen door Google kort na de presidentsverkiezingen van 2016 onthult een sfeer van paniek en ontzetting onder het leiderschap van de Tech-reus, gekoppeld aan een vastberadenheid om zowel de Trump-agenda als de bredere populistische beweging die over de hele wereld opduikt, te dwarsbomen.



De video is een volledige opname van de eerste all-hands meeting van Google na de verkiezing van 2016 (deze wekelijkse meetings staan binnen het bedrijf bekend als “TGIF” of “Thank God It’s Friday” meetings). Verzonden aan Breitbart door een anonieme bron, het laat het mede-stichters Larry Page en Sergey Brin, VPs Kent Walker en Eileen Naughton, CFO Ruth Porat, en CEO Sundar Pichai zien. Het kan hierboven volledig worden bekeken.

Eerder deze week werd bekend dat Google de opkomst onder de Latino-bevolking probeerde op te voeren om Hillary Clinton te helpen, maar alleen om zich rot te schikken dat het meestal solide democratische stemblok in recordaantallen overging naar de GOP. Deze video toont een vergelijkbaar niveau van ontzetting onder de meest spraakmakende figuren van Google.

We zien hier dat deze individuen, die een bedrijf voorzitten met een ongeëvenaarde invloed op de informatiestroom, de motivatie van de Trump kiezers in diskrediet brengen en manieren zoeken om hun enorme invloed te gebruiken om de Trump-agenda tegen te werken.

We horen medeoprichter Sergey Brin Trump-aanhangers te vergelijken met fascisten en extremisten. Brin stelt dat Trump kiezers net als andere extremisten werden gemotiveerd door “verveling”, wat volgens hem in het verleden heeft geleid tot fascisme en communisme.

De medeoprichter van Google vraagt vervolgens aan zijn bedrijf om na te denken over wat het kan doen om te zorgen voor een “betere kwaliteit van bestuur en besluitvorming”.

VP for Global Affairs Kent Walker stelt dat aanhangers van populistische zaken zoals de Trump-campagne gemotiveerd worden door “angst, xenofobie, haat en een verlangen naar antwoorden die er wel of niet zijn”.

Later zegt Walker dat Google zou moeten vechten om ervoor te zorgen dat de populistische beweging – niet alleen in de VS maar wereldwijd – slechts een ‘bliepje’ en een ‘hapering’ is in een historische boog die ‘buigt in de richting van vooruitgang’.

CEO Sundar Pichai stelt dat het bedrijf machine learning en A.I. zal ontwikkelen om wat een werknemer beschreef als “verkeerde informatie” gedeeld door “low-information kiezers” te bestrijden.

Key moments van de speech staan uitgeschreven bij Breitbart >>

Breitbart melkt het natuurlijk nog een beetje uit met wat extra artikelen, wat volledig terecht is in dit zeer ernstige geval:

...APPLAUSE FOR RANT ABOUT ‘WHITE PRIVILEGE’...

...TRUMP CAMPAIGN MANAGER CALLS FOR INVESTIGATION......‘THREAT TO REPUBLIC’...

...’HOLY SH*T’: MEDIA STUNNED......CAN’T SPIN IT...

Nou wisten we natuurlijk al dat Google vol zit met drammende en dreinzende SJW’s, maar dat ze zó schaamteloos verkiezingen over de hele wereld willen sturen:

Google’s pro-islam algoritmes

Google verklaart Angela Merkel ‘Leider van de vrije wereld’

Google verwijdert ei uit de salade emoji om meer “inclusief” te zijn voor vega-nazi’s

Google: Blanken zijn al uitgestorven – wat ons betreft bestaan ze niet meer

“Ze verafschuwen christenen” – Google weigert Pasen te erkennen

‘Google heeft me ontslagen omdat ik witte en Aziatische sollicitanten niet heb afgewezen,’ vertelt een ex-medewerker

Bewijzen tonen aan: Google is een extreemlinks, geweld verheerlijkend bedrijf bomvol drammende SJW’s

Google’s nieuwe ‘Fact-Checker’ is partijdige bullshit

Google gaat met zijn censuurbijl hakken om YouTube politiek correcter te maken

Broken Moral Compass of Google and Silicon Valley

Warum Google Earth keine Kreuze auf Kirchtürmen zeigt

PROOF! Google Manipulates Search Results to Conceal Criticism of Islam and Jihad


Het zal wel toeval zijn, maar:

Of the six(6) Google executive officers, five(5) are Jews or have Jewish spouses. This is a numerical representation of 83%. Of the ten(10) Google directors, five(5) are Jews or have Jewish spouses. This is a numerical representation of 50%. Jews are approximately 2% of the U.S. population.* Therefore Jews are over-represented among the Google executive officers by a factor of 41.5 times(4,150 percent) and overrepresented on the Google board of directors by a factor of 25 times(2,500 percent).

https://fenixx.org/2018/09/13/collusion ... et-google/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door xplosive »

De term "vega-nazi's" is weinig vleiend voor mensen die slechts op grond van rationele argumenten de veeteelt willen helpen terugdringen. Veeteelt is oneconomisch en schadelijk voor de mensheid. Het is een molensteen om de nek van de mensheid die de mensheid beter kwijt kan zijn dan rijk. Dit nog afgezien van het dierenleed dat het veroorzaakt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

De bovenstaande video is opeens verdwenen (wat te verwachten was :wink2: ), maar hij is op de site van Breitbard nog te zien. Hier is'tie:

https://www.breitbart.com/tech/2018/09/ ... -election/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Betrapt: Duits TV-team zet zogenaamde ‘jacht op buitenlanders’ in scene

Xander, 17-09-2018

Afbeelding
Afbeelding: privé opname via Jouwatch.(4)

Desondanks ontslaat kanselier Merkel hoofd veiligheidsdienst omdat hij openlijk twijfelde aan ‘extreemrechts geweld’ – Ook Nederlandse media manipuleren uw mening met hetzelfde misleidende taalgebruik

Voorbijgangers hebben met hun smartphones opnames gemaakt van een Duits TV-team dat de ook in onze media veel bekritiseerde ‘jacht op buitenlanders’ door ‘extreemrechtse aanhangers’ compleet in scene heeft gezet (foto), enkel om de anti-immigratiepartij AfD zwart te maken. Desondanks gaat de Duitse bondskanselier Angela Merkel het hoofd van de binnenlandse veiligheidsdienst ontslaan omdat hij openlijk twijfelde aan de valse berichtgeving over ‘extreemrechts geweld’.

Het TV-team bouwde op straat in het noordoosten van Berlijn een complete promotiestand van de AfD na, zette daar een paar skinheads bij, en filmde vervolgens hoe die zogenaamd op een donkere man jaagden. Tal van voorbijgangers maakten hier met hun smartphones opnames van.

AfD woordvoerder Georg Pazderski verklaarde gerechtelijke stappen te willen ondernemen tegen de daders, en sprak zijn grote weerzin uit over het in scene zetten van een dergelijk misdrijf. ‘De poging om met fakevideo’s politiek te bedrijven is ondemocratisch en moet worden voorkomen!’ (1)(2)

Zo manipuleren de massamedia uw mening
De net als in Nederland door extreemlinks ondermijnde en gecontroleerde Duitse massamedia namen het ‘nieuws’ van zogenaamde ‘extreemrechtse heksenjachten’ maar wat graag over. Daarbij werd op de inmiddels beruchte manipulerende wijze de bevolking voorgelogen door protesterende burgers ‘extreemrechtse geweldplegers’ te noemen, en de juist gewelddadige extreemlinkse activisten van onder andere de ‘Antifa’ terreurbeweging gewoon ‘demonstrerende mensen’. Veel Nederlandse media maken zich hier eveneens schuldig aan.

Ook een in Chemnitz opgenomen video werd door de media als beelden van een ‘heksenjacht op buitenlanders’ gepresenteerd, maar het enige wat er was te zien was een aantal mensen die over een parkeerplaats rennen. De Duitse journaals beweerden vervolgens dat ‘heel Duitsland geschokt’ was, taalgebruik wat enkel was bedoeld om de echte schok, namelijk de brutale moord op twee Duitsers door migranten, te verbloemen en weg te drukken. (4)

Merkel ontslaat hoofd veiligheidsdienst vanwege twijfel aan politiek-correcte ‘waarheid’
Officials die openlijk twijfelen aan de door Berlijn opgelegde politiek correcte versie van de ‘waarheid’ moeten het veld ruimen. Dat lot treft nu ook het hoofd van de binnenlandse veiligheidsdienst, Hans-Georg Maassen, die zich al vaker kritisch uitliet over het immigratiebeleid van de regering, en diverse keren bevestigde dat de berichten over een steeds veiliger wordend Duitsland regelrechte leugens zijn.

Maassen twijfelde onlangs openlijk aan de beelden van ‘extreemrechtse heksenjachten’ op buitenlanders. Onder grote politieke druk moest hij later ‘toegeven’ dat het toch klopte, maar Merkel bleek al besloten te hebben dat hij toch het veld moet ruimen.

Wat ook meespeelde was dat hij statistieken waaruit bleek dat moslims inderdaad een veel groter risico voor de veiligheid van Duitsland vormen dan officieel wordt toegegeven aan de AfD had doorgespeeld. Dat had hij vermoedelijk gedaan omdat die statistieken –eveneens net als in Nederland- doorgaans worden veranderd door het buitensporige aandeel van migranten in de criminaliteit fors te verlagen, om zo de autochtone bevolking een vals gevoel van veiligheid te geven. (2)

Xander

(1) Journalistenwatch
(2) Standaard.be
(3) PI News
(4) Jouwatch

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... s-in-scene
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Google onder vuur om manipuleren zoekresultaten ten gunste van links

Xander, 21-09-2018

Afbeelding
Wie van u gelooft nog steeds dat Google, na al het bewezen machtsmisbruik en meningenmanipulatie, objectieve zoekresultaten levert? (Afbeelding: Getty Images (3)).

Google geeft toe dat het bijna 400 apps toegang heeft gegeven tot uw email account, ook uw wachtwoord en de mogelijke inhoud van emails – Ook andere internet bedrijven manipuleren uw mening naar links

Dat Google zijn zoekmachine zo heeft ingesteld dat conservatieve, rechtse en populistische sites naar ‘beneden’ worden geduwd ten gunste van linkse, groene, globalistische en progressieve stemmen, is al langer bekend. President Trump uitte onlangs forse kritiek op Google nadat bleek dat de zoekterm ‘Trump news’ enkel linkse en links getinte nieuwsberichten opleverde. Twee ‘tech’ verslaggevers van de Wall Street Journal hebben nu een ‘incident’ onthuld waarbij Google werknemers openlijk overlegden over het manipuleren van de zoekmachine, zodat een zoekopdracht naar Trumps destijds net ingevoerde inreisverbod voor bepaalde migranten enkel negatieve resultaten zou produceren, onder meer dat dit verbod ongrondwettelijk, illegaal en gevaarlijk zou zijn. Daarnaast zouden ook kritische sites en berichten over de islam worden tegengegaan.

Behalve het vrijwel uitsluitend weergeven van negatief berichtend nieuws over Trumps besluit(en) werden er tegelijkertijd ook hyperlinks gepromoot die de nietsvermoedende internetter ertoe moest aanzetten om een gift te geven aan de ACLU en andere pro-immigratie organisaties die zichverzetten tegen het inreisverbod. Ook zouden berichten van bepaalde politici en andere maatschappelijk bekende en invloedrijke personen zoals artiesten prioriteit worden gegeven.

Kritiek op islam eveneens tegengegaan
Uit de gelekte emailwisselingen bleek tevens dat er gekeken werd naar ‘het actief tegengaan van ‘islamofobisch’ genoemde sites die kritiek leveren op de islam, moslims en landen zoals Iran. Hetzelfde zou worden gedaan met de zoektermen Mexico, ‘Hispanic’ en ‘Latino’ (de Latijns Amerikaanse bevolking in de VS). Hogere Google officials zouden deze zeer positief staan tegenover deze ‘suggesties’: ‘Wij zijn hier absoluut voor... alles wat jullie nodig hebben,’ luidde een van de antwoorden.

Een leidinggevende van de afdeling Publieke Zaken zei weliswaar een groot voorstander te zijn dat Google op dit vlak meer gaat doen, maar vroeg zich wel af ‘hoe partijdig wij dan willen zijn... Zouden we ook bereid zijn om... organisaties weer te geven die het inreisverbod juist steunen?’ Google’s mede oprichter Sergey Brin ondertekende in ieder geval een brief van tech bedrijven aan Trump waarin geprotesteerd werd tegen dit inreisverbod.

Gelekte video: Google managers geschokt dat Trump gewonnen had
Na de onthullingen van de WSJ beweerde een woordvoerder van Google dat al deze ideeën werden afgewezen, en het bedrijf ‘nog nooit zoekresultaten heeft gemanipuleerd om een bepaalde politieke ideologie te promoten’, en dat terwijl overduidelijk en objectief is aangetoond dat dit wel degelijk al geruime tijd het geval is.

Dat bleek onder andere uit een onlangs gelekte video van een topvergadering bij Google, waarin de leidinggevende managers zich geschokt toonden na de overwinning van Donald Trump, en dat terwijl men er juist alles aan had gedaan om de campagne van Hillary Clinton te promoten en ook in de zoekresultaten zo positief mogelijk te belichten. (1)

Gmail voor apps opzettelijk zo lek als een mandje gemaakt
Google komt hierdoor steeds meer onder vuur te liggen in de VS. In juli erkende het in een brief aan vragen stellende Amerikaanse senatoren dat het aan minimaal 379 apps van ‘derde partijen’ toegang heeft gegeven tot uw persoonlijke Gmail account(s). En daarbij gaat het niet enkel om uw emailadres en persoonsgegevens, maar ook om uw wachtwoorden en de inhoud (2). Google zelf zou inmiddels gestopt zijn met deze praktijken, maar wie gelooft dat na talloze en jarenlange leugens nog?

Ook andere tech bedrijven manipuleren uw mening naar links toe
Het is overigens zeker niet alleen Google/YouTube dat probeert om de publieke opinie te beïnvloeden door linkse zoekresultaten prioriteit te geven. Neem bijvoorbeeld Getty Images, waar wij veel gebruik van maken. Een zoekresultaat als ‘migrant protest’ levert in eerste instantie vrijwel uitsluitend foto’s van protesten en demonstraties vóór migranten en immigratie op: ‘Refugees welcome!’, ‘Protect the children’, ‘Contra racismo Europa’, ‘Unite against racism – Socialist Party Australia’, ‘Hunger strike for all acceptance in society’, ‘No Child is illegal’, ‘Right to Work for all asylum seekers without restriction’, ‘Immigrants we want you here’ et cetera.

De vele burgerprotesten tegen het migrantengeweld in bijvoorbeeld Duitsland worden op de eerste pagina’s vrijwel overgeslagen, met uitzondering van foto’s van leden van de extreemrechtse nationalistische splinterpartij NPD. Net als Google promoot Getty dus een extreemlinks-groen-progressief wereldbeeld, en is het altijd moeizaam -en niet zelden vergeefs- zoeken naar foto’s waaruit blijkt dat heel wat mensen het hier niet mee eens zijn, en anders over deze zaken denken. Sterker nog, die mensen en partijen worden heel misleidend en manipulatief steevast in extreemrechtse, racistische of neonazi hoek geplaatst.

Xander

(1) Zero Hedge
(2) Russia Today
(3) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -van-links
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Google-medewerkers wilden zoekresultaten manipuleren om kritiek op immigratie te stoppen

Posted op september 24, 2018 - door Rommel

Afbeelding

Het personeel van Google besprak vorig jaar hoe ze de zoekresultaten zouden moeten manipuleren om linkse groeperingen die zich inzetten voor immigratie uit de derde wereld te bevoordelen, rapporteert Daily Mail.

“Noch dit land, noch Google zou bestaan zonder immigratie”, schreef een van de werknemers.

De email werd op 29 januari 2017 tussen verschillende werknemers op Google in de VS verstuurd – een paar dagen nadat Donald Trump een presidentieel bevel had ondertekend om een inreisverbod voor verschillende landen in Afrika en de Arabische wereld in te voeren.

Een van de werknemers klaagde dat het nieuws over het inreisverbod van Trump de Google-gebruikers “islamofobe-georiënteerde algoritmische resultaten zou voorschotelen” wanneer ze op zoek gingen naar termen als “islam”, “moslim” en “Iran”.

Het voorstel was dat Google zijn zoekalgoritmes zou veranderen ten gunste van linkse organisaties die voorstander zijn van immigratie, zoals ACLU. Dit om Google-gebruikers aan te moedigen om te doneren aan deze “belangrijke organisaties” en gebruikers te leren “hoe ze kunnen helpen en welke middelen beschikbaar zijn voor immigranten”.

“We” hebben deze informatie nodig “omdat we weten dat noch dit land, noch Google zou bestaan zonder immigratie”, schreef een van de werknemers.

Ze stelden voor om Highlights te gebruiken, een experimentele Google-functie waarmee geselecteerde acters updates kunnen maken die direct in de zoekresultaten verschijnen.

De uitgelekte correspondentie toont aan dat een public affairs-chef van de netwerkgigant het idee uitstekend vond. “We zijn het er absoluut mee eens”, schreef de chef.

Een andere waarschuwde echter dat het de reputatie van Google kon beschadigen om te worden beoordeeld als partijdig in de kwestie en “organisaties die een bepaald wereldbeeld in een tijd van politiek conflict steunen te bevoordelen”.

Een vertegenwoordiger van Google vertelt de Daily Mail dat de gelekte e-mails slechts een klein onderdeel zijn van een “brainstorm” en dat de voorstellen nooit werkelijkheid zijn geworden.

“Google heeft nooit zijn zoekresultaten gemanipuleerd of enkele van zijn producten gewijzigd om een bepaalde politieke ideologie te promoten – niet onder de huidige verkiezingen, niet in 2016 en niet na de presidentiële order van president Trump over immigratie,” schrijft de vertegenwoordiger.

https://fenixx.org/2018/09/24/google-me ... e-stoppen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door sjun »

Watch Democrats change their tune on immigration! Hilarious.


There's SO many lies being spread by Democrats. Here's the biggest lie.


Notabene: De Spaanstalige immigrantenkinderen jammeren en schreeuwen al in het Engels... Zouden ze dat bij elke grensovergang die ze doorkwamen voorafgaand aan de Amerikaanse grens gedaan hebben?
:scratch:

Spijtig dat vooral CNN en niet OANN ter beschikking gesteld wordt in hotels... Voortaan vraag ik aan de balie of ze ook
One America News Network op de TV hebben in plaats van het regelrechte propagandakanaal Cable News Network zodat ik op de hoogte kan blijven van wat er zoal onder gewone mensen aan nieuws leeft.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Project Veritas onthult Googles anti-Trump complot om verkiezingen 2020 te manipuleren

Posted on 24/06/2019

Afbeelding
President Trump beschuldigde Google er al vaker van de zoekresultaten ten nadele van hem te manipuleren, en lijkt daar nu weer gelijk in te krijgen. (Afbeelding: Getty Images (3)).

‘Wij kiezen wat wij geloofwaardige nieuwsbronnen vinden’ – YouTube onderdrukt op vergelijkbare wijze rechtse nieuwsbronnen

De onafhankelijke onderzoeksjournalisten van Project Veritas onthullen op basis van nieuwe undercover opnames dat Google zijn zoekmachine en andere producten programmeert om te helpen voorkomen dat Donald Trump volgend jaar opnieuw de Amerikaanse presidentsverkiezingen wint. Jen Gennai, hoofd van Googles ‘Verantwoorde Innovatie’ team, verklaarde dat ‘wij allemaal genaaid werden in 2016… dus we ging al heel snel kijken wat er was gebeurd, en hoe we konden voorkomen dat dit opnieuw kan gebeuren. We trainen daar ook onze (zoek)algoritmes voor, en zo, dat als 2016 opnieuw zou gebeuren, we een andere uitslag zouden hebben?’

Een Google insider bevestigde Gennais uitspraken, en voegde eraan toe dat Google een concept genaamd ‘machine lerende eerlijkheid’ gebruikt om hun (linkse) politieke agenda te promoten en ‘algoritmische oneerlijkheid’ te bestrijden. Dat houdt in dat bepaalde ongewenste (dus conservatieve, rechtse) meningen over iemands ras, inkomen, seksuele oriëntatie, religie of ‘gender’ met behulp van een AI (kunstmatige intelligentie) worden onderdrukt.

Gennai: ‘Wij zijn ervan beschuldigd oneerlijk naar conservatieven te zijn omdat wij kiezen wat wij geloofwaardige nieuwsbronnen vinden, en die nieuwsbronnen niet noodzakelijk overeenkomen met conservatieve bronnen...’

Amerikaanse politici zoals (de Democraat) Elizabeth Warren willen Google opsplitsen in kleinere bedrijven, omdat het bedrijf gevaarlijk veel macht heeft gekregen. ‘Maar dat zal het alleen maar erger maken,’ vervolgde Gennai. ‘Want al die kleinere bedrijven, die niet dezelfde middelen hebben als wij, zullen de taak hebben om de volgende Trump situatie te voorkomen. Een klein bedrijf is daar niet toe in staat.’

Google en YouTube sturen u naar de door hen gewenste bronnen
Project Veritas oprichter James O’Keefe reageerde dat ‘dit de derde tech insider is die moedig naar voren is gekomen om de geheimen van Silicon Valley te onthullen. Deze nieuwe documenten, ondersteund door undercover video, werpt vragen op over Googles neutraliteit en de rol die ze voor zichzelf zien voor de verkiezingen van 2020.’ (1)

De documenten waar O’Keefe op doelt spellen in detail uit hoe Google omgaat met de informatie van bepaalde nieuwsbronnen, en hoe die informatie precies wordt weergegeven. Een document met de titel ‘Fake Nieuws-brief’ gaat over Googles doelstelling om via al hun producten één ‘enkele kern van waarheid’ te verspreiden.

YouTube doet al enige tijd hetzelfde, aldus de insider. ‘Zij hebben de resultaten van hun aanbeveling engine veranderd,’ en wel op zo’n wijze, dat als je vaak naar rechtse en conservatieve bronnen kijkt, YouTube juist andere nieuwsbronnen zoals de door links gecontroleerde grote media (CNN, MSNBC) aanbeveelt.

‘De enige onderzoeksjournalisten die ik vertrouw’
‘De reden waarom ik naar Project Veritas kwam is dat jullie de enigen zijn die ik vertrouw echte onderzoeksjournalisten te kunnen zijn. Onderzoeksjournalistiek is een ‘carrière killer’, maar op de een of andere manier lukt het jullie wel. En daarom kwam ik naar Project Veritas. Omdat ik wist dat dit de enige manier is om dit verhaal in de openbaarheid te krijgen.’

‘Ik bedoel, dit is een monster, een Goliath, en ik ben slechts een David die probeert te zeggen wat zij allemaal echt aan het doen zijn. En, ehhh, ik ben slechts een klein miertje en kan verpletterd worden, dat besef ik. Maar dit is groter dan mij, dit is iets dat tegen het Amerikaanse publiek gezegd moet worden.’

Xander

(1) Project Veritas via Zero Hedge en
(2) Infowars
(3) Afbeelding: Embed from Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/uncategori ... nipuleren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Pilgrim »

Project Veritas kondigt geruchtmakende insider tapes CNN aan

Posted on 13/10/2019

Afbeelding
CNN en de Democratische Partij – al jaren twee handen op één buik. (Afbeelding: (2)).

‘De mainstream media zijn een propaganda orgaan geworden dat enkel draait om commercie, clicks, ratings, macht, invloed en politieke steun’ (aan linksgroenliberaal)

De onderzoeksjournalisten van het onafhankelijke Project Veritas staan op het punt de ‘schokkendste insider tapes van het jaar’ te publiceren. Daarin doet een medewerker van CNN, aan het voorfront van het anti-Trump front in de media en als zogenaamd ‘betrouwbaarste bron’ doorgaans klakkeloos overgenomen door de Nederlandse mainstream media, een boekje open over het interne beleid bij CNN. ‘Ik begon bij CNN omdat het mijn droom was in de media te werken. Maar mijn droom werd een nachtmerrie.’ Het verhaal dat daarna volgde wordt binnenkort vrijgegeven.

De journalisten van Project Veritas wisten eerder medewerkers van Facebook, Google, Pinterest, de New York Times, de Democratische Partij en het ministerie van Buitenlandse Zaken tot onthullende en vaak schokkende uitspraken te verleiden, wat twee medewerkers van Google, een onderaannemer van Facebook en een IT ingenieur van Pinterest hun banen en carrières kostte. Zij wilden echter dat het publiek de waarheid over Big Tech en Big Media te weten zou komen, en waren bereid daar een hoge prijs voor te betalen.

Google manipuleert verkiezingen
‘Dit was mijn boetedoening, een poging om mijn geweten te zuiveren,’ zei Zach Vorhies, die het interne ‘Algoritmische Oneerlijkheid’ document van Google lekte. Daaruit bleek dat Google de zoekresultaten van zijn machine bewust programmeert om linkse politieke en maatschappelijke standpunten en partijen te promoten, en rechtse juist te verketteren.

Zo worden resultaten die anti-Trump zijn bovenaan gezet, en worden degenen die achter de president staan juist ver naar achteren geplaatst of geblokkeerd. Google probeerde actief de vorige verkiezingen in het voordeel van Hillary Clinton te manipuleren, en gaat dat volgend jaar weer doen om te proberen Trump uit het Witte Huis te krijgen.

‘Gaan we vanaf nu de grootste tech bedrijven laten bepalen wie iedere verkiezing gaat winnen?’ was dan ook de reactie van Greg Coppola, die prompt zijn baan bij Google verloor nadat hij het gedurfd had hier zijn mond over open te trekken.

Facebook onderdrukt conservatieve video’s
‘Ik vond dat het publiek het recht heeft dit te weten,’ verklaarde een Facebook insider die werd ontslagen omdat hij screenshots had gemaakt van het Facebook proces waarmee conservatieve en rechtse video’s om politieke redenen worden onderdrukt. Zo worden bijvoorbeeld links naar deze video’s en sites niet geplaatst of gebroken, en worden ze ook uit newsfeeds geweerd.

Net als Google promoot Facebook het linksgroenliberale globalisme, en daarmee zaken zoals onbeperkte massa immigratie, het opheffen van alle grenzen, het islamiseren van de samenleving en de extremistische klimaatagenda.

‘Pinterest blokkeert christelijke en pro-life groepen’
‘Er was voor mij geen enkele andere optie meer,’ zei Eri Cochran, die na zijn onthullingen door beveiligers het gebouw van Pinterest uit werd gezet. ‘Ik had een makkelijk leventje kunnen hebben, maar waar doen we het eigenlijk voor. Ze kunnen één man stoppen, maar niet ons allemaal.’

Cochran vertelde dat Pinterest doelbewust een ronduit ‘antichristelijke’ koers volgt. Vooral pro-life groepen zouden het moeten ontgelden. Lila Rose, een pro-life activist, werd door Pinterest op de zwarte lijst met pornografie geplaatst. Verder zouden conservatieve kopstukken zoals Ben Shapiro intern te boek staan als racistische ‘blanke suprematisten’.

Uit ons eigen onderzoek bleek overigens dat via de zoekfunctie van Pinterest nog steeds grote aantallen pro-life afbeeldingen, teksten en ‘memes’ zijn te vinden, ook met Bijbelteksten.

Geheime opnames onthulden verkiezingsfraude Democraten
Project Veritas plaatste eerder video’s met (in het geheim gefilmde) gesprekken met -soms hooggeplaatste- Democratische medewerkers, die opschepten hoe zij constant met allerlei frauduleuze methoden de verkiezingen proberen te stelen, en hoe ze extreemlinkse actievoerders (zoals Antifa) inzetten om ‘false flag’ geweld te plegen, wat door de voornamelijk door de Democraten gecontroleerde media vervolgens aan ‘rechtse Trump aanhangers’ werd toegeschreven.

‘Mijn droom bij CNN werd een nachtmerrie’
James O’Keefe van Project Veritas blijkt nu dus ook een CNN insider te hebben geïnterviewd. ‘Toen ik hem vroeg waarom hij dit deed, kreeg ik een simpel antwoord: ‘Ik begon bij CNN omdat het mijn droom was in de media te werken. Maar mijn droom werd een nachtmerrie.’ Zijn verhaal wordt binnenkort vrijgegeven.

Volgens O’Keefe zijn de leraar, de verpleger, de moeder, de eerlijk agent, de hardwerkende burgers die gewone banen hebben en worden onderbetaald, de echte nieuwe helden van vandaag. ‘Zij worden onderdeel van het Veritas leger’ *. (* mits zij zelf al zijn ingelijfd in het propagandaleger van de gevestigde orde. Zo blijkt uit onderzoek dat meer dan de helft van alle leraren in Nederland op GroenLinks en PvdA stemt.)

‘Media vergaren geen nieuws meer, maar fabriceren eigen inhoud’
En dan is er het project om de media zelf te onderzoeken. ‘Critici en de politieke marketing industrie zullen zich haasten om deze series tapes met brede platitudes te veroordelen, zoals dat dit soort acties ‘anti-journalist’ zouden zijn. We hebben horen zeggen dat ‘de waarheid nu belangrijker is dan ooit’, en dat ‘de democratie in duisternis sterft’, enzovoorts. Maar achter dit schijnheilige ‘wij zijn beter dan jij’ vernislaagje zitten een aantal lelijke waarheden over de 4e pijler’ (van iedere echte democratie, die de pers behoort te zijn).

‘Onze pers is niet echt vrij meer. Op basis van wat deze mensen op deze tapes zeggen vergaren ze feitelijk zelfs geen echt nieuws meer. De media zijn een industrieel productiesysteem geworden dat (eigen) inhoud fabriceert... De media zijn een propaganda orgaan geworden dat enkel draait om commercie, clicks, ratings, macht, invloed en politieke steun.’ Diezelfde media wapperen vaak met de vrijheid van meningsuiting, maar eerbiedigen die ondertussen zelf allang niet meer.

‘Big Tech en Big Media hebben meer macht dan de andere drie takken van de overheid,’ stelt O’Keefe. ‘Maar wie roept hen ter verantwoording? Wie waakt er over de bewakers? En waarom is het zo belangrijk dat ze ter verantwoording worden geroepen? Omdat hun werk doen een vereiste is in een democratie. Het recht van het publiek om geïnformeerd te worden maakt alle andere rechten in onze samenleving mogelijk, omdat de overheid dankzij de kiezers bestaat, en die kiezers dus geïnformeerd moeten zijn. Mensen zullen hun eigen besluiten maken als ze volledig zijn geïnformeerd.’

Echte waarheidsvinding is vrijwel verdwenen, en daarmee ook eerlijk nieuws
Echte journalistiek zou daarom ‘niet enkel uit preken, morele oordelen en conclusies’ moeten bestaan, zoals nu bijna overal in Amerika en Europa het geval is. Ook zou er niet oneindig moeten worden gespeculeerd, en zou men niet moeten proberen de publieke opinie te beïnvloeden, zoals bijvoorbeeld anonieme verklikkers een groot podium bieden, enkel omdat zij een bepaalde (linkse) politieke agenda promoten.

Helaas is het brengen van objectief nieuws en feiten die zo waarheidsgetrouw mogelijk zijn niet langer commercieel interessant. ‘Echte waarheidsvinding... is daarom bijna verdwenen,’ vervolgt O’Keefe. De meeste grote mediabedrijven zijn economisch afhankelijk geworden van de markt, van bedrijven, van advertentie inkomsten, en/of van overheidssubsidies. Nieuws dat deze financiële sponsoren onwelgevallig is of zelfs in een dubieus en kwaad daglicht kan stellen, wordt daarom vermeden, gebagatelliseerd, onderdrukt of geblokkeerd.

Burgers moeten weer eerlijk worden geïnformeerd
De eerste stap om het doodzieke Westerse mediasysteem weer gezond te maken is de burgers weer correct en eerlijk informeren over de realiteit, zodat mensen de dagelijkse propaganda gaan doorzien en daar verontwaardigd over worden.

Een groot voordeel is dat in dit digitale tijdperk video opnames zoals van Project Veritas niet of nauwelijks te weerleggen zijn. ‘Wij zijn in staat om als een mes door de boter door de propaganda te snijden. Wij vertrouwen erop dat de mensen de beste beslissingen kunnen maken als ze toegerust zijn met de waarheid. Wij breken de muur af tussen hoe publieke officials zich in het openbaar en privé gedragen. Zo pakken wij de grote leugens aan.’

Journalisten weten dat ze niet langer belangen van publiek dienen
Journalisten van de huidige mainstream media dienen niet langer het belang van het publiek, en dat weten ze heel goed, zegt O’Keefe. ‘In privé gesprekken veranderen ze van onderwerp zodra je erover begint hoe de democratie echt in duisternis sterft, en het bij alle media in realiteit allemaal om commercie, clicks, ratings, macht en invloed gaat.’

Behalve politici zien ook de machtige superrijken hoeveel macht ze via de media kunnen uitoefenen. Jeff Bezos, de rijkste man ter wereld, verklaarde dat zijn grootste prestatie de aankoop van de ‘clickbate farm’ The Post was. ‘Dit instituut is cruciaal voor mijn missie.’ De man die het machtigste bedrijf ter wereld opbouwde is dus het meest trots op het aankopen van een krant die hem geen stuiver zal opleveren.

Pers bepaalt publieke opinie, maar wie bestuurt de pers?
‘Maar vergis u niet: voor Bezos gaat het niet om het informeren van het publiek, maar om macht en invloed. Dus in een land dat wordt geregeerd door de publieke opinie, en waar de publieke opinie grotendeels wordt bepaald door de pers (zoals absoluut ook in Nederland het geval is, en waar de pers voor het leeuwendeel aanhanger en promotor is van GroenLinks, de PvdA en D66 (in deze volgorde)), is het dan niet van groot belang om de begrijpen wie de pers bestuurt? En daarom zal Project Veritas deze week CNN ontmaskeren.’

Xander

(1) Project Veritas via Zero Hedge

https://www.xandernieuws.net/algemeen/p ... s-cnn-aan/
Jef Bezos is vooral bekend van Amazon.com en zijn particuliere ruimtevaartbedrijf Blue Origin.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door silkyboxershortXL »

Project Veritas heeft weer wat, ABC news hield Jeffrey Epstein de hand boven het hoofd.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ali Yas »

Nu nog 'even' het spoor volgen: wie deed dat en waarom precies?

Het probleem is dat er zó veel mensen op de één of andere manier betrokken zijn, dat er overal figuren zitten die het onderzoeksproces dwarsbomen. De moord op Epstein is daar een stuitend voorbeeld van. Goede kans dat de onderste steen nooit boven komt, sterker nog, dat de meeste, zo niet alle stenen rustig blijven liggen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door silkyboxershortXL »

Ali Yas schreef:Nu nog 'even' het spoor volgen: wie deed dat en waarom precies?
Nou, Liz Crokin heeft daar wel een antwoord op; Onder meer de complete media, slechts enkele uitzonderingen. Zij houden sodom en gomorrah activiteiten uit het nieuws.
Liz Crokin voor ze begint en eindigt laat ze even haar ware gezicht zien, ik bedoel het grijnsje waar ze haar tanden ontbloot, ik denk dat ze terecht zo boos is en dat het een fijn mens is die weet dat niet alle mensen kwaadaardig zijn, ze doet haar best vriendelijk te blijven.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Brutale manipulatie door media

Bericht door Ali Yas »

silkyboxershortXL schreef:
Ali Yas schreef:Nu nog 'even' het spoor volgen: wie deed dat en waarom precies?
Nou, Liz Crokin heeft daar wel een antwoord op; Onder meer de complete media, slechts enkele uitzonderingen. Zij houden sodom en gomorrah activiteiten uit het nieuws.
En dat is nou precies de reden dat die activiteiten (blijven) gebeuren. Mensen hebben soms een steuntje in de rug nodig om zich te gedragen, en schandalen kunnen zo'n steuntje zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie