Opstand in Syrië

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door King George »

Wat lezen we hier? Gematigde rebellen? Wie of wat waren dat dan? Gematigde Kalashnikovs of gematigde autobommen of zo? :nietverstaan:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

King George schreef:Wat lezen we hier? Gematigde rebellen? Wie of wat waren dat dan? Gematigde Kalashnikovs of gematigde autobommen of zo? :nietverstaan:
Die 22 gefinancierde "gematigde" gewapende groepen waren allemaal gelieerd aan Al-Qaida of ISIS.

Ik vermoed dat deze "gematigde "rebellen de nodige rottigheid hebben uitgehaald. De regeringleiders die dit toelieten hebben het bloed van veel onschuldige Syriërs aan hun handen.

Schandalig...NOT IN MY NAME........

Maar ja, het was op verzoek van de wereld "redder" Barack Obama, en die gaven ze graag zijn zin.
Nederland gaf steun aan 22 gematigde gewapende groepen in Syrië.


De afgelopen jaren heeft Nederland 22 gematigde gewapende groepen in Syrië gesteund. Het ging niet om militaire steun, maar om voedsel, medicijnen en communicatieapparatuur. Ook werden er tenten, uniformen, trainingen en 313 voertuigen gegeven aan de gewapende oppositie. Minister Blok heeft dat geantwoord op Kamervragen van CDA-Kamerleden Van Helvert en Omtzigt.

De waarde van de hulp bedroeg meer dan 25 miljoen euro. De hulp begon in het voorjaar van 2015 en heeft drie jaar geduurd.

De 22 groepen waren met nog ongeveer 50 andere groeperingen doorgelicht door de Verenigde Staten, om te kijken of ze in aanmerking konden komen voor steun. Doel was om te voorkomen dat de gematigde oppositie zou marginaliseren. Ze moesten een alternatief blijven vormen voor extremistische groepen.

Volgens de minister zijn er voor zover bekend geen voertuigen die door Nederland zijn geleverd in handen gevallen van extremistische groepen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Reality Check: Die ‘gematigde’ rebellen in Syrië zijn in werkelijkheid jihadisten

Onlangs zei de Amerikaanse journalist Ben Swann al dat de mainstream media niet het hele verhaal over Syrië vertellen.

Het Vrije Syrische Leger en de Syrische rebellen, die uit Aleppo zijn verdreven, zijn geen vrijheidsstrijders. Ze zijn gelieerd aan terroristische organisaties, aldus Swann.

Wat de media niet zeggen is dat er eigenlijk maar twee groepen zijn in Syrië die tegen president Assad strijden: IS en Al Qaida.

Geïnfiltreerd
Hoewel er verschillende groepen actief zijn, kunnen ze stuk voor stuk worden gerekend tot één van deze twee terreurbewegingen.

Het Vrije Syrische Leger werd in 2011 gevormd, maar een jaar later werd al bericht dat deze groep was geïnfiltreerd door Al Qaida.

Vorig jaar liepen duizenden strijders van het Vrije Syrische Leger over naar Islamitische Staat.

Persoonlijk
In 2012 was Swann de eerste journalist die president Obama persoonlijk vroeg waarom de Verenigde Staten een groep bewapenen die wordt gelinkt aan Al Qaida.

In 2013 begon de CIA wapens te leveren aan Syrische rebellen. Datzelfde jaar werd geschat dat 10.000 van de 100.000 strijders in Syrië konden worden gelinkt aan Al Qaida.

Nog eens 35.000 maakten deel uit van ‘machtige facties’ die streden voor IS. En nog eens 30.000 ‘gematigde’ rebellen waren lid van ‘islamitische groeperingen’.

Vier of vijf
Al in 2013 bestond het grootste deel van de rebellengroepen uit jihadisten, legt Swann uit. Toch bleef de VS geld en wapens sturen naar deze groepen.

Er werd 500 miljoen dollar uitgetrokken om ‘gematigde’ rebellen te vinden en te trainen.

Het programma werd stopgezet toen bleek dat het Pentagon met dat geld welgeteld ‘vier of vijf’ strijders had getraind.

Doorgaan
Afgelopen jaar schreef de International Business Times dat er al geen sprake meer was van gematigde rebellen.

De laatste gematigde beweging, Harakat Hazzm, had zich toen al aangesloten bij extremistische groeperingen zoals al-Nusra.

Toch bleven de wapenleveringen dit jaar gewoon doorgaan.

Tot slaaf maken
In september leverde de VS bijvoorbeeld 3000 ton wapens en munitie aan de jihadisten in Syrië, waaronder raketwerpers en antitankwapens.

“In 2012 waren de gematigde groepen al opgenomen door aan Al Qaida en IS gelieerde bewegingen,” resumeert Swann.

“De media noemen deze groepen ‘vrijheidsstrijders’. Zij willen de Syriërs helemaal niet bevrijden, maar tot slaaf maken,” besluit hij.
Alleen om dit feit zou Obama en zijn kompanen de doodstraf moeten krijgen. En onze goedlachse Rutte en andere voorstanders van de oorlog in Syrië behoren ook zwaar gestraft te worden. Het zijn oorlogsmisdadigers.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom vermelden we dit hier nu op FFi zonder blikken of blozen als een plotseling opgedoken interessant nieuwsfeit? Lijken wij soms op eersteklas dummies van een trieste soort achter de feiten aanhollende naïevelingen? We weten toch dat politiek smerig is? Ook al wil een minister zo graag eens met de billen bloot om die vervolgens te laten wassen door de volksgunst.

Voor zover ik mij kan herinneren is deze smerige politieke stinklaag lang geleden op FFI al aangekaart en bewust uitvoerig in beeld gebracht om onze bezoekers wegwijs te maken in de vieze vuile corrupte spelletjes van de verrotte politiek die aan de leidband loopt van de verderfelijke oorlogszuchtige Satansstaat Amerika en zijn cum suis, bestaande uit Europese Brusselse zichzelf verrijkende misselijke slijmballen. Of praat ik nu uitsluitend voor mijzelf?
:cool:

Maar niemand die de moeite neemt daar ook maar iets over te vertellen. icon_silent.gif Behalve ik dan. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ali Yas »

Het probleem lijkt mij eerder, Hans, dat partijen die je wapens en daarmee macht geeft vanzelf een stuk minder gematigd worden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef:Waarom vermelden we dit hier nu op FFi zonder blikken of blozen als een plotseling opgedoken interessant nieuwsfeit?

Maar niemand die de moeite neemt daar ook maar iets over te vertellen. icon_silent.gif Behalve ik dan. [icon_lol.gif]
Uiteraard weten wij al een lange tijd hoe de vork in de steel zit. We hebben deze strijd al 60 pagina's gedocumenteerd. 60 keer 25 berichten. Er staan veel interessante artikelen in dit topic. Open en bloot te lezen voor mensen die ook willen weten waarom deze oorlog gevoerd wordt.

Maar het is aardig dat naïef Nederland dit nu via onze ( linkse ) media kan lezen.

De media is ook mede schuldig aan deze massa moord. Ze hebben het goed gepraat, en ze zijn weinig kritisch geweest. Net zoals onze regering. Assad moest weg, en men wist waarschijnlijk niet waarom hij weg moest.

Deze oorlog hebben we te danken aan OBAMA. De man die een Nobel prijs van de vrede toegeschoven kreeg. :rolleyes:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Deze oorlog hebben we te danken aan OBAMA. De man die een Nobel prijs van de vrede toegeschoven kreeg. :rolleyes:
Zo is het. Het is jammer dat Zwartmeer het niet met ons eens was door een mogelijke persoonlijke aversie tegen Trump die over een puissant 'patserige' rijkdom beschikte, waardoor Zwartmeer zich uitsluitend concentreerde op de totaal onbelangrijke bijzaken van de persoon Trump. Volgens de beste insiders had Trump allang afgezet moeten zijn. Amateuristisch gebrek aan realiteitszin op de melodie van Sententialiter vult pater. Gevonden in het vat van de oorsprong van onze beschaving. Vertaald: 'De vader is de wens van de gedachte'.

Ik ben beslist geen mietje, ook al stel ik niks voor qua postuur. Maar qua manier van optreden stel ik mij faliekant achter Trump. Het is niet voor niets dat juist IK een van de weinigen was die een juiste voorspelling maakte van de Amerikaanse verkiezingsuitslag. Waarom? Vanwege mijn positief bewustzijn dat het zo niet verder kon met het landverraderszooitje in de VS dat zich ter linker zijde manifesteerde, wentelend in zelfgenoegzaamheid in een vijver vol tamme krokodillen, en de simpele ontboezeming van een Amerikaanse professor met gevoel voor wiskunde en statistieken die stelde dat na elke termijn van 2x4 jaar de tegenpartij aan de macht komt.

Trump bewijst met de dag meer dat er met hem niet te spotten valt en dat er met hem rekening gehouden dient te worden. Hoezo dat? Omdat hij de - volgens mij - eerste president van de VS is die zijn beloften aan het volk waar maakt. Jammer voor ons in Europa. Zijn wij jaloers en afgunstig op Trump? Ik niet, maar zeker wel de linkse geld verslindende patsers van Links met aan het roer landverrader nummer-1 Rutte en Co. Want Trump komt op voor zijn land. Kom daar maar eens op visite voor bij dat achterlijke post marxistische geestelijk in de war zijnde rotmens Frau Merkel die het presteert om Europa naar de klote te helpen. Heeft zij niet geleerd van de fouten van de kanker rot moffen die hun stem gaven aan Hitler waardoor 6 miljoen Joden in rook opgingen?

Zo goed als alle asielige vluchtelingen moslim zijn, zo zijn zij vanuit hun weerzinwekkende verwerpelijke pedofiele sadistische tweedehands primitieve achterstallige wraakreligie verbonden vanuit de Koran met haat tegen onze beschaving in het algemeen en Joden in het bijzonder. Voor dat soort volk, de mislukte mensensoort 'moslims', houdt een verdediger van onze beschaving de deur dicht. Pot dicht!

Trump kaartte dit wereldwijde probleem als eerste recht voor zijn raap aan. Maar verdomme Zwartmeer moest en zou Trump eronder krijgen. Ik ga er van uit dat alles klopte wat hij op FFI poneerde. De topic Trump beheerst het grootste archief van FFI. Dankzij een zinloze competitie. Ik ken Zwartmeer. Hij is eerlijk. Hij is een onderzoeker! Maar . . .

:redface2: :cry: :cry:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door King George »

Hond redt zes soldaten in Syrië door de keel van een jihadi door te bijten.
Wat
Een
Held
Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Rebellen geven zuidwesten Syrië op, na bliksemoperatie Assad

Syrische rebellen hebben vrijdag een begin gemaakt met de evacuatie van het gebied in het zuidwesten van Syrië dat zij tot nu in handen hadden. Na overleg donderdag met de regering hebben zij de handdoek in de ring gegooid. Het Syrische leger zal spoedig het gehele zuidwesten controleren, op een klein stukje na waar strijders van Islamitische Staat standhouden.

De verovering van de provincie Quneitra is opnieuw een belangrijke overwinning voor het regime van president Bashar al-Assad. Anderhalve week geleden werd de naburige provincie Deraa, langs de grens met Jordanië, op de rebellen veroverd na een offensief dat amper vier weken had geduurd.

De daaropvolgende aanval op Quneitra verliep nog sneller. Aanhoudende bombardementen door de Russische luchtmacht hebben de opstandelingen murw gebeukt. Ook kunnen zij niet op tegen de geharde strijders van de Libanese Hezbollah-beweging, die het Syrische leger bijstaan. Het was een van de snelste operaties in zeven jaar burgeroorlog.

Na de val van Quneitra zijn nog slechts drie delen van het land niet in handen van het regime. De noordwestelijke provincie Idlib is toevluchtsoord geworden voor een groot aantal rebellen die andere delen van het land hebben moeten verlaten. Ook strijders uit Quneitra zijn op weg naar Idlib.

Tussen Idlib en de Turkse grens wordt een gebied gecontroleerd door de Turkse strijdkrachten en met hen samenwerkende strijders. Verder is een groot deel van het noorden en westen van Syrië in handen van de door Koerden gedomineerde Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF), die worden gesteund door ongeveer tweeduizend Amerikaanse troepen ter plekke.

Onrust bij Golanhoogvlakte

De opmars brengt het Syrische leger tot vlak bij de door Israël geannexeerde Golanhoogvlakte, die door Damascus als Syrisch grondgebied wordt beschouwd. De Israëlische regering is zeer huiverig voor de groeiende invloed van Iran en het door Iran gesteunde Hezbollah in zijn voortuin. De Israëlische luchtmacht voert regelmatig acties uit in het gebied.

De Verenigde Staten en Rusland hebben de Israëlische premier Benjamin Netanyahu vorig jaar de garantie gegeven dat Hezbollah en door Iran gesteunde milities niet dichter dan 50 kilometer bij de grens zullen komen. De vraag is of zij zich daar aan zullen houden. Sinds 1974 bestaat een bufferzone van 3 kilometer langs de grens met de Golan waar het Syrische leger geen voet mag zetten.

Tijdens de gevechten van de afgelopen weken hadden zich tienduizenden Syrische burgers in de bufferzone verzameld, in de hoop door Israël te worden toegelaten. Dat gebeurde niet.

Volgens het donderdag gesloten evacuatieakkoord hebben opstandelingen de keuze. Zij kunnen in de provincie blijven als zij hun wapens opgeven en het staatsgezag van Damascus aanvaarden. Doen zij dat niet, dan krijgen zij - met wapens en al – een vrije aftocht naar Idlib, in door de regering beschikbaar gestelde bussen. In andere rebellengebieden, zoals Deraa, Oost-Ghouta en oostelijk Aleppo, kwam al eerder op die manier een eind aan de belegering door het Syrische leger.

Ooggetuigen op verschillende plekken in de provincie zagen vrijdag al tientallen bussen, waarin burgers en strijders hun bezittingen hoog opstapelden. Waar zij heen gingen, was niet duidelijk. Het Syrische leger zei vijftig bussen te hebben ingezet.

De Verenigde Naties hebben vrijdag alle strijdende partijen opgeroepen 140 duizend ontheemde burgers in de provincie een veilige aftocht te bieden, zodat zij plaatsen kunnen bereiken waar zij kunnen worden opgevangen.

Volgens Amerikaanse zegslieden werken de Verenigde Staten aan plannen om honderden Syrische hulpverleners en hun families te evacueren uit het zuidwesten van het land. De Amerikanen werken daarbij samen met Canada en Groot-Brittannië. Leden van de noodhulpgroep Witte Helmen zullen worden overgebracht naar transitkampen in buurlanden. Van daaruit gaan zij verder naar westerse landen, waaronder Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland en mogelijk Canada.

De Witte Helmen lopen het gevaar te worden aangevallen door het Syrische leger. Doordat zij altijd in rebellengebied hebben geopereerd, worden zij door het regime beschuldigd van partijdigheid.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bad99507/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Bloedbad aanstaande in het Syrische Idlib

Syrië staat aan de vooravond van wat waarschijnlijk de laatste en bloedigste slag van de oorlog zal worden. Het regime treft voorbereidingen voor de aanval op de provincie Idlib, het laatste grote rebellenbolwerk. Tienduizenden opstandelingen en jihadisten verblijven daar tussen drie miljoen burgers, die geen kant op kunnen. Daardoor dreigt een humanitaire catastrofe waarbij de eerdere rampen in Syrië zullen verbleken.

Het regime van Assad heeft de afgelopen maanden het zuiden van het land heroverd en probeert met de Koerden tot een diplomatieke oplossing te komen. Daardoor blijft alleen Idlib over. Met name Turkije is fel gekant tegen de operatie, die door Syrische media al wordt omschreven als de ’moeder aller veldslagen’. De provincie grens aan Turkije, dat een gigantische vluchtelingenstroom vreest. Daarnaast zijn er zo’n duizend Turkse militairen actief in Idlib, die tot dusver het regime van de oppositie scheiden.

Rusland, dat Assad hielp grote delen van het land te heroveren, verkeert in dubio. Het wil optreden tegen de terroristen in Idlib, maar beseft ook dat dat een gigantische inzet van manschappen en materieel vereist. Daarnaast wil het Turkije niet tegen het hoofd stoten, met wie het een diplomatieke oplossing voor de toekomst van Syrië hoopt te bereiken.

Idlib is het afvalputje van de revolutie. Rebellen en burgers die elders in het land werden verslagen en weigerden zich over te geven, zoals in Aleppo, zijn naar Idlib overgebracht. Met name de jihadisten zijn er sterk vertegenwoordigd, onder wie een groot contingent Oeigoeren. Daarom overweegt China, dat zich tot dusver afzijdig hield, de operatie van Assad te steunen, uit angst dat de geharde moslimstrijders uiteindelijk zullen terugkeren naar China.

De belangrijkste rebellengroep in Idlib is Hayat Tahrir al-Sham, die jarenlang aan Al-Qaeda was gelieerd.

Die banden zijn echter verwaterd sinds de groep de belangen in Syrië boven die van van de internationale jihad stelde. Wel hebben honderden terroristen zich van hen afgescheiden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Joden die weigerden Duitsland te verlaten met de opkomst van de nazi's, moesten dat tijdens de oorlog met de dood bekopen.
Dat waren de domme joden. Of op zijn minst naïeve joden. Veel andere joden zagen de bui al hangen en maakten dat zij tijdig wegkwamen.

Het beste is nu in Syrië er snel een eind aan maken. Met clusterbommen, brandbommen, dynamiet, er is voorraad genoeg in de wereld dat ook eens op moet.

Ik ben blij dat ik mijn handen in onschuld kan wassen. Dat doe ik trouwens altijd. Behalve als het de Islam aangaat. Dan pas komen de diepliggende duistere machten in mij naar boven als een omgekeerde waterval die zuiverder is dan het vrij van bacteriën zijnde drinkwater uit de kraan. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Zal er een tekort aan ammo zijn in Idlib?
Misschien nu wel.
Veel doden door ontploffing wapendepot Syrië
DAMASCUS - Door de ontploffing van een wapendepot van Syrische opstandelingen in de provincie Idlib zijn ten minste 39 mensen om het leven gekomen, onder wie 21 vrouwen en kinderen. Reddingswerkers vrezen dat er nog verscheidene slachtoffers onder het puin van twee ingestorte huizen van vijf verdiepingen liggen. Dat heeft het Syrisch Observatorium voor Mensenrechten bekendgemaakt.

Een wapenhandelaar van de islamitische opstandelingenbeweging Hayat Tahrir al-Sham zou in een van de huizen in de stad Sarmada, niet ver van de grens met Turkije, zijn voorraad hebben verstopt. Die ging zondag de lucht in door nog onbekende oorzaak. Behalve de vele doden vielen er ook nog tal van gewonden.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2422404 ... epot-syrie
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Vals spel van de VN: Lavrov onthult VN-richtlijn om de wederopbouw van Syrië te saboteren

Geplaatst op 22 augustus 2018

Afbeelding

De Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergej Lavrov (foto), heeft de Verenigde Naties ervan beschuldigd de wederopbouw in Syrië te belemmeren. De VN zou vorig jaar een “geheime richtlijn” hebben verzonden die het haar organisaties zou verbieden om deel te nemen “aan projecten tot het herstel van de Syrische economie”, onthulde Lavrov nu.

Volgens Lavrov dient het verbod zo lang te gelden, totdat er vooruitgang is geboekt bij de “politieke reorganisatie” van het land. De minister van Buitenlandse Zaken bekritiseerde ontbrekende transparantie in het beslissingsproces en eiste een verklaring van VN-secretaris-generaal António Guterres waarom de Veiligheidsraad niet over de twijfelachtige richtlijn werd geïnformeerd.

Rusland en Syrië werken er op dit moment aan om de terugkeer van ongeveer 5,6 miljoen Syrische vluchtelingen te bespoedigen. Rusland werft bovendien in het buitenland om financiële toezeggingen voor de wederopbouw van Syrië. Sinds het begin van de oorlog in 2011 is meer dan de helft van de Syriërs of vluchteling in eigen land geworden of naar het buitenland gevlucht. Tot 500.000 mensen werden gedood.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/22 ... saboteren/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Hé!!! :sly7: Doe niet zo dom Amerika....
VS dreigen Assad met nieuwe aanval

De Verenigde Staten zijn bereid opnieuw militaire actie te ondernemen om het gebruik van chemische wapens in Syrië te bestraffen. Die waarschuwing bracht de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur John Bolton deze week over aan zijn Russische tegenhanger Nikolaj Patroesjev, zeggen vier ingewijden tegen persbureau Bloomberg.

Washington beschikt volgens de bronnen over informatie dat het Syrische regime van Bashar al-Assad mogelijk weer verboden wapens zal inzetten bij de strijd om Idlib. Die provincie geldt als het laatste noemenswaardige bolwerk van opstandelingen en jihadisten die tegen Assad strijden. Er bevinden zich naar schatting tienduizenden strijders.

De VS hebben al eerder bombardementen uitgevoerd om het gebruik van chemische wapens te bestraffen. Eerder dit jaar sloten ook Frankrijk en Groot-Brittannië zich aan bij zo’n aanval op doelen van de Syrische regering. Bronnen zeggen dat een grotere aanval zal volgen de VS denken dat Assad weer chemische wapens heeft ingezet.

Rusland, een bondgenoot van de Syrische regering, stelt dat opstandelingen zullen proberen zo’n westerse aanval uit te lokken. Een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie zegt volgens persbureau Sputnik dat militanten in Idlib voorbereidingen treffen om een aanval met chemische wapens door regeringstroepen in scene te zetten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

De olifant, die het Westen weigert te zien
De permanente vertegenwoordiger voor Syrië in de Veiligheidsraad der VN, Dr Bashar al-Jaafari’ hield deze tussenkomst op 28.8.2018 over de gifgasdreiging in Idlib:

Spoiler! :
“Mevrouw de voorzitster, We hebben herhaaldelijk gewaarschuwd voor de aanwezigheid van een reusachtige olifant in deze kamer, die met zijn roekeloosheid de fundamenten van ons gezamenlijk werk bedreigt. En die met zijn reusachtig grote poten de feiten en de inbreuken van sommige vaste leden de VN-Charta en de principes van internationaal recht vertrapt. Het lijkt er ook op dat de foute strategie en praktijk van westerse regeringen t.o.v. mijn land vastberaden gehandhaafd blijft. In plaats van schuld en politieke en rechtmatige verantwoordelijkheid te erkennen van een terroristische oorlog tegen de Syrische staat en bevolking, in plaats van hun rampzalige politiek t.o.v. de regio in het algemeen en Syrië in het bijzonder recht te zetten, gaan zij door met hun agressie met zwarte vlaggen, Witte Helmen en rode lijnen, met de voorbereiding van een nieuw bloedig toneelstukje door middel van chemische wapens in het noord-westen van Syrië (Idlib). Dit alles opdat het politieke proces geboycot, de agressie van de westerse regeringen in deze Raad tegen mijn land en de bezetting van delen van Syrië gerechtvaardigd wordt, opdat de vechtlust en vastberadenheid der terrorismerestanten in deze gebieden zou aangewakkerd worden.

Mijn regering keurt de gezamenlijke verklaring van de VSA, Frankrijk en G.B. (dreigement gifgasgebruik)* af en verwerpt zijn vorm en inhoud. Syrië heeft herhaaldelijk verklaard het gebruik van chemische wapens als immoreel te beschouwen. Syrië veroordeelt het gebruik van chemische wapens eender waar, eender waarom, en tegen eender welke tegenstander. Syrië herhaalt vandaag nog maar eens dat het geen chemische wapens bezit en dat het voldaan heeft aan alle verplichtingen van de OPCW, waarvan ook de Veiligheidsraad in kennis gebracht werd, Syrië heeft alle verplichtingen vervuld. Ik moet toch niet tijdens elke vergadering herhalen dat de Syrische voorraad vernietigd werd in de Mid. Zee op het Amerikaanse schip MS Cape Ray. Dit terwijl voor Israëls nucleaire, chemische en biologische wapens de zegen van de Veiligheidsraad (nog) verwacht wordt om ze te verwijderen.

Mevrouw de voorzitster, ik leg in uw handen gedocumenteerde informatie over de voorbereidingen van de terroristische organisatie Al-Nusra Front en hun aanverwante groeperingen om chemische wapens te gebruiken tegen de burgerbevolking in de Idlib provincie. Dit opdat de Syrische strijdkrachten aangevallen worden en eender welke militaire agressie door de westerse regeringen die aan de touwtjes trekken van deze terroristische organisaties. Iets zoals de Amerikaanse agressie op de Shayrat luchthaven op 7 april 2017 en de tripartite agressie door de VSA, Frankrijk en G.B. op 14 april 2018.

In deze context – de voorbereiding van dit misdrijf – verzoeken wij met klem dat de landen, met enige invloed op de terroristische organisaties, hun huursoldaten zouden beletten deze misdaden te begaan. 8 containers chloorgas werden vervoerd naar het dorp Haluz in Idlib ter voorbereiding van het scenario, beschreven in het nieuw chemische wapens-toneelstuk. De terroristen van Hizb al-Turkistani al-Islami (Oeigoeren) en het Al-Nusra Front, die de schrijvers van VN-verslagen “niet staatsverbonden bewapende oppositie” (nochtans door o.a. de VSA erkend als terroristische organisatie) noemen, zullen giftige chemicaliën gebruiken tegen Syrische burgers, op tientallen kinderen, die enkele dagen geleden ontvoerd werden in de dorpen van Aleppo en Idlib (provincies).

De Syrische regering zal ervan beschuldigd worden, een oproep voor een flagrante agressie tegen Syrië zal luid weerklinken. Elke agressie tegen mijn land is een agressie tegen een land dat deze VN mee opgericht heeft, een agressie tegen regionale en internationale veiligheid en vrede. Het zal niets minder dan de steun aan het terrorisme betekenen en onze pogingen samen met onze geallieerden om het terrorisme te bestrijden als schietschijf gebruiken. De agressoren moeten weten dat uiteindelijk loontje om zijn boontje komt.”
http://www.golfbrekers.be/de-olifant-di ... t-te-zien/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Alle tegenstanders van Assad zitten te wachten op de false flag aanval met gifgas.
De vraag is alleen: waar laten die rebellen het los en zijn er dan voldoende doden om 'met recht' de Syrische regeringstroepen aan te vallen.?
De media zijn al volop bezig om ons voor te bereiden op het gebeuren. Hier Al-Reuters:
Afbeelding
Mensen in Idlib testen geïmproviseerde gasmaskers
De nieuwe Amerikaanse gezant voor Syrië Jim Jeffrey heeft gezegd dat er veel bewijs is dat de Syrische regeringstroepen van plan zijn om chemische wapens in te zetten in Idlib, de laatste door rebellen gecontroleerde provincie in het noordwesten van Syrië. Dat meldt Reuters.

,,Ik ben ervan overtuigd dat we voldoende bewijslast hebben om te waarschuwen voor een chemische aanval. De verovering op Idlib gaat uitmonden in een gigantische escalatie", aldus de speciale Syrië-gezant Jim Jeffrey.

Dat laatste is de Amerikanen wel toevertrouwd.
Eerder waarschuwde president Trump zijn Syrische collega Assad en diens bondgenoten Iran en Rusland al om Idlib niet 'meedogenloos aan te vallen'. ,,President Bashar al-Assad van Syrië moet de provincie Idlib niet meedogenloos aanvallen. De Russen en Iraniërs zouden een grote humanitaire fout maken als ze deelnemen aan deze potentiële humanitaire tragedie. Honderdduizenden mensen zouden erbij kunnen worden gedood. Laat dat niet gebeuren!'', twitterde Trump maandagavond laat.
Als de rebellen zich overgeven of naar Turkije trekken dan hoeven er geen burgerdoden te vallen.
Met de val van idlib zou de burgeroorlog voor het grootste deel achter de rug zijn. Dat is tegen de wens van de 'coalitie', zo lijkt het wel.

https://www.ad.nl/buitenland/vs-syrie-b ... ~a3889204/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Alle tegenstanders van Assad zitten te wachten op de false flag aanval met gifgas.
De vraag is alleen: waar laten die rebellen het los en zijn er dan voldoende doden om 'met recht' de Syrische regeringstroepen aan te vallen.?
Gelukkig geeft Poetin tegengas

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

70 miljoen euro's weggegooid. :scratch:
Nederland stopt miljoenensteun aan oppositie Syrië

Nederland stopt met de steun aan de Syrische oppositie. Nu die op instorten staat, is die niet meer mogelijk en zinvol, laat het kabinet vanavond weten.

De steun aan de rebellen die gewapenderhand proberen president Bashar Assad ten val te brengen is afgelopen voorjaar al gestaakt. De steun bestond niet uit wapens, maar uit bijvoorbeeld voertuigen en andere goederen.

Nu eindigt ook de hulp aan de hulpverleners van de geprezen Witte Helmen en aan de politiemacht en het lokale bestuur in opstandig gebied, schrijven minister Stef Blok (Buitenlandse Zaken) en Sigrid Kaag (Ontwikkelingssamenwerking) aan de Tweede Kamer. Alleen het ruimen van mijnen rond de gevallen IS-hoofdstad Raqqa kan op steun blijven rekenen.

70 miljoen
Nederland heeft sinds 2015 70 miljoen euro uitgegeven om de tegenstanders van Assad te helpen. Dat geld is vooral besteed aan goederen voor de rebellen (25 miljoen), aan de politie in rebellengebied (bijna 15 miljoen) en aan de Witte Helmen (12,5 miljoen). Vooral op de hulp aan de eerste twee kwam geregeld kritiek, omdat zij bijvoorbeeld zouden samenwerken met extremisten.

De hulp aan de Witte Helmen, die de afgelopen jaren golden als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede, loopt pas in december af. Maar zodra het laatste belegerde rebellenbastion in Noord-Syrië is gevallen, lijkt ook hun rol uitgespeeld.

De beide ministers zijn 'teleurgesteld' dat de hulp weinig heeft teweeggebracht. Ze kijken met lede ogen naar de nederlaag die zich voor de Syrische oppositie aftekent, omdat ze niet geloven dat die duurzame vrede inluidt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Idlib afvoerputje Syrië

Er zijn nauwelijks good guys over in Syrië. Daar is de Nederlandse regering achtergekomen na kritiek over miljoenensteun aan omstreden rebellengroepen. Het waren misschien geen moslimterroristen, maar op z’n minst boevenbendes waar ons land niks mee te maken zou moeten hebben.

Het echte afvoerputje van de ooit bejubelde idealen van de opstand tegen het regime van Assad is de provincie Idlib. Daar wordt binnenkort de laatste slag van de oorlog uitgevochten.
Spoiler! :
Het gebied wordt gedomineerd door die hard jihadisten en islamisten, die vaak door het regime na akkoorden elders in het land hier naartoe zijn geëvacueerd. De paar gematigde groepen die nog over zijn, hebben nauwelijks iets in de melk te brokkelen.

Moord en brand
De internationale gemeenschap schreeuwt moord en brand over het ophanden zijnde offensief van het regime en Rusland, uit angst voor een bloedbad. Maar men is het erover eens dat de jihadisten aangepakt dienen te worden.

De machtigste partij in Idlib is Hayat Tahrir al-Sham (HTS), die tot 30.000 strijders in de gelederen heeft, onder wie duizenden buitenlandse jihadisten. De groep wordt algemeen gezien als terreurclub, ook al zou zij de banden met Al-Qaeda hebben verbroken.

Eromheen zwermen Tsjetsjenen, Oeigoeren en een beperkt aantal IS-strijders die leven voor de heilige oorlog. Er zijn spanningen tussen de Syrische en buitenlandse jihadisten over de vraag of de strijd zich tot Syrië moet bepreken, maar beide groepen zullen waarschijnlijk tot aan de dood vechten. HTS-leider Al-Golani heeft al gewaarschuwd dat iedereen die zijn wapens neerlegt, als een verrader zal worden gezien en dat met de dood moet bekopen.

De tweede grote groep in Idlib is het Nationale Bevrijdingsfront, een brede coalitie van rebellengroepen, van seculier tot islamistisch, die gesteund wordt door Turkije. Ook in deze groep zitten tal van radicale types die oorlogsmisdaden op hun geweten hebben. Maar dat mag geen verbazing wekken na zeven jaar oorlog.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Rusland en Turkije bereiken akkoord over gedemilitariseerde zone in Idlib

Gepubliceerd: 17 september 2018

Afbeelding

Er komt een gedemilitariseerde zone in de Syrische provincie Idlib. De leiders van Rusland en Turkije hebben dat maandag tijdens een overleg besloten.

Het besluit is met een persconferentie bekendgemaakt door de Russische president Vladimir Poetin en de Turkse president Recep Tayyip Erdogan.

In Idlib strijdt het Syrische leger samen met Rusland tegen rebellen, waarvan een deel hulp krijgt van Turkije. Erdogan zegt hiermee vooral de eigen grens veilig te willen stellen. Dat doet het door Syrisch-Koerdische milities, zoals de YPG, uit de grensregio te verdrijven.

Militairen van beide landen gaan patrouilleren bij de grenzen van de gedemilitariseerde zone. Die moet worden ingericht om het Syrische leger en de opstandelingen in het gebied van elkaar te scheiden.

Poetin zegt dat alle zware wapens voor 10 oktober uit het gebied moeten worden weggehaald. De 15 tot 25 kilometer brede gedemilitariseerde zone moet vijf dagen later formeel worden ingesteld.

Offensief in Idlib van de baan
Na de bekendmaking van de presidenten verklaarde de Russische minister van Defensie Sergei Shoigu dat het voorgenomen offensief van het Syrische regeringsleger en de bondgenoten in Idlib nu van de baan is.

Twee weken geleden zijn de aanvallen in de noordwestelijke provincie begonnen. Sindsdien zijn meer dan dertigduizend inwoners op de vlucht geslagen.

Idlib geldt als het laatste grote bolwerk van rebellengroeperingen die vechten tegen het regime van de Syrische president Bashar al-Assad, die wordt gesteund door Rusland en Iran. Veel strijders zijn hier naartoe gekomen nadat ze uit andere delen van het land werden verdreven.

Er bevinden zich naast tienduizenden strijders ook miljoenen burgers in de provincie en aangrenzende gebieden die nog in handen zijn van opstandelingen.

Door: NU.nl/Reuters/ANP

https://www.nu.nl/syrie/5467103/rusland ... idlib.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

En onderwijl blijft de ISIS enclave Deir al Zor in stand en de zaak blijft doorzweren.
Poetin: IS houdt 700 gegijzelden vast in enclave in Oost-Syrië, onder wie Europeanen en Amerikanen
De Russische president Poetin zet de internationale schijnwerpers op een nog overgebleven IS-enclave in Oost-Syrië, vlak bij Deir al Zor. IS wint hier sinds kort weer aan terrein. Volgens Poetin houdt IS in de enclave sinds vorige week Europese en Amerikaanse gegijzelden vast.

In Oost-Syrië, rondom de provinciestad Hajin, niet ver van de grens met Irak, heeft IS nog steeds een gebied in handen van ruim 200 vierkante kilometer. Donderdag deed de Russische president Poetin tijdens een bijeenkomst in Sochi een reeks opvallende uitlatingen over deze zogenoemde Hajin-enclave: IS zou hier inmiddels circa 700 gegijzelden vasthouden. Daaronder zijn Amerikaanse en Europese staatsburgers. Als eisen van de terreurgroep niet worden ingewilligd, dreigen volgens Poetin executies.

Poetin wijt dit aan de lakse houding van de Koerden en Amerikanen. ‘Ze hebben het gebied duidelijk niet uitgekamd.’ Hoewel de speech van de Russische regeringsleider onmiskenbaar propagandatrekjes heeft – zo valt het aantal gegijzelden niet te controleren, en evenmin of IS met executies dreigt – legt Poetin de vinger op de zere plek. De internationale gemeenschap mag graag doen alsof de strijd tegen IS in Syrië nagenoeg is gestreden, maar de terreurgroep blijft zeer actief in twee gebieden in Oost-Syrië, waaronder de Hajin-enclave.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b31faca6/

En er is ook vrouwenroof geweest.
In één zandstorm, op 11 oktober, voerde de terreurorganisatie een verrassingsaanval uit op het vluchtelingenkamp Al Bahra, ten noorden van Hajin.
[...]
IS wist het kamp binnen te dringen en een groep vluchtelingen te gijzelen, zo bevestigt de persdienst van de SDF.
[...]
Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten (SOHR), een eenmans onderzoeksbureau met vaak betrouwbare informatie uit Syrië, stelde vorige week dat het zou gaan om 130 families, onder wie 90 vrouwen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Islamitische Staat verdreven uit laatste grote stad in Syrië'

De Syrische Democratische Strijdkrachten (SDF) hebben Islamitische Staat (IS) verdreven uit Hajin. Dat was de laatste grote Syrische stad die de groep in handen had, meldt het Syrische Observatorium voor Mensenrechten vrijdag.

De SDF, die door de Verenigde Staten wordt gesteund, strijdt in de regio rond Hajin al maanden tegen IS. De stad ligt aan de oostkant van de Eufraat bij de grens met Irak. Dat is de laatste regio waar IS-strijders zich schuilhouden.

Het bericht is nog niet bevestigd door de SDF. Volgens de groep bevinden nog ongeveer vijfduizend IS-strijders zich in de regio. Ongeveer tweeduizend van hen zijn niet Syrisch.

Een woordvoerder van de SDF liet eerder weten dat de IS-strijders in Hajin wilden doorvechten tot de dood. Of alle IS-strijders zijn omgekomen, is niet bekend.

Turkije dreigt met aanvallen op stad Manbij
Tegelijkertijd eiste de Turkse president Recep Tayyip Erdogan dat alle YPG-strijders, een belangrijke groep binnen de SDF, zich terugtrekken uit de stad Manbij. De YPG is een Koerdische militie en wordt door Turkije gezien als terroristische groepering.

Eerder viel Turkije het noorden van Syrië al binnen om de YPG uit de regio Afrin te verdrijven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Kerstboodschap vrouwen in Syrië voor Europa: ‘Stuur alsjeblieft onze mannen terug!’

Xander, 25-12-2018

Afbeelding
Vrouwen en meisjes in Syrië (hier in de rij voor humanitaire hulp uit Rusland) zitten te springen om de terugkeer van ‘hun’ mannen en jongens uit Europa. (Afbeelding: Getty Images (2)).

Zweedse verslaggever ziet in Syrië hoofdzakelijk vrouwen op straat, ‘jonge mannen zitten in Europa of zijn dood’

De Zweedse verslaggever Johan-Mathias Sommarström was vorige week in Syrië en zag daar dat ‘ongeveer 70% van de mensen op straat vrouwen zijn, en dat ook in (school)klassen het geval is.’ ‘Kijk om je heen, je ziet alleen vrouwen – in de universiteit, op straat, in cafés, alleen vrouwen,’ zeggen Safaa en Sheima. ‘De meeste jongen mannen hebben Syrië verlaten, en degenen die niet vertrokken zijn gestorven.’ De vrouwen in Syrië roepen Europa dan ook dringend op om ‘onze mannen terug te sturen! Gooi ze eruit en breng ze hierheen, wij missen ze.’

Het is al weer even geleden dat de enorm opgeblazen nepnieuwsballon van de Europese massamedia werd doorgeprikt, die met behulp van misleidende, vaak in scene gezette foto’s de valse indruk wekten dat er vooral veel vrouwen en kinderen naar Europa waren gevlucht. Al snel bleek echter dat het leeuwendeel van de migranten jonge mannen waren die hun vrouwen, vriendinnen, zussen en moeders juist hadden achtergelaten.

De meesten van hen vluchtten weg voor de oorlog. Van degenen die bleven en wel wilden vechten voor hun families (en/of vaderland), stierven er velen, maar niemand weet precies hoeveel. Een andere vrouw, Lina, zegt dat alleen de heel jonge generatie en de oude generatie mannen is overgebleven.

Vrouwen gaan noodgedwongen mannenwerk doen
De vrouwen in Syrië betreuren het grote tekort aan mannen. Velen zullen tegen hun zin ongetrouwd blijven, en de wederopbouw van het land wordt erdoor bemoeilijkt omdat de (her)aanleg van wegen en het herstel van gebouwen nu eenmaal zwaar mannenwerk is.

Hierdoor zijn sommige vrouwen werk gaan doen wat in Syrië nog typisch door mannen werd gedaan. Zo zijn er in de hoofdstad Damascus voor het eerst drie vrouwen werkzaam als taxichauffeur. Safaa: ‘In de toekomst zul je vrouwen zien die auto’s repareren. Om hun gezin te kunnen onderhouden moeten vrouwen namelijk traditionele mannenbanen aannemen.’

Los van het gebrek aan mannen vindt Safaa het een positieve ontwikkeling dat ‘de maatschappij nu gedwongen wordt om te accepteren dat vrouwen in bepaalde gebieden werken.’ Nabiha, onlangs afgestudeerd aan de universiteit, is het daar niet mee eens. ‘Nee, ik denk dat het slecht is. Dit soort werk is niet geschikt voor vrouwen.’

‘Gooi onze jongens eruit en breng ze hierheen’
De Syrische vrouwen zijn het wel eens over de oplossing van de problemen: ze hopen dat de Syrische regering permanente amnestie verleent aan alle gevluchte mannen (waaronder ook dienstweigeraars). Tevens hebben ze een duidelijke boodschap voor Europa: ‘Gooi ze eruit en breng ze naar Syrië, waar ze weer kunnen beginnen met het opbouwen van het land,’ vindt Lina.

Vóór de oorlog werd slechts 4% van alle huishoudens in Syrië financieel geleid door een vrouw. Nu is dat iets meer dan 22%. Vrouwen beginnen de economische basis van Syrië te worden, maar zijn daar niet per se blij mee. Op een plein in Aleppo spelen een aantal jonge vrouwen voetbal. Ze zijn ongeveer 16 jaar oud en missen jongens. ‘We vragen God om de jongens veilig te houden. Ze moeten terugkomen, we missen ze,’ zegt er een. Een ander drukt het zo uit: ‘Ik mis ze zo dat ik maar bomen ga omhelzen.’

Xander

(1) Sverige Radio
(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... nnen-terug
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Kerstboodschap vrouwen in Syrië voor Europa: ‘Stuur alsjeblieft onze mannen terug!’
Vies smerig parasiterend volkje de mislukte mensensoort moslims waar de man de toon aangeeft van discriminatie ten aanzien van de vrouw in optima forma conform de wens van de vieze gore smerige historische Arabische perverse pedofiele psychopaat profeet en misdadige oorlogszoeker Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Dom plan van CU razendsnel achterhaald

Geplaatst op 28 december 2018

Afbeelding

De ChristenUnie trok weer eens een grote broek aan met te pleiten voor een nieuwe missie van het Nederlandse leger in Syrië. EU-landen zouden de Fransen en Britten moeten bijstaan in de strijd tegen IS nu de Amerikanen vertrekken. CU-Kamerlid Voordewind (foto) riep minister Blok op om het initiatief te nemen bij het formeren van een ‘coalition of the willing’ waarmee de EU de Amerikaanse inzet in Syrië gaat overnemen.

De afgelopen jaren was Nederland al met F-16’s actief in Syrië. Die missie, waarbij bases van IS vanuit de lucht werden gebombardeerd, loopt 31 december af. Omdat de CU er gek op is om met missies in veraf gelegen gebieden ‘iets goeds te doen’ voor de veiligheid, stond Voordewind gelijk in de startblokken om die gekke Trump eens te laten zien hoe ‘het hoort’. Wat Ploumen kon met haar abortusfonds moet ik toch ook kunnen met ‘We gaan ze helpen’, zal hij gedacht hebben.

Een EU-missie zou moeten voorkomen dat Turkije de Koerden gaat aanvallen zodra de Amerikanen vertrokken zijn. Zo’n Turkse aanval is niet denkbeeldig. President Erdoğan is, zacht uitgedrukt, geen vriend van de Koerden en zeker in staat om het gebied dat nu door de Koerden gecontroleerd wordt te annexeren. Dat zou voor Koerden en christenen die daar wonen heel slecht uitpakken.

Voordewind is ook bang dat Assad het Koerdische gebied zal innemen. Maar dat gebied hoorde toch al bij Syrië? Hoezo innemen? En dan zijn er nog de IS-strijders, die volgens de tegenstanders van Trump nog behoorlijk sterk zijn. Die wil Voordewind ook verder bestrijden. Maar even niet aan hem vragen waarom hij dan die zo gevaarlijke gekken ongecontroleerd ons continent binnen laat of zelfs meewerkt aan hun terugkomst...

Trump heeft door zijn onverwachte actie de Koerden in beweging gekregen. Die hebben – met de hete adem van de Turken in de nek – nu Assad verzocht om bijstand. Direct daarop is het Syrische leger de stad Manbij binnengetrokken.

Het zou mij niet verbazen als Trump deze reactie van de Koerden in zijn beslissing ingecalculeerd had. Als dit een vervolg krijgt en uitloopt op onderhandelingen tussen Assad en de Koerden, kan het terugtrekken van Trump als een meesterzet gezien worden. Macron (“vraagtekens bij betrouwbaarheid Trump”) en May hebben het nakijken. En Joël Voordewind? Naïef van hem om te denken dat er alle tijd zou zijn om een missie op te tuigen. Hij is razendsnel ingehaald door de ontwikkelingen in de echte wereld en kan zich nu weer gaan bezig houden met het klimaatschandaal ‘Wij laten ze betalen’.

Met de terugtrekking van de Amerikaanse troepen uit Syrië lost Trump (een deel) van een verkiezingsbelofte in. Tegelijk vindt hij een uitweg voor de VS uit de netelige situatie die hij van zijn voorgangers en met name van Obama heeft geërfd. De afgelopen zestien jaar hebben de oorlogen in het Midden-Oosten de VS meer dan 7.000.000.000.000 dollar (7000 miljard dollar) gekost. Een gigantisch bedrag! Maar generaals zitten daar nooit mee. Die zijn alleen verongelijkt als zij hun speeltjes niet mogen uitproberen in de praktijk. Voor hen maakt het niet uit dat die waanzinnige regime change van Obama (Nobelprijs voor de Vrede!) honderdduizenden mensen het leven heeft gekost, dat duizenden Amerikaanse soldaten sneuvelden en tienduizenden nu kampen met fysiek en/of psychisch letsel.

Generaals mogen dan verongelijkt doen. En EU-politici kunnen nu wel de terugtrekking aangrijpen om Trump weer eens af te kraken, maar toen Trump op 20 januari 2017 als president werd ingezworen, had Poetin al alle troefkaarten in het Midden-Oosten in handen en de VS en de VN feitelijk buitenspel gezet. Het zou daarom voor ieder duidelijk moeten zijn dat er maar één beslissing is die een Amerikaans president in zo’n situatie kan nemen: terugtrekken van de Amerikaanse soldaten uit een gebied waar de door Obama bewerkte regime change niet alleen uitliep op een totale mislukking, maar ook een zee van ramp en leed veroorzaakte.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2018/12/28 ... hterhaald/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie