Nashville-verklaring

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Ariel »

De werkgroep die de Nederlandse vertaling van de veelbesproken Nashville-verklaring naar buiten bracht erkent dat fouten zijn gemaakt.
Werkgroep: fouten bij Nashville-verklaring

De werkgroep die de Nederlandse vertaling van de veelbesproken Nashville-verklaring naar buiten bracht erkent dat fouten zijn gemaakt. Volgens de werkgroep had de communicatie rondom de publicatie beter gekund.

„De verwoording in de verklaring kon op sommige punten aanleiding geven tot misverstanden. Dat trekken wij ons aan. Sommigen hebben het document gelezen alsof met de juiste aanpak een homoseksuele gerichtheid ’genezen’ kan worden. Of dat het erkennen of uitspreken van het homoseksueel gericht zijn zonde is. Dat was en is onze intentie niet. Want hoewel wij een homoseksuele praktijk afwijzen, wij aanvaarden onze homoseksuele medemens.”

Volgens de werkgroep is de lijst met ondertekenaars op onzorgvuldige wijze tot stand gekomen en gepubliceerd. „Het had niet mogen gebeuren dat er mensen op stonden die daar niet expliciet toestemming voor hadden gegeven. Daarom zien wij voorlopig af van het publiceren van ondertekenaars.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Ariel »

Dominee Maarten Klaassen, mede-initiatiefnemer van de Nederlandse versie van de Nashville-verklaring, zal zondag niet voorgaan als gastpredikant in de Grote Kerk van Gorinchem, zoals aanvankelijk de bedoeling was. De kerkenraad van de wijkgemeente Grote Kerk weigert hem op de kansel te laten spreken.

Klaassen had al een onverwacht bewogen week, maar komende zondag kan hij het in ieder geval wat rustiger aan doen. Een petitie tegen de komst van Klaassen naar Gorinchem is de afgelopen dagen door ruim tweehonderd mensen ondertekend. In de tekst bij de petitie wordt de Nashville-verklaring een belediging voor onder meer homo’s, lesbiennes en transgenders genoemd. „Als tolerante stad zitten we daar niet op te wachten in Gorinchem”, aldus de initiatiefnemers van de petitie.
Hoe zat het ook al weer. Iets met liefde is sterker of zo...Half nederland gilde de laatste dagen iets liefde.

Liefde overwint altijd. Wie je ook bent, van wie je ook houdt. Laten we ervoor strijden dat iedereen zichtbaar zichzelf kan zijn, in plaats van dat we mensen uitsluiten. Spreek je ook uit vóór de liefde las ik bij D66.

Maar die liefde hoef je blijkbaar niet te tonen voor mensen die de Nashville-verklaring ondertekend hebben.

Zoiets zal wel het wel zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Stanley
Berichten: 360
Lid geworden op: do jun 12, 2014 6:41 pm

Bericht door Stanley »

Mahalingam schreef:
Acht kan ook: dan is de roze kleur toegevoegd. Bij de Dokkumer Vlaggen Centrale is overigens meer keuze dan alleen de regenboogvlag: ook de A-seksueelvlag, de bi-pridevlag, de intersekse-vlag of de pan-seksueelvlag is hier te bestellen.

Ik mis de hetero-vlag, ik ben namelijk overtuigd hetero, net als ongeveer 95% van de rest van Nederland.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door King George »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:
Acht kan ook: dan is de roze kleur toegevoegd. Bij de Dokkumer Vlaggen Centrale is overigens meer keuze dan alleen de regenboogvlag: ook de A-seksueelvlag, de bi-pridevlag, de intersekse-vlag of de pan-seksueelvlag is hier te bestellen.
Lol. Gelukkig zijn er mensen in Nederland die van deze gendergekte rijk kunnen worden.

Pan-seksueelvlag. Nog nooit van gehoord, maar hier is hij. Voor 10 euro is hij je eigendom

Afbeelding

En dit is de Bisekuele vlag

Afbeelding

En nu ik toch bezig ben. Dit is de Aseksuele vlag. ( grinnik)

Afbeelding

Zoek maar uit...Iedere gender heeft zijn eigen vlag.

Afbeelding
Ze hebben nog wat vlaggen vergeten.

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Maarten »

Ariel schreef:
Pan-seksueelvlag. Nog nooit van gehoord, maar hier is hij. Voor 10 euro is hij je eigendom

Afbeelding
Schrik niet:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Panseksualiteit

:roll:

Wat een decadente wereld zeg. :nietverstaan:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Ariel »

Maarten schreef:
Ariel schreef: Wat een decadente wereld zeg. :nietverstaan:
Volgens mij verzinnen ze elke maand een nieuwe "gendersoort". Een normaal mens kan het niet meer bijhouden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kritiek op Van der Staaij vind ik terecht. Waarom ook niet? Vrijheid van meningsuiting. Maar gaan uitzoeken of het mogelijk is om hem te vervolgen is walgelijk. Dat moet haast wel van de linkse rattentribune komen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Ariel »

Demonstratie bij SGP-hoofdkantoor om Nashville

Bij het partijkantoor van de SGP in Rotterdam heeft vrijdagavond een actiegroep gedemonstreerd vanwege de Nashville-verklaring. Volgens een woordvoerder van de groep, de zogeheten Memes voor de Massa’s, waren er ongeveer 150 activisten op de been.

SGP-fractieleider Kees van der Staaij kwam onlangs onder vuur te liggen omdat hij de verklaring heeft ondertekend. Daarin worden homoseksualiteit en transgenderisme afgewezen en wordt de suggestie gewekt dat mensen hiervan kunnen genezen.

Met de demonstratie wilde de groep een tegengeluid laten horen. „Laat zien hoeveel liefde mensen aan elkaar kunnen geven en spreek je uit tegen haat en christenfundamentalisme”, zo meldt de organisatie op Facebook. De demonstranten hebben met krijt regenbogen op de stoep aangebracht en er waren diverse sprekers.

SGP niet verbaasd
Volgens een SGP-woordvoerder was de partij op de hoogte, omdat aan de demonstranten een vergunning was verstrekt. Er was volgens hem politie aanwezig. „We waren niet verbaasd. Iedereen heeft het recht te demonstreren. Wij hebben alle vragen over de Nashville-kwestie beantwoord. Die discussie is goed gelopen. We hebben tekst en uitleg gegeven. Dit is daarom een nabrander”, aldus de zegsman over de demonstratie in Rotterdam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nashville-verklaring

Bericht door Ariel »

Claudia de Breij wil na alle commotie over de Nashville-verklaring geen kop koffie meer drinken met Kees van der Staaij. De SGP-voorman wil echter graag in contact blijven met De Breij en reageert met een brief op zijn website.

Claudia de Breij richtte zich n.a.v. de Nashville-verklaring tot Kees van der Staaij. Zij begon haar column in de VARAgids met 'Lieve Kees'.

Afbeelding

Lees hier het antwoordbriefje van Kees van der Staaij.
  • Lieve Claudia,

    Het raakt mij meer dan jij denkt, dat jij de vriendschap opzegt.

    Natuurlijk keek ik niet vreemd op dat mijn mailbox in de afgelopen dagen volstroomde met boze berichten. Dat kan je verwachten als in alle media te horen en te zien is dat de naam van Kees van der Staaij onder ‘een anti-homopamflet’ zou staan.

    Eerlijk gezegd hoopte ik dat jij anders zou reageren. Misschien naïef van mij hoor. Jij had al een keer je nek uitgestoken door als progressieve vrouw serieus te luisteren naar die opvattingen van mij ‘die echt niet van deze tijd zijn.’ Het houdt wel een keer op, ik snap het.

    Maar vind je het raar, dat ik er ook niet van opgekeken zou hebben dat juist iemand als jij zou zeggen: “Wacht even, zo zit hij niet in elkaar? Ik zou wel eens willen weten hoe het nu zit.” Zoiets…

    Het is anders gegaan. In jouw column heb je daaraan woorden gegeven. Als ik het goed begrijp, is je kernbezwaar dat ik mensen zou afschrijven, zou afwijzen in wie zij zijn. Uit de grond van mijn hart wil ik zeggen dat het tegendeel waar is. Ieder mens ervaar ik als een kostbaar en onuitsprekelijk waardevol Godsgeschenk, wie hij of zij ook is. Ieder mens is een naaste om lief te hebben. Daarom vond ik het ook steeds een voorrecht om jou te ontmoeten en met jou in gesprek te gaan, ook in mijn boekje.

    Juist vanuit die verbondenheid doe ik mijn best om te nuanceren en misverstanden weg te nemen. Als bijvoorbeeld de indruk is gewekt dat homoseksualiteit een ziekte is die je wel even kunt genezen, dan verhelder ik dat graag: nee, dat is niet zo. Als de indruk wordt gewekt dat mensen met een homoseksuele geaardheid daar niet mee voor de dag mogen komen: goed om dat misverstand weg te nemen. En ik snap dat het spreken over zo’n kwetsbaar, persoonlijk onderwerp heel nauw luistert, dat grote zorgvuldigheid nodig is, dat dit een weg is van vallen en opstaan. Ik ben de eerste om te erkennen dat het altijd weer beter kan.

    Maar weet je, ook voor mij is er een grens. Mijn diepste identiteit ligt in mijn christen-zijn. Dat betekent dat ik persoonlijk en politiek oprecht wil wandelen op de weg die God in Zijn Woord wijst, ook op het terrein van liefde, huwelijk en seksualiteit. Voor die leefregels wil ik uitkomen, ook als dat hard botst met de tijdgeest. Steeds wel gestempeld door het besef dat wij allemaal mensen zijn die tekortschieten en aangewezen zijn op Gods genade. Steeds ingebed in een liefdevolle houding.

    Ik hoop dat er voor dat klassieke geluid en díe levenswandel ruimte blijft in onze samenleving en dat mensen niet onmiddellijk gebrandmerkt worden als zij er, in de ogen van de spraakmakende meerderheid, ‘achterhaalde denkbeelden’ op nahouden. Met mijn oud-collega Boris van der Ham ben ik ooit in debat geweest over de vrijheid van meningsuiting. Hij nam het erg op voor het recht om ongezouten de waarheid te zeggen, ook als dat provoceert. Ik verzette mij daartegen.

    Maar inmiddels denk ik dat hij toch meer een punt heeft dan ik toen besefte. Als je jurist of diplomaat moet zijn om precies de acceptabele formulering te kunnen bezigen, hebben we misschien al wel te veel vrijheid ingeleverd.

    Lieve Claudia, ik geef de moed niet op dat we elkaar ooit weer kunnen bereiken. Soms is het zo dat na een fikse bui de lucht weer opklaart en alle stof is verdwenen. Zo houd ik ook de hoop dat als het stof neergedwarreld is, er tóch weer goede gesprekken kunnen plaatsvinden. Je zei het ooit zo mooi: “Dit is mijn Nederland. We kunnen heel veel samen, bijvoorbeeld van mening verschillen, maar dat doen we dan wel samen.” Inderdaad, dat is ook het Nederland waar ik van hou.

    Graag tot ziens!

    Met hartelijke groet,

    Kees
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nashville-verklaring

Bericht door sjun »

Kees heeft natuurlijk meer gelijk dan de MSM hem toeschrijft

Kijk nu toch weer eens:

"Stop Indoctrinating Kids!" - Reaction To LGBTQ Book For Children


Kennelijk mogen kinderen geen kinderen meer zijn. :shock:

Bescherm de kinderen tegen deze opdringerige ideologie.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie