Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Ali Yas »

Manon schreef:Allemaal ontlopen ze hun verantwoordelijkheid om de islam expliciet en wezenlijk te hervormen (iets wat broodnodig is en waarvoor ik al vaak heb gepleit). Nooit bekritiseren ze de islamitische leerstellingen zélf
Nee, en dat gaat natuurlijk ook niet. Vandaag op de radio (Den Haag) gehoord over een jongedame die besloten had de islam te verlaten en daar (in Nederland NB!) ernstige problemen mee kreeg, bijvoorbeeld doodsbedreigingen van haar bloedeigen oom. De islam is sterker dan familiebanden blijkbaar. Geen wonder dus dat de islam óók sterker is dan liefde tot het gastland en zeker sterker dan vriendschap met (en waardering van) normale mensen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Pilgrim »

Vlaams Belang wil multicultureel worden

Door: Robin De Wever − 06/12/16

Afbeelding
© anp. Filip Dewinter, vorig jaar bij een bijeenkomst van protestgroep Pegida in Rotterdam.

Politiek Het Vlaams Belang zet haar deuren open. De stem van extreemrechts België wil bij de eerstvolgende verkiezingen niet langer alleen witte gezichten op de affiches. Ze mikt op een nieuwe doelgroep: allochtonen.

De tijd van het homogeen witte Vlaams Belang is voorbij, zei parlementslid en partijcoryfee Filip Dewinter tijdens een persmoment voor Vlaamse media. Hij gaat, gesteund door het partijbestuur, politici werven onder Belgen wier wortels niet in België liggen, maar die ideologisch wel op dezelfde lijn zitten.

"We zullen moeten zorgen voor voldoende vertegenwoordigers van christelijke minderheden. Denk maar aan Assyriërs en koptische christenen: mensen die gevlucht zijn voor de genadeloze vervolging in het Midden-Oosten. En waarom niet Chinese Antwerpenaren? We deden al een toer bij andere gemeenschappen. Het enthousiasme voor ons is groter dan je misschien denkt."

Met die verbreding weekt de partij zich los van haar oorspronkelijke koers. Toen ze nog Vlaams Blok heette, richtte ze zich tegen alles dat vreemd was: de grenzen moesten dicht en vreemdelingen die al binnen waren, moesten beseffen dat autochtonen op de eerste plaats kwamen. 'Aanpassen of oprotten', formuleerde Dewinter het ooit. Lange tijd maakte zijn partij dat onderscheid vooral op basis van ras, maar de laatste jaren verschoof de focus naar religie. Inmiddels is haar koers vergelijkbaar met die van de PVV: sterk anti-islam.

Iedereen is welkom, behalve moslims
De gemeenteraadsverkiezingen van 2018 draaien wat Dewinter betreft om één vraag: 'laten we toe dat Antwerpen binnen 20 jaar een islamitische stad wordt of geven we Antwerpen terug aan de Antwerpenaren?'. Dewinter voelt ongetwijfeld de hete adem van de Vlaams-nationalistische partij NV-A van Bart de Wever in zijn nek. Die verkondigt een net iets mildere boodschap, maar profileert zich wel op dezelfde thema's. Bij de landelijke verkiezingen van 2010 verloor het Belang vijf van haar zeventien zetels en werd de NV-A de grootste partij in het parlement.

Wat Dewinter betreft is iedereen welkom om zich bij het cultureel verzet van het Belang aan te sluiten - behalve moslims. Ook gematigde broeders en zusters kunnen het wel vergeten. "Ik doe niet mee aan een onderzoek wie een gematigde moslim is en wie niet", zegt hij. "Maar voor mij is de lijn duidelijk: geen moslims op de lijst, tenzij het iemand is die zich bekeerd heeft en de islam de rug heeft toegekeerd."

Oosters-orthodoxe christenen passen volgens Dewinter prima in dat plaatje. Immers: ook zij moeten vaak niets hebben van Mohammed en zijn volgelingen. De verbreiding zou nodig zijn omdat de partij vergrijst, en omdat de oude retoriek niet meer werkt. Betogen als 'iedereen die van vreemde origine is, willen we niet' zijn uit de mode, vindt hij. "Dat is geen goed verhaal. Ook onze kiezers gaan begrijpen dat we niet iedereen afwijzen. Het gaat immers niet meer om het beschermen van de huidskleur van de Antwerpenaar, maar om het beschermen van onze manier van leven."

Partij heeft nog steeds last van cordon sanitaire
Net als bij eerdere verkiezingen is het echter sterk de vraag of ze dat programma ook kan uitvoeren. Dewinter en zijn lokale en nationale collega's trekken al sinds de jaren '90 veel stemmen, maar hebben bestuurlijk nauwelijks inspraak. Dat heeft vooral te maken met het cordon sanitaire dat andere partijen in 1991 in het parlement optrokken: niemand wil met het Blok een coalitie vormen.

Ook onduidelijk is of de allochtonen die Dewinter op het oog heeft, zin hebben om zich aan te sluiten. De spoeling is in ieder geval dun, want net als in Nederland vormen allochtone christenen er maar een fractie van de christelijke populatie. En dan is er nog het oude rassendenken - iets wat Dewinter en zijn partijgenoten nog niet helemaal achter zich hebben gelaten.

Afgelopen weekend werd Dewinter nog berispt door zijn eigen partijbestuur, vanwege een toespraak die hij vorige maand hield bij de Griekse extreemrechtse partij Gouden Dageraad. Die flirt af en toe met het neonazisme. Geen frisse zaak, vindt het bestuur. Dewinter en twee collega's zijn formeel terechtgewezen en mogen voortaan pas nieuwe buitenlandse politieke relaties aanknopen als de partij daar toestemming voor heeft gegeven.

bron
Volgens mij is de titel van dat artikel volledig fout. Er zou ‘multiraciaal’ moeten staan en NIET ‘multicultureel’. Filip Dewinter staat immers niet open voor alle culturen omdat de islam immers geweerd wordt (en terecht). Maar hij staat wel open voor andere ‘rassen’ (voor zover je daar bij mensen over kan spreken). Overigens zijn die christelijke minderheden die gevlucht zijn ook min of meer van dezelfde cultuur als de Westerse. Het is immers allemaal christelijk...

Op zich vind ik het wel een goede beslissing omdat ik denk dat die christelijke minderheden door hun ervaring met de islam een véél betere visie en attitude jegens de islam en moslims zullen hebben dan de doorsnee Westerse slappe christen. Ze zullen daarom ook strijdbaarder zijn en dat is iets wat we goed kunnen gebruiken.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Op zich vind ik het wel een goede beslissing omdat ik denk dat die christelijke minderheden door hun ervaring met de islam een véél betere visie en attitude jegens de islam en moslims zullen hebben dan de doorsnee Westerse slappe christen.
Voor zover ik me kan herinneren heeft Vlaams Blok NOOIT allochtonen geweerd. Dat de linkse leugenpers daar nu na 30 jaar achter komt is typisch.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
orfeus
Berichten: 86
Lid geworden op: do aug 25, 2011 4:36 pm

Re: Filip Dewinter.

Bericht door orfeus »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Op zich vind ik het wel een goede beslissing omdat ik denk dat die christelijke minderheden door hun ervaring met de islam een véél betere visie en attitude jegens de islam en moslims zullen hebben dan de doorsnee Westerse slappe christen.
Voor zover ik me kan herinneren heeft Vlaams Blok NOOIT allochtonen geweerd. Dat de linkse leugenpers daar nu na 30 jaar achter komt is typisch.
Die zijn er alleszins geweest : heb dat ooit in een reportage op BRT gezien. Nu nog 'ns opgezocht en toch nog dit gevonden
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft ... -blok.html
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Pizzaman »

orfeus schreef:
mercator schreef:
Pilgrim schreef:Op zich vind ik het wel een goede beslissing omdat ik denk dat die christelijke minderheden door hun ervaring met de islam een véél betere visie en attitude jegens de islam en moslims zullen hebben dan de doorsnee Westerse slappe christen.
Voor zover ik me kan herinneren heeft Vlaams Blok NOOIT allochtonen geweerd. Dat de linkse leugenpers daar nu na 30 jaar achter komt is typisch.
Die zijn er alleszins geweest : heb dat ooit in een reportage op BRT gezien. Nu nog 'ns opgezocht en toch nog dit gevonden
http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft ... -blok.html
Dan heb ik een beter geheugen, in de tijd van Vlaams Blok riep een zeker iemand "voor een blank Europa".

Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter.

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef:Dan heb ik een beter geheugen, in de tijd van Vlaams Blok riep een zeker iemand "voor een blank Europa".
Ja en dan ? Je kan toch een -overwegend-blank Europa nastreven en toch een paar allochtonen in je politieke partij hebben? Wilders wil toch ook MINDER Marokkanen in Nederland, hij zei toch niet GEEN Marokkanen? Hoewel ik dat laatste nog zou verkiezen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Pizzaman schreef:Dan heb ik een beter geheugen, in de tijd van Vlaams Blok riep een zeker iemand "voor een blank Europa".
Ja en dan ? Je kan toch een -overwegend-blank Europa nastreven en toch een paar allochtonen in je politieke partij hebben? Wilders wil toch ook MINDER Marokkanen in Nederland, hij zei toch niet GEEN Marokkanen? Hoewel ik dat laatste nog zou verkiezen.
Dat moge dan zo zijn, echter het verschil is dat De Winter het had over kleur, en Wilders over nationaliteit.
Nationaliteit houdt zowel loyaliteit als herkomst in, het eerste eigenlijk alleen... kleur. :emm2:

Wat Wilders bedoelde is wel duidelijk, maar wat De Winter bedoelde eveneens.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Manon »

In die periode was de censuur nog niet zodanig doorgedreven.

DeWinter sprak toen voor en over de situatie in Antwerpen waar heelder wijken door "gekleurde" mensen in beslag werden genomen. In feite gaat het over de verschillende culturen. De originele bevolking van Borgerhout - die ondertussen succesvol verdreven werd - hadden het niet zo op die "bruin mannen" maar het ging hem uiteraard vooral over hun cultuur.

Zelf ken ik verschillende mensen uit Borgerhout, één persoon wiens ouders dankzij die "bruin mannen" verplicht werden door de nodige pesterijen etc... om op hun 75 ste te gaan verhuizen uit hun eigen gezinswoning, naar een meer blanke buurt waar ze wel nog buiten durfden te komen, en een ander, een Marokkaanse familie, die zelf vertrokken omdat de mentaliteit er niet meer te doen was.

Die laatsten zullen dus niet als racist worden gebrandmerkt als ze gaan lopen voor de "bruin mannen" , het koppel witte bejaarden zijn uiteraard racist pur sang.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Pizzaman »

Dat het om 'cultuur' gaat (of eigenlijk: het gebrek er aan) vind ik volkomen normaal.
En wel zeker lees je dat, als je door een wijk loopt, af aan de 'kleur' van de wijk.
Niet voor niets heeft men het over zwarte scholen enzovoorts.

Maar 'voor een blank Europa'... : nono3:
Je moet de problemen benoemen, en da's niet het kleurtje.

Het probleem is wel de loyaliteit aan een vreemde staat of cultuur.
Waarbij veel Marokkanen niet te onderscheiden zijn van 'blanken', of 'zwarten'.
Marokkanen zijn etnisch gezien namelijk nogal een allegaartje.

Niet dat ik denk dat Filip de Winter een racist is - maar hij verslikte zich daar toch behoorlijk.
Net als Janmaat destijds, schoot hij zichzelf in de voet.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter.

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef:Maar 'voor een blank Europa'... : nono3:
Je moet de problemen benoemen, en da's niet het kleurtje.
Als zwarten prat gaan op hun kleur is dat helemaal ok. Blanken mogen dat niet. In de VS heb je nu dat zooitje negers die zich black lives matter
noemen. Iedereen vindt dat perfect kunnen. Stel je voor dat ik een beweging opzet white lives matter. Dan sta ik de volgende dag al in een of andere beklaagdenbank.
Je kan wel zeggen dat in theorie de kleur er niet toe doet, maar in de praktijk is het helemaal iets anders. Zwarten presteren nu eenmaal op ALLE gebieden-behalve mss. lopen en springen-ondermaats. Logisch dan dat je de huidskleur onmiddellijk gaat associëren met het gedrag. Dàt is wat De Winter bedoelde neem ik aan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Pizzaman schreef:Maar 'voor een blank Europa'... : nono3:
Je moet de problemen benoemen, en da's niet het kleurtje.
Als zwarten prat gaan op hun kleur is dat helemaal ok. Blanken mogen dat niet. In de VS heb je nu dat zooitje negers die zich black lives matter
noemen. Iedereen vindt dat perfect kunnen. Stel je voor dat ik een beweging opzet white lives matter. Dan sta ik de volgende dag al in een of andere beklaagdenbank.
Zwarte nazi's zijn evengoed dikke racisten. Hoewel er niks mis is met het verdedigen van erfgoed,
doe dat dan lekker ergens waar dat erfgoed thuishoort, oftewel rot op naar donker Afrika.
Zo goed?
mercator schreef:Je kan wel zeggen dat in theorie de kleur er niet toe doet, maar in de praktijk is het helemaal iets anders. Zwarten presteren nu eenmaal op ALLE gebieden-behalve mss. lopen en springen-ondermaats. Logisch dan dat je de huidskleur onmiddellijk gaat associëren met het gedrag. Dàt is wat De Winter bedoelde neem ik aan.
Je mag dat aannemen,maar het is niet aannemelijk. Hoewel de gemiddelde IQ-prestaties aantoonbaar niet de maat halen,
wil dat niet zeggen dat een zwarte ingenieur dommer is dan een blanke ingenieur.
Evengoed is een vrouwelijke ingenieur niet inferieur aan een mannelijke ingenieur.

Daarbij is echter wel 1 probleem: indien de selectieprocedure een bepaald 'voorkeursbeleid' inhield, kan wel degelijk sprake zijn
van politiek correcte inferioriteit. En dat is evengoed het geval indien de voorkeur wordt gegeven aan een 'blanke'.
Derhalve zijn zowel de Filip de Winters als de politiek correcten van hetzelfde slag, en dom bezig.

We zien verder dat mensen van enig niveau, wat voor kleur dan ook, wel degelijk integreren.
Slechts het domme deel meent zich beter te wanen door eigenschappen te claimen die er niet toe doen.
Een halve gare met een IQ van 70 wordt echt niet slimmer doordat ie blank of zwart of man of vrouw is.
Intelligentie is zowel nature als nurture - het verschil in IQ zal zich derhalve vanzelf opheffen, in de goed erichting,
indien we de westerse standaarden betreffende de leefomgeving laten prevaleren.

Wat De Winter precies met '...voor een blank Europa' bedoelde weet ik niet. Ik kan het alleen maar een domme uitspraak vinden.
Het gaat om kwalificaties, en huidskleur is daar wat mij betreft niet eentje van. Bovendien heb ik schijt aan Europa.
De import van Europese criminelen uit bijvoorbeeld de Balkan of Italië daar heb ik ook niet zoveel mee ook al zijn die blank.
Die mogen van mij net zo hard oprotten als Kutmarokkanen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter.

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef:Intelligentie is zowel nature als nurture - het verschil in IQ zal zich derhalve vanzelf opheffen, in de goed erichting,
indien we de westerse standaarden betreffende de leefomgeving laten prevaleren.
Dat zou mooi zijn. Maar een recente studie in België heeft aangetoond dat allochtonen van de 3de generatie MINDER presteren op school dan die van de 2de generatie. Het is dus niet zo dat het IQ automatisch stijgt naargelang de Afrikaan temidden van de blanken verblijft. Natuurlijk zijn er slimme negers en ook domme blanken( PvdA stemmers bijv. [icon_lol.gif] ) maar het gemiddelde plaatje is duidelijk. Die wereldkaart van het IQ is hier op FFI al een paar maal verschenen en die is duidelijk : blanke Europeanen en hun afstammelingen hebben merkelijk hogere intelligentie dan zwarte Afrikanen.
Waar ik onmiddellijk aan toevoeg dat die vaststelling GEEN waardeoordeel inhoudt. De zwarten kunnen er nu eenmaal niets aan doen dat ze wat dommiger zijn, dat is een eigenschap, geen gebrek.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter.

Bericht door mercator »

Pizzaman schreef: We zien verder dat mensen van enig niveau, wat voor kleur dan ook, wel degelijk integreren.
Dat is een vrome wens, maar in de praktijk geldt dat volop voor Aziaten maar heel wat minder voor Afrikaanse allochtonen. Het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je met "integreren" bedoelt. Ik bedoel er NIET mee dat de allochtonen in kwestie perfect weten hoe ze aan uitkeringen kunnen geraken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Filip Dewinter.

Bericht door Pizzaman »

mercator schreef:
Pizzaman schreef:Intelligentie is zowel nature als nurture - het verschil in IQ zal zich derhalve vanzelf opheffen, in de goed erichting,
indien we de westerse standaarden betreffende de leefomgeving laten prevaleren.
Dat zou mooi zijn. Maar een recente studie in België heeft aangetoond dat allochtonen van de 3de generatie MINDER presteren op school dan die van de 2de generatie. Het is dus niet zo dat het IQ automatisch stijgt naargelang de Afrikaan temidden van de blanken verblijft. Natuurlijk zijn er slimme negers en ook domme blanken( PvdA stemmers bijv. [icon_lol.gif] ) maar het gemiddelde plaatje is duidelijk. Die wereldkaart van het IQ is hier op FFI al een paar maal verschenen en die is duidelijk : blanke Europeanen en hun afstammelingen hebben merkelijk hogere intelligentie dan zwarte Afrikanen.
Waar ik onmiddellijk aan toevoeg dat die vaststelling GEEN waardeoordeel inhoudt. De zwarten kunnen er nu eenmaal niets aan doen dat ze wat dommiger zijn, dat is een eigenschap, geen gebrek.
Ik merk er in mijn eigen omgeving weinig van. Ik werk met van alles en nogwat, maar er is ongeveer 1 niveau: voldoende om het werk te doen.
Ik denk dat die '3e generatie' toch vooral bestaat uit Kutmarokkanen en Kutafrikanen. Die doen hun best de boel te verzieken (nog gestimuleerd ook).
Die bestrijd je ook niet met de uitspraken van Filip de Winter, want die zijn hier al. Die bestrijd je door de zieligheidsindustrie te verkleinen.
Dus geen zieligheidsuitkeringen voor degenen die hier 'niet kunnen aarden', of andere kut-excuusjes, die donderen maar gewoon op.

Bijkomend voordeel is dat dan gelijk degenen die op andere manier zielig doen aangepakt worden.
Werken en je best doen op school moet lonen, niet het zo zielig mogelijk doen en de kunst perfectioneren op een anders zak te teren.
mercator schreef:
Pizzaman schreef: We zien verder dat mensen van enig niveau, wat voor kleur dan ook, wel degelijk integreren.
Dat is een vrome wens, maar in de praktijk geldt dat volop voor Aziaten maar heel wat minder voor Afrikaanse allochtonen. Het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je met "integreren" bedoelt. Ik bedoel er NIET mee dat de allochtonen in kwestie perfect weten hoe ze aan uitkeringen kunnen geraken.
Met integreren bedoel ik, dat je niet over de grenzen van de normale tolerantie heengaat en daarbij 'afkomst' of dergelijke claimt.
Kortom het is hier ONZE cultuur, aanpassen of ophoeren. En desnoods help ik ze daar graag een handje mee om op te hoeren.

NB voor aziaten is nooit een pampercursus geregeld, zou dat het zijn? Ik denk van wel.
Behoud de sterken, de zuigerds mogen rustig daar blijven. Hebben we zelf al genoeg (PvdA-stemmers en zo).
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

“Het Vlaams Belang is niet racistisch”

Sam Van Rooy (Vlaams Belang), 14/11/18

Afbeelding

Sam Van Rooy, studiedienstmedewerker van Vlaams Belang, reageert op een eerdere opiniebijdrage van David Van Peteghem die stelde dat het Vlaams Belang een racistische partij is. “Ons verzet beperkt zich niet tot bepaalde ´rassen´ of huidskleuren, laat staan dat ´ras´ of huidskleur onze drijfveer is om massa-immigratie af te keuren.”

In een reactie op onder andere politicoloog [bCarl Devos[/b] beweert David Van Peteghem dat het Vlaams Belang ‘wél een racistische partij is’. Hij schrijft: ‘De droom van een wit Vlaanderen in een wit Europa laat weinig aan de verbeelding over.’

Nochtans is het de dromerige verbeelding van filosoof, theoloog en auteur Van Peteghem die tot deze lasterlijke leugen heeft geleid, want hij slaagt er niet in om zijn ongegronde beschuldiging te onderbouwen.

'Racificatie'
Racisme is een strafbaar feit, en de rechter heeft zopas geoordeeld dat het Vlaams Belang niet racistisch of discriminerend is. Letterlijk: '(...) het is helemaal niet bewezen dat de politieke overtuiging [van het Vlaams Belang] racistische of discriminerende tendensen zou vertonen'. Dit recente, belangrijke arrest wordt door Van Peteghem echter genegeerd omdat hij aan 'racificatie' doet. Racificatie wordt door de Nederlandse rechtsfilosoof Paul Cliteur gedefinieerd als 'het tot een rassenkwestie maken wat daar in feite niets mee te maken heeft'. Cliteur noemt het een 'maatschappelijke kwaal', want 'racificateurs en racificatrices willen ons doen geloven dat verzet tegen migratie "racisme" is'. En: 'Wanneer je bezwaren hebt tegen een godsdienst dan ben je tegen die godsdienst, maar de apostelen van de racificatie willen ons doen geloven dat je dan toch eigenlijk iets hebt tegen een bepaald 'ras' en je dus de kwalificatie 'racist' verdient.' Aldus Dr. Cliteur, die concludeert dat racificatie 'bedrog' is.

Bizar genoeg verwijt Van Peteghem het Vlaams Belang aan 'racialisering' of 'racificatie' te doen. Zo schrijft hij dat wij moslims 'racialiseren', terwijl het Vlaams Belang nu juist geen enkel onderscheid maakt tussen een 'blanke' Tsjetsjeense of tot de islam bekeerde Belgische moslimfundamentalist, een 'zwarte' Somalische moslimfundamentalist, een 'bruine' Pakistaanse, Marokkaanse Turkse en Qatarese moslimfundamentalist, een 'gele' Maleisische moslimfundamentalist enzovoort.

Het zijn juist bepaalde moslims zelf en de linkerzijde die islamkritiek, evenals kritiek op moslims die de islamitische leer serieus nemen, racialiseren of gelijkstellen aan 'racisme'. Dat is echter totaal van de pot gerukt, want er bestaan moslims in alle huidskleuren, nationaliteiten en etnische achtergronden.

Ontwrichtend
Even potsierlijk is het om verzet tegen massa-immigratie te racialiseren. Ons verzet daartegen beperkt zich immers niet tot bepaalde 'rassen' of huidskleuren, laat staan dat 'ras' of huidskleur onze drijfveer is om massa-immigratie af te keuren.

Paul Cliteur schrijft in dat verband: 'Wanneer je geen migranten uit Syrië of andere delen van de wereld wil opnemen dan ben je hoogstens hardvochtig, maar geen "racist". Racificateurs en racificatrices willen ons echter doen geloven dat verzet tegen migratie "racisme" is.'

Welk 'ras' of welke huidskleur mensen hebben, is voor ons compleet irrelevant: het is om economische redenen dat het Vlaams Belang zich verzet tegen massa-immigratie vanuit onder meer Polen en het is om socioculturele en ideologische redenen dat wij ons verzetten tegen massa-immigratie vanuit het Midden-Oosten en Afrika. Een voortdurende, massale immigratiestroom werkt op een samenleving hoe dan ook ontwrichtend, vanwaar de immigranten ook afkomstig zijn. Wel speelt de sociaaleconomische en cultureel-religieuze achtergrond van de betrokken immigranten een fundamentele rol in de mate waarin ze in onze samenleving (kunnen) integreren - Vlaming onder de Vlamingen worden - alsook in de mate waarin ze sociaaleconomisch een meerwaarde dan wel een minderwaarde betekenen.

'Eerst onze mensen'
Onze verkiezingsslogan 'Eerst onze mensen' hebben wij nooit uitgelegd of bedoeld als 'eerst blanke mensen', zoals Van Peteghem durft te beweren. Met 'onze mensen' bedoelen wij ten eerste de mensen die op sociaaleconomisch en cultureel vlak Vlaming onder de Vlamingen (willen) zijn; en ten tweede vinden wij het maar normaal en rechtvaardig dat iemand die hier zijn of haar hele leven woont en werkt, meer recht heeft op een leefloon en een sociale woning dan iemand die hier pas arriveert.

Ik vertel hier niets nieuws, want dat hebben wij al vaak gecommuniceerd. Dus getuigt het van kwaadwilligheid dat Van Peteghem onze verkiezingsslogan vertaalt als 'wit fundamentalisme', kennelijk louter omdat wij als beeld regelmatig een blanke vrouw hebben gebruikt. Mag het nog?! Of is Van Peteghem echt van mening dat wanneer wij als beeld een vrouw met kind kiezen, we een (etnische) minderheid moeten afbeelden?

'Nieuwkomers? Die maken we zelf'
Ook onze Antwerpse campagne 'Nieuwkomers? Die maken we zelf' heeft niets te maken met een 'racistische ideologie', zoals Van Pethegem beweert, maar alles met het op peil houden van onze bevolking op een andere en véél betere manier dan via het voortdurend binnenhalen van immigranten.

Filip Dewinter heeft in 2016 overigens nog verklaard dat 'de tijd van het homogeen witte Vlaams Belang voorbij is'. Dat wordt door Van Peteghem echter genegeerd, net zoals het feit dat op onze kieslijsten mensen stonden met een andere huidskleur en andere etnisch-culturele afkomst (die overigens niet zelden als 'nestbevuiler' of 'verrader' worden uitgescholden of zelfs bedreigd worden door mensen met dezelfde etnisch-culturele achtergrond).

'Witte stadsvlucht' en 'Fremdkörper'
Ook het feit dat wij in opiniestukken de termen 'witte stadsvlucht' en 'witte scholen' gebruiken, zoals Van Peteghem aanhaalt, heeft niets met racisme te maken. Het betreft de beschrijving van een realiteit door middel van begrippen die niet door ons zijn bedacht, maar gewoon zijn terug te vinden in academische literatuur en mainstream media. Een snelle zoektocht brengt me onder meer bij dit citaat van Fatima Bali (vzw Moestaqbal): '"Er wordt vaak gesproken over de witte stadsvlucht, maar er is ook een bruine stadsvlucht", zegt Bali. "Dat zijn vaak meer gegoede allochtonen die hun kinderen ook naar het ASO willen sturen."'

Verder zien wij 'de ander' ook helemaal niet (per definitie) als een 'Fremdkörper', zoals Van Peteghem stelt. Wel zeggen wij klaar en duidelijk: wanneer 'de ander' vooral naar hier komt om te profiteren van onze sociale zekerheid, om voor ultralage lonen te werken, om te roven, aan te randen of te verkrachten, om jihad-aanslagen te plegen, om de sharia te prediken of installeren en/of om halsstarrig vast te houden aan bepaalde islamitische regels of wetten, dán is 'de ander' hier niet welkom.

'Trots zijn op je eigen volk,' schrijft Van Peteghem, 'lijkt enkel maar te kunnen worden afgemeten aan het negatieve oordeel dat men velt over de ander'. Ook dat is een ongegrond verwijt, want het Vlaams Belang wijst wel degelijk op de positieve waarden van vrijheid, gelijkwaardigheid, tolerantie en democratie die Vlaanderen en Europa hoog in het vaandel zouden moeten dragen. Verder zijn wij, zoals ik al schreef, van mening dat een massa-immigratiestroom, vanuit welke windstreek die ook afkomstig is, ontwrichtend werkt op een samenleving, die immers een bepaalde, niet-oneindige financieel-economische draagkracht en socioculturele absorptiecapaciteit heeft. Wij zijn dus niet racistisch, maar wel realistisch.

Cordon sanitaire
Tot slot wil ik David Van Peteghem geruststellen: in het kader van een 'update van het cordon sanitaire' heeft politicoloog Carl Devos, nu men aanvoelt dat het niet meer vol te houden is dat het Vlaams Belang racistisch is, de aanzet gegeven om een cordon sanitaire te leggen rond 'politici die de islam per definitie onverzoenbaar vinden met de democratie'. Dat daardoor ook vele ex-moslims en islamhervormers zouden worden uitgesloten, is wellicht collateral damage.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/het- ... 93317.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Ik stem al sinds jaar en dag Vlaams Blok en ik heb bij mezelf nooit enig spoor van racisme kunnen bespeuren. Voor de linkse dwazen is dat uiteraard niet genoeg. Voor hen wordt racisme zodanig breed dat het "geen aanstoot nemen aan Zwarte Piet" al een uiting van racisme is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Van het communisme en de leugenachtige hypocriete linkse politiek is in wezen niet veel meer over. Het zijn de groen en rood gekleurde (linkse) rioolratten, die net zoals in India niet aangeraakt mogen worden omdat zij heilig zijn. Zij verkeren ook in heilige huisjes waar geen plaats is voor controleurs van waarheidsvinding.

Hoogste tijd om die omver te werpen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Vlaams Belang grote winnaar

Bericht door Maarten »

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Pilgrim »

Filip Dewinter zet stap opzij in Antwerpen

9 mei 2019 - Pieter Bauwens

Afbeelding
Filip Dewinter (links) en Sam Van Rooy.

Filip Dewinter stopt na de verkiezingen in mei als fractieleider van de gemeenteraad in Antwerpen en zal in oktober 2024 geen lijsttrekker zijn bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dat kondigt hij aan in een interview op Doorbraak.Be. Dewinter ruimt plaats voor Sam van Rooy die na 26 mei 2019 fractieleider wordt van Vlaams Belang in de Antwerpse gemeenteraad. Dewinter blijft wel gemeenteraadslid.

Kroonprins

Sam Van Rooy is in oktober 2018 voor de eerste keer verkozen als gemeenteraadslid van Antwerpen. Op 26 mei staat de ‘kroonprins’ of gedoodverfde opvolger van Filip Dewinter als vierde op de lijst voor het Vlaams Parlement. Dezelfde lijst als Dewinter, die er lijsttrekker is. Voor van Rooy zou het de definitieve overstap zijn van werknemer naar mandataris, na jaren als medewerker en perswoordvoerder van Dewinter.

Tegelijk met de verkiezing tot Vlaams Volksvertegenwoordiger zal Van Rooy een andere stap maken in zijn carrière, hij wordt fractieleider in de Antwerpse gemeenteraad. De Vlaams Belang fractie telt sinds oktober 2018 zes leden. Van Rooy ziet dat fractieleiderschap als een nog grotere uitdaging dan Vlaams Parlementslid zijn. ‘Dat is een grote verantwoordelijkheid die ik krijg. Ik lig daar wakker van, zeker omdat ik die kans krijg van een politicus met de staat van dienst en de ervaring zoals Filip Dewinter.’

Opvolging
Dewinter geeft toe dat het een doorschuifoperatie is met het oog op de toekomst. ‘Het is een voorbereiding op de toekomst. De gemeenteraadsverkiezingen over vijf jaar zullen heel bepalend zijn en dus hebben we dan een jong boegbeeld nodig, iemand die kandidaat burgemeester zal zijn namens onze partij.’

Van Rooy wordt dus in één beweging, vijf jaar voor datum, als toekomstige kandidaat-burgemeester voorgesteld. Volgens Tom van Grieken partijvoorzitter van Vlaams Belang een logische keuze. ‘Sam van Rooy is geen onlogische keuze als fractieleider en een fractieleider trekt normaal de lijst bij de verkiezingen, maar vijf jaar is nog lang, politiek gezien zeker.’

Waarnemers van de Antwerpse politiek zijn niet echt verbaasd. ‘Er zijn eigenlijk geen andere kandidaten in de fractie die Dewinter kunnen opvlogen en een ernstige kandidaat burgemeester kunnen zijn.’

Eind van een tijdperk
Daarmee komt ook een einde aan een tijdperk in de Antwerpse politiek. Dewinter zit sinds 1995 onafgebroken in de gemeenteraad en vocht er als lijsttrekker menige kiesstrijd uit. Vooral in 2006 en 2012 ging hij de strijd aan om burgemeester van Antwerpen te worden. Hij moest toen de duimen leggen voor Patrick Janssens en Bart De Wever.

Dewinter past voor de verkiezingen in 2024 als lijsttrekker maar zal zeker op de lijst staan. ‘Ik ben ervan overtuigd dat die volgende verkiezing de verkiezing te veel zou zijn voor mij. Ik kan dat nu nog ten volle ondersteunen en actief begeleiden en de stemmen blijven halen. We bereiden de toekomst goed voor in Antwerpen.’

In het interview geeft Dewinter aan dat dit niet het einde van zijn politieke carrière is. Hij is 56 en nog niet toe aan zijn politiek pensioen. In de Vlaamse politiek, Antwerpen en het Vlaams Belang van Antwerpen zal hij zeker zijn rol blijven spelen.

https://doorbraak.be/dewinter-antwerpen ... +Doorbraak
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door mercator »

De Winter doet de goede keuze, na 30 jaar lang blijven hameren op het gevaar van de Islam. Eerst werden hij en het Vlaams Blok uitgelachen, daarna genegeerd, daarna langs alle kanten bestreden. Je moet het maar doen en volhouden. Om uiteindelijk tot de huidige klinkende verkiezingsoverwinning te komen. En de trado-partijen hebben het nog altijd niet gesnapt.
Veel groene gezichten bij de Groenen nu, die rekenden al op de Groene Golf na al hun klimaatgewandel. Het is contraproductief gebleken, al dat gedram en de opgestoken vingertjes zorgden voor een grote afkeer.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Mahalingam »

In België werden ook verkiezingen gehouden voor de diverse regeringen.
Resultaat: Wallonië groen/rood, Vlaanderen niet.
In verdeeld België slaat Vlaanderen radicaal rechtsaf met grote winst Vlaams Belang
In België heeft het extreem-rechtse Vlaams Belang bij de landelijke en regionale verkiezingen een comeback gemaakt. De partij, die bij de vorige stembusgang ternauwernood de kiesdrempel haalde, boekte volgens de eerste uitslagen grote winst in Vlaanderen. Met mogelijk een verdrievoudiging van de stemmen naar 18 procent wordt de partij de tweede van die regio. Wallonië sloeg juist linksaf, met een flinke stijging voor de groene partij Ecolo.

De winst van Vlaams Belang ging vooral ten koste van de Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA), de iets gematigder Vlaams-nationalistische partij die een groot deel van de afgelopen periode in de federale Belgische regering zat. N-VA bleef weliswaar de grootste partij in Vlaanderen, maar leed een flink verlies en komt uit rond de 27,5 procent.
https://www.trouw.nl/democratie/in-verd ... ~ab000ddd/

Zou er volgend jaar al een nieuwe federale regering zijn? Dat kan opnieuw lang gaan duren.
De uitslagen maken het er niet makkelijker op om straks een nieuwe federale Belgische regering te formeren – sowieso een hels karwei waarvoor soms meer dan een jaar uitgetrokken wordt. Terwijl Vlaanderen een flinke ruk naar rechts maakte, koos Wallonië juist linkser. Ecolo scoorde er goed, net als de socialistische partij PS, die waarschijnlijk de grootste blijft in de regio.

De kans dat er op federaal niveau juist een linksere coalitie komt, is daarmee aanwezig: in de eerste prognoses streed de groene politieke familie (Groen in Vlaanderen, Ecolo in Wallonië) met de liberale familie (de MR van Michel in Wallonië en Open VLD in Vlaanderen) om de eerste plaats. De grootste politieke formatie heeft het initiatiefrecht voor regeringsvorming.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:De Winter doet de goede keuze, na 30 jaar lang blijven hameren op het gevaar van de Islam.
Niemand kan mij beschuldigen dat ik jarenlang gehamerd heb op het gevaar van de islam. Want dat gevaar bestaat niet. Dat stomme moslimvolk (onder andere Marokkanen) gaat er steeds vanuit dat de meerderheid de norm bepaalt. Nou, daar komt toch echt wat meer bij kijken. Bijvoorbeeld intelligentie. Wat moeten de Arabische fascistisch islamitische landen doen wanneer hun kogels op zijn? Zelf gaan maken? Dat bedoel ik. Islam is een virus en zijn moslims zijn de parasieten die westers wc-papier nodig hebben om hun gat mee af te vegen. Zij zijn met velen. Allemaal dwazen die nog steeds menen dat met de hulp van Allah aan hun kant een nieuwe genocide op joden uitgevoerd kan worden. Maar Allah heeft geen vrije wil. Net zo min als een halalpuist op het achterwerk van een varken. Allah wordt gepiepeld door het volk van Israël en de rest van de wereld die geen moslim is. En de profeet? Zijn grootste humanistische prestatie volgens moslims was het ontmaagden van zijn vrouw (Aisha) van negen waar hij al drie jaar mee getrouwd was. De Arabische ouwe viezerik en verkrachter was toen 54.

Voor de gemiddelde moslim hoeft niemand te vrezen. Maar ik zie hen toch liever allemaal opgesloten in een groot kamp voor geesteszieken, omheind met hoog prikkeldraad dat onder 440 volt stroom staat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52143
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door Mahalingam »

België heeft een aantal rekenmeesters die wonderen verrichten met de verkiezizngsuitslag. En het is nog steeds democratisch hoe ze te werk gaan. Hier een uitleg van iets dat er op het eerste gezicht ondemocratisch lijkt.
Vlaams Belang haalt een kwart méér stemmen dan PS, maar krijgt twee zetels mínder: hoe kan dat?
Het zijn opvallende vaststellingen als je de cijfers van de federale verkiezingen van zondag in detail bekijkt: de PS kreeg in totaal 641.623 stemmen, en krijgt daar 20 zetels voor in de Kamer. Vlaams Belang, dat 810.177 kiezers kon verleiden, 170.000 méér dus dan de PS, krijgt in ruil net twee zetels mínder: 18. Ook met CD&V is het verschil groot: die partij haalde 602.520 stemmen, 6,5 procent minder dan de PS, maar krijgt daar amper 12 zetels voor terug, 66,6 procent minder dan de PS er heeft. Toch zijn er logische verklaringen en is er niets ondemocratisch aan, zegt politicoloog Dave Sinardet.

Nog een frappant voordeel vinden we in de groene familie: Ecolo kreeg 416.452 stemmen, Groen 413.836. Een verschil van amper 0,63 procent. Maar Ecolo krijgt wel 13 zetels , Groen 8, een verschil van 62,5 procent. En wat te denken van sp.a? 455.034 stemmen, meer dus dan Ecolo, maar 4 zetels minder.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vl ... ~a8f7b0fd/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:België heeft een aantal rekenmeesters die wonderen verrichten met de verkiezizngsuitslag.
De absurditeit zit in heel de Belgische staatsstructuur ingebakken. Zo genereert Vlaanderen 84 % van het BBP maar de sociale zekerheid is niet gesplitst. Dat betekent dat de het leger werklozen en langdurig "zieken" in Wallonië en Brussel haast integraal door de werkende Vlamingen worden gevoed en gekleed. Natuurlijk dat de Walen het fenomeen België kost wat kost willen behouden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Filip Dewinter en zijn Vlaams Belang

Bericht door sjun »

Hans v d Mortel sr schreef:
mercator schreef:De Winter doet de goede keuze, na 30 jaar lang blijven hameren op het gevaar van de Islam.
Niemand kan mij beschuldigen dat ik jarenlang gehamerd heb op het gevaar van de islam. Want dat gevaar bestaat niet. Dat stomme moslimvolk (onder andere Marokkanen) gaat er steeds vanuit dat de meerderheid de norm bepaalt. Nou, daar komt toch echt wat meer bij kijken. Bijvoorbeeld intelligentie. Wat moeten de Arabische fascistisch islamitische landen doen wanneer hun kogels op zijn? Zelf gaan maken? Dat bedoel ik. Islam is een virus en zijn moslims zijn de parasieten die westers wc-papier nodig hebben om hun gat mee af te vegen. Zij zijn met velen. Allemaal dwazen die nog steeds menen dat met de hulp van Allah aan hun kant een nieuwe genocide op joden uitgevoerd kan worden. Maar Allah heeft geen vrije wil. Net zo min als een halalpuist op het achterwerk van een varken. Allah wordt gepiepeld door het volk van Israël en de rest van de wereld die geen moslim is. En de profeet? Zijn grootste humanistische prestatie volgens moslims was het ontmaagden van zijn vrouw (Aisha) van negen waar hij al drie jaar mee getrouwd was. De Arabische ouwe viezerik en verkrachter was toen 54.

Voor de gemiddelde moslim hoeft niemand te vrezen. Maar ik zie hen toch liever allemaal opgesloten in een groot kamp voor geesteszieken, omheind met hoog prikkeldraad dat onder 440 volt stroom staat.
Mohammed praktiseerde zelf een andere recidive-tegengaande oplossing op de stam van de oase Khaybar. Deze genocide markeerde de omgang van zijn volgelingen door de eeuwen heen met betrekking tot de joden.

Gezien deze draad over Filip de Winter gaat maar even een voorlichtend filmpje.


"een trend in diversiteit"
Wat is eigenlijk de realiteit van de demografische cijfers? Let vooral ook even op de bagatelliseringspogingen en de ingezette identiteitspolitiek van de interviewende verslaggever om zijn eigen politieke puntjes op de Gutmenschschaal te sprokkelen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie