De elite

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Pilgrim

De elite

Berichtdoor Pilgrim » Zo Jan 27, 2019 11:29 pm

Tijd voor weer en nieuwe speciale topic... :finger:

“ELITE”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

silkyboxershortXL

Re: De elite

Berichtdoor silkyboxershortXL » Ma Jan 28, 2019 9:07 am

Louis Vuitton gilets jauneAfbeelding
In bepaalde zin maken deze twee wel deel uit van de elite. Maar de 'betere kringen' dat zijn wij hier op FFI.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA

Pilgrim

Re: De elite

Berichtdoor Pilgrim » Vr Apr 19, 2019 12:20 am

Geestelijke inteelt

Geplaatst op 18 april 2019

Afbeelding

Heb ik een hekel aan bepaalde mensen, mannen of vrouwen omdat zij onze levens kapot maken door met hun domheid de maatschappij te overspoelen? Iemand dus als Aaf Brandt Corstius? Jazeker! Ik heb een hekel aan onbegrensde domheid. En ook heb ik een hekel aan arrogante dweilen die vinden dat zij gezien afstamming meer rechten dan anderen hebben.

En daar staat onze samenleving vandaag behoorlijk bol van. De een is dochter van, de ander zoon en dus daarom zijn zij wat en wie zij zijn, daar hebben zij als leden van ‘onze’ elite, zeg maar ‘onze’ intelligentsia, gezien geboorte, niet door bewezen daden en of bijzonder intelligent gedrag, gewoonweg recht op.

Ik kan, aangenomen dat ik al de kans zou krijgen, de huiskamers binnenstormen met ‘Bozeman in de politiek’, wat een godsgeschenk zal zijn voor veel recensenten die zich eens heerlijk op mij kunnen afreageren. Want ik heet niet Bozeman Chabot, Bozeman de Mol, Bozeman Barend, niet eens Bozeman van der Linden of Bozeman van Nieuwkerk, maar enkel Bozeman Bonenstaak, en dus een makkelijk slachtoffer voor ieder om eens lekker op los te gaan.

Over de hele linie zie je vandaag kinderen van bekende mensen de maatschappij binnen komen wandelen op een manier dat zij het hoogst normaal vinden dat zij onmiddellijk, of anders toch redelijk snel, de beste banen et cetera krijgen. De vraag of zij geschikt zijn voor die banen doet er doodeenvoudig niet toe. In het particuliere bedrijfsleven zal het niet geschikt zijn in vele gevallen leiden tot het faillissement van het bedrijf en daarmee is de kous af. Maar in de elite, de politiek en media, binnen de intelligentsia ligt dat ietsjes anders.

Wat voor minkukel je ook bent, een bekende pa of ma in die media leidt bijna automatisch voor de minkukel tot een leuke plek in met name die media. Wat en hoeveel fiasco’s je al op je naam hebt, doet er niet toe. Net als bij de ambtenarij; hoe grotere nitwit iemand is, des te sneller deze persoon carrière maakt. De nitwit wordt constant weggepromoveerd, omdat ontslaan vaak niet kan. Dit soort gedrag leidt tot degradatie van een instituut en ook tot op termijn degradatie van de samenleving.

Als voorbeeld neem ik George W. Bush, de man die erom bekend stond dat hij – voor zover ik het uit mijn hoofd nog goed weet – ieder bedrijf waar hij de leiding van kreeg failliet wist te maken, ook de VS. Dat hierdoor een nitwit als Obama zo makkelijk de kans kreeg om president te worden, is niet zo vreemd; alles en iedereen was beter in vergelijking met de idioot die daar acht jaar had gezeten. De kreet ‘we need change’ kwam op het juiste moment, maar helaas niet van de juiste persoon.

Maar wat heeft iemand als bijvoorbeeld Aaf Brandt Corstius te maken met George W. Bush. Aaf en George W. zijn qua achtergrond vergelijkbaar. Zij zijn kinderen van bekende ouders ofwel leden van een dynastie en terecht of niet opgegroeid met de wetenschap dat zij er wel komen, omdat zij kinderen van bekende personen ofwel leden uit een dynastie zijn. Niet omdat zij per definitie kwaliteiten hebben, dat laatste is voor hen geen must, het is enkel een leuke bijkomstigheid.

De top van onze maatschappij zit op deze manier vol met mensen die zich eigenlijk nooit of ternauwernood hebben hoeven te bewijzen om die top te bereiken en de gevolgen daarvan zijn zichtbaar in dom en vaak decadent gedrag en onwil om de realiteit onder ogen te zien. Dat laatste is ook heel normaal en logisch. De realiteit onder ogen zien door personen die een plek hebben gekregen in de maatschappij zonder daar ooit echt iets voor te hebben hoeven doen, betekent ook het onder ogen moeten zien dat zij wellicht niet voor die plek geschikt zijn. Wie wil dat toegeven?

Met andere woorden, zoals ik al stelde, er vindt op grote schaal binnen ‘onze’ elite degradatie via een soort geestelijke inteelt plaats die leidt tot weinig of geen inzicht bij en door ‘onze’ elite. Dit op haar beurt leidt tot het op een heel makkelijke manier overdragen van onze maatschappij in handen van vreemden, omdat deze ‘elite’ zelf de maatschappij ook op een makkelijke manier aangereikt heeft gekregen, en daardoor vrijwel of geen enkele notie heeft van wat iets betekent of wat deze elite in onnozelheid zit aan te richten.

Simpel gezegd, dit soort leden van die elite hebben nooit ergens voor hoeven werken, nooit met hun poten in de modder gestaan en dus daardoor geen flauw idee wat iets aan waarde heeft. Natuurlijk zullen ze massaal stellen dat zij wel degelijk iets hebben moeten doen om hun plekje te bereiken. Dat bestrijd ik niet,maar anderen hebben datzelfde moeten doen zonder de wetenschap dat, ook al mochten zij aan één stuk door blunderen op weg naar die plek, die plek hoe dan ook hun plek was! Enkel vanwege die familienaam!

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2019/04/18 ... e-inteelt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Samenleving & Integratie”