Jihadi's en hun kinderen keren terug

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Beperkingen opgeheven voor Leidse Syriëganger, wel langer in voorarrest
De rechter-commissaris heeft vrijdag het voorarrest van de Leidse Syrië-ganger Reda Nidalha en zijn Utrechtse metgezel Oussama A. met veertien dagen verlengd. Maar de twee mannen zitten niet meer ’in beperkingen’, meldt Yasar Özdemir .

Dat wil zeggen dat Nidalha contact mag hebben met de buitenwereld, dat zijn familie op bezoek kan bij de Terroristenafdeling in Vught, waar de 23-jarige Leidenaar vastzit.
[...]
Het OM onderzoekt nu of Nidalha kan worden vervolgd voor zijn Syrië-periode.
https://www.leidschdagblad.nl/leiden-en ... voorarrest
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Nederlandse IS-vrou­wen: Zet ons vast bij terugkeer

Steeds meer Nederlandse IS-vrouwen die vastzitten in Koerdische kampen in Noord-Syrië, proberen met hun kinderen terug te keren naar ons land, door rechters te vragen hen gevangen te zetten. Het gaat om tenminste zes vrouwen en elf kinderen.

Het verzoek van een vrouw belandt via haar advocaat bij de justitie in Nederland. Die legt bij de Koerdische autoriteiten een bevel om gevangenneming neer. De volgende stap is dat de Koerden de vrouw naar de Nederlandse ambassade brengen die ervoor zorgt dat zij naar haar thuisland wordt overgebracht voor berechting. Het kabinet wil immers dat Syriëgangers op eigen kracht de ambassade bereiken.

In Nederland geloven familieleden van Syriëgangers dat deze opzet succes kan hebben. ,,Als ze daar gevangen worden genomen, zijn ze min of meer veilig en is er een kans op terugkeer'', zegt één van hen. Zijn dochter vertrok met zijn kleinkinderen, om in het door IS uitgeroepen kalifaat te gaan wonen. Deze vrouw verblijft op dit moment waarschijnlijk in gebied dat nog in handen van de terreurbeweging is.

Ongebruikelijk
In drie gevallen zijn Koerdische autoriteiten, die de kampen bestieren waar een aantal Nederlandse vrouwen nu vastzit, al benaderd door het Openbaar Ministerie in Nederland met een bevel tot gevangenneming. In de andere gevallen worden voorbereidingen getroffen om dezelfde route te volgen. Het zijn de vrouwen zelf die via hun advocaten in Nederland hebben gevraagd om hun aanhouding.

Dat is een ongebruikelijke stap, maar volgens advocaat André Seebregts zetten de vrouwen die om hun kinderen in bescherming te nemen. ,,Zij zeggen: zet ons desnoods vast, berecht ons, als de kinderen hier maar weg zijn.’’ Tenminste elf kinderen, de jongste een baby van een paar maanden en de oudste rond 11 jaar, moeten zich onder zeer moeilijke omstandigheden staande houden in de kampen. Seebregts vertegenwoordigt in totaal vijf van de zes vrouwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Syriëgangster met baby op Schiphol opgepakt

Een 22-jarige vrouw die vermoedelijk is teruggekeerd uit het strijdgebied van Islamitische Staat is dinsdagavond op Schiphol aangehouden. Ze arriveerde met haar enkele maanden oude baby op een vlucht vanuit Erbil, in het noorden van Irak, zo maakte het Openbaar Ministerie (OM) woensdag bekend.

De Rotterdamse wordt verdacht van deelname aan een terroristische organisatie en het voorbereiden van terreurdaden.

Ze zou in 2016 naar Syrië zijn gereisd. Haar vader deed toen aangifte van vermissing. Ze zou sterk geradicaliseerd zijn en mogelijk getrouwd zijn met een jihadistische strijder.

De vrouw wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Is zij nu Nederlandse of Marokkaanse?

Dus dit is weer zo'n bericht waar we geen moer aan hebben. :cry:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

De bekende jihadist Victor Droste is bij verstek veroordeeld. Hij geeft nog steeds tekenen van leven. Ook nu weer.
Victor Droste vindt straf ‘geïnstitutionaliseerde islamofobie’

Syriëganger Victor Droste uit Heeten, die zichzelf ook wel Zakariya al-Hollandi noemt, is bij verstek veroordeeld tot zes jaar cel, zoals het Openbaar Ministerie (OM) vorige week al eiste. Zelf was Droste niet bij de uitspraak aanwezig, omdat hij vermoedelijk nog in Syrië zit. ‘Geïnstitutionaliseerde islamofobie,’ vindt hij.

Er stond maximaal vijftien jaar cel voor de vergrijpen waarvoor hij terecht stond, maar het OM kon geen hard bewijs vinden dat de voormalige postbode daadwerkelijk voor terreurbeweging Islamitische Staat (IS) heeft gevochten. Wel acht de rechter bewezen dat Droste zich in Syrië heeft aangesloten bij IS en later bij Jabhat al-Nusra, een andere islamitische terreurgroep.

Droste straf van zes jaar cel ‘geïnstitutionaliseerde islamofobie’

Tegenover de regionale omroep RTV Oost, die Droste per sms naar zijn mening over de celstraf vroeg, laat de Syriëganger weten dat hij zes jaar celstraf ‘wel te doen’ vindt, maar dat die volgens hem wel onterecht is. Hij vergelijkt zijn zaak met die van Jitse Akse, die met de Koerden tegen IS vocht en vrijuit ging.

In het licht van die zaak is het ‘een voorbeeld van geïnstitutionaliseerde islamofobie’, vindt Droste. Volgens hem vocht Akse voor de PKK, die door de Nederlandse overheid wordt beschouwd als een terroristische organisatie. Akse ‘heeft bekend dat hij heeft gevochten en gedoodt (sic) en mocht na een paar traantjes Nederland weer in’, aldus Droste.

Tegenover RTV Oost, die de afgelopen jaren geregeld contact had met Droste, meldde de Droste altijd dat hij ontwikkelingswerk deed in Syrië. Onlangs bekende hij echter dat hij daar wel degelijk had gevochten.

Vorige week dinsdag maakte het OM bekend dat het zes jaar gevangenisstraf eiste tegen Droste, die in 2013 naar Syrië vertrok. Volgens RTV Oost overweegt Droste terug te komen naar Nederland.

Straf valt Droste mee: ‘Kat in t bakkie’

In een WhatsApp-gesprek met een journalist van RTV Oost liet Droste vorige week weten tevreden te zijn met de eis. Naar eigen zeggen had hij een eis van tien jaar verwacht: ‘Kat in t bakkie’. Maanden was Droste van de radar verdwenen, maar in februari gaf hij een teken van leven, en liet hij weten nog steeds in Syrië te zijn.

De rechtbank in Rotterdam maakt dinsdag ook bekend dat twee andere Syriëgangers zijn veroordeeld. Een man uit Arnhem die zich bij Jabhat al-Nusra heeft aangesloten, krijgt net als Droste zes jaar cel, een in Somalië geboren jihadist die zich bij IS aansloot en te zien was in een propagandavideo van de terreurgroep, moet zeven jaar de cel in. Het drietal was via social media opgeroepen op de zitting te verschijnen, maar ze gaven daar geen gehoor aan.

Een vierde verdachte is vrijgesproken, omdat het OM weliswaar beschikte over een filmpje waarin hij te zien was met een wapen, maar verder geen bewijs heeft voor deelname aan een terroristische organisatie.
https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... nd-629008/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef:Is zij nu Nederlandse of Marokkaanse?

Dus dit is weer zo'n bericht waar we geen moer aan hebben. :cry:
Volgens de NOS heet deze dame Melis A.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Ze is Turks Hans........

De Turks-Nederlandse Melis A.,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Ze is Turks Hans........

De Turks-Nederlandse Melis A.,
Zucht! Dan is het god-zij-dank geheel in de lijn der verwachtingen.

Stel dat een Nederlandse trut sympathieën voor de top van de verderfelijke perverse achterlijke haatreligie Islam zou hebben, dan nog is de kans groot dat zij voor 99,9 procent gelieerd moet worden aan een Marokkaanse of Turkse moslimman .

Moslims deugen niet. Zij hangen een verderfelijk vies smerig haatboek Koran aan dat intolerantie en discriminatie verkondigt vanuit alle islamitische landen tegen alle democratische samenlevingen van het tolerante vrije westen. Onze beschaving is bezig de eigen ramen in te gooien om deze te vervangen door nieuwe ramen die geschikt zijn voor de mislukte mensensoort moslims volgens een beproefd oud islamitisch halal recept.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

ISIS-Bedevaartgangers

Afbeelding

In het kalifaat verblijvende profeet-aanbidders hebben de staart van Allah moeten lenen om daarmee tussen hun benen terug te keren naar het paradijs voor moslim parasieten: onze beschaving.

Het kan niet genoeg herhaald worden tegenover 1,7 miljard mensen die behoren tot de mislukte mensensoort moslims: Allah was ooit – lang geleden – de handige sprookjesknecht van de vieze Arabische pedofiel psychopaat profeet en oorlogsmisdadiger Mohammed.

Niet iedere moslimdwaas is een terrorist. Maar iedere terrorist is bijna altijd wel een moslimdwaas. 1,7 miljard moslims willen op de profeet lijken. Vandaar dat de moslimdwaas Aboutaleb zichzelf Salfist en Jihadist heeft genoemd. Van Mohammed is bekend dat hij een vieze smerige pedofiele psychopaat en sadist was die een terroristische oorlog begon onder de Arabieren die geen geloof hechten aan zijn weerzinwekkende heidense sadistische praatjes. Lekker toch, een democratie met een niet gekozen moslimdwaas als burgemeester die zich als draaitol manifesteert.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Jihadganger Lieke S. niet meer naar de cel

De Eindhovense Lieke S. (35) hoeft niet meer de gevangenis in, hoewel is bewezen dat ze naar Syrië is afgereisd om zich daar aan te sluiten bij IS. Dat besloot de rechtbank in Den Bosch donderdag.

De vrouw, die zich in de zomer van 2016 bekeerde tot de islam, krijgt wel een halfjaar voorwaardelijk bovenop haar voorarrest van bijna acht maanden. S. bereikte Syrië nooit. Ze kwam in Turkije tot drie keer toe de grens met Syrië niet over en werd op 21 december opgepakt in Bulgarije. Ze schreef vele schriften vol met allerlei verhalen en aantekeningen, ook over wat ze in Turkije allemaal heeft meegemaakt. De vrouw zou, volgens haar familie, eerder visioenen hebben gehad. Zelf heeft ze de indruk dat ze helderziend is. Ze gebruikte veel drugs, bekeerde zich tot de islam en ging zich Hayat noemen.

De rechtbank oordeelde dat van de straf „een afschrikwekkende werking moet uitgaan, ook al is het niet gelukt de bestemming te bereiken.” De rechtbank baseerde zich voor de bewezenverklaring op verschillende teksten die de vrouw schreef. Onder meer aan haar familie. Zo schreef ze: „Er zijn handen nodig om te verdedigen, te helen en te helpen. Ook ben ik bereid om te helpen met de gewapende strijd door middel van mijn intelligentie.”

De vrouw ontkent zelf dat ze zich bij IS wilde aansluiten. Ze zou alleen op een spirituele reis zijn en eventueel Syrische vluchtelingen willen helpen. Uit haar eigen teksten bleek dat ze erder wel degelijk radicaal dacht. Zo schreef ze: 'De broeders van Parijs en Brussel hebben een statement gemaakt'. Ze noemt de aanslagplegers van Brussel en Parijs 'soldaten van Allah.' De aanslagen waren 'noodzakelijk' om het Westen een les te leren. Ze had grootse visioenen over oorlogen, aanslagen, wereldleiders en heilige strijd.

De rechtbank volgde S. wel in haar huidige opvatting, waarbij ze geweld afkeurt, zoals bijvoorbeeld de misdrijven die IS pleegde op jezidi-vrouwen. „Dat komt geloofwaardig over.”

Hoewel de reclassering de kans op herhaling laag inschatte, stelt de rechtbank dat er „enige zorg is om een terugval in radicaal denken.” Daarom legde de rechter een contactverbod op met Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, en andere mensen op de terrorismelijst. B. leerde ze kennen op de terrorisme-afdeling van de extra beveiligde inrichting in Vught.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

De groeten van Lieke S aka Hayat Sol.

‏Hoewel de uitspraak niet was wat ik gehoopt en verwacht had, voel ik nu wel eindelijk meer ontspanning. De tijd van wachten is voorbij en ik hoef niet terug naar de gevangenis. In shaa’Allaah komt het goed en komt de samenleving tot rust.
https://twitter.com/hayatsol17/status/1 ... 0067310592

Dit schrijft ze over haar uitspraak.

https://datishayat.wordpress.com/2018/07/19/uitspraak/
Uitspraak

Zoals u in de media kunt lezen, ben ik vandaag veroordeeld tot een gevangenisstraf van 403 dagen, waarvan ik al 223 dagen heb vastgezeten en de overige 180 dagen zijn voorwaardelijk met een proeftijd van 3 jaar. Conform de eis van de Officier van Justitie.

Ik vind dit zeer onterecht, omdat ik onschuldig ben aan de verdachte feiten. Dit heb ik op de vorige zitting uitgelegd en ook in mijn blogs heb ik hier uitgebreid over geschreven. Ik heb geen ISIS gedachtegoed, ik heb niet geprobeerd aan te sluiten bij Islamitische Staat of een andere terreurgroep, ik wilde misschien vluchtelingen helpen, maar vooral mijn nieuwe geloof, de Islam leren kennen. En daarom ben ik in die regio in Turkije geweest waar de bakermat van verschillende geloven ligt en de basis van ons monotheïstisch geloof.

De plekken waar de profeten zoals Yunus (Jonas), Ibrahiem (Abraham), de apostelen Paulus en Petrus en vele anderen hebben rondgelopen. En daar ben ik dus, tijdens de Hajj, met mijn auto heengereden. Naast het ontdekken van mijn religie heb ik ook veel geschreven en alleen op basis van die (door de war gehaalde) passages ben ik nu veroordeeld. Ik blijf benadrukken dat ik onschuldig ben, ik had graag vluchtelingen willen helpen, maar kwam de grens met Syrië niet over in verband met mijn Nederlandse paspoort en heb mijn dagen daarom gevuld met bidden, vasten en schrijven. Dat heb ik al vaak verteld, maar het wordt niet geloofd.

Nogmaals zeg ik dus dat ik GEEN contact gehad heb met mensen van IS, GEEN radicale preken/filmpjes/onthoofdingsvideo’s/oproepen-tot-geweld heb bekeken, GEEN poging heb ondernomen om illegaal de grens over te steken, ik heb alleen geïnformeerd bij de grenswacht of ik Syrie in zou mogen en het antwoord was nee. Ik heb GEEN contacten gehad met mensensmokkelaars of ronselaars of wat dan ook. Ik heb absoluut niets met het veroordelen van ongelovigen of andersgelovigen en heb juist puur op mooie theologische gronden en de Koran mijn keuze voor de Islaam gemaakt, alhamdulillah. Ik heb alleen een boek geschreven waarin ik het Westen verantwoordelijk hou voor de bombardementen op IS en daaruit is geciteerd alsof ik naar IS zou gaan. Ik heb alleen gezegd dat ook mensen die bij IS zijn gegaan het verdienen om hulp te krijgen, ook zij zijn slachtoffer van diezelfde terreurorganisatie (en de bombardementen). Ik vind het vooral heel erg dat van alle dingen die ik heb ingediend die mijn verhaal ondersteunen en verduidelijken en dat alle dingen die ik heb uitgelegd en verteld, simpelweg wordt gezegd dat het niet geloofwaardig is. Maar het is wel de waarheid.

Hier vindt u de links met wat krantenartikelen en de uitspraak. In mijn volgende blog vindt u het overzicht wat ik heb gemaakt, voor de rechter en de officier van justitie, met waar ik van dag tot dag ben geweest, ondersteund met bewijsmateriaal. Ook ziet u het overzicht waaruit duidelijk wordt hoe versnipperd het dossier in elkaar zit en waarin ik heb geprobeerd te achterhalen wat ik waar en waarom heb geschreven, op basis van de backups die ik heb gemaakt. Mijn originele werk is nog in handen van de politie, in shaa’ Allaah krijg ik dit voor het hoger beroep terug en kan ik dan mijn onschuld bewijzen.

En verder hoop ik dat mijn dochter verder leed bespaart blijft, het is voor haar het allerergste dat ze haar mama zo lang moet missen. Ik wil nogmaals benadrukken dat ik haar niet in de steek heb gelaten, ik ben weggegaan zonder te melden WAAR ik heenging, maar ik heb maandenlang op alle manieren geprobeerd contact met haar op te nemen, maar dit is door de politie tegen gehouden. Anders hadden we gewoon kunnen bellen, video-appen, schrijven en ze had zelfs langs kunnen komen want ik had haar graag het schitterende Turkije laten zien in haar herfstvakantie.

In shaa’ Allaah heb ik hiermee mijn verhaal verteld.

Hayat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

'Vrouw die terugkeerde uit IS-gebied was niet geradicaliseerd maar naïef'

De vrouw die vorige week is aangehouden na terugkeer uit IS-gebied was 'naïef' in haar keuze om naar Syrië te gaan. Dat zegt haar advocaat. Melis A. kwam vorige week aan op Schiphol met haar vader, die haar was gaan halen, en haar zoontje.

A. werd direct op Schiphol opgepakt. Haar zoontje gaat naar een pleeggezin en daarna waarschijnlijk naar haar ouders. Volgens haar advocaat is A. 'ontzettend opgelucht en blij' dat ze weer in Nederland is.

Melis A. zit in voorarrest op verdenking van deelname aan een terroristische organisatie en het voorbereiden van terreurdaden. Zij mocht aanvankelijk met niemand contact hebben. Omdat de beperkingen nu zijn opgeheven, kan haar advocaat meer over de situatie vertellen.

Vertroken na dood man
De vrouw arriveerde met haar zeven maanden oude baby op een vlucht vanuit Erbil, in het noorden van Irak. A. is ongeveer twee jaar geleden haar geradicaliseerde partner achternagereisd naar Syrië. A. zat eerst een tijd in Turkije voor ze begin vorig jaar de grens met Syrië overstak. "Toen oktober vorig jaar haar man overleed, is zij vertrokken", zegt haar advocaat. A. was toen al zwanger.

Volgens de advocaat was A. 'kinderlijk naïef'. "Ze geloofde het mooie plaatje dat haar vriend schetste van het kalifaat." Ze zou de liefde zijn achternagereisd. "Ze voelde zich hier als moslima niet begrepen. Haar ouders lachten haar uit omdat ze een soort hoofddoek droeg."

Aangifte van vermissing
Haar vader deed na haar vertrek in 2016 aangifte van vermissing. Toen zijn dochter in een opvangkamp terechtkwam, is hij haar en zijn kleinzoon gaan halen. Met zijn drieën vertrokken ze naar Erbil en ze meldden zich daar bij het Nederlandse consulaat.

In Erbil hebben ze alle drie een tijd gevangengezeten voor ze op het vliegtuig naar Nederland werden gezet. "Haar vader heeft gruwelijke mishandelingen in de gevangenis gezien. De martelingen bleven hem bespaard, hij is 'slechts' beroofd, maar het was een verschrikkelijke tijd."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Syriëgangers veroordeeld tot 5 en 7 jaar cel

Drie Rotterdammers die hebben deelgenomen aan een terroristische organisatie in Syrië zijn donderdag veroordeeld tot celstraffen van vijf en zeven jaar. De 32-jarige Syriëganger Mohamed R., anderhalf jaar geleden aangehouden in Spanje, kreeg de zwaarste straf opgelegd door de rechtbank in Rotterdam.

Houssaine Z. en Saad C. – beiden 29 jaar – zijn veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf. Zij stonden op de Nederlandse terrorismelijst en hadden zich in Turkije bij het consulaat gemeld. Februari dit jaar werden ze naar Nederland gebracht en direct op Schiphol aangehouden.

De drie mannen hebben tussen eind 2015 en medio vorig jaar deelgenomen aan de gewapende strijd in Syrië, bij de aan Al-Qaida gelieerde organisatie Jabhat al-Nusra. Het is niet duidelijk geworden wat ze daar zouden hebben gedaan en in hoeverre ze als strijder actief waren.

R. gebruikte het paspoort van zijn broer om naar Spanje te vliegen. De rechtbank noemt zijn reis „verontrustend.” Het Openbaar Ministerie liet twee weken geleden tijdens de behandeling van de zaak weten dat hij twee vliegtickets had gekocht vanuit Turkije naar Barcelona en Düsseldorf. Zelf vloog hij naar Spanje, zijn bagage ging naar Duitsland. „Bij zo’n reisbeweging gaan bij mij alle alarmbellen af. Waarom is R. teruggekeerd? Een zorgelijk antwoord lijkt in de rede te liggen”, aldus de officier van justitie.

De drie ontkenden alle strafbare feiten en zwegen verder. R. zegt dat hij nooit in het strijdgebied gebied is geweest en dat hij de andere twee mannen niet kent. Echter, uit telefoongegevens bleek dat R. en Z. kort voor hun vertrek tientallen keren contact met elkaar hebben gehad.

De voormalige buurjongens Z. en C. hebben niet willen vertellen wat ze in Syrië deden. C. zou een dochtertje hebben in Syrië. Er circuleren foto’s van hem met een baby’tje in zijn armen. Ook daar weigerde hij iets over te vertellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dat zeg ik: de Nederlandse rechtspraak is zo corrupt als een lek mandje met Gutmensch-aandelen die vanaf het begin steeds in waarde bergafwaarts zijn gedaald.

Niet één Syrië-ganger had veroordeeld mogen worden.

Wel voor begane oorlogsmisdaden. Maar waar is het bewijs bij de rechter te vinden? Ik weet het. In de zakken van het corrupte vieze smerige zooitje meelopers van de Amerikaanse politiek inzake het steunen van de anarchistische in scène gezette opgeklopte revolutie tegen de rechtmatige regering van Syrië en zijn rechtmatige president Assad die vanaf het begin van de oorlog tegen Irak de VS steunde.

Trump vind ik tot nu toe best amusant. Maar het vorige presidentiële tuig van de ongebreidelde Amerikaanse en Europese moordzucht hoort thuis in de gevangenis van de rechtvaardig veroordeelden.

Wij moeten ophouden met de SMERIGE POLITIEK te verwarren met de gevestigde orde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Voor de goede orde:

Iedere Jihad-ganger mag van mij opgeblazen worden tot in de hoogste regionen. Dat geldt trouwens voor ALLE moslims of moslim-aanhangers. Dat is mijn persoonlijke mening.

Maar af en toe meng ik mij tussen de oververhitte Gutmensch moraliteit van de ongebreidelde machtswellustige corrupte rechterlijke macht die meent het exclusieve recht op de waarheid te moeten opeisen. Dan ben ik er om te zorgen dat de waarheid onaangenaamheden met zich meebrengt. En niet zo'n klein beetje ook. Mijn sterkste wapen? De feiten die structuur geven aan de logica in het leven van de mens die leugens verafschuwt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Terrorismedeskundige: ‘IS-vrouwen en kinderen terughalen is veiliger’
Voor de veiligheid van de Nederlandse samenleving op de lange termijn is het verstandig om Nederlandse IS-vrouwen en kinderen zo snel mogelijk terug te halen. “De Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten weten deels waar deze mensen zitten, dus haal ze terug.” Dat zegt terrorismedeskundige Liesbeth van der Heide, meldt persbureau ANP. Zij ziet deze problematiek met de dag groter worden.

“Terughalen is niet alleen mogelijk, het is vooral een investering in de veiligheid van Nederland. ​Zeker als we bang zijn dat ze hier aanslagen willen plegen, is het zaak ze in het zicht te houden.” Volgens Van der Heide is de kans veel groter dat iemand ‘onder de radar’ verdwijnt in Syrië of Turkije en dan veel meer kwaad kan uitrichten, dan wanneer we ze hier hebben, kunnen monitoren, vervolgen en begeleiden bij de terugkeer in de samenleving.
https://wnl.tv/2018/08/12/terrorismedes ... -veiliger/
En we horen natuurlijk ook:

" Kinderen hebben niet voor de verschrikkelijke situatie gekozen waar ze nu in zitten.”
Nee, inderdaad, dat hebben de ouders gedaan zoals alle ouders in de wereld keuzes maken voor hun kinderen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Terroristische droomcarrière: Jihadisten-duo met 47 identiteiten onderweg in Europa

Geplaatst op 12 augustus 2018

Afbeelding

Als gevolg van het openen van de grenzen door de Duitse bondskanselier Angela Merkel konden met de stroom “vluchtelingen” ook talloze bedreigers, terroristen en ISIS-leden naar Midden-Europa komen. Een bijzonder grof geval zorgt nu voor krantenkoppen.

Op 1 december 2016 wilden twee Marokkanen in de Franse hoofdstad Parijs een aanslag plegen. De aanslag werd dankzij de grensoverschrijdende samenwerking tussen de politie en de geheime diensten verijdeld. De beide Jihadisten leefden met zegge en schrijve 47 identiteiten in heel Europa.

Een van de beide, Hicham El Hanafi, destijds 26 jaar oud, werd gepakt door de autoriteiten, toen hij in een bos bij Parijs twee Kalasjnikovs wilde opgraven die daar door ISIS-sympathisanten waren verstopt. De bergplaats was een valstrik, El Hanafi werd gepakt.

Met behulp van een vervalst Frans paspoort en een vervalst Roemeens identiteitsbewijs lukte het de beide Marokkanen eerst om met het vliegtuig in Lissabon te landen. Daar deden ze zich voor als politiek vervolgden en beweerden dat zij aan de protesten van de “Arabische Lente” zouden hebben deelgenomen. Inderdaad werden hun asielaanvragen goedgekeurd en ze kregen een beperkte verblijfsvergunning. In Lissabon werden ze eerste in een vluchtelingenonderkomen ondergebracht.

Daarna reisden de beide kris kras door Europa, ze onderhielden contacten met “islamisten”. El Hanafi reisde zelfs als erkend vluchteling naar Syrië om zich bij ISIS militair te laten opleiden.

In 2015 probeerden de beide broers in Duitsland strijders voor ISIS aan te werven. Uit de documenten blijkt dat El Hanafi en Tazi minstens 47 valse identiteiten bezaten. Hiermee kregen ze illegale toegang tot kredietkaarten en roofden zodoende € 70.000,- bij elkaar. Maar bij gebrek aan bewijs konden de autoriteiten geen onderzoek instellen wegens terrorisme, en werden de beide alleen wegen online bedrog en valsheid in geschrifte voor het eerst in juni 2016 in Düsseldorf gearresteerd.

Tazi kwam in voorarrest. El Hanafi kwam weer op vrije voeten. Op 12 december 2016 werd Tazi door het kantongerecht Düsseldorf wegens bedrog veroordeeld tot anderhalf jaar voorwaardelijke gevangenisstraf. Weinig later werd hij uitgeleverd aan Portugal – de autoriteiten in Lissabon stellen nu een onderzoek in wegens verdenking van terreur. Sindsdien zit Tazi in Portugal in de gevangenis. El Hanafi begon blijkbaar korte tijd na zijn vrijlating aanslagen te plannen en nam contact op met ISIS-ondersteuners in Europa. Maar zijn plan mislukte vanwege een geheime informant die werd binnengesluisd bij de “islamisten”. Sindsdien zit hij in Parijs in een extra bewaakte gevangenis en wacht hij op zijn proces. Geen op zichzelf staand geval – uiteindelijk weet niemand hoeveel levensgevaarlijke Jihadisten er in Europa rondreizen en actief bezig zijn.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/12 ... in-europa/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:Afbeelding
Terrorismedeskundige: ‘IS-vrouwen en kinderen terughalen is veiliger’
Voor de veiligheid van de Nederlandse samenleving op de lange termijn is het verstandig om Nederlandse IS-vrouwen en kinderen zo snel mogelijk terug te halen. “De Nederlandse inlichtingen- en veiligheidsdiensten weten deels waar deze mensen zitten, dus haal ze terug.”
Spoiler! :
Dat zegt terrorismedeskundige Liesbeth van der Heide, meldt persbureau ANP. Zij ziet deze problematiek met de dag groter worden.

“Terughalen is niet alleen mogelijk, het is vooral een investering in de veiligheid van Nederland. ​Zeker als we bang zijn dat ze hier aanslagen willen plegen, is het zaak ze in het zicht te houden.” Volgens Van der Heide is de kans veel groter dat iemand ‘onder de radar’ verdwijnt in Syrië of Turkije en dan veel meer kwaad kan uitrichten, dan wanneer we ze hier hebben, kunnen monitoren, vervolgen en begeleiden bij de terugkeer in de samenleving.
https://wnl.tv/2018/08/12/terrorismedes ... -veiliger/
En we horen natuurlijk ook:

" Kinderen hebben niet voor de verschrikkelijke situatie gekozen waar ze nu in zitten.”
Nee, inderdaad, dat hebben de ouders gedaan zoals alle ouders in de wereld keuzes maken voor hun kinderen.
Franse en Amerikaanse inlichtingendiensten weten van sommige uitgereisde Jihad gangers ook waar ze zitten. Daarom sturen ze snipers op hun af.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Zij ziet er niet zo uit als een brievenbus?

Afbeelding

Dit zou de 26-jarige Hafida H. uit Delft zijn. Ze wil terug naar Nederland. Maar moeten wij hier dat willen? De geesten zijn verdeeld langs de bekende scheidslijn.
Zij zegt: "Nederlanders hoeven geen angst te hebben voor terugkerende IS-vrouwen en hun kinderen."
Hoewel ze zich ook beseft dat haar bij thuiskomst heel wat te wachten staat. “Na de moeilijke periode zou ik graag mijn oude leven willen oppakken", zegt de vrouw. "Met mijn kinderen door willen gaan. Na al die jaren ga je toch dingen waarderen. De kleinste dingen. Mijn leven gaat er anders uit zien.”
Haar oude leven oppakken? Zonder niqab? Zou zij er anders uit gaan zien?

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ned ... gkeerders/

Het probleem zou niet bestaan als de Koerden salafisten waren; dan was zij gewoon als slaaf doorverkocht.
Heel aardig van de Koerden dat we ze gratis mogen komen ophalen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Haar oude leven oppakken? Zonder niqab? Zou zij er anders uit gaan zien?
Ze mist de schone straten van Delft, haar familie en lekker eten. Vooral na tien maanden in het kamp. "Een broodje kaas en een glas karnemelk zijn al een groot gemis,” zegt de vrouw. “Ik hoop toch dat we er op een of andere manier uit worden gehaald”, zegt Hafida.

Haar huwelijk is over. “Dat is een afgesloten hoofdstuk voor mij”, zegt ze in het gesprek.

En ze speelt slachtoffer.
We hebben een hele grote fout gemaakt om hier naar toe te komen. We zagen een belofte. (…) Uiteindelijk bleek dit allemaal een grote leugen waarin dingen werden beloofd. Wij zijn een van de velen die in hun val zijn gelokt.”

Ze zouden inmiddels afstand hebben gedaan van het IS-gedachtegoed. Die mist volgens de vrouwen rechtvaardigheid, menselijkheid en zachtheid. "Wij kunnen hierbij ook heel wat mensen duidelijk maken dat IS zeker niet de waarheid is. We hebben het gezien, we hebben er in geleefd, we hebben het gevoeld, we hebben onder een marteling geleefd.”

De vrouwen zeggen hun straf te accepteren en willen uitzitten. Daarna willen ze hun leven oppakken, mét de kinderen. "Dat is wat ik wil en een normaal leven leiden. Een normaal Europees leven in ons eigen land."
Tja!!!! :thinking: Maar wat zijn haar woorden waard....

IS’er: Delftse Hafida wil na terugkomst aanslag plegen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Zo zie je maar dat het zeer onverstandig is een Moslim(a) op zijn/haar taqiyya te vertrouwen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Over die de-radicalisering waarvan niemand weet hoe dat te doen, komt goed nieuws. Gratis huis, wijf en WERK zouden helpen.
Want veel jihadisten waren vroeger crimineeltjes, dus zonder echt werk. Als ze werk hadden gehad dan waren ze dus nooit jihadist geworden. Dus geef ze werk en ze worden brave belastingbetalende burgers.
Werk tegengif voor terroristen
Het is verstandig Nederlandse jihadisten die terugkeren uit Syrië te begeleiden bij de integratie en het zoeken naar werk. Dat stelt onderzoeker Elanie Rodermond van het Nederlands Studiecentrum voor Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR). „Dat gaat verdere radicalisering mogelijk tegen.”

Een controversieel pleidooi, beseft de 33-jarige criminoloog. „Natuurlijk kan worden tegengeworpen dat slecht gedrag zo wordt beloond. Maar ik denk dat de Nederlandse samenleving meer is gebaat bij het voorkomen van radicalisering en terroristische aanslagen.”
En een belangrijke ontdekking is deze correlatie:
"Bekend is nu dat ruim tien procent van de terreurverdachten een baan verloor in het jaar voorafgaand aan het terroristische misdrijf waarvan ze verdacht worden."
Misschien kregen ze het te druk met jihadist worden om er ook nog een baan naast te hebben?

https://www.leidschdagblad.nl/nieuws/we ... erroristen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Net zo min als onze regering staat te trappelen om IS-aanhangers uit Allahstan op te halen, is de Belgische regering bereid om moeite te doen.
België niet verplicht kinderen IS-vrouwen te repatriëren
Tatiana Wielandt en Bouchra Abouallal werden in maart veroordeeld tot 5 jaar cel wegens lidmaatschap van terroristische groepering Islamitische Staat. Ze verblijven al even, samen met hun kinderen, in kamp Al-Hol in het noordoosten van Syrië. Via een rechtszaak wilden ze ons land ertoe dwingen hun kin­deren te laten overkomen. Child Focus had zich aangesloten bij de dagvaarding.

Maar volgens het arrest van het Brusselse hof van Beroep vallen de vrouwen en kinderen ‘niet onder het gezag van de Belgische staat’. ‘Het hof oordeelt verder dat het feit dat beide echtgenoten en hun kinderen de Belgische nationaliteit bezitten, daaraan niets verandert. Bovendien merkt het hof op dat ten aanzien van de eiseressen, die beiden bij vonnis van 19 maart 2018 van de correctionele rechtbank te Antwerpen zijn veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar wegens deelname aan enige activiteit van de terroristische groep Islamitische Staat en ten aanzien van wie de onmiddellijke aanhouding werd bevolen, geen recht bestaat om een gevangenisstraf te ondergaan of overgebracht of uitgeleverd te worden.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180912_03738411
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Wij hebben apothers uit Aleppo Syrië en in Syrië hebben ze apothekers uit Birmingham Engeland, een stad rijk aan jihadisten.
Briton Detained In Syria Amid Islamic State Suspicions
A Briton who claims to be a pharmacist from Birmingham has been detained in Syria on suspicion of being a member of the so-called Islamic State.
The man, who says his name is Anwar Miah, is said to have been arrested by Kurdish forces a month ago near Hajin in Deir ez-Zur, a province on the Iraq border.

Footage, reportedly showing him being questioned by his captors, has now emerged on social media.
In the clip a blindfolded balding man with a British accent said his name is Anwar Miah, from Birmingham, and explained that he has been in the country for "just under four years".
Asked if he is a member of IS, he replied: "I'm a doctor. I'm a qualified pharmacist from the UK. I studied medicine and pharmacy."
"I came here to work with the general people and to work in their general hospitals.
https://www.forces.net/news/briton-deta ... suspicions
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Een haatbaard komt met de vluchtelingenstroom mee. Maar hij heeft pech.
Eén van zijn slachtoffers herkende hem in Duits asielcentrum: Syriër bleek folteraar en moordenaar
In Aleppo zaaide hij dood en vernieling als leider van een militie. Als vluchteling kwam hij naar Duitsland. Maar een van zijn slachtoffers herkende hem in een asielcentrum. Nu is hij in Düsseldorf veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.

De veroordeelde was in Aleppo actief als leider van een militie onder de vlag van het Vrije Syrische leger. Onder de strijdnaam Abu Dhib (‘Vader van de wolf’) voerde hij een waar schrikbewind. Mensen werden ontvoerd, gevangenen werden zwaar mishandeld en gefolterd. Soms deed hij dat “eigenhandig” en in andere gevallen gebeurde het “onder zijn verantwoordelijkheid”.

Op een gegeven moment trok hij weg uit Syrië en vroeg asiel aan in Duitsland. In een opvangcentrum kreeg een van zijn slachtoffers de schok van zijn leven nadat hij de folteraar en moordenaar had herkend. De politiediensten lieten de Syriër maandenlang schaduwen vooraleer een speciale eenheid de oorlogsmisdadiger in april 2016 arresteerde.

Rechtbankvoorzitter Frank Schreiber verklaarde dinsdag dat de man verantwoordelijk was voor oorlogsmisdaden zoals marteling en moord, evenals ontvoeringen. De 43-jarige Syriër werd dinsdag in Düsseldorf tot een levenslange celstraf veroordeeld.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ee ... ~a972ede3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie