Gökmen: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Gökmen: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door King George »

Politie: Mogelijk terroristisch motief in Utrecht

UTRECHT - Bij een schietpartij in een tram in Utrecht zijn maandagochtend meerdere personen gewond geraakt. Het voertuig staat stil op het 24 Oktoberplein in Utrecht. De politie houdt rekening met een terroristisch motief.



In een andere ambulance werd net zichtbaar voor omstanders nog een ander slachtoffer gereanimeerd. De sfeer ter plekke is gespannen.

Het grote verkeersplein ziet inmiddels zwart van de politie en hulpverleners. Er lopen leden van de anti-terreureenheid DSI rond. Ze wachten vooralsnog rustig af op wat gaat komen. De afzetting rondom de tram die stil staat in een bocht wordt steeds vergroot.

De laatste passagiers hebben net op eigen kracht de tram verlaten. Ze worden met busjes afgevoerd. Er is inmiddels een anti-terreur-eenheid aanwezig. Ook verschillende trauma- en politiehelikopters zijn op locatie.

Bewoners van hoge gebouwen in de omgeving melden in een app-groep dat deze panden politiebewaking hebben gekregen.

Premier Rutte sprak zojuist in Den Haag over een „verontrustende” situatie en gaat zo overleggen met het crisisteam dat bijeen is geroepen, zo meldt RTV Utrecht.

Calamiteitenhospitaal

Het UMC Utrecht heeft van veiligheidsregio GHOR het verzoek gekregen om het calamiteitenhospitaal open te stellen.

Hoeveel slachtoffers er worden opgevangen is nog onbekend. Het calamiteitenhospitaal is een bijzonder ziekenhuis voor de onmiddellijke opvang van slachtoffers onder bijzondere omstandigheden.

Jimmy de Koster woont in de buurt en zag de schietpartij gebeuren. Hij zegt tegen RTV Utrecht dat er meerdere keren geschoten is. Een vrouw zou op de grond hebben gelegen en geroepen hebben: „Ik heb niets gedaan.”

’Hele chaos’

De Koster: „Ik kwam van m’n werk vandaan toen het gebeurde. Ik sta bij de stoplichten op het 24 Oktoberplein en ik zie een vrouw liggen, ik denk dat ze tussen de 20 en 35 jaar oud is. Op dat moment hoorde ik drie keer pang pang pang. Vier man liepen heel hard naar haar toe en ze probeerden haar weg te slepen en toen hoorde ik weer pang pang pang en die gasten laten die vrouw weer los. Hele chaos daar.”

Wegens het schietincident is op de A12 van Den Haag tot Oudenrijn de linkerrijbaan afgesloten.

De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Hemeltje... :shock: Nou begrijp ik waarom er ook geen treinen mogen door rijden naar Utrecht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Naast de tram ligt een lichaam onder een wit laken

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Maarten »

Als represaille voor Nieuw Zeeland?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door King George »

Getuigen in overvloed. Wel iets bekend over een rode auto, maar nog niets over een signalement. Nou wordt er wel eens vaker een bepaald signalement verzwegen...
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Het is flink paniek in Utrecht.

Scholen in Utrecht moeten op advies van de politie de deuren tot nader order dichthouden.

Speciaal team doet inval op de Trumanlaan in Utrecht. Dat is de wijk Kanaleneiland, een paar honderd meter van waar de schietpartij plaatsvond.

En op twitter gaat men ook los.
En een eigenzinnig econoompje schrijft.
Melmakian

Aanslagje vlak voor de #verkiezingen? Een #Putin trucje? #Wilders en #Baudet juichend door de woonkamer. #Utrecht #Aanslag. Ik ben niet geïnteresseerd. Een stem op de #pvv en #fvd zal het aantal aanslagen over en weer enkel erger maken. Nu wél item @dwdd @JinekLive? #Kots
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Winkelcentrum Kanaleneiland afgesloten n.a.v. schietpartij.

Woning onder schot gehouden. Dreigingsniveau is gestegen tot 5 in provincie Utrecht.

Leden van anti-terreureenheid DSI lijken zich volgens getuigen klaar te maken voor inval in woning
In heel het land zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen na de schietpartij in Utrecht. Op het Binnenhof, het Mediapark in Hilversum tot Utrechtse scholen en Schiphol: overal is extra toezicht ingezet. De NCTV heeft het dreigingsniveau voor de provincie Utrecht verhoogd naar niveau 5.

De waakzaamheid is groot in heel het land. In Den Haag op het Binnenhof zijn de politie en marechaussee extra zwaar bewapend aanwezig na de schietpartij in Utrecht. Premier Rutte sprak in Den Haag over een’verontrustende’ situatie en zei zich ‘zorgen te maken’. Hij is in overleg met het crisisteam dat bijeen is geroepen.

In Utrecht is veel politie op de been. Een groot gebied is afgezet. Scholen in de omgeving hebben de opdracht gekregen om hun deuren gesloten te houden. Alle moskeeën in Utrecht zijn op slot. Ook op het Mediapark in Hilversum zijn uit voorzorg extra beveiligingseenheden ingezet.

Verschillende politiekorpsen in het land zeggen de ontwikkelingen in Utrecht nauwgezet te volgen. Zo heeft Rotterdam extra toezicht ingesteld op stations en bij moskeeën.

Het pensioenprotest dat op het Malieveld in Den Haag werd gehouden, is tegen het middaguur afgebroken. ,,We zien wel hoe we hiermee verdergaan’', zei ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Alle moskeeën in Utrecht dicht

Alle moskeeën in Utrecht hebben hun deuren uit voorzorg gesloten na het schietincident in Utrecht. „Dat hebben we gedaan in overleg met de politie”, zegt een woordvoerder van de Ulu Moskee, de grootste moskee van Utrecht.

De Ulu Moskee wordt op dit moment bewaakt door de politie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Politie zoekt Gökman Tanis (37) voor schietpartij in tram in Utrecht

De verdachte die de politie op het oog heeft stond op 4 maart voor de rechter in Utrecht in verband met een verkrachtingszaak.

Afbeelding

Politie Utrecht

De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökman Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht.
Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Het is nog erger dan we dachten.
Burgemeester Utrecht: drie doden, negen gewonden

Bij een schietpartij in een tram bij het 24 Oktoberplein in Utrecht zijn vanmorgen drie doden en negen gewonden gevallen. Drie slachtoffers zijn er ernstig aan toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

,,Ons land is op dit moment opgeschrikt door een aanslag in Utrecht", begon premier Mark Rutte net een persconferentie. Hij stelt dat alles op alles gezet moet worden om de dader of daders te vinden. Een terroristisch motief wordt volgens hem ,,niet uitgesloten''.

Rutte voegde er aan toe: ,,Een daad van terreur is een aanval op onze beschaving, op onze tolerante en open samenleving. Mocht dit blijven, dan past maar één antwoord. En dat luidt: onze rechtsstaat en onze democratie zijn sterker dan fanatisme en geweld. We zullen niet wijken voor onverdraagzaamheid. Nooit.''

:scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

De vrouw die de rode Renault Clio, waar de dader in zou hebben gereden, heeft aangetroffen, stelt dat er een briefje 'met iets van Allah' er op bij de auto is gevonden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Pilgrim »

Politie: kijk uit naar Gökmen Tanis (37)

18 maart 2019

Afbeelding

UTRECHT – De politie zoekt Gökmen Tanis (37) vanwege de schietpartij in Utrecht.

Hij is geboren in Turkije. De politie heeft ook een foto vrijgegeven van de man.

„De politie vraagt u uit te kijken naar de 37-jarige Gökmen Tanis (geboren in Turkije) in verband met het incident vanmorgen aan het #24oktoberplein in Utrecht. Benader hem niet zelf maar bel direct de opsporingstiplijn 0800-6070”, aldus de politie in een bericht. Eerder werd zijn naam verkeerd gespeld: het gaat niet om Gökman, maar om Gökmen Tanis.

Bekijk onze live-uitzending over de aanslag in Utrecht

De man is nog voortvluchtig. De gemeente Utrecht dringt inwoners op het hart om binnen te blijven.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Het grote islamitische downplayen is begonnen. Nourdeen abu Bilal Wildeman weet ons te vertellen...Het is wel erg wat er gebeurd is maar....
Met 99% zekerheid kan ik dit melden:
- dader mentaal beperkt, gewelddadige achtergrond;
- primaire slachtoffer: ex-partner;
- zij was ook slachtoffer in verkrachtingszaak;
- vermoeden van terreur vanwege [A] "Allahu akbar" personen nabij de verdachte.

Conclusie: het gaat om een bizarre schietpartij in de relationele sfeer, niet om een terreuraanslag.

Voordat mensen mijn tweet verkeerd gaan uitleggen: het blijft natuurlijk verschrikkelijk, vooral voor alle directe getroffenen en nabestaanden. Echt walgelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Pilgrim »

Minstens 3 doden bij terreuraanslag tram Utrecht, schutter riep Allahu Akbar

Xander, 18-03-2019

Update: Daders mogelijk al schietend door de stad heen - Politie zoekt voortvluchtige Turk Gökman Tanis, die enkele jaren geleden werd gearresteerd vanwege banden met IS - Getuigen: Schutter riep 'Allahu Akbar' alvorens het vuur te openen.

Afbeelding
Bij de Utrechtse tram ligt een dode vrouw, die volgens getuigen in koelen bloede werd geëxecuteerd. (Afbeelding: Getty Images (2)).

Update 16.24: Volgens getuigen riep de schutter ‘Allahu Akbar’ alvorens het vuur te openen in de tram. Een passagier die riep Marokkaan te zijn werd met rust gelaten, aldus het Parool. We zijn benieuwd wie van de gevestigde orde als eerste benadrukt dat het allemaal niets met de islam te maken heeft.

Update 15.25: Inmiddels is duidelijk dat er minimaal 3 doden en 9 gewonden zijn gevallen bij de terreuraanslag op de tram in Utrecht. Volgens een Turkse winkelier heeft de vermoedelijke dader Gökman Tanis in Tsjetsjenië voor radicale islamitische terroristen gevochten. Ook zou hij enkele jaren geleden in Nederland zijn gearresteerd in verband met IS, maar weer zijn vrijgelaten.

Update 14.25: De politie vraagt iedereen uit te kijken naar de 37 jarige Turk Gökman Tanis, maar benadrukt hem niet persoonlijk te benaderen.

Update 13.49: De politie bericht dat er op meerdere plaatsen in Utrecht schoten zijn gemeld, wat lijkt te bevestigen dat de daders al schietend door de stad gaan. Alle moskeeën in de stad werden met het oog op de recente aanslag in Christchurch uit voorzorg gesloten en krijgen extra bewaking.

De politie heeft zojuist bevestigd dat er minimaal een dode is gevallen bij een ‘vermoedelijke’ terreuraanslag in Utrecht. In een tram stond een niet nader geïdentificeerde man op en begon op passagiers te schieten. In totaal zouden er vier schutters zijn waar de politie met onder meer helikopters naar op zoek is. Een onbekend aantal mensen is gewond geraakt.

Een vrouw zou bij een tramhalte door vier kogels zijn getroffen en zijn overleden, zo berichten getuigen en een verslaggever ter plekke. De NOS berichtte dat de politie ook op zoek is naar een rode Renault Clio, die na de dodelijke schoten snel zou zijn weggereden.

De leiders van alle politieke partijen spraken hun afschuw uit, en schorten hun verkiezingscampagne vandaag op.

‘Waar gaat het heen met dit land?’ is de teneur van de meeste commentaren op veel websites.

(Later mogelijk meer).

Xander

(2) Afbeelding: Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... am-Utrecht
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Ooggetuige Niels (21): ‘Hij schoot op die mensen die die vrouw hielpen’

De 21-jarige Niels zat in de tram in Utrecht waar vanmorgen ‘mogelijke terreurverdachte’ Gökmen Tanis begon te schieten. Niels ‘had het gevoel’ dat de dader zich op één persoon richtte. ,,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerden te helpen.”

Niels is net weer thuis, na door de politie te zijn gehoord, nog stevig onder de indruk van wat hij heeft gezien. ,,Het gebeurde in het tramstel achter mij. Er was ineens commotie. De tram kwam stil te staan in een bocht dus ik kon goed zien wat er in het tramstel achter mij gebeurde. De deur van de tram werd geforceerd en er werden ramen ingeslagen. In ons tramstel was verwarring maar bleef het redelijk kalm.”

,,Er was op dat moment zeker al geschoten in dat tramstel achter mij. Je hoorde van die plop-plop-plop-geluiden, alsof er een geluiddemper op zat. Daarna zag ik mensen naar buiten rennen, echt voor hun leven. Ik had het gevoel dat hij zich speciaal op een iemand richtte want ik zag een vrouw naar buiten kruipen. Omstanders probeerden haar weg te trekken maar toen ze dat deden ging die man speciaal achter haar aan en mikte op die omstanders.”

,,Nee, ik kon niet goed zien hoe hij eruit zag. Hij had een donkere jas aan, normaal postuur, en had een lang pistool in zijn hand. Gewoon zo’n handpistool, geen automatisch wapen, voor zover ik kon zien. Daarna ging ie nog achter iemand aan, met een geel hesje, die die vrouw probeerde te helpen, en daarna kon ik het niet meer zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Rutte voegde er aan toe: ,,Een daad van terreur is een aanval op onze beschaving, op onze tolerante en open samenleving. Mocht dit blijven, dan past maar één antwoord. En dat luidt: onze rechtsstaat en onze democratie zijn sterker dan fanatisme en geweld. We zullen niet wijken voor onverdraagzaamheid. Nooit.''
Blablabla. Wat ook altijd goed bekt is: liefde overwint haat. Het heeft nog verbazend lang geduurd voor er zoiets in Nederland gebeurde . In België en Frankrijk zijn we het al gewoon.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

Het parool.
De man of mannen die in Utrecht vanmorgen begon(nen) te schieten in de tram vlakbij het Utrechtse 24 Oktoberplein riep(en) volgens meerdere getuigen ‘Allahoe Akbar’.

Een passagier die riep een Marokkaan te zijn, zou vervolgens ongemoeid zijn gelaten. Dat is volgens ingewijden een belangrijke reden waarom de politie al snel uitging van een terroristisch motief.

Getuigen uit de tram en uit de omgeving spreken van vier mannen die in elk geval ‘een lang wapen’ en ‘een handvuurwapen’ hadden.

Twee van de mannen zouden de Renault Clio Estate hebben ‘gecarjackt’ (geroofd van de bestuurder) waarin ze verder vluchtten. Twee anderen zouden te voet zijn gevlucht.

De situatie in de tram was vanzelfsprekend zo chaotisch dat getuigen verschillende verhalen vertellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Dhana »

Niets te maken met Turken of islam. Allemaal onze eigen schuld. Moeten we maar ophouden met discrimineren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Mahalingam »

Als ik Utrechtenaar zou zijn dan zou ik op
"In gedachten zijn wij bij de inwoners van Utrecht" reageren met:
"Wat bij betreft is die Koninklijke aandacht voor mij helemaal niet nodig."
En onderdeel van een cliché uitspraak zijn zou mij niet bevallen als onderdadig onderdaan.
Ondertussen: een mugshot van deze bekende van de politie:
Afbeelding

En er is een video opgedoken waarin hij tekeer gaat tegen een schaars (zomers) geklede blondine (op minuut 3)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24953
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door King George »

Wat me opvalt:

Aanslag Christchurch
Rechts veroordeeld aanslag en spreekt afschuw uit.
Links geeft iedereen aan de rechterkant de schuld.

Aanslag Utrecht
Rechts veroordeeld aanslag en spreekt afschuw uit.
Links is stil.
En broedt nog hoe rechts de schuld te kunnen geven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Ariel »

De Turk werd opgepakt tijdens een inval aan de Oudenoord. Zijn motief is nog niet bekend. De autoriteiten houden rekening met terrorisme, maar ook een privésituatie wordt niet uitgesloten.

Zijn advocaat zal hem instructie geven , en zeggen dat ze voor moord op een schoonzus moeten gaan, en niet voor een terroristische aanslag, want moord op een familielid staat beter op zijn criminele Curriculum Vitae, en levert minder straf op. ( verzachtende omstandigheden)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Schietpartij Utrecht. Politie: Mogelijk terroristisch motief

Bericht door Pilgrim »

BREAKING!: Hoofdverdachte Gökmen Tanis (37) opgepakt na “schietpartij” (!?) Utrecht

18 maart 2019

Afbeelding

UTRECHT – De politie heeft Gökmen Tanis (37), de hoofdverdachte van de “schietpartij” in Utrecht, opgepakt. Dat werd zojuist gemeld bij een persconferentie.

Tijdens de persconferentie meldden burgemeester Jan van Zanen, de politie en het OM aanvankelijk nog dat de hoofdverdachte nog zoek was. Een andere verdachte was wel opgepakt tijdens huiszoekingen. Aan het eind van de persconferentie kwam het bericht binnen dat ook Gökmen Tanis was gearresteerd.

Hij werd opgepakt tijdens een inval aan de Oudenoord. Zijn motief is nog niet bekend. De autoriteiten houden rekening met terrorisme, maar ook een privésituatie wordt niet uitgesloten.

Clio
Tanis zou na de “schietpartij” in de tram van maandagmorgen een rode Ranault Clio hebben gekaapt en zijn gevlucht. Die auto is rond 13.40 uur aangetroffen op de Tichelaarslaan in Utrecht. Sindsdien was een klopjacht op hem bezig.

„We hebben alle capaciteit die nodig is, waar die ook vandaan moet komen, laten komen”, vertelde Rob van Bree van de Eenheid Midden-Nederland. De politie bedankt alle mensen die agenten hebben geholpen na het drama. „Al het publiek dat ons geholpen heeft, bedankt.” Van Bree krijgt bijval van korpschef Erik Akerboom.

Slachtoffers
Naast de drie dodelijke slachtoffers bij de schietpartij in de tram, raakten vijf mensen gewond. Drie van hen verkeren nog in ’ernstige toestand’, vertelde burgemeester Jan van Zanen maandagavond op een persconferentie met politie en het Openbaar Ministerie.

Volgens het OM zijn ook op andere plekken in Nederland invallen gedaan, in de hoop Gökmen T. te kunnen vinden. In de provincie Utrecht is het dreigingsniveau teruggegaan van 5 naar 4, zoals het altijd was, en in de rest van Nederland is.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie