De Gutmensch

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:Samen zingen lijkt mij ook geen goed idee.
Hoe zou dat dan moeten gaan, de meeste van die zandtrappers kunnen niet eens gewone tekst lezen laat staan muzieknoten.
Ja ja Mercator. Ik kan ook geen muzieknoten lezen.

Ik ben godverdomme - ondanks de zo door een paar van jullie bepleite vrije wil - niet in staat muziek te spelen, terwijl ik dat dolgraag zou willen en ooit geprobeerd heb met een mandoline en trompet. Omdat mijn verstandelijke vermogens (intelligentie) dit niet toelaten. Misschien door als een jarenlang gestrafte delinquent te blijven oefenen. Je moet doen waar je goed in bent en niet andersom.

Afbeelding

Ik blies de hoogste tonen uit mijn trompet. Dat kwam door mijn sterke en gezonde longen. Heeft overigens niets met niet-roken te maken. Ik rookte tot aan mijn 28ste. Maar nooit over mijn longen. Dus niet verslaafd. Wel aan seks. Dat overigens bestaat uit handwerk. Zo houd ik de kosten laag. [icon_lol.gif] Verslaving en vrije wil gaan trouwens nooit samen door een deur.

Moslims zingen niet. Ze kunnen het wel, maar mogen het niet. Heeft iets met een lang geleden vies smerig pervers pedofieltje van Arabische origine te maken die als sadist, annex profeet, genoemd Mohammed, onder de woestijntent-bewoners furore maakte met zijn religieuze plagiaatteksten. Teksten die hij van de joden en christenen had gestolen. De profeet was dus ook nog eens een notoire dief, buiten het feit dat hij een roverhoofdman was en op het hoogtepunt van zijn carrière koos om een beruchte Arabische oorlogsmisdadiger te worden. Mohammed heeft dus zijn van de pot gerukte achterlijke volgelingen ontraden of zelfs verboden muziek te beoefenen en te zingen. Zelfs fluiten is ten strengste verboden in islam. Dat is de duivel verzoeken. Uiteraard zijn alle uitspraken van de profeet verricht door influisteringen van zijn onontbeerlijke knecht en luchtspiegeling Allah.

Moslims kunnen sowieso niet over jouw veelzijdige talenten beschikken.
Omdat jij geen moslim bent.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Gutmensch

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Ja ja Mercator. Ik kan ook geen muzieknoten lezen.
Je moet dat niet persoonlijk opvatten [icon_lol.gif] maar ik haalde het even aan omdat een van die Gutmenschen op de foto van een partituur aan het zingen was, iets wat moslims dus nooit zouden kunnen.
Zulke achterlijke pogingen om de vluchteling-allochtonen bij onze kennismaatschappij te betrekken zijn altijd tot mislukken gedoemd. Weten die linkse betweters dat nu nog altijd niet ? Daarvoor komen ze ook helemaal niet naar hier.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Witte scholen. Zwarte scholen. Diversiteit. Respect. Harmonie en nog meer respect.
Hier over het raadselachtige gedrag van ouders die hun kinderen naar verre scholen bakfietsen terwijl er vlakbij ook een school is. Die bovendien extra verrijkt is.
De witte buren fietsen langs de gekleurde school de wijk uit
Het Nederlandse onderwijs raakt steeds verder gesegregeerd. Maar hoe komt het dat in Groningen meer hoogopgeleide ouders omfietsen voor de school van hun kind, dan in bijvoorbeeld Zaanstad of Zoetermeer?
Spoiler! :
Als een erehaag verwelkomen de juffen van openbare basisschool De Pendinghe in de Groningse wijk Selwerd de kinderen. “Goeie-morgen! Hoe is het vandaag?’’ Twee op het schoolplein, twee binnen in de hal. Doen ze elke ochtend, zegt directeur Monique Inja. “Zo willen we de ouders het gevoel geven dat ze bij ons terechtkunnen als ze iets dwarszit.’’

Zelf ziet ze het niet eens, maar voor een buitenstaander valt het niet te ontkennen: de witte kinderen zijn hier veruit in de minderheid. Inja ziet elke dag hoogopgeleide, witte ouders haar school voorbijfietsen, de wijk uit. “Naast mijn school woont een blank gezin. Die kinderen gaan hier dus niet naar school.”

Volgens de Onderwijsinspectie is Groningen een van de meest gesegregeerde gemeenten, als het op onderwijs aankomt. Inja’s school is een ‘kleurrijke en diverse school’, zegt ze. “Wij hebben misschien wel het hoogste percentage allochtone leerlingen van de stad.”

Vijf jaar geleden werd ze er directeur. Een van haar doelen: een gemêleerde school worden. Dat bleek moeilijk. Al doe je nog zo je best en word je met complimenten overladen door de inspectie, het gros van de autochtone, hoogopgeleide ouders trekt naar elders”, vertelt Inja. Onnodig: “Het onderwijs is hier even goed.”

Wat in Groningen gebeurt, gebeurt in meer grote Nederlandse gemeenten, schreef de Onderwijsinspectie deze week in haar jaarverslag. Rijk en arm, hoog- en laagopgeleid gaan steeds verder uit elkaar wonen. Maar de segregatie gaat verder: als het gaat om het opleidingsniveau van de ouders zijn basisscholen nog eenzijdiger samengesteld dan de steden waarin ze staan.

Want ook hoogopgeleide ouders die in betaalbaardere wijken gaan wonen, sturen hun kinderen vaak niet naar de school om de hoek. In de 23 grootste gemeenten hebben kinderen met rijke, hoogopgeleide ouders daardoor steeds minder klasgenootjes uit lagere sociale klassen.

Er zijn wel verschillen. In Zoetermeer en Almere zijn er veel minder omfietsouders dan in Groningen, Dordrecht of Enschede. Maar de trend is overal aanwezig, en dat is een probleem, meent de inspectie. Er ontstaan ‘bubbels van gelijkgestemden waar leerlingen nauwelijks uit komen’.
Keuzevrijheid

Uit onderzoek bleek eerder al dat ouders bij de schoolkeuze niet alleen naar afstand kijken, maar ook naar de schoolprestaties en de leerlingenpopulatie. Maar waarom gebeurt dat in de ene gemeente meer dan in de andere?

Schooldirecteur Inja kan er ook niet meteen de vinger op leggen. Zijn Groningse ouders minder ruimdenkend of banger voor de ander dan ouders in andere steden? Ze betwijfelt het. “Misschien is hier meer keuzevrijheid. Ik hoor van collega’s uit de Randstad dat daar veel minder plaats is op scholen, dat ouders zich soms op twaalf scholen moeten aanmelden voor er een plaats is. Hier is op bijna alle scholen genoeg plek.”

Die keuzevrijheid van ouders ziet men inderdaad als een groot goed, leert een belronde langs Groningse scholen. Tja, segregatie is vervelend. En de ene school heeft al wat meer last van omfietsouders dan de andere, een enkeling herkent de problematiek niet. Maar om ouders nou te dwingen naar de school om de hoek te gaan, dat gaat ze eigenlijk allemaal te ver.

Ook Taeke Venema van christelijke basisschool de Hoeksteen in de Groningse wijk Vinkhuizen ziet bakfiets-ouders ’s ochtends zijn schoolplein voorbij fietsen naar naastgelegen wijken als Reitdiep en Gravenburg. “Waarom? Ik kan het niet hard maken, maar mijn gevoel zegt dat die ouders een blik in onze klassen hebben geworpen en denken ‘toch wel veel donkere kinderen’.”

Mooi is anders, vindt Venema. “Ik zou het niet doen, maar ze moeten dat zelf weten. Er is geen reden om ons voorbij te fietsen. Migrantenouders, hoog- of laagopgeleide ouders: wij hebben ze allemaal iets te bieden. We hebben bijvoorbeeld een plusklas met extra begeleiding voor kinderen die meer aankunnen. Daar steken we tijd, aandacht en geld in.”

Maar Venema piekert er niet over om te proberen bakfietsouders over te halen. “Ik probeer me er niet druk over te maken, ik heb er toch geen invloed op. En ik weet ook niet of ik dat zou willen. Ik wil dat ouders met overtuiging voor ons kiezen. Ik ben voor keuzevrijheid. Je moet kiezen voor een school die bij jou en je kind past.”

Dat is wel zo, zegt Inja. Maar dat ouders hun scholen voorbijfietsen vindt ze een gemiste kans. Niet alleen voor haar eigen leerlingen, ook kinderen van rijke, hoogopgeleide ouders verliezen door segregatie, stelt ze. “Je ontzegt die rijke leerlingen ook de mogelijkheid om andere culturen en milieus te leren kennen. Leren hoe de wereld in elkaar zit, dat niet iedereen het even goed heeft als jij, respect opbrengen voor elkaars verschillen. Dat gun ik ieder kind.”
Botsende culturen

Claartje Hoekzema, een van de weinige witte moeders op het schoolplein in Paddepoel, beaamt dat. Soms botsen culturen, zegt ze, “maar daarvan leer je dat niet iedereen hetzelfde over dingen denkt, en daar deal je mee. Je hoeft niet alles van elkaar over te nemen, maar je moet elkaar wel respecteren. Op deze school leren kinderen dat.”

Toen Hoekzema naar Paddepoel verhuisde, heeft ze overwogen haar kinderen op hun oude school te laten. Die staat in een andere wijk. “Maar op die school zijn geen kinderen met andere culturen en wij zijn erg multicultureel ingesteld. Bovendien: welke boodschap geef jij je kind mee als je hem in een andere buurt op school zet? Dan zeg je feitelijk: wij schamen ons voor onze wijk.”

Moeder Colinda Klapwijk valt in: ook ouders leren van deze school. “Ik betrap mezelf er op dat ik best wel zwart-wit dacht. Nu doe ik dat minder.” Als er een kind jarig is, haalt ze halalsnoep. “Dat is niet eens een vraag vanuit school, maar iets wat je zelf bedenkt. Andere reageren daar wel eens op vol onbegrip, maar je houdt toch rekening met elkaar?”

Op De Pendinghe leren kinderen elkaars verschillen te begrijpen. Directeur Inja: “Ze kennen elkaars achtergrond en kunnen daar rustig en respectvol mee omgaan. Ze weten dat hun klasgenootje uit Somalië met een hoofddoek prima kan koprollen met gym.”

Haar eigen kinderen - nu pubers - gingen naar de lokale dorpsschool. Een prima school, daar niet van. “Het is misschien gek om te zeggen, maar als ze naar mijn school waren gegaan waren ze op jongere leeftijd completere mensen geworden.”

De Pendinghe trekt opvallend veel kinderen van kennismigranten die studeren of werken aan de Hanzehogeschool, maar autochtone hoogopgeleide Groningers moet je met een lampje zoeken. Ouders hebben wel idealen, denkt Inja. “Maar als het op hun eigen kind aankomt lijken ouders vaak bang voor de boze buitenwereld. Ze willen in alles het beste, culturen omarmen, maar als het dan dichtbij komt vinden ze het erg spannend.”

Ze kan zich er wel iets bij voorstellen. “Als je hier als blond gezin binnen komt wandelen, dan val je wel wat op. Maar ik zou ouders zo graag uitdagen om het te proberen.”

Dat geldt ook voor schoolbestuurder Erik Vredeveld van VCOG, een schoolbestuur met tien christelijke scholen in Groningen. “Als een school vol zit proberen we ouders te verleiden om naar een andere school van onze vereniging te gaan. Maar het is moeilijk om vooroordelen te ontkrachten. Het lukt wel eens om ouders over de streep te trekken, maar dat is meer uitzondering dan regel.”

Een betere mix op scholen is volgens hem van groot belang voor de kwaliteit van het primair onderwijs en de maatschappij. “Maar bij ouders ligt dat soms lastig. Dat begint al op het schoolplein: maken ze connectie met elkaar? Identificeren ze zich met elkaar?”
Kansen voor idere kind

Overheidsbeleid werkt daarbij soms ongewild tegen, stelt Vredeveld. De gemeente Groningen geeft bijvoorbeeld subsidie voor vroeg- en voorschoolse educatie op scholen in bepaalde wijken om ontwikkelingsachterstanden te voorkomen. “We moeten als schoolbesturen en gemeenten samen goed kijken of we op deze manier de kansen voor ieder kind gelijk trekken.”

De Groningse onderwijswethouder Ton Schroor (D66) ziet dat soort middelen juist als manier om alle leerlingen dezelfde kansen te geven, zegt woordvoerder Hans Coenraads. Hij erkent dat de gemeente ‘niet heel actief stuurt op waar ouders hun kinderen naar school sturen’.

“Wij sturen niet zozeer op een mix, maar op gelijke onderwijskansen: we willen dat alle scholen dezelfde faciliteiten hebben”, zegt hij. “De vraag is ook hoe je segregatie tegengaat, dat is lastig. Het is voor ons een bewuste keuze om leerlingen op alle scholen dezelfde mogelijkheden te bieden, zodat scholen qua faciliteiten allemaal even aantrekkelijk zijn.”

Is het niet jammer dat leerlingen elkaar niet ontmoeten? Coenraads: “Voor ons zijn gelijke kansen het belangrijkst. En die kansen moet je op elke school kunnen grijpen. Waar je die kansen benut is minder belangrijk.”

Inja vindt dat te mager. De overheid kan segregatie wel degelijk tegengaan door keuzes in de ruimtelijke ordening, vindt zij.

“In deze wijk staan veel sociale huurwoningen, die zou je meer kunnen spreiden. Dan spreid je automatisch ook leerlingen uit minder rijke en lageropgeleide gezinnen. Als je de multi-probleemgezinnen in één flat laat wonen dan werk je die mix juist tegen.”

De ambitie dat de onderwijskwaliteit en de mogelijkheden op iedere school even goed moeten zijn, deelt ze met de wethouder.

“Maar”, houdt ze vol “die mix is wel belangrijk voor hoe je naar de wereld leert kijken. Die maakt je een veelzijdiger en verdraagzamer mens en dat kan de maatschappij naar mijn idee wel gebruiken.”
Waarom heeft Zaanstad minder bakfietsscholen?

De onderlinge verschillen tussen gemeenten zijn groot, constateert de Onderwijsinspectie. Een gemeente als Zaanstad bijvoorbeeld, heeft relatief weinig ouders die hun wijk uit fietsen om hun kind naar school te brengen.

Onderwijswethouder Sanna Munnikendam (D66) weet niet precies hoe dat komt. Maar, zegt ze, het is in ieder geval niet het gevolg van slim onderwijsbeleid. Waarschijnlijk heeft het te maken met de opbouw van de stad Zaandam en omliggende dorpen. “De wijken zijn, enkele uitzonderingen daargelaten, van oudsher al gemixt. De sociale woningbouw is verspreid door de gemeente. Dat is deels zo gegroeid: vroeger bouwde de fabrieksdirecteur van Verkade de mooiste woning, daarachter de woning voor de leraar, bij wijze van spreken, en daarachter die van de arbeiders.”

Dankzij die gemixte wijken komen op alle scholen altijd al kinderen uit verschillende gezinnen. Misschien zijn de mensen in Zaanstad daar gewoon aan gewend geraakt, denkt ze.

Een andere factor die helpt, denkt Munnikdam, is dat alle scholen in de gemeente van goed niveau zijn. Ook voor de onderwijskwaliteit hoeven ouders niet extra te fietsen.
Marijke de Vries en Karin Sitalsing
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

‘Cirkel van Integratie’: omdat je als deugmens nooit genoeg kunt deugen

Geplaatst op 17 april 2018

Afbeelding

Zeker, ook ik leef bij bij het aloude adagium ‘wie goed doet, goed ontmoet’. Maar je kunt het ook overdrijven. Zoals in het geval van Marian Stoppelenburg en haar man Jan van Bon. Zij willen namelijk dat Nederland een Canadees burgerinitiatief overneemt; de ‘cirkel van integratie’.

Bij dit burgerinitiatief kan een groep van vijf personen of gezinnen een vluchteling onder z’n hoede nemen. Waarbij iedere vrijwilliger een taak op zich neemt; de één geeft taallessen, een ander leert de vluchteling om te gaan met geld, terwijl weer een ander hem of haar begeleidt in de zoektocht naar passend werk. Volgens Marian Stoppelenburg een beproefd recept:

‘Uit onderzoek blijkt dat als vluchtelingen twee jaar intensief optrekken met mensen in hun nieuwe thuisland, zij in de meeste gevallen zichzelf kunnen redden.’

Linkse deugmensen lijken met dit initiatief de Messias himself naar de kroon te willen steken. Voor een deugmens kun je namelijk nooit genoeg deugen. Met alleen vluchtelingen Nederland binnenhalen ben je er in hun ogen nog niet. Je deugt pas écht wanneer je ze opneemt in je ‘cirkel van integratie’ of wanneer je er één in huis neemt, zoals Stoppelenburg en van Bon deden;

‘Zij en haar man namen de 18-jarige Afghaanse vluchteling Sayed Hussaini in huis. Hij was uitgeprocedeerd en moest terug naar Afghanistan. Maar daar zou hem waarschijnlijk eerwraak wachten, omdat zijn broer ooit seks had met een meisje uit een hogere kaste.’

In Canada, het land wat Stoppelenburg en van Bon als voorbeeld zien, hebben ze makkelijk praten. Met een bevolkingsdichtheid van 4,63 inwoners per km2 hebben ze ruimte zat. Dat kun je van Nederland met z’n 410 inwoners per km2 niet bepaald zeggen.

Omdat ze in Drenthe wonen is het Stoppelenburg en van Bon wellicht ontgaan, maar Nederland is één van de dichtstbevolkte landen van Europa. Wanneer je stadsstaatjes als San Marino en Monaco en eilanden als Malta en Cyprus niet meerekent, zijn we zelfs het dichtstbevolkte land van Europa.

Je moet het dus niet willen, vluchtelingen binnenhalen. En je moet ze al helemaal niet op willen nemen in een ‘cirkel van integratie’. Vang ze op in de regio, die vluchtelingen. Da’s beter voor iedereen en bovendien veel goedkoper.

https://theedgyveggieweb.wordpress.com/ ... nt-deugen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

ZWEDEN...

Geplaatst op 25 april 2018

Afbeelding

Ze ging met twee Afghanen mee om de xenofoben te bewijzen dat zij het verkeerd hebben [met hun “vooroordeel”]. Één van de twee verkrachte haar. Een volwassen Zweedse vrouw van “rijpere” leeftijd is het slachtoffer geworden van verkrachting en seksueel misbruik door 2 Afghaanse asielzoekers. Dit gebeurde in hun AZC, aldus “Fria Tider” in de Zweedse krant. De vrouw deelde op Facebook een groep die tegen het uitzetten van migranten was en ze was er van overtuigd dat zij kon bewijzen dat de “xenofoben” het bij ’t verkeerde eind hebben als zij zeggen dat Afghanen gevaarlijk zijn.

Het gebeurde al op 26 december 2017. Zij zocht gezelschap om de avond door te komen, maar niemand had er zin in. Toen ontmoette zij de 2 minderjarige Afghanen voor een café. Ze vertelde de politie: “Ik was helemaal niet bang. Ik had nooit angst als ik in de buurt van mensen uit andere landen was. Ik dacht dat ´t wel leuk zou zijn om een praatje met hen te maken. Heel veel mensen hadden me al gewaarschuwd om voorzichtig te zijn met lui die als zogenaamde vluchtelingen naar ons land komen”.

De twee “Afghaantjes” stelden haar voor om met hen mee te gaan naar hun verblijf en gezellig iets te gaan drinken. Na een korte aarzeling ging zij hierop in en ging met hen mee. Maar het moest niet te lang duren, want zij had haar kinderen beloofd niet al te laat thuis te komen... Het reglement van het AZC verbood bovendien om ´s nachts bezoek te ontvangen.

Toen het drietal eenmaal in de kamer was, veranderden de dingen razendsnel. Ze hielden haar tegen om weer weg te gaan. Ze hadden alcohol gedronken en een van de twee begon haar overal te betasten. Dit ondanks haar protesten. Toen heeft de Afghaan, genaamd Anwar, haar verkracht, terwijl de ander, genaamd Fardin, toekeek en zichzelf bevredigde. Het personeel van het AZC zei later dat het niets hadden gemerkt. Nadat ze haar uiteindelijk lieten gaan, ging de vrouw naar de politie en werden ze gearresteerd.

Vorige week werden ze in de Rechtbank van het district Växjö berecht. Anwar werd voor de verkrachting tot één jaar en 3 maanden gevangenis veroordeeld en moet € 13.000,- schadevergoeding met rente aan het slachtoffer betalen. Fardin werd tot € 2300,- plus rente veroordeeld, te betalen aan het slachtoffer. De procureur vroeg niet om de beide Zweden uit te zetten.

Bron: https://lesobservateurs.ch

via: Fria Tider en Sveriges Television

Vertaald uit het Frans door: “delamontagne”

https://ejbron.wordpress.com/2018/04/25/zweden-5/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

De hele normale waanzin in het beste Duitsland dat ooit bestond

Geplaatst op 5 mei 2018

Afbeelding

Wilt u weten wat het verschil is tussen een goed mens, een genereus mens, een bijna ziekelijk onzelfzuchtig mens, een gek, een dringend hulpbehoevend mens en een compleet waanzinnige? Michael Klonovsky legt het aan u uit.

Goed – genereus – bijna ziekelijk onzelfzuchtig

Als het huis van de buurman wordt verwoest door een overstroming en u de door het noodlot geteisterde onderdak geeft, dan bent u een goed mens. Als u de buurman daarna nog langere tijd onderdak geeft en verzorgt, dan bent u een zeer genereus mens. Als de buurman uw woning niet meer uit wil na de overstroming, maar verder denkt te leven op uw kosten, dan bent u een bijna ziekelijk onzelfzuchtig mens.

Gek – hulpbehoevend – compleet waanzinnig
Als u hem nog altijd onderhoudt, nadat hij ermee begonnen is zich met uw leven te bemoeien, uw gewoontes niet te respecteren of te veroordelen en van u eist dat u met oude gewoontes uit piëteit tegenover hem stopt, bepaalde gerechten niet meer moet eten, dan bent u vermoedelijk een beetje gek. Wanneer u bovendien nog zonder klagen accepteert dat hij voor zichzelf aanspraak maakt op steeds meer kamers in uw huis en u agressief behandelt, omdat u onrein bent en tot de verkeerde God bidt, dan hebt u dringend hulp nodig. Als u er desondanks op staat dat hij blijft, ook als hij uw dochter seksueel lastigvalt, in de kelder wapens begint te verzamelen en met geweld dreigt, dan bent u compleet waanzinnig en bijna niet meer te helpen.

Het beste Duitsland dat ooit bestond
En als de beheerder van uw woning in naam van de burgemeester verklaart dat uw voormalige buurman en nieuwe medehuurder zich volledig gepast zou gedragen, hetzelfde recht op uw woning zou hebben als u en ieder ander, en dat uw heilige plicht erin zou bestaan om de renovatie van zijn door de overstroming beschadigde voormalige verblijf te betalen, dan woont u waarschijnlijk in het beste Duitsland dat ooit bestond.

Bron: https://juergenfritz.com

Auteur: Michael Klonovsky

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/05/05 ... t-bestond/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:De actrice Hanna Verboom: 'Een praktisch probleem is dat ik zo'n oude Amsterdamse zolder heb en het blijkt duurder dan ik dacht om daar leidingen aan te leggen.'

Ah, de portemonnee moet worden getrokken. Maar zo zit dat bij sociaal voelende mensen: gaarne de portemonnee van iemand anders. Dus:
Hanna Verboom zet Baderie voor het blok
Hanna Verboom hoopt dat Baderie zijn portemonnee trekt en haar helpt om een badkamer te realiseren op haar zolder. Dat laat de actrice blijken op Twitter. Verboom zat donderdagavond in De Wereld Draait Door, waar ze vertelde dat ze haar zolder gereedmaakt om een vluchteling op te vangen. Er moet alleen nog een badkamer komen, waarop een twitteraar opperde of Baderie haar daar niet bij kan helpen. Dat lijkt Verboom wel wat. “Ja, Baderie?“, aldus de actrice, die Baderie voor het blok zet.

De actrice krijgt kritiek op deze tweet, omdat een ‘nee’ van Baderie, dat een commercieel bedrijf is en geen goed doel, zou kunnen leiden tot mensen die het bedrijf dan neerzetten als anti-vluchteling. “Emo-chantage!“, noemt Pieter het.

En ook Dirk-Jan vindt het ongepast. “Ik snap dit niet. Baderie hoeft toch niets te doen. Huur een klusbedrijf, koop een douche. Betaal het zelf.”
http://www.mediacourant.nl/2015/09/hann ... -het-blok/
Dit was dec. 1015. En tot op heden is er bij Hanna geen vluchteling onderdak gekomen.

In de USA hadden we veel bekende Hollywood personen die verklaarden naar Canada te verhuizen als Trump zou winnen. Er is er niet eentje verhuisd.

En in Engeland hebben ze ook de vermogende actrice, Lily Allen, die haar grote bek opzette over een morele verplichting van het in huis nemen van vluchtelingen.
In haar miljoenenappartement is helaas , nu puntje bij paaltje komt, geen plaats voor vluchtelingen.
Video:
https://www.express.co.uk/celebrity-new ... film#t=19s
Lily Allen claims she has NO space for refugees in luxury London flat
Over the weekend the outspoken singer, who a couple years ago came under fire after apologising to Calais migrants on Britain's behalf and vowing to take in a displaced child, was asked how many refugees she's housed since.
Her reply: "None. To be honest I don't think social services would let me take in any refugees with my reputation. If I had a really big house I would but all my bedrooms are occupied with children."
In the BBC-aired clip, when asked if she'd house an unaccompanied child, she tearfully replied: "100 per cent. Who wouldn't?
"These children are being displaced - if there's room for people in my house I'm going to take them in. I think anyone would."
In 2016 the 33-year-old became emotional while meeting with a 13-year-old boy from Afghanistan who had risked his life trying to board UK-bound lorries.
The teenager had been at the sincedemolished "Jungle" camp for two months.

At the time critics accused her of crying "crocodile tears" and trying to boost her flagging career, with a former British commander who served in Afghanistan adding: "She clearly does not have any understanding of the situation."

The following year the mum-of-two - who has also been branded a champagne socialist - was mocked for going back on her refugee pledge after moaning that she'd be homeless at Christmas because her tenants were refusing to leave her multi-million pound flat at the end of their contract.
https://www.express.co.uk/celebrity-new ... fifth-film
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

De Gutmensch Benedicte Ficq als inquisitatrice in 21 seconden of liever gezegd de linkse haat in 21 seconden:

Ficq vs Baudet: ‘Heeft U schuldgevoel over wat U denkt?

https://twitter.com/HansAckerNY/status/ ... 4250639366
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Linkse hypocrisie en dhimmitude...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Een Belgisch deugmens moet misschien de gevangenis in. Mogelijk zware straf voor vrouw die minderjarige vluchteling wou helpen: één telefoontje en ze riskeert 10 jaar voor mensensmokkel
Afbeelding
Anouk Van Gestel en Mohammad uit Soedan.
Tussen vijf en tien jaar cel riskeert Anouk Van Gestel. Omdat ze polste bij een kennis hoe de minderjarige Soedanees die ze opving het best naar Groot-Brittannië kon. “Heeft het gerecht echt niets zinniger te doen dan mij als mensensmokkelaar weg te zetten?” vraagt ze op de ochtend van haar rechtszaak.

Fulltime hoofdredactrice van het vrouwenmagazine Marie Claire. En buiten het werk ook nog fulltime in de weer voor vluchtelingen. Anouk Van Gestel steekt haar engagement niet onder stoelen of banken. Wat in 2016 begon met een reportage in de jungle van Calais resulteerde al snel in elk weekend eten en spullen brengen. En nog wat later ook migranten in huis nemen. Het was de tijd van de razzia’s in het Brusselse Maximiliaanpark. Ook daar dook ze steevast op.

Niet veel later ving ze Mohammad op, een 16-jarige jongen uit Soedan. Volgens Van Gestel was “Moha” alleen onderweg, graatmager en na de dood van zijn moeder dagenlang gemarteld in zijn thuisland. De littekens op zijn rug bewijzen dat ook. “Hij zou één nacht blijven”, vertelt ze. “Maar het werden maanden.”

Ze zegt dat Moha droomde van een leven in Groot-Brittannië. En dus weigerde hij in België asiel aan te vragen, aangezien hij zijn vingerafdrukken al in Italië had afgegeven. “Een foute redenering”, zegt Van Gestels advocaat Alexis Deswaef. “De jongen is een niet-begeleide minderjarige vluchteling, dus kon hij hier altijd een poging wagen en had hij altijd recht op bescherming.”

Dat wist Van Gestel op dat ogenblik niet. Dus pleegde ze nietsvermoedend een telefoontje dat haar leven overhoop zou gooien. “Ik belde naar een bevriende activiste om eens te polsen hoe Moha het snelst in Groot-Brittannië kon geraken”, vertelt ze. “Niet veel later stonden hier zeven gewapende agenten in kogelwerende vesten aan mijn deur. Om 5.10 uur ’s ochtends. Meteen werden mijn gsm en twee computers in beslag genomen.”

De activiste aan de andere kant van de lijn werd blijkbaar afgeluisterd, omdat ze voorwerp uitmaakte van een onderzoek naar mensensmokkel. “Ik wist dat zij een vijftigtal jongeren had opgevangen, onder wie ook enkele smokkelaars blijkbaar. Ik heb daar niets mee te maken.” Tijdens haar verhoor kreeg ze te horen dat ze naïef was geweest.

“Iedereen mensensmokkelaar”

Intussen zijn we maanden verder. Volgens het gerecht maakt Anouk Van Gestel deel uit van een criminele organisatie en hield ze zich bezig met mensensmokkel. “Complete onzin”, zegt ze. “Maar de procureur zet mij zonder schroom op dezelfde lijn als mensensmokkelaars.” Haar advocaat beaamt dat het dossier tegen zijn cliënte flinterdun is. “Er is enkel dat ene onvoorzichtige telefoontje.”

Vandaag krijgt Van Gestel op de rechtbank in Dendermonde te horen of haar zaak naar een Franstalige rechter wordt doorgeschoven. Ze weet alvast dat de procureur haar een celstraf van liefst vijf à tien jaar wil aansmeren.

De grens tussen solidair zijn met vluchtelingen en de wettelijke grenzen overschrijden lijkt uiterst flou. Vluchtelingenwerk Vlaanderen bevestigt dat. “Dit proces kan daarom een precedent worden.”

“Die procureur heeft veel verbeelding”, zegt Deswaef. “Waar zijn we mee bezig? Het gaat hier om een vrouw die uit solidariteit een radeloze vluchteling onderdak heeft geboden. Van mensensmokkel is in de verste verte geen sprake.”

Van Gestel zegt dat ze desnoods uit koppigheid in de gevangenis zal gaan zitten. “Ik sta recht in mijn schoenen. Heeft het gerecht, altijd zo schaars in middelen, nu echt niets zinniger te doen?”

Mohammad stelt het intussen goed. Hij is finaal op haar aanraden toch braaf asiel gaan aanvragen en heeft zelfs nooit de oversteek proberen te maken. “Hij leert Frans en integreert zich perfect”, vertelt Van Gestel. “Ik zie hem nu in de weekends. In Brussel. Zo’n grote mensensmokkelaar ben ik dus geweest.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Een Belgisch deugmens moet misschien de gevangenis in. Mogelijk zware straf voor vrouw die minderjarige vluchteling wou helpen: één telefoontje en ze riskeert 10 jaar voor mensensmokkel

Anouk Van Gestel en Mohammad uit Soedan.[/center]
Niet veel later ving ze Mohammad op, een 16-jarige jongen uit Soedan. “Hij zou één nacht blijven”, vertelt ze. “Maar het werden maanden.”

Over haar relatie die activiste is en een gevaar vormt voor het regeringsbeleid: “Ik wist dat zij een vijftigtal jongeren had opgevangen, onder wie ook enkele smokkelaars blijkbaar. Ik heb daar niets mee te maken.”
Dat kan ze wel zeggen, maar waarom ondernam zij dan een initiatief om de wet te overtreden en te gaan deelnemen aan een criminele activieit? Logisch! Zij belde om in de voetsporen te treden van haar 'vriendin' de moslimvriend.
Intussen zijn we maanden verder. Volgens het gerecht maakt Anouk Van Gestel deel uit van een criminele organisatie en hield ze zich bezig met mensensmokkel.

Klopt! Ze hield zich voor honderd procent bezig met mensensmokkel. Dat het niet gelukt is moslim Mohammad de Noordzee over te krijgen doet niet ter zake. Wie een terroristische aanslag wil plegen gaat eerst springstof verzamelen. Mevrouw de moslimvriend probeert zich er onderuit te lullen, maar zal de consequenties moeten dragen dat zij gepakt is door met vuur te spelen en geen rekening had gehouden dat inlichtingendiensten op scherp staan. Het zijn juist inwonenden van Europa godverdomme die als moslim - meest Marokkanen - terroristische aanslagen plegen. Nooit een moslim van buiten het onzichtbare grensgebied van Europa. Of hij moet zich bewust, als asielzoeker op de vlucht, aangemeld hebben bij de open armen strategie van het Duitse post marxistische rotwijf Frau Merkel.
Vandaag krijgt Van Gestel op de rechtbank in Dendermonde te horen of haar zaak naar een Franstalige rechter wordt doorgeschoven. Ze weet alvast dat de procureur haar een celstraf van liefst vijf à tien jaar wil aansmeren.
Logisch! Hoe kun je anders het moslimterrorisme een halt toeroepen? In ieder geval niet door dit soort gevaarlijke geestelijk gestoorde aanhangers van islamitische parasieten hun vrije gang te laten gaan.

Overigens passen die twee wetsovertreders goed bij elkaar. De een nog knotsgekker dan de ander.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Ik beschuldig!

Geplaatst op 12 juni 2018

Afbeelding

De zich links en progressief noemende narren zijn door hun absolute ‘wetenschap’ dat zij gelijk hebben te bekrompen om ook maar iets vanuit het perspectief van anderen te willen bekijken. Mooi voorbeeld hiervan is mevrouw Meulenbelt, die lijkt te vinden dat de hoofddoek juist een teken van emancipatie, van vrijheid en van feminisme is.

Tja, vanuit haar egoïstisch oogpunt, om als westerse vrouw nu nog in vrijheid te kunnen kiezen voor het wel of niet dragen van die hoofddoek, kan dit standpunt wellicht als correct worden gezien, maar hoe zit het met bijvoorbeeld vrouwen in een andere, niet westerse situatie. Vrouwen die binnen de islam wel degelijk, zij het niet direct dan wel indirect, tot die hoofddoek veroordeeld zijn.

Heeft mevrouw Meulenbelt ooit gehoord over de vele vrouwen in Iran, om een voorbeeld te noemen, die toch echt geen vrijheid hebben om die hoofddoek af te werpen als ze dat wensen. Het dit door Meulenbelt gewoonweg negeren om zo te voorkomen te moeten toegeven mis te kleunen, is dan jammer voor al die vrouwen die er binnen de islam duidelijk anders over denken dan een decadente, zeer bekrompen denkende trut in Nederland.

En precies zoals dit decadente denken de hoofddoekdiscussie vervuilt, zo wordt de discussie over migratie dat ook. Emotionele prietpraat in de pers zorgt er onder andere voor dat de stroom migranten die door, weer enkel die onnadenkende decadente prietpraat van westerlingen, nog meer en in nog grotere getale de weg naar de Afrikaanse kust gaan zoeken om daar, dus grotendeels veroorzaakt door de prietpraat van die westerlingen, in handen van asielpiraten te vallen.

De schuld van veel van de ellende die deze migranten hierna ondervinden, ligt dus direct en zeker indirect bij dit soort narren, die blijven weigeren de hand eens in eigen boezem te steken en eens in te zien dat zij met hun bekrompenheid in ieder geval indirect de schuld dragen aan de dood van veel van die migranten.

Zoals Merkel en Obama als hoofddaders hiervan kunnen worden aangemerkt en op termijn als dusdanig te boek zullen komen te staan. Helaas willen gestoorde goedmenschen nooit de schuld bij zichzelf zoeken en eerder dienovereenkomstig doorgaan om corrupte politici en misdadige miljardairs, die de motor achter deze volksverhuizingen zijn, via mensensmokkel nog rijker te laten worden dan deze schooiers al zijn.

Het grootste deel van de migranten dat hier aankomt zal hier niet vinden wat hij dacht, het geld ligt namelijk niet op straat. En werk zal zwaar en er slechts mondjesmaat voor hen zijn, waardoor de stap naar criminaliteit begrijpelijk is, omdat nu eenmaal iedereen moet eten. Dit lijkt mij logisch en begrijpelijk, maar niet voor de zich links en progressief noemende narren die in hun bubbel van goedheid willen blijven ronddarren. Ook de economische ondergang van heel Europa, en de wereld, ligt dus op hun schouders.

Hoe langer deze idioten in hun gelijk blijven geloven, des te meer slachtoffers er zullen vallen. Daarom blijf ik dat zogenaamd links en progressief beschuldigen van genocide die zij aan het plegen is, ofwel die zij aan het voorbereiden is door haar tomeloze arrogante domheid. Door niet zelfstandig te willen denken en zich vervolgens los te maken van de vele corrupte politici en de misdadige en gewetenloze miljardairs zoals het demonisch gedrocht Soros.

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2018/06/12/190142/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

We hebben weer een links Gutmenschje gespot: Jeroen van Gerven @jeroenvangerven

Afbeelding
https://twitter.com/jeroenvangerven/sta ... 6935489536
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Decadentie ten top

Geplaatst op 7 juli 2018

Afbeelding

Het einde van onze beschaving staat voor de deur, veroorzaakt door decadente idioten die hun financieel genot niet kunnen dragen en daarom kiezen om ‘zielige’ middenstand immigranten een handje te helpen onze beschaving onder de voet te lopen. Onze landen staan op punt van instorten en zo behalen de nazi’s, dit keer onder leiding van oud SS’er George Soros, toch de overwinning op onze beschaving. Niemand legt de meute in het zwart geklede en met helmen gesierde terroristen, die zogenaamd strijden tegen het fascisme, ook maar iets in de weg.

Gestoorde rechters spreken een wijnboer en wellicht kapitalist, die honderden illegalen Frankrijk heeft binnengesmokkeld, vrij van mensensmokkel op basis van de brede begrippen ‘Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap’, ongeacht wat hier de gevolgen van worden.

Iedere idioot die zich bezwaard voelt met zijn/haar te rijk zijn, kan dus nu de auto volproppen vanuit Griekenland met zielenpoten om deze, eenmaal op de gewenste bestemming aangekomen, wel of niet voor deze dienst te laten betalen na hen netjes voor de deur van de plaatselijke sociale dienst te hebben afgezet.

Of hier werk voor hen is, dat deert deze goede mensen niet, zij hebben hun christelijke daad verricht. Dat de meesten van deze door hen ‘geredde’ immigranten dan hier in de criminaliteit terechtkomen, waar dan andere burgers weer de dupe van worden, kan deze christenen ook niet schelen. Dat is op het geweten van die persoon zelf en daar hebben zij dus niets mee te maken.

Dat er met hen vele tienduizenden idioten zijn die ook hun christendaad verrichten iedere keer weer als zij van hun teveel bezit hebben genoten en zo een signaal afgeven dat je vooral naar Europa moet gaan als zielige middenstand immigrant, want de echte arme immigranten hebben geen geld om de smokkelaars te betalen, deert deze heilige goeddoeners niet.

Dat kan hen dus nu ook niet meer worden aangerekend, gezien de uitspraak van het hoogste gerechtshof in Frankrijk. Het kan hen ook niet worden aangerekend dat zij met hun goede daden meehelpen de fundamenten te leggen voor de ontmanteling en vernietiging van ook hun eigen maatschappij, omdat ze daar het verstand niet voor bezitten om dit te kunnen inzien.

Simpel toch, dus volle kracht vooruit met die vrachtwagen vol zielige middenstand immigranten, die ook wel eens een eigen Mercedes onder hun kont willen hebben. Stuur na deze uitspraak nog meer schepen de zee op met bordjes ‘gratis veerdienst’ om sneller de ultieme christendaad in het door immigranten op te richten anti christen circus te kunnen plegen. Eindelijk martelaar, eindelijk heilig!

En zo, met dank aan ‘hooggeleerde’ rechters, gaan we richting einde van de wereld, die we met elkaar ooit hebben opgebouwd, of richting burgeroorlog als er voldoende burgers wakker worden en inzien dat decadente idioten de hele wereld in de fik aan het steken zijn omdat zij er een probleem mee hebben stinkend of redelijk rijke decadente idioten te zijn.

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/07 ... e-ten-top/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

:rolleyes: Onnozele meiden.
Ex-vriendinnen dienen klacht in tegen Mohamed Abdeslam

Twee ex-vriendinnen van Mohamed Abdeslam hebben een klacht ingediend tegen de broer van terroristen Salah en Brahim Abdeslam, omdat hij hen tienduizenden euro’s zou hebben afgetroggeld. Ze getuigen daarover anoniem in de Sudpresse-kranten.
Eén van hen had anderhalf jaar lang contact met hem en zegt dat ze hem “zeker 40.000 euro” gaf. Daarvan zou maandelijks 250 euro naar zijn broer Salah gevloeid zijn, opdat hij eten zou kunnen kopen in de gevangenis. “Omgekeerd gaf hij mij nooit iets.” De tweede ex beweert eveneens dat ze Mohamed Abdeslam geld gaf en zelfs vakanties voor hem en zijn kinderen betaalde.

Beiden leerden de Molenbekenaar kennen via de sociale media. Ze zochten contact met hem na zijn televisieoptreden vlak na de aanslagen in Parijs. Toen sprak hij namens de familie over de betrokkenheid van zijn broers. Eind mei werd hij nog in verdenking gesteld van een overval op twee ambtenaren die 68.000 euro naar de bank wilden brengen. In die zaak heeft Abdeslam bekentenissen afgelegd. Momenteel staat hij onder elektronisch toezicht. (SRB)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

8700 euro nodig voor 20 kinderen die gaan logeren bij een ander. Dat heeft het deugmens Joanne Alting nodig om 20 kinderen van asielzoekers op vakantie te sturen bij een gastgezin.
Ferris (8) uit Ghana gaat een klein weekje weg, naar IJburg

Voor kinderen van asielzoekers kan de zomervakantie erg lang duren: ze kunnen vaak niet op vakantie en zijn klein behuisd. Dit jaar gaan twintig kinderen uit Oost er toch even op uit. Naar IJburg, bij een gastgezin.
Spoiler! :
"Kijk, dit zijn de gastgezinnen waar de kinderen naartoe gaan tijdens de vakantie," zegt Joanne Alting. Ze wijst naar een vel papier met achttien foto's.

Op de achterkant staat alle informatie over haar Zomergastjes-project in vier talen: Nederlands, Engels, Pakistaans en Spaans. Daarop kunnen ouders die net asiel hebben gekregen of een asielaanvraag hebben lopen hun kind aanmelden voor een zomervakantie op IJburg.

'HET IS GRATIS,' staat erbij - in hoofdletters. Organisator Alting heeft op verschillende plekken om geld gevraagd. "Bij het Oranje Fonds, de gebiedsmakelaar en het Fonds voor Oost. In totaal heb ik 8700 euro nodig."

Als de geldschieters het laten afweten gaat het project toch door. "Dan leg ik het zelf bij. Dit moet doorgaan."

Gastgezinnen
Alting, die een bed and breakfast runt op haar woonboot aan de Dijksgracht bij Kattenburg, verbaast zich er al jaren over dat de kinderen van asielzoekers vaak niet met vakantie kunnen.

"Hun klasgenoten gaan naar het buitenland en vaak ook nog op kamp. Zij niet. Na zes weken vrij hebben ze tijdens het kringgesprek niets te vertellen. Sommigen hebben nog geen officiële verblijfsstatus of ze hebben geen geld. Dan zitten ze zes weken thuis in een huis dat vaak geen tuin heeft."

IJburg is laagdrempelig, de kinderen kunnen even naar hun ouders als ze heimwee krijgen

Joanne Alting
Ze besloot het daarom zelf te regelen, maar dan wel dicht bij huis. "Dat is laagdrempeliger en de kinderen kunnen makkelijker even naar hun ouders als ze heimwee krijgen."

Via haar eigen netwerk en buurtkrant IJopener zocht ze naar gastgezinnen op IJburg in het bezit van een auto. Alleenstaande mannen kwamen niet in aanmerking. "We hebben te maken met een kwetsbare groep kinderen, dan neem ik graag het zekere voor het onzekere. Die mannen mogen wel komen helpen als vrijwilliger tijdens de activiteiten."

Geen woorden nodig
Camilla Meijer (48), die als omgevingspsycholoog werkt, wist meteen dat ze mee wilde doen. Ze woont met man en dochter Flynn (10) in een rijtjeshuis op IJburg: twee slaapkamers, drie verdiepingen, een schommel in de woonkamer en een trampoline in de tuin. "Aan mijn dochter vroeg ik: wil jij deze zomer misschien een broertje of een zusje?"

Dat zomerbroertje wordt Ferris van acht. Hij komt uit Ghana. "Ze hebben al even kennisgemaakt op zijn school."

Op de Bataviaschool in de Indische Buurt zitten niet-Nederlandse kinderen die de taal nog moeten leren. Maar van een taalbarrière was bij hun eerste ontmoeting geen sprake. "Die kinderen hebben geen woorden nodig. Het klikte meteen."

Aan mijn dochter vroeg ik: wil jij deze zomer misschien een broertje of een zusje?

Camilla Meijer
Eind deze maand gaan in totaal twintig zomergastjes naar IJburg op vakantie. 's Ochtends is er les op jeugdtheaterschool Tij. In vier dagen werken de kinderen toe naar een voorstelling.

's Middags gaan ze pannenkoeken bakken, hutten bouwen op Jeugdland en naar de kinderboerderij. Daarna eten en slapen ze bij hun gastgezin. Eén middag mogen de families zelf invullen. Zwemmen?

"We weten niet zeker of hij kan zwemmen," zegt Meijer. "Hij kan ook een watertrauma hebben. We weten niet precies hoe hij naar Nederland is gekomen. Ik dacht eraan om naar Madurodam te gaan, dan kan hij heel Nederland in één keer zien."

"Of we gaan naar de Vogelvlucht in Amsterdam-Noord," roept Flynn.

Flynn en haar moeder zijn het erover eens: Ferris moet verwend worden. Op de kalender staat 'Welkom Ferris' met stift geschreven en hij mag kiezen wat ze eten de eerste avond.

"Thuis patat misschien, of uit eten. Dat lijkt me ook een ervaring voor hem. Misschien groeit er wel een vriendschap voor het leven," zegt Meijer. "Dan zullen we hem nog vaker ontvangen natuurlijk."

Maar eerst gaat Flynn nog op ponykamp. Alleen, zonder ouders.
  • - Aan het project kunnen 20 kinderen meedoen.

    - Gastouders krijgen, op de kosten voor hun verklaring omtrent het gedrag (vog) na, niets vergoed. Voor 34 gastouders en 4 vrijwilligers komt dat neer op 1250 euro.

    - Vrijwilligers krijgen wel een vergoeding. Voor alle vrijwilligers samen komt dat neer op 1000 euro
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Ik kan het niet laten om eventjes te gaan rekenen met de getalletjes:
Ze heeft 8700 euro nodig voor 20 kinderen voor een week.
Dat is 400 euro per kind. Welke ouder kan dat wel betalen?
En dan de gemelde kosten: 1250 euro en 1000 euro.
Er vloeit dus 6000 euro naar wat?
Naar organisties die wat doen zoals pannenkoeken bakken, N.N bouwen op Jeugdland en naar de kinderboerderij gaan. Kinderboerderij is toch gratis? Begeleid zwemmen?
Ik denk dat jeugdtheaterschool Tij voor 4 dagen en 20 kinderen niet gratis is.
Ik heb het: Summerschool (7-14 jaar) 245 euro voor het weekje.
https://www.jeugdtheaterschooltij.nl/vakantie
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Samya Hafsaoui, het nieuwe presentatietalent van Nederland. No comment.

https://tinyurl.com/nieuw-presentatietalent
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Gerenommeerde psychiater: Linkse goedmensen zijn klinisch geestesziek

Xander, 27-07-2018

Afbeelding
En om je in te prenten hoe tolerant, vreedzaam en ‘anti-fascistisch’ ze wel niet zijn, vernielen extreemlinksen gewoon je auto, en/of slaan je in elkaar. Zodat je hun boodschap goed begrijpt. (Afbeelding: Getty Images (2)).

De gerenommeerde Amerikaanse psychiater professor dr. Rossiter concludeerde al in 2013, dus nog vóórdat Europa en Amerika hun grenzen opengooiden voor miljoenen migranten, dat ‘goedmensen klinisch geestesziek zijn’, omdat ze totaal geen besef (meer) hebben van de menselijke natuur en realiteit. De bekende Duitse blogger Michael Mannheimer vindt dan ook dat ze allemaal in een gesloten inrichting thuishoren.

‘Een sociale wetenschapper die de menselijke natuur begrijpt zal de belangrijke rol van vrije besluiten, vrijwillige samenwerking en morele rechtschapenheid begrijpen, en niet wegdoen, zoals goedmensen dat doen. Een politieke leider die de menselijke natuur begrijpt, zal niet de persoonlijke verschillen in talent, motivatie, persoonlijke inzet en arbeidsethos negeren, en dan de bevolking wetenschappelijke en sociale gelijkheid opleggen, zoals goedmensen dat doen. En een wetgever die de menselijke natuur begrijpt, zal geen samenleving creëren waarin de burgers teveel regels en belastingen worden opgelegd, wat hun karakter bederft en ze tot zuigelingen van de staat maakt, zoals goedmensen dat doen,’ schreef Rossiter.

Zwakheden en angsten andere mensen uitgebuit, afgunst aangewakkerd
Linkse goedmensen buiten de zwakheden en angsten van mensen uit, vervolgde hij, door er constant op te hameren dat bepaalde bevolkingsgroepen –altijd minderheden- worden benadeeld, en daarom het recht hebben op een voorkeursbehandeling en andere compensaties (o.a. financieel, zoals automatisch hoge uitkeringen en toeslagen, maar ook maatschappelijk, door hen bijvoorbeeld verplicht voorrang te geven op de arbeidsmarkt). Hierdoor wordt de afgunst tussen mensen opzettelijk aangewakkerd. Daarnaast wijzen de verantwoordelijkheid van het individu af, en maken ze iedereen juist ondergeschikt aan de wil van de staat.

‘De wortels van het goedmensdom, en de daarmee verbonden waanzin, is duidelijk terug te voeren op een verkeerde ontwikkeling van zuigeling tot volwassene, waardoor de dwaze denkwijze van goedmensen is ontstaan. Zodra de moderne goedmens over denkbeeldige slachtoffer jammert, en vooral het leven van andere mensen wil bepalen die dat heel goed zelf kunnen, wordt de neurose van de goedmensen pijnlijk zichtbaar.’

AfD politicus Markus Frohnmaier noemde onlangs nog een ander belangrijk ‘goedmens’ kenmerk: ‘ze willen altijd het geld van anderen verdelen!’. Het liefst halen ze de ontvangers van dat geld van anderen uit de Derde Wereld, zoals nu massaal in Europa gebeurt. ‘Goedmensen zijn onderdeel van een kracht die steeds het goede zoekt, maar steeds het kwade schept.’

Links pact met bloeddorstigste ideologie ooit: de islam
De bekende Duitse blogger Michael Mannheimer vult aan dat ‘discussies met goedmensen zinloos zijn, omdat ze totaal feiten- en kennis resistent zijn.’ Zo vereren velen van hen massamoordenaars zoals Che Guevara, en wordt ieder bewijs dat hun geliefde extreemlinkse opstandeling persoonlijk honderden mensen dood folterde afgedaan als ‘leugens’. Ook Mao Tse Tung wordt vereerd, de Chinese revolutionair die meer mensen ombracht dan de slachtoffers van de twee wereldoorlogen bij elkaar opgeteld.

In deze tijd halen ze enorme aantallen volgelingen van de meest agressieve, discriminerende, racistische en onderdrukkende religie die deze planeet ooit voortbracht, de islam, met teddyberen en bloemen onze landen binnen. Ze willen er niets over horen dat deze religie historisch gezien volgens de meest conservatieve schattingen al 300 miljoen ‘ongelovigen’ heeft omgebracht, en volgens diverse experts zelfs een half miljard of meer, waarmee de islam met afstand de meest gevaarlijke en bloeddorstige ideologie ooit is, die het aantal slachtoffers van het communisme, maoïsme en nationaal socialisme bij elkaar opgeteld verre overtreft.

En dan hebben we het nog niet eens over de miljoenen slaven die er nog steeds in islamitische landen worden gehouden, en waar je de Europese elite werkelijk nooit over hoort op leest. En dat is omdat de daders moslims zijn, precies die groep wier religie hier tot het uiterste toe wordt beschermd en gepromoot in de media.

‘Goedmensen horen niet in de politiek thuis, maar in een gesloten psychiatrische inrichting,’ lijkt dan ook niet meer dan een terechte conclusie van Mannheimer. ‘Ze zijn net zo gevaarlijk voor de menselijke beschaving als de islam of het socialisme, of, om een medische metafoor te gebruiken: minstens zo gevaarlijk als ebola, het Marburg-virus, HIV, malaria en alle virusbedreigingen bij elkaar opgeteld.’

Xander

(1) Michael Mannheimer
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... eestesziek
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Het vliegtuigpersoneel verzocht haar meerdere keren om te gaan zitten en haar telefoon uit te zetten. Dat weigerde ze. "Als jullie de 52-jarige man van boord halen, ga ik ook!"
Als ze mij als gezagvoerder hadden aangesteld had ik onmiddellijk opdracht gegeven de man in kwestie en de 'dapper' vrouw uit het vliegtuig te zetten. Eenmaal buiten het vliegtuig laten we de vrouw daar staan en nemen we de man weer naar binnen. Probleem opgelost.

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Links “goedmenschen-eiland” Mallorca: Matteo Salvini is nu “Persona non grata”

Geplaatst op 28 juli 2018

Afbeelding

De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini werd op het Balearen-eiland tot “Persona non grata” verklaard.

Dat verkondigde de linkse partij “Podemos” blij op Twitter. Zij had samen met andere links-extremistische partijen een desbetreffend voorstel in de eilandenraad ingediend, dat donderdag unaniem zou zijn aangenomen, meldt “Focus”.

Salvini boeit dat weinig: “Niet welkom op Mallorca? Wie interesseert dat, ik vier mijn vakantie in Italië”, schreef de 45-jarige een dag later op Twitter en straalde van plezier op een Italiaans strand bij “de eerste duik van het jaar” in de camera.

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Marilla Slominski

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/28 ... non-grata/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

VERBIEDEN

Het lukt de linkse politieke kapsonesleiers maar niet afstand te nemen van hun onhebbelijke weerzinwekkende superioriteitswaanzin met het recht op verboden in te stellen. Als twee druppels water gelijkend op waar Islam voor staat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Oh dear! De University van Berlin heeft een "hijab-tying course"

Let even op de twee dwaze deugende kerels. Die mannen redden het later wel als Duitsland overgenomen wordt door mohammedanen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Bestorm de keet van Claudia Michelsen

Geplaatst op 29 juli 2018

Afbeelding
Welkom in het gekkenhuis. Hier is de centrale.

De spreuk “schoenmaker blijf bij je leest” bestaat niet voor niets. Maar steeds opnieuw moeten de zogenaamde sterren uit show, film, theater en voetbal hun bek opendoen om onzin uit te kramen. Waarschijnlijk moeten ze dat, waarschijnlijk staat dat in hun contracten. Waarschijnlijk verlangt Merkel dat van een ieder, opdat de carrière gegarandeerd is.

Het jongste voorbeeld van de openbare tentoonstelling van onzin is de actrice Claudia Michelsen. Dat hier heeft iemand op Facebook gepost:

Afbeelding

“Misschien is in de afgelopen 25 jaar de informatie tekortgeschoten. Ik weet in ieder geval niet waar deze angst vandaan komt, die verandert in domheid en daardoor gevaarlijk wordt. Het zou geloof ik een heel heilzame ervaring zijn om deze mensen een keer gratis in boten een rondreis de andere kant op te laten maken. Met welk recht maakt men aanspraak op dit stuk aarde voor zichzelf, alleen omdat men het geluk had toevallig hier geboren te worden?”

Oké, oké, laten we haar dan aan haar woord houden en haar huis bestormen, dat vast en zeker niet op slot zit. Want met welk recht maakt deze dame aanspraak op dit stukje aarde voor zichzelf, alleen maar omdat zij het geluk had een huurcontract te krijgen! Als de aarde van ons allemaal is, is ook dat stukje aarde waar deze actrice op zit van ons!

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/29 ... michelsen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie