Het wel en wee van D66, nu onder bezielde leiding van Rob Jetten

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

D66 op 16 october dit jaar.
We kunnen niet langer wachten. De hersteloperatie vrouwenbesnijdenis moet vergoed worden uit de basisverzekering.

Zo laten we vrouwen weer vrouw zijn. En kan er een einde worden gemaakt aan de verschrikkelijke dagelijkse pijn en de gezondheidsrisico’s
2 maanden later.....
D66 draait: hersteloperatie na vrouwenbesnijdenis hoeft toch niet te worden vergoed

D66 wil toch niet dat hersteloperaties voor vrouwen die ernstig zijn verminkt na genitale besnijdenis, worden vergoed. Dat blijkt uit het stemgedrag van de fractie bij twee moties die daartoe opriep. De draai is opvallend, omdat D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma er twee maanden geleden nog in deze krant voor pleitte.

Ook op de website van D66 staat nog altijd dat ‘de D66-fractie wil dat met directe ingang de hersteloperatie wél uit het basispakket vergoed wordt’. Maar diezelfde fractie stemde tegen een motie van die strekking van PvdA-Kamerlid Lilianne Ploumen. De volledige oppositie stemde vóór, alle regeringspartijen stemden tegen.

Het is een onderwerp waar D66 zich al jaren voor inzet. In 2014 vroeg de partij al aan toenmalig zorgminister Edith Schippers de operaties te vergoeden. Dat wilde de VVD-bewindsvrouw, maar niet voordat zij advies had gekregen van een groep plastisch chirurgen en gynaecologen over dit onderwerp. Die hebben na vier jaar studie een stuk ingeleverd waar niks in staat over vergoedingen van de ingreep. ,,Onbegrijpelijk’’, zei Sjoerdsma in oktober nog in deze krant. ,,Ik wil niet langer wachten.’’

Basispakket
Sjoerdsma zelf is onbereikbaar voor uitleg. Volgens de fractie is zijn portefeuille emancipatie overgenomen door collega-Kamerlid Vera Bergkamp. Een ander Kamerlid, Rens Raemakers, die zorg doet en samen met Sjoerdsma opriep tot een vergoeding van de ingreep uit het basispakket, pleit nu voor meer klinisch onderzoek naar de herstelingrepen.

Volgens Raemakers is er sprake van ‘een nieuw feit’. ,,De minister heeft in het begrotingsdebat gezegd dat er twijfels zijn over de effectiviteit van deze operaties.’’ De vraag of de operatie effectief is, werd echter ook al opgeworpen in de studie van de artsen, die in mei 2018 verscheen. Dat was toen geen reden voor D66 om van standpunt te veranderen.

Eenvoudig
Volgens PvdA’er Ploumen, indiener van de motie, blijkt uit Frans onderzoek dat het wel degelijk een effectieve manier is om de pijn waaraan veel besneden vrouwen lijden, te bestrijden. ,,Die klachten zijn eenvoudig op te lossen, waarom reserveren ze niet gewoon geld om het in 2019 te kunnen vergoeden?’’

Expertisecentrum Pharos becijferde dat er in Nederland ongeveer 29.000 vrouwen wonen – grotendeels afkomstig uit de Hoorn van Afrika – van wie de vagina een beetje of ernstig is verminkt. Vaak blijft er dan nog maar een kleine opening over, met alle medische complicaties van dien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Links en rechts los op Jetten

3 januari 2019

Afbeelding

AMSTERDAM – D66-leider Rob Jetten (foto), die bij Jinek de milieuplannen van het kabinet verdedigde, kreeg er op Twitter ongenadig van langs. Van links (pak de vervuilende bedrijven eens aan) tot rechts (wie gaat dat betalen?).

Van de ongeveer 2000 tweets over de uitzending die door een miljoen Nederlanders werd bekeken, ging het grootste deel over Jetten. Behalve een enkele supporter van de D66-voorman, was er vooral kritiek en veel woede over de komende milieumaatregelen.

De aankondiging van Jetten dat een gezin dat moeite heeft om een dure elektrische auto aan te schaffen, € 6.000,- subsidie kan krijgen, viel heel erg verkeerd.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Ruim de helft van D66-leden Haren keert partij per 1 januari de rug toe

Geplaatst op 3 januari 2019 - Giulia Fabrizi

Afbeelding
Marjan Bachman, de oud-D66-fractievoorzitter in Haren, zag de helft van alle D66-leden in de opeheven gemeente Haren haar partij verlaten. Foto: Archief DvhN

Ruim de helft van de D66-leden in de voormalige gemeente Haren spreekt met ingang van het nieuwe jaar haar wantrouwen in de landelijke partij uit.

De van oudsher trouwe schare D66-leden zegt per 1 januari haar lidmaatschap op. Onder de opzeggers velen die decennialang in meer of mindere mate actief deelnamen aan de lokale politiek. De partij heeft haar eigen standpunten met voeten getreden, menen zij.

Richtingwijzers
„Wij hebben vijf richtingwijzers”, zegt Marjan Bachman, tot voor kort fractievoorzitter van D66 in de Harense gemeenteraad. „Vertrouw op de kracht van mensen en koester het democratische proces. Dat heeft de partij in het herindelingsproces van Haren volledig naast zich neergelegd.” Bachman zegt dit niet omdat ‘Haren haar zin niet kreeg’, zoals sommige partijgenoten uit regio en land suggereren. Het grote kritiekpunt is de manier waarop de besluitvorming tot stand is gekomen.

Struikelblok
„Het eerste struikelblok is dat mensen niet bereid zijn tot een dialoog”, zegt Ries de Langen, 40 jaar lid en tot de laatste dag actief in de Harense fractie. „De herindeling stond vanaf het begin bekend als omstreden. Dan verwacht je naar democratische traditie hoor en wederhoor.” Maar gesprekken om inhoudelijke argumenten uit te wisselen kwamen ondanks vele verzoeken van de Harense afdeling niet op gang. En als er na veel trekken en duwen eindelijk een uurtje vrijgemaakt werd, bleek de boodschap al gauw: pas je maar aan.

„Het pijnlijke punt is dat het ons niet om het resultaat van de besluitvorming gaat”, zegt Wil Legemaat, 32 jaar ingeschreven en onder meer raadslid in de laatste Harense coalitie. „Het zal misschien verbazen, maar wij zijn nooit tegen herindeling geweest.” Wel wilden de lokale politici zelf een partner kiezen. „Veel argumenten om met de stad samen te gaan klopten gewoonweg niet. Ondertussen hadden wij de gemeente Tynaarlo op het oog om een groene buffer tussen Assen en Groningen te vormen.”

Geen inhoudelijke gesprekken
Pogingen om daar inhoudelijke gesprekken over te voeren, werden vanaf het begin in 2013 tegengehouden. Zowel bij de provincie, als bij het regiobestuur. „Ik heb in 2016 aan de bel getrokken bij het landelijke bestuur, omdat ik zag dat hier problemen van zouden komen”, zegt Bachman. „Ik vroeg of er een vertrouwenspersoon binnen de partij was om de gang van zaken te bespreken, maar die bleek er niet te zijn. Ik werd terugverwezen naar het regiobestuur.”

Van het kastje naar de muur, met als enige redding nog de landelijke politiek. „Waar ik vooral op hoopte, is dat onze partij tijdens het Tweede-Kamerdebat zou zeggen: ‘Haren heeft gelijk, ze kunnen het eigenlijk best zelf. Maar wij vinden het toch beter om voor de herindeling te stemmen omdat het goed is voor de stad’”, zegt Legemaat. „Dan hadden ze onze argumenten erkend en was het bestuurlijke standpunt helder geweest. Dan hadden we het eerlijke verhaal gehoord.”

Ondoorzichtige besluitvorming
De ondoorzichtigheid van de besluitvorming benauwde de Harense D66’ers vanaf het begin. „Wij zijn als partij juist opgericht om transparantie en dialoog mogelijk te maken”, zegt De Langen. „Om een ander soort politiek te bedrijven dan achterkamertjespolitiek. Nu is het alsnog van bovenaf opgelegd. Dat zie je niet alleen in het besluit rondom Haren, maar ook in landelijke thema’s.” Vooral in de laatste jaren waarin D66 als coalitiepartij zich vaak als een man achter het coalitieakkoord schaarde.

„Het bestaat niet dat alle Tweede Kamerleden altijd overal hetzelfde over denken”, zegt Bachman. „Toch zie je bijna altijd de stemdscipline terugkomen. Niemand die de moed heeft om, als een besluit tegen zijn geweten in gaat, een ander geluid te laten horen.” Een slechte ontwikkeling die niet bij de partijwaarden past, menen de Harense oud-politici. „Het is onverenigbaar met de beginselen waarop D66 is gebouwd”, zegt Legemaat. „Maar ik zie wel een tendens, namelijk dat de partij heel bestuurlijk is geworden.”

Besturen is meedoen
En hoewel besturen betekent dat je meedoet, mag het niet ten koste gaan van de waarden die je als partij zegt uit te dragen. „Er is geen transparantie meer, er is grote partijdruk en er worden rare besluiten genomen doordat zaken van bovenaf worden opgelegd”, zegt De Langen. „Als het Harense voorbeeld nu een weeffoutje was, dan hadden we daar overheen kunnen stappen. Maar naar mijn gevoel is er iets fundamenteel misgegaan binnen de partij. Het handelt zoals de partijen waar Hans van Mierlo in 1966 juist tegen in opstand kwam.”

https://www.dvhn.nl/groningen/Ruim-de-h ... 16786.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Ruim de helft van D66-leden Haren keert partij per 1 januari de rug toe
Ik maak me zorgen over waar de stemmen van D66 straks naar toe gaan. Als afvallige D66 stemmers voor Groen Links of de VVD gaan kiezen schiet dat weinig op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

“Kletspraat Jetten is ontluisterend”
De Telegraaf - Gepubliceerd op 3 jan. 2019

Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen heeft geen goed woord over voor de klimaatpraat van Rob Jetten. De D66-leider viel volgens Jansen compleet door de mand bij Jinek.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

D66 wint nu al meest achterlijke tweet van 2019 – Politiek over de rug van overleden dochter

Afbeelding
Foto: Peter Mul, voormalig raadslid D66 Etten-Leur en complete idioot. Via Twitter Peter Mul Buitenfractie

Door Wout Willemsen 4 januari 2019

Staatssecretaris Paul Blokhuis plaatste een tweet waarin hij zijn overleden dochter (18) herdenkt. Voormalig D66-raadslid Peter Lul Mul haalde dit aan om zijn beleid te bekritiseren. Internet explodeerde natuurlijk! Dat meldt het AD.

>> Tweet <<

Een hartstikke lief bericht waar niets anders dan met medeleven en via steunbetuigingen op gereageerd kon worden, behalve Peter Lul Mul. Hij vond het nodig en gepast om met de volgende tweet even compleet het moment onder te schijten en de nagedachtenis te kapen voor een eigen politieke discussie:

Afbeelding
https://twitter.com/PeterMulBF/status/1 ... 8668116994

Natuurlijk roept menigeen Mul op om excuses te maken maar daar geeft hij niet thuis. Lekker warmpjes vanachter een scherm, met een kopje thee, toekijken hoe iedereen over je opmerking struikelt en ‘s avonds met je vrouw en drie kinderen tv kijken alsof er niets gebeurd is. Wat een kolossale lul.

En dan is het 3 januari, komt hij dan toch bijzinnen na de vele haatreacties op zijn tweet? Hij reageert:

>> Tweet <<

De link verwijst naar onderstaande tekst:
  • Op 1 januari jl. heb ik een reactie gezet onder de tweet van de staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport met een referentie naar zijn beleid.

    Op die plaats hoorde die reactie niet thuis. Mijn excuses. De inhoud van mijn tweet raakt ook de essentie van mij als ouder, waar ik zie dat landelijk en mondiaal op een deel van de gezondheidszorg in een steeds rapper tempo de keuzevrijheid wordt beperkt, waar er onevenredig veel oog is voor één acteur op het podium en er onevenredig weinig oog is voor de andere acteurs en de decorstukken. Dat baart mij hele grote zorgen.
Dit komt neer op: ‘Hey sorry man, maar nog even over dat beleid hè…’ Hoe kríjg je het voor elkaar?! Empathie en zelfreflectie zijn deze man totaal niet toebedeeld, wat een totale klaphark.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

LOL! De helft van D66 Haren stapt op vanwege alle leugens en blunders van Rob Jetten en co.

Afbeelding
Foto: Rob Jetten doet de erotisch getinte oliebollendans bij Jinek. Bron: SCreenshot KRO-NCRV.

Door Tim Engelbart 3 januari 2019

Het leiderschap van Rob Jetten bij D66 blijft maar tot rampen leiden. Nu weer in Haren, waar de helft (!) van alle leden hun lidmaatschap per 1 januari heeft opgezegd, omdat ze zich niet meer in de partij herkennen. Men werd lid vanwege het democratische idealisme, niet vanwege het onbetaalbaar dure klimaatmedicijn dat android Rob en zijn vrienden door onze strot proberen te duwen.

Regeren is halveren is een gevleugelde uitspraak die doorgaans van toepassing wordt verklaard op D66. Elke keer dat deze club centristische mooipraters tot het kabinet toetreedt, moeten ze vuile handen maken en blijken hun mooie woorden dus geen knip voor de neus waard te zijn. Maar na Rutte III zou de uitdrukking wel eens ‘regeren is elimineren’ kunnen worden, want als de massale ledenexodus van D66 doorzet is er bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 amper nog een partij om te verdedigen.

Case in point? Haren. Daar liep eerder deze week letterlijk de halve partij weg. En nee, dat is geen hyperbool of overdrijving: D66-bolwerk Haren raakte in één dag écht vijftig procent van hun hele ledenbestand kwijt. Men was het dictatorgedrag van de Rob Jetten-partijtop meer dan zat geworden:
  • Ruim de helft van de D66-leden in de voormalige gemeente Haren spreekt met ingang van het nieuwe jaar haar wantrouwen in de landelijke partij uit.

    „Wij hebben vijf richtingwijzers”, zegt Marjan Bachman, tot voor kort fractievoorzitter van D66 in de Harense gemeenteraad. „Vertrouw op de kracht van mensen en koester het democratische proces. Dat heeft de partij in het herindelingsproces van Haren volledig naast zich neergelegd.”

    „Het bestaat niet dat alle Tweede Kamerleden altijd overal hetzelfde over denken”, zegt Bachman. „Toch zie je bijna altijd de stemdscipline terugkomen. Niemand die de moed heeft om, als een besluit tegen zijn geweten in gaat, een ander geluid te laten horen.” Een slechte ontwikkeling die niet bij de partijwaarden past, menen de Harense oud-politici. „Het is onverenigbaar met de beginselen waarop D66 is gebouwd”, zegt Legemaat. „Maar ik zie wel een tendens, namelijk dat de partij heel bestuurlijk is geworden.”
Ik zou tegen de achtergebleven helft van D66 willen zeggen: waar wachten jullie eigenlijk nog op? Stop toch met die farce, en keer Rob “Skynet” Jetten met z’n megalomane milieuplannen toch lekker de rug toe, joh!


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Meer dan een jaar geleden is er ingebrokn bij het D66 deugmens Zouhair Saddiki

Lees hier wat voor ellende deze jongeman moest doormaken.
Spoiler! :
Raadslid Zouhair Saddiki over de inbraak in zijn woning

De Goudse gemeenteraad spreekt vaak over de vele woninginbraken in de stad en wat daartegen te doen. Dat een inbraak in je huis een grote impact heeft ondervond raadslid Zouhair Saddiki (D66) deze week van dichtbij.

Wat is er gebeurd?
,,Toen ik thuiskwam zag ik dat de deur van het balkon open was. Dat was raar. Ik zag al snel dat deze geforceerd was. In de slaapkamer en studeerkamer lag alles overhoop.''

Wat is er weg?
,,Geld en sieraden, laptop, telefoon en een spiegelreflexcamera. Ik mis ook een sporttas, die is waarschijnlijk gebruikt om de spullen in te doen. Een dag later kwam ik erachter dat ook mijn auto weg was.''

Wat doet dit met u?
,,Het is een en al ellende. Dat de spullen weg zijn is niet het ergste. Het is vooral een angstwekkend idee dat mensen hier zomaar hebben rondgelopen. Het voelt alsof gezonde kiezen uit je mond worden getrokken.''

Was uw woning wel goed beveiligd?
,,Alles zat redelijk goed op slot. Als inbrekers echt binnen willen komen vinden ze wel een manier. Ik denk maar dat het niets persoonlijk was. Raadsstukken en andere papieren hebben ze laten liggen.''

Gaat u nu in de gemeenteraad aandringen op nog meer actie tegen woninginbraak?
,,De strijd tegen woninginbraken was al een speerpunt voor onze partij. Het is niet zo dat dat nog belangrijker wordt nu ik zelf zoiets heb meegemaakt. De strijd gaat verder.''

Hoe heeft de politie op de inbraak gereageerd?
,,Die heeft topwerk geleverd. Agenten reageerden met veel begrip voor de situatie. Je bent natuurlijk een beetje van de kaart. Er is aangifte opgenomen en er werd een realistisch verhaal verteld dat de dader niet in een keer wordt gepakt. Ik ben blij dat we zo'n goede politie hebben.''
Maar, maar... :scratch: Was er werkelijk ingebroken bij onze D66 vriend Zouhair Saddiki . Het OM vermoed dat de jongeman gejokt heeft. En nu zijn de poppetjes aan het dansen.
Gouds D66-raadslid Zouhair S. verdacht van oplichting en valsheid in geschrifte

66-raadslid Zouhair S. (32) wordt door het Openbaar Ministerie verdacht van poging tot oplichting en valsheid in geschrifte. Hij staat morgen voor de politierechter in Den Haag.

S. zou valse schadeclaims hebben ingediend bij een verzekeraar. Die claims draaiden om gestolen spullen waaronder sieraden, een mobiele telefoon, meerdere laptops en een videocamera. Volgens het OM wist het gemeenteraadslid dat die spullen niet gestolen waren. Ook zou hij valse facturen hebben gemaakt en ingediend.

De poging tot oplichting en valsheid in geschrifte zouden hebben plaatsgevonden tussen 27 oktober 2017 en 30 november 2017. S. vertelde destijds in deze krant dat hij in die periode slachtoffer is geworden van woninginbraak. Hij zei toen dat hij ‘geld en sieraden, een laptop, telefoon, spiegelreflexcamera en een sporttas’ mistte. Een dag later zou hij hebben ontdekt dat zijn auto weg was.

Zijn advocaat Anne Marie de Koning is om een reactie gevraagd. Ondanks herhaalde pogingen is ook Zouhair S. niet bereikbaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door sjun »

Het zijn natuurlijk maar ongelovigen... dus komt zulke oorlogsbuit Zouhair Saddiki volgens soera 8 rechtmatig toe. Luister maar eens hoe dat gerechtvaardigd wordt in de leer. Islam laat misleiding (taqiyya) toe wanneer moslims omgaan met Joden en andere niet-moslims.

What Is Taqiyya?

:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Klimaatdrammer Rob Jetten ❤ vliegen

His bags are packed and he's ready to go 'cause Rob is leaving on a Jetten plane

Leuk he, als u de eindjes aan elkaar moet knopen om er een keertje tussenuit te kunnen met een budgetvluchtje, terwijl nerdy hypocrietje Rob Jetten van D66 u de maat neemt en doet of u een misdaad begaat? Klimaatdrammer Jetten heeft zijn mondje vol van, eh, het klimaatakkoord, maar zelf kent hij geen enkele vliegschaamte. Ergo, z'n politieke profileringsdrang in campagnetijd hoeven we niet zo serieus te nemen. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Rob Jetten op Sri Lanka

Afbeelding

Rob Jetten in Iran

Afbeelding

Rob Tetten op Mallorca

Afbeelding

Rob Jetten in Oekraïne

Afbeelding

Rob Jetten in Oman

Afbeelding

Rob Jetten in Zweden

Afbeelding

Rob Jetten in Alicante

Afbeelding

Rob Jetten in Denemarken

Afbeelding

Rob Jetten in Bordeaux

Afbeelding

Rob Jetten in Parijs

Afbeelding

Rob Jetten in jet another plane

Afbeelding

Rob Jetten in Kosovo

Afbeelding

Rob Jetten in Schotland

Afbeelding

Rob Jetten in Italië

Afbeelding

Rob Jetten op een vliegveld in Macedonië

Afbeelding

Rob Jetten in Ethiopië

Afbeelding

Rob Jetten op Sicilië

Afbeelding

Rob Jetten in Hongarije

Afbeelding

Wat

Afbeelding
d'66 schreef:
Frank schreef:Hahaha, Basje van @D66 kijkt net even de andere kant op. Want ontdekken dat zijn idool @RobJetten veel vliegt en DUS een zeer grote vervuiler is, vindt basje natuurlijk niet leuk. Hij heeft de hypocrisie van @D66 nog niet helemaal door.
D66 is daarom voor een vliegtaks Afbeelding Met een vliegtaks worden alternatieve vervoersmiddelen zoals de trein een stuk aantrekkelijker. Ook laat het kabinet doorrekenen of de nog in te voeren vliegtaks verdubbeld kan worden van 7 naar 15 euro per vlucht. De vervuiler betaalt dus!^Liz
link

Afbeelding

Best wel dodelijke collage, via deze all inclusive medereizigers.


GeenStijl
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Rob Jetten overtuigt D66-achterban nog niet

Rob Jetten is voor D66-kiezers nog niet de partijleider die Alexander Pechtold doet vergeten. Ministers Sigrid Kaag en Kajsa Ollongren liggen momenteel beter bij de achterban dan de 31-jarige fractieleider die honderd dagen aan het roer staat.

Bij kiezers die in 2017 op D66 stemden is Sigrid Kaag favoriet. 37 procent zegt haar bij komende verkiezingen de beste lijsttrekker te vinden, blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond/Peil.nl in opdracht van deze krant. Kajsa Ollongren krijgt van 26 procent de voorkeur, terwijl Jetten het met 14 procent moet doen. Iets meer dan vier op de tien D66-stemmers uit 2017 zegt dat de kans kleiner is geworden dat zij weer op D66 stemmen nu Jetten fractievoorzitter is.

D66 staat in de peilingen al een tijd op verlies. Als er nu verkiezingen zouden zijn, houdt de partij tien tot veertien zetels over van de huidige negentien, blijkt uit verschillende polls. De kiezers die D66 trouw zeggen te blijven zijn beter te spreken over Jetten: 27 procent ziet in hem de beste lijsttrekker. Daarmee scoort Jetten even goed als Kaag, maar minder dan Ollongren, die de voorkeur geniet van 34 procent van het trouwe D66-electoraat.

Vooralsnog is Jetten niet beter dan voorganger Pechtold, blijkt uit het onderzoek dat werd gehouden onder 3000 Nederlanders. Ook D66-stemmers zijn die mening toegedaan. Wel vindt 74 procent van de trouwe aanhang Jetten sympathiek. In iets mindere mate noemen ze hem deskundig en betrouwbaar. Op algemene kiezers komt Jetten vaker ijdel en nep over.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Dit is het naieve D66 vrouwtje Petra Stienen. Stem haar weg.
Kritiek op stemgedrag D66-senator

De politica onthield zich van stemmingen over een rapport waarin staat dat de islamitische sharia-wetgeving in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Een grote meerderheid van de parlementariërs in de Raad van Europa onderschreef de sharia-conclusies. Zo niet Stienen die ALDE vertegenwoordigde, de Europese alliantie waartoe niet alleen D66 behoort, maar ook de VVD. Stienen laat in een persverklaring weten dat ze zich van stemmingen heeft onthouden omdat ’het rapport onterecht impliceert dat er shariawetgeving op veel plekken in Europa wordt toegepast’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Heeft dat sujet dan werkelijk geen benul van hoeveel sharia rechtbanken er bijvoorbeeld al in Londen zijn?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

King George schreef:Heeft dat sujet dan werkelijk geen benul van hoeveel sharia rechtbanken er bijvoorbeeld al in Londen zijn?
Ik krijg wel eens het idee dat de D66 lieden op een andere planeet wonen. Op utopia. Volgens mij zijn D66 kamerleden buitenaardse wezens... Knettergekke aliens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik krijg wel eens het idee dat de D66 lieden op een andere planeet wonen. Op utopia. Volgens mij zijn D66 kamerleden buitenaardse wezens... Knettergekke aliens.
Dat vind ik een belediging voor de aliens. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Laten we haar nomineren voor de Roze Kwal Award.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Aan Jesse Jetten

Posted on 27 januari 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Robbieboy!

Wat ben je toch ook een opportunistisch stuk vreten.

Even proberen om weer wat stemmen terug te halen die nu naar GroenLinks dreigen te gaan.

“De uitspraak van de rechter was duidelijk. We leven in een rechtsstaat, dus de overheid moet zich aan die uitspraak houden. Er is geen tijd te verliezen. Het kabinet moet aan de bak! #klimaatzaak”, twitterde je.

Waarbij je doelde op de Urgenda-zaak.

Volgens het Gerechtshof moet Nederland in 2020 ten opzichte van 1990 een CO2-reductie van minimaal 25 procent hebben bereikt om klimaatverandering te bestrijden. En als er geen extra ingrepen komen, komen ‘we’ volgens het Planbureau voor de Leefomgeving uit op 21 procent. “Alleen door keiharde maatregelen te nemen, kan het kabinet nog aan de rechterlijke uitspraak voldoen”, schrijft je partijkrant, de NRC.

Waarop jij dus meldde dat de overheid zich in een rechtsstaat aan de uitspraken van een rechter moet houden.

De makkelijke reactie: waarom hoorden we jou nooit over de uitgeprocedeerde asielzoekers dan?

Een makkelijke reactie, maar daarmee geen onterechte.

Werkt jouw D66 in Amsterdam niet razend enthousiast mee aan het bouwen van gratis hotelruimte voor uitgeprocedeerde asielzoekers? Geldt voor hen de uitspraak van de rechter opeens niet meer?

Er is trouwens een iets ingewikkelder reactie noodzakelijk.

Met die Urgenda-uitspraak ging het Gerechtshof namelijk op de stoel van de politiek zitten. De rechter beriep zich op het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). “De huidige generatie ingezetenen zal worden geconfronteerd met verlies van leven en/of verstoring van het gezinsleven”, aldus het hof. “Uit de artikelen 2 en 8 EVRM volgt een verplichting voor de Staat om tegen deze reële dreiging bescherming te bieden.”

Je snapt waar ik heen wil, hè?

Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Verdrag.

Wat gebeurt er als ergens in het volgende decennium de eerste op gratis huis, gratis zorg en gratis salaris afgekomen Afrikaanse gelukszoekers procederen tegen de Nederlandse staat omdat ze dreigen te worden uitgezet?

Verdrag van Marrakesh!

Ze hoeven het Verdrag van Marrakesh er maar met de haren bij te laten slepen door hun advocaten en hun kostje is gekocht.

Tot groot genoegen van VVD, CDA, D66, ChristenUnie, GroenLinks en de PvdA, die in die aanwas van mensen ofwel handel, ofwel stemvee zien.

En onze kinderen en kleinkinderen mogen die uitvreterij betalen.

Daarom kan ik niet wachten op de #stemzeweg-verkiezingen van 20 maart.

Groet,

JanD

PS. Terwijl jij en ik natuurlijk donders goed weten hoe we de wereldwijde CO2-uitstoot het allerbeste kunnen beperken. Maar ja…


https://www.briefjevanjan.nl/aan-jesse-jetten/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

D66 wil graag dat uw kind aan de etc gaat, daarna vrijwillig uit het leven stapt, zodat ze dan haar organen kan doneren. Uiteraard hebben "witte" kinderen voorkeur boven kwetsbare islamitiche mensen met een kleurtje.
D66-jongeren delen gratis 'xtc’ uit in binnenstad Eindhoven

EINDHOVEN - Het legaliseren van xtc voorkomt dat er doden vallen in gevaarlijke, illegale drugslabs, maakt de kwaliteit controleerbaar en houdt de natuur vrij van afval.

Afbeelding

De Jonge Democraten vinden dat het roer om moet. En dus deelden leden van de Brabantse jongerenafdeling van D66 vrijdagmiddag in de Eindhovense binnenstad gratis pilletjes uit. Die smaakten niet eens zo verkeerd maar deden verder niks. ,,Helaas is het geen echte xtc, hoe graag we dat ook zouden willen", zegt voorzitter Steven Elders.

Betere kwaliteit
In een wereld waarin de pretpilletjes niet tot de verboden middelen behoren, zou dat wél kunnen. En dat is precies waar de JD naar toe wil. ,,We vinden het belangrijk dat er betere kwaliteit drugs komt", zegt Elders. Ook behoort het dumpen van afval dan tot het verleden, wordt criminelen de wind uit de zeilen genomen en gebeuren er geen ongelukken meer in illegale laboratoria, zoals maandag in het Belgische Eksel. Bij dat ongeval vonden drie mannen uit Eindhoven en Valkenswaard de dood.

De legalisatie van xtc is een van de thema's van het landelijk congres van de Jonge Democraten, dit weekend op Strijp-S in Eindhoven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Mahalingam »

Joost Bakker
‏ @Joostbakkerr

Fractieleider van D66 @RobJetten zegt in Goedemorgen Nederland uit te sluiten dat hij met @pvv of @fvdemocratie zal gaan samenwerken in een volgend kabinet - vanwege hun klimaatstandpunt. #WNL
11:34 pm - 4 Feb 2019
https://twitter.com/Joostbakkerr/status ... 1524388865
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door Ariel »

D66: ruim 5 miljard voor klimaat in provincies

De twaalf lijsttrekkers van D66 bij de provinciale verkiezingen van volgende maand willen in totaal ruim 5 miljard euro investeren in concrete maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. De plannen worden maandag aangeboden aan Ed Nijpels, de voorzitter van het klimaatberaad.

„De provincie gaat over bouwen, wegen en energie”, zegt Michiel Scheffer, D66-lijsttrekker in Gelderland. „Onderwerpen die alles met klimaat te maken hebben. Daarom zijn klimaatplannen ook in de provincie ontzettend nodig.”

D66 wil geld steken in bijvoorbeeld laadpalen voor elektrische fietsen en auto’s, fietssnelwegen, isolatie van huur- en koopwoningen, zonnepanelen op de daken van huizen, scholen en bedrijven. Ook moet er volgens de regeringspartij worden geïnvesteerd in opleidingen voor vakmensen op het gebied van duurzame technologie.

Op landelijk niveau wordt gewerkt aan de nadere uitwerking van het klimaatakkoord, een verzameling van honderden voorstellen om Nederland op termijn CO2-neutraal te maken. „Met deze plannen laat D66 ook regionaal zien wat er allemaal mogelijk is”, aldus Tweede Kamerlid Matthijs Sienot.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het wel en wee van D66

Bericht door King George »

Dat gaat ons weer een heleboel extra Provinciale Opcenten kosten als D'66 er deze luchtfietserij doorheen gaat drukken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie