Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Pilgrim »

Gemeente Den Haag ziet geen bezwaren tegen ‘Kalifaatconferentie’ omstreden Hizb ut-Tahrir

Bas Paternotte, 02-05-2018

Afbeelding

‘Bijeenkomst valt onder vrijheid van vergadering’

De fundamentalistische moslimorganisatie Hizb ut-Tahrir mag op zondag zes mei een conferentie in Den Haag organiseren. De bijeenkomst, die in teken staat van de politieke islam en hoe er een islamitische staat kan worden opgericht in moslimlanden, valt onder ‘de vrijheid van vergadering’. Dat laat de gemeente woensdag weten aan ThePostOnline. De Haagse PVV wil juist dat de gemeente de bijeenkomst verbiedt.

Woordvoerder Nicolette Stoel laat namens het college van burgemeester en wethouders aan TPO weten:

“De bewuste organisatie is in Nederland niet verboden. De bijeenkomst die is georganiseerd valt onder de vrijheid van vergadering. Dat is een grondrecht. Net als bij alle andere bijeenkomsten die in het land worden gehouden mogen ook hier geen strafbare uitlatingen worden gedaan.”

Of de buitenlandse sprekers een visum nodig hebben laat de gemeente in het midden, dat is aan de Rijksoverheid: “De toets of sprekers een visum nodig hebben en of een visum kan worden afgegeven ligt bij het Rijk.”

De AIVD oordeelde in het verleden dat de club antiwesterse, antisemitische en anti-integratieve elementen bevat en een staatsinrichting nastreeft die onverenigbaar is met de democratie. De organisatie is in veel Arabische landen verboden, niet in Nederland. Het CDA pleitte eerder tevergeefs voor een verbod.

Lees ook: Richard de Mos: Wij zijn en blijven voor een stadsbreed gebiedsverbod voor haatpredikers

http://politiek.tpo.nl/2018/05/02/gemee ... ut-tahrir/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Kickboxers. wat is daar toch mee? Hier over de beroering waarbij vijf (5) kickboxers bij betrokken waren. Dat klinkt vreselijk allahtoon. Inmiddels zijn er twee Hagenaars aangehouden.
Getuige schietpartij: 'Ik hoorde ze roepen: trek hem die auto in!'
Een 35-jarige getuige heeft niet goed kunnen slapen van de consternatie. Hij liep rond half 10 van zijn huis in de Van Bylandtstraat naar zijn oom, die aan het Kepplerplein woont. Hij kwam langs een groepje jongemannen (‘volgens mij waren het er vijf, van een jaar of twintig’). Niets wees erop dat hij zich zorgen zou moeten maken. ,,Ze staan daar wel vaker te praten als ze terugkomen van de boksschool’’, legt de buurtbewoner uit. Maar dat bleek dit keer anders te zijn.
En dan gebeurt er dit:
Het groepje stond bij twee geparkeerde auto’s aan de kant van wijkpark De Verademing, vlakbij boksschool De Haagse Directe. ,,Ik was net voorbij hen gelopen toen ik ineens drie schoten hoorde’’, verklaart de buurtbewoner vanochtend, nog zichtbaar aan het natrillen op zijn benen. Zijn eerste reactie was om direct zijn capuchon strakker om zijn gezicht te trekken. ,,Ik keek naar achteren en hoorde ze roepen: ‘Trek hem die auto in, trek hem die auto in’! Ik zag toen dat er een man een auto in gesleurd werd. Daarna was het snel voorbij. De ene auto scheurde de Newtonstraat in richting de Beeklaan, de andere auto racete de andere kant op. Het leek in mijn beleving binnen een minuut te zijn gebeurd.’’
https://www.ad.nl/den-haag/getuige-schi ... ~a52bec03/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Shishalounges zijn oorden van zonde en verderf. En dat gaat niet ongemerkt aan de buurtbewoners voorbij.
Omwonenden worden gek van Haagse shishalounge

Den Haag - Omwonenden van de Soestdijksekade zijn ten einde raad door de overlast van de naastgelegen shishalounge Carte Blanche op de hoek Loosduinsekade/Soestdijksekade in Den Haag.

De PVV stelt samen met de ChristenUnie/SGP vragen aan het gemeentebestuur naar aanleiding van veel klachten. „Ik ben deze week uit mijn huis gevlucht, omdat ik me niet meer veilig voel en ga ook niet meer terug”, zegt een omwonende, die niet met zijn naam in de krant wil.

„Ernstige geluidsoverlast, intimidatie, vernieling en bedreiging”, somt de buurtbewoner de problemen op. „De overlast is in september vorig jaar opgelaaid. In de achterste ruimte wordt tot ver na de officiële sluitingstijd hard gepraat en gejoeld, ook over zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.”

Politie doet niets
Geen nacht kan er doorgeslapen worden. Meerdere omwonenden doen hun beklag bij de politie en de gemeente Den Haag, maar niets helpt, zeggen ze. „Wij worden als bewoners van het kastje naar de muur gestuurd en moeten ons verhaal telkens van begin af aan vertellen tegen de politie. Er wordt helemaal niets met onze klachten gedaan.”

Praten met de eigenaar is ’niet uitnodigend’ omdat iemand van de shishalounge al eerder verhaal kwam halen na klachten. De eigenaar wil ook geen reactie geven aan deze krant.

„In november 2017 werd Carte Blanche voor drie maanden gesloten na een handhavingsactie waarbij drugs werden aangetroffen, maar ging daarna weer open als shishalounge”, meldt de omwonende. De overlast begon van voren af aan.

Inbraak
Na een incident deze week is de maat vol. Meerdere mannen vluchtten via de tuinen aan de achterkant weg toen de politie aanklopte voor een handhavingsactie. Tijdens deze vlucht werd getracht het pand van een van de omwonenden te betreden. „Nu is het genoeg geweest. Die toko moet dicht. Ik ga aangifte doen van poging tot inbraak”, aldus de bewoner.

De PVV en ChristenUnie/SGP scharen zich achter de Hagenaars. „Ik wil keiharde handhaving op wat daar gebeurt”, zegt PVV-raadslid Willie Dille. „Elders in de stad hoeft er maar een bloembak te ver van de winkel af te staan en er staat al een dikke boete tegenover. Deze bron van de overlast moet worden weggehaald.”

De partijen sturen aan op sluiting en willen dat er een integrale aanpak komt voor shishalounges. De politie meldt dat de zaak bij de gemeente ligt vanwege de raadsvragen die zijn gesteld. „Maar er wordt absoluut aandacht besteed aan de klachten.” De gemeente wil nog niet reageren. „Wij wachten eerst de vragen af. Dat is de gebruikelijke weg”, aldus de woordvoerder.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2014891 ... ishalounge
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Weer problemen bij een shishalounge.
Drie gewonden bij vechtpartij Hoefkade

Den Haag - Woensdagavond zijn er bij een vechtpartij op de Hoefkade zeker drie gewonden gevallen.

Om elf uur 's-avonds werden diverse ambulances en het MMT naar de Hoefkade gestuurd nadat een gewond persoon zich had gemeld aan het politiebureau aan de Hoefkade. Er bleek in (de omgeving van) shishalounge Miramar een vechtpartij te hebben plaatsgevonden. Getuigen spreken over een mogelijk steekincident.

Ter plaatse werden door hulpdiensten nog twee slachtoffers aangetroffen. Drie slachtoffers zijn met spoed naar diverse ziekenhuizen in de regio vervoerd. In enkele ambulances zijn agenten ter begeleiding meegereden. De inzet van het MMT is geannuleerd.

Volgens de woordvoerder van de politie zijn er vooralsnog geen aanhoudingen verricht. Op dit moment onderzoekt de recherche de zaak. Nabij de shishalounge heeft de politie een PD afgezet op de stoep.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

: nono3: Foei meneer de agent. Wilt u aub voortaan de allochtone jeugd met meer respect behandelen, en ze met meneer aanspreken?
Onderzoek naar agent om 'grove bejegening'

De politie Den Haag doet onderzoek naar het optreden van een agent van team Hoefkade in de Schilderswijk, omdat hij onlangs een groepje jongeren ,,op een grove manier'' te woord heeft gestaan. Zijn teamchef zegt zich in een verklaring te distantiëren van het gedrag van de agent. ,,Een dergelijke manier van bejegening is absoluut niet wat wij voor ogen hebben. Het past ook niet in de weg die wij de afgelopen jaren, samen met onze wijkbewoners, zijn ingeslagen om meer met elkaar in verbinding te staan.''

Hij laat zich uit op een manier die niet gewenst wordt geacht, aldus een woordvoerster van politie. Op Instagram waren dinsdag beelden te zien van zijn benadering. De jongeren hebben het gefilmd. Wanneer het voorval was, kon de woordvoerster niet zeggen. Wel dat het ,,recent'' is gebeurd.

Wat de aanleiding is geweest voor de agent, die werkt in het centrum van Den Haag, om de jongeren zo te woord te staan is niet duidelijk.

De man werkt tot nader order niet meer op straat. ,,Afhankelijk van de uitkomsten van het interne onderzoek zullen eventueel verdere maatregelen getroffen worden'', stelt de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Afbeelding
We mogen weten hoe grof de politieman de jongens te woord gestaan heeft. Viel erg mee. Hij gebruikte niet eens het Kwoord, en hij heeft ze ook niet verteld dat hun moeder een K hoer is die hij gaat neuken.
Agent scheldt jongeren de huid vol: 'met je stumperige rotkop'

De politie is een intern onderzoek begonnen naar een agent in de Haagse Schilderswijk die fel van leer trok tegen een groepje jongeren. Het voorval werd gefilmd en circuleert sinds gisteren op sociale media.

De agent zou de jongeren hebben aangesproken omdat ze met zijn drieën op een scooter zaten. Vervolgens roept hij ze bij zich en ontstaat er onenigheid. "Waarom duwt u mij?", vraagt een van de jongens. Waarop hij reageert met: "omdat jullie mij zitten uit te lachen daar, met je stumperige rotkop, daarom."

De agent vervolgt: "Ik ben helemaal klaar met jullie, dat soort types. Weet je wat het mooiste was geweest? Als je op je bek was gegaan en een dwarslaesie had gehad en dat je vanaf je zestiende, want ouder schat ik je niet, lekker in een rolstoeltje mag je hele leven. Dat is het enige wat ik je gun."

Als een van de jongens reageert, zegt hij: "Je mag lekker je muil houden tegen me. Ga lekker tegen de muur aan staan."

Leiding distantieert zich
De politie onderzoekt de kwestie nog en wil niet zeggen of de jongeren inderdaad staande werden gehouden omdat ze met meerdere personen op een brommer zaten. Teamchef Van Marle distantieert zich volledig van het gedrag van zijn medewerker. "Een dergelijke manier van bejegening is absoluut niet wat wij als politie voor ogen hebben."

De politieagent mag tijdens het onderzoek geen werk meer op straat doen. "Wanneer de jongeren op het filmpje behoefte hebben aan een gesprek zijn ze vanzelfsprekend van harte welkom bij ons op het bureau", zegt Van Marle.

De politie kan in de Schilderswijk op weinig krediet rekenen van jongeren. Veel tieners vinden dat de politie discrimineert, etnisch profileert en niet naar hen luistert, bleek eind vorig jaar uit een onderzoek. De korpsleiding zei toen dat er de afgelopen jaren allerlei initiatieven zijn ingevoerd om verbinding met de buurt en bewustwording bij agenten te vergroten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

onwelwording tijdens ramadan. :shock:
Hulpdiensten rukken massaal uit na onwelwordingen bij moskee

DEN HAAG - Meerdere mensen zijn woensdagavond onwel geworden tijdens een gebedsherdenking bij moskee El Mouhsinin aan de Stationsweg in Den Haag. Dat laat een woordvoerster van de politie weten. De rouwdienst werd gehouden voor de vrouw die dinsdag overleed bij een brand in een kelderbox aan de Jacob Catsstraat.

Hulpdiensten waren massaal uitgerukt naar de Stationsweg. Zeker twee brandweerwagens, vier ambulances en vijf politieauto's met een dertigtal agenten waren ter plaatse. Om hoeveel gewonden het gaat en hoe zij eraan toe zijn, is nog onduidelijk.

Volgens de politiewoordvoerster is een onbekend aantal personen waarschijnlijk onwel geworden door een combinatie van emotie, drukte en warmte. Op een zeker moment zaten vijf- à zeshonderd mensen in de moskee. Dat aantal is na de onwelwordingen gehalveerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Massa-hysterie

Massa-hysterie is het plotseling tentoonspreiden van collectief afwijkend gedrag. Er heerst plotseling een grote angst, paniek of men krijgt waanideeen. Dit kan bijvoorbeeld leiden tot ziekteverschijnselen zonder rede, maar ook tot angst voor UFO’s, “enge mannen”, maar ook de aloude heksenjacht was een vorm van massahysterie.

Massa hysterie wordt ook wel collectieve hysterie genoemd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Vandaag Veteranendag . De Gemeente DenHaag nam veiligheids maatregelen . Triest.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Veteranendag 2018.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Haagse ambtenaren kunnen na de geboorte van hun kind wel zes en een halve week volledig betaald thuisblijven. Deze week treedt in de hofstad de vernieuwde ouderschapsverlofregeling in werking.

En onder dat artikel een mohammedaan met baard. Alsof dat vanaf nu de enige en belangrijkste inwoners van Den Haag zijn.

Afbeelding

Het is een idee van D66..

„Met deze optie zorgen we ervoor dat niet alleen moeders gewend raken aan zorgtaken, maar ook partners meer betrokken raken bij hun gezin”, aldus Van der Werf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

Fatima Faid, raadslid voor de Haagse Stadspartij en lid van Bij1, is blij dat er geen Nederlandse vlag in de raadszaal komt. Duidelijke zaak dus dat zij zich niet met Nederland verbonden voelt.

Afbeelding
https://twitter.com/FatimaFaid/status/1 ... 9124854786
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Bruidegom gewond na mishandeling op boulevard

Wat een prachtige dag had moeten worden kreeg voor een pas getrouwd stel een zure nasmaak. Na de viering van hun trouwfeest in strandpaviljoen Blue Lagoon op woensdagavond 1 augustus ontstond er onenigheid tussen twee jonge mannen en enige bruiloftsgasten.

Rond 00.30 uur sloeg de vlam in de pan en raakte de bruidegom slaags met de twee onbekende mannen. De bruidegom raakte hierbij dusdanig gewond dat hij zijn huwelijksreis moest afzeggen.

De politie heeft de zware mishandeling in onderzoek en vraagt getuigen zich te melden. Ook is men op zoek naar de twee jonge mannen die zich na de mishandeling uit de voeten maakten. Het signalement van dader 1: getinte huidskleur, tussen de 20 en 25 jaar oud, gezet postuur, donker haar, beige trainingspak en een schoudertasje. Ook bij dader 2 gaat het om een man met een getinte huidskleur, tussen de 20 en 25 jaar oud, slank postuur, ongeveer 1.80 tot 1.85m lang, vlassig snorretje en/of baardje, groen of blauw petje met rood embleem, donker haar en mogelijk gescheurd vest/jas. De beide mannen zijn weggereden op een donkerkleurige scooter.

Heeft u iets gezien van de mishandeling of kunt u de politie meer vertellen over de twee jonge mannen, neem dan contact op met het VVC van politiebureau Scheveningen door te bellen met telefoon: 0900-8844.

Vragen
Hart voor Den Haag/Groep de Mos heeft naar aanleiding van de mishandeling schriftelijke vragen gesteld. De partij wil dat er eindelijk wordt ingegrepen op de Scheveningse boulevard. De partij stelt meermaals straatintimidatie, criminaliteit en overlast op de boulevard te hebben aangekaart en noemt de situatie structureel onveilig. Voor raadslid Nino Davituliani is nu de maat vol. Ze is ‘verbijsterd’ dat er geen vaste politie-eenheid op en rondom de boulevard opereert. “Als je zelfs niet meer fatsoenlijk van een bruiloftsfeest op Scheveningen kan genieten, dan wint dit tuig. Ze zij niet eens gepakt na een zware mishandeling. Hoe is het überhaupt mogelijk dat er ’s avonds op de boulevard geen politie meer aanwezig is?”, aldus Davituliani.

Scheveningen moet het dit jaar zonder het eerder succesvolle kustdetachement van de politie doen. Daarbij worden ook de bezuinigingen die de politie treft merkbaar. Terwijl in deze drukke zomermaanden de roep om meer blauw op straat groter wordt, heeft de politie te kampen met structurele onderbezetting.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Terwijl in deze drukke zomermaanden de roep om meer blauw op straat groter wordt, heeft de politie te kampen met structurele onderbezetting.
Dan kunnen ze een beroep doen op hun collega's in Amsterdam. Die kampen met een onwaarschijnlijk groot overschot aan smerissen. Natuurlijk is dat mijn visie. Die is echter wel gevormd en gesterkt door continu observatie vanuit de onbedwingbare behoefte nep nieuws te negeren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Bruidegom gewond na mishandeling op boulevard

Na de viering van hun trouwfeest in strandpaviljoen Blue Lagoon op woensdagavond 1 augustus ontstond er onenigheid tussen twee jonge mannen en enige bruiloftsgasten.

Rond 00.30 uur sloeg de vlam in de pan en raakte de bruidegom slaags met de twee onbekende mannen. De bruidegom raakte hierbij dusdanig gewond dat hij zijn huwelijksreis moest afzeggen.

Ook is men op zoek naar de twee jonge mannen die zich na de mishandeling uit de voeten maakten.
Hoezo ook? Zoekt men dan niet als eerste naar de daders? Wat ik al helemaal niet begrijp van zo'n onsamenhangend slecht informerend flutbericht is de rol van de bruiloftsgasten. Zij waren betrokken bij de futiliteit die staat voor onenigheid, en lieten toe dat de bruidegom zijn huwelijksnacht moest uitstellen tot nader te bepalen datum. Waarschijnlijk door toedoen van de door hem en zijn vrouw geselecteerde bruiloftsgasten in samenwerking met twee onbekende mannen. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Kinderen en ouders bang voor jeugdbende op Haags schoolplein

Ouders en kinderen uit de Schilderswijk zijn doodsbang voor jongeren die geregeld rondhangen op het schoolplein aan de Fabritiusstraat. Kinderen uit de buurt durven er niet meer te spelen en sommige ouders geven aan het aangrenzende kinderdagverblijf niet meer veilig te vinden voor hun kroost.

Dit blijkt uit gesprekken die raadslid Nino Davituliani van Groep de Mos / Hart voor Den Haag had met bewoners. ,,Kinderen hebben dagelijks overlast van wietlucht. Ik had het gevoel dat ik me ergens in een New Yorkse getto bevond.’’

Volgens het raadslid hangen de 'jeugdbendes' al vanaf de vroege middag op het plein. ,,In de avond gaan de hekken op slot maar ze klimmen er overheen en draaien de vluchtdeur open. Op maandagochtend is het een ravage. Volgens de medewerkers van kinderopvang DAK hebben veel ouders hun kroost hier inmiddels weggehaald.”

Het raadslid noemt de situatie ‘alarmerend’. Ze vraagt het stadsbestuur snel maatregelen te nemen om de overlast terug te dringen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

Willen we meer of willen we minder?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Een rat doet zich tegoed aan het brood .
Den Haag pakt rattenoverlast in woonwijken aan

Den Haag werkt aan een plan om rattenoverlast in woonwijken aan te pakken. De inhoud van het 'rattenoffensief' wordt eind november bekend. De woordvoerder van wethouder Richard de Mos wil er wel alvast wat over zeggen: 'We gaan meer handhaven, er komen broodbakken en we gaan voorlichting geven over de nadelen van etensresten op straat gooien.'

In juli trokken bewoners van Moerwijk aan de bel. Ratten lopen in de Haagse wijk door portieken, door tuinen en op straat. Een actiegroep startte een handtekeningenactie en haalde in een week tijd 1.200 handtekeningen op. Ook in Mariahoeve hebben bewoners last van ratten.

De gemeente Den Haag, drie woningcorporaties en de Haagse milieuservice hebben om de tafel gezeten om te praten over een plan van aanpak. 'Voor het Heeswijkplein in Moerwijk is een broodcontainer aangevraagd. Die wordt binnenkort geplaatst en er komen er veel meer,' zegt de woordvoerder van wethouder De Mos.

Groen snoeien, nesten weg
Verder zijn stukken groen langs de Erasmusweg gesnoeid, omdat ratten daar hun nesten hadden. 'Woningcorporaties gaan hun tuinen goed snoeien en bewoners aanspreken die brood en andere etensresten op straat gooien. We kunnen het niet alleen, het is ook echt een verantwoordelijkheid van bewoners zelf,' zegt de gemeentewoordvoerder.

Het plan is ook om meer te gaan handhaven. 'Maar dan moeten mensen die brood weggooien op heterdaad worden betrapt. Dat is lastig en kost capaciteit,' aldus de gemeente. 'Daarom is handhaven niet dé oplossing.' Eind november wordt de inhoud van het Haagse 'rattenoffensief' bekend.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

Vanaf nu tot eind november kan de rattenpopulatie, indien geen gebrek aan eten, met een factor 3 x aangroeien. De max leeftijd van een rat is 3 jaar. Bij een vrouwtje komen er zeker vier keer per jaar 7-10 babyratten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Haagse PVV
Vandaag zijn wij in Moerwijk met Henk Bres in gesprek met bewoners over de rattenoverlast. Geen handhavers gezien, wel enorm veel rattenholen en een hoop zooi op straat. Niet broodbakken zijn de oplossing maar boetes voor pannen bami uit het raam gooien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

De parels uit de schilderswijk in Den Haag nemen alvast een voorschot op de ouderjaarsavond feesten.
Haagse politie roept jongeren op om rust in Transvaal te bewaren

Met een bericht op Twitter roept de politie jongeren in de wijk Transvaal in Den Haag op om de boel heel te houden rond het Paul Krugerplein. Volgens ooggetuigen werd daar in de nacht van maandag op dinsdag voor de vierde keer op rij brand gesticht. De brandweer moest er brandende pallets blussen.

Zaterdagnacht gingen er ook al twee scooters in vlammen op en zondagnacht moest een houten kast het ontgelden. Volgens omstanders werden de hulpdiensten door de jongeren uitgescholden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Den Haag pakt rattenoverlast in woonwijken aan

Den Haag werkt aan een plan om rattenoverlast in woonwijken aan te pakken. De inhoud van het 'rattenoffensief' wordt eind november bekend. De woordvoerder van wethouder Richard de Mos wil er wel alvast wat over zeggen: 'We gaan meer handhaven, er komen broodbakken en we gaan voorlichting geven over de nadelen van etensresten op straat gooien.'
De beste voorlichting is volgens mij 1000 euro boete voor wie betrapt wordt op etenswaren op straat achterlaten. In Singapore was men de overlast van kauwgum op straat beu. Lik op stuk: 1000 dollar (omgerekend) voor kauwgum op straat achterlaten. Het werkte. De straten werden weer schoon. Maar tsja, dat is Singapore. Hier verkiest men inspraak dat past bij het regeringsbeleid van pappen en nathouden. Men zoekt niet naar het oplossen van naargeestige problemen, maar naar redenen om zo lang mogelijk te vergaderen vanwege de broodnodige inspraak.

Het is dat ratten niet praten kunnen, anders werden die beslist ook uitgenodigd om hun mening te ventileren over het probleem.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Mahalingam »

In de Jan van der Heijdenstraat in Den Haag (Laakkwartier) was een zware ontploffing. Niet door iemand die met plofstof bezig was maar een gaslek.
De reddingswerkers haalden eerder op de dag drie mensen uit het puin. Eerder was wel bekendgemaakt dat er negen mensen gewond zijn geraakt. Van hen zijn er zeven naar het ziekenhuis vervoerd. Hoe het met hen is, is onduidelijk.
[...]
De 28-jarige Sharwien , die sinds zondagmiddag bedolven lag onder het puin van het ingestorte pand in Den Haag, is na een zeven lange uren door een reddingsactie gered.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... n-gehaald/

Tien mensen raakten gewond en zeker dertig mensen moesten hun huis verlaten. En dan komt een bewoonster met "Pim is nog binnen !!! ". Dus het hele helpcircus weer op gang. Maar het ging om een kat die gevonden (en dus gered) is.

Afbeelding
https://twitter.com/i/status/1089822952554708993
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door King George »

En toch kan ik van dit plaatje vrolijk worden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Den Haag en uit de Schilderwijk

Bericht door Ariel »

Nida wil termen Hagenaar en Hagenees afschaffen: We zijn allemaal Hagenoten

De islamitisch geïnspireerde partij Nida pleit voor de afschaffing van de termen Hagenaar en Hagenees. Volgens de partij zijn ze achterhaald. ,,We moeten op zoek naar één gezamenlijke identiteit en term”, zegt fractielid Cemil Yimaz. Hij heeft ook al een suggestie: ,,We zijn allemaal Hagenoten.”

Nida Den Haag wil ook af van de term integratie. Volgens Yilmaz is het een woord uit de vorige eeuw dat geen recht doet aan de ‘superdiverse stad’ die Den Haag nu is. Een stad waarin meer dan de helft van de bewoners haar wortels buiten Nederland heeft. Om de discussie hierover open te breken komt de partij met een eigen integratienota.

,,Wat merken we van Den Haag als stad van vrede en recht”, vraagt Nida zich af. ,,Vrijwel niks. Den Haag is de meest gesegregeerde stad. Niet alleen langs de bekende geografische lijnen tussen de Hagenaars op het zand en de Hagenezen op het veen. Ook het verschil in kansengelijkheid, inkomen, werkloosheid en etnische samenstelling is sterker dan in wijken in andere steden.”

Haags dna
De Haagse partij pleit voor een radicaal andere koers op het gebied van integratie, nu er volgens Nida geen dominante groep meer is in Den Haag. Zo vindt de partij het onterecht om eisen aan nieuwkomers te stellen in een participatieverklaring wanneer de stad zelf de waarden die erin genoemd worden niet voldoende uitdraagt. ,,Wij zeggen: heel Den Haag zal moeten participeren”, vindt Yilmaz. ,,Met z'n allen maken wij deze prachtige stad en vormen we het Haagse dna.”

Hagenees of Hagenaar?
Het is overigens niet de eerste keer dat de benaming in opspraak raakt. Al jaren speelt de vraag hoe mensen uit Den Haag zouden moeten worden aangesproken. Historisch gezien is er een duidelijk verschil tussen de Hagenees en de Hagenaar. In Den Haag was in de achttiende eeuw een duidelijke scheiding tussen arm en rijk. Die was er niet alleen in figuurlijke zin, maar ook letterlijk. Een deel van Den Haag was gebouwd op de zandduinen (Hagenaren) en een ander deel op veengrond (Hagenezen). Kenmerkend was toen dat de twee verschillende inwonersgroepen van Den Haag het niet altijd met elkaar konden vinden. Ook Captain Midnight kampt met het vraagstuk.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie