Is Nederland nog veilig ?

Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

De meest gemiddelde stad van ons land is Apeldoorn.
Of misschien niet meer want ze hebben overdadig veel overlast van overvallen.
Alhoewel: jarenlang geen oevervallen is best wel uitzonderlijk.
Apeldoorn in greep overvaller
In de afgelopen jaren vond er niet één overval plaats op winkels in Apeldoorn. Nu is het om de haverklap raak. De overvallen zijn door een man met een vuurwapen gepleegd. Bij zeker vier zaken komt de werkwijze en het signalement overeen. Van de licht getinte man is inmiddels door de politie een foto vrijgegeven.

„We hebben twee app-groepen aangemaakt voor winkeliers. Als je ziet wat er voor reacties binnenkomen: dat is echt indrukwekkend”, vertelt Dijkerman. Een van de groepen is puur bedoeld voor het slaan van alarm, de andere voor het delen van ervaringen en informatie. Inmiddels zijn zestig ondernemers op de apps aangesloten.

„Ik had een bericht van de bedrijfsleidster van de Wibra. Die was zwaar onder de indruk van een overval op een jonge collega. Ze vond het zo erg dat ze de jonge meid niet had kunnen beschermen. Zo’n overvaller realiseert zich niet wat voor psychische schade hij aanricht. En het gaat maar om tientjes.”

Eigenaren en personeelsleden staan op scherp. „Ik zag deze week ’s avonds twee mannen lopen met zonnebrillen en een muts op. Dan ben je toch meteen erg op je hoede.” Dijkerman is goed te spreken over de politie. „Ze komen veelvuldig langs. Op motoren of in onopvallende wagens.”

Een woordvoerster van de politie Oost-Nederland zegt dat er zeker tussen vier overvallen een verband bestaat. „Signalement en modus operandus komen overeen. We kijken uiteraard ook naar de andere overvallen.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2210105 ... overvaller
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

“Nauwelijks aangifte tegen winkeldiefstal in Amsterdam”

Geplaatst op 1 juli 2018

Afbeelding

Tegen slechts één op de vijf winkeldiefstallen doen Amsterdamse ondernemers aangifte. Dat blijkt uit cijfers van de politie die zijn opgevraagd door LocalFocus, een datavisualisatiebedrijf voor de journalistiek. In 2017 werd bij 20% van de winkeldiefstallen aangifte gedaan. Het cijfer daalt sinds 2013. Toen was dat nog 30%.

Het verschil ten opzichte van de landelijke cijfers is groot. In 2017 werden ruim 37 duizend winkeldiefstallen gepleegd, waarvan twee derde werd gemeld. Daarmee ligt het landelijk gemiddelde ruim drie keer zo hoog ten opzichte van Amsterdam.

Tegen LocalFocus zegt de politie dat ‘diefstallen op een andere manier worden afgehandeld’ (???), maar Detailhandel Nederland stelt juist dat winkeliers ‘steeds minder heil zien in het doen van aangifte’ (!!!).

Bron: www.at5.nl

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/01 ... amsterdam/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Getuigen in rechtszaak tegen Korreweg-schutter bedreigd

Geplaatst op 9 juli 2018

Afbeelding

Een of meerdere getuigen in de zaak tegen de ‘Korreweg-schutter’ zijn bedreigd. Dat is maandag bekendgemaakt tijdens de derde pro-formazitting tegen hoofdverdachte Azim A. (foto). De officier van justitie wil geen details naar buiten brengen over de bedreiging.

De rechtbank in Groningen trekt twee dagen uit voor de rechtszaak tegen Azim A. (21). De inhoudelijke behandeling is op 20 en 21 september.

Getuige horen
Het onderzoek naar de schietpartij waarbij een 21-jarige student uit de stad Groningen vorig jaar oktober blijvend verlamd raakte, is zo goed als afgerond. Volgens de officier van justitie moet er nog één getuige gehoord worden.

Bedreiging
Naast hoofdverdachte Azim A. (21) staan nog vier verdachten terecht. Ze worden verdacht van onder meer openlijke geweldpleging. Een van de verdachten wordt dus ook vervolgd voor het bedreigen van één of meerdere getuigen in de zaak.

Behalve voor de schietpartij aan de Korreweg, staat Azim A. eind september ook terecht voor huiselijk geweld.

Bron: www.rtvnoord.nl

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/09 ... -bedreigd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Achttal “jongeren” slaan onschuldige jongen halfdood

Redactie, 09 juli 2018

Afbeelding

Prachtig land, dat Nederland. Op momenten dan. Want ondanks dat we er met zijn allen een hoop aan doen om het een beetje leefbaar te houden, loopt het bij tijd en wijlen helaas weleens de spuigaten uit.

Zo werd de 21-jarige Nick Hazewinkel uit Noord-Scharwoude afgelopen vrijdagnacht gruwelijk in elkaar geslagen door een groepje van acht jongeren, allen rond de 15 jaar. Waarom vraagt u zich af? Nou, de jongeren wilden niet dat Nick langs hun liep.

Het slachtoffer, die op dat moment zijn hoogzwangere vrouw van een tweeling aan de telefoon had, liep tóch langs de jongens. Want waarom zou je immers niet langs iemand mogen lopen? Opeens kreeg hij van achter een klap en verloor zijn bewustzijn. Toen hij even later weer bijkwam, voelde hij naar eigen zeggen nog steeds dat er op hem ingetrapt werd.

Zijn vrouw heeft aan de andere kant van de telefoon meekregen hoe haar partner de vernieling in geschopt en geslagen werd. Het gezicht van Nick was dusdanig opgezwollen, dat de EHBO niets voor hem kon doen.

Een dag later kon dat wel. De schade bestaat uit een ontwrichte kaak, een gebroken oogkas op drie (!!!) plaatsen en een grote scheur in het jukbeen. Een gezichtsoperatie moet er voor zorgen dat het gezicht hersteld wordt.

De daders zijn gevlucht. Mocht u iets hebben gezien, dan roepen wij van PowNed u op direct de politie te alarmeren.

https://www.powned.tv/artikel/achttal-j ... jongen-hal
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

De vakanties zijn begonnen. Dus is het nu de komkommertijd
En wat lezen we dan? De meest onbenullige zaken blijken nieuwswaardig.
Reuze spinnen, ontsnapte slangen, verdwaalde poema's en loerende krokodillen zijn zo de ingrediënten.
Ontsnapte Python Santpoort gevonden
Santpoort kan opgelucht ademhalen: een ontsnapte twee meter lange gele python is gevonden.

Bewoners van Santpoort-Noord stonden sinds zondag doodsangsten uit toen bekend werd dat het reptiel voor de vrijheid had gekozen.
De eigenaar waarschuwde omwonenden ramen en deuren dicht te houden en kleine huisdieren in de gaten te houden. Sommige bewoners zijn zo bang dat ze niet meer thuis durven te slapen.

Wijkagent Edwin Verweij maakt aan alle spanning een eind: de slang is terecht.
Bizar detail in het verhaal was dat de man zijn huis heeft verkocht en dat vandaag de overdracht is.

De politie vroeg eerder buurtbewoners het verhaal stil te houden om paniek te voorkomen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2312522 ... t-gevonden

Het is me wat zeg. Je zal maar in de buurt wonen van een onsnapte python !
Laatst gewijzigd door Mahalingam op di jul 17, 2018 1:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
Achttal “jongeren” slaan onschuldige jongen halfdood

Redactie, 09 juli 2018

Afbeelding

Prachtig land, dat Nederland. Op momenten dan. Want ondanks dat we er met zijn allen een hoop aan doen om het een beetje leefbaar te houden, loopt het bij tijd en wijlen helaas weleens de spuigaten uit.

Zo werd de 21-jarige Nick Hazewinkel uit Noord-Scharwoude afgelopen vrijdagnacht gruwelijk in elkaar geslagen door een groepje van acht jongeren, allen rond de 15 jaar. Waarom vraagt u zich af? Nou, de jongeren wilden niet dat Nick langs hun liep.
Spoiler! :
Het slachtoffer, die op dat moment zijn hoogzwangere vrouw van een tweeling aan de telefoon had, liep tóch langs de jongens. Want waarom zou je immers niet langs iemand mogen lopen? Opeens kreeg hij van achter een klap en verloor zijn bewustzijn. Toen hij even later weer bijkwam, voelde hij naar eigen zeggen nog steeds dat er op hem ingetrapt werd.

Zijn vrouw heeft aan de andere kant van de telefoon meekregen hoe haar partner de vernieling in geschopt en geslagen werd. Het gezicht van Nick was dusdanig opgezwollen, dat de EHBO niets voor hem kon doen.

Een dag later kon dat wel. De schade bestaat uit een ontwrichte kaak, een gebroken oogkas op drie (!!!) plaatsen en een grote scheur in het jukbeen. Een gezichtsoperatie moet er voor zorgen dat het gezicht hersteld wordt.

De daders zijn gevlucht. Mocht u iets hebben gezien, dan roepen wij van PowNed u op direct de politie te alarmeren.
https://www.powned.tv/artikel/achttal-j ... jongen-hal
In de gemeente Langedijk heb je dus ook al inteelt-Mongooltjes.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Politieagent gewond bij vechtpartij Middenhof, vier aanhoudingen (filmpje!!!)

Geplaatst op 22 juli 2018

Afbeelding

Bij een vechtpartij aan de Middenhof in Almere Haven is een politieagent gewond geraakt. Volgens een woordvoerder van de politie kwam een groot aantal agenten in actie na een melding van een mogelijke ontvoering. Een meisje zou tegen haar wil gedwongen worden in een auto te stappen.

De vechtpartij begon toen de politie arriveerde. Agenten waren gedwongen om pepperspray te gebruiken. Uiteindelijk zijn vier persoon aangehouden. Zij zitten nog vast. Het meisje is in een ambulance onderzocht. Het is niet bekend of zij gewond is geraakt. De agent had een hoofdwond en is naar het ziekenhuis gebracht. Na onderzoek mocht hij weer naar huis.

Volgens de politie moet de achtergrond van het incident gevonden worden in de relationele sfeer. Op Facebook is een filmpje(!!!) verschenen dat veel wordt gedeeld.

Bron: www.omroepflevoland.nl

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/22 ... n-filmpje/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door King George »

Afbeelding
De politie doet onderzoek in de Herman Bavinckstraat. © MediaTV

Politie heeft signalement van man die vrouw aanviel en verkrachtte in Rotterdam

UPDATE De politie heeft een signalement vrijgegeven van de man die zaterdagmorgen vroeg een vrouw aanviel, verkrachtte en ernstig verwondde. Het gaat om een donker getinte man van ongeveer twintig jaar oud. Hij droeg een donkere hoodie, en reed op een donker gekleurde fiets.


Nadia Berkelder 21-07-18, 12:44
Laatste update: 23-07-18, 02:07


De vrouw reed rond vijf uur zaterdagmorgen op de fiets vanaf Rotterdam Centraal naar haar huis aan de Herman Bavinckstraat. Toen ze haar fiets op slot zette, rond half zes, is ze aangevallen door een man. Het is mogelijk dat ze onderweg naar huis gevolgd is. De politie denkt dat ze via de Maasboulevard of Avenue Concordia richting De Esch is gefietst.

De vrouw werd op straat verkracht. Ze ligt op de intensive care van een ziekenhuis. Ze is niet aanspreekbaar en kan de politie op dit moment geen verdere informatie geven over de persoon die haar aanviel.

De politie wil berichten dat de vrouw gewurgd zou zijn met een fietsketting, niet bevestigen. Het scenario zou wel verklaren waarom veel mensen in de straat niets hebben gehoord van de verkrachting: de jonge vrouw zou dan niet in staat geweest zijn om geluid te maken. Veel buurtbewoners merkten pas dat er iets gebeurd was toen ze bij het opstaan de politiemensen in de straat zagen.

,,Het is een bruut geweest", zegt de oudere buurvrouw bij wie het voor de deur gebeurde. ,,Het was al licht. Iedereen had het kunnen zien." Zelf zat ze televisie te kijken, met de gordijnen nog dicht. ,,Ik heb iemand horen rennen. Daarna hoorde ik 'nee!' en kreunen. Ik ben niet gaan kijken, omdat ik dacht dat het jongeren waren die terug kwamen van het stappen. Als ik het had geweten, had ik de politie gebeld." Een jong buurmeisje zegt dat ze iemand heeft horen gillen. ,,Kapot hard. Ik dacht nog: moet ik mama roepen, maar ik was te bang. Dus ben ik weer gaan slapen."

De politie heeft met tientallen mensen onderzoek gedaan in de wijk. Er is onder meer met honden gezocht. De technische recherche heeft sporen onderzocht en onder meer twee fietsen veilig gesteld. De politiehelikoper is in de lucht geweest om te zoeken naar de dader. De politie heeft met getuigen gesproken en camerabeelden opgevraagd.

Bewoners van de straat vertellen zaterdagmiddag dat dit het zoveelste incident is in de straat. In januari raakte er een man gewond bij een schietpartij op klaarlichte dag. ,,Ik vind dat ze camera's moeten neerzetten", zegt de oudere buurvrouw.


AD
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Signalement van man die Rotterdamse jonge vrouw verkrachtte bekend: “Donker getint”

Door Michael van der Galien, 22 juli 2018

Afbeelding

Mogen we dat wel opschrijven?

Oh nee! Het heeft er alle schijn van dat het Algemeen Dagblad bij de racistische media hoort. Kijk maar:

“De politie heeft een signalement vrijgegeven van de man die zaterdagmorgen vroeg een vrouw aanviel, verkrachtte en ernstig verwondde. Het gaat om een donker getinte man van ongeveer twintig jaar oud. Hij droeg een donkere hoody, en reed op een donker gekleurde fiets.”

Wat is dat voor racistische opmerking, een beetje stellen dat de verkrachter een donkere huidskleur heeft?! Walgelijk!

Alle ironische opmerkingen terzijde is het natuurlijk wel degelijk van belang dat de politie deze informatie prijs geeft. Anders wordt het immers wel heel lastig om de dader op te sporen (en dus uiteindelijk voor de rechter te slepen).

Volgens meerdere berichten probeerde de dader zijn slachtoffer te wurgen met een fietsketting. Zij ligt op dit moment op de intensive care afdeling van een Rotterdams ziekenhuis. Ze kan nog altijd niet communiceren met de politie en kan dus niets kwijt over haar aanvaller.

Laten we hopen dat deze malloot spoedig wordt opgepakt zodat hij voor jaren in de cel kan verdwijnen. En dan komt hij er ook nog genadig vanaf. Als het aan mij lag zouden dit soort beesten namelijk zonder meer gecastreerd worden.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/ ... um=twitter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Hier zien we een optocht van buurtbewoners vanwege een zeer gewelddadige verkrachting.

Afbeelding
Brute verkrachting houdt Rotterdamse volksbuurt bezig: 'Ik had het kunnen wezen'
“Ik had het kunnen wezen”, zegt Jose. De uit Haïti afkomstige wijkverpleegster staat naast haar auto, die niet wil starten. Ze woont in de straat waar het gebeurde. “Ik ga heel vaak tot laat stappen en dan kom ik ook ’s ochtends pas thuis”, vervolgt ze. “Ik ben zo geschrokken, er gebeurt hier nooit iets. Nou ja, oké, één schietpartij. Maar dat was anders.” Ze slaat haar dreads achter haar schouder en opent de motorkap. “In deze buurt letten we op elkaar. Natuurlijk kon het overal gebeuren, maar het komt wel dichtbij”, zegt ze. “Als ik mijn auto nu niet voor de deur kan parkeren, bel ik mijn moeder terwijl ik naar huis loop. Voelt veilig, weet je.”
https://www.trouw.nl/samenleving/brute- ... ~adffec65/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Vannacht belden bewoners van Zeist de 112 want ze hoorden een harde knal, net zoals de bewoners van de Kanalenwijk in Utrecht.
Afbeelding
Plofkraak winkelcentrum Utrecht: ‘monsterknal’ was tot aan Zeist te horen
De klap was tot in Kanaleneiland en zelfs tot in Zeist te horen. De schade aan woningen rondom het Smaragdplein in Utrecht was enorm na een plofkraak op een geldautomaat van de Rabobank in het winkelcentrum in Tolsteeg vannacht in Utrecht.

In het appartementencomplex boven de winkels, aan de overkant op het Smaragdplein en aan de Aquamarijnlaan waren tientallen ruiten van huizen gesneuveld. De straat voor de geldautomaat lag bezaaid met glas en tientallen meters verderop lag een fiets die door de klap naar de overkant van de straat was geblazen. De gevel waarin de pinautomaat zat is volledig vernield.

Op meer dan honderd meter van de explosie deed de politie vannacht nog onderzoek naar kleine schilfers die op straat waren achtergebleven. De Explosieven Opruimings Dienst (EOD) deed ook onderzoek in de straat. Het onderzoek ging vanochtend door.
[...]
Rond twee uur werd vannacht geprobeerd de geldautomaat van de Rabobank aan het Smaragdplein leeg te roven door die op te blazen. Omwonenden zagen vlak na de enorme knal twee mannen op een donkerrode scooter wegrijden. Volgens een getuige was het daarna in Kanaleneiland erg onrustig en riepen mannen tegen elkaar dat de klus geklaard was en dat ze er vandoor gingen.
https://www.ad.nl/binnenland/plofkraak- ... ~a67840f1/

Nu was het de flappentap van de Rabo bank . De vorige keer was het de iNG die opgeblazen werd.
Een bewoonster van de appartementen boven de geldautomaat had nog nooit zo’n enorme explosie gehoord. ,,De luchtdruk was enorm. Ik heb hier al eerder een plofkraak meegemaakt bij de ING-bank, maar dit overtrof alles.’’
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

De politie van Delft heeft weer eens een bekende minder.
Liquidatie in Delft
Bij Koffiehuis Het Kalf in het Delftse Kalverbos is dinsdagmiddag een man onder vuur genomen. Het zou gaan om de bekende Delftse crimineel Karel Maria Pronk.

Dat meldt de politie Den Haag op Twitter. De hulpdiensten zijn massaal aanwezig. Er zou ook een traumahelikopter in de buurt zijn geland. Maar dat mocht niet meer baten. De man is aan zijn verwondingen overleden.
Het slachtoffer zou met een motor zijn aangekomen bij het koffiehuis, waarna hij onder vuur werd genomen.
Er is nog niets duidelijk over de aanleiding van schietincident. De politie heeft de plaats delict inmiddels afgezet.

Niet voor het eerst
Het is niet de eerste keer dit jaar dat er in Delft wordt geschoten. Eerder dit jaar werden ruiten van coffeeshop The Future en zonnestudio Sunstyle aan de Peperstraat met kogels doorzeefd. De Delftse burgemeester Marja van Bijsterveldt besloot toen beide zaken te sluiten.
Later ontplofte dezelfde coffeeshop. Ook werd er in juni meerdere keren geschoten in in het centrum van Delft. Het is niet bekend de incidenten verband houden met elkaar.

De politie is op zoek naar getuigen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2400249 ... e-in-delft
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Liquidatie in Delft
Eerder dit jaar werden ruiten van coffeeshop The Future en zonnestudio Sunstyle aan de Peperstraat met kogels doorzeefd. De Delftse burgemeester Marja van Bijsterveldt besloot toen beide zaken te sluiten.
Zoiets hoor je nou nooit over moskeeën.

En dat is een veel ergere casus. Want het betreft dan vaak onschuldige niet-moslims die in de ogen van moslims zo minderwaardig zijn dat zij geen recht op leven hebben. En dat wordt in de moskeeën geloofwaardiger verkondigd dan het weerbericht van Piet Paulusma op de TV.

Zolang criminelen elkaar uitroeien hoeft voor mij dit soort posten over criminele aanslagen die andere criminelen betreffen hier niet gepost te worden. Ik vind dit eerlijk gezegd ronduit onnodig en belachelijk. Mede omdat ik als vrolijke eenling VOOR de doodstraf ben. Liefst zoveel mogelijk. Ook voor zogenaamde kleine criminaliteit als inbreken. Onder het motto 'Opgeruimd staat netjes en voorkomt recidive.'

Straffen helpt niet. Dat lijkt op vuil op straat laten slingeren. Enne . . . wij noemen ons zo hypocriet milieubewust?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door King George »

  • Aanslag op gemeentehuis Lingewaard, bestuurder rijdt met gasflessen naar binnen

    VANDAAG, 03:52 AANGEPAST OM 08:03 BINNENLAND

    In Bemmel, aan de Waal bij Nijmegen, is vannacht een aanslag gepleegd op het gemeentehuis van Lingewaard. Een bestuurder van een auto reed met twee gasflessen het pand binnen. Een van de flessen ontplofte, waardoor veel schade is aangericht.

    De bestuurder is om het leven gekomen. Hij werd "in de nabijheid" van de auto gevonden, zegt een brandweerwoordvoerder. Mogelijk heeft de bestuurder geprobeerd te vluchten.

    Bekijk beelden van de verwoesting en de uitgebrande auto hieronder:

    Afbeelding

    De politie heeft een "stevig vermoeden" wie de bestuurder is en gaat niet uit van een terreurdaad. Burgemeester Schuurmans wil daar niet op reageren. Bij haar was geen dreiging bekend.

    "Burgers zijn wel eens ontevreden, maar deze mate was niet te verwachten", zei ze.

    Manoeuvres

    De auto reed rond 02.00 uur vannacht de hoofdingang van het gebouw binnen. Daarvoor moest de bestuurder allerlei manoeuvres uithalen; het gemeentehuis ligt in een voor auto's moeilijk toegankelijk gebied, zegt verslaggever Martijn van der Zande.

    De brand is onder controle en het gebouw wordt geventileerd. Vanwege de schade kan het gemeentehuis in elk geval vandaag niet open.

    "Vooral de publieksbalie is getroffen, dus we moeten kijken hoe we onze burgers kunnen helpen die bijvoorbeeld een paspoort willen komen ophalen", zei burgemeester Schuurmans.

NOS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door King George »

Vast iemand die een conflict had met de gemeente.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Er zijn wel producten die vaker een allergische reactie veroorzaken dan andere, de meest voorkomende allergische reacties worden gezien op:
Koemelk. (lactose)
Kippenei.
Pinda.
Noten.
Vis, schaal- en schelpdieren.
Roosfruit (bijvoorbeeld appel en perzik)
Soja.
Tarwe. (gluten)

In verband met de veiligheid van kinderen en de aansprakelijkheid van schoolbestuurders, doen steeds meer scholen bepaalde etenswaren in de ban en niet omdat het niet-halal zou zijn. Nee, de reden is medisch en niet religieus.
Weer een school die pindakaas weert, maar is dat een goede zaak?


Pindakaas, wie is er niet groot mee geworden? Heel simpel: kinderen die allergisch zijn voor pinda's.
Om hen te beschermen, zijn er basisscholen in Nederland die zich pindavrij verklaren. Zoals sinds gisteren christelijke basisschool De Wijzer in Arnhem.
De komst van een nieuwe leerling in groep 1 met een levensbedreigende allergie voor pinda's heeft directeur Milou van Wensen doen besluiten de boterham met pindakaas te weren. ,,Een rigoureuze maatregel, maar wij zijn niet voor niets een school die naar passend onderwijs voor alle kinderen streeft.''
Vanwege de diversiteit neemt de diversiteit in voedingsmiddelen af.
De ouders van de leerlingen zijn per brief over de maatregel geïnformeerd en konden vorige week tijdens de ouderavond ook uitleg krijgen over de kans op anafylaxie van de nieuwe leerling voor pinda's. Hij kan een acute, heftige lichamelijke reactie krijgen als hij er mee in aanraking komt. De school wil het risico niet nemen en heeft de ouders gevraagd geen boterhammetjes met pindakaas in het trommeltje van hun kinderen te stoppen.

De Wijzer is niet de eerste basisschool die kinderen met een voedselallergie tracht te beschermen. Zo afficheert basisschool 't Montferland in 's-Heerenberg zich op de website als notenvrije school en wordt ouders gevraagd hun kind geen pindakaas of noten mee naar school te geven.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/weer-ee ... ~a5c0859a/

Zijn er al glutenvrije scholen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

De onderwereld van Eindhoven is met 1 stuks uitgedund. Daar heeft de overheid niks voor hoeven doen.
Man in auto geliquideerd in Eindhoven, vermeende dader rent weg
De man zat in een auto toen de liquidatie plaatsvond. Hij is drie keer geraakt. Volgens buurtbewoners had het slachtoffer een Noord-Afrikaans uiterlijk. De ruit aan de passagierskant ligt aan diggelen.
[...]
Het gaat waarschijnlijk om een man met een Turks of Marokkaans uiterlijk, hij is klein, gezet en heeft zwart/grijs haar en een snor. Hij wordt tussen de 50 en 53 jaar geschat.

De politie heeft meteen een onderzoek ingesteld. Ze heeft een vermoeden wie het slachtoffer is, maar moet dit formeel nog vaststellen.
[...]
,,De vraag is of er iets speelt in de wijk wat de liquidatie heeft kunnen verklaren'', zegt een politiewoordvoerder. ,,Daar zijn we naar op zoek.''
https://www.ad.nl/eindhoven/man-in-auto ... ~abdce3a3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Waar is een mens nog veilig? In ieder geval niet om 4 uur in de nacht in een Amsterdamse parkeergarage in een steeds beruchter wordende buurt.
Schietpartij parkeergarage Centrum na ruzie op straat
Bij een schietpartij in een parkeergarage in de Amstelstraat is in de nacht van maandag op dinsdag een 24-jarige man zwaargewond geraakt. De politie heeft drie verdachten aangehouden.
ort na 04.00 uur 's nachts kreeg de politie de melding binnen dat in de parkeergarage was geschoten. Volgens de alarmmeldingen moest het slachtoffer worden gereanimeerd, maar het is niet duidelijk of dat ook daadwerkelijk is gebeurd.

De politie heeft drie verdachten aangehouden. Dinsdagochtend was de parkeergarage nog afgesloten voor sporenonderzoek door de politie.

Parkeergarage The Bank Rembrandtplein wordt 's nachts vooral gebruikt door bezoekers van de horeca in de Amstelstraat en op het Rembrandtplein.
Het is een buurt waar wel vaker kogels rondvliegen.
Of de ruziënde mannen in Club Abe aanwezig waren op het feest Billionaire Girls Club weet Norbart niet, al waren er volgens hem geen andere nachtclubs in de straat geopend.

Handgranaat
Norbart vertelde eerder in Het Parool dat hij wil dat de overheid clubeigenaren ondersteunt bij het omgaan met lastige, soms criminele klanten. Zijn nachtclub Abe was eerder het doelwit van een onbekende die met een vuurwapen op de deur schoot. In augustus 2017 hing een man een handgranaat aan de deur, waarna de gemeente de club enkele maanden sloot.
https://www.parool.nl/amsterdam/schietp ... ~a4604255/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Wat is dat toch met kickboksers? Ze worden vaak dood gemaakt of maken anderen dood.
Terreurverdachte blijkt voormalig kickbokskampioen
Een van de drie Brabanders die vastzitten op verdenking van betrokkenheid bij terrorisme, blijkt een voormalig kickbokskampioen. De mannen zouden gesproken hebben over het plegen van een aanslag op het Turkse consulaat in Rotterdam.

De Brabanders werden in mei van dit jaar opgepakt op basis van een door de geheime dienst AIVD afgeluisterd gesprek in Oudenbosch. Vandaag moesten ze voorkomen voor de rechtbank Rotterdam in een voorbereidende zitting. De drie verdachten kregen vandaag te horen dat ze nog drie maanden vast blijven zitten.

Een van de drie verdachten blijkt een voormalig kickbokskampioen: de 37-jarige Aziz J. uit Roosendaal. Hij vocht voor Golden Glory Gym in Breda en is een voormalig WFCA Muay Thai Wereldkampioen.
https://www.ad.nl/binnenland/terreurver ... ~af2a0dd6/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Ariel »

92-jarige vrouw afgeleid en beroofd tijdens het pinnen

Afbeelding

Door een 92-jarige vrouw uit Den Haag tijdens het pinnen af te leiden, is het een man gelukt om haar pinpas te stelen. Omdat hij ook heeft meegekeken tijdens het intoetsen van de pincode, lukte het daarna om geld van haar rekening te halen. De afleidingstruc is goed te zien op bewakingsbeelden.

De vrouw pint geld bij de ABN Amro aan het Willem Royaardsplein in Den Haag op donderdagmiddag 2 augustus. Vrijwel meteen komt er een man achter haar staan. Hij kijkt mee op het moment dat ze haar pincode intoetst, zonder dat de vrouw dat door heeft.

Vlak voordat de pinpas en het geld uit de automaat komen, gooit de man een briefje van 20 euro op de grond. Hij zegt tegen de vrouw dat ze dat heeft laten vallen. Op het moment dat ze bukt om het biljet op te rapen, pakt de man haar pinpas uit de automaat. Het lukt hem niet om ook het geld te pakken, omdat de vrouw net op tijd weer overeind komt.
200 euro opgenomen

De man vertrekt en dan ontdekt de vrouw dat haar pinpas is verdwenen. Ze laat hem meteen blokkeren, maar er is op dat moment al 200 euro van haar rekening gehaald.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

De cijfers van het CBS over de misdaad worden (meer dan) bevestigd door een rondvraag onder een selectie van de bevolking.
Misdaad daalt ook volgens bevolking zelf
De misdaad blijft maar dalen. Bleek al eerder dat de officiële geregistreerde overheidscijfers al enige tijd een daling laten zien, nu blijkt dat ook uit de zogenaamde slachtofferenquête onder de bevolking. Gaf eerder 20% van de Nederlanders nog aan slachtoffer te zijn geweest van een gewelds-, vermogens of vandalismedelict, nu is dat gezakt naar 15%.
[...]
De Veiligheidsmonitor is een tweejaarlijkse landelijke enquête waarin Nederlanders van 15 jaar of ouder worden bevraagd over thema’s als leefbaarheid en overlast in de woonbuurt, veiligheidsbeleving, slachtofferschap van criminaliteit, tevredenheid over de politie en preventie. In 2017 hebben bijna 150 duizend personen aan het onderzoek meegedaan.
https://www.ad.nl/binnenland/misdaad-da ... ~a96b1ddf/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:De cijfers van het CBS over de misdaad worden (meer dan) bevestigd door een rondvraag onder een selectie van de bevolking.
Ik geloof dat onmiddelijk. :no1: Vandaar dat je nu in Gelderland moet aanbellen bij een friettent . Ik vraag me af of de frietbazen etnisch mogen of zullen profileren. En hoe zien ze of bv een groep Marokkanen kwade bedoelingen hebben of niet.
Eerst aanbellen voor een frietje, cafetaria's plaatsen slot op de deur

Bij twaalf cafetaria's in Tilburg, Hilvarenbeek en Oisterwijk moeten klanten sinds deze week 's avonds aanbellen voordat ze een frietje kunnen bestellen. De snackbars doen mee aan een proef om de veiligheid te verbeteren en hebben daarom een magneetslot op de deur gekregen.

De pilot is een samenwerking tussen de drie gemeenten, politieteam Groene Beemden en Koninklijke Horeca Nederland en wordt gesubsidieerd door het Ministerie van Justitie.

Er is gekozen voor cafetaria's omdat zij volgens de initiatiefnemers een verhoogde kans hebben op overvallen. Met een magneetslot kan een ondernemer de deur in de avonduren sluiten en op afstand openen wanneer een klant aanbelt. Het slot is vergelijkbaar met het systeem dat de meeste juweliers gebruiken.

Gastvrijheid
Eén van de deelnemende cafetaria's is Het Friethuys in Oisterwijk. Eigenaar Tom Knoops: ,,Nee, we zijn nog nooit overvallen en ik voel me ook niet onveilig, anders had ik al veel eerder maatregelen getroffen. Maar ik ben benieuwd hoe onze klanten dit systeem ervaren.’’

Is hij niet bang dat hij klanten misloopt door de gesloten voordeur? ,,Gastvrijheid staat bij ons voorop. De deur blijft overdag ook gewoon open staan. Alleen het laatste uurtje in de wintermaanden, als het buiten donker wordt, gaat hij op het slot. Misschien vinden de klanten het juist wel prettig. En als horecaondernemer moet je ook denken aan de veiligheid van je personeel.’’

De pilot duurt tot 1 juni 2019. Tussentijds zijn er verschillende evaluatiemomenten met de ondernemers om de voortgang te monitoren en om eventueel bij te sturen op de einddatum. Als de ondernemers tevreden zijn over het veiligheidsgevoel mogen zij het magneetslot op de deur houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

De bling-bling van de juwelier wordt dus net zo beveiligd als de frietjes van de 'snelle vette hap'.
Doen er ook shoarma en kebab tenten aan mee of is het voor die zaken niet nodig?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland is veiliger ????

Bericht door Ariel »

Moeten mensen straks ook eerst aanbellen voor een frietje in deze cafetaria?
Cafetariamedewerkers Eindhoven bedreigd met vuurwapen: 'We moesten op de grond liggen'

Twee jongemannen hebben maandagavond op cafetaria De Tempel aan de Antwerpenlaan in Eindhoven een gewapende overval gepleegd. Zij bedreigden de medewerkers met een vuurwapen en een mes en eisten geld.

De daders, jonge mannen van rond de twintig jaar, zijn er met een geldbedrag vandoor gegaan, zegt een politiewoordvoerder tegen het ED. Niemand raakte gewond.

Verhaal
Hevig geschrokken doet een van de cafetaria-medewerksters kort na de overval haar verhaal. De overvallers kwamen kort voor sluitingstijd (22 uur) binnen. ,,‘Geld, geld, geld’, riepen ze”, vertelt ze, terwijl de politie onderzoek doet in de zaak.

,,Wij moesten op de grond gaan liggen. We hebben het geld gegeven dat aanwezig was. Daarna zijn ze weggerend. Een van de overvallers had een bivakmuts op, de andere een shawl om zijn gezicht gedraaid.”

Cafetaria De Tempel is al veel vaker doelwit geweest van overvallers. De laatste tien tot vijftien jaar zeker acht tot tien keer, vertellen omstanders.

Zoektocht
De politie is nog op zoek naar de daders. Ze zijn donker gekleed, een van hen draagt een bivakmuts over zijn gezicht.

Wie de overvallers ziet lopen wordt geadviseerd niet zelf in te grijpen maar om meteen 112 te bellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie