Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Ariel

Re: Femke Halsema nieuwe burgemeester van Amsterdam.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Decstad krijgt er voordurend straten, pleinen en boulevards bij. Maar geen stegen.
En die moeten een naam krijgen wat in deze tijd vele hete hangijzers oplevert.

Mijn idee: Hoofddoekweg, Moslimweg enz. enz.
Theodor Holman Gaat voor de naam : :smile7: ‘Mensen van vagina’ weg/straat/ laan...

Arthur van Amerongen vindt 'gleufdieren' een aardige keus.

Verder komen er deze suggesties los van twittergebruikers,

Kopschopperssteeg 7

Xaviera Hollander tunnel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Ariel

Bericht door Ariel »

viewtopic.php?p=465683#p465683

Een groep overlastgevende stadsnomaden komt toch niet naar de wijk Kadoelen in Amsterdam Noord. In de buurt ontstonden grote protesten tegen het besluit van burgemeester Femke Halsema. Zij kwam vandaag naar het terrein toe en is het met de bewoners eens dat de groep stadsnomaden, die veelal met drank- en drugsproblematiek kampen, te dicht bij de woonwijk zou komen. Het besluit wordt daarom teruggedraaid.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
King George

Bericht door King George »

Het helpt dus als een buurt gezamenlijk een vuist maakt. Triest dat zoiets nodig is om bestuurders van hun dwaze plannen af te doen zien. Maar je ziet: Niet passiviteit, maar activiteit loont.
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Ook Femke doet iets voor de verkiezingen. Of daarmee meer burgers op Gr. Links gaan stemmen, betwijfel ik.
10 oktober 2018: "De kans bestaat dat de iconische letters ’I amsterdam’, die onder meer op het Museumplein en Schiphol staan, gaan verdwijnen. Coalitiepartij GroenLinks heeft een motie van die strekking ingediend tijdens de raadsbespreking van de begroting 2019. Ook wil de partij dat er geen citymarketing meer wordt bedreven met de letterbeelden."

Afbeelding

14 maart 2019: "De door GroenLinks zo verfoeide ’I amsterdam’-letters keren enkele maanden nadat ze met veel bombarie zijn weggetakeld, terug op het Museumplein. Sterker nog: GroenLinks-burgemeester Femke Halsema zal komende woensdagochtend tijdens de Provinciale Statenverkiezingen hoogstpersoonlijk haar stem uitbrengen naast de wereldberoemde letters."
https://www.geenstijl.nl/5146736/verkie ... -weer-weg/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Volk is het zat! ‘Weg met Femke’-petitie levert 8500 handtekeningen op in één dag!

Door Wout Willemsen, 13 april 2019

Afbeelding
Foto: 'Weg met Femke'-petitie logo via https://ontslafemke.petities.nl/

Hilarisch en schrijnend. De petitie ‘Weg met Femke’, gericht tegen burgemeester Halsema van Amsterdam, haalde in één dag 7500 handtekeningen op! Dat meldt GeenStijl.

De petitie, hier te vinden, geeft kort en bondig weer wat de aanleiding voor het uitzetten van deze petitie is geweest: Zij heeft geen bestuurlijke ervaring opgedaan na 2011, er is een verstoorde verhouding met de gemeenteraad en de ondertekenaars vinden het niet juist dat er bij een links bestuur in de gemeenteraad ook een links progressieve burgemeester is gekozen. Hiermee zou haar objectiviteit in het geding komen en ontstaat er twijfel over haar prioritering van belangen. De ondertekenaars doen dan ook een verzoek om Femke Halsema te ontslaan als burgemeester van Amsterdam.

Op moment van schrijven staat de teller inmiddels al op 8.500 ondertekeningen en lijkt er in dit tempo nog veel meer te gaan halen! Dit laat wel zien dat er flinke weerstand is vanuit de bevolking tegen haar als burgemeester van Amsterdam.

Één van de grootste flaters van haar onkunde lijkt het gedoe met het islamitische Cornelius Haga Lyceum te zijn, waar ze te vroeg haar kruit verschoot door signalen van de NCTV aan te voeren als bewijs voor ongure praktijken binnen die school. Hierdoor werd de inspectie in haar taak belemmerd en kon niet worden aangetoond of er daadwerkelijk wat mis was in die school, waardoor ze nu zelfs proberen uit te breiden!

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... n-een-dag/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Halsema over fatale mishandeling Buitenveldert: 'Geen enkele behoefte om iets achter te houden'

14 juni 2019, 21.52 uur · Aangepast 14 juni 2019, 22.06 uur

Afbeelding

Burgemeester Halsema is geschokt door de ernstige mishandeling in Buitenveldert die het leven kostte aan de 68-jarige Rinia Chitanie. ‘Een afschuwelijke moord, vooral ook omdat het om een oudere vrouw gaat die in de buurt bekend was. Dus het is ook heel logisch dat de buurt daar echt verschrikkelijk van geschrokken is’, aldus Halsema in het Gesprek met de Burgemeester op AT5.

De 68-jarige Rinia Chitanie werd op 21 april zwaar mishandeld op Geervliet in Buitenveldert en overleed afgelopen maandag. De verdachte heeft bekend dat hij op de bewuste avond ook seksueel contact met haar heeft gehad. De dood van de vrouw heeft voor flink wat onrust gezorgd in de wijk.

Park veiliger maken
Halsema: ‘We begrijpen dat er ook uit de buurt zorgen zijn rond het park, is het niet te donker, is het niet te onveilig geworden. Dus wij willen samen met de politie het park opnieuw laten schouwen om te kijken of daar bosjes weggekapt moeten worden of er extra verlichting nodig is. Dat gebeurt volgende week.’

'Geen behoefte iets achter te houden'
Woensdag werd duidelijk dat de verdachte een statushouder is die al enkele jaren in Amsterdam woont. Halsema bestrijdt de aantijgingen dat dit feit 'onder de pet' zou zijn gehouden. 'We hadden toevallig net een week eerder alle cijfers rond statushouders en incidenten naar buiten gebracht. We hebben geen enkele behoefte iets achter te houden maar we hechten wel heel erg aan zorgvuldigheid. Het Openbaar Ministerie brengt op het moment dat er een verdachte is nooit iets anders naar buiten dan geslacht, leeftijd en woonplaats. Het zou heel onzorgvuldig zijn als je daar ineens van zou gaan afwijken.'

'Moeizaam'
De Partij van de Ouderen en Forum voor Democratie hebben een spoeddebat aangevraagd over de kwestie. Ook de VVD vraagt zich af of het nu wel verstandig is om de aangekondigde 24-uursopvang voor ongedocumenteerden in Buitenveldert door te laten gaan. Halsema: 'Ik heb begrepen dat Forum voor Democratie en VVD deze twee kwesties wel met elkaar willen verbinden, ik moet zeggen dat ik dat moeizaam vind. Het is een verschrikkelijke gebeurtenis die heeft plaatsgevonden maar met de opvang van uitgeprocedeerden, die daar eind volgend jaar van start gaat, heeft dit op zichzelf niets te maken.'

'24-uursopvang komt veiligheid ten goede'
Volgens Halsema opent de 24-uursopvang pas in het najaar van 2020 de deuren, iets dat verantwoordelijk wethouder Groot Wassink in alle zorgvuldigheid voorbereidt. Volgens haar komt dat de veiligheid juist ten goede omdat deze mensen anders over straat zouden zwerven. 'Dus wat de gemeente probeert, wat wethouder Groot Wassink probeert, is door opvang te bieden toch enige structuur en veiligheid te bieden. En ik vind het moeilijk dat deze kwesties zo gemakkelijk, althans door politici, aan elkaar verbonden worden.'

Kijk hier het hele Gesprek met de Burgemeester: [zie video op de site]

https://www.at5.nl/artikelen/194792/hal ... -te-houden
Zie ook HIER.
King George

Bosjes vallen geen Amsterdammers aan, illegalen en statushouders doen dat wel

Bericht door King George »

Buitenveldert kan weer gerust zachtjes gaan slapen, want de struiken worden gesnoeid.

Bas Paternotte – Bizar, Femke Halsema gaat onrust over asielzoekers te lijf met snoeien van bosjes en meer straatverlichting
https://tpo.nl/2019/06/15/bas-paternott ... rlichting/
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Het hoofd van de plantsoenendienst van Amsterdam...

Afbeelding
Mahalingam

Wat gaat Halsema doen met de overlastgevende asieligen? Die gaat ze verkassen naar een ophok bij de buren. Want ze geven zoveel overlast in de buurt van het EBTL (=extra begeleiding en toezichtlocatie).
Halsema sluit overlastgevend azc na honderden incidenten
„De toezeggingen aan de buurt over een maximale termijn van twee jaar, de druk op de beschikbaarheid van geschikt vastgoed in Amsterdam voor maatschappelijke opvang en de benodigde politie-inzet zijn de belangrijke overwegingen van dit besluit”, schrijft Halsema. Verder vindt ze dat ze ‘haar taak als verantwoordelijke hoofdstad heeft vervuld.’ ,,Het is nu tijd voor andere gemeenten om deze rol op zich te nemen.”
[...]
De politie moest gemiddeld vijf keer per week uitrukken na meldingen van incidenten. Ondanks maatregelen kwamen er nog een heleboel meldingen binnen, zo laat een politiewoordvoerder weten. Daarom gaat de opvanglocatie in oktober dicht, ondanks het verzoek van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) voor een verlenging.
https://www.ad.nl/binnenland/halsema-sl ... ~acfb6fb8/
Mahalingam

Dit is het 'Aso-azc' in West :
Afbeelding
Ariel

Bericht door Ariel »

Burgemeester Halsema van Amsterdam wil als reactie op de verschrikkelijke mishandeling en verkrachting van de 68-jarige Rinia Chitanie door een statushouder de bosjes gaan snoeien in Buitenveldert. Avish vroeg de buurtbewoners wat zij vinden van deze maatregel van Halsema en peilde de stemming.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

Aan de burgemeester van Amsterdam

Posted on 30 juni 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Mevrouw Halsema,

Theo van Gogh regisseerde in 2004 de korte film ‘Submission part 1’ van de afvallige moslima Ayaan Hirsi Ali.

Van een ‘part 2’ kwam het nooit.

In de brief die moslimterrorist Mohammed Bouyeri op 2 november van dat jaar aan de Linnaeusstraat met een mes in de borst van de door hem zojuist omgelegde Van Gogh prikte, bedreigde Bouyeri Ayaan Hirsi Ali met de dood. Van Gogh was volgens Bouyeri, net als Hirsi Ali, “een vijand van de islam” en had dus de eerste in een reeks moeten worden.

Theo van Gogh was een makkelijk doelwit voor de moslimterrorist.

Hij zag er namelijk nogal herkenbaar uit.

En niemand fietst sneller dan een kogel.

Ik wil maar zeggen: in de radicale islamitische wereld kijken ze niet op een dooie meer of minder als het gaat om mensen die ‘de goede zaak’ verraden.

Radicale moslims die deradicaliseren, zijn voor de Bouyeri’s van deze wereld, en voor de geestelijk leiders die dat soort vullis inspireren, ook een doelwit.

Zo houdt de AIVD al jaren ene Jason Walters (Abu Mujahied Amrikie) in de gaten.
Walters was, net als Bouyeri, lid van de Hofstadgroep. Nadat hij in 2013 een lange gevangenisstraf wegens het gooien van een handgranaat naar een arrestatieteam en het lidmaatschap van een criminele organisatie had uitgezeten, deradicaliseerde hij.

Sindsdien is Walters regelmatig in de media geweest. Uit angst voor aanslagen op zijn leven uit de radicale moslimhoek altijd onherkenbaar.

Maar nu is het leven van Walters alsnog extra in gevaar gebracht.

Er is namelijk een filmmaker die hem tussen 2013 en 2015 een aantal keren sprak. Die, volgens Walters (en de Reclassering), afspraken over veto-recht en het onherkenbaar maken van Walters aan zijn laars lapte. En die glashard zou liegen over de inschatting van Walters’ risico’s door de AIVD. Of de NCTV, whatever.

Daardoor is de film in Denemarken al te zien geweest met een volledig herkenbare Jason Walters. In de Nederlandse versie is hij inmiddels alsnog ‘geblurd’, maar het leed is natuurlijk al geschied.

Moslimterroristen hebben ook internet.

Die filmmaker krijgt in alle Nederlandse media deze week ruim baan om zijn film te promoten en zijn frustratie te uiten over het feit dat Jason Walters zich in 2015 terugtrok uit het project.

Die publiciteitshausse heeft de filmmaker niet te danken aan de kwaliteit van de film. Want die kreeg maar twee sterren in NRC Handelsblad en de Volkskrant.

Dus aan iets anders.

Ik vermoed: aan het feit dat de filmmaker, Robert Oey, de man is van de burgemeester van Amsterdam.

Zo werkt dat bij de Staatsomroep en de mainstream media.

En nu maar hopen dat Jason Walters niet door uw lieve stad gaat fietsen, net als Theo destijds...

Groet,

JanD

https://www.briefjevanjan.nl/aan-de-bur ... amsterdam/
Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

CARTOON Gregorius Nekschot

Afbeelding
Ariel

Bericht door Ariel »

:thinking: De man van Femke Halsema wordt graag 'vermaakt met verhalen over zelfmoordterroristen.

in het gedrag van IS herkende ik iets van de hippies, een soort commune, een samenzijn met een gezamenlijk doel – het was die parallel die ik prikkelend vond.’ :scratch:

Afbeelding

Robert Oey maakt documentaires, is partner van de burgemeester van Amsterdam, en over z’n nieuwste film bekent hij: ‘Ik heb gefaald’

Eindelijk eens een filmmaker die nog vóór de première van zijn nieuwste documentaire – over Nederlands moslimterrorisme – níét louter tevreden is. Robert Oey over zijn project (‘zeven jaar bloed, zweet en tranen’), deradicaliseren, zijn Chinese vader en zijn positie als burgemeestersman naast Femke Halsema.

In het chique Waldorf Astoria hotel in Amsterdam, op een koprol afstand van de burgemeesterswoning waar de documentairemaker woont met zijn vrouw Femke Halsema en hun tweeling Suzy en Bruno, zit Robert Oey (52) te balen achter een kop groene thee. Steen des aanstoots: Jason Walters ­– als 19-jarige jongen lid van de Hofstadgroep, tegenwoordig Nederlands bekendste terrorisme-spijtoptant en deze dagen vooral de hoofdpersoon in Oey’s nieuwste documentaire The Good Terrorist – die Jason Walters heeft laten weten toch níét herkenbaar in beeld te willen. Oey, met een zucht: ‘Daar zit dan zeven jaar bloed, zweet en tranen in.’
Meer hier.....
Spoiler! :
Wat is er gebeurd?
‘Nou, precies dat: een week nadat de film af was heeft Jason geëist dat hij onherkenbaar wordt gemaakt.’

Waarom?
Sarcastisch: ‘Hij is bang voor een aanslag op zijn leven.’

U denkt niet dat dat mogelijk is?
‘Nou nee, dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Iedereen wéét al wie hij is. Kijk: zijn aanvankelijke reserves begreep ik: die jongen is de gevangenis in gegaan toen hij 19 was, een kind nog. Daar heeft hij negen jaar gezeten. En dat gevangenisregime van de terroristenafdeling in Vught is niet kinderachtig. Vervolgens kom ik aan en zeg ik: jij hebt dit en dit en dat gedaan, kan je daar even op reageren. Dan geef je je niet meteen gewonnen. Maar ik ben ik wéét niet hoeveel keer met hem naar de bioscoop geweest en heb wel honderd keer nasi met hem gegeten, en als iemand dan zegt dat hij wil praten, over alles, ín beeld, ja, dan moet je dat ook dóen.’

Nouredine el Fatmi, het andere Hofstadgroeplid dat u heeft opgezocht voor de documentaire, wimpelt u in de film ook al af wanneer u doorvraagt over zijn rol in het geheel.
‘Ik weet het.’

Hoe verklaart u dat?
‘Uiteindelijk staan ze niet voor wat ze zeggen.

In The Good Terrorist onderzoekt Oey het Hollandse moslimterrorisme aan de hand van de verhalen van twee leden van de Hofstadgroep, een groep die terroristische aanslagen voorbereidde waartoe ook Mohammed Bouyeri behoorde, de moordenaar van Theo van Gogh. In de film bezoekt Oey onder andere Nouredine el Fatmi, die op zijn 19de naar Nederland komt om geld te verdienen, maar drie jaar later met een doorgeladen machinegeweer gearresteerd wordt. Inmiddels is hij familieman en wil hij het liefst alles vergeten, en dus leunt de documentaire vooral op de interviews met Jason Walters. Deze zoon van een Hollandse moeder en Amerikaanse vader droomt ervan martelaar te worden en verwondt uiteindelijk drie agenten met een handgranaat wanneer de woning wordt belegerd waarin hij samen met Ismail Aknikh op de bank nootjes zit te eten. In de in Marokko, Pakistan, België en Nederland gefilmde documentaire praat Oey met advocaten en gevangenisbewakers, met radicaliseringsexperts en terrorismeduiders, met cynici en welwillenden en alles ertussen, maar uiteindelijk blijft hij met lege handen achter. Oey: ‘Ik ben bang dat de film vooral een geslaagde studie van miscommunicatie is geworden.’

Waarom?
‘Omdat iedereen weigert om honderduit te praten. De advocaat zegt: jullie begrijpen het toch niet, Nouredine schaamt zich, en wanneer ik Jason confronteer met tapgesprekken waarin hij bekende Nederlandse politici bedreigt, heeft hij last van het moralisme dat in die vraag besloten ligt. En dus zegt niemand in de film waar het op staat. Vrienden waarschuwen me nu dat ik dat niet te vaak en te hard moet zeggen omdat er dan geen hond meer komt kijken, maar het is wat er is gebeurd. In feite is het niet praten de essentie van de film geworden.’

Waarom wilde u deze documentaire maken?
‘Ik ben mateloos gefascineerd door mensen die keuzes maken waarmee ze zichzelf buiten de samenleving plaatsen. Sowieso ben ik meer in de foute mens dan in de goede mens geïnteresseerd. En als iemand dan tegen me zegt: kom we gaan lekker eten en dan zal ik jou eens haarfijn uitleggen wat er allemaal in die Pakistaanse trainingskampen gebeurt, en als diegene me dan ook nog vermaakt met verhalen over zelfmoordterroristen die online een pensioenregeling voor nabestaanden treffen, tja, wie wil dat nou niet? Bovendien zag ik in die tijd een documentaire van Vice over IS en in het gedrag van IS herkende ik iets van de hippies, een soort commune, een samenzijn met een gezamenlijk doel – het was die parallel die ik prikkelend vond.’

Jason Walters zegt zich in een Pakistaans trainingskamp tussen kalashnikovs en ontstekingsmechanismes ‘meer thuis te voelen dan hem ooit in Nederland is gelukt.’ Begrijpt u dat?

‘Ja, dat snap ik heel goed. Ik ben zelf een paar keer in die regio geweest, de schoonheid is enorm, de gastvrijheid van mensen is er ongelooflijk. Er gaat een enorme viriliteit van die samenlevingen uit. Dat een vrouw daar geen rol in speelt interesseerde Jason verder geen bal. Ik las onlangs het boek van Abram de Swaan, Tegen de vrouwen, en toen moest ik ineens denken aan wat de coördinator terrorismebestrijding tegen me had gezegd, namelijk dat Jason neerkijkt op de Nederlandse man en de feminisering van onze samenleving. Prozaïsche opvattingen, maar daarmee is die hang naar een land als Pakistan, waar de man sterk en directief moet zijn, wel op zijn plek. En dat je daar dan een handgranaat voor moet gooien – het zij zo.’

Jason en Nouredine ‘genezen’ beiden van hun radicale inzichten, maar aan het eind van de film zeggen zowel preventie-radicalisering-expert Karima Sahla als adviseur Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Paul Abels dat écht deradicaliseren zelden lukt, omdat ‘diep in hen het gevoel brandt van geloven in de goede zaak.’ Moeten we de conclusie trekken dat ‘the good terrorist’ niet bestaat?

‘Kijk, het woord terrorist is sowieso lastig. Als je Oeigoer bent in de provincie XinJiang van China en je verzet je gewapend tegen de dictatuur van de Han-Chinees, dan moet jij mij nog maar eens uitleggen wie hier nou eigenlijk