VVD met Dilan Yeşilgöz aan het roer

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Gelegenheidsgedicht op het openen van de grafkelder onder de Eerste Kamer. Op de wijze van Vondel

Geplaatst op 26 oktober 2018

Afbeelding
Johan van Oldenbarnevelt

De kop van Rutte

Myn wensch behoede U onverrot,
dat ghy, o Rutte; niet Hollandsch vader,
doch slechts vuygh verraeder,
zult sterwen op `t wreed schavot.

En dat Uw koploosch lyck dan ruste;
gelyck aen Judas, welck ghy kuste,
zooals `n snoodaert & gheen held;
by `t ghebeente van Oldebarnevelt.

Ghy poogt d’ onnooz’len te vernielen,
door `t dooden van onnooz’le zielen &
maeckt den gheest van Vondel wacker,
die dwaelen ghaet deur blog & acker.

Hoelanck zult ghy maegd Patria slaen;
totdat haer’ schoonheyt zal vergaen &
zy ten graeve wort ghedraegen,
`t ghevolge Uwer veele slaegen.

Of zal dan `t wreev’ligh volck U stuyten &
sleepen Uw karkasch naer buyten,
opdat g’ Uw streeven slechts vergaert,
met Uwen neck onder `t swaert.

Uw kop dan van Uw romp zal scheyden &
men sich groot’lycks zal verbleyden.
Opdat de maere wort verbeyd;
Uw kadaewer is in `t graf geleyt.

Doch Uwen kop, hy is verdweenen;
zonder navraeg by dien gheenen,
de welcken U hebben begraeven &
aen `t coele bier sich laeven.

Waer is tog Rutte’s kop ghebleeven,
`k zagh hem lancks den heemel zweeven.
Rutte’s kop is naer den maen &
gheen mensch heeft kwaet ghedaen.


Door: “Taljaard”

https://ejbron.wordpress.com/2018/10/26 ... an-vondel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

EEN BIJBELVAST STAATSMAN...

Geplaatst op 30 oktober 2018

Afbeelding
Colijn spreekt het Nederlandse volk toe (Gaat u maar rustig slapen).

In de studeerkamer van Hendrikus Colijn lag op een hoge standaard een Statenbijbel, meestal opengeslagen. Voor Colijn het symbool van wat zijn leven, denken en handelen beheerste en richting gaf. De Bijbel was de bron van zijn kracht, de Bijbel was overal bij hem, waar hij ook verbleef. Desalniettemin, het gebod ‘gij zult niet doodslaan’, lapte Colijn aan zijn laars, want in 1894 nam Colijn deel aan de expeditie naar Lombok waarbij veel burgerslachtoffers vielen. Zelf was hij als officier bij de gepleegde wreedheden betrokken, zoals blijkt uit een lang na zijn dood gepubliceerde brief:

‘Ik heb er een vrouw gezien die, met een kind van ongeveer een half jaar op den linkerarm, en een lange lans in de rechterhand op ons aanstormde. Een kogel van ons doodde moeder en kind. We mochten toen geen genade meer geven. Ik heb negen vrouwen en drie kinderen, die genade vroegen, op een hoop moeten zetten, en zo dood laten schieten. Het was onaangenaam werk, maar ’t kon niet anders. De soldaten regen ze met genot aan hun bajonetten, ’t was een verschrikkelijk werk. Ik zal er maar over eindigen’.

Afbeelding
Controle van het rijwielplaatje (1935).

Het orgaan van de Centrale vereniging van Personeel in Rijksdienst schreef over Colijn: ‘Een man, die de werkman zijn rechtmatig loon onthield,die zich voedde met het voedsel van de arme, rijk werd door de armoede van anderen, een man die glimlacht als een gelukkig mens, maar in wiens omgeving het geknars der tanden werd gehoord, een man met tevreden gelaat, maar die geen zog liet in de borsten der moeders die zoogden, en daardoor het heiligst recht van zijn volk trachtte te verkrachten om de Mammon te dienen’.

Waarom ik deze lang vervlogen geschiedenis hier nu ten berde breng? Welnu, spitse lezer van “E.J. Bron”, de schijnheiligheid van dien gereformeerde Staatsman Colijn doet mij denken aan zijn evenbeeld Mark Rutte, die in de voetsporen van knakenpoetser Colijn zich ontpopt als een leugenachtige gladjanus, die het Nederlandsche volk ten armoe drijft. Honderd miljoen naar onderwijs in Afrikaanse landen, ziekenhuizen die wegens faillissement gesloten worden, bejaarden die door geldgebrek amper verzorging krijgen, het nijpende woningtekort en ruim tweehonderd vijftigduizend armlastige Afrikanen die wij moeten onderhouden. Ga er maar aanstaan!

En lezer, als toegift: Denk eens aan de handtekening van Mark Habers (VVD) onder een document ter verbetering van de migratie tussen Afrika en Europa. De ‘Verklaring van Marrakech’ stelt zich ten doel om de rode loper uit te rollen voor Afrikaanse migranten. Het is nu al erg genoeg, maar dan is de ellende echt niet meer te beteugelen. Edoch, de ogen van den Nederlandsche burger zijn nog altijd niet geopend. Hun hardnekkig stemgedrag op verkeerde partijen drijft ons ten ondergang.

Ik wens U allen nog een gezegende dag.

Door: “Driek”

https://ejbron.wordpress.com/2018/10/30 ... staatsman/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

VVD...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

Mark Rutte in gesprek met bewoners van de Schilderswijk. ,,Er komt nu een generatie aan waar ik heel optimistisch over ben. Het is indrukwekkend hoe zij zich eigenaar voelen van het samenleven en zij zich inzetten voor de wijk”, zegt hij.

Nog een uitspraak van Mark Rutte

Rutte noemt de Oorspronkelijke Nederlanders "hen die al langer hier wonen".. :shock:

Bestaan er nog werkelijk mensen die nu nog VVD gaan stemmen? Mensen die net zoals jij vinden dat de "Nederlander " niet bestaat?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

Wat boffen wij met zo'n minpres...Mark gaat het probleem van de migratiecrisis en de Euro oplossen... icon_thumbup.gif En hij heeft nog humor ook. (Laatste zinnen van het artikel. )
Rutte: ik blijf in Nederland

Premier Rutte wil aan alle speculaties over een mogelijke toekomst in Europa een einde maken. „Ik blijf. Ik ga niet naar Brussel,” zei Rutte in het NPORadio 1-programma 1op1.

„Ik denk dat ik nu voor Nederland in Europa invloed heb, omdat ik er lang zit en iedereen ken. Ik kan proberen om coalities te helpen smeden en te werken aan oplossingen, zoals met de migratiecrisis en de Euro.”

Vandaag maakt de premier persoonlijk duidelijk dat hij blijft, zelfs als de Duitse bondskanselier Merkel en de Franse president Macron een klemmend beroep op hem doen om naar Brussel te komen.

„Dan doe ik het niet. Ze hebben dat overigens niet gedaan. Dat is natuurlijk pijnlijk op zichzelf, dat hadden ze natuurlijk al lang moeten doen. Maar het antwoord is nee.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Vrijmetselarij viert hoogtij in heel West-Europa

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; “Sven Groter2”)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Asociaal, asocialer, asociaalst!

Geplaatst op 20 november 2018

Afbeelding

Rutte is hevig verontwaardigd over het blikjes en eieren gooien van afgelopen weekend en noemt deze groepen uiterst verontwaardigd “asocialen”. Dat hijzelf de grootste asociale hufter van Nederland is, lijkt hem niet te raken. Dat begrijpt hij ook niet, want hij is tenslotte keurig gekleed en netjes ‘gebekt’, dus dan kun je geen aso zijn...

Ik had het persoonlijk (ook) liever anders gezien; bijvoorbeeld dat de roetveegpiet als alternatief geaccepteerd was en iedereen weer verder zou gaan. Maar dat was niet genoeg voor alle Engels-namige ‘actiegroepen’ tegen zwarte piet. Het gaat blijkbaar om de kleur zwart (terwijl zij bruin zijn) waar zij het alleenrecht op hebben en het ging zelfs ineens ook om ‘hun haar’ dat, als u dat draagt, racisme is... U mag dus géén zwarte krullenpruik hebben/dragen, maar zij mogen wél hun haar blonderen...? Dát noem ik bewust blijven zoeken en zuigen! Niet vreemd dus dat Nederland deze overduidelijk kleine minderheid spuug-en-spuug zat begint te worden.

Handenvol met overheidsgeld kost het inmiddels aan beveiliging en politie-inzet. Als u dit afzet tegenover alle inmiddels afgelaste Harley-dagen (waar overigens nog nooit iets gebeurd is) rijzen er bij mij toch de nodige vraagtekens, maar dat terzijde.

Als u moedwillig blijft zoeken en de boel blijft opruien en de overheid niets doet, neemt het volk het uiteindelijk zelf in de hand. Asociaal of niet, u kon er op wachten dat het niet willen accepteren van RoetveegPiet een keer zou uitlopen op BloedveegPiet. De mensen zijn het aanhoudende geëtter van het zogenaamde racisme gezever rondom zwarte piet zat! Het heeft niets met racisme te maken en actie(groep) lijdt nu eenmaal tot reactie(groep). Mogen de kosten van de extra inzet van politie en beveiliging met terugwerkende kracht naar aanstichter en opruier Sylvana Simons en haar Engels-namige´actiegroepen´ die er bewust voor kiezen deze ‘discussie’ tijdens het kinderfeest te voeren a.u.b.? Onze kinderen geen leuke Sinterklaas, dan die van jullie ook niet lijken zij te denken. Bewust frustreren en ontwrichten dus, ik kan het inmiddels niet anders zien.

Pijnlijke herinnering?
‘Heel veel’ negroïde mensen/kinderen ‘voelen’ (een volledig onterecht, maar opzettelijk aangepraat) racisme bij zwarte piet, omdat dit de slavenhandel zou benadrukken en daar worden zij liever niet aan herinnerd? Naar mijn idee krijgen ze er echter geen genoeg van. Ze herinneren zichzelf maar wat graag aan dit inmiddels ver achter ons liggende verleden waar zij – als stammen onderling – zelf óók actief deel van uitmaakten. Ik zag op foto’s van deze demonstranten zelfs zwarte actievoerders met een slavenarmband om! Wat willen ze nu? Hoezo pijnlijke herinnering? Nee hoor, héérlijk die herinnering en eeuwige slachtofferrol!

Over herinneringen gesproken, Rutte noemt de eieren gooiers asocialen? Maar ‘meneer’ Rutte, als ú mensen met uw uitgestreken gezicht schaterlachend drijft tot banenverlies, inkomensverlies, huizenverlies, burn-outs, depressies en zelfs tot zelfmoord, wie is hier dan de grootste aso? Als u héél bewust alle kwetsbaren en ouderen urenlang in hun eigen uitwerpselen (bijtend en onhygiënisch) laat zitten, omdat u uiterst vakkundig een voorheen goed en sociaal (staats!) zorgsysteem volledig heeft vernietigd wegens en zogenaamde ‘marktwerking’, wie is hier dan de grootste aso? Gaat u zo ook met uw eigen vriendjes, partijgenoten en moeder om?

Door: Drs. E.N. Schilder

https://ejbron.wordpress.com/2018/11/20 ... sociaalst/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Stoere taal VVD, verkiezingen en rot-populisten!
plurk85 - Gepubliceerd op 20 nov. 2018

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

De leugen van 3 jaar geleden: Rutte: Nederland zal zich nooit aanpassen aan andere culturen

10 jan 2016
Rutte: Nederland zal zich nooit aanpassen aan andere culturen

Premier Mark Rutte (VVD) begrijpt de angst van Nederlanders dat de grote instroom van asielzoekers uit andere culturen een bedreiging vormt voor de vrije westerse samenleving. Maar volgens de premier zullen Nederlanders zich nooit aanpassen aan de nieuwkomers. Ook vormen vluchtelingen geen verrijking voor Nederland. ‘We hebben al genoeg mensen uit andere culturen’.

Dat zei Rutte zondag tijdens Buitenhof.

Twee angsten
Volgens de premier leven er op dit moment onder Nederlanders twee angsten. Aan de ene kant zijn Nederlanders bang voor aanslagen, aan de andere kant is er een angst dat de Nederlandse normen en waarden zullen worden afgezwakt.

Over de angst voor aanslagen zei Rutte: ‘Ik kan geen garanties geven dat er onder de 59.000 asielzoekers niet een (een terrorist) zit. Maar we doen er wel alles aan om zeker te weten dat er onder die asielzoekers geen verkeerde elementen zitten.’

Andere culturen
De tweede angst zit volgens de premier een stuk dieper: ‘Het is de angst dat door de instroom van mensen uit een andere cultuur Nederlanders hun normen en waarden zullen moeten afzwakken. Ik heb begrip voor die angst.’

De premier zei dat dit in Nederland nooit zal gebeuren. ‘We gaan niet wat we in honderden jaren hebben opgebouwd, in de Verlichting etc., gelijkheid van man en vrouw, gelijkheid van homo en hetero, blank en zwart, aan die verworvenheden gaan wij nooit concessies doen.’

Niet aanpassen
Rutte onderstreepte dat Nederland zich dan ook nooit zal aanpassen aan vreemdelingen. ‘Wat we niet gaan doen is ons aanpassen aan nieuwe culturen. Dat vrouwen bijvoorbeeld niet meer met een rok door bepaalde buurten met mensen uit andere culturen kunnen lopen. Dat gaan we dus nooit doen!’

Premier zei verder in het gesprek dat hij de vluchtelingenstroom als een gegeven accepteert, maar dat hij vluchtelingen niet als een verrijking voor Nederland ziet. ‘We hebben al veel mensen uit andere culturen. Ik zie die verrijking niet zo. We zijn een beschaafd land, dus we vangen die mensen op, maar het is natuurlijk geen doel op zich. Het is niet zo dat we in onze handen wrijven wanneer er ergens oorlog is.’

De premier zei dat Nederland het voorzitterschap van de Europese Unie (EU) zal gebruiken om de migratiestroom terug te dringen. Hij wil dit doen door ‘coalities te bouwen’ en ‘ervoor te zorgen dat afspraken zoals die met Turkije gaan slagen’.

Rutte wil ook afspraken maken met landen als Libanon, Jordanië en andere landen waar de migranten vandaan komen. ‘Eén ding is zeker,’ zei de premier, ‘als het voorjaar komt, gaan de aantallen weer omhoog. Tegen die tijd moet het geregeld zijn.’
Lees voor de grap dit artikel uit 2015 ook nog even.

COA-topman: asielzoekers ‘verrijking’ voor samenleving
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

VVD...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Mahalingam »

Regeren per decreet. Dat is nodig als het democratisch systeem slagvaardig handelen van de regering in noodsituaties belemmert. Volgens de huidige regels duurt goedkeuring 36 uur als men bereid is tot nacht- en weekendwerk. En het is volgens deskundigen ongrondwettelijk.
Maar ja, wie bepaalt wat ongrondwettelijk is? De makers van de wetten in de tweede kamer ,dus nooit kan een wet die is aangenomen in strijd zijn met de grondwet. Als enige in Europa hebben wij geen Hoog Gerechtshof nodig.

En uit de VVD komt het voorstel om, vanwege de brexit de regering blanko volmacht te geven.
Alleen de VVD ziet dat wel zitten.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

Mark Rutte roept in steenkool engels, bij CNN , dat de wereld door klimaat verandering aan het vergaan is. Hij is nog fanatieker dan Groen Links.

Mark wordt met de dan enger.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan het schoothondje van Merkel en Macron

Door: Jan Dijkgraaf, 7:04, 16 december 2018

Afbeelding

We zijn op een achternamiddag in Brussel wéér een stukje verder het Groot Europeesche Rijk in gerommeld

Meneer Rutte,

Uit het laatste verkiezingprogramma van de VVD van 19 november 2016: “De Europese muntunie mag geen transferunie worden. Dit neemt immers de noodzaak weg om problemen bij de kern aan te pakken. Dit betekent dat wij tegen eurobonds, eurobegrotingen of andere Europese fondsen zijn, waarmee bijvoorbeeld de hoge werkloosheid in andere landen wordt gefinancierd.”

Uit het regeerakkoord van het huidige kabinet van 10 oktober 2017: “Leidend voor het kabinet is daarom dat er geen verdere stappen in de richting van een transferunie worden gezet, ook niet door het invoeren van (vormen van) Eurobonds.”

Uit het Financiële Dagblad van gisteren, 15 december 2018: “Premier Mark Rutte is er na anderhalf jaar hevig tegenstribbelen mee akkoord gegaan dat de eurozone een eigen begroting krijgt.”

U bent van ‘geen’ uit 2016 en ‘geen’ uit 2017 naar ‘akkoord’ in 2018 gegaan zonder één debat met de Tweede Kamer.

U geeft daarmee de dirécte zeggenschap over miljarden in Nederland verdiende euro’s aan de ministers van Financiën van alle Europese landen (de Eurogroep) en op termijn aan een Europees ministerie van Financiën.

Op een achternamiddag in Brussel.

We zijn wéér een stukje verder het Groot Europeesche Rijk ingerommeld.

Volgende agendapunt: de pensioenen.

Met -als het er echt op aankomt- de zegen van Pietertje Omtzigt en die andere 75 landverraders.

Groet,

JanD

Afbeelding

https://tpo.nl/column/briefje-van-jan-a ... en-macron/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

Nederland is een vaasje waar we zuinig op moeten zijn. Rutte heeft Nederland kapot gemaakt, en nu heeft hij de gore lef

Afbeelding

Ik ben benieuwd hoeveel domme, domme naieve Nederlanders hem geloven en in de brief trappen, en straks toch weer leuk op de VVD gaan stemmen.
Spoiler! :
Rutte vergelijkt Nederland met een teer bezit dat kapot kan, als ‘een vaasje dat door 17 miljoen gewone en bijzondere mensen wordt vastgehouden’. Hij trekt een vergelijking met het Verenigd Koninkrijk ‘waar ze het vaasje lieten vallen’. Daarbij doelt hij op de aanstaande brexit. ,,Nu zitten ze in de chaos.’’

Deze advertentie staat maandag paginagroot in de kranten.
Geen verantwoordelijkheid

Rutte waarschuwt voor politici die alleen maar dingen roepen zonder verantwoordelijkheid te willen nemen, maar hij maakt verder niet duidelijk wie hij daarmee bedoelt. ,,Het is gemakkelijk om verschillen uit te vergroten tot harde tegenstellingen’’, zegt hij. Maar volgens Rutte moeten we Nederland juist beschermen door compromissen te sluiten.

PVV-leider Geert Wilders, die zich door die passage duidelijk aangesproken voelt, dient Rutte via Twitter van repliek. ,,Wat een beroepsleugenaar’’, schrijft hij. ,,Hij laat Nederlanders jarenlang in de kou staan. Open grenzen, Marrakesh, miljarden naar EU/Afrika en voor ons hogere energierekening, btw, ziektekostenpremie, huren. Bah!’’. Bij Ruttes woorden over ‘mensen die alleen met zichzelf bezig zijn’, merkt de PVV’er op dat de premier zestien keer het woordje ‘ik’ bezigt in zijn schrijfsel. Wilders heeft ze met rood gemarkeerd en bijt hem toe: ‘Wat een narcist.’

Het is niet voor het eerst dat de VVD ervoor kiest de verkiezingscampagne te enten op de persoon Rutte. Dat deden ze bij de afgelopen Tweede-Kamerverkiezingen ook al. Ook toen schreef hij een open brief aan alle Nederlanders in de krant. In vroegere campagnes draaide het juist om het logo van de VVD.

De Statenverkiezingen zijn op 20 maart komend jaar. De uitslag bepaalt mede de samenstelling in de Eerste Kamer. Daar heeft de regeringscoalitie onder leiding van Rutte nu nog een minimale meerderheid. Als die meerderheid straks weg is, wordt het veel lastiger om alle plannen van het kabinet doorgevoerd te krijgen. Dan moeten er compromissen worden gesloten met de oppositie, iets wat Rutte in zijn vorige kabinetten ook al deed.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

Over vazen gesproken. Bedoelt Rutte zo'n vaas als jij het over een breekbaar vaasje heeft?

Het onderstaande goedkope breekbare VVD vaasje mag van mij gerust kapot.
Afbeelding
Waar we zuinig op moeten zijn, is op dit soort vaasjes. En die maakt Rutte en zijn regering kapot.
Afbeelding
Delft.

Afbeelding
Makkum

Afbeelding
Gouda
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Mahalingam »

Rutte was eventjes weg en zijn pluche werd bezet door Ollongren.
Hier een snuifje van hoe het dan toegaat.

Over de energiearmoede:
Zorgen om oplopende energierekening
Intussen groeit de zorg om de oplopende energierekening. Nadat eerder CDA en VVD al hun ongerustheid lieten blijken, zei ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers vrijdag dat lage inkomens moeten worden gecompenseerd. Bijvoorbeeld via een extra korting op de energiebelasting.

‘We vinden het belangrijk dat de energietransitie, en dan doel ik op het einddoel over meer dan dertig jaar, te dragen is voor alle mensen. Zeker ook die met een smalle portemonnee. We willen dat het voor iedereen haalbaar en betaalbaar is om die energietransitie voor elkaar te krijgen,’ zei de D66-vicepremier op de vraag of de wens van Segers zou worden gehonoreerd.

Plussen en minnen
Segers doelde vooral op de energierekening van 2019, die met enkele honderden euro’s kan oplopen. Ollongren: ‘Het kabinet kijkt naar het geheel. Er zijn plussen en minnen. In het Belastingplan zitten plussen voor werkenden. Die zullen aan het eind van de maand aanzienlijk meer overhouden, omdat er minder belasting wordt geheven op hun inkomen. Er zitten ook minnen in, die kunnen ook in de energierekening zitten.’
[...]
Het gaat er volgens Ollongron om dat er per saldo een plus overblijft. ‘In de context van die plussen en minnen moet je de energierekening zien. De Miljoenennota toonde ook al dat de koopkracht in de plus zit voor alle groepen.’
[...]
‘In de koopkrachtplaatjes die het kabinet ieder jaar presenteert, is ook de stijging van de energierekening verdisconteerd.’
En dan verder over de klimaatdoelen:
Ollongron, die Wonen in haar portefeuille heeft, zei dat huizen op termijn van het gas afgaan en worden geïsoleerd, bijvoorbeeld als er toch een renovatie plaatsheeft. Het kabinet wil dat in het Klimaatakkoord stimuleren.
‘Daar gaan de gesprekken over. We maken concreet en zichtbaar wat voor mogelijkheden burgers hebben en waarom het hun portemonnee niet hoeft te raken. Want per saldo krijg je uiteindelijk een lagere energierekening. Maar ik hoop er volgende week meer over te kunnen vertellen.’
https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... ng-662323/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

De kapotte vaas van Rutte en Co. Hollanders waren zuinig op deze vaas, maar daar had Rutte geen boodschap aan.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Eliabe »

Nog een kwispedoor vaasje van Rutte.
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

Superjan

Mijn brief aan @MinPres Mark Rutte.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VVD met Mark Rutte aan het roer

Bericht door Ariel »

Nog meer post voor Rutte... :smile7:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie