Plagiaat Topic

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Plagiaat Topic

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Plagiaat is een veel voorkomend verschijnsel bij het gemak dat de mens dient.

In positieve zin duidt het op de behoefte van de mens elkaar nodig te hebben. Maar omdat de menselijke drijfveer meestal door geld gevoed wordt is plagiaat plegen in de praktijk een strafbare zaak. Dus loop je daar niet mee voorop. Je doet het en doet of je neus bloedt. Tot men er achter komt.

Ik open deze topic met het prachtige volkslied van Israël.



Prachtig toch? Maar de eer komt Bedřich Smetana toe (geboren: 2 maart 1824). Hij was een Tsjechisch componist die bekend werd door onder meer de opera Prodaná nevěsta en de cyclus van zes symfonische gedichten: Má Vlast. In dit laatste werk zit het bekende Vltava. Het beschrijft de rivier die door Praag stroomt en opgaat in de rivier de Elbe. Het is Smetana's meest bekende en internationaal populairste orkeststuk.

Op zich vind ik het beslist geen probleem dat deze prachtige symfonie gebruikt is om daar de tekst van het Israëlische volkslied op af te stemmen. Het getuigt van zeer goede smaak. Kom daar maar eens om bij een of ander moslimland. Als die gaan plagiëren zou je willen dat je geen oren en ogen had. Ik denk aan de inhoud van de Koran en al dat hysterische dagelijkse gekrijs en geschreeuw dat uit de ziekelijke kelen van moslims zijn weg vindt naar vertaalde haat en terroristische aanslagen. Alle geschreeuw heeft altijd dezelfde aanhef: "Allah akbar!"



Het Israëlische volkslied is op deze symfonie gebaseerd. Israël is hierop aangeklaagd. Door Israël haters? Toen heeft men er iets aan veranderd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Plagiaat Topic

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De allereerste religie op aarde.

De allereerste religie op aarde was een monotheïstische religie. Het was het geloof van de eerste twee mensen Adam en Eva in slechts één God. Een onzichtbare stem die tot hun verbeelding sprak. Net zoals even later een stem uit de bosjes klonk, die een slang bleek toe te behoren en zich wel netjes voorstelde aan die twee die helemaal onschuldig waren en nog van niks wisten. Hen kon dus ook van alles wijs gemaakt worden. Niet alleen door de slang, maar nog veel erger door de pratende onzichtbare stem die uit de lucht was gegrepen.

Het geloof van Adam en Eva kan dan ook het best omschreven worden als ‘De Pratende Slang Religie’, oftewel, het Slangisme. Omdat een zichtbaar wezen nu eenmaal meer overtuigt dan een onzichtbare. Nadat het 'Slagnisme' het licht had gezien, ontstond er in de geschiedenis een stortvloed aan perpetuum mobile plagiaat religies die bij de mens zijn weerga niet in de gaten had. Religies kenden onderlinge verschillen, maar waren in de kern een afgeleide van dezelfde onzin vermakende bron die het niet-weten sinds de oerknal waaruit Adam en Eva tevoorschijn kwamen probeert te vertalen in het vermakelijke ‘De leider heeft het voor het zeggen'. Mits je geloof in hem stelt’. Onzin of geen onzin. Wat maakt het uit als je toch geen vrije wil hebt?

Zo bestond er ook iemand in de geschiedenis die een psychische gedaanteverwisseling onderging en geen jood meer wilde zijn, ondanks zijn besneden lul waar hij niets meer aan kon veranderen. Hij wist het beter en begon een ‘verbeterde’ moderne aangepaste versie te prediken van het Slangisme. Zijn naam? De apostel Paulus. Veel van wat Jezus had geleerd kon uiteindelijk rechtstreeks de prullenmand in. Want ook Paulus leefde maar kort en toen kwam er weer een ander die het nog beter wist. Om binnen de kortste keren plaats te maken voor de volgende lichting religieuze betweters. Dat een mens daar tenslotte doodmoe van wordt bewijst de uitstroom van de kerken.
Domheid ligt altijd op de loer. Wanneer regeringen besluiten om de achterlijke mislukte mensensoort moslims binnen hun van godsdienstwaanzin bevrijde muren binnen te halen, blijkt deze tolerantie een ware voedingsbodem te zijn voor het islamitische onkruid dat in de gedaante van moskeeën het democratische landschap overwoekert. Zo verschaft onze beschaving zich onnodig veel werk aan de winkel. Als dat niet dom is.

Vergaat religieus onkruid niet? Je zou het haast geloven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie