Sluier van angst

Plaats reactie
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Sluier van angst

Bericht door Marieke »

Sluier van angst

Sluier van angst is een verhaal dat zich afspeelt in de late jaren '70. Het is geschreven door de hoofdpersoon uit het boek, Samia Shariff.

De Algerijnse Samia Shariff groeit op in Frankrijk, in een streng islamitisch gezin. Ze heeft dagelijks te maken met zware lichamelijke en geestelijke mishandeling. Haar broers mogen alles, zij mag niks.
Op een dag besluiten Samia's ouders terug te keren naar Algerije. Daar begint het drama pas echt.Rond haar vijftiende besluiten haar ouders haar thuis te houden van school, zodat ze kan leren 'een vrome moslima te zijn.'
Maar gelukkig gebeurt er op een dag iets leuks: ze mag op vakantie naar Frankrijk! Althans, dat is wat haar verteld wordt. Er zit echter een bijbedoeling achter: ze wordt voorbereid op haar uithuwelijking! :shock:
Na een week of twee bij haar tante in Frankrijk te zijn geweest, wordt ze voorgesteld aan haar toekomstige 'echtgenoot' en begint de bruiloft.
Al tijdens de 'huwelijksnacht' blijkt haar man een bijzonder gewelddadig en oversekst figuur te zijn. Zo gaat het jaren door, verkrachtingen, vernederingen en mishandelingen zijn de dagelijkse realiteit.
Samia krijgt samen met hem vijf kinderen, waarvan twee dochters. Hierdoor wordt er nog meer op haar neergekeken. Dan gebeurt er iets wat een moederhart breekt: haar oudste zoon wordt haar afgenomen!
Pas na vele jaren lukt het Samia om, samen met haar kinderen, naar Canada te vluchten, waar zij asiel krijgt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Het is een hele tijd geleden dat ik dit boek gelezen heb. Mijn excuses dus als ik het een beetje anders beschreven heb dan dat het gegaan is).
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Sluier van angst

Bericht door Pilgrim »

Toen dachten we nog dat de islam wel zou verwesteren... :smile4:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Sluier van angst

Bericht door Marieke »

Pilgrim schreef:Toen dachten we nog dat de islam wel zou verwesteren... :smile4:
Ja, hoe naïef hadden ze kunnen zijn zeg...
Maar even over het boek: ik vond het zéér heftig!! Een paar keer overwoog ik om het boek weg te leggen, omdat het me 'te veel werd.' Maar aan de andere kant wilde ik ook weten hoe het af zou lopen. De enige motivatie om door te lezen, is dat het allemaal goed is afgelopen... Wat sommige mensen allemaal aankunnen zeg! :shock:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Sluier van angst

Bericht door Pilgrim »

Een heel boeiend boek dus!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Sluier van angst

Bericht door Marieke »

Pilgrim schreef:Een heel boeiend boek dus!
Hebt u/heb jij het ook al eens gelezen?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Sluier van angst

Bericht door Pilgrim »

Marieke schreef:
Pilgrim schreef:Een heel boeiend boek dus!
Hebt u/heb jij het ook al eens gelezen?
Helaas niet. Ik kom de laatste tijd niet zoveel meer toe aan lezen. Er liggen nog allemaal ongelezen boeken te wachten in mijn boekenkasten. Ik ben in ieder geval blij met de goede afloop in het boek. Hier heb je een plaatje van de omslag:

Afbeelding

Je kan het bij bol.com nog verkrijgen:

https://www.bol.com/nl/p/sluier-van-ang ... 005508539/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Sluier van angst

Bericht door Marieke »

Pilgrim schreef:
Je kan het bij bol.com nog verkrijgen:

https://www.bol.com/nl/p/sluier-van-ang ... 005508539/
Ik heb het geleend bij de bibliotheek.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Sluier van angst

Bericht door Pilgrim »

Marieke schreef:Ik heb het geleend bij de bibliotheek.
Dat kan ook natuurlijk... :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Sluier van angst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

EEN BOEK.

Aangrijpend of niet. Ik heb niks met dit soort verhalen. Leuk om te lezen, maar verder zet het geen zoden aan de dijk van mijn verstand. Of eigenlijk toch wel. Laat Islam met AL zijn begenadigden, geboren en getogen nakomelingen vanuit een achterlijke cultuur en religie, ten onder gaan in het moeras van de geestelijke verwildering van het niet willen veranderen en de onderwaardering van de assimileerkunst. Mijn begenadigd motto:

OPGERUIMD GEESTELIJK VUIL STAAT NETJES EN STELT ORDE OP SECULIERE ZAKEN.

Met medelijden wordt alleen maar het bevolkingsoverschot gediend.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie