De Gutmensch

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Italië: U2-zanger eist – Salvini bijt van zich af

Geplaatst op 5 augustus 2018

Afbeelding
Matteo Salvini en “Bono”.

Italië – Paul David Hewson, de zanger van de band U2 – beter bekend onder de naam “Bono”- gebruikt steeds opnieuw zijn bekendheid voor politieke en sociale doeleinden. Nu neemt de miljardair het woord tegen de Italiaanse vicepremier Matteo Salvini, die het schepen met “migranten” verbiedt om Italiaanse havens aan te doen. De Italiaanse media berichten dat Bono richting Italië onlangs verkondigde dat “Italië medelijden zou moeten hebben”. Het antwoord van Salvini liet niet lang op zich wachten.

Bono duikt inmiddels overal op als het er om gaat het goedmenschendom te vertegenwoordigen en te versnellen. Bono meldt zich als het er om gaat AIDS in Afrika te bestrijden, Bono is ook aanwezig wanneer Amnesty International hongersnoden in Ethiopië met Live-Aid concerten bestrijdt. Bono vecht voor schuldkwijtschelding voor Derde Wereldlanden en Bono vecht voor migranten die naar Europa willen.

“Bono zegt dat Italianen medelijden zouden moeten hebben. Het principe is juist, maa rik herinner me dat, terwijl we daarover praten, 5 miljoen Italianen in armoede leven, die zich niet eens meer een vakantie kunnen veroorloven”, aldus het antwoord van de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini in een interview met de Italiaanse zender RTL 102.5.

Miljardair Bono helpt door anderen te vertellen dat zij moeten helpen
Bono vergelijkt de huidige immigratiegolf uit Afrika met de emigratie van de Ieren naar Amerika en verwacht begrip. “Het is moeilijk om de situatie van deze mensen te begrijpen die hun land verlaten. Er is een grote hoeveelheid haat in de wereld. Kijk gewoon maar eens naar wat er tussen Amerika en Mexico met kinderen gebeurt die van hun ouders worden gescheiden. Maar wij zijn niet zo. Wij Ieren kunnen begrijpen wat het betekent om te migreren”, vindt de zanger Bono.

Salvini countert dat een land in de eerste plaats voor zijn eigen arme inwoners verantwoordelijk is
“Medelijden, ja. Maar als er zoveel van onze eigen landgenoten zijn, jong of oud, die moeite hebben met het vinden van een thuis of een baan, dan is het de plicht van een regering en een volk eerst deze mensen te helpen”, herhaalt Salvini. “Pas daarna kan Bono met zijn ideeën komen”, voegde de vicepremier er aan toe.

Bron: www.journalistenwatch.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/05 ... n-zich-af/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Farizeeërs...

Geplaatst op 5 augustus 2018

Afbeelding

Vriend Bono, leer van je eigen geschiedenis als je zo graag de Ieren erbij wenst te slepen als voorbeeld waarom immigranten massaal in Europa moeten worden toegelaten. Om te beginnen zullen de nakomelingen van de oorspronkelijke bewoners van Amerika het niet met jouw domme, duidelijk racistische denkbeelden eens zijn. Verder was er een ander soort immigratie toen, die niet te vergelijken is met de islam gestuurde wereldwijde immigratie nu.

De Engelsen koloniseerden Ierland, waar de Ierse vrijheidsstrijd uit voortkwam en de grote trek van Ieren naar Amerika. De Engelsen werden uiteindelijk door Ieren die bleven, teruggedreven tot in het huidige Noord-Ierland, waar de voornamelijk katholieke Ieren decennia lang in oorlog zijn geweest (en soms nog steeds af en toe zijn) met de veelal protestante indringers uit Engeland en hun latere nakomelingen, om alles in een notendop te zetten. Sunday blood Sunday, weet je nog wel?

En dan vind jij dat Europa nu gekoloniseerd moet worden, zoals Ierland dat eens werd door de Engelsen. Met als gevolg dat Europeanen vluchten naar Amerika? Dat er in Europa een vrijheidsstrijd op gang komt en hieruit wellicht tientallen miljoenen slachtoffers in misschien eeuwenlange oorlog voortkomen, zoals in jouw Ulster? En dat alles, omdat jij, als over het paard getilde hersengestoorde liedjeszanger die duidelijk niet erg veel intelligentie bezit, vindt dat Europa de grenzen moet openen voor islam pioniers en andersoortige nu zwarte kolonialen?

Vreemde gedachten houd jij er op na. Zou je wellicht eens moeten ophouden met coke snuiven of zoiets? Hetzelfde ongeveer geldt ook voor je vriendje “Insjallah” Sting. Verder: geven jullie eens het goede voorbeeld en zet jullie villa’s open voor die zielige ‘vluchtelingen’, voed hen en kleed hen, zorg voor hen. Hetzelfde gaat op voor onze ‘heilige’ meneer De Mol die zo ‘goed’ bezig is en al die anderen ‘heiligen’ die willen laten zien aan Johnnies pappie dat zij ‘goed’ bezig zijn om zo weer een nieuw contract binnen te slepen waar ze tonnen per jaar aan kunnen verdienen.

Vieze gluiperds allemaal, die gewone mensen, die zelf geen nagel meer hebben om hun reet mee te krabben, zitten op te roepen er een te lenen om die vervolgens te geven aan die zielige immigranten die tienduizenden euro’s aan George Soros gelieerde bendes mensensmokkelaars betalen om Europa te bereiken? Gutmenschen? Vieze, stinkende, geldgeile huichelaars! Farizeeërs. Jach!

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/05/farizeeers/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat een ondeskundigheid ter zake de harde werkelijkheid en onaangename waarheid.

Rijke patsers hanteren makkelijk mooie praattaal.

De Ieren kwamen in het beloofde land Amerika waar werk was voor een ieder die wilde aanpakken met keihard werken en afzien. In Europa heerst een ontstellend gebrek aan GESCHOOLDE KRACHTEN. Steeds meer wordt geautomatiseerd en robotten nemen het werk over. Moeten wij opdraaien voor onderwijs dat men in Afrika decennia heeft laten verrotten ten faveure van de rijkdom van dictators waar zwart Afrika zo rijkelijk mee bedeeld is?

Nederland telt verdomme 1 miljoen mensen die onder de armoedegrens leven en het getal stijgt en stijgt.
Maar de stijging van het klimaat heeft alle prioriteit en is de richting waar het grote geld naar weggegooid moet worden. Die zwervers uit Afrika hebben pech gehad en moeten zelf maar proberen hun kostje bij elkaar te scharrelen. De ontstellende toestroom van asielerende islamitische vluchtelingen-parasieten zorgt voornamelijk voor onrust, een vermindering van de welvaart en een hoog oplopende haast onbetaalbare zorgverzekering waar een super slecht functionerende gezondheidszorg tegenover staat. Al deze parasieten zijn uit op het gratis geld dat hen ter beschikking wordt gesteld door roekeloos regerende regenten die zich als patjakkers en zakkenvullers van het eerste uur gedragen en mooi praten hebben, ook al is het nog zulk economisch slecht weer, en die zich nergens zorgen over hoeven makken omdat zij allang hun rijkdom op orde hebben en hun schaapjes op het droge. Soms met hier een daar een gratis toegevoegd appartement van de een of ander bevriende soortgelijke zich zelf verrijkende patser. Na hen komt de zondvloed.

Vergaderen, aanhoudende kritiek vanuit het volk aanhoren en het ene oor in en het andere oor uit laten gaan, slap lullen, onderzoekscommissies instellen, en af en toe een minister met een enorme zak geld wegsturen die elders nog veel meer geld gaat verdienen binnen het circuit 'ons kent ons'. Wie achter blijft gaat tevreden en glimlachend door met pappen en nathouden. De broekriem zal en moet strak aangetrokken worden door het volk. Salarissen van de toch al super veel verdieners gaan flink omhoog; de laag verdieners kunnen rekenen op minder, want hun haast onzichtbare verhoging staat in geen verhouding tot hun oplopende kosten zoals de telkenmale 5% jaarlijkse huurverhoging als je geen eigen huis hebt.

De onverantwoordelijke in hun vuistje lachende regenten kijken toe en stellen vragen die onbeantwoord blijven als er weer voor de zoveelste keer een negatief bericht in de media verschijnt over hun belabberd functioneren. Het grossieren in foute beslissingen zit politici in het bloed. Vooral bij politieke slijmballen die zich voorstaan op hun positie als linkse nog net niet gedecoreerde Gutmensch.

Het hoeft geen betoog dat de zwarte mens in Afrika, en al wat ruikt in de wereld naar vluchteling niet hoeft te kunnen paardrijden. Want Europa beschikt over een handige dressuur tante, het marxistisch gestoorde Duitse kutwijf Merkel, die stelselmatig en onuitputtelijk haar tijd besteedt aan asiel parasieten om hen in het zadel te tillen van de vooruitgang waar zij niet op zitten te wachten. Zo denkt Merkel mensen, die nooit zullen leren paardrijden, op weg te helpen naar het steeds meer overbevolkt rakende Europa dat al meer dan nodig besmeurd is met de smerige dragers van het walgelijke virus Islam dat staat voor de mislukte mensensoort moslims.

Europa siddert. Van de warmte. Maar vooral door het jaren achtereen roekeloos, onnadenkende en onverantwoordelijke gedrag van slechts één slungelige vrouw met een berucht marxistisch verleden: Angela Merkel. It's a crazy world.

Afbeelding

Duitsland ging eerder ten gronde aan Hitler.

Daarom niet getreurd, voor dat je het weet is het weer gebeurd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Isabelle en Ahmed. Isabelle heeft ook wel eens zin in een leuke wip.
Isabelle neemt vluchteling in huis: 'Hij gaat met de kinderen naar zwemles'

De Delftse Isabelle woont in een doodnormaal appartement in Delft-Zuid. Maar sinds kort niet meer alleen met haar twee kinderen. De Syrische Ahmad (27) woont namelijk bij haar in huis. Indebuurt Delft ging op bezoek bij het gezin.

Het appartementencomplex van Isabelle ligt in een gezellig buurtje in Delft-Zuid. ,,Er hangt hier een goede buurtsfeer en ik pas wel eens op een van de kinderen uit de buurt”, vertelt Isabelle aan Indebuurt. Iets voor een ander doen, dat past helemaal bij haar. Ze staat voor een liefdevol leven, en vanuit dat idee kwam zij terecht bij Takecarebnb. De Syrische Ahmad zocht een woonplek in Delft. Hij was op zoek naar een plek bij een gezin, zodat hij van de kinderen snel en veel van de Nederlandse taal zou leren. Toen Isabelle dit bericht las wist ze dat dit was wat ze wilde: ,,Hoe mooi is dat, een vluchteling een plek kunnen geven in mijn huis.”

Logeerplek
Takecarebnb bemiddelt tussen inburgeraars verblijvend in een AZC (asielzoekers met een verblijfsvergunning) en gastgezinnen. Zij zoeken een logeerplek voor een periode van maximaal drie maanden bij die gastgezinnen thuis. Ahmad kwam tijdens zijn verblijf in het AZC Hogeveen via de organisatie ‘Takecarebnb’ in contact met Isabelle.

Ahmad was doodnerveus voor hun eerste ontmoeting. Maar de match bleek succesvol, en middels een proeftijd is toen gekeken of het thuis goed zou gaan met de kinderen van Isabelle. Ook dat was een daverend succes: Isabelle’s kinderen zijn gek op Ahmad. Hij leert veel van hen. Ze praten alleen Nederlands tegen hem, een snellere leerschool is er niet. ,,De band tussen de kids en Ahmad wordt alleen maar sterker en hij heeft echt gevoel voor omgang met kinderen’’, vertelt Isabelle. ,,Ook helpt hij mee in het huishouden. We gaan samen boodschappen doen, hij gaat met de kinderen naar zwemles en brengt ze af en toe naar bed.”

Als hij niet met het huishouden bezig is, kijkt Ahmad graag voetbal. Maar Isabelle heeft geen tv. Daar hebben ze een oplossing voor gevonden: hij keek het WK voetbal gewoon op de iPad. ,,Natuurlijk is het een beetje aanpassen, zowel voor hem als voor ons, maar dat is juist leuk’’, vertelt Isabelle. ,,Onze eetgewoontes moest ik, maar vooral Ahmad, wel veranderen. Ik eet geen kip en hij is er gek op.” Isabelle koopt nu Arabisch brood voor Ahmad, aangezien zij glutenvrij eet. ,,In principe zet ik alles voor wat wij eten en voor Ahmad was dat in het begin allemaal nieuw. Hij leerde al snel: Dan kwam ik thuis na werk en dan had hij alle spullen gekocht in de supermarkt die ik altijd koop. Hij keek gewoon naar wat ik kocht en bracht dat mee naar huis.”

Ondanks dat het eten hem goed smaakt en hij langzaam went aan bepaalde gewoontes bij Isabella thuis, ging het Suikerfeest niet zoals Ahmad gewend was. Hij vierde het altijd met familie en in Nederland was dat nu toch echt anders: ,,Ik miste mijn familie, de rituelen en alles wat er bij zo’n periode komt kijken.”

Gifgasaanval
Ahmad’s reis naar Nederland was natuurlijk geen makkelijke. Het begon met een gifgasaanval in Syrië, waarbij zijn longen behoorlijk zijn aangetast. ,,Ik heb maanden lang ernstige pijn gehad. In mijn thuisland konden ze niet veel voor me doen. Ze hebben er niet de juist medicijnen of de situatie is niet stabiel genoeg om te behandelen.” Dat is voor Ahmad de reden geweest om te vluchten naar Europa, om te kijken of ze hem hier konden helpen met zijn longproblemen.

Ahmad
Vanuit Syrië is Ahmad via Turkije, waar hij drie maanden verbleef, naar Griekenland gevlucht. Dat werd een reis waarbij hij tien uur heeft gelopen en twee dagen zonder eten en drinken zat, maar uiteindelijk Griekenland bereikte. Om vanuit Griekenland naar Nederland te komen heeft hij zijn paspoort moeten vervalsen. ,,Toen ik in Nederland aankwam, waren mijn kleren nat en had ik geen andere spullen bij me.”

Plek
Ahmad kwam terecht in het AZC in Hogeveen, maar vond het geen fijne plek. Hij voelde zich daar gevangen en iedereen bleef binnen. ,,Ik wilde bijna terug naar Turkije”, zegt hij. Totdat hij per toeval een vriend tegenkwam, die hem in contact bracht met Takecarebnb.

Inmiddels is hij alweer 6 maanden in Nederland, en woont hij nu sinds één maand bij Isabelle in huis. ,,Het gaat heel erg goed en het is heel gezellig”, vertelt Isabelle. Ahmad is echt een ‘member of the family’ geworden. Om in te burgeren in Nederland gaat Ahmad naar de bibliotheek voor het ‘Taalhuis’ om Nederlands te leren. ,,‘s Avonds schrijf ik woorden op, die ik de kinderen die dag heb horen zeggen”, zegt hij. Inmiddels kan Ahmad al wel wat Nederlands begrijpen, maar spreekt hij de taal uiteraard nog niet.

In Syrië volgde Ahmad een vijfjarige Universitaire opleiding: Mechanical Engineering. Hij had gehoopt hier in Delft aan de TU zijn studie te kunnen afronden. Maar zoals inmiddels elk mens weet, moet je als inburgeraar eerst inburgeren en een inburgeringsexamen doen en het NT2 (ofwel Nederlands als tweede taal) afronden. ,,Misschien moet hij zich laten omscholen’’, oppert Isabelle lachend, ,,Bijvoorbeeld leraar voor het basisonderwijs worden, of wiskunde gaan geven.”

Aleppo
Hier wordt vaak gedacht dat vluchtelingen slecht opgeleid zijn of het niet goed hadden in Syrië. Maar dat is een groot misverstand. ,,Ahmad komt uit een rijk gezin. Hij heeft een grote familie van 8 zussen en 1 broer’’, vertelt Isabelle. ,,Hij ging met een paar vrienden op duikvakantie op de Maladiven, woonde in een groot huis in de grote stad Aleppo en hadden een grote moestuin, waar ze hun eigen groenten en fruit teelden. Zijn familie woont door de oorlog nu overal verspreid over de wereld: Zijn ouders en broer wonen nog in Turkije en zijn zussen wonen in Syrië, Turkije en Saoedi-Arabië. Dat hij ze mist kunnen we wel aannemen, ook al laat hij daar eigenlijk weinig van los.”

Na drie maanden logeren bij Isabelle, is het afwachten of de beloofde woning voor Ahmad in Delft inderdaad beschikbaar is, of dat hij langer bij dit gastgezin blijft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Gutmensch

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Isabelle en Ahmed. Isabelle heeft ook wel eens zin in een leuke wip.
En meneer Ahmad in een glutenvrije hap [icon_lol.gif] . Die was dus rijk in Syrië had ik begrepen, dat kon alleen als je aan de kant van Assad stond. Nu Assad IS en aanverwanten zo goed als opgeruimd heeft kan Ahmad toch terug ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Achmed heeft een volle baard. Dus hij is een serieuze moslim. Ik weet niet, maar mijn gevoel vertrouwd Achmed niet erg.

En pas een half jaar hier in Nederland, en dan al recht op een eigen woning? Vreemd verhaal, maar de linkse deugmensen smullen van dit soort wonderlijke verhalen.

Ik vermoed dat Achmed gevlucht is omdat hij tegen het leger van Assad gevochten heeft, en nu in Nederland wil profiteren van gratis gezondheidszorg, en scholing.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Achmed heeft een volle baard. Dus hij is een serieuze moslim. Ik weet niet, maar mijn gevoel vertrouwd Achmed niet erg.

En pas een half jaar hier in Nederland, en dan al recht op een eigen woning? Vreemd verhaal, maar de linkse deugmensen smullen van dit soort wonderlijke verhalen.

Ik vermoed dat Achmed gevlucht is omdat hij tegen het leger van Assad gevochten heeft, en nu in Nederland wil profiteren van gratis gezondheidszorg, en scholing.
Ik neem aan dat hij zich niet elke nacht met onaneren bezig houdt. Een vrouw telt niet mee in moslimland. De man wipt wanneer het hem zo uitkomt. Het ligt vast wel goed tussen die twee. Weten de kinderen veel . . .

Ik kende ook zo'n soort Gutmensch binnen de groep van mijn eerste reis naar Cuba. Zij was op leeftijd, ongetrouwd, en had een soort eigen bureautje voor psychologische bemiddeling bij probleemgevallen tussen relaties. Het werd mij al snel duidelijk: zij viel op negers. HEEL donkere negers. Ik kan mij herinneren dat de neger waar zij contact mee had en later contact mee bleef houden, getrouwd was en in een sloppenwijk woonde. Maar tsja . . . het was toen een moeilijke tijd en dan is de rolverdeling al snel bepaald.

Zij leverde de schijn goed te doen voor de arme Cubaan. Wij weten wel beter. Zij was gewoon bloedgeil en rook haar kans in Cuba. Niet met een man van haar leeftijd. Helemaal niet, maar met een veel jongere man. Een andere vrouw op leeftijd die speciaal grote tieten had laten aanbrengen voordat zijn naar Cuba ging en heel goed Salsa kon dansen, dat moet gezegd - zij had een goede baan bij de ING als secretaresse - bakte het helemaal bruin. Zij sloeg een niet te donker gekleurde leuke aantrekkelijke vrolijke Cubaanse jongen van ongeveer 22 jaar aan de haak. Zij torende zelf al tegen of zelfs boven de veertig aan. Het lukte haar hem naar Nederland te halen. Dat succes duurde nog geen zes maanden en toen was zij het zat. Tsja, een Hollandse secretaresse en een Cubaanse neger op zijn luie gat. Dus? Toen hij het huis uit moest op weg terug naar Cuba, verkoos hij de illegaliteit. Hij is inmiddels al een tijd getrouwd met een blondine en heeft een of meer kinderen. Maar tot die tijd moest hij zich met stelen bezig houden. Een paar keer door de politie ingerekend, maar met zijn illegaliteit werd nooit wat gedaan. Tot zover? Vragen? Geen vragen? :cool:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Ook dit zijn Gutmenschen:

Afbeelding

Hoezo en waarom?
Deze club Franse feministen is tegen mooie ronde vrouwenbillen op ansichtkaarten.
In een verklaring laat Femmes Solidaires weten de beelden soms zelfs pornografisch te vinden. ‘Daarnaast wordt het stereotype beeld van de vrouw hiermee versterkt, het beeld dat vrouwen een wegwerpobject zijn. Dit soort beelden kunnen de aanzet zijn tot aanrandingen en geweld tegen vrouwen.’ Sabine Salmon, voorzitter van de groep, roept dan ook op de kaarten uit de schappen te halen en de productie ervan te stoppen.
Hier een rek met ansichtkaarten waar voor hun zeer aanstootgevende tussen zitten.

Afbeelding

Deze valt ook onder het verbod?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Ons Rode Kruis gaat helpen bij de wederopbouw van Syrië.
In 2017 keerde een recordaantal gevluchte Syriërs terug. Het Rode Kruis start een hulpactie, zodat terugkerende vluchtelingen uit de regio een nieuw bestaan kunnen opbouwen.
Kennelijk vinden vele Gutmenschen dat die Syriërs beter hier kunnen blijven.
Inzamelingsactie voor terugkerende Syriërs nog geen succes
De inzamelingsactie voor Syriërs die zijn teruggekeerd naar huis loopt geen storm. Binnen een week is 160.000 euro opgehaald. “Dat is lang niet genoeg”, zegt woordvoerder Merlijn Stoffels van het Rode Kruis.

Het geld is bedoeld voor Syriërs die weer terugkeren naar hun huis in de door de oorlog verwoeste wijken. Door het opgehaalde bedrag moeten keuzen worden gemaakt. En wordt voorrang gegeven aan Syriërs die gehandicapt zijn geraakt of weduwe zijn geworden met kinderen.

Het Rode Kruis wil hen helpen met het opbouwen van hun bestaan daar. In de praktijk gaat het om het leefbaar maken van huizen en zorgen voor drinkwater, eten en medische hulp.
[...]
Het gaat de actie niet alleen om Syrische vluchtelingen die tijdelijk asiel zochten in Nederland, de hulp gaat ook naar Syriërs die hun woonplaats zijn ontvlucht en voor een periode in een andere Syrische stad of nabijgelegen land hebben geleefd.

Wanneer de actie, via giro 7244 stopt is nog onduidelijk. In en om de gebieden in Syrië waar nog wel wordt gevochten zal het Rode Kruis noodhulp blijven verlenen.
https://www.trouw.nl/home/inzamelingsac ... ~a5c55ebb/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

In hoeverre zijn de “goedmenschen” goede mensen?

Geplaatst op 12 augustus 2018

Afbeelding

Veel kerkelijke of socialistische groepen zetten zich luidkeels in voor migranten. Achter veel van deze initiatieven zit vaak bewuste of onbewuste haat op de beschaving van het Avondland, die zij daarom immers al lang van binnen bestrijden (door de bestrijding van de economische stabiliteit; door veel te veel schulden en door ongebreideld drukken van geld; door homofiele heropvoeding van de schoolkinderen; door de verwoesting van een op prestatie gericht schoolsysteem; door aanvallen op de gezinnen enz.). En nu hebben ze in de volksverhuizing een nog veel effectiever instrument ontdekt om de Europese identiteit als het ware van buitenaf aan te vallen. Veel van deze initiatieven zijn echter ook wel degelijk actief vanuit eerlijke menselijkheid en levendige belangstelling in concrete personen. Dat mag en moet men niet gewoon van tafel vegen.

Deze initiatieven zou men het mogelijk moeten maken zichzelf eerlijk te realiseren. Concrete menselijke betrokkenheid is op zich altijd iets waardevols. Men mag deze groepen echter absoluut hun gang niet meer laten gaan wanneer ze op de oude socialistische manier vaak alleen maar aan public relations doen en bijna constant alleen maar eisen wat de staat, wat het publiek voor de migranten zou moeten doen. Betrokkenheid is veelmeer alleen maar dan eerlijk wanneer zij een persoonlijke betrokkenheid is. Als ze niet voortdurend zegt: “De anderen moeten”.

Men zou voor zulke eerlijk bedoelde initiatieven het model moeten overnemen, ook binnen een staat, dat Sebastian Kurz heeft voorgesteld voor de omgang van de landen met migranten in de geplande opvangcentra aan de buitengrenzen van de EU. Kurz wijst het af dat individuele EU-lidstaten ertoe gedwongen worden om migranten op te nemen; in plaats daarvan stelde hij voor dat elk land vrijwillig zoveel mensen zou moeten opnemen als het zou willen, als het aan zou kunnen.

Dat zou op het niveau van EU-landen de huidige vormen van dwang door vrijwillige humaniteit vervangen. Dwang betekent immers bijvoorbeeld een door de Europese Commissie gedwongen herverdeling van de “vluchtelingen” over de lidstaten of de door linksgeoriënteerde Europese rechtbanken gedwongen opname van uiteindelijk een onbeperkt aantal illegale binnendringers door de landen. Gedwongen humaniteit is echter geen humaniteit. En de Eurocommissarissen en rechters dwingen immers alleen anderen tot humaniteit, zijn daarom zelf niet humaan (helemaal afgezien van de voor Europa verwoestende gevolgen van hun goedmenschendom).

Op eenzelfde soort manier zou men ook binnen een land moeten handelen: als iemand zich werkelijk wil inzetten voor een migrant, dan moet hij dat ook kunnen. Dan is het echter ook logisch dwingend dat hij volledig en duurzaam de verantwoordelijkheid moet overnemen voor diens verzorging, gedrag en kosten. Wanneer bisschoppen, gepensioneerde bankmanagers, functionarissen van Caritas of socialistische activisten zich voor iemand inzetten, dan moeten ze ook – en wel heel persoonlijk – volledig en langdurig borg staan voor deze migrant.

Dat zou het enige zinvolle perspectief van een opname van illegale migranten zijn. Dat zou dan voor echte binding zorgen. Alleen het tot stand brengen van volledige persoonlijke verantwoordelijkheid zou tot echte integratie kunnen leiden. Alleen zij zou ook de enige echte christelijke houding zijn. Alleen zij zou dan echter ook een einde maken aan het eeuwige geroep: “De anderen moeten! De staat moet! De andere landen moeten!”

En vanzelfsprekend mag voor deze ethisch juiste weg van opname van zogenaamde of echte vluchtelingen niet als het ware door de achterdeur geld van de staat stromen. De opnemers van vluchtelingen moeten veelmeer verplicht zijn hun eigen goede werken ook met hun eigen geld te financieren, respectievelijk met geld dat ze bij anderen ingezameld hebben.

De staat daarentegen zou zich er ten eerste bewust van moeten zijn dat het grootste deel van zijn burgers de volksverhuizing afwijst. Ten tweede zou hij de uiteindelijk met geweld ingevorderde belastingen (en schulden op de schouders van onze daar nooit naar gevraagde kinderen) ver weg van alle pressiegroepen moeten uitgeven, ook al spreken deze nog zo vaak van humaniteit of christelijkheid. Ten derde zou de staat in ieder geval niet alleen zuinig, maar ook efficiënt moeten optreden. Dat betekent concreet bijvoorbeeld:
  • Oorlogsvluchtelingen dienen alleen in de directe nabijheid van het conflict met geld van de staat uit bijvoorbeeld Oostenrijk verzorgd te worden. Want wanneer men ze naar Duitsland of Oostenrijk zou halen of liet komen om ze hier te verzorgen, dan is dan ongeveer 20 keer zo duur. Dan kan men met dezelfde hoeveelheid geld logischerwijs slechts een twintigste deel van de mensen helpen.
  • Hulp aan Derde Wereldlanden zou afgezien van catastrofe-situaties niet in geld, maar alleen via concrete verstrekking in natura mogen plaatsvinden. Dus bijvoorbeeld door scholen, werkplaatsen, door uitbreiding van de infrastructuur, door hulpacties voor de bijzonder benadeelde vrouwen.
  • Maar nog veel belangrijker is het mogelijk maken van investeringen in die landen en het creëren van een vrije handel zonder barrières, die dan ook de export van de in de Derde Wereld geproduceerde producten mogelijk maakt.
Het zou heel spannend zijn hoeveel “Refugee Welcome!”-roepers er nog te horen zullen zijn wanneer humaniteit weer met heel persoonlijk doen en persoonlijke verantwoordelijkheid verknoopt is. Of dat die dan allemaal plotseling verdwenen zullen zijn wanneer ze in plaats van goedmensch-retoriek concrete daden van een goede mens zouden moeten plaatsen.

Bron: www.journalistenwatch.com

Door: Andreas Unterberger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/12 ... de-mensen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

“Zelfkastijding”...

Afbeelding

“Ze verdienen het wat er komen gaat...”
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Ook de Plus supermarkt werkt aan zijn deugend imago.
Ze hebben een 'mission statement' natuurlijk en ook video over die ideale biculturele maatschappij.
  • We volgen Ismail, een Syrisch jongetje dat voor het eerst in Nederland naar school gaat. Ismail wordt op sleeptouw genomen door Lucas, die hem via oer-Hollands eten en drinken laat kennismaken met de Nederlandse cultuur. Tot de rollen worden omgedraaid...
Wordt hier niet-halal vlees van de boterham verwijderd?
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Eigen volk laatst

Geplaatst op 15 augustus 2018

Afbeelding

Raadslid Andries Jumelet (ChristenUnie, foto) uit het Zeeuwse mosseldorp Yerseke is een echt gutmensch en dat zullen ze in Yerseke weten ook. Maar het zit hem niet mee. Die verdraaide behoudende Zeeuwen daar in Yerseke hebben niks met zijn gekoketteer met diversiteit. Jumelet snapt niet dat mensen het liefst willen leven met wie ze zelf willen en niet met wie men hen tegen wil en dank heeft opgezadeld.

Het begon al met het gedram van om meer, veel meer te doen om ‘vluchtelingen’ op te vangen. Dat kon goed in Yerseke vond Jumelet, want daar stond al jaren het voormalig bejaardenhuis “Vredelust” leeg. Konden mooi 80 ‘vluchtelingen’ in. Maar toen kreeg “Vredelust” ineens een nieuwe eigenaar. Toevallig, maar kan gebeuren toch? Tot groot verdriet van het raadslid kwam er dus geen opvang van ‘vluchtelingen’ in Yerseke.

Inmiddels heeft Andries een ander project gevonden. En weer gaat het om “Vredelust”. Wat blijkt? Woonzorginstelling Cedrah wil op de plek van “Vredelust” appartementen bouwen, die speciaal bestemd zijn voor reformatorische ouderen. Niet zo vreemd, want zij maken zo’n 40% van de bijna 7000 inwoners van Yerseke uit. Jumelet is mordicus tegen. Niet om zakelijke redenen. Zo’n voorziening voorziet in een behoefte. Nee, hij wil gewoon géén aparte plek voor reformatorische ouderen in Yerseke. “Je moet als christen juist middenin de samenleving staan. We moeten niet opnieuw gaan verzuilen.”

Maar waarom mogen die ouderen in Yerseke eigenlijk niet zelf weten hoe zij hun oude dag doorbrengen? Waarom moeten zij gedwongen worden om hun laatste levensjaren te slijten op de manier die Jumelet wenst? De ideologische oogkleppen van Jumelet verhinderen hem om het geluk van ouderen echt te bevorderen. Hij zegt wel er voor alle mensen te willen zijn, maar dat geldt even niet voor een groot deel van de inwoners van Yerseke. Ik ben benieuwd hoe hij aankijkt tegen identiteitsgebonden zorgcentra voor Molukkers, Chinezen, Surinamers, Turken, Marokkanen en moslims. Of wat hij vindt van rijken, die hun oude dag doorbrengen met gelijkgezinden in exclusieve voorzieningen waar ze zelf invloed op hebben?

Als raadslid met een mening over bejaarden(zorg) hoort hij te weten dat mensen als ze ouder worden meer en meer de verbinding zoeken met hun verleden. Verkeren onder mensen met eenzelfde verleden hoort daarbij. Daarom kiezen Nederlandse emigranten van de eerste generatie in hun nieuwe vaderland ook voor eigen tehuizen. En verwijzen naar de verzuiling slaat al helemaal nergens op. De verzuiling zoals we die tot pakweg de jaren zestig kenden, mag dan verdwenen zijn, de nieuwe verzuiling heet segregatie, compleet met parallelle samenlevingen met islamitische scholen, verpleeghuizen, psychologen, uitvaartverzorgers, slagers, boekwinkels, bruids- en andere mode enz.

Mensen met veel liefde voor vreemdelingen bekommeren zich vaak helemaal niet om de behoeften van de autochtone bevolking. Integendeel: eigen volk laatst. Dat kennen we van de landelijke politiek die de gewone man laat opdraaien voor de kosten en de negatieve gevolgen van ‘Jij bent welkom in mijn land’. Jumelet is ook zo iemand. Direct ruimte voor ‘vluchtelingen’, maar de autochtone bevolking van Yerseke dwarszitten. Als die ruimte zoekt (en zelf betaalt), krijg zij te maken met regelrechte terreur die politieke correctheid heet. Levensgevaarlijk zulke gasten die wel even dicteren wat de ander moet denken en zeggen en hoe hij zijn oude dag moet doorbrengen. Alleen zijn die Zeeuwen in Yerseke daar helemaal niet van gediend.

Gutmenschen als Jumelet houden graag rekening met verschillen, maar niet als het over autochtonen gaat. Dan is diversiteit ineens uit den boze en wordt de individuele autonomie om zeep geholpen door betutteling of desnoods dwang of een cordon sanitaire.

Echt ChristenUnie!
Wat ze ook zeggen, ze delen de zorgen en noden van de mensen niet. Laat staan dat zij compassie met hen hebben, ook al zeggen zij van wel. Het is allemaal al eerder en treffend verwoord door Ruud Koopmans: “Ik vind de minachting waarmee de meerderheid van de burgers wordt bejegend schaamteloos en onbegrijpelijk. Die constante krenking zit veel mensen dwars. Die kosmopolieten – politici, intellectuelen, journalisten – hebben geen idee hoezeer zij andersdenkenden krenken, omdat ze geen enkele voeling met die mensen hebben.”

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/15 ... lk-laatst/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Wordt hier niet-halal vlees van de boterham verwijderd?
Afbeelding
Vat wel, maar niet erg geloofwaardig. De knul mag eigenlijk geen onreine ham aanraken, en geloof mij, je kan van een gebakken tostie niet zomaar de ham verwijderen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef: Wordt hier niet-halal vlees van de boterham verwijderd?
Afbeelding
Vat wel, maar niet erg geloofwaardig. De knul mag eigenlijk geen onreine ham aanraken, en geloof mij, je kan van een gebakken tostie niet zomaar de ham verwijderen.
Daarom ook dat in voetbal kantines waar Marokkanen in het bestuur de scepter zwaaien, doorgaans alleen tosti's met kaas worden verkocht. Ik kan het weten want ik heb het zelf ondervonden. De mislukte mensensoort moslims probeert ons duidelijk te maken dat wij ons moeten aanpassen in Nederland als bewoners met één paspoort.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Deze twee lieve deugers wisten het zeker. Elk mens deugt. Ze hadden het fout, en nu zijn ze dood.

Afbeelding
Millennial Couple Bikes Through ISIS Territory to Prove ‘Humans Are Kind’ and Gets Killed

An idealistic young American couple was killed in an Islamic State-claimed terrorist attack last month while on a cycling trip around the world.

Jay Austin and Lauren Geoghegan, who were both in their late 20s, last year quit their office jobs in Washington, DC, to embark on the journey. Austin, a vegan who worked for the US Department of Housing and Urban Development, and Geoghegan, a vegetarian who worked in the Georgetown University admissions office, decided that they're were wasting their lives working.

"I’ve grown tired of spending the best hours of my day in front of a glowing rectangle, of coloring the best years of my life in swaths of grey and beige,” Austin wrote on his blog before he quit. “I’ve missed too many sunsets while my back was turned. Too many thunderstorms went unwatched, too many gentle breezes unnoticed.”

The couple documented their year-long journey on ​Instagram and on a ​joint blog. As The New York Times ​put it, they shared "the openheartedness they wanted to embody and the acts of kindness reciprocated by strangers."

“You read the papers and you’re led to believe that the world is a big, scary place," Austin wrote.

“People, the narrative goes, are not to be trusted. People are bad. People are evil."

“I don’t buy it," he continued. "Evil is a make-believe concept we’ve invented to deal with the complexities of fellow humans holding values and beliefs and perspectives different than our own... By and large, humans are kind. Self-interested sometimes, myopic sometimes, but kind. Generous and wonderful and kind.”

However, Austin and Geoghegan's dream trip came to a tragic and gruesome end when they got to Tajikistan, a country with a known terrorist presence. They were riding their bikes through the country on July 29 when a car rammed them, ​​according to CBS News. Five men got out of the car and stabbed the couple to death along with two other cyclists, one from Switzerland and the other from the Netherlands.

Two days later, ISIS released a video showing the same men sitting in front of the black ISIS flag. They looked at the camera and vowed to kill "disbelievers," ​according to The New York Times.

Some conservatives have framed the tragedy as a cautionary tale about not just the perils of travel but also naivete in general. In their telling, an overly generous understanding of human nature is behind much of today's progressive movement, including calls to radically scale back immigration enforcement and policing and support for socialism.

Some liberals, for their part, might view Austin and Geoghegan as martyrs in the struggle for a better world, or simply as unfortunate.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

“Refugees Welcome!”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Als jij denkt dat dit acceptabel is in onze samenleving, dan ben jij deel van het probleem.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

“Goedmenschen-echtpaar” fietst door ISIS-territorium om te bewijzen dat mensen goed zijn; wordt vermoord

Geplaatst op 23 augustus 2018

Afbeelding

“Het kwaad is een voorstellingsconcept, dat we bedacht hebben om met de complexiteit van mensen om te gaan.”

Een Amerikaans echtpaar (foto) uit de uiterst linkervleugel werd vorige maand tijdens een door de “Islamitische Staat” voorbereide terreuraanslag gedood, toen het op een fietstocht rondom de wereld was.


Jay Austin en Lauren Geoghegan, extreemlinkse extremisten, allebei achter in de 20, zegden vorig jaar hun bureaubanen in Washington op om op reis te gaan. Austin, een veganist, die voor het Amerikaanse ministerie van woningbouw en Stadsontwikkeling werkte, en Geoghega, een vegetariër, die op het toelatingsbureau van de Georgetown University, werkte, besloten dat ze hun leven aan het verspillen waren door te gaan werken.

“Ik ben het zat om de beste uren van mijn dag voor een oplichtende rechthoek door te brengen en de beste jaren van mijn leven in grijs en beige te kleuren”, schreef Austin in zijn blog voordat hij stopte. “Ik heb teveel zonsondergangen gemist, terwijl ik pijn in mijn rug heb. Ik heb teveel onweersbuien niet gezien, teveel zwakke briesjes niet opgemerkt.”

De beide linksen documenteerden hun jarenlange reis op Instagram en in een gezamenlijk blog. Zoals de “New York Times” het uitdrukte, deelden ze “de openhartigheid, die zij wilden belichamen, en de daden van vriendelijkheid, die door vreemdelingen beantwoord werden.”

“Je leest dagelijks de krant en gelooft dat de wereld één grote, griezelige plek is”, schreef Austin. “Mensen”, zegt men, “zijn niet te vertrouwen. De mensen zijn slecht. De mensen zijn kwaad.” “Dat geloof ik niet”, ging hij verder. “Boosaardigheid is een voorstellingscomplex dat we bedacht hebben om met de complexiteit van medemensen te kunnen omgaan, die waarden, overtuigingen en perspectieven hebben die anders zijn dan die van onszelf… Over het algemeen genomen zijn mensen vriendelijk. Vaak egoïstisch, vaak kortzichtig, maar aardig. Royaal en prachtig en vriendelijk.”

Afbeelding

De verkeerde kant op gestuurde reis van Austin en Geoghegan kwam echter tot een tragisch en gruwelijk einde toen ze in Tadzjikistan kwamen, een land met een bekende islamitische terreur-presentie. Ze reden op hun fiets op 29 juli door het land toen ze geramd werden door een auto, beschrijft CBS News. Er stapten vijf islamitische mannen uit de auto die het blanke echtpaar dood staken, samen met twee Europese fietsers, eentje uit Zwitserland en de andere uit Nederland.

Twee dagen later publiceerde ISIS een video, waarin dezelfde mannen te zien zijn voor een vlag van ISIS. Ze keken in de camera en beloofden plechtig “ongelovigen” te doden, aldus de “New York Times”.

De aanhangers van het links-radicale extremisme zullen Austin en Geoghegan ongetwijfeld als martelaren in de strijd voor een betere wereld beschouwen of gewoon als ongelukkige slachtoffers. Altijd blind tegenover de gevaren van hun perverse ideologieën.

Bron: https://schluesselkindblog.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/23 ... -vermoord/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Is Kramp-Karrenbauer gek geworden? Dienstjaar voor “vluchtelingen” – het liefs wapentraining?

Geplaatst op 25 augustus 2018

Afbeelding

De secretaris-generaal van de CDU, Annegret Kramp-Karrenbauer (foto), stelt voor om ook een algemeen dienstjaar bij het Duitse leger mogelijk te maken voor “vluchtelingen” en “asielzoekers”. Dat zou bovendien ook de acceptatie in de bevolking verhogen.

In welke hypothetische wereld leeft Kramp-Karrenbauer? De meerderheid van de “vluchtelingen” gaf gevolg aan Merkel´s uitnodiging. Ze zijn gekomen om een beter en gratis leven te genieten na al die vermoeienissen en inspanningen kriskras door tig derde landen en/of de overtocht over de Middellandse Zee met hulp van NGO-smokkelschepen. Veel van de jonge mannen zijn er vooral in geïnteresseerd om bijvoorbeeld bij stations en in parken hun drugs te slijten, anderen op hun beurt zijn geschoolde krachten in het overdragen van eigendom of specialisten in de gedwongen gynaecologische uitvoeringen. En de vrouwen – als het moslima´s zijn – mogen grotendeels toch niet werken en houden zich bezig met vermenigvuldiging met het oog op de royale kinderbijslag. Bovendien gaat het bij een groot deel van de “vluchtelingen” om analfabeten, dus uitstekend gekwalificeerd voor het Duitse leger.

Het beste voorbeeld is de Syriër in Pinneberg, die met twee vrouwen en acht kinderen, misschien is het negende er inmiddels ook al, in een groot huis woont en niet wil werken, omdat hij liever zijn kinderen wil verzorgen. Het geld wordt automatisch op zijn rekening gestort.

“Zeit-Onlinie” bericht:

In het debat over een algemene dienstplicht voor jonge mannen en vrouwen bij het Duitse leger evenals op sociaal gebied heeft de secretaris-generaal van de CDU, Annegret Kramp-Karrenbauer, zich er voor uitgesproken dat ook asielzoekers in Duitsland een dienstjaar zouden moeten doen. “Wanneer vluchtelingen zo´n jaar doorlopen, vrijwillig of verplichtend, dient dat hun integratie in de staat en samenleving”, zei ze tegen de kranten van de Funke Mediagroep en de Franse krant “Ouest-France”. Bovendien zou dit in de bevolking “de acceptatie vergroten dat er vluchtelingen bij ons leven”.

In de CDU zouden veel mensen er voorstander van zijn dat deze dienst een jaar zou moeten duren en voor mannen zowel als vrouwen zou moeten gelden. “En ze gaan er eveneens van uit dat deze dienst niet alleen voor Duitse staatsburgers geldt, maar ook voor vluchtelingen en asielzoekers die meerderjarig zijn en in Duitsland leven.” Zij zou dit als een beginsel zien “dat de moeite van het overwegen waard zou zijn”.

Bron: https://politikstube.com

Door: “Victoria”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/25 ... ntraining/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Gutmensch

Bericht door Pilgrim »

Gadverdamme, wat walg ik toch van hypocrisie!

Geplaatst op 4 september 2018

Afbeelding

Zou een van de hieronder vermelde typetjes in oude getto stadswijken wonen waar de problemen zich opstapelen dankzij ‘hun makkers en vrienden’ uit de politiek? De wijken bij uitstek waar ‘hun’ nieuwe ladingen ‘verwarde’ mensen massaal worden gehuisvest. Zouden dus die Jörgen Raymann, Isa Hoes, Onno Hoes, Barbara Barend, Jetta Klijnsma, Ton Heerts, Boris van der Ham, André Rouvoet, Erica Terpstra, Beau van Erven Dorens en meer van dit soort oh zo ‘barmhartige heiligen’ in dat soort wijken wonen of zijn ze enkel een heel klein beetje hypocriet?

Het opvangen van kwetsbare of zelfs verwarde mensen is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van alle Nederlanders, zo stelt de nieuwe club ‘barmhartige heiligen’ in het manifest ‘Oog voor elkaar’, dat is ondertekend door een lading elitaire goedmenschen, die het persoonlijk heel goed hebben. Dus begrijp ik hieruit dat de villadorpen hun deuren nu eens echt gaan openen voor ‘zielige’mensen? Gaan deze goedmenschen ‘verwarde’ mensen thuis opvangen? Bravo!

Men stelt dat de politie in de afgelopen jaren steeds vaker moest uitrukken voor mensen die hun omgeving opschrikken met ‘riskant gedrag’. Hè, wat bedoelen ze hiermee precies, en jeetje, hoe zou dat gekomen zijn? In het jaar 2017 kreeg de politie meer dan 83.500 meldingen hierover, wat een ruime verdubbeling is ten opzichte van het jaar 2011. Goh, wat raar, wat is er in die tussenliggende periode ook al weer gebeurd?

Ook zijn volgens de politie situaties steeds ernstiger en zijn er vaker wapens betrokken bij meldingen over ‘verwarde mensen’. Messen bijvoorbeeld? Zoals de verwarde man in de Amsterdamse metro die een medereiziger vermoordde in de spits, of de verwarde man bij het Amsterdamse Centraal Station en noem er nog maar wat op. Een verwarde man in een auto die aan suikerziekte lijdt, telt die mee?

Het verhaal komt uit de koker van een speciaal hiervoor in het leven geroepen clubje ‘vakkundige bestuurders en deskundigen’ dat speciaal is opgericht om een landelijke aanpak voor hulpverlening aan personen met verward gedrag te presenteren. Oorzaken voor die verwardheid liggen bij onder andere eenzaamheid, woningnood, werkloosheid, schulden of een combinatie daarvan, zo stellen zij heel deskundig vast.

Raar is en blijft dat voordat al die bootjes bij met name Griekse stranden aankwamen er dus vele malen minder ‘verwarde personen’ waren. Nu schijnt er plots een soort van explosie te zijn van mensen die aan autisme, persoonlijkheidsstoornissen en angststoornissen lijden, die opeens vaker agressiever zijn en veel vaker met messen rond lopen te sjouwen dan in 2011. Of zou het toch ook om een ander verschijnsel kunnen handelen?

“Heb wat meer oog voor je omgeving. Kijk eens om je heen in de bus in plaats van op je telefoon.” Dit laatste lijkt mij een goede raad van een van de ‘barmhartige heiligen’. Klopt ook helemaal als je niet door een verward iemand overhoop gestoken wenst te worden om vervolgens nooit meer thuis te komen.

Nog een betere raad, eentje van mij, vertrek onmiddellijk uit de gettobuurt waar u woont, die wijken waar de politiek met name al die nieuwe ‘verwarde’ mensen dropt, pak uw spulletjes op en ga snel bij een van de initiatiefnemers in de straat of wijk wonen.

Een van de ‘barmhartige heiligen’ zal vast en zeker de villadeur voor u openen om te vermijden dat u nog verder slachtoffer van ‘verwarde’ personen wordt, of erger dan dat, dat u zelf verward raakt en wellicht anderen gaat opwachten bij een station of in de metro of gewoon in een park, of dat u misschien helemaal ‘verward wordt’ en bij een van deze ‘barmhartige’ mensen als stalker voor de deur gaat rondhangen. Ach wat ben ik weer negatief!

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2018/09/04 ... ypocrisie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

'De fatsoensbrigade marcheert fier voorop in de fakkeltocht van Oss'
Columnist Bart Nijman vindt dat het open internet bedreigd wordt door alleen maar nette mensen die met enorme fatsoenswoede gadeslaan wat er in de bandeloze burcht gebeurt. 'Het drama in Oss is het feest van broodjessmerende bloemetjesjurken.'
Spoiler! :
Het internet heeft heel veel huisjes ontheiligd, omver getrapt en schaamteloos met vieze voeten getreden. Voor mij, opgegroeid tijdens de opkomst van het medium, voelde dat met name in de nasleep van de tragische triptiek 9/11, de moord op Pim Fortuyn en de moord op Theo van Gogh als een verademende hap zuurstof voor debat en discussie. Harde, ongeremde humor was het smeermiddel dat de sfeer (en de moed) er in hield.

Maar dat feest kon natuurlijk niet blijven duren.

Het open internet wordt hevig bedreigd. De oude internetburcht is omsingeld door nieuw opgetrokken glasvezelvinex met alsmaar uitdijende bibliotheken vol strenge gebruikersvoorwaarden en enorme overheidskantoren waar ‘nepnieuws’ wordt beoordeeld en ‘hate speech’ wordt gemonitord. Maar het meest virale symptoom van het verval: de kruistocht tegen harde grappen.

Er zijn veel te veel digitale doorzonwoningen verrezen op internet, waar alleen maar nette mensen verblijven die hoofdschuddend, tut-tut-tuttend of met een enorme fatsoenswoede gadeslaan wat er in de bandeloze burcht gebeurt. Het zijn de broodjessmerende bloemetjesjurken die ooit alleen op Condoleance.nl zaten, waar ze bij iedere dooie ‘oh, wat erg, sterkte’ plempten, maar nu het web afschuimen om hun pedante piëteit met heilige verontwaardiging te voeden.

Het drama met de elektrische bakfiets in Oss is hun feest, derhalve.

Met een zelfvoldaan genoegen waar een misselijkmakende lucht uit opstijgt, worden mensen opgejaagd die het wagen om in al hun lompe platvloersheid, vermoorde onschuld of emotionele onmacht een grap te maken over het tragische treinongeval. Bedreigingen worden geuit, werkgevers gebeld – er schijnen zelfs mensen ontslagen te zijn. De fatsoensbrigade marcheert fier voorop in deze fakkeltocht.

Zelf was ik doodstil en droef van het onvoorstelbaar treurige ongeluk in Oss. Voelde geen behoefte om er lollig over te doen. Maar in de dagen daarna heb ik soms toch wel gegrinnikt om enkele wrange grappen van anderen, die (niet in de laatste plaats dankzij de heksenjacht) breed onder de aandacht kwamen. Het helpt. Het lucht op. Het snijdt de dikste korsten van de sfeer.
https://revu.nl/columns/de-fatsoensbrig ... ht-van-oss
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Mahalingam »

Het volgende ter verduidelijking van bovenstaande:
Heksenjacht op tientallen mensen na asociale grappen spoordrama Oss
Op sociale media is een heksenjacht gaande op tientallen mensen die grappen plaatsen over de slachtoffertjes van het spoorongeluk in Oss. Sommigen van hen voelen zich zo bedreigd dat ze hun account verwijderen. De politie roept de 'jagers' op om niet voor eigen rechter te spelen.
[...]
Mediahoogleraar Jan van Dijk van Universiteit Twente schrikt van de omvang van de heksenjacht en heeft het over 'middeleeuwse toestanden'. ,,Deze mensen stoken elkaar op en geven elkaar het gevoel alsof zo'n jacht gerechtvaardigd is. Dat ze hiermee het juiste doen. Er zit geen rem op deze jacht, dat is gevaarlijk."
Van Dijk doelt met dat laatste op de bedrijven die nu in een kwaad daglicht worden gezet. Zo ligt een Eindhovens metaalbedrijf onder vuur omdat een medewerker zeer ongepaste grappen maakte over de slachtoffertjes van het drama. De directeur is woest op de werknemer en vreest door alle ophef klanten kwijt te raken.

Bedreigingen
,,Ik kan er ook niets aan doen dat hij zo oliedom is", laat hij aangeslagen aan deze krant weten. ,,Geloof mij dat wij deze jongen hard gaan aanpakken. Hij heeft er heel veel spijt van. Maar ja, nu is het al te laat. Wij ondervinden hier heel veel last van."
Volgens de directeur wordt de medewerker overstelpt met ernstige bedreigingen. ,,De impact van zijn opmerkingen heeft hij compleet onderschat. Hij voelt zich niet veilig", zegt hij. Het bedrijf overweegt aangifte te doen tegen de persoon die de naam van het bedrijf in verband heeft gebracht met de opmerkingen. ,,Onze reputatie staat nu op het spel."
https://www.ad.nl/eindhoven/heksenjacht ... ~a0245a88/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Gutmensch

Bericht door Ariel »

Soms gaan de ogen van goede mensen na jaren half, of geheel open. Bij deze meneer zijn ze half open. Hij beseft waarschijnlijk nog steeds niet wat islam met een mens doet.
Gestruikeld over hoofddoek

Door WIERD DUK

Vijftien jaar gaf oud-Shell-directeur Dominic Boot (78) Nederlandse les aan immigranten in de Haagse Schilderswijk. Tot ’meester Boot’ niet langer welkom was in het buurtcentrum. Een groepje moslima’s wilde geen man als leraar. „Zo worden ze nooit Nederlander.” Nu geeft hij privéles.

Aan tafel, in een statige Haagse wijk, buigt Dominic Boot (78) zich met de Syrische vluchtelinge Lina Mahfouz over de eigenaardigheden van de Nederlandse taal. Dit is wat de voormalige Shell-directeur graag doet: buitenlanders helpen. „Ik ben lid van de Rotary, wij geloven dat we door samen te werken de wereld kunnen verbeteren.”

Boot geeft privélessen, nadat een einde was gekomen aan zijn samenwerking met buurtcentrum De Mussen in de Schilderswijk in Den Haag.

Week in, week uit fietste de oud-manager – hij was onder meer gestationeerd in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Singapore – op dinsdagmiddagen tegen een uur of vijf naar De Mussen om daar aan immigranten Nederlandse les te geven. Vanaf 2001, vijftien jaar lang: „Door weer en wind.”

Boot was na zijn buitenlandse avonturen teruggekeerd en directeur geworden van de Vereniging Nederlandse Petroleum Industrie (VNPI). „Op een avond hadden we het bij de Rotary over de problemen met integratie, toen iemand mij wees op De Mussen. Ik heb me daar aangemeld. Eerst wisten ze daar niet wat ze met mij aan moesten, totdat een groep ’oudkomers’ – Turken en Marokkanen, die al langer in Nederland waren – Nederlandse les wilde. Toen hebben ze mij gebeld.”

Gastarbeiders
Hij laat foto’s zien met oud-leerlingen. De oudere generatie gastarbeiders – „Die schoten niet erg op. Ze wilden vooral klagen over hoe slecht Nederland was geworden” – werd opgevolgd door jongeren: vluchtelingen en gelukszoekers. „Kijk, deze was Filipijns, die kwamen uit Marokko, deze was Nigeriaans, Algerijns, Ethiopisch, Turks, van alles dus.”

Boot beleefde aan het contact met zijn leerlingen „ongelooflijk veel plezier.” Bij ieder van hen heeft hij wel een anekdote. „Iedereen klaagde over de Schilderswijk, maar ik zag die mensen elke week en hoorde hoe het hun verging.” Met z’n leerlingen ging ’meester Boot’ één keer per jaar eten bij De Gouden Wok. Met een aantal heeft hij nog altijd contact.

Nederlanders
Wat Boot ook meemaakte: dat een meisje van 8 hem vroeg ’wat’ hij was. „Marokkaan, Berber, Somaliër, Turk? Dat ik Nederlander was, kwam niet in haar op.” En de twee moslimjongetjes die hem verzekerden: „Als wij hier straks de baas zijn, gaan al jullie koppen eraf.”

Hij zag ook de vrouwen in de ’donkere lappen’. Die strenggelovige moslima’s, de ’buurtmoeders’, zorgden er uiteindelijk voor, vertelt Boot, dat hij na vijftien jaar moest vertrekken. Ze wilden, na een lang verblijf in ons land, ook Nederlands leren. „Heel goed”, zegt Boot. „Ze konden zo aanschuiven in mijn klasje.” De moslima’s accepteerden echter geen man als leraar. „Toen heb ik me enigszins opgewonden. Het doel is toch niet alleen emancipatie, maar vooral integratie? Ik vond dat De Mussen dit niet moest accepteren.”

Betaald
Maar de leiding van het buurthuis koos voor een pragmatische en niet voor een principiële oplossing. Er werd een vrouw ingehuurd. „Betaald, terwijl ik vrijwilliger was.” Een grote teleurstelling. „Ik hoorde bij het meubilair. Ik had de sleutel en zette ’s avonds het alarm op De Mussen.” Lachend: „Het was ook voor het eerst in 47 jaar dat iemand mij de deur wees.” Dan weer serieus: „Ik ben toen uit principe weggebleven.”

Dit alles speelde alweer drie jaar geleden. Boot wil niemand van wat dan ook beschuldigen. „Dat past niet bij Rotarians en ik vind het heel goed dat die vrouwen taalles krijgen. Maar dat mij werd verweten onvoldoende gevoelig te zijn voor de cultuur van die vrouwen, vind ik onterecht. Ik heb tientallen vrouwen met hoofddoek les gegeven en er was nooit een probleem.” Boot mocht verder als ’voorlees-opa’, maar daar had hij na een tijdje geen zin meer in. De leiding van De Mussen wil niet reageren. „Dat is een privézaak”, vindt directeur Nicoline Grötzebauch.

Wilhelmus
Sinds zijn vertrek vraagt Dominic Boot zich af of het met de integratie van veel moslims in Nederland niet de verkeerde kant op gaat. „We willen toch toe naar één land en één cultuur, waar we gezamenlijk voor mijn part het Wilhelmus zingen, waar we weten wie onze zeehelden zijn en waar we de Nederlandse geschiedenis leren – in plaats van die te veroordelen, wat tegenwoordig zo vaak gebeurt? Draag als buurthuis uit: jullie moeten uiteindelijk Nederlander worden.”

Boot constateert een heel andere ontwikkeling: het onderlinge wantrouwen neemt in Nederland toe. „Ik begrijp het ook wel: zodra die jongelui uit de Schilderswijk hun naam of postcode opgeven, hebben ze al een achterstand. Maar je hóeft niet in die cirkel te blijven hangen. Hindoestanen en Chinezen zijn vaak wél succesvol. Dan moet het met de moslims toch ook goed kunnen komen?”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie