Tabaks STANK terug in cafees...

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Moet alles wat op roken lijkt ofwel alle openbare handelingen die tot doel hebben stoffen uit de buitenwereld via de longen op te nemen in het lichaam, verboden worden behalve op medisch recept?
Die vraag doet zich voor bij de zgn. e-sigaretten.
De Hoge Raad (bestuursrechter) van de NRW heeft zich over die vraag gebogen. En kwam tot de conclusie dat, omdat er geen tabak bij betrokken is, de anti-rookwet niet van toepassing is. De wet kan altijd veranderd worden als dat democratisch gebeurt om ook de e-sigaret te verbieden. De anti-rook lobby is niet blij met dit vonnis. Zo blijven mensen verslaafd.
E-sigaret in horeca mag van Duitse rechter
Elektronische sigaretten mogen in de horeca van de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen (NRW). Dit heeft de hoogste bestuursrechter van NRW dinsdag beslist.

Het aan Gelderland, Limburg en Overijssel grenzende NRW heeft een van de strengste antirookwetten van alle Duitse deelstaten. Maar volgens de rechters valt de elektronische sigaret niet onder 'roken', omdat er geen tabak wordt verbrand. Er wordt slechts een nicotinehoudende vloeistof tot verdampen gebracht. Daardoor zijn de gevaren voor derden volgens de Hoge Raad van NRW niet met sigarettenrook te vergelijken.
De zaak was aangespannen door een horecaondernemer uit Keulen die de elektronische sigaret in zijn zaak toestaat.
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/arti ... hter.dhtml
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

In Italië is vooruitgang geboekt in de strijd tegen roken.
In nieuwe Italiaanse films mag niet meer gerookt worden.
Italiaanse regisseurs woedend over rookverbod
De filmmakers verzetten zich tegen plannen van de Italiaanse minister van Volksgezondheid Beatrice Lorenzin. De regisseurs vinden de maatregel extra wrang in het licht van de aanslag op het Franse satirische tijdschrift Charlie Hebdo.

,,Dit komt dagen nadat we allemaal werden opgeschrikt door de verschrikkelijke gebeurtenissen die de vrijheid van meningsuiting in bloed smoorden, wat ver af lijkt te staan van deze onzin, maar wat bij nader inzien toch niet ver verwijderd is.''
http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/articl ... rbod.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Het voorbeeld van Erdogan die roken op balkons verbied in Turkije, wordt in Duitsland nagevolgd.
Duitsers verbieden roken op balkon
Inwoners van Duitsland kunnen worden gedwongen op bepaalde tijden niet op hun balkon te roken. Voorwaarde is wel dat hun buren aanzienlijke schade van het gerook ondervinden. Dat heeft het federale gerechtshof in Karlsruhe, de hoogste Duitse rechtbank in civiele zaken, bepaald.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... lkon.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

Ook in Nederland beginnen de zeurpieten van de antirook club zich weer te roeren. Ik denk dat ik een mailtje naar de activisten ga sturen, met het verzoek om roken in en om asielzoekers centra te verbieden, want ook een asielzoeker heeft recht op clean-air.
Anti-tabaksclub: rookverbod in eigen tuin

Anti-tabaksclub Clean Air Nederland stapt naar de rechter om een rookverbod af te dwingen in tuinen en op balkons wanneer buren er last van hebben.

Dat meldt het AD maandag. Clean Air Nederland moet nog bepalen met welke casus zij de meeste kans maakt op de gewenste gerechtelijke uitspraak. "Ik denk meteen aan een bejaarde vrouw die ziek wordt in haar eigen flat, omdat haar onderbuurman continu sigaren zit te roken op zijn balkon," zegt voorzitter Tom Voeten in de krant. "Of flatbewoners die roken op een balkon naast de slaapkamer van de baby van de buren. Dat vind ik bijna misdadig."

Michel Vols, docent rechten aan de Rijksuniversiteit Groningen, betwijfelt of zo'n rookverbod afgedwongen kan worden. Hij verwacht dat de roker niet bang hoeft te zijn dat hij straks zelfs niet meer in zijn eigen tuin mag roken. "In de privésfeer mag je meer dan in de publieke ruimte", reageert hij

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door xplosive »

Het zal je misschien verbazen, Ariel, maar ik ben het eens met deze actie. Als ik als het even mooi weer is in mijn tuin wil gaan zitten, dan zitten mijn buren steevast "gezellig" te paffen en dat zijn zo ongeveer kettingrokers. Dan is voor mij de lol er alweer af en blijf ik van lieverlee dan toch maar binnen. Als je groot woont met een vrijstaand huis dan is dat nauwelijks een probleem, maar als je zoals ik klein en op elkaar gepropt woont dan is dat heel anders. Die rokerige barbecues in eigen tuin mogen wat mij betreft ook verboden worden. Met gasbarbecues heb ik geen enkel probleem. Ben ik dan een zeurpiet?

Roken verbieden in asielzoekerscentra ben ik ook helemaal vóór. Dus wat dat betreft steun ik jouw actie. Ik gun het niemand om gedwongen in andermans stank te moeten zitten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:. Ben ik dan een zeurpiet?
Ik weet niet of jij een zeurpiet bent xplosive. Ik denk van niet, maar die mensen zitten wel in hun eigen tuin, en er zullen toch geen wolken sigarettenrook jouw kant op komen?
Roken verbieden in asielzoekerscentra ben ik ook helemaal vóór. Dus wat dat betreft steun ik jouw actie. Ik gun het niemand om gedwongen in andermans stank te moeten zitten.
Doe net als ik, en schrijf ook een mail naar clean air.
Geachte heren van Clean Air

Een paar dagen geleden reed ik langs een AZC en zag ik daar veel jonge mannelijke asielzoekers op het terrein staan roken. Misschien wilt u zo vriendelijk zijn om een mail naar het COA te sturen en te zeggen dat ze het roken moeten verbieden. Ook een asielzoeker , en medewerkers van het AZC hebben recht op schone lucht. Misschien kunt u dat rookverbod afdwingen via de rechter. Ik hoop snel in een krant te lezen dat u met dit misdadige gedrag van rokende asielzoekers bezig bent.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Eliabe »

xplosive schreef:Het zal je misschien verbazen, Ariel, maar ik ben het eens met deze actie. Als ik als het even mooi weer is in mijn tuin wil gaan zitten, dan zitten mijn buren steevast "gezellig" te paffen en dat zijn zo ongeveer kettingrokers. Dan is voor mij de lol er alweer af en blijf ik van lieverlee dan toch maar binnen. Als je groot woont met een vrijstaand huis dan is dat nauwelijks een probleem, maar als je zoals ik klein en op elkaar gepropt woont dan is dat heel anders. Die rokerige barbecues in eigen tuin mogen wat mij betreft ook verboden worden. Met gasbarbecues heb ik geen enkel probleem. Ben ik dan een zeurpiet?

Roken verbieden in asielzoekerscentra ben ik ook helemaal vóór. Dus wat dat betreft steun ik jouw actie. Ik gun het niemand om gedwongen in andermans stank te moeten zitten.
Ach, mijn beide buren roken. Bij mooi weer zit ik dan ook in de rook. Mag dan graag in mijn rookoven een visje roken. :finger:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Ik weet niet of jij een zeurpiet bent xplosive. Ik denk van niet, maar die mensen zitten wel in hun eigen tuin, en er zullen toch geen wolken sigarettenrook jouw kant op komen?
Dus wèl en ik heb een tamelijk gevoelige neus. Ik hoef die vieze stank niet en ik vind het ronduit asociaal, net zo asociaal als een rokerige barbecue.
Ariel schreef:
xplosive schreef:Roken verbieden in asielzoekerscentra ben ik ook helemaal vóór. Dus wat dat betreft steun ik jouw actie. Ik gun het niemand om gedwongen in andermans stank te moeten zitten.
Doe net als ik, en schrijf ook een mail naar clean air.
Goede actie! Ga ik doen!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door xplosive »

Eliabe schreef:Ach, mijn beide buren roken. Bij mooi weer zit ik dan ook in de rook. Mag dan graag in mijn rookoven een visje roken. :finger:
Er zijn er die graag andermans rooklucht opsnuiven. Ik behoor daar niet toe!
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Leerlingen op Franse scholen die roken lopen een dubbel risico.
Niet alleen is er dood gaan aan roken maar ook doodgaan tijdens roken.
Er mag op het schoolplein niet gerookt worden dus gaan de jeugdigen ergens in de nabijheid op straat in groepjes staan. En dan kunnen ze vanwege terreur wel eens voor de raap geschoten worden.
Wat naar het schijnt niet op het schoolplein kan gebeuren.
Na de aanslagen in Parijs deed de Franse lerarenvakbond al een oproep om het rookverbod af te schaffen, maar nu hebben de leraren hun bede herhaald. Tijdens de pauzes zouden de leerlingen, die buiten in groepjes samen staan, gevaarlijke situaties kunnen opleveren. Volgens de vakbond is het verbod niet passend binnen de noodtoestand die in het land geldt.

Het Franse ministerie van Gezondheid lijkt weinig te zien in het voorstel, schrijft de NOS. Het departement wil het aantal rokers namelijk terugdringen.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... _terr.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Bij mijn tabaksboer staan na het grote stadsfeest altijd dozen met foto's van de straatfotograaf. Veel moeders met kinderen komen die foto's van ze kopen.
Maar ja, is het wel verantwoord om je kinderen in zo'n winkel mee te nemen.? Ze worden daar getrakteerd op vele afschuwelijke angstaanjagende foto's die duidelijk zichtbaar (dat moet) op pakjes tabak staan afgebeeld. House of Horror !

En nu blijkt dat de afschrikkende werking tegen te vallen. De volgende stap is om ze niet meer ten toon te stellen maar alleen onder de toonbank verkopen.
Het typisch Nederlandse fenomeen van de 'schuilkerk' (oh wat waren wij tolerant) is dus weer terug aan het komen in een modern jasje.
Kabinet dreigt met uitstalverbod rookwaren
PvdA-Kamerlid Marith Volp en haar ChristenUnie-collega Carla Dik-Faber hopen dat jongeren minder gauw zwichten voor de bekoring van de tabak als de kleurig uitgestalde pakjes sigaretten voortaan aan het oog zijn onttrokken.
Bijna ga ik het hebben over een typische fijn-Christelijke probleemoplossing: het achter de ellebogen hebben.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2699 ... en___.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Hier zo'n iconisch beeld dat je in vele variaties kan vinden op pakjes tabak:

Afbeelding

Het is al jaren geleden gedebugd . De zwarte longen zijn van iemand die gestorven is door rookvergifting tijdens een brand. Of hij een roker was, is niet bekend.
Maar dat maakt niet uit, tot in lengte van dagen zal deze foto door de anti-rook brigade gebruikt worden.
Iemand lag op apegapen na een operatie aan zijn rug. Er werd een foto van hem genomen.
Tijden later zag hij zich op een pakje tabak terug als voorbeeld van wat je kan overkomen als je rookt.
Non-smoker complains over use of image on cigarette box
The 54-year-old resident of Boiro in the northwestern region of Galicia recognized himself in a photograph on a tobacco packet above the warning: “Smoking can cause embolisms and disability”.
[...]
The man, identified only by the initials FJTA, went to the Guardia Civil last week to file a complaint against hospital authorities.
He told La Voz de Galicia that several neighbours had recognized him on the cigarette packets, an alarming fact as his medical condition had absolutely nothing to do with smoking.
“I am in that hospital bed not because of the consequences of smoking but because of back problems.” He explained that he had a titanium plate fitted in his spine.
Waar gehakt wordt daar vallen spaanders. Nog zo een spaander:
It is not the first case of this kind in Spain. A woman in Barcelona complained that an image of her late husband, taken while he was being treated in hospital, was being used on cigarette packets.
http://www.thelocal.es/20161115/non-smo ... tte-packet
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Je rijdt en je rookt in je auto. Dat mag.
Je wordt aangehouden en de agent stelt vast dat je in de auto van je eigen bouwbedrijf rijdt.
Zodoende is de auto een werkplek waar roken verboden is. Dus boete.
Er zit geen sticker op de auto: verboden te roken. Boete.
De veiligheidshelm (werkplek nietwaar?) wordt niet gedragen en gehoorbeschermers zijn niet aanwezig. Boete. Boete.
Dit gebeurde in Canada. De rechter sprak de man vrij.
En dan nu Rotterdam.

Afbeelding
Rotterdam geeft milieuzoneboete voor klassieker op aanhanger
https://www.autobahn.eu/4021/rotterdam- ... aanhanger/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Soms is roken onmiddelijk dodelijk. Als je bijvoorbeeld samenwoont met een gek.
Man onthoofdt huisgenoot die sigaret opsteekt
Moskou - Een Russische man heeft zijn sigarettenverslaving moeten bekopen met de dood. Zijn huisgenoot was zo klaar met de rook in hun appartement, dat hij doordraaide. Hij stak de 37-jarige Eduard Assylov neer en verminkte zijn lichaam op gruwelijke wijze.

De buren van het slachtoffer in Moskou deden de lugubere ontdekking. Assylov was neergestoken en in stukken gesneden. Zijn hoofd, armen, benen en zijn geslachtsdelen lagen volgens Russische media op een kussen.

Het lichaam zat onder de steekwonden. Voordat hij met een mes in stukken werd gesneden, is hij minstens 40 keer gestoken, meldt de politie in de Russische hoofdstad.

De 45-jarige huisgenoot van de man zou hebben bekend hem te hebben vermoord. Hij heeft verklaard dat hij doordraaide toen Assylov een peuk opstak. De twee zouden vaak ruzie hebben gehad over het wel of niet roken in huis.

De verdachte is opgepakt. Hem hangt een levenslange gevangenisstraf boven het hoofd.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1463560 ... t-opsteekt
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Die FvD toch. Nu ligt Hiddema onder vuur. Hij is onderwerp van onderzoek door de NVWA (je weet wel die van die sipronil-eieren rel). Hiddema was op de StaatsTV te zien met een brandende methol sigaret.
NVWA onderzoekt rokende Hiddema in 'Dit was het nieuws'
De NVWA onderzoekt de uitzending van Dit was het nieuws van gisteravond. Daarin stak panellid Theo Hiddema in de studio een sigaret op en dat is mogelijk strafbaar.

In 2013 kreeg de VPRO een boete van 600 euro omdat Hans Teeuwen een sigaret rookte in Zomergasten. Sinds 2004 is het verboden te roken op de werkplek en dat geldt ook voor televisiestudio's.
https://nos.nl/artikel/2215446-nvwa-ond ... ieuws.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

NVWA: geen stappen tegen rokende Hiddema
HILVERSUM - De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) onderneemt geen stappen tegen AVROTROS en het programma Dit was het nieuws. In een aflevering had advocaat en FVD-Kamerlid Theo Hiddema een sigaret gerookt. De waakhond onderzocht dat. Volgens de wet mag niet worden gerookt in een ruimte waar werkzaamheden worden verricht.

Een woordvoerster laat donderdag weten dat is geconstateerd dat het gaat om „een losstaand incident dat niet was voorzien. Bovendien was Hiddema met de sigaret maar heel even in beeld. Actie ondernemen zou niet proportioneel zijn.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1675811 ... de-hiddema
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

:shock: Bizar....Ik vraag me af hoe de inwoners van Groningen gaan reageren op zo'n verbod. Geen openhaard, geen BBQ, en niet achter je huis een sigaret op kunnen steken zonder dat je over je schouders moet kijken of een NSB-er je verlinkt.

Groningen wil naast de sigaret, álle soorten rook kunnen verbieden

Groningen stevent vanavond af op een primeur in Nederland: zelfs roken op stráát wordt op bepaalde plekken verboden. Om de Tabakswet te omzeilen, worden niet alleen de sigaret, maar álle soorten rook verboden.

Vanavond wordt het plan besproken in de commissie Beheer en Verkeer. Dat betekent dat de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) zodanig wordt aangepast dat de gemeente delen van de openbare ruimte rookvrij kan verklaren. Oftewel: het opsteken van een sigaret zelfs in de open lucht verbieden.

Verzoek
Toch ligt het initiatief voor rookvrije gebieden bij instanties in de stad en niet bij de gemeente. Het plan werkt zo dat - bijvoorbeeld - een ziekenhuis een verzoek kan indienen bij de gemeente om roken te verbieden op het plein voor de ingang. Dat is nu openbare ruimte en daar mag dus gerookt worden. De gemeente kan dan op basis van de APV het roken dan op die plekken verbieden.

De handhaving van zo'n rookverbod ligt in eerste instantie overigens bij de instellingen die een aanvraag indienen voor een rookverbod. Maar het gaat wel om een écht verbod. Dus als een roker binnen zo'n rookvrij gebied toch een peuk opsteekt en weigert te vertrekken, kan de politie erbij gehaald worden. Welke sanctie er komt te staan op overtreding van het rookverbod, is nog onduidelijk.

Brommers en barbecues
Om niet in het gedrang te komen met de Tabakswet, die roken in de open lucht toestaat, biedt de APV de mogelijkheid om alle soorten rook te verbieden. Dus ook brommers, om maar wat te noemen, auto's en barbecues kunnen worden geweerd. De gemeente houdt er rekening mee dat het tot rechtszaken kan komen als een roker naar de rechter stapt om met de Tabakswet in de hand het gemeentebesluit aan te vallen.

Mocht een meerderheid van de commissie vanavond akkoord gaan, moet het plan nog door de gemeenteraad geloodst worden. In theorie kan het eerste rookverbod in de open lucht al eind van deze maand geregeld zijn. Onder meer het UMC Groningen staat al te trappelen.

In het spoor van Groningen hebben meer gemeenten plannen om roken zelfs op straat te kunnen verbieden. Ook Rotterdam kondigde onlangs aan bepaalde straten in de stad vrij van rokers te willen maken. Ook Amstelveen kijkt met belangstelling naar de ontwikkelingen in Groningen om snel het voorbeeld te volgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Om niet in het gedrang te komen met de Tabakswet, die roken in de open lucht toestaat, biedt de APV de mogelijkheid om alle soorten rook te verbieden. Dus ook brommers, om maar wat te noemen, auto's en barbecues kunnen worden geweerd.
Ja, en vergeet de open haard en de houtkachel niet. Want daar gaat het werkelijk om. Uiteindelijk moet iedereen aan de peperdure elektrische verwarming en daar mag geen alternatief meer voor bestaan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

CU ( kots) staatssecretaris Paulus Blokhuis heeft een plannetje. Roken moet verboden worden.

De voorstellen van staatssecretaris Blokhuis hebben ingrijpende gevolgen voor rokers én voor het bedrijfsleven. Want met de tabaksverkoop is een enorme omzet gemoeid.

Roker wordt paria

De roker wordt definitief een paria. Met een pakket aan vergaande maatregelen wordt voorgesorteerd op een volledig rookvrije generatie.

Met een pakket aan vergaande maatregelen wordt voorgesorteerd op een volledig rookvrije generatie.Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE
Een pakje sigaretten zal over een paar jaar minimaal een tientje kosten. Al vanaf volgend jaar worden de accijnzen substantieel verhoogd. In de zorg, bij de overheid en de horeca mag binnen een paar jaar helemaal niet meer gerookt worden. Ook niet in rookruimtes of in rookhokken op het eigen terrein. Datzelfde geldt voor schoolpleinen, speeltuinen en sportterreinen.

Op den duur moeten alle bedrijven volledig rookvrij worden. Zowel rookruimtes als buiten roken worden daarbij verboden. Het rookverbod zal gelden voor alle tabaksproducten, de e-sigaret, de shisha-pen, de waterpijp, en kruidenmengsels en aanverwante producten.

Dit staat in het concept-akkoord dat staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) met antirookclubs en gezondheidsorganisaties heeft afgesproken. De tabaksindustrie werd bij die onderhandelingen geweerd. Desgevraagd spreekt de tabaksbranche van een ’dictaat’ en van „vergaande inmenging in het privéleven van volwassen rokers”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door King George »

Legale sigaretten worden straks nog duurder dan illegale drugs. Ging het in de VS ook niet zo lekker met de drooglegging destijds?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Pilgrim »

Tegeltjeswijsheid...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

King George schreef:Legale sigaretten worden straks nog duurder dan illegale drugs. Ging het in de VS ook niet zo lekker met de drooglegging destijds?
Ja in die tijd had je de zgn 'speakeasy'. Een kroeg waar ze illegale alcohol schonken.
Wat wij in de toekomst zullen krijgen zijn 'smoke easy' plekjes waar mensen illegale tabak roken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Ariel »

:unhappy: Ook schoffelen met een sigaretje in de mondhoek is er straks niet meer bij
Veere mogen niet meer roken onder werktijd

Als het aan de gemeente Veere (Zeeland) ligt, is het afgelopen met de rookpauzes voor haar ambtenaren. Roken mag dan alleen nog maar tijdens de koffiepauzes en de lunchpauze. En in de vrije tijd, uiteraard.

Het gaat vooralsnog om een voorstel, dat nog door de ondernemingsraad moet worden goedgekeurd.

Volgens wethouder Marcel Steketee (Dorpsbelangen en Toerisme Veere, DTV) wil zijn gemeente ’een gezond personeelsbeleid voeren, waar het rookreglement een onderdeel van is’, zo schrijft Omroep Zeeland.

Daarnaast moet de maatregel het misbruiken van de rookpauze tegengaan. „Misbruik kan bijvoorbeeld zijn dat mensen ’s morgens binnenkomen en eerst een sigaretje gaan roken”, zegt Steketee „en voordat deze mensen daadwerkelijk aan het werk zijn, is het misschien wel een kwartier, twintig minuten later.”

Ook buitenmedewerkers zullen zich aan de nieuwe regel moeten gaan houden. Schoffelen met een sigaretje in de mondhoek is er dan niet meer bij. Tijdens de koffiepauze zijn er genoeg mogelijkheden om er eentje op te steken, zo redeneert de gemeente.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tabaks STANK terug in cafees...

Bericht door Mahalingam »

Pakjes tabak worden inde EU voorzien van afschrikwekkende foto's.
Al diverse maken is er sprake van geweeest dat wat je zag niets met roken te maken heeft.
Nu deze weer:

Afbeelding
Man finds own amputated leg on cigarette packets without consent
The family thought it was indeed a picture of the father's leg.
"It's our father's. His scars are characteristic," the daughter added.

But the man says he had never agreed to the picture being used. He believes it was taken at a local hospital he visited to find out whether he could be equipped with some kind of walking apparatus.

He has been walking using crutches for more than 20 years following a shooting incident in Albania in 1997, in which he lost his leg.
https://www.bbc.com/news/world-europe-49029845
The European Commission has been contacted as it is responsible for the distribution of such images on all EU cigarette packets.
Mr Fittante says the commission normally uses pictures from a database, which are verified and published with the consent of the person featured.
Niet dus. Verklaringeen van de European Commission zijn notoir onbetrouwbaar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie