Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Hans v d Mortel sr

Re: Multicultureel Belgie. Heel gezellig.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Feb 04, 2019 4:49 pm

mercator schreef:
Ariel schreef:Dat klinkt behoorlijk onislamitisch : nono3: Je kan als arts geen gevecht met allah aangaan om moslims te genezen terwijl allah het tijd vindt om zijn slaven te laten sterven..

Als de moslims het onlogische van hun eigen dwaasheid zouden inzien zouden het geen moslims meer zijn. Of ze zouden massaal wegblijven uit ziekenhuizen maar dat zie ik nog niet gebeuren.

Parasieten denken niet na. Het parasiteren is een automatisme dat gebeurt wanneer de gelegenheid zich voordoet. Moslims stellen ook nooit vragen. Die pakken en pakken af van niet-moslims wat ze kunnen. Met hun walgelijke islamitische op haat en sadisme gefundeerde denkbeelden infecteren zij onze cultuur en beschaving die gebaseerd is op door de eeuwen heen verworven normen en waarden die zich telkenmale wisten aan te passen aan de Tijdgeest. Dat moslims bij hun walgelijke onmenselijke denkbeelden worden geholpen door de corrupte linkse politiek doet hun overtuiging opbloeien als de eeuwige erectie van de profeet Mohammed in het hoerenparadijs van Allah, alwaar de profeet de souteneur uithangt van 72 maagden die zich manifesteren met kopvod en een daarbij passend hoerig uiterlijk en het verlangen naar absolute onderdanigheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Feb 05, 2019 12:48 pm

Vervolg
Schietpartij op klaarlichte dag in drukke Antwerpse straat: slachtoffer hersendood, twee anderen zwaargewond

Familie slachtoffers schietpartij Antwerpen: “Geen sprake van zelfverdediging. Dader zat koffietje te drinken aan overkant van straat”

Afbeelding

800 familieleden, vrienden en sympathisanten hebben afscheid genomen van Emre Sogutlu. De man werd afgelopen weekend het slachtoffer van een schietpartij in de Antwerpse Brederodestraat. Intussen lopen de versies van de feiten sterk uiteen. “Hij is aangevallen en met een mes bedreigd”, aldus de raadsman van de verdachte. “Op camerabeelden is te zien dat dader helemaal niet bedreigd wordt”, aldus de familie van de slachtoffers.

Het plein voor de Mehmet Akif Moskee aan de Desguinlei in Antwerpen was vanmiddag het decor voor een gebedswake voor Emre Sogutlu. Emre en zijn neef Ozan werden zaterdagmiddag neergeschoten door Mehmet Y. in de Brederodestraat iets verderop. Emre overleefde de schietpartij niet, neef Ozan werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

Volgens de advocaat van de dader was er sprake van wettige zelfverdediging na pesterijen en bedreigingen door de latere slachtoffers. “Een grove leugen”, reageerde de familie van de neergeschoten neven Emre en Ozan Sogutlu. “Op de camerabeelden is te zien dat er ruzie ontstaat aan de pittazaak. De neven gooien het raam in met een verkeersbord en gaan dan weg. Van de andere kant van de straat komt dan vader Mehmet Y. aangestapt. Hij zat in een café aan de overkant van de straat koffie te drinken. Hij trekt zijn pistool en lost enkele schoten. Die man werd op geen enkel moment bedreigd.”

De lokale politie van Antwerpen was zowel zichtbaar als anoniem aanwezig op de gebedswake maandag. “Onze bemiddelingsteams in burger hebben contact gehouden met de familie en sympathisanten van het slachtoffer”, klinkt het bij de politie. “Het wijkteam was ook ter plaatse en onze diensten zorgden ervoor dat de massale opkomst geen invloed had op het verkeer. Op het hoogtepunt van de dienst telden we zo’n achthonderd koppen die hun steun kwamen betuigen. Er stonden extra manschappen op wacht in de buurt die konden ingrijpen wanneer de sfeer zou omslaan. Maar dat is voor alle duidelijkheid niet gebeurd. Alles is rustig en sereen verlopen.”

Na een collectief gebed in stilte werd Emre’s kist weggedragen voor repatriëring. Vrienden en sympathisanten kregen de kans om de naasten van Emre te condoleren. Over de omstandigheden van de schietpartij en eventuele spanningen tussen Turken en Koerden, wilden de meeste bezoekers niet te veel kwijt. “Wij zijn nu enkel bezig met rouwen en het steunen van de familie, niet met politiek. De geschikte instanties zullen de verantwoordelijken wel veroordelen en straffen. Dat is niet aan ons.”

Er stonden extra manschappen op wacht in de buurt die konden ingrijpen wanneer de sfeer zou omslaan. Maar dat is voor alle duidelijkheid niet gebeurd. Alles is rustig en sereen verlopen

Politie
Verhoogd politietoezicht

Enkelingen maakten zich wel zorgen over de spanningen tussen de twee bevolkingsgroepen in de buurt rondom Brederode. “Het is erg om te zien hoe elk klein geschil in onze buurt onmiddellijk escaleert en politiek uitgespeeld wordt. Wij willen in alle vrede en zonder angst in onze buurt leven, maar dat is jammer genoeg niet altijd mogelijk.”

Ook maandag bleef de lokale politie nog verhoogd toezicht houden in en rond de Brederodestraat. “Echt zaken gaan bewaken, doen we niet, maar we houden wel enkele locaties in het oog om eventuele escalaties te voorkomen”, besluit de politie. “Onze bemiddelingsteams en wijkteams draaien sinds het incident overuren in de buurt.”
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Feb 05, 2019 1:05 pm

Het Islamitische lijk in een tapijt op weg naar Turkije. Antwerpen is alleen maar goed om er de sociale zekerheid te komen leegzuigen of in het beste geval een pittatent open te houden. Hoewel Antwerpen bij wijze van spreken op loopafstand is van mij zet ik daar geen voet meer, m.i. mogen ze heel dat getto tot Wild West gebied uitroepen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Feb 05, 2019 1:09 pm

mercator schreef:Het Islamitische lijk in een tapijt op weg naar Turkije. Antwerpen is alleen maar goed om er de sociale zekerheid te komen leegzuigen of in het beste geval een pittatent open te houden.

Wat mij betreft vind ik het wel best dat moslims in hun thuisland begraven worden. Dat scheelt een hoop gezeur over eigen begraafplaatsen voor moslims, waar ze eeuwig kunnen rusten.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Feb 05, 2019 1:27 pm

Ariel schreef:Wat mij betreft vind ik het wel best dat moslims in hun thuisland begraven worden. Dat scheelt een hoop gezeur over eigen begraafplaatsen voor moslims, waar ze eeuwig kunnen rusten.

Probleem: de moslims zijn de troeteldiertjes van de groen-roden omwille van hun stemmen . Maar al die Mohammedaanse lijken moeten per CO2 uitbrakend vliegtuig terug naar de heimat, terwijl de groenen alle auto's uit de steden weg willen omwille van het klimaat en de zuivere lucht !

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Feb 05, 2019 8:14 pm

mercator schreef:Het Islamitische lijk in een tapijt op weg naar Turkije. Antwerpen is alleen maar goed om er de sociale zekerheid te komen leegzuigen of in het beste geval een pittatent open te houden.

Antwerpen wordt nu blijkbaar het toneel van uit te vechten vetes tussen bevolkingsgroepen waar wij voor 50 jaren terug nog geen notie van hadden. Gelet op de opkomst - 800 mensen - kunnen we het ergste voor de toekomst verwachten. De politie hoeft maar iets verkeerd te doen in de ogen van het moslimproletariaat en de Turkse superioriteit zal losbarsten als een hels islamitisch kabaal, en waar de kreten 'Allah akbar' voor geen verbazing zullen zorgen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Feb 07, 2019 5:23 pm

Afbeelding

De Lijn onderzoekt klacht Vlaams Belang over biddende buschauffeur

Een chauffeur van De Lijn heeft begin deze week een busrit tussen Antwerpen en Berchem stilgelegd om te bidden. Hij deed dat in het midden van de bus, tot grote verbazing van de reizigers. Dat beweert Vlaams Belang in een persbericht. Het wil ook de minister interpelleren. De Lijn onderzoekt de kwestie en wijst erop dat zoiets niet toegelaten is.
Het incident vond, volgens Vlaams Belang, plaats op dinsdag 5 februari omstreeks 14u op bus 30 (Waterpoort - Berchem Station - Sint-Jansplein). Naar verluidt parkeerde de chauffeur zijn bus op een bushalte en deed in het midden van de bus zijn jasje van De Lijn uit. Hij legde het als een tapijtje op de vloer en begon vervolgens een tiental minuten te bidden tot Allah.

De partij vraagt de stad Antwerpen haar verantwoordelijkheid op te nemen en na te gaan wie de buschauffeur is en hoe dit mogelijk is. Filip Dewinter brengt het incident ook tot op Vlaams niveau: “Wij vinden dat de Vlaamse regering De Lijn op de vingers moet tikken en moet dwingen om regels in te voeren en te handhaven opdat zoiets niet meer kan plaatsvinden. Allah dient immers altijd en overal ondergeschikt te zijn aan de openbare dienstverlening.” Anke Van dermeersch zal hierover een schriftelijke vraag aan Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts stellen.

De Lijn onderzoekt de beweringen van Vlaams Belang. De vervoersmaatschappij benadrukt wel dat het beleid heel duidelijk is: “Bidden in een voertuig of aan een eindhalte, dus op een manier die zichtbaar is voor iedereen, is niet toegelaten. Dit kan evenmin tijdens een rit. We zullen de chauffeur hierop aanspreken en duidelijk maken wat de regels zijn.”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 27, 2019 9:07 pm

Allochtone vechtersbazen Lokeren: “Politie is begonnen”

De allochtone jongemannen die vrijdagavond met de politie op de vuist gingen in Lokeren, vinden niet dat ze zelf schuld treffen in het hele gebeuren. Op anonieme basis laten ze via VTM weten dat de politie is ‘begonnen’. De Lokerse korpschef Patrick Thienpont waarschuwt echter dat zijn agenten niet meer met zich zullen laten sollen en roept hun ouders op om verantwoordelijkheid te nemen.

Op sociale media doken eerder deze week via de Facebookpagina van Tom Van Grieken (Vlaams Belang) beelden op van een vechtpartij tussen enkele politieagenten en een grote groep van allochtone jongemannen. In het schokkende filmpje is te zien hoe een handvol agenten tijdens een arrestatie omsingeld worden. Enkele omstaanders/leerkrachten trachten de gemoederen nog te bedaren, maar een paar agenten raken geïsoleerd en krijgen rake klappen. Twee agenten werden werkonbekwaam verklaard, zo bleek later.

De feiten dateren van vrijdagavond, zo liet de politie van Lokeren eerst aan SCEPTR weten. “We kregen van de directie van een school in het Lokerse een melding van een vechtpartij. Toen onze agenten ter plaatse kwamen, verliep alles aanvankelijk rustig, maar al snel werden onze medewerkers lastig gevallen”, zo luidt het. “Ze werden bespuugd, men trok aan hun kogelvrije vesten… Niet veel later stonden er 50 jongemannen tegenover onze 6 agenten en werden ze aangevallen. Twee van onze agenten zijn nu tijdelijk werkonbekwaam.” Via VTM reageren de amokmakers nu echter ook zelf.

Politie Lokeren wil dat ouders allochtone vechtersbazen optreden

‘Zij waren begonnen, en ze toonden geen respect’ zo reageren enkele van de amokmakers via VTM NIEUWS na het incident in Lokeren. “Ze begonnen ons direct te slaan en te wurgen. Die jongen (die werd gearresteerd, red.) had niets gedaan en heeft zich gewoon verdedigd. De politie heeft eerst geslaan, terwijl wij ook het bewijs hebben dat we niets hebben misdaan.”

De Lokerse politie is het daar echter grondig mee oneens. “Het is de laatste keer dat we zo soft hebben opgetreden. Wij gaan ons niet meer laten bespuwen”, zegt korpschef Patrick Thienpont aan VTM. De politieman wijst erop dat de volgende keer “legitiem geweld” zal ingezet worden als ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen. “Veel [van deze] ouders treden niet kordaat genoeg op tegen hun kinderen en nemen niet de morele moeite om hun kroost terecht te wijzen. […] Ik denk dat dat aan de cultuur ligt.”

Het parket onderzoekt de zaak intussen verder. De meerderjarige die opgepakt is riskeert 4 jaar cel voor een agent werkonbekwaam te slaan. De 2 anderen – minderjarigen – die werden opgepakt kunnen onder meer huisarrest krijgen of een cursus agressiebeheersing.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 27, 2019 9:21 pm

Mohamed E.O. (34) is de man die op een maandag met een mes het straat opging in Mechelen en zoveel mogelijk mensen probeerde te verwonden. Nadat hij zijn echtgenote en een fietster had verwond, schoot de politie hem dood.

De 34-jarige werkloze Mohamed E.O. is werkloos en ontstak vanochtend in een razernij. Hij pakte twee grote keukenmessen stak zijn vrouw neer. Vervolgens liep hij de straat op. Hij bedreigde in een nabijgelegen Spar mensen, maar het personeel slaagde erin om hem weg te jagen.

"Ik hoorde veel lawaai”, zegt een buurvrouw. “De politie stond rond die man met getrokken wapens. Hij had een mes vast. Ze riepen: ‘Laat dat mes vallen’. Maar hij luisterde niet. Daarop hebben ze geschoten, meermaals. Ik heb een zestal knallen gehoord. Daarna zeeg hij in mekaar”.

“We hebben medelijden met Mohamed zijn echtgenote. Ze kreeg veel slagen van hem”, zegt een buur in Het Nieuwsblad. “Ik heb haar eens huilend zien weglopen uit het appartementje. Ik ging haar tegemoet en toen ze me vertelde dat haar man haar weer wou slaan, stelde ik voor om naar de politie te gaan. Maar ze durfde niet: ‘Dan gaan ze onze kinderen plaatsen’, huilde ze”.

Mohamed E.O. stond bekend om zijn drugsverleden. “Zijn uitkering ging altijd meteen op aan drugs, cocaïne. Hij zag er slecht uit en had echt het gezicht van een verslaafde: bleek en getrokken.”

Fietsster die werd neergestoken in Mechelen: “Ik heb voor mijn leven gevochten, hij bleef maar uithalen”

De fietsster die dinsdagochtend door Mohamed E.O. uit Mechelen werd aangevallen en neergestoken, vooraleer hij door de politie werd doodgeschoten, is emotioneel zwaar getroffen door hetgeen haar overkomen is. “Ik heb de dood in de ogen gekeken. Ik heb mijn leven te danken aan de reactie van de politie. Anders had hij mij blijven steken tot ik dood was”, vertelt ze.

Danielle Stevens (50), een alleenstaande moeder van vier kinderen, was dinsdagochtend naar de dokter en apotheker geweest. Nadien wou ze nog boodschappen gaan doen in de Spar-supermarkt op de Tervuursesteenweg ...

Oke..Good old Mo is dood. Geen groot verlies volgens mij. Maar zo denken zijn moslimbroeders er niet over. Ze willen gerechtigheid.

Mechelen: Allochtonen gearresteerd voor brandstichting politiewagens

In Mechelen zijn acht personen gearresteerd voor de brandstichting van verschillende politievoertuigen. Het zou gaan om allochtonen die wraak willen nemen op de politie nadat zij midden februari Mohamed E.O. doodschoten, toen die in een supermarkt mensen te lijf ging met een mes. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

De afgelopen weken werden in Mechelen op korte tijd verschillende voertuigen in brand gestoken. Vorige week dinsdag werd opnieuw brand gesticht in twee bestelwagens van de politie. Meteen ging het gerucht dat het zou gaan om vergeldingsacties, omdat de politie de 35-jarige Mohamed E.O. uit Mechelen had doodgeschoten toen die in een supermarkt willekeurige mensen te lijf ging met een mes.

Wraakacties?
Verschillende bronnen melden aan Het Laatste Nieuws dat er inderdaad sprake zou zijn van wraakacties. Zo zou er opgeroepen zijn om ‘zich te verzetten’ tegen de politie, een oproep die door allochtone jongeren opgevolgd zou zijn door het in brand steken van politievoertuigen. Op sociale media doken filmpjes op van allochtonen jongeren die brand stichten, en vervolgens anderen aansporen om hun voorbeeld op te volgen.

Inmiddels werden 11 verdachten geïdentificeerd en gearresteerd door de politie. “Negen werden uiteindelijk voor de onderzoeksrechter geleid”, aldus parketwoordvoerster Lieselotte Claessens aan Het Laatste Nieuws. “Acht werden er aangehouden door de onderzoeksrechter. Een iemand werd na verhoor in vrijheid gesteld onder strikte voorwaarden.”

Onder de verdachten zit ook de 25-jarige Yassir E.G., een bekende naam bij de politie vanwege zijn bijzonder rijkgevuld strafregister.
Ook de andere verdachten zouden gekend zijn bij politie en veiligheidsdiensten voor eerdere criminele feiten.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mar 18, 2019 5:19 pm

OPNIEUW ONTPLOFFING IN ANTWERPEN-NOORD

In de De Pretstraat, vlak bij het Sint-Jansplein in Antwerpen-Noord, is een bom onder een auto ontploft. 5 auto’s raakten beschadigd. Nadien is er nog een tweede gevonden.

Ontmijningsdienst DOVO kwam ter plaatse en heeft de bom onschadelijk gemaakt. De mensen die in de straat wonen zijn allemaal verwittigd en moeten achterin hun huis blijven tot Dovo helemaal klaar is. De politiepatrouilles in de buurt zijn ook extra waakzaam.

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Mar 18, 2019 6:24 pm

Ariel schreef: Fietsster die werd neergestoken in Mechelen: “Ik heb voor mijn leven gevochten, hij bleef maar uithalen”

Nu moet je weten dat mijn geboortestad Mechelen-ooit de hoofdstad van de Nederlanden-zgz. de"beste burgemeester ter wereld heeft", de liberaal Bart Somers. Die laat geen gelegenheid voorbij gaan om uit te schreeuwen hoe blij hij is dat Mechelen onder zijn bewind 50 verschillende nationaliteiten telt die volgens hem "vreedzaam en multicultureel samenleven". In de realiteit wordt het toeristisch centrum goed onderhouden, de resterende wijken zijn respectievelijk een Marokkaans, een Turks en een zwart Afrikaans getto. En her en der verspreid hokken ook vele Roma uit Oost Europa.
Best is toch maar er weg te blijven want na zonsondergang is het daar te gevaarlijk om rond te lopen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Apr 02, 2019 12:41 pm

Ach ja!!!! :thinking:

19-jarige doodrijder: 'Ik voel me ook een slachtoffer'

De 19-jarige bestuurder die afgelopen weekend een dodelijk ongeval veroorzaakte in Koekelberg, geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt. 'Ik voel me ook slachtoffer', zegt hij.

'We kwamen van een avondje uit. Een vriendin reed, het was haar auto. Maar ze was heel dronken. Ze reed 100 kilometer per uur waar je maar 50 mocht. Daarop heb ik besloten om het stuur over te nemen, al beschik ik maar over een voorlopig rijbewijs', zegt Houssem-Eddine B.

Maar dan ging het fout. 'Voor mij vertraagde een auto met aanhangwagen. Ik dacht dat hij links wou afdraaien en ben dan rechts uitgeweken om hem te passeren. Toen heb ik die vrouw geraakt. Ik reed zo’n 40 per uur toen.'

Erg onder de indruk lijkt de jongeman van Algerijnse afkomst niet. Zijn vader is zelfs nog niet op de hoogte gebracht, zo merken we tijdens het gesprek. 'Vergis u niet. Ik slaap er slecht van. Maar ik voel me ook slachtoffer', zegt hij.

De 19-jarige bestuurder werd zondag na zijn verhoor weer vrijgelaten. Zijn voorlopig rijbewijs is ingetrokken voor vijftien dagen. Hij zal zich nadien voor de rechter moeten verantwoorden.

Een kleine 100 buurtbewoners hebben gisteravond op de plaats van het ongeval in Koekelberg een wake gehouden voor het slachtoffer, de Roemeense Dariana Palcau. Volgens hen is de situatie er al lange tijd zeer gevaarlijk voor voetgangers en fietsers. Het kabinet van Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A) kondigde gisteren ook al aan dat het kruispunt van de Jetselaan en de Landsroemlaan binnenkort een met paaltjes afgebakend fietspad krijgt.

De burgemeester van Koekelberg Ahmed Laaouej heeft aan de bevoegde politiezone Brussel-West gevraagd om een beleid van nultolerantie te voeren tegen automobilisten die voetgangers in gevaar brengen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Apr 15, 2019 1:50 pm

Sinds wanneer is het respecteren van een moordenaar, eerst zijn vrouw neergestoken, daarna op straat een willekeurige fietser neergestoken, en ook mensen in een SPAR winkel, normaal?

Honderdtal mensen op stille wake voor man die neergeschoten werd door politie: “Zijn dood is geen geïsoleerd geval”

Afbeelding

In Mechelen is zondag een stille wake gehouden voor de man die in februari in Mechelen door de politie werd doodgeschoten nadat hij met een mes verschillende mensen had verwond. De familie en vrienden van Mohamed E.O. willen naar eigen zeggen niet de wonden van de slachtoffers openhalen, maar vinden wel dat zijn dood vermijdbaar was.

De stille wake ging aanvankelijk plaatsvinden op de Grote Markt in Mechelen, maar werd op het laatste moment in samenspraak met burgemeester Bart Somers (Open Vld) verplaatst naar een plein achter het voormalig ziekenhuis aan de Zwartzustervest. “Dit met het oog op de openbare orde”, zegt Somers.

Op het plein kwamen uiteindelijke ruim honderd mensen samen om Mohamed E.O. te herdenken. “Deze wake is er vooral om het verhaal van Mohamed te delen”, zegt een nicht van de man. “Wij onderkennen dat er geen slachtoffers hadden mogen vallen en willen zeker niet de wonden van de slachtoffers weer openrijten, in tegenstelling van wat er allemaal op sociale media werd beweerd.”

Politiek activist en lid van de partij BeOne Karim Hassoun nam ook het woord. “De dood van Mohamed is geen geïsoleerd geval”, zegt hij. “Als hij Jan of Christian had geheten, was Mohamed waarschijnlijk niet doodgeschoten door de politie.”

Oppositiepartij N-VA had op voorhand haar onbegrip geuit over het feit dat de wake door burgemeester Somers werd toegelaten, maar die is van mening dat de organisatoren recht hebben op vrijheid van meningsuiting. “Ik ben het ook absoluut oneens met dit evenement, maar als ik alles zou verbieden waar ik het oneens mee ben, leven we in een dictatuur. De N-VA heeft altijd de mond vol van de Westerse grondwaarden: dit evenement laten doorgaan is exact het verdedigen van die waarden.”

Terug naar “België - Vlaanderen”