Is Nederland nog veilig ?

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

’Het is hier helemaal wetteloos’

Er heerst verbijstering over de schietpartij. Maar verwonderen doet het mensen al minder. „Ik woon hier op de Molenstraat”, zegt een dertigjarige man die zijn huis vanwege de afzetting niet in kan. „Het is hier al zo lang mis. Toevallig vroeg ik vorige week me nog af wanneer er nou geschoten zou worden. En nu is het raak, twee kinderen ook nog. Man, als je toch ziet wat hier allemaal gebeurt. Er wordt openlijk gedeald, gevochten, mensen worden uit het raam gegooid. Het is hier vaak helemaal wetteloos.”

Dat laatste bevestigt de achttienjarige jongen. „Ik heb hier bij de Dominoos gewerkt. Ik was altijd blij als ik na mijn werk de straat uit was. Zo’n bedreigende sfeer. Moet je nagaan, ik ben toch geen oude man, maar zelfs ik voel me onveilig hier.”

Wat de achtergronden zijn van de schietpartij is onduidelijk. Op het Doorneind in Helmond is een man aangehouden. De drie inzittenden van de Volkswagen zijn nog op de vlucht. Voor omwonenden is wel duidelijk wat er achter de schietpartij zit. „Hier vlakbij zit een shishalounge en een multi-cultureel centrum. Daar omheen is het vaak onrustig, echt een hotspot. Er wordt op uitgebreide schaal gedeald dus je kunt er gif op innemen dat het daar mee te maken heeft”, zegt een man die in de buurt woont.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Ooggetuige verslagen van de schietpartij tussen Turken in Helmond.
Getuige schietincident in Helmond: ‘Ik zag moeder en kind op fiets omvallen’
https://www.ed.nl/helmond/getuige-schie ... ~a1f4c2d7/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

Dit is de blonde jongeman van ongeveer 20 jaar oud en 1.70 meter lang die een brute overval op supermarkt Coop in Ridderkerk gepleegd heeft. De blonde jongeman stak manager van de Coop in zijn borst. De man ligt nog steeds zwaargewond in het ziekenhuis. Volgens de politie gaat het iets beter en is de man inmiddels bij kennis.

Een domme vraag. Hoe kan je zien dat de dader blond is? :nietverstaan:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

Een 15- en 16-jarige jongen uit Ridderkerk zijn aangehouden voor de brute overval op supermarkt Coop zaterdagavond in Ridderkerk. Een van hen wordt ervan verdacht de 40-jarige winkelmanager met een koksmes in zijn borst te hebben gestoken. De man raakte zwaargewond. Sinds dinsdag is hij bij kennis.
Zijn die gastjes echt blond? Ik twijfel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Beginnen we nu in het voetbal dezelfde toestanden te krijgen als bij kickboxen? Of heeft het meer te maken met "migratieachtergrond"?
Ex-voetballer Yassine Abdellaoui slachtoffer beschieting IJburg
De man die woensdagavond is neergeschoten op de George Sliekerkade op IJburg is ex-profvoetballer Yassine Abdellaoui (43). Hij is in zijn been geschoten.

Getuigen hoorden rond 23.30 uur woensdagavond meerdere knallen, waarna ze een man schreeuwend op straat zagen liggen. Twee nog onbekende mannen vluchtten op een scooter door de Maria Austriastraat richting het winkelcentrum.
https://www.parool.nl/amsterdam/ex-voet ... ~a4622817/

Hij is een bekende van de politie en wel hierom:
Nadien raakte hij verwikkeld in een slepende strafzaak over het witwassen van 2,3 miljoen euro en de heling van 38.000 dollar uit xtc-handel. Hij werd verdacht samen met ex-profvoetballer Geoffrey Prommayon.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

Politie: 'Werk mee als je wordt overvallen, hoe moeilijk dat ook is'

Bedreigd, mishandeld en opgesloten in de kelder. Het aantal gewelddadige woningovervallen bij ouderen stapelt zich de laatste maanden op.

Het aantal overvallen op ouderen schommelt al jaren rond de honderd per jaar. "Het is niet zo dat het er meer worden. Maar als het je overkomt, is het vreselijk", zegt Jos van der Stap, landelijk overvalcoördinator bij de Nationale Politie.

In de kelder gegooid
De laatste maanden werden ouderen een aantal keer slachtoffer van een zeer gewelddadige overval. Zo werden in het Overijsselse Heeten twee bejaarde broers overvallen en opgesloten in hun slaapkamer.

En deze zomer werd het echtpaar Vergooszen uit het Limburgse Susteren overvallen door vier gemaskerde mannen. De overvallers gooiden het echtpaar in de kelder van hun woning. De vrouw weet met een mes de deur open te snijden waardoor ze na 3,5 uur vrij komen en de hulpdiensten kunnen bellen. Gerard Vergooszen lag na de overval drie weken in het ziekenhuis.

Voor ik het wist lag ik bewusteloos.
Dreigden vingers af te snijden

Daders denken, vaak onterecht, dat er veel te halen is bij hun doelwit, zegt Van der Stap. "Er is een informatierelatie. Via-via is het idee ontstaan dat er veel geld in huis is."

Zo werd onlangs in Eindhoven een bejaarde vrouw (89) de ene dag opgelicht door malafide slotenmakers en de volgende dag slachtoffer van een woningoverval. Vermoedelijk wisten de overvallers dat er nog contact geld in haar huis was. De overvallers dreigden haar vingers af te snijden als ze haar spaargeld niet af zou staan.

Gewelddadig karakter, sneller letsel
Woningovervallen kunnen al snel gewelddadig worden. Over het algemeen geldt dat professionele overvallers alleen functioneel geweld toepassen. Het zijn de jonge hit-and-run overvallers die gewelddadig worden, zegt Van der Stap. Ze zijn impulsief en dulden geen verzet.

Uit onderzoek blijkt dat juist ouderen zich verzetten bij een woningoverval. "Zij accepteren het niet", zegt Van der Stap. Door het verzet van de ouderen worden de overvallers gewelddadig. De kans is op letsel is daarom groter, zeker ook omdat ouderen sneller wat breken.

Politie: blijf rustig, werk mee
Volgens de politie is het daarom belangrijk om je niet te verzetten als je wordt overvallen. "Diegenen die niet meewerken, lopen vaker letsel op", zegt Van der Stap. De politie adviseert om te handelen via het RAAK-principe: rustig blijven, de situatie accepteren, afgeven van geld en goed kijken hoe de dader eruit ziet om zo een goed signalement aan de politie te kunnen geven.

De woningovervallen hebben volgens de politie 'topprioriteit'. In de helft van de overvallen kan de politie een verdachte arresteren. "Overvallers gaan meestal door tot ze gepakt worden", zegt Van der Stap. Wanneer ze gepakt worden, kan de politie ze volgens Van der Stap voor jaren van de straat halen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Overval woning Drouwenerveen

Geplaatst op 25 februari 2019

Afbeelding

De afgelopen week zijn er steeds meer details bekend geworden over de overval op een woning in Drouwenerveen. Ik ga u hier niet vervelen met de details maar meer informatie vindt u onder andere op: www.alarmeringen.nl en www.youtube.com. Schijnbaar lukt het de politie niet om de zaak op te lossen en daarom wordt het publiek gevraagd naar tips. Aangezien ik niet beïnvloed ben door politiek correct denken volgt hier mijn tip voor de politie:

Een groep Marokkanen rijdt vanuit Utrecht, Almere, Gouda of Amsterdam met een Audi A6 naar Duitsland om daar, wederom, een geldautomaat op te blazen. Om onbekende redenen lukt het de daders niet om een geschikte automaat te vinden en rijden ze onverrichter zake weer naar Nederland. Voor deze overval beschikten ze over een snelle auto en gereedschappen en ik neem aan dat een boormachine bij dit soort praktijken niet ontbreekt. Overigens: waarom zouden deze Marokkanen anders over gereedschap beschikken???

Uit verveling besluiten ze een willekeurige woning te overvallen. Aangezien Marokkanen haat tegen niet-moslims met de paplepel is ingegoten, schromen ze niet om de bewoner op een brute en onmenselijke manier te martelen. Ze gingen daarbij zo ver om ledematen met een boormachine te bewerken, oftewel deze daders zijn geen mensen, maar beesten. Ieder mens met een greintje gevoel in zijn lichaam had deze martelpraktijk niet eens kunnen bedenken.

De daders vluchten richting Buinerveen: even op de kaart kijken: dat is dus richting N374, de snelste route naar de N34, vanwaar men het snelst aansluiting op een snelweg vindt.

Het slachtoffer was zelf in staat om een signalement af te geven en de politie te bellen. Of denkt u dat een kind van 4 een Audi A6 en ‘mensen met een Marokkaans accent’ kan beschrijven? Een zwaargewonde vader zal hierbij geen uren hebben gewacht om de politie te alarmeren.

Dan even het speurwerk van deze rechercheur:

Drouwenerveen ligt totaal geïsoleerd in Oost Drenthe. Drenthe heeft een zeer klein aantal Marokkaanse inwoners en als we naar de lijst van (bekende) Moskeeën in Nederland kijken: https://nl.wikipedia.org Dan staat de enige Marokkaanse moskee van Drenthe in Meppel. De daaropvolgende Marokkaanse gemeenschap bevindt zich in Dronten, Lelystad, Amersfoort of Utrecht. De reistijd Meppel -Drouwenerveen bedraagt ongeveer 56 minuten en Dronten en Amersfoort liggen al 1:30 tot 1:45 van Drouwenerveen verwijderd.

Mochten deze barbaren sneller hebben gereden, dan zijn ze zeker op een flitscamera opgedoken, die veelvuldig in Drenthe werden geplaatst (“om de veiligheid te verhogen”!!!!!). De politie zou dan over waardevolle foto’s moeten beschikken (of is de politie hier ook nog niet opgekomen?).

Klaarblijkelijk was de politie dus niet in staat om op de late avond snel een politiemacht inclusief helikopter op de been te brengen die deze Marokkanen in hun 45 tot 150 minuten durende rit kon stoppen en aanhouden. Deze rustige regio heeft weinig straatverlichting en vrijwel geen verkeer op dit tijdstip. De politie moet dus wel stekeblind zijn als ze daar geen auto kunnen vervolgen.

De daders gebruikten een dermate grof geweld dat wij ons dat als normale geciviliseerde mensen niet eens in kunnen indenken. Laat het even op u inwerken: dit zijn scènes uit een ziekmakende horrorfilm. Dit type daders zijn beulen en psychopaten in de ergste soort.

Dan even een vergelijking:

Een paar dagen later vond er in Amstetten in Oostenrijk een schietincident plaats. Een Kosovaar schoot hierbij 2 Roemenen neer, waarschijnlijk een afrekening in het criminele circuit. De politie schakelde direct 60 man en een helikopter in. De dader werd binnen een uur in een bos gearresteerd.

Hoe kan het dat de Nederlandse politie haar eigen burgers niet kan beschermen? Hoe kan het dat, na een zeer gewelddadige woningoverval waarbij de politie binnen seconden of hooguit enkele minuten volledig op de hoogte was van de ernst van de situatie, daders op hun dode gemak 2,5 uur met de auto naar huis kunnen rijden zonder dat hen een strobreed in de weg wordt gelegd?

Waarom wordt deze blamage, waarbij het faillissement en onvermogen van de Nederlandse politie zo duidelijk is geworden, doodgezwegen en waarom komen mensen niet in opstand, omdat ze worden overgeleverd aan de genade van Marokkaanse beulen en drugsbendes?

Of ben ik degene die het allemaal niet meer snapt?

Door: “De uiterst bezorgde burger”

https://ejbron.wordpress.com/2019/02/25 ... wenerveen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Enquête onder agenten: “Misdaadcijfers kloppen niet”

Petra Vissers, 12 maart 2019

Afbeelding

Volgens platform voor onderzoeksjournalistiek Investico kloppen de misdaadcijfers niet. De Nationale Politie ontkent alle aantijgingen.

De misdaadstatistieken kloppen niet. Agenten zouden burgers ontmoedigen om aangifte te doen, ernstige misdaden zouden als minder ernstige geregistreerd worden en in de statistieken gelden zaken als opgelost die dat helemaal niet zijn. Dat meldt platform voor onderzoeksjournalistiek Investico dinsdagavond op basis van een enquête onder bijna 1500 agenten.

In die enquête geven agenten aan dat onduidelijkheid soms ontstaat door de gebrekkige registratiesystemen van de politie, maar ook dat zij onder druk gezet worden om de cijfers van het korps mooier voor te stellen dan die zijn. Een derde van de ondervraagde agenten geeft aan dat collega’s de cijfers wel eens hebben opgepoetst. Een procent zegt dat zelf wel eens gedaan te hebben.

Er zijn verschillende manieren om de misdaadstatistieken te manipuleren, schrijft Investico, die naar aanleiding van de enquête sprak met agenten die allemaal anoniem blijven.

Agenten kunnen burgers ontmoedigen om aangifte te doen, maar het is bijvoorbeeld ook mogelijk om inbraken waar veel politieke aandacht voor is anders te registreren dan de bedoeling is. Zo kunnen auto-inbraken verdwijnen achter het kopje ‘vernieling’, of woninginbraken achter ‘inbraak in garagebox’. Dat is gunstig als er een ambitie is om het aantal woning- of auto-inbraken terug te dringen. Verder zou het aantal opgeloste zaken veel lager liggen dan de cijfers doen vermoeden, doordat niet opgeloste zaken wel als opgelost in de systemen worden gezet.

Dit alles leidt er volgens Investico toe dat de misdaad de afgelopen vijf jaar niet met dertig procent daalde, zoals de officiële cijfers doen vermoeden. Tachtig procent van de ondervraagde agenten zegt dat ze de criminaliteitscijfers een slechte weergave vinden van de werkelijkheid. Een kwart heeft het idee dat er meer sprake is van criminaliteit dan vijf jaar geleden, een derde denkt dat er sprake is van een lichte stijging.

Criminaliteit verandert
Korpschef Erik Akerboom van de Nationale Politie ontkent in een reactie dat er sprake is van manipulatie. Er wordt volgens hem geen enkele druk uitgeoefend op agenten om te knoeien met cijfers. “Er worden op de werkvloer voortdurend gesprekken gevoerd over de registratie van strafbare feiten", aldus Akerboom. “Is een ingegooide ruit vernieling of een mislukte inbraak? Als het gesprek de kant opgaat van bewust onjuist registreren van de feiten, dan is dat over de grens. Collega’s kunnen dat melden, bij een vertrouwenspersoon en desnoods bij mij. Dat heb ik ook intern gemeld. Ik ga hierover in gesprek met de collega’s en hun leiding, daarna maak ik de balans op.”

Ook de Centrale Ondernemingsraad herkent het beeld niet dat Investico schetst. “Het is te gek voor woorden dat de integriteit van de politiemensen en daarmee van de hele politie hier ter discussie wordt gesteld", aldus waarnemend voorzitter Loes Thissen. “De COR houdt zich verre van het beeld dat politiemedewerkers gericht manipuleren met het vastleggen van gegevens over criminaliteit die hen ter kennis komen, of de criminaliteit minder zwaar maken.”

Akerboom signaleert wel dat de criminaliteit verandert. Hij spreekt van een verschuiving van de zichtbare naar de onzichtbare criminaliteit, waardoor de traditionele veiligheidscijfers niet altijd meer voldoen. “Criminaliteit verandert en digitaliseert. Hierdoor moeten we traditionele ‘veiligheidscijfers’ eigenlijk opnieuw tegen het licht houden. Want deze cijfers vertellen maar een deel van het verhaal.”

https://www.trouw.nl/home/enquete-onder ... ~a19448c7/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door King George »

Staat die Boudewijn Abbas toch even met z'n mond vol tanden dat het slechts gevoel van onveiligheid betreft, terwijl de criminaliteit daalt. [icon_lol.gif]
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Ik lees weer eens 'vijf' en denk: "het zal toch niet..."?
Jongen (15) beroofd en mishandeld door vijftal in park in Leiden
Vijf jongens hebben dinsdagavond een 15-jarige jongen mishandeld en hem beroofd van zijn telefoon in het park Matilo in Leiden.
Het slachtoffer uit Leiderdorp werd rond 21.00 uur belaagd door de jongens. Hij kreeg enkele rake klappen en raakte gewond. Het vijftal ging er met zijn telefoon vandoor in de richting van de Stierenbrug.
De politie heeft de zaak in onderzoek en roept getuigen van de straatroof op om zich te melden.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... -in-leiden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Het was een lieve jongen. Dood geschoten na bezoek aan zijn moeder.
Man overleden na schietpartij in Eindhoven, was volgens buurt op bezoek bij moeder
In Eindhoven is vrijdag op klaarlichte dag een man neergeschoten. Het slachtoffer, dat werd geraakt op de Beukenlaan bij Strijp-S, werd op straat gereanimeerd en in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Later in de ochtend bezweek hij aan zijn verwondingen. Buurtbewoners weten om wie het gaat en zeggen afzonderlijk van elkaar dat hij op bezoek was bij zijn moeder.
[...]
Buiten staat een 33-jarige vrouw in de buurt van het afzetlint te kijken naar de hulpdiensten. Ze kan haar huis niet in omdat de straat volledig is afgezet. ,,Ik heb net mijn zoontje naar school gebracht”, laat ze geschrokken weten. Volgens haar gaat het om een onrustige buurt. ,,Er woont hier veel gajes. Ik kan daar genoeg over vertellen.”
De journalist heeft niet verder gevraagd terwijl er genoeg te vertellen was.

https://www.ad.nl/binnenland/man-overle ... ~a0d18ce3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Het is de laatste tijd wat rustiger in Amsterdam met explosieven voor de deur of kogelgaten in de gevel van coffeshops.
Mogelijk draagt het nieuwe beleid van de gemeente hierin bij. Niet meer automatisch de shop sluiten maar maatwerk leveren.

Ondertussen is deze concurrentievervalsende methode uitgewaaierd naar andere delen van het land.
Hoe krijgt een verhuurder van een winkelpand de winkel eruit wil wanneer die en veel beter aanbod krijgt? Wat kogelgaten in de ramen en de winkel is dicht en het huurcontract kan direct worden opgezegd.
Is het sluiten van coffeeshops na beschietingen wel zo verstandig?
De hasj-oorlog lijkt een zorgelijke comeback te maken. In een half jaar zijn verspreid over het land alweer zes coffeeshops met wapens bestookt. Deze week was het raak in Haarlem en Utrecht. Op de zaak in Utrecht na zijn de coffeeshops inmiddels allemaal gesloten.

Precies het effect wat de dader misschien wel wil, realiseerde men zich drie jaar geleden in Amsterdam bij een reeks beschietingen van coffeeshops, die daarna ook in allerijl werden gesloten. Een concurrent op die manier de markt uit plaatsen, of een zaak bestraffen die geen spul afnam van een leverancier? Burgemeester Eberhard van der Laan riep de vertegenwoordigers van de coffeeshops in zijn ambtswoning bijeen en kwam tot een compromis. Als de eigenaren volledig inzicht zouden geven in zaken waarin bijvoorbeeld bedreigingen een rol spelen, zou hij niet meer automatisch na een incident de tent sluiten.
Spoiler! :
Het werd een stuk rustiger in Amsterdam, hoewel de problemen niet verdwenen. Maar elders begon de ellende: onder meer in Delft, met een schietpartij waarvoor inmiddels een verdachte uit Amsterdam is opgepakt. “Ook al zijn voor de andere zaken de schutters nog niet aangehouden, met je boerenverstand kun je bedenken dat de huidige situatie, waarin leveranciers per definitie uit het criminele circuit komen, voor problemen zorgt”, zegt Edward van der Torre, lector aan de Politie-academie. Hij geeft gemeenten adviezen over de aanpak van softdrugs en was nooit een uitgesproken voorstander van D66-plannen om ook de ‘achterdeur’ van de hasjhandel te legaliseren. “Maar als je daarmee deze overlast kunt voorkomen, is het wel een sterk argument.” Een proef met legale wiet moet uitwijzen of beter toezicht op de achterdeur inderdaad werkt.
‘Vaak het einde van de onderneming’

Ferry de Boer van coffeeshopbond BCD zou het liefst de Amsterdamse aanpak ook elders in het land ingevoerd zien. “Ik begrijp wel dat burgemeesters op de openbare orde letten, maar voor een coffeeshop zijn de gevolgen ernstig als de zaak voor onbepaalde tijd dicht moet.” Door sluiting kun je de schutters juist aanmoedigen het nog een keer te doen. “Want het is vaak het einde van de zaak. En er zijn al te weinig coffeeshops. Dat vergroot juist overlast, want het is te druk in de huidige zaken. Het idee om rustig op een plek je joint te roken, staat onder druk.” Sinds de opkomst van de coffeeshops, dertig jaar geleden, is het aantal zaken gedaald van zo’n 1500 naar ruim 500.

De Boer prijst de Utrechtse burgemeester Jan van Zanen, die een coffeeshop deze week niet sloot ondanks de vondst van een handgranaat voor de deur. Deze zaak had het voordeel dat ze op een industrieterrein stond, terwijl bij de net gesloten Haarlemse coffeeshop in een woonwijk ook het bovenliggend huis werd geraakt.

“Niet meteen sluiten kan een goede oplossing zijn”, zegt ook politielector Van der Torre. “Maar ik zou het wel laten afhangen van de coffeeshop. Het kan bijvoorbeeld wanneer het gaat om een ondernemer die verder zijn zaken goed voor elkaar heeft, en er geen signalen zijn dat het geweld zich gaat herhalen. Het is overigens niet makkelijk om dat vast te stellen: met de huidige dreiging van sluiting zullen veel ondernemers geneigd zijn geen melding te doen als er iets niet goed gaat in hun zaak.”
Incidenten

Delft. In mei 2018 worden twee coffeeshops van dezelfde eigenaar beschoten. In september volgt een nieuwe poging. Bij een van de zaken weigert het pistool. Begin oktober schieten agenten een man dood die voor een van de twee coffeeshops staat, omdat ze vermoeden dat hij een pistool heeft. Mogelijk werd kort hiervoor geschoten op de coffeeshop. Inmiddels zijn twee verdachten in beeld uit Amsterdam. Een van hen, mogelijk chauffeur en niet de schutter, komt deze week voorlopig vrij. In oktober sloot de burgemeester de coffeeshops. Na drie maanden mogen ze weer open. De eigenaar heeft inmiddels beide zaken in de verkoop gezet.

Haarlem. In maart vorig jaar wordt een coffeeshop tot twee keer toe beschoten. Deze week volgt een tweede coffeeshop, waarbij ook de woning erboven wordt geraakt. De gemeente sluit tot nader orde beide zaken.

Amsterdam. Vuurwerk vernielt een half jaar geleden de ruit van een coffeeshop in Amsterdam-Oost en beschadigt de woning erboven. De gemeente sluit diezelfde dag de zaak. Een kort geding levert de eigenaar niets op. Hij probeert het nu via een bodemprocedure, maar na een half jaar sluiting staat volgens zijn advocate Linda Dekkers ‘hem het water aan de lippen’. Vorige maand werd een andere coffeeshop tot nader orde gesloten nadat er twee keer een explosief was afgegaan.

Utrecht. Begin deze week wordt een handgranaat gevonden voor een coffeeshop op een industrieterrein. De explosieven opruimingsdienst neemt de handgranaat mee voor onderzoek. De zaak blijft voorlopig gewoon open.
Probleem groter dan coffeeshops

Niet alleen voor coffeeshops kan een beschieting het einde betekenen, constateert de Amsterdamse advocaat Jan de Groot. Hij heeft inmiddels naast wietverkopers ook winkeliers en caféhouders als cliënt. “Neem de kledingwinkel waarbij kogels in het raam worden ontdekt. De gemeente sluit direct zo’n zaak. De daders worden nooit gepakt en ik kan wel via de rechter de sluiting aanvechten, maar dat duurt maanden en dat is het einde voor de winkel.” Zelfs met een tijdelijke sluiting kan de verhuurder al het huurcontract van een zaak opzeggen. Ook als de verhuurder eigenlijk heel andere belangen heeft, bijvoorbeeld kosten wil voorkomen die hij anders moet maken omdat hij de zaak ergens anders voor wil gebruiken. “Dat is heel frustrerend. Natuurlijk is veiligheid belangrijk, maar er wordt nu te makkelijk uitgegaan van vage aanwijzingen waarmee de politie later ook niet verder komt. Het is heel onrechtvaardig dat ondernemers die niets te maken hebben met het geweld, daardoor toch hard worden getroffen.”
https://www.trouw.nl/home/is-het-sluite ... ~a5193c1e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Opa begrijpt het weer eens niet

Geplaatst op 10 april 2019

Afbeelding

Als oude man begrijp ik de moderne wereld niet meer zo goed. Als ik zaken probeer te begrijpen, kom ik tot rare gevolgtrekkingen. Als je vandaag op straat wordt aangevallen, word je niet liefdevol door de plaatselijke vader of moeder van burgers over je bol geaaid, maar krijg je te horen dat je voor onbepaalde tijd de straat niet meer op mag.

Als je wordt aangereden, word je niet door een liefkozende politicus overeind geholpen en geholpen je verkreukelde fiets naar de kant te slepen, maar krijg je vast ook van de politiecommissaris, hoofdofficier en ook burgemeester te horen dat je voor onbepaalde tijd niet meer mag fietsen.

Want een handgranaat aan je deurkruk gebonden? Oplossing: zaak sluiten! Een bom ontploft voor je deur: zaak sluiten! Als simpele man denk ik dus dat dit moderne tijdverschijnsel waarover ik lees in kranten, hoor in de kroeg, zie op het journaal en natuurlijk bij de vele lokale en nationale opsporingsprogramma’s, het antwoord is om erger te voorkomen.

Er zit natuurlijk een vorm van logica in: als je niet meer buiten komt, dan kan niemand je op straat aanvallen en als je niet meer fietst, kun je ook niet van de fiets afgereden worden. Simpel, maar zeker doeltreffend. Wel enigszins raar en ik begrijp deze moderne oplossingen niet echt, maar dat heb je nu eenmaal met oudjes als ik, die ook niet gestudeerd hebben, dus dubbel pech.

Een burgemeester is toch geen sukkeltje die maar wat doet, een officier van Justitie al helemaal niet. Die laatste heeft gestudeerd, die eerste hoeft dat niet te hebben gedaan, politici hebben aan een grote bek en stevige ellebogen vaak genoeg. Als goedgelovig burger neem ik maar aan dat zij weten wat zij doen.

Ondanks mijn gelovige gedrag blijf ik met vragen zitten. Is het niet raar dat als jij niets hebt gedaan, maar een ander valt jou aan, rijdt jou ondersteboven of hangt een granaat, bom of straks misschien wel een kruisraket aan je deur, dat dan jij, terwijl je al slachtoffer bent, nog een keer extra de pineut bent door de oplossingen van die gestudeerden?

Soms lijkt het wel of die gestudeerden heulen met die bezorgdienst van explosieven, alsof zij betaald worden om zaken dicht te gooien, zodat ondernemers wel gedwongen worden om geld te betalen voor bescherming, die ze duidelijk van politie en die gestudeerden niet lijken te krijgen.

Maar dat zal toch niet? Zo corrupt kunnen veel van die gestudeerden toch niet zijn, toch? En dom kan al helemaal niet met zo´n mooie bul van de universiteit aan de wand. Dus zal wel de concurrent zijn die erachter zit. Maar het blijft wel raar! Dat sluiten van zaken van slachtoffers.

Door: “bozeoudeman”

https://ejbron.wordpress.com/2019/04/10 ... eens-niet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door sjun »

Toedeledoki, niet enkel wordt de leefomgeving wat veiliger, oo spaart de gemeenschap op cumulerende kosten van deze 'gast' die hier nooit zou gaan bijdragen aan samenlevingsopbouw.
Afbeelding
De 96-jarige oma Toni werd in 2015 doodgestoken. © -

Moordenaar oma Toni mag teruggestuurd naar Irak
Vinwar H., die in 2015 in Amsterdam de 96-jarige oma Toni doodstak, mag uitgezet worden naar zijn geboorteland Irak.

Door: ANP/Het Parool 15-04-19
2
Dit heeft de rechtbank in Groningen beslist. De Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) heeft de verblijfsvergunning van de 29-jarige tbs'er terecht ingetrokken. Ook mocht de IND hem een reisverbod opleggen.

Vinwar 'Vino' H. stapte eind januari naar de bestuursrechter omdat hij zijn uitzetting wilde voorkomen.

H. werd in 2016 door het gerechtshof veroordeeld voor moord, maar kreeg vanwege volledige ontoerekeningsvatbaarheid alleen tbs met dwangverpleging opgelegd. Wanneer de IND hem uitzet, is nog niet bekend.

Wraak
Het slachtoffer werd in de De Pijp meermalen door H. gestoken. De vrouw liep achter haar rollator en was onderweg naar haar huis in de Govert Flinckstraat. Ze overleed drie weken later aan haar verwondingen. H. verklaarde dat hij de vrouw had aangevallen uit wraak op zijn gewelddadige vader.

Oma Toni, die al sinds haar 18de in de Govert Flinckstraat woonde, was een bekende in de buurt. Na haar dood kreeg haar familie duizenden steunbetuigingen.

Ernstige bedreiging
H. verblijft sinds 2000 in Nederland en had sinds 2007 een tijdelijke verblijfsvergunning. De IND wees de rechter erop dat H. nog steeds een ernstige bedreiging vormt voor de samenleving. De rechter vindt dat de IND het besluit voldoende heeft onderbouwd.
AD 15.04.19

Overigens houdt het natuurlijk niet op bij de verwijdering van 'eentje. Er is nog veel meer ongerei binnengelaten door wereldverbeteraars die de rekeningen van hun hobby steevast bij een ander in de leefomgeving en ten koste van het vrij besteedbare inkomen van anderen dumpen, en dat zal nog wel even merkbaar blijven.
Vrouw (77) overvallen in woning in Noord
Een vrouw van 77 jaar oud is op 18 december in haar woning aan de Loenermark in Noord overvallen door twee mannen en bedreigd met een puntig voorwerp dat vermoedelijk een vleeshaak was.

Door: Het Parool 16 apr. 2019

De vrouw was kerstkaarten aan het schrijven toen er op de deur werd geklopt. Ze zette de deur op een kier in de veropnderstelling dat de buurvrouw een praatje kwam maken. Vrijwel direct stormden de twee overvallers binnen en bedreigden de vrouw met een scherp voorwerp, vermoedelijk een vleeshaak.

Ze doorzochten de woning op zoek naar geld en gingen er uiteindelijk vandoor met een pinpas en wat contant geld.




Camerabeelden
Beide mannen staan op camerabeelden. Een van hen is gefilmd in de lift van het flatgebouw waar de vrouw woont. De andere man werd gefilmd toen hij geld probeerde op te nemen met de gestolen pinpas aan de IJdoornlaan. Opsporing Verzocht toonde dinsdagavond de beelden.

De politie roept getuigen op zich te melden. De mannen zijn tussen de twintig en dertig jaar oud. Een van hen droeg een rode sjaal voor het gezicht. De andere man heeft een vrij grote neus en droeg een grijze hoodie van Nike. Mogelijk is er nog een derde verdachte.
Parool 16.04.19

Het begint er sterk op te lijken dt mensen zich moeten organiseren om hun eigen leefomgeving in een vesting te gaan veranderen waarin daders even meedogenloos worden bejegend als hun slachtoffers om dit tij gekeerd te krijgen. Deze oogst van drie kabinetten Rutte vraagt niet enkel om maatschappelijke bewustwording maar ook om politieke verandering.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Pilgrim »

Dagelijkse geweld ‘incidenten’ in Nederland beginnen buitenland op te vallen

Posted on 19/04/2019

Afbeelding
‘Veel Sterkte’, Nederland. We zullen het steeds vaker hard nodig hebben als het zo doorgaat. (Afbeelding: Embed from Getty Images (2)).

Kernwoorden van de nieuwe diverse Nederlandse samenleving: ‘ruzie’, ‘toedracht / motief onbekend’, ‘verwarde man’, ‘ontoerekeningsvatbaar’

De inmiddels dagelijks voorkomen ‘incidenten’ met geweld en agressie in Nederland beginnen nu ook in het buitenland op te vallen. Een van die ‘incidenten’ was de aanval op politie agenten door moslims in de beruchte Utrechtse migranten probleemwijk Kanaleneiland. De agenten wilden bij een halal restaurant een verdachte arresteren, toen ze door tientallen voornamelijk islamitische bewoners werden uitgescholden, aangevallen, geschopt en geslagen, zoals ook op een YouTube video van RTV Utrecht is te zien. (1)

Als u vier of vijf keer per week bij uw huisarts of tandarts zit, bent u daar dan ‘incidenteel’? Volgens de huidige normen die door de grote media worden toegepast bij het berichten over de golf aan geweld in ons land wel. De reden waarom ze hier op zo’n tendentieuze, misleidende wijze over berichten is algemeen bekend, maar mag niet hardop worden uitgesproken: het leeuwendeel van de geweldplegers zijn namelijk migranten / van migranten afkomst.

Lees verder >>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

In Utrecht woont een schietgrage groep mensen. Of die soms last hebben met rammadannen is niet bekend.
Bewoners Utrechtse wijk Lombok schrikken van dodelijk schietincident
De Kanaalstraat is vrijdagochtend nog rustig. Af en toe rijdt er een auto of fietser langs. Niets doet herinneren aan het dodelijke schietincident die hier gisteren even na 21.00 uur plaatsvond. Toen de politie ter plaatse kwam, waren de daders gevlucht. Ze zijn nog spoorloos. Een traumahelikopter werd opgeroepen en midden op straat werd een tent opgezet voor het slachtoffer. Tevergeefs.
[...]
In de nacht van dinsdag op woensdag was er ook al een schietincident in dezelfde wijk aan de Laan van Nieuw Guinea. Ook een pand aan het nabijgelegen Moskeeplein werd beschoten, zo maakte de politie bekend. Ook de verdachten van dat incident zijn nog spoorloos, maar of beide schietpartijen verband houden met elkaar is onduidelijk.
[...]
Een buurvrouw reageert geschrokken. ,,Zoiets gebeurt hier niet iedere week hoor. Ik vind het echt een fijne buurt verder. Bij de schietpartij van dinsdag op woensdag schrok ik wakker en dacht ik vuurwerk te horen. Maar gisteren sliep ik gewoon door.”
Alles went, ook nachtelijke schietpartijen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3671424 ... etincident
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

En er werd vannacht weer geschoten in Utrecht. En wel op dezelfde slagerij als die afgelopen weekend versierd werd met wat kogelgaten. En de actie wordt harder: er lag nu ook een explosief.
Zou de slagerij soms niet genoeg halal zijn wat in deze tijden gerechtvaardigde religieuze woede opwekt?
Slagerij in de Utrechtse wijk Zuilen opnieuw onder vuur genomen
Een slagerij in de Utrechtse wijk Zuilen is in de nacht van vrijdag op zaterdag beschoten. Het is de tweede keer in een korte tijd: in de nacht van zondag op maandag werd het pand aan het Prins Bernhardplein ook al onder vuur genomen.

Rond 04:30 vannacht hoorden omwonenden meerdere schoten op het plein. Toen de politie aankwam, waren de daders al verdwenen. Voor de deur van de zaak lag een pakketje. Volgens de politie ging het om een explosief, dat door de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) werd weggehaald.
https://www.trouw.nl/home/slagerij-in-d ... ~a213774e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:En er werd vannacht weer geschoten in Utrecht. En wel op dezelfde slagerij als die afgelopen weekend versierd werd met wat kogelgaten. En de actie wordt harder: er lag nu ook een explosief.
Zou de slagerij soms niet genoeg halal zijn wat in deze tijden gerechtvaardigde religieuze woede opwekt?
Of misschien wil een broer of neef van één van de daders een slagerij openen in die straat, en dan is die aanslag een leuke manier om die slagerij zijn broodwinning af te nemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

De slagerij waar de aanslag gepleegd is inderdaad een islamitische slagerij.. De zaak is nu voor zes weken gesloten.

Afbeelding
Nadat de slagerij in de nacht van vrijdag op zaterdag opnieuw onder vuur is genomen, heeft de gemeente Utrecht besloten dat de zaak voorlopig gesloten blijft. Reden om de slagerij dicht te houden is het garanderen van de veiligheid van buurtbewoners, laat de gemeente weten. De eigenaar zelf wil weinig over de beschietingen kwijt. ,,Ik heb geen tijd en heb vannacht niet geslapen” sombert hij op het plaatsje achter zijn winkel waar hij ook groente en fruit verkoopt. ,,Het zit me tot hier”, gebaart hij met vlakke hand tot boven zijn wenkbrauwen.

Dat er nu ook een explosief is gevonden, maakt het wel ernstiger, erkent Linda: ,,Nu wordt het wel echt gevaarlijker.” Linda noemt het sneu dat de zaak vlak voor het Suikerfeest komende dinsdag moet sluiten. Het is een drukbezochte plek, ik verwacht dat ze klandizie verliezen.”

Mustafa leunt op een hekje van de kerk die grenst aan het Prins Bernhardplein waar ook de slagerij is gevestigd. Hij kijkt toe hoe de eigenaar de zaak sluit. Om vier uur ’s morgens was hij in de naburige moskee voor het gebed. Op weg terug naar huis zag hij politieauto’s op het plein. ,,Waarom twee keer schieten?”, vraagt hij zich af. De schrik zit er zeker in. Hij wijst: ,,Er wonen ook mensen boven. Met het Suikerfeest heeft hij juist extra klanten. Nu dicht gaan, kost geld. Het is raar en erg.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door King George »

Mannen mishandeld 'met knuppels en metalen buizen’

Updated Gisteren, 13:46
Gisteren, 13:40 in BINNENLAND


Heemskerk - Twee mannen zijn in de nacht van donderdag op vrijdag rond 01.20 uur mishandeld in de Händelstraat in Heemskerk. Eén van liep daarbij ernstig gezichtsletsel op en moest worden behandeld in het ziekenhuis.


Afbeelding
Ⓒ ANP XTRA

Volgens NH Nieuws schrijft de moeder van één van de slachtoffers op Facebook dat de twee door een groep van zestien mannen in elkaar is geslagen met honkbalknuppels en metalen buizen. Eén van de slachtoffers zou volgens de vrouw een gebroken oogkas en een gebroken kaak op hebben gelopen.
[img]https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-1/p160x160/42568192_1888335054565333_1610011096981176320_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=0ec05c10fb6fa012eeae56099d746770&oe=5D99D321[/img] Yvonne Bakker schreef: 31 mei om 07:07 ·

Getuigen gezocht.....onze zoon en een vriend waren afgelopen nacht onderweg naar huis en zijn rond 01:30 in de buurt van de Handelstraat in Heemskerk door een groep van buitenlandse afkomst opgewacht en in elkaar geslagen, nadat 2 van die groep daarvoor al op scooters provocerend gedrag aan het vertonen waren (schelden, uitdagen etc). Ze waren met een groep van 10 man en later kwam er 6 man bij met honkbalknuppels en metalen buizen, en hebben er vervolgens flink op los geslagen. Gevolg..... gebroken oogkas, kaak en bont en blauw. Verschrikkelijk wat een tuig en laf. Wie heeft iets gezien of gehoord? Graag melden bij de politie! En goed uitkijken voor . Ze horen volgens een getuige bij de groep van de piloten weg!
De politie heeft de zaak in onderzoek en hoopt meer mensen te spreken die iets over het incident weten.



De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door King George »

Heemskerk/Beverwijk, daar gaat geloof ik iets mis, althans dat staat mij bij.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Ariel »

Balkonbrand in Delft: buurtbewoners zijn bang voor criminele afrekeningen

Een brandje op een balkon in de Camerlingstraat in Delft zondagochtend vroeg. Bewoners van het portiek moesten korte tijd hun huis uit en werden in de ambulance gecontroleerd omdat ze rook hadden ingeademd. Het is niet het eerste incident in de straat, zeggen buurtbewoners die anoniem willen blijven. Ze zijn de sfeer in hun buurt zat.

Een gesmolten kunststof kozijn herinnert aan het brandje op het balkon van de portiekflat op de begane grond. De bovenbuurman heeft het vuur gedoofd met een tuinslang. 'De vlammen gingen tot aan zijn balkon', zeggen buurtbewoners die komen kijken na de commotie die ze zondagmorgen rond 3.30 uur meemaakten.

Eind april was het in de buurt ook raak. De Camerlingstraat ligt om de hoek van het Van Foreestplein. Daar werd 22 april midden op de dag geschoten. Na de schietpartij vluchtten mensen weg door een plantsoen achter de Camerlingstraat. Uiteindelijk werden drie mensen opgepakt.

'Meerdere drugsdealers'

'De politie doet niets terwijl ze heel goed weten wat hier speelt', zeggen de buurtbewoners. Ze vertellen over enkele drugsdealers die in de buurt wonen. 'Die zitten in elkaars vaarwater. Dat was de aanleiding voor de schietpartij van een paar weken geleden', menen ze. 'De politie weet ook waar ze wonen, maar ze worden niet aangepakt.'

De brand in de nacht van zaterdag op zondag heeft daar volgens hen niets mee te maken. Wel zeggen ze dat er vaker problemen zijn met de bewoners van de flat waar de brand is gesticht. 'Er was een feestje en de man was enorm dronken, dan gaat het mis'. Ze spreken van een vechtpartij tijdens het feest. 'De politie kwam erbij, maar heeft niemand meegenomen'.

Een paar uur later staat er iets op het balkon in brand. 'En dan staan dezelfde mensen als van de vechtpartij op de stoep te lachen'. De politie bevestigt de onrust op zaterdagavond. Een woordvoerder spreekt van een burenruzie. De wijkagent staat in contact met de buurtbewoners. 'We zitten er bovenop', zo zegt de woordvoerder. Bewoners zijn uiteraard altijd welkom om de politie in te schakelen.

'Een buurt van afrekeningen'

De bewoners die naar de schade staan te kijken willen anoniem blijven: 'Dit is een buurt van afrekeningen, straks krijg ik een brandbom in mijn huis', zegt er eentje. Ze zijn het meer dan zat en bespreken de mogelijkheden om iets te veranderen. 'We moeten melding maken bij Vestia', zegt er een. De flats worden door Vestia verhuurd. 'Van de politie hoef je niets te verwachten, ik heb nog nooit een wijkagent gezien hier. Er wonen veel kinderen in de buurt, wordt er dan echt pas ingegrepen als er iets met de kinderen gebeurt?', vraagt een ander zich af.

En ondertussen willen ze allemaal verhuizen om weg te komen uit de buurt rond de Camerlingstraat in Delft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door King George »

Afbeelding
De 34-jarige Halil Erol werd in februari 2010 als vermist opgegeven. © ANP/AD

Ex-tbs’er aangehouden voor gruwelmoord Halil Erol uit Steenwijk in 2010

COLD CASE De politie heeft vanochtend opnieuw iemand aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de moord op Halil Erol uit Steenwijk in 2010. De 42-jarige man uit Meppel is gearresteerd naar aanleiding van nieuw forensisch onderzoek, meldt de politie. Het zou gaan om Matthias M., die eerder tbs had gekregen na de moord op een 29-jarige vrouw in Noordwolde. M. is voor de tweede keer opgepakt in de zaak-Erol.


Binnenlandredactie 14-06-19, 11:25
Laatste update: 13:03


Dat meldt het Dagblad van het Noorden. De politie van Oost-Nederland bevestigt aan die krant dat de man eerder in deze zaak is gearresteerd. Het gaat volgens bronnen van het dagblad om Matthias M. die eerder al werd veroordeeld voor doodslag. In 1997 vermoordde M. de toen 29-jarige Anne-Marie van Loon. Ze werd in de nacht van 10 op 11 oktober 1997 bij de Spokeplas in Noordwolde doodgeschopt door de toen 20-jarige M. na een mislukte vrijpartij. M. kreeg in april 1998 acht jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging opgelegd voor doodslag met verkrachting.
Gisteren heeft aanvullend, forensisch onderzoek plaatsgevonden bij de toenmalige woning van de verdachte aan de Jan Sluytersstraat in Meppel. Het leidde tot zijn aanhouding vanochtend. Dat is de tweede keer in deze zaak. De woning was al eerder in het onderzoek naar de moord naar voren gekomen.

In stukken gezaagd
De toen 34-jarige Erol, op dat moment werkloos en vader van twee jonge dochters, verdween op zaterdag 6 februari 2010. Hij werd als vermist opgegeven. Zijn auto werd een maand later zonder kentekenplaten brandend aangetroffen in het Groningse Haren. Onderzoek wees uit dat er daarvoor met die auto ook nog was gereden in de omgeving van Zoetermeer en Rotterdam.

In juni van dat jaar werden in het water in het buitengebied van Steenwijk de armen en benen van de man in een zak aangetroffen. En vlak daarna, nog in het begin van het onderzoek, werden de ex-echtgenote van Erol, haar nieuwe vriend uit Steenwijk en een man uit Meppel aangehouden. Ze werden na voorarrest vrijgelaten, zonder vervolging.

Het onderzoek liep op een dood spoor en de hoofdofficier van justitie loofde een beloning uit van 15.000 euro voor de tip die leidt tot oplossing van de zaak.

Schaatsers
Drie jaar later kreeg de cold case toch een vervolg. Begin 2013 werden op meerdere plekken in Nederland nog meer lichaamsdelen van hem gevonden in natuurgebied De Kiersche Wijde bij Wanneperveen. Het plassengebied in de Kop van Overijssel was dichtgevroren door strenge vorst. Schaatsers en wandelaars kwamen zo op plekken die gewoonlijk niet bereikbaar zijn. Zij vonden een zak met andere lichaamsdelen van Erol, waaronder zijn romp. Zijn hoofd en handen zijn tot nu toe nog niet gevonden.

Eerdere aanhoudingen
In november van 2017 werd een vrouw aangehouden. Het ging naar verluid om familie van de ex van Halil. In het huurhuis in de stad Groningen dat de vrouw in 2010 bewoonde, waren volgens de politie sporen gevonden, die het vermoeden sterken dat Halil daar is vermoord of aan stukken is gezaagd. Toch werd de vrouw een week later weer vrijgelaten.

De aanhouding van M. gebeurde na het aanvullend, forensisch onderzoek van gisteren. Op eerder aangetroffen spullen zijn sporen aangetroffen die in zijn richting wezen. De beloning van 15.000 euro is overigens nog steeds beschikbaar.


AD
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is Nederland veiliger ????

Bericht door Mahalingam »

Dat krijg je ervan als je van daders alleen maar de voornaam in de krant zet:
Zo is er een Saban B. = Saban Baran een beruchte Turkse vrouwenhandelaar die in Turkije een goed leventje leidt en een Saban Berk die een sportschool heeft in Amsterdam Noord.
AT5 interviewde Berk op 13 oktober 2014. Hij kwam toen in het nieuws vanwege zijn naam. Hij had dezelfde naam als de nog altijd voorvluchtige vrouwenhandelaar Saban B. en had daar last van. 'Saban Berk is een totaal andere persoon dan die mongool uit de krant', zei hij destijds.

Saban Berk werd er destijds helemaal gek van. Elke keer als de media berichten over de brute mensenhandelaar Saban B. moest hij weer uitleggen dat hij die persoon toch echt niet is. 'Mensen zien Saban B. in de krant staan en als ze dan langs mijn sportschool lopen, zien ze ook Saban B. Dat is die Turk die miljoenen uit Nederland heeft meegenomen. Maar dat heb ik niet, ik heb alleen maar een fiets hier.'
Maar hoe dan ook : Saban Berk is geliquideerd.
Doodgeschoten man in Noord is sportschoolhouder Saban Berk
De schietpartij vond rond 21.20 uur plaats. Het slachtoffer werd aangetroffen op de kruising van de Papaverweg met de Klaprozenweg. Meerdere ambulances, brandweerwagens en een mobiel medisch traumateam werden opgeroepen, maar medische hulp mocht niet meer baten.
[...]
Op 9 december 2017 werd Berk ook beschoten. Hij werd niet geraakt en kon vluchten, de kogels kwamen terecht in de deur van zijn sportschool. Berk bevestigde toen een dag later aan AT5 dat hij doelwit was. Volgens getuigen stonden een of meerdere schutters achter een busje in de straat.
https://www.at5.nl/artikelen/194855/dod ... g-in-noord
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie