Nederland.... kennisland ???

Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

het slot van een gesprek op de StaatsTV in "Buitenhof".
  • Arts: "er is gewoon nooit een verband aangetoond tussen vaccins en ziektes/allergieën." Kwakzalver: "Jawel, hoor."
    Presentator: "Nou, U bent het niet met elkaar eens, maar u heeft allebei uw standpunten uiteen kunnen zetten."."
Dit leidde tot het nodige commentaar in de media.
Het is waanzin dat een arts zich ten overstaan van een fantast moet verdedigen
Een redactionele keuze van het televisieprogramma Buitenhof pakte voor de makers nogal ongelukkig uit: ze gaven het podium aan de voorzitter van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken en moesten dat bezuren met boos commentaar op sociale media.

Het summum van de kritiek werd bereikt toen Hugo de Jonge, onze minister van Volksgezondheid en tevens vicepremier, op Twitter foeterde dat medische wetenschap niet ‘ook maar een mening’ is. En: ‘Alle kinderen verdienen bescherming.’

Hij heeft natuurlijk gelijk. Het is waanzin dat een arts zich ten overstaan van een fantast moet verdedigen. De antiprikkers worden gedreven door samenzweringsverhalen, onwetendheid of het niet kunnen accepteren van de onfortuinlijke realiteit.
https://www.ad.nl/binnenland/het-is-waa ... ~adb51860/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Zomervakantie -> bollen pellen.
Vakantiewerk zou leuk zijn als je het het hele jaar door had want een krantenwijkje is nou niet je-van-het. Gelukkig is er nu wiet knippen, het hele jaar door.

Hier moest ik aan denken toen ik las dat studenten/leerlingen scheikunde gevraagd zou zijn om druglabs in te richten en vakkundig te bedienen. Zijn er al studenten gesignaleerd die in grote patser-auto's naar school rijden?
Criminelen ronselen op grote schaal studenten scheikunde en chemie voor xtc-labs
Volgens Arend van Hout, burgemeester van Westervoort en voorzitter van de stuurgroep Samen Weerbaar, is er 'bijna geen directeur van een school te vinden die dat verschijnsel niet kent'. ,,We vinden de mate waarin dit gebeurt dermate ernstig dat we nu snel in actie gaan komen. Studenten Scheikunde worden benaderd om pilletjes te gaan maken, er zijn mensen die zogenaamd deelnemen aan dergelijke opleidingen om zo makkelijker mensen te kunnen ronselen. We moeten zien te voorkomen dat dat lukt.”
Net zoals de gemeente controleert dat ze niet samenwerkt met criminelen, zo moeten de scholen nu ook zeker te weten komen dat hun leerlingen niet met criminele bijbedoelingen op school zitten.
Werk aan de winkel dus. Geld uitgeven voor bewustwording.
Donderdag is met de provincie al overleg gevoerd over financiële middelen om een grote communicatiecampagne te starten. ,,Het gaat in Gelderland om 126.000 scholieren en studenten, we willen dit groots aanpakken.”

Versnelling

Idee is om lespakketten te maken waarmee studenten worden gewezen op de gevaren van het in zee gaan met criminelen. Ook is er een filmpje waarin studenten vertellen hoe ze benaderd zijn en in de criminele wereld gerold zijn. ,,Het probleem is: zit je er eenmaal in, dan kom je er moeilijk meer uit. Dus we willen nu echt een versnelling gaan maken.” Binnen een paar maanden moet de communicatiecampagne van start gaan.
En wie zien, behalve de burgemeester, het probleem ook? Dat wordt lastig.
Bestuurslid Anna Bleeck van de Nijmeegse scheikundestudievereniging Sigma zegt geen studenten te kennen die wel eens benaderd zijn. ,,Maar het gaat om iets dat illegaal is, dus daar praat je niet over.” De Nijmeegse Radbouduniversiteit zegt ook geen aanwijzingen te hebben dat studenten zijn benaderd door criminelen. ,,Maar we kunnen het ook niet uitsluiten", stelt een woordvoerder. Bij de Hogeschool Arnhem Nijmegen klinkt hetzelfde geluid.
https://www.gelderlander.nl/westervoort ... ~a60b237c/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Van Engelshoven: ’Mbo’ers moeten les krijgen over genderdiversiteit’

Mbo’ers moeten op school les krijgen over etnische, religieuze, seksuele en genderdiversiteit. Het kabinet gaat op voorspraak van D66-minister Van Engelshoven (Onderwijs) de wet aanpassen.

In de wet wordt vastgelegd dat deze zaken besproken dienen te worden tijdens burgerschapsonderwijs. Eigenlijk waren mbo-leraren al verplicht om tijdens deze lessen aandacht te besteden aan de acceptatie van ’diversiteit’, maar daaronder verstaan moest worden was volgens Van Engelshoven onduidelijk.

„Door de eisen die worden gesteld aan het burgerschapsonderwijs nu te verduidelijken moet voor iedereen helder worden dat het gaat om acceptatie van etnische, religieuze, seksuele en genderdiversiteit”, stelt de bewindsvrouw. Ze noemt dat ’een belangrijke stap’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

",,,het gaat om acceptatie van etnische, religieuze, seksuele en genderdiversiteit"

En inderdaad zijn er best wel veel (en steeds meer) lesuren nodig voor onderwijs in de genderdiversiteit.
Inmiddels zijn de LHBTQIA+ 'studies' al beland bij een aantal van 64 verschillende gendersoorten. (Of misschien al meer want dit was de stand van 3 maanden geleden.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De Tilburgse Uni (die van Diederik Stapel) is weer in het nieuws.
Weetje: een promotie levert 80.000 euro bonus op voor de universiteit.
Tilburg gaat proefschriften uit ‘promotiefabriek’ tegen het licht houden
Tilburg University laat de kwaliteit van 77 proefschriften controleren na alle ophef over de ‘promotiefabriek’ bij de faculteit geesteswetenschappen. De alarmbellen hadden eerder moeten rinkelen, vindt minister Van Engelshoven.

Het is aan radioprogramma Argos te danken dat de kwestie boven water kwam: de Tilburgse faculteit geesteswetenschappen liet bijzonder veel buitenpromovendi promoveren. Zo veel, dat er sprake leek van een promotiefabriek.

Tilburg University stelt nu een externe commissie in die zich gaat buigen over 77 promoties bij een en dezelfde hoogleraar sociale psychologie in zes jaar tijd. Dat schrijft minister Van Engelshoven over deze kwestie in haar brief aan de Tweede Kamer.

Voorbarig
De Tweede Kamer vroeg in september al om een onderzoek, maar toen vond de minister dat nog voorbarig. Ze wilde eerst in gesprek met de universiteit. Intussen is de minister van mening (“en dit wordt door het bestuur van Tilburg University onderschreven”) dat het hoge aantal promoties eerder aanleiding had moeten geven voor een nader onderzoek.

De universiteit kon vanmiddag nog geen nadere toelichting geven, maar de Tilburgse commissie gaat onder meer bezien of alle procedures gevolgd zijn en of de promotiecommissie niet telkens uit dezelfde personen bestond.

Bonus
Universiteiten krijgen een ‘bonus’ van zo’n 80.000 euro per promotie. Die bonus wordt lager naarmate er meer promoties zijn in Nederland. Universiteiten concurreren dus met elkaar om het geld: ze krijgen een groter deel van de koek naar mate ze meer promoties tellen dan andere universiteiten.

Zou dit elders ook kunnen voorkomen, vroeg de Tweede Kamer zich af. De parlementariërs wilden graag weten hoeveel buitenpromovendi er zijn. Het is niet voor het eerst dat die vraag gesteld wordt, maar universiteiten hebben de registratie niet op orde. Daarover kan de minister dus niets zeggen.

De Tilburgers hebben ervaring met het instellen van een commissie. Dat deed de universiteit ook toen de fraude van hoogleraar Diederik Stapel aan het licht kwam. Al zijn wetenschappelijke artikelen werden gecheckt, net als de proefschriften waar de frauderende hoogleraar bij betrokken was.
https://www.dub.uu.nl/nl/nieuws/tilburg ... cht-houden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Ach ja.... :scratch: Moet kunnen.
Schrap ‘het’ uit onze taal, dat is goed voor de integratie

Naema Tahir

Tegenwoordig corrigeert mijn zesjarige dochter mijn Nederlands. Ze verbetert vooral mijn lidwoorden.

Want die kloppen bij mij vaak niet. ‘Het’ boek wordt ‘de’ boek. ‘De’ kerstboom wordt dan ‘het’ kerstboom. ‘De’ oliebol wordt ‘het’ oliebol. Ach ach! Er is ook geen peil op te trekken. De vork, de lepel, maar het mes! Waar slaat dat op?

Het is het lot van ons allochtonen. Wij blijven maar fouten maken. Ik woon al 34 jaar in Nederland. Kennelijk niet genoeg om helemaal op te gaan, en ‘de’ Nederlander te worden. 34 jaar, niet genoeg! Misschien omdat ik niet 34 jaar aan een stuk door in Nederland heb gewoond. Ik ben tussendoor wel drie keer uit Nederland vertrokken. Ik denk dat dat mijn Nederlands de nek (of is het het nek?) heeft omgedraaid. Tel daarbij op dat Nederlands de vierde taal is die ik heb geleerd, na Punjabi, Engels en klassiek Arabisch.

Ik kende een Engelsman die zei dat de eerste 85 procent van het Nederlands makkelijk te leren is. Maar die laatste 15 procent. Beremoeilijk! Niet te doen! Bij mij is het de laatste 5 procent. Dat zegt mijn man en op dit punt geloof ik hem graag. Mijn integratierapportkaart geeft me met andere woorden een 95 procent. Dat is dan alleen voor taal. Voor het fietsen scoor ik een belabberde 40 procent. Ook dat moet je als klein kind hebben geleerd om het goed te kunnen. En die boot heb ik gemist.

Hoe frustrerend!
Voor het Nederlands geldt: leer je het niet als klein kind, dan is zelfs 34 jaar niet genoeg om het nog foutloos te leren. Dan blijf je je leven lang voortdurend fouten maken. Hoe frustrerend!

Als dan zelfs je zesjarige dochter je meermaals op een dag gaat corrigeren, dan voel je je echt mislukt. Dan wil je het echt onder de knie krijgen. Niet alleen voor jezelf, maar omdat ze anders ‘stereotypisch’ gaat denken over bruine mensen die steeds maar fouten blijven maken.

Maar wat te doen? Als ervaringsdeskundige weet ik: het gaat niet meer lukken om het ooit nog perfect onder de knie te krijgen. Nooit meer. En wees eens eerlijk: hoe vaak ontmoet u een allochtoon die perfect Nederlands spreekt? Met perfecte lidwoorden? Niet één, hè?

Groene boekje
Staat u er dan weleens bij stil hoeveel tijd dit allemaal kost? Weet u hoeveel uren ik per week met het groene boekje in de weer ben? En hoeveel uur in de week ik zwoeg op mijn teksten, die vervolgens toch nog gecorrigeerd moeten worden op dies en dats en dits en dezes? Dat is met deze tekst ook gebeurd… Wat een tijdverspilling! Wat een discriminatie! Wat een permanente achterstelling van ons allochtoontjes! Dat moet anders.

Daarom heb ik een voorstel. Schrap ‘het’ uit onze taal. Vervang ‘het’ door ‘de.’ En natuurlijk ook ‘dat’ door ‘die’. ‘Het’ is sowieso in de minderheid. Verreweg de meeste woorden hebben ‘de’ als lidwoord. Dus zo’n grote ingreep is ‘het’ niet.

Denk aan alle tijdswinst! Denk aan de vooruitgang die we in één klap boeken met de integratie!

We zijn allemaal gelijk. Laten we dus ook onze lidwoorden allemaal gelijk maken.

En dus zeg ik: weg met het!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door King George »

We moeten roze en blauwe geboortekaartjes afschaffen, want genderneutraal, maar het woord het moet uit de vocabulaire. Snapt u het nog?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

King George schreef:We moeten roze en blauwe geboortekaartjes afschaffen, want genderneutraal, maar het woord het moet uit de vocabulaire. Snapt u het nog?
We kunnen van het "ut" maken. Snapt u ut nog? Ut meisje. Ut boek.

icon_thumbup.gif Ook weer opgelost.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door King George »

Naema Tahir is de echtgenote van Andreas Kinneging, ex-VVD. Die is al een tijdje van het padje. Kennelijk is dat besmettelijk, want zijn vrouw begint nu ook te dazen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De leerlingen van VMBO Maastricht konden deze zomer geen diploma krijgen omdat er van alles mis bleek bij de schoolexamens, die de school zelf moet afnemen. Hierdoor hadden ze formeel geen recht om het eindexamen te maken. Op de rol van Postema als onderwijsbestuurder kwam in die periode veel kritiek. Hij weigerde echter op te stappen. In november vertrok hij onverwachts toch.
En dan nu over de troostprijs van Postema.
Drie maandsalarissen voor opgestapte bestuurder van blunderend VMBO Maastricht
De opgestapte bestuursvoorzitter André Postema van de scholenkoepel LVO, waar VMBO Maastricht onder valt, heeft bij zijn vertrek vorige maand drie maandsalarissen meegekregen. Dat zegt de woordvoerder van LVO. Gebaseerd op zijn jaarsalaris van bijna 178.999 euro in 2016 zou het dan gaan om een slordige 45.000 euro.
https://www.ad.nl/politiek/drie-maandsa ... ~a2f536e6/

"een slordige 45.000 euro" is nog altijd vier maal het jaarinkomen van een AOW-er.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Hoe doe je dit?

Afbeelding

je begint rechts en als je te kort komt leen je links. Je ziet de geheugensteun getallen: b.v. 577 - 183 zie je de vijf doorgestreept en een vier geworden . enz.

Maar hoe moet de jeugd dat leren te doen? Op een postmoderne manier bedacht door pedagogen waardoor ze nooit goed zullen kunnen rekenen.

Afbeelding

Aanvulling:
https://staff.science.uva.nl/j.vandecra ... nenNAW.pdf
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

Al langer bestaat bij mij het vermoeden dat economen niet kunnen rekenen.
Vraag een leerling niet om een breuk te vermenigvuldigen
Hoe staat het met de tafels van één tot en met tien? Die vraagt stelt Henk de Swaan Arons de leerlingen of studenten die bijles bij hem komen volgen. ‘Ik denk dat ik die wel weet’, is dan het antwoord. Maar als hij vervolgens vraagt hoeveel vier keer zeven is, blijft het dikwijls stil. „Ook bij studenten van de economische faculteit.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/21/vr ... n-a3651032
Hoe erg is het gesteld met de resultaten van ons onderwijssysteem?
Het niveau van het basis- en voortgezet onderwijs in met name rekenen en taal daalt de afgelopen twintig jaar, concludeerde de Inspectie van het Onderwijs afgelopen jaar. De ongelijkheid tussen scholen groeit in Nederland. Vooral de topprestaties worden minder.

Universiteiten en hogescholen klagen al jaren over het gedaalde niveau van studenten. Met bijspijkercursussen en verplichte toetsen in taal, rekenen en wiskunde proberen ze dat op peil te brengen, zodat studenten in staat zijn hun onderwijs te volgen. Op de havo en het vwo is dat onvoldoende gebeurd.
[...]
De slechte resultaten van een verplichte rekentoets die in 2013 werd ingevoerd om het rekenen in het middelbaar onderwijs te verbeteren, toont dat een enkele test niets verbetert. Omdat de rekenprestaties achteruitgingen, moesten middelbare scholieren de toets vanaf 2013 maken (de toets in de huidige vorm wordt afgeschaft). Maar leerlingen van de havo, het mbo en vmbo bleven er massaal voor zakken. Alleen leerlingen van het vwo slaagden. Daar kwam geen verbetering in, omdat niet was geregeld hoe het onderwijs moest worden verbeterd om leerlingen te laten slagen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/21/vr ... n-a3651032
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Pilgrim »

Nederlands HBO-diploma te koop in Qatar

13 februari 2019

Afbeelding

LEEUWARDEN – Hogeschool Leeuwarden heeft een vestiging in Qatar (foto) ’waar diploma’s gewoon te koop zijn’. In ons land worden deze diploma’s weer omgeruild voor een Nederlandse variant.

Volgens NRC Handelsblad doet de inspectie onderzoek naar het filiaal van NHL Stenden waar goede cijfers te koop zijn. „De vestiging in Doha worstelt met nepotisme, tentamen- en diplomafraude”, aldus de krant. Een oud-medewerker zou de school hebben aangegeven bij de inspectie. NHL was sinds 2014 op de hoogte maar zou niks hebben gedaan.

Fusieschool NHL Stenden valt met 24.000 studenten en 2.000 medewerkers net buiten de top-10 van grootste hogescholen in Nederland.

Papier meer waard
Volgens de oud werknemer die als klokkenluider fungeerde, heeft ’een diploma van Stenden in Qatar nog minder waarde dan het papier waarop het gedrukt is’. Er zou geen enkel toezicht of controle op de kwaliteit zijn en de ernst van de problemen is ’een publiek geheim in Leeuwarden’.

Bestuursvoorzitter Erica Schaper zegt tegen NRC dat er in Qatar ’goed onderwijs’ wordt geboden. Ook een oud-bestuurder zegt dat onafhankelijk onderzoek geen problemen aan het licht zou hebben gebracht.

De krant schrijft over een afscheidsmail van een Zwitserse docent bij Stenden Qatar. Daarin vertelt de man over studenten die niet eens weten hoe tekstverwerkingsprogramma Word werkt, over tentamens waarvoor cijfers op onverklaarbare wijze worden opgehoogd en over „meer dan twintig studenten” die geld en cadeaus hebben gegeven aan medewerkers, in ruil voor goede cijfers.

Ook deze man ontvlucht Stenden Qatar, maar veel andere werknemers doen dat niet. Zij zijn aan Doha gebonden, vanwege hun werkvisum en de hoge salarissen.

Het collegegeld van Stenden Qatar bedraagt omgerekend zo’n 15.000 euro per studiejaar. Sinds 2000 kregen achthonderd studenten uit veertig landen bij Stenden Qatar „een in Nederland geaccrediteerd” hogeschooldiploma, op het gebied van toerisme en international business.

bron
Stenden was hier al eerder in het nieuws.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
Het collegegeld van Stenden Qatar bedraagt omgerekend zo’n 15.000 euro per studiejaar. Sinds 2000 kregen achthonderd studenten uit veertig landen bij Stenden Qatar „een in Nederland geaccrediteerd” hogeschooldiploma, op het gebied van toerisme en international business.
Gelukkig kunnen de ex studenten weinig kwaad doen met zo'n gekocht toerisme en international business diploma.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

’Op basisschool ook leren over Atatürk

Scholieren moeten bij de geschiedenislessen voortaan niet alleen leren dat Willem van Oranje de stichter is van Nederland, maar ook dat Atatürk de grondlegger is van het huidige Turkije. „De kinderen moeten op de basisschool internationaler les krijgen; bijna 20 procent van de leerlingen komt niet uit Nederland. Het is onmisbaar de ontstaansgeschiedenis van het eigen land te weten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

’Onzin om over Atatürk te leren’. Docenten niet enthousiast over plan voor basisscholen

Het idee om leerlingen op de Nederlandse basisschool te leren dat Atatürk de grondlegger is van het huidige Turkije tijdens de geschiedenisles, valt niet overal even goed.
Spoiler! :
Volgens de vereniging van geschiedenisleraren moeten kinderen, die vaak een andere herkomst hebben, naast de Nederlandse voortaan ook de ontstaansgeschiedenis van het eigen land weten. Leerkracht Martin Bootsma: ,,Onzin. Die kinderen zijn gewoon Nederlanders.”

Bootsma is leerkracht en teamleider op de basisschool de Alan Turingschool in Amsterdam en voormalig leraar van het jaar. ,,Je eigen land is Nederland. Ik vind het een raar voorstel. De keuze voor Atatürk is bijzonder. Wij hebben hier op school een eigen curriculum gemaakt, meer gericht op de wereld. Maar daar zit de vader aller Turken niet bij; het is een raar idee. Waarop is die keuze gebaseerd? Er zitten hier meer Marokkanen in de klas.”

Volgens Bootsma past het leren over het ontstaan van de moderne staat Turkije mooi binnen staatsvorming. ,,Dit is helemaal geen basisschoolstof.”

Hubert Slings, voormalig secretaris van de commissie die in 2007 de nieuwe canon samenstelde van wat leerlingen moeten leren: ,,Ik kan me wel vinden in het idee dat kinderen internationaler geschiedenis gaan leren en zo komen tot internationale bestaansverheldering. Over de concrete uitwerking kun je vervolgens discussiëren. Hoort Atatürk daar inderdaad bij, en zo ja: is dat stof voor basis- of voor voortgezet onderwijs?”

Losse flodders
Volgens Hubert Slings is het de uitdaging om uit de onbegrensde hoeveelheid geschiedenis waaruit we kunnen kiezen, te komen tot verantwoorde leerstofkeuzes. „De suggesties die de vereniging van geschiedenis noemt - zoals Atatürk en de lengte van kerktorens - komen vooralsnog op mij over als losse flodders, maar misschien zit er een weloverwogen didactiek achter die ik niet doorgrond.”

Voorzitter Ton van der Schans heeft namens de vereniging van geschiedenisleraren een vernieuwde visie op geschiedenisonderwijs voorgelegd aan ontwikkelteams die bezig zijn met een nieuw curriculum. Daarin stelt hij onder andere dat kinderen internationaler les moeten krijgen. ,,Het is onmisbaar de ontstaansgeschiedenis van het eigen land te weten.”

’Bizar’
Onderwijswoordvoerder Beertema van de PVV in de Tweede Kamer vindt deze quote bizar. ,,Hun eigen land? Hij heeft het over de derde en vierde generatie! Het onderwijs heeft hiermee zelfs de integratie opgegeven.”

Historicus Suze Zijlstra, universitair docent te Leiden: ,,Ik denk dat er wel behoefte is bij kinderen om buiten de Nederlandse grenzen te kijken als het om geschiedenis gaat. Ik hoor regelmatig dat ze de stof over de koloniën te beperkt vonden. Er komen nu eenmaal mensen met verschillende nationaliteiten in ons land en de Nederlandse geschiedenis staat niet op zichzelf.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door King George »

Lessen over Atatürk? Iets geeft mij in dat het volgende dan juist weer niet in het straatje van de linkse indoctrinatie valt en dus ook niet de revue zal passeren.

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door King George »

En de genocide op de Armeniërs ook niet.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Studenten van "kleur" willen wel goedkoop in Nederland studeren, maar of ze het naar hun zin hebben hier??????
De RUG viert binnenkort haar 405e verjaardag met een feestje over diversiteit en inclusiviteit. Maar hoe divers en inclusief is de universiteit nu echt? Voor sommige minderheden is eenzaamheid, uitsluiting en zelfs discriminatie ingebakken in hun leven aan de universiteit. Vijf studenten en medewerkers vertellen hun verhaal.
Edu Brooke

‘Er zijn hier gewoon niet veel gekleurde mensen’

‘Groningen is gewoon heel, héél erg wit. Het was een van de eerste dingen die me hier opvielen. Als ik op straat een andere zwarte man zie, dan kijk ik twee keer om. Ik ben trots op het feit dat ik zwart ben, maar het kan ook moeilijk zijn. Er zijn hier gewoon niet veel andere gekleurde mensen.

Tijdens mijn colleges ben ik altijd de enige zwarte man. Daardoor voel ik me uniek. Zodra ik ook maar een zwarte medestudent zie, glimlach ik. Het is gemakkelijk om een connectie te maken en ik kan hun gezichten altijd onthouden.

Voor mij is de grootste teleurstelling op de RUG het gebrek aan zwarte hoogleraren. Ik zou in de collegezalen graag meer etnische vertegenwoordiging zien. Het zou extra een motivatie zijn voor mij.

Overigens is dit niet mijn eerste interview over zwart zijn. De RUG nodigde me uit om iets soortgelijks te doen. Ik ging erheen, denkend dat ik een kans had om serieus mijn zorgen te uit te spreken, maar het bleek gewoon een fotomomentje voor hun ‘inclusiviteitsevenement’. In principe hebben ze me gebruikt om te zeggen: Hé, we zeiden toch dat we ook zwarte studenten hebben!’
Saikat Chatterjee – Howrah, India

‘Wat betekent het om Indiaas of Nederlands te zijn? Ik ben een wereldburger’

‘Ik hou van Nederland; het is hier makkelijk wonen. Sinds ik vijf jaar geleden uit India verhuisde, voel ik me in Groningen meer thuis dan ergens anders. Ik ben deels verwesterd. Ik doe dingen anders nu: ik speel wekelijks in een band en ik drink fucking bier.

Ik besefte pas hoezeer mijn identiteit was veranderd, toen ik terugging naar India in 2016. Op straat keken mensen naar me alsof ik een alien was: ik droeg een pak, was gladgeschoren. Ik klonk zelfs anders. In een land met meer dan een miljard inwoners voelde ik me “anders”, ik was fucking geschokt. Ik ben niet meer terug geweest.

Maar, het wonen in Groningen maakt ook dat ik mijn “Indiaasheid” meer waardeer. Ik zie er anders uit dan de meeste mensen hier en gedraag me ook anders. Door de jaren heen waren er veel momenten dat ik discriminatie meende op te merken, waardoor ik me in het begin geïsoleerd voelde. Maar het is aan mij om ervoor te zorgen dat die klootzakken beseffen dat het niet normaal is. Niemand anders kan ervoor zorgen dat je je thuis voelt, dat moet je zelf doen.

Ik herinner me nog de eerste keren dat ik optrad in The Crown en mensen me uitlachten. De eigenaar van de bar moest uitleggen dat ik geen dakloze was, maar een PhD-student. Ik probeer deze reacties te zien als subjectieve vooroordelen en niet als racisme.

De universiteit praat niet veel over etnische diversiteit. Ik denk ook niet dat ze bij het aannemen van mensen actief sturen op etnische of genderdiversiteit. Ik ben ervan overtuigd dat ze meer kunnen doen. Als we niet over deze dingen praten, krijgt subtiel of onbewust racisme de kans te groeien.’
Kosovare Duraku – Zwitserland

‘Discriminatie is normaal geworden voor me’

‘Ik ben geboren in Zwitserland, met Albanese ouders uit Kosovo, maar ik woon al 22 jaar in Nederland. Mijn ouders kwamen hier toen ze statenloos waren; de Nederlandse nationaliteit was de eerste die we ooit hadden.

Ik heb een groot deel van mijn leven geworsteld met mijn identiteit. Ik dacht altijd dat ik moest kiezen tussen Nederlands, Albanees en Zwitsers. Nu heb ik besloten dat niemand het recht heeft om mijn identiteit te bepalen. Dat mag ik alleen zelf.

Ik zie er niet uit als een typisch wit, Nederlands meisje. Als ik in Nederland ben, zie ik mezelf niet als wit, omdat het me heel duidelijk wordt gemaakt dat ik dat niet ben. Nederlanders hebben van alles over me geroepen, totdat ik me omdraaide en ze op hun plek zette. Nederlandse klasgenoten negeerden me, alleen omdat ik er anders uitzag. Deze kleine dingen dragen bij aan een groter gevoel van buitengesloten worden.

Nederlanders rollen met hun ogen en zeggen dat het allemaal wel meevalt – als het op racisme aankomt, denken ze direct alleen aan de extremen. Ze zien de subtiele vormen die bijdragen aan systematisch racisme niet.

Het is heel frustrerend. Ik denk dat dit deel uitmaakt van een groter probleem. Als je hier racisme probeert te bespreken, wordt het meteen ter zijde geschoven. Tijdens de Zwarte Pietprotesten kreeg ik te horen dat ik terug moest naar mijn eigen land. Ik werd bedreigd door mensen die zeiden dat ze me wilden verkrachten, me wilden vermoorden – hier, in deze stad! Als ik kan, verlaat ik Nederland. Ik wil niet dat mijn kinderen hetzelfde moeten meemaken.

Ik heb zelfs nooit overwogen om mijn ervaringen met de RUG te bespreken. Dat laat zien hoe groot het probleem eigenlijk is. Ik denk dat andere universiteiten een hoop met diversiteit doen, zelfs op kleine manieren. Ik moet hier de eerste zwarte professor nog zien. Het is belachelijk.’
Elise N.M.T – Duitsland

‘Ik word boos, maar ik weet dat het niet gaat helpen’

‘Ja, mensen komen naar me toe en vragen voortdurend of ze mijn haar mogen aanraken! Misschien is het de kleur, of de stijl. Oude, witte vrouwen zijn het ergst.

Ik word altijd als zwart bestempeld. Het zal wel komen omdat dat het meest opvalt aan mij. Maar ik ben opgegroeid tussen witte mensen, dus cultureel gezien voel ik me meer wit. Dat is erg dubbel voor me. Door mijn etniciteit voel ik me anders.

Ik woonde vroeger in Engeland, daar was ik veel vrijer. De acceptatie van andere minderheden was er diepgeworteld, oprechter dan hier. Als het niet hoeft, probeer ik met mijn vrienden – die voornamelijk wit zijn – niet over ras of etniciteit te praten. Ze willen open lijken, maar voelen zich ongemakkelijk.

In mijn college van zo’n duizend studenten, heb ik slechts drie andere zwarte studenten gezien. Ik heb niet het gevoel dat de universiteit etnische diversiteit stimuleert. Ik probeerde een gemeenschap met mijn zwarte medestudenten op te zetten, maar er zijn uitdagingen. Ik denk dat we het allemaal in ons achterhoofd hadden toen we elkaar ontmoetten: we beseffen dat we anders zijn hier.

Ik merkte dat mijn ras en etniciteit vooral een groot probleem vormden toen ik op zoek ging naar een kamer. Ik weet dat er weinig plek is, vooral voor internationale studenten. Maar door de vreemde vragen die potentiële huisgenoten me stelden, kreeg ik het gevoel dat ze allemaal vooroordelen over me hadden: dat ik de luidruchtige Afrikaanse huisgenoot was die niemand wilde.

Zelfs als ik de hele dag op pad ben, zie ik maar een of twee gekleurde mensen. Hier, in zo’n witte stad, lig ik altijd onder een vergrootglas. Ik voel een hoop druk. Ik moet me altijd “gedragen”, omdat ik de zwarte gemeenschap niet in een kwaad daglicht wil stellen. Eenzaam is het beste woord om dit te beschrijven.’
Dr. Abdul Erumban – Kerala, India

‘Soms voelt het alsof ik hier niet hoor te zijn. Ik ben er vrij zeker van dat ik me hier nooit volledig geïntegreerd ga voelen.’

‘Ik wist niet veel over Nederland, maar mijn dorp had een fanclub voor het nationale voetbalelftal, het “Oranje Legioen”. Als schilder was het Van Gogh Museum een belangrijke reden om hier naartoe te komen.

In het buitenland studeren was een droom voor me. Ik kwam hier zestien jaar geleden voor het eerst als PhD-student en werkte me op naar assistent professor. Ik was de enige Indiase in mijn klas. Er waren tien andere Indiase studenten toen ik in 2003 op de universiteit aankwam. Omdat we met zo weinig waren, kenden we elkaar bij naam.

Ik identificeer me als Keraliet (afkomstig uit de Indiase deelstaat Kerala, red.) en ben daar trots op, maar ik hecht niet veel belang aan mijn etnische achtergrond. Er zijn duidelijke culturele verschillen met Nederland. Het belangrijkste voor mij is de werkcultuur. Ik voel me in Groningen meer gerespecteerd als collega dan in India.

Mijn faculteit is internationaler geworden, maar ik geloof daarentegen niet dat hij ook diverser is – en er is een verschil. Alternatieve perspectieven zijn belangrijk, omdat onze studentenpopulatie steeds diverser wordt. In vergelijking met andere landen, denk ik dat we [de RUG] nog een lange weg te gaan hebben. We hebben een verantwoordelijkheid om diverser te zijn.

Ik zal nooit vergeten dat ik in 2006 in de Korreweg woonde. Er werd me gezegd dat ik de eerste buitenlander in de hele straat was. Voor lange tijd praatte niemand met me. Mensen keken mijn familie raar aan. Ik ben er vrij zeker van dat mijn uiterlijk die terughoudendheid veroorzaakte.

Mijn buurvrouw sprak me uiteindelijk een keer aan in de bus en vroeg me wat ik hier deed. Toen ik uitlegde dat ik een PhD-student was, ontspande ze een beetje. Later vertelde ze me dat mensen zich aanvankelijk zorgen hadden gemaakt, toen we naar hun straat verhuisden. Maar na dit gesprek, accepteerden al onze buren ons meer.

Het voelt alsof ik hier beperkt ben. Wanneer ik iets doe, moet ik altijd twee keer nadenken. Ik twijfel over veel van de dingen die ik hier doe. Zelfs na zestien jaar, krijg ik soms het gevoel dat ik hier niet thuishoor.’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door mercator »

Dat ze dan in hun thuislanden wat gaan studeren, en dan liefst iets nuttigs en geen pseudo wetenschap zoals psychologie of sociologie.
Aan de Belgische universiteiten zie je het heel duidelijk. Volop zwarte studenten uit ons vroeger kroonjuweel Belgisch Congo. Maar dan wel bij die zgz. "menswetenschappen" , bij de faculteiten wetenschap of technologie zijn ze 100 % afwezig. En dan maar klagen dat ze ondanks hun diploma geen job vinden. Racisme ! Maar wie zit er nu te wachten op een blanke of een zwarte die alles afweet van bijv. Franse literatuur uit de jaren 1920 ? Hier nauwelijks iemand en in Congo al helemaal niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Uit Amerika overgewaaid. Altijd lastig een andere mening. Stel dat je een ander geluid hoort in je linkse elitaire bubbel. Stel dat het je horizon verbreed.
Filosofen universiteit Groningen boos over komst Paul Cliteur (FvD)

Studenten en docenten van de afdeling filosofie van de Rijksuniversiteit Groningen komen in opstand vanwege de komst van Paul Cliteur, die verbonden is aan Forum voor Democratie. De hoogleraar is gevraagd te komen spreken tijdens de Nacht van de Filosofie, meldt de universiteitskrant.

De decaan wijsbegeerte heeft in een mail aan de faculteit aangegeven in gesprek te willen over de zorgen die leven. Hij belooft om het uitnodigingen van gastsprekers voortaan ’transparanter en beter bespreekbaar te maken’, aldus de UKrant.

Ook Martin Lenz, hoofd van de vakgroep geschiedenis van de filosofie, maakt bezwaar tegen de komst van ’propagandist’ Cliteur. „Mensen als Cliteur… Ze beweren op heel redelijke wijze, heel belachelijke dingen. Moeten we zulke sprekers een podium geven?”, schrijft Lenz in een beklag van meer dan duizend woorden.

Cliteur is voorzitter van het wetenschappelijk bureau van Forum voor Democratie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Ariel »

Paul Cliteur bezorgd over ’diversiteit’ Groningen na ophef om komst

Cliteur reageert in een open brief verbolgen op de ophef die is ontstaan vanwege zijn komst. „Waar is de veel geroemde ’diversiteit’ aan uw universiteit?”

De Universiteit Groningen liet woensdagmorgen in een reactie weten dat Cliteur ondanks de protesten ’gewoon welkom’ is.

Ook Cliteur zelf heeft inmiddels van zich laten horen. Hij schrijft in een open brief aan de universiteit zorgen te hebben „over de kwaliteit van het onderwijzend personeel aan uw filosofiefaculteit, over de academische attitude van uw decaan en over de diversiteit aan opvattingen (of liever gezegd het gebrek daaraan)”, zo is te lezen op weblog The Post Online.

„Ik geloof helemaal niet dat Groningse filosofen allemaal te hoop lopen tegen mij. Die Nacht van de Filosofie is uitverkocht. Ik heb verschillende keren aan uw mooie universiteit mogen optreden en kom graag in de prachtige stad Groningen”, besluit de hoogleraar zijn brief.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Mahalingam »

De Melanchthon havo te Schiebroek heeft het vak "Culturele en Kunstzinnige vorming".
Vanwege de multikul en de levendige fantasie van de leerlingen kan je dan verwachten dat ze buiten de geijkte paden lopen. En dat geeft
Politiemacht rijdt leerlingen klem bij schoolopdracht: scholier (16) met nep-vuurwapen gearresteerd

Een 16-jarige havo-leerling van het Melanchthon Schiebroek is vanochtend aangehouden omdat hij een nepvuurwapen bij zich had. Volgens de politie was het wapen ‘niet van echt te onderscheiden’. De jongen was met vier mede-leerlingen op pad om een video te maken voor een schoolopdracht. Een voorbijganger alarmeerde de politie over het nepvuurwapen.
le misverstanden.
https://www.ad.nl/rotterdam/politiemach ... ~a0899861/
Details:
De opdracht voor het vak Culturele en Kunstzinnige vorming was een filmpje te maken over het thema ‘onmogelijke liefde’. De leerlingen zaten in een auto en één hield een voorwerp uit het raam. Een voorbijganger zag het nepvuurwapen en alarmeerde direct de politie die vervolgens uitrukte en de auto klem reed bij een speelpleintje nabij de school aan de Van Bijnkershoekweg. De vijf leerlingen werden tegen een muur gezet en gefouilleerd. De leerling van wie het nepvuurwapen was, moest mee naar het bureau.
En zijn ze schuldbewust? Nee ze zijn onschuldig. Helaas wisten ze het neppistool niet te verbergen.
Volgens Van den Eijkel stelden de vier leerlingen dat ‘een oranje voorwerp’ uit het autoraam werd gehouden dat ‘verre van een wapen was’. Maar de politie dacht daar anders over. ,,Een leerling had een wapen bij zich dat niet van echt te onderscheiden was. Wij zijn blij dat er mensen zijn die het melden wanneer ze nepwapens tegenkomen’’, aldus een woordvoerder.
Voortaan toch maar vergunning aanvragen voor het filmen van scenes op de openbare weg met nepwapens.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland.... kennisland ???

Bericht door Pilgrim »

Je gelooft het misschien niet, maar ik heb zoiets zelf ook een keer gedaan. Ik maakte een fotoreeks van iemand die zogenaamd neergeschoten werd. Was ook een studieopdracht. Er kwam gelukkig geen politie.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie