Goed voor radicalisering!!!!

Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Bengazi »

Ariel schreef:[Happy Valentine beste Maroc.
Ook weer een vinding van de commercie :cry:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Ariel »

Bengazi schreef:
Ariel schreef:[Happy Valentine beste Maroc.
Ook weer een vinding van de commercie :cry:
Ik vind het net zo'n onzin als jij Bengazi, maar ik heb begrepen dat Moslims zo gek zijn op deze * vinding van de commercie. :P
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Sjeng »

Bengazi schreef:
Ariel schreef:[Happy Valentine beste Maroc.
Ook weer een vinding van de commercie :cry:
Tsja, Valentijn... ik ben ook niet iemand die aan commerciële hypes meedoet, maar als ik het volgende nieuwsbericht lees heb ik bijna zin om wel mee te doen, als uiting van de vrijheid die ik in Nederland geniet (en die wens ik ook te behouden):

Bron: De Volkskrant (14 februari 2005)

Saudische zedenpolitie rukt uit om Valentijnsdag

Riyad - De zedenpolitie van Saudi-Arabië is bezig rode rozen uit het straatbeeld te bannen. In de aanloop naar Valentijnsdag hebben bloemisten te horen gekregen dat rode rozen en valentijnskaarten verwijderd moeten worden. Het streng islamitische Saudi-Arabië erkent slechts twee religieuze feesten, het einde van de ramadan en de Haj . (Reuters)
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Bengazi »

Saudische zedenpolitie rukt uit om Valentijnsdag
.... Het streng islamitische Saudi-Arabië erkent slechts twee religieuze feesten, het einde van de ramadan en de Haj . (Reuters)
De Haj. Ook zo'n vinding van de commercie. Van de sekteleider Mohammed wel te verstaan. De economie van Mekka dreef immers op de bedevaart naar het polytheistisch heiligdom van destijds. Om de welvaart van vooral zijn eigen stam niet te schaden had hij voor zijn nieuwe godsdienst ook maar de verplichting van een bedevaart naar Mekka ingevoerd.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Sjeng »

@ Maroc:

Ik ben zeer benieuwd wat jij van deze brief vindt: http://faithfreedom.org/Testimonials/AfricanDan.htm
Zou je hem aub willen lezen en een reactie hierop willen geven.

Alvast bedankt, met vr. groet, Sjeng

Link: http://faithfreedom.org/Testimonials/AfricanDan.htm
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef: Ik heb eerder aangegeven dat een vrouw en een man niet gelijk zijn! Iedereen die dat beweert is of gek of houdt anderen voor de gek! De vrouw en de man zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig wel te verstaan!
Wat is precies het verschil tussen gelijk en gelijkwaardigheid?
En moet de vrouw binnen het huwelijk haar echtgenoot als het hoofd van het gezin zien, zoals Koranvers 4:34 zegt? Of is het leiderschap van een gezin de gedeelde verantwoordelijkheid van man en vrouw? Dat zijn vragen die mij intrigeren.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef: En voor wie moet ik respect hebben Maroc? Voor jou? Een 15 jarige Marokkaanse puber? Respect moet men verdienen beste jongen.
Hoezo verdient een 15 jarige Marokkaanse puber geen respect? Hoezo moet je respect verdienen? Je moet iedereen respecteren totdat het tegendeel is bewezen! Overigens ben geen 15! ben 6 jaar ervaring rijker...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Maroc_21 »

Iznogoodh schreef:Wat is precies het verschil tussen gelijk en gelijkwaardigheid?
Als je zegt dat mensen gelijk zijn...dan moet iedereen evenveel verdienen..dan moet iedereen dezelfde huis hebben met tuin en zwembad grenzend aan de kust...dan moet iedereen op elkaar lijken niemand mag mooier dan de ander of lijleker...dan moet iedereen dezelfde taal en gebaren hebben..

Maar als je zegt dat mensen zijn gelijkwaardig! Dan ben je een moslim en hou je jezelf niet voor de gek.
Iznogoodh schreef:En moet de vrouw binnen het huwelijk haar echtgenoot als het hoofd van het gezin zien, zoals Koranvers 4:34 zegt? Of is het leiderschap van een gezin de gedeelde verantwoordelijkheid van man en vrouw?
Ik wil geen theologische discussie voeren...want daar weet ik niet veel van...Maar ik vind dat er slechts plaats is voor een hoofd..Ook ons lichaam heeft slechts een hoofd...als we twee hoofden hadden zou het mis gaan! Maakt me niet uit wie het hoofd wordt, als het maar een hoofd wordt! Maar ga niet achterlijk worden dat je je voeten tot hoofd verklaart! soms krijg ik het gevoel dat Nederlanders die neiging wel hebben....Maar dat kan aan mij liggen
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:
Ariel schreef: En voor wie moet ik respect hebben Maroc? Voor jou? Een 15 jarige Marokkaanse puber? Respect moet men verdienen beste jongen.
Hoezo verdient een 15 jarige Marokkaanse puber geen respect? Hoezo moet je respect verdienen? Je moet iedereen respecteren totdat het tegendeel is bewezen! Overigens ben geen 15! ben 6 jaar ervaring rijker...
Ach iedereen verdient respect vanaf het begin, mensen zelf verliezen het respect door anderen niet meer te respecteren, als je anderen voor ongelovige honden uitmaakt (lees maar terug) zal je het respect gauw verliezen.

Al heeft een mens jaren en jaren ervaringen opgedaaan dan is het nog maar de vraag wat er met deze ervaring wordt gedaan........

Als een mens enigzins ervaring heeft opgedaan kan een mens beter tegen kritiek, immers niets is perfect, ook het geloof of levensovertuiging moet men weleens kritisch onder de loep nemen en niet misdadige dingen vergoeilijken met mooie woorden....

Maar jij kiest blind voor de aanval en daarmee vele vele slachtoffers van het blind (geloofs) fanatisme vertrappen, als jij de Islam aanhangt heb ik er geen probleem mee, maar het zou wel eens eerlijk wezen als je de misstanden toegeeft, in dat geval krijg je van mij meer respect...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Maroc_21 schreef:Als je zegt dat mensen gelijk zijn...dan moet iedereen evenveel verdienen..dan moet iedereen dezelfde huis hebben met tuin en zwembad grenzend aan de kust...dan moet iedereen op elkaar lijken niemand mag mooier dan de ander of lijleker...dan moet iedereen dezelfde taal en gebaren hebben..

Maar als je zegt dat mensen zijn gelijkwaardig! Dan ben je een moslim en hou je jezelf niet voor de gek.
Met andere woorden: ondanks dat moslimmannen de baas zijn over vrouwen, dat de vrouwen moeten gehoorzamen, dat je vrouwen mag slaan als ze niet gehoorzaam zijn, dat vrouwen minder erven dan mannen, dat vrouwen niet als volwaardig getuige kunnen optreden, dat een vrouw pas naar de hemel kan als haar echtgenoot tevreden over haar was etc. etc. ... ondanks al deze ongelijkheid zijn moslimvrouwen toch gelijkwaardig aan mannen????

Dan betekenen gelijkheid en gelijkwaardigheid voor Nederlanders toch echt iets anders als voor moslims. :D
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Tja, en als je dan als vrouw dood gaat zoekt Allah ook nog eens een man voor je uit.....nooit vrij dus......
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

unholy schreef:Tja, en als je dan als vrouw dood gaat zoekt Allah ook nog eens een man voor je uit.....nooit vrij dus......
Ik weet toevallig dat onze profeet Mohammed heeft gezegd: "arme vrouw die geen man heeft...arme arme arme man die geen vrouw heeft"

Dat God voor je een man zoekt (ik weet niet of dat zo is) vind ik dat alleen maar prachtig!
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Bengazi »

Maroc_21 schreef: Als je zegt dat mensen gelijk zijn...dan moet iedereen evenveel verdienen..dan moet iedereen dezelfde huis hebben met tuin en zwembad grenzend aan de kust...dan moet iedereen op elkaar lijken niemand mag mooier dan de ander of lijleker...dan moet iedereen dezelfde taal en gebaren hebben..
Wat een onzin. Dus zodra het woord "gelijk" bestond, bestond er dus al communisme. Geloof je het zelf ???????????????????????

Maar als je zegt dat mensen zijn gelijkwaardig! Dan ben je een moslim en hou je jezelf niet voor de gek.
Dus om te mogen beweren dat mensen gelijkwaardig zijn moet je geloven dat één of andere slavenhandelaar en tiran een boodschapper van God was ?
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Bengazi »

Maroc_21 schreef:Jullie haat tegen Moslims ...
Dat maak je je zelf maar wijs. Of je moet zelf wel een heel enge definitie hebben van "moslims".
Wat heb je er op tegen dat wij mensen wijsen op een verkeerde ideologie ?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Man en vrouw in de islam zijn gelijkwardig...?
LOL... die hele islam is bedacht door een zielig mannetje die als de dood was voor vrouwen.
Dat straalt eraf. Alle ge- en verboden mbt vrouwen zijn erop gericht om ze maar lekker binnen te houden om als broedkip, hoer en schoonmaakster te fungeren.
Een beetje wordt niet hysterisch bij de gedachte dat zijn vrouw misschien vreemd zal gaan....wanneer een vrouw een "echte" vent heeft heeft ze daar helemaal geen behoefte aan.
Watjes die niets anders hebben dan een grote bek en wiens hele laandacht naar de 1 of andere profeet en allah gaat....tsja...die vrouwen komen een boel tekort...de enige manier om die bij je te houden is ze flink strak te houden en vermoorden wanneer ze wel voor zichzelf kiezen.

Nee....op het moment dat vrouwen met 4 mannen mogen trouwen kun je spreken van gelijkwaardigheid.

( in SA mogen z niet eens stemmen......LOL..)
Amorele atheistische nitwit
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Goed voor radicalisering!!!!

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:
Iznogoodh schreef:Wat is precies het verschil tussen gelijk en gelijkwaardigheid?
Als je zegt dat mensen gelijk zijn...dan moet iedereen evenveel verdienen..dan moet iedereen dezelfde huis hebben met tuin en zwembad grenzend aan de kust...dan moet iedereen op elkaar lijken niemand mag mooier dan de ander of lijleker...dan moet iedereen dezelfde taal en gebaren hebben..

Maar als je zegt dat mensen zijn gelijkwaardig! Dan ben je een moslim en hou je jezelf niet voor de gek.
Iznogoodh schreef:En moet de vrouw binnen het huwelijk haar echtgenoot als het hoofd van het gezin zien, zoals Koranvers 4:34 zegt? Of is het leiderschap van een gezin de gedeelde verantwoordelijkheid van man en vrouw?
Ik wil geen theologische discussie voeren...want daar weet ik niet veel van...Maar ik vind dat er slechts plaats is voor een hoofd..Ook ons lichaam heeft slechts een hoofd...als we twee hoofden hadden zou het mis gaan! Maakt me niet uit wie het hoofd wordt, als het maar een hoofd wordt! Maar ga niet achterlijk worden dat je je voeten tot hoofd verklaart! soms krijg ik het gevoel dat Nederlanders die neiging wel hebben....Maar dat kan aan mij liggen
Mooi, als er maar plaats is voor een hoofd, dan gooien we toch bij elk huwelijk een munt omhoog om te beslissen wie van beiden het wordt?

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:
unholy schreef:Tja, en als je dan als vrouw dood gaat zoekt Allah ook nog eens een man voor je uit.....nooit vrij dus......
Ik weet toevallig dat onze profeet Mohammed heeft gezegd: "arme vrouw die geen man heeft...arme arme arme man die geen vrouw heeft"

Dat God voor je een man zoekt (ik weet niet of dat zo is) vind ik dat alleen maar prachtig!
En daarom gaan we homosexuelen maar haten, immers als de profeet dit heeft gezegd......kunnen we ze wel van elf hoog op de straatstenen gooien. Waarom zoveel haat tegen homosexuelen ? Wanneer "god" een man zoekt voor een vrouw doet "god"dus ook aan dwang.....
Rare man die "god", hij schept iedreen gelijkwaardig maar de vrouw heeft alleen maar te luisteren, maar ja, daar zal een fundamentalistje zoals jij niet mee zitten, er zal wel weer een nieuw textje in die handleiding van je staan....
Plaats reactie