Geert Wilders en zijn PVV

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders en de PVV

Door Dr. GertJan Mulder · 27 mei 2019

Afbeelding

Misschien het meest opvallend tijdens de Europese Parlementsverkiezingen 2019 was hoe slecht de PVV het deed. Dr. Gert Jan Mulder denkt nu na over de PVV en hoe die werkt.

De voorlopige uitslag voor de PVV van de verkiezingen van afgelopen donderdag 23 mei is erg ongunstig. Van de oorspronkelijke 5 zetels naar mogelijk 1 of zelfs 0 zetels volgens de exitpolls en de peiling dankzij 1500 stemmentellers op stembureaus door GeenStijl in samenwerking met Maurice de Hond. Bovendien staat Frans Timmermans met de PvdA voorlopig op 6 zetels en zou daarmee zeer verrassend de absolute winnaar zijn van deze verkiezingen (opkomst 41% – ongeveer de helft van de opkomst bij Tweede Kamer verkiezingen).

PVV uitgespeeld?
Mijn Partij voor de Vrijheid zit met 20 zetels stevig in de Tweede Kamer en is samen met FvD (2 zetels) de enige oppositie die er toe doet. GroenLinks, PvdA en SGP steunen de coalitie op allerlei dossiers, zijn vrijwel allemaal pro-EU (behalve SP, SGP) en voor eenieder die de debatten in de Tweede Kamer een beetje volgt, moge het duidelijk zijn dat de PVV een uitstekend team van uitermate ervaren en kundige volksvertegenwoordigers bezit: Martin Bosma, Harm Beertema, Machiel de Graaf, Fleur Agema, Dion Graus, Sietse Fritsma, Gidi Markuszower, Raymond van Roon en last but not least een absolute topper: Alexander Kops (om van te smullen). De overige Tweede Kamerleden zijn eveneens toppers binnen hun vakgebied (maar geen beroepspolitici), doch wellicht wat minder bekend.

Hiddema en Baudet doen het zoals u weet ook meer dan voortreffelijk en de samenwerking in het parlement tussen Fvd en PVV is voorbeeldig te noemen.

https://ejbron.files.wordpress.com/2019 ... -nieuw.png

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Wilders: ’Ik zal nooit opstappen’

De electorale dreun voor de PVV tijdens de Europese verkiezingen is voor partijleider Wilders geen reden om het stokje aan een ander over te geven. „Integendeel. Ik zal nooit opstappen.”

De SP verbond gisteren wel personele consequenties aan de verkiezingsuitslag. Net als de PVV haalde de partij nul zetels in het Europees Parlement. Reden voor SP-voorzitter Ron Meyer om zijn vertrek aan te kondigen. Dat gebeurt pas aan het einde van het jaar, als zijn termijn als voorzitter verloopt.

Rollator
Iets soortgelijks is PVV-voorman Wilders niet van plan. „Bij winst of verlies ga ik door. De pensioenleeftijd is verhoogd: desnoods met een rollator zal ik hier mijn standpunten uitdragen.”

Hij vindt wel dat zijn partij in de campagne steken heeft laten vallen. „We waren te weinig zichtbaar. We zullen meer het land in gaan, in zaaltjes en op straat onze standpunten uitleggen. Want onze ideeën zijn nog steeds de beste.”

De Europese verkiezingen verliepen voor de PVV desastreus. Alle zetels die de partij had - vier stuks - zijn verdampt. De Statenverkiezingen van afgelopen maart leverde voor Wilders en de zijnen ook al een pak slaag op. De gemeenteraadsverkiezingen van vorig jaar verliepen door tal van akkefietjes met kandidaten niet vlekkeloos.

Het pak slaag dat de PVV tijdens de Europese verkiezingen kreeg was voor PVV-senator Dannij van der Sluis reden om te twitteren over een vertrek van Wilders. „Normaal stapt een partijleider bij zoveel verlies op.”

Wilders is dat dus absoluut niet van plan. Wel steekt hij de hand in eigen boezem. „We zijn de dupe geweest van de tweestrijd tussen Rutte en Baudet. En onze kiezers zijn grotendeels thuisgebleven. Maar natuurlijk valt dat ons te verwijten. Als je nul zetels haalt, heb je natuurlijk geen goede campagne gevoerd.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders: De PVV zal nooit een ledenpartij worden

Door: Redactie, 15:31, 28 mei 2019

Afbeelding

PVV-leider: Ik zal nooit aftreden, ik zit hier nog wel 10, 15 jaar

De zware nederlaag van de PVV bij de Europese verkiezingen is te wijten aan de onzichtbaarheid van de partij, vindt voorman Geert Wilders. De PVV moet meer ‘het land in’, haar achterban opzoeken en haar opvattingen uitleggen. Maar de PVV zal nooit een vereniging worden waar de leden het voor het zeggen hebben, zegt Wilders.

[Update 15.59
– Wilders: Ik zal nooit aftreden, ik zit hier nog wel 10, 15 jaar

Aan vertrekken denkt Wilders niet. “Ik zal nooit aftreden. Wat andere partijen doen moeten ze zelf weten, maar ik zit hier nog wel 10, 15 jaar. U zult me nooit zien gaan, ik zal altijd opnieuw die kar blijven trekken. Daar heb ik ook heel veel zin in. En het zal weer een heel groot succes gaan worden.”

De PVV verdwijnt helemaal uit het Europees Parlement, terwijl de partij de afgelopen jaren nog vier Europarlementariërs leverde. Wel bemachtigt de partij alsnog een zetel zodra het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie verlaat.

“We hadden meer naar de kiezer moeten gaan en bijvoorbeeld uitleggen waarom een Nexit een goed idee is”, meent Wilders. “Dat gaan we dus ook doen. En vooral constant, niet alleen in verkiezingstijd.”

Daar moet de PVV des te meer werk van maken ‘omdat we geen ledenstructuur hebben’, zegt Wilders, het enige lid van de partij. En dat blijft zo. “We zijn geen eenmansbedrijf, maar we zullen nooit een ledenvereniging worden.”

Chris Aalberts – De implosie van de PVV die je mijlenver zag aankomen

ANP

https://tpo.nl/2019/05/28/geert-wilders ... ij-worden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders is de enige politicus die de verschrikkelijke Islam bestrijdt

Posted on June 2, 2019

Afbeelding

Het grootste probleem in Europa is de ISLAMISERING. Dat is een existentieel probleem. Je kunt een economische crisis hebben, maar die herstelt wel weer. Het probleem met de ISLAMISERING herstelt niet. De heer Wilders vecht als enige politicus echt tegen het gevaar van de ISLAM en de ISLAMISERING. Politici van bijna alle gevestigde partijen bevorderen tegenwoordig de ISLAMISERING. Deze carrièrepolitici (ook Thierry Baudet, die heeft niets tegen de islam) zijn alleen goed om te bepalen of de benzine nou vijf cent duurder of goedkoper moet...

Geert Wilders introduceerde de term “ISLAMISERING” voor het eerst op woensdag 17 mei 2006 in Kamervragen over de Turkse jihad organisatie Milli Görüs. Alle ministeries onder het laatste kabinet Balkenende stelden eenduidig dat daar geen sprake van is. Volgens politiek-correcte communisten, ISLAMISERING bestaat nog steeds niet. Voor hen er zijn nog geen sharia-rechtbanken, hoofddoek bij het politie-uniform, islam kritische demonstraties, die worden verboden, afgelast, beperkt of omgeleid, IS vlaggen op straat met geroep van dood aan de Joden, scholen- waar geschiedenisonderwijs over de Holocuast onmogelijk is, alleen voor moslims speciale gebeds- en wasruimtes op scholen en universiteiten/apartheid, duizenden islamitische scholen en moskeeën, honderden islamitische enclaves, 30 miljoen moslims in West-Europa (tot de Tweede Wereldoorlog waren er nauwelijks moslims in West-Europa), jihad terrorisme, het kritiek te uiten op de ISLAM of op moslims zonder bedreigd te worden... De lijst kan nog veel langer worden. Dat is geen ISLAMISERING voor politiek-correcte communisten...

Afbeelding

Vergist u zich niet: de ISLAM heeft altijd geprobeerd Europa te veroveren. Deze keer niet militair, maar d.m.v. Migratie en demografie. Door het islamitische concept van de migratie – Al Hijra genaamd – staat West-Europa op het punt Eurabia te worden... De ISLAM is een als godsdienst vermomde totalitaire, onverdraagzame en gewelddadige politieke veroveringsideologie. Ze streeft de vernietiging na van onze democratie en de vervanging van ons rechtssysteem door de islamitische wet, de SHARIA. Het doel van de ISLAM is de vestiging van een islamitisch wereldrijk. Dit doel staat niet alleen haaks op onze cultuur, onze normen en waarden, onze rechten en onze vrijheden, maar bedreigt die ook... De ISLAM discrimineert vrouwen, niet-moslims en homoseksuelen, is antisemitisch, kent geen vrijheid van meningsuiting, legt dwingende regels op voor alle handelingen van het menselijk bestaan en bestraft uittreding met de doodstraf. En mag een politieke partij daartegen waarschuwen?... Natuurlijk mag zij dat. Politieke partijen hebben zelfs de taak tegen deze gevaren te waarschuwen...

Wat Wilders doet (en wat broodnodig is) is het aan de kaak stellen van het politieke falen van de gevestigde partijen over het immigratiebeleid. En hij doet dat op een bewonderenswaardige manier in een scherp debat, waarbij hij het beestje bij de naam noemt, zoals dat past in een democratie. Hij roeptoetert al jaren dat we ons land kwijtraken aan de verschrikkelijke ISLAM. En alles wat hij 10 of 15 jaar geleden zei, zeggen ook nu diverse mensen en partijen in heel Europa... Overal in het Westen voelt de bevolking al lang aan dat dit heel naar gaat aflopen. Nog even en we zitten in een burgeroorlog. Die is niet meer af te wenden...



Na de Tweede Wereldoorlog is het voornamelijk links geweest die terreuraanslagen in Europa heeft gepleegd. Te denken valt aan de Rote Armee Faction in Duitsland, de Rode Brigades in Italië en de anarchisten die met grote regelmaat huishielden in Griekenland en hier in Nederland de moord op Fortuyn en de ernstige verminking van de vrouw van Hans Janmaat. Overige terreurdaden in Europa werden gepleegd door de aanhangers van de religie van de vrede… Wilders is nu de meest bedreigde politicus in Nederland en waarschijnlijk in heel Europa. Hij staat al meer dan tien jaar onder permanente bewaking omdat zijn leven niet veilig is door dreiging van moslims en links extremisten vanwege zijn kritiek op de ISLAM/ISLAMISERING...



De ISLAM is een verschrikkelijke ideologie en Wilders is niets meer dan de brenger van slecht nieuws. En je mag het eens of oneens zijn met wat ome Geert zegt, maar hij is de ENIGE nog die voor ons opkomt. Baudet doet met dure universitaire bewoordingen vertellen dat we toch wel een probleem hebben met immigratie en integratie. Maar, Wilders zegt gewoon in hele duidelijke bewoordingen, dat we een GROOT probleem hebben met de ISLAM/ISLAMISERING! Het sluiten alleen van de grenzen, gaat ons echt niet helpen bij de bestrijding van dit/ISLAM probleem... https://zlj13051967.wordpress.com/2019/ ... reldvrede/



https://zlj13051967.wordpress.com/2019/ ... bestrijdt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Alleen Geert Wilders/PVV kan Islamisering van Nederland voorkomen

Posted on June 4, 2019



De ISLAM is een gewelddadige ideologie, die in strijd is met de rechtsstaat en de Grondwet. En Nederland moet een vrij land blijven en beschermd worden tegen dit gevaar. In een interview met De Telegraaf zei Baudet, die buigt een klein stukje richting Mekka, dat er in de islam “allerlei aanknopingspunten zijn voor een veel plezieriger interpretatie van dat geloof”. Een gevaarlijk standpunt. Het islamstandpunt van Forum vind ik gevaarlijk, gedurfd en dom... FVD wordt net zo erg, als de rest van de “elite”/politiek-correcte communisten...

PVV-leider Geert Wilders sluit niet uit dat er wat hem betreft in Nederland een verbod op de islam zal komen. ‘Misschien komt dat er ooit nog wel van. De Islam is naar mijn oordeel in strijd met de openbare orde. Voorlezen uit een boek vol met haat en geweld is in strijd met de openbare orde. Er kunnen gematigde moslims zijn, maar er is geen gematigde islam. Of wij rekenen af met de Islam, óf de islam rekent af met ons. Daarom hebben wij onze voorstellen gedaan van grenzen dicht, stoppen met moskeeën en de andere voorstellen die u van ons kent... Veel mensen hebben naast hun Turkse of Marokkaanse paspoort ook nog een Nederlands paspoort. Maar een deel van hen gedraagt zich niet als Nederlander. We kunnen het elke dag zien. Ze respecteren ons land niet. Ze hebben lak aan onze waarden, aan onze identiteit, aan wie we zijn. Ze gedragen zich steeds vaker als overheersers, criminelen, profiteurs. Ze tarten het gezag. Ze dansen op politieauto’s. Ze schelden ons uit. Ze kijken op ons neer. Ze spugen op ons. Ze hebben ons paspoort, maar ze horen niet bij ons. Ze zijn geen Nederlander... Nederland moet beginnen met het de-islamiseren van het land. En daarnaast geen mensen uit islamitische landen meer toelaten,’ zei PVV-leider...

Als je een vrije samenleving wil, moet je alle zaken die die vrije samenleving willen ondermijnen verbieden en bestraffen. Er is geen andere optie. En het vrije westen heeft wel waarden normen en leiders nodig, die op basis van waarden en normen dit westen verdedigen. Chapeau voor Wilders... En de enigen in deze samenleving die geen enkele blaam treffen, die een schoon geweten kunnen aanvoeren zijn de mensen, die ondanks de demonisering het kruisje bij de PVV hebben gezet. De rest van Nederland heeft pakken boter op de kop... Wilders verdient een standbeeld. Zonder hem, duurt het een stuk minder lang, voordat we ons overgeven aan de verschrikkelijke ISLAM...

https://zlj13051967.wordpress.com/2019/ ... voorkomen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

De telegraaf is de PVV aan het slopen. Ze schrijven het één na het andere negatieve artikel over de PVV.
PVV’ers aan het muiten

Het rommelt binnen de PVV na weer een verkiezingsnederlaag. Drie PVV’ers in Noord-Holland schermen met het oprichten van een alternatieve partij, een ’democratische PVV’, de DPV. Dit tot woede van Geert Wilders die inmiddels lucht heeft gekregen van de plannen, waarna ze – al dan niet voorlopig – de kop zijn ingedrukt.

Geert Wilders zou intern het woord ’verraad’ in de mond genomen hebben, toen hij vernam dat er mensen binnen zijn PVV zijn die een nieuwe partij willen oprichten.

In een intern document, in handen van De Telegraaf, wordt uiteengezet waarom en hoe de Democratische Partij voor de Vrijheid (DPV) moet worden opgezet. Het gebrek aan democratie bij de PVV wordt gehekeld. De partij kent namelijk geen ledenstructuur, Wilders is het enige lid.

Er wordt geconstateerd dat bij de recente Europese stembusgang meer dan de helft van de PVV-achterban thuisbleef. De partij verloor alle vier de zetels in Brussel en krijgt er alleen als de Brexit doorgaat nog eentje terug, terwijl de uitslag bij de Provinciale Staten ook al dramatisch was.

Daadkracht
Het merendeel van de PVV-kiezers bleef thuis ’uit onvrede over het gebrek aan daadkracht van Wilders’, staat in het document. Het ’geeft aan dat dit gat niet is opgevuld door andere partijen’.

De initiatiefnemers willen daarom een nieuwe PVV oprichten, maar wel een die democratisch is. ’Plat gezegd ’kapen’ we de huidige PVV-achterban door een partij op te richten waar ze wel lid van kunnen worden en waar ze wel een stem hebben.’

Eén van de betrokkenen is Joost van Hooff, van 2011 tot 28 maart van dit jaar Statenlid voor de PVV in Noord-Holland. Hij schrikt als hij wordt gebeld door deze krant. „Ik ken het document en ik ben ook een sterke voorstander van een ledenpartij”, geeft hij toe. Toch zegt hij op dit moment „geen behoefte” te hebben om door te zetten. „In 2012 hebben we gezien tot wat voor ellende dat kan leiden”, doelt hij op het vertrek van toenmalig Kamerlid Hero Brinkman uit de PVV-fractie. „Ik ben en blijf PVV’er. Voor zover dat mogelijk is althans, want de partij kent behalve Wilders geen leden natuurlijk.”

Volgens bronnen kreeg Wilders begin deze week lucht van de plannen die hij intern als ’verraad’ zou hebben bestempeld. Daarna zijn de muiters aan het twijfelen geslagen. De knopen worden nu geteld, aldus een ingewijde. Als bijvoorbeeld uit een poll of onderzoek zou blijken dat een alternatieve PVV bestaansrecht heeft, zou dat een reden kunnen zijn om toch door te zetten.

Coup
De initiatiefnemers houden er in het interne memo de spanning in. „De naam van de lijsttrekker en voorzitter houden we nog geheim zodat we straks met een grote verrassing de coup kunnen plegen.”

Geert Wilders was niet bereikbaar voor commentaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Pim Fortuyn/PVV

Afbeelding

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door xplosive »

De PVV ziet als ENIGE het gevaar van de islam?!

Hiddema bij Moskeedebat: Haatzaaien? Geld en moskee weg!



Theo Hiddema laat zien hoe je met de huidige wetgeving criminele islamitische bendes kunt aanpakken.

En hier nog een keer Theo Hiddema :

Hiddema vs DENK: Amsterdamse Jihadschool moet dicht!



En dan is er de SGP nog :

Kees van der Staaij: 'Islam is wel een bedreiging'



En hoe zit het met 50Plus ?

Henk Krol wil Haga Lyceum sluiten: 'Laten we hier snel een eind aan maken'

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Wijze waarop PVV-kiezers worden weggezet is ondemocratisch

Deze week had ik contact met een aantal PVV-kiezers. Zij reageerden op mijn vraag hoe zij de toekomst zien van ’hun’ partij. Dat leverde interessante inzichten op.

Nog altijd is niet goed doorgedrongen dat ook PVV-kiezers rationale afwegingen maken en prima kunnen beargumenteren waarom zij Geert Wilders en diens partij steunen. En dat zij niet klakkeloos achter ’Geert’ aanlopen, maar op hem stemmen omdat hij in hun ogen ’de enige is die het gevaar van de radicale islam consequent benoemt’, zoals iemand opmerkte.

PVV-kiezers zijn, kortom, vaak redelijker dan veel mensen vermoeden. Maar, zo blijkt, ze hebben veel te verliezen: banen, reputaties, vriendschappen, familierelaties. Dat was een van de opmerkelijke uitkomsten van mijn kleinschalige onderzoekje: een meerderheid van de mensen die reageerden wilde alleen anoniem in de krant. Openbaarheid over hun PVV-stem zou negatieve gevolgen hebben. ’Publiceer gerust, maar wel anoniem’, schreef een van hen ’Noem het laf, maar ik heb een behoorlijk gezin te onderhouden en ik kan het niet gebruiken als ik wellicht straks een baan moet zoeken en stelselmatig gediscrimineerd word vanwege de verkeerde mening door tirannieke types met een vermoedelijk minder diverse vriendenkring dan de mijne. Helaas is het nodig, helaas wel’. Een andere PVV-er: ’In verband met mijn functie in het bedrijfsleven kom ik niet openlijk uit voor mijn mening. Triest om dit te moeten melden, maar je wordt direct weggezet als onbetrouwbaar en racistisch. Ook wanneer je je keuze kunt onderbouwen zonder racistische motieven. Ik wil mijn reactie dan ook graag anoniem houden.’

Dit zijn deprimerende en verontrustende mededelingen. Nederland staat bekend als een open en tolerant land, waar de vrijheid van meningsuiting geldt als een groot goed. Veel mensen zullen dit ook als realiteit ervaren, immers wie zich politiek ophoudt op de bandbreedte tussen, laten we zeggen, GroenLinks en VVD heeft niets te duchten. Zo iemand kan ongehinderd opinies over het voetlicht brengen, die weliswaar mogelijk door anderen worden weersproken, maar die niet als ’verdacht’ zullen worden weggezet.

Begeef je je echter naar de politieke flanken, en vooral die van het rechts-populisme, dan ziet de werkelijkheid er heel anders uit. Dan kan het zijn, zoals iemand schreef, dat familieleden geen contact meer willen omdat je op de PVV stemt. Dat vriendschappen ’die al decennia bestonden’ ineens worden verbroken. Dat werkgevers hun wenkbrauwen fronsen en aan je vragen of je toch ’echt geen racist’ bent. En dat je opdrachten misloopt omdat opdrachtgevers niet met ’xenofoben’ willen samenwerken.

De kiezers van - nog altijd - de tweede partij van Nederland collectief op deze wijze wegzetten is ondemocratisch. Iedere burger heeft, mits hij de wet respecteert, recht op zijn politieke standpunten en zou niet moeten vrezen voor sociale uitsluiting.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Waarom zakt de PVV zo diep weg?

Geplaatst op 7 juni 2019

Afbeelding

De laatste weken lijkt het wel of al onze problemen opeens zijn opgelost. Er komen geen bootladingen asieltoeristen meer. Mohammedanen integreren zich fantastisch in onze samenleving. Syrische apothekers staan met vreugde pillen te draaien. Het klimaat is helemaal toppie. En Nederland groeit en bloeit binnen de EU. Nee? Waarom zakt de PVV dan zo diep weg?

Da’s niet zo simpel te beantwoorden. In de eerste plaats moet u weten dat u niet in een democratie woont, maar in een gekozen oligarchie. U mag 1x per 4 jaar uit 150 vertegenwoordigers er eentje kiezen. Die mogen dan beloven wat ze willen om verkozen te worden. Eenmaal gekozen kunnen ze doen en laten waar ze goesting in hebben. Zonder veel consequenties. Soms moet een van die poppetjes het veld ruimen. Maar die (meestal) fraudeur of leugenaar krijgt vrijwel altijd heel snel een hele leuke baan net buiten het zonnetje. Voor zaken waar u en ik vrijwel zeker voor jaren de kast in draaien. Denk aan Bert van der Roest, de PvdA clochard die zonder blikken of blozen een vermogen van daklozen stal.

Van die 150 poppetjes zijn er 130 die vrijwel allemaal een bloedhekel aan de PVV hebben. Maar oligarchie gaat veel verder. Dezelfde groep mensen levert ook alle rechters, alle officieren, alle beleidsmedewerkers, de rechterlijke macht, de politie, de media, het onderwijs en nog veel meer. Vertelt u mij eens: welke krant of zender staat positief tegenover de PVV? Geen een. Ook niet de Telegraaf. Die is iets minder negatief dan de rest, maar verder gaat het echt niet. Websites, idem dito. Er zijn zat kleine websites die achter de PVV staan, maar geen grote. Columnisten hekelen de PVV en Geert Wilders dag en nacht. De enkele keer dat een columnist de PVV of Geert Wilders verdedigt, is dat om puntjes te scoren zodat ze zelf de politiek in kunnen. Soms lukt dat ook nog. Meestal niet. Want de poppetjes die zelf op de vette baantjes zitten zijn niet scheutig.

Maar je kunt het volk niet ongelimiteerd bedonderden, daar komt altijd gedonder van. Is geen enkel probleem. Want omdat er ‘een gat op rechts’ is ontstaan, zijn er meer dan genoeg gegadigden die dat gat willen opvullen. Netjes, natuurlijk. En politiek correct. Zie hier de opkomst van het FvD.

Eigenlijk het Forum voor de VVD. Als u op het FvD heeft gestemd, had u net zo goed gelijk op Rutte kunnen stemmen. Jazeker, PVV-politici zijn de eersten om te zeggen dat de samenwerking tussen de PVV en het FvD prima is. Zolang de PVV zich maar realiseert dat Baudet en zijn handlanger in 9 van de 10 gevallen voor VVD-voorstellen stemmen, en 9 van de 10 keer tegen die van de PVV. Effectief geeft Baudet allang gedoogsteun aan dit ten dode opgeschreven kabinet. Vandaar dat Rutte Yasser Ferras en zijn Groene kameraden (nog) niet nodig heeft. Het mooiste is: Baudet doet dat gratis en voor niks. Vrijwel zeker in de hoop straks een leuke job te krijgen. Staatssecretaris of minister, waarschijnlijk.

Gaan we even verder. Niet alleen Nederland heeft geen democratie, vrijwel geen enkel land heeft dat. Zwitserland ook niet, maar het komt enigszins in de buurt. Niemand zit op echte democratie te wachten, overigens. U ook niet, want anders was u echt wel 2x in de afgelopen maand naar de stembus gegaan. Democratie heeft namelijk twee zaken waar iedereen een hekel aan heeft: in de eerste plaats moet je er heel wat voor doen. Als 1x per 4 jaar een vakje rood kleuren te veel werk voor u is, gewoon niet doen. Maar dan moet u niet zeuren dat de democratie verloren gaat. In een echte democratie zult u zo ongeveer iedere week 4x moeten stemmen over van alles en nog wat.

Het andere punt is verantwoordelijkheid dragen. In het verre verleden was er een echte democratie: die van Athene. Letterlijk iedereen kon gekozen worden, en soms gebeurde dat ook. Een Sylvana Simons liep er beslist ook rond in Athene. Mannelijk, want vrouwen hadden toen geen kiesrecht. Ook geen aanrecht, want die moesten nog uitgevonden worden. De reden dat er maar heel weinig mensen serieus politieke macht wilden hebben, was verantwoordelijkheid. Aan het eind van het jaar werd er gekeken wat je in je ambt had uitgevroten. Een zeer hoge boete, verbanning of de doodstraf waren heel goed mogelijk. Er zijn nog al wat Atheense politici geweest die vlak voor het eind van hun jaar de benen namen. Want die doodstraf was beslist geen dode letter in de wet. Net als bij ons, meer nog zelfs, konden alleen de rijken zich veroorloven veel tijd in de politiek te steken. Sommige zaken veranderen nooit, zullen we maar zeggen.

Het is een fabeltje dat democratieën per definitie vredelievend zijn. Athene was democratisch en alles behalve vredelievend. En als u denkt dat het beter is dat vakmensen de politiek in gaan, dus een dokter op gezondheidszorg, een generaal op defensie en een geitenwollensok op ontwikkelingshulp: dat is een meritocratie, en iets heel anders. Met haar eigen voor- en nadelen.

Nu gaan we kijken naar links en rechts in de politiek. In het verre verleden zaten de meest welgestelde en ‘dus’ conservatieven aan de rechterzijde van de kamer, gezien vanaf de voorzitter. De destijds nieuwe liberalen en later andere progressieven zaten links. Daar komen die termen vandaan. Met de komst van nieuw links zijn die termen opzettelijk en stelselmatig vervaagd en naar extreem links opgeschoven. Wat we in de jaren-70 als zeer extreem links zagen, is vandaag de dag normaal. Bijna alle partijen zijn verlinkst. De ene meer dan de ander. Socialisme is helaas een besmettelijke ziekte. Een soort van kanker of Parkinson; je gaat er niet gelijk dood aan, maar heel erg langzaam. Zo langzaam dat bijna niemand het in de gaten heeft. Tot het te laat is.

Nu komen we bij de kern: de volledige elite is massaal gestoord geworden. Soort van tulpenmanie. Iedereen moet en zal extreem linkse ideeën naleven of die nu goed zijn of niet. Als je dat niet doet, ben je extreemrechts. Hoe absurd je ideeën zijn maakt niets uit. Als het maar politiek correct is.

De VVD heeft een enorme hekel aan de PVV, omdat die uit haar partij voortkomt en niet zo idioot progressief handelt als de VVD. Met andere woorden: Wilders zet keer op keer Rutte flink voor schut. Het CDA heeft een bloedhekel aan de PVV, omdat dit tegenwoordig het evangelie volgens Marx volgt, en Wilders dat hoe dan ook niet wilt doen. De PvdA haat de PVV, omdat die ‘haar’ electoraat steelt. Sorry, rode rakkers. Dat ‘proletarische electoraat’ is niet jullie eigendom en het zijn jullie slaven niet. Dat komt strakjes, zodra jullie nieuwe electoraat de macht overneemt. Dat zijn de mohammedanen, en die hebben geen enkel probleem met slavernij. Maar dan zijn jullie socialisten ook het bokje. Kortom, er is vrijwel geen partij te vinden die geen hekel aan de PVV heeft.

De media? De ene helft is ‘openbaar’, d.w.z. u betaalt voor de propaganda die zij u door de strot rammen. De andere helft is ‘commercieel’. En die mijdt de PVV, omdat zijn reclame inkomsten mogelijk naar beneden kunnen gaan. Ik heb daar zo mijn twijfels over, maar wie ben ik?

In het verleden is van alles geprobeerd om Wilders het zwijgen op te leggen. Aanzienlijk meer dan wat de wet en democratie toestaan. Voorgedrukte aangifte formulieren, die je kunt ondertekenen met je vingerafdruk, en een kruisje plaatsen in het vakje waarom jij je beledigd voelt – in nazi-Duitsland en de USSR hadden ze het niet beter kunnen verzinnen. Maar niets werkte. Integendeel. Hoe meer aandacht de PVV kreeg, des te beter ze het deed. Positief of negatief maakt niets uit.

Dus bedacht Tom Poes – onze elite – een list. Er wordt helemaal niets meer geschreven over de PVV. In het nieuws bestaan ze niet meer. Oké, zo af en toe komt er een stukje over de PVV als het zo uitkomt, maar grote media-aandacht niet. Het cordon sanitaire – een fraaie term om het woord ‘boycot’ te vermijden – is absoluut. Politiek gezien bestaat Wilders niet meer. Hij is onzichtbaar geworden.

De elite heeft nog een middel om u om de tuin te leiden: de opiniepeilingen. Ik heb al vaker geschreven dat ik het heel erg vreemd vind dat de PVV onmiddellijk in de peilingen veel zetels verliest als Wilders in z’n neus zit te peuteren, en de VVD met hooguit een zeteltje of twee verlies weg komt als ze een minister en een staatssecretaris tegelijkertijd het bos in moet sturen. Dat masseren doen ze subtiel. Toen de PVV op 42 zetels, stond verloren ze niet alles tegelijk. Elke week een paar zetels. Meestal zonder aanwijsbare redenen. Die kregen ze wel terug, maar nooit veel. Langzaam maar zeker begint iedereen – ook u – te geloven dat de PVV niets uitvoert (want u hoort helemaal niets over ze). Op dit moment wordt de PVV onwaarschijnlijk laag gepeild op 5 zetels. De PvdA doet het met 9 echte zetels en een overwinning in het Europese ‘parlement’ – dat is hét voorbeeld van een machteloos fop parlement – even onwaarschijnlijk goed.

Wat kan de PVV er tegen doen? Niet zo gek veel. Als Wilders weer een ‘minder, minder minder’ opmerking zou maken, wordt dat tegen hem gebruikt. “Zie je wel? We hebben het altijd al gezegd!” Doet Wilders gewoon zijn werk, dan wordt hij straal genegeerd en sneert men dat de PVV niets uitvoert en compleet overbodig is. “Logisch dat er niemand meer op hem stemt”, wordt het dan.

Als stuurman aan wal heb ik geen oplossingen hoe de PVV het beter kan doen. Dat laat ik aan Wilders over. Het enige wat ik kan doen is u laten zien hoe hard de politiek naar de afgrond rent.

Als afsluiter de politie. Vanaf pak ‘m beet 1980, toen de problemen begonnen. De politie moest reorganiseren en meer “medeburger in uniform” te worden. Ze heeft meer bevoegdheden en de IT waar George Orwell in 1984 niet eens over kon dromen. Maar het resultaat van haar werk is omgekeerd evenredig. De pakkans was gering in 1980 voor veel vergrijpen, nu is die nul. In 1980 had men de strijd tegen soft drugs opgeven, nu kunt u op iedere middelbare school alle soorten harddrugs kopen die u wilt. DNA-onderzoek bestond nog niet in 1980, vandaag wil een agent direct met een wattenstaafje uw wang schoonvegen, ongeacht waarvoor.

Sterker nog: vandaag de dag lopen er agenten rond in gevechtspakken en kogelwerende vesten. Dat uniform, dat er uitziet als een besteller van Van Gend en Loos, is een gevechtspak. Hun laarzen, schoenen dragen ze alleen op hun “pakkie net”, komen uit dezelfde fabriek waar gevechtslaarzen gemaakt worden voor het leger. Maar schietpartijen met automatische wapens en handgranaten zijn vandaag de dag gewoon.

Kortom, de problemen zijn er nog steeds. En ze worden steeds erger. Dat de PVV op 5 zetels gepeild wordt, is even realistisch als de PvdA op 56 zetels peilen.

Door: H. Numan

https://ejbron.wordpress.com/2019/06/07 ... -diep-weg/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

PVV’ers steken mes in rug Geert Wilders

Mosterd | 07-06-19

Afbeelding

Weten jullie waarom slappe aftreksels slappe aftreksels worden genoemd? Professor Pim kreeg de kogel en toen ging die hele partij naar de knoppen vanwege machtsbeluste idioten die allemaal dachten de wijsheid in pacht te hebben en het wel effe te cheffen. Niet dus. En nu is het de beurt aan Greetje, die weliswaar geen kogel krijgt, maar een mes. In zijn rug. Van zijn eigen partijgenoten. Noord-Hollandse PVV’ers willen een democratische variant van de PVV oprichten. De DPV. “Plat gezegd ‘kapen’ we de huidige PVV-achterban door een partij op te richten waar ze wel lid van kunnen worden en waar ze wel een stem hebben”, zo lezen we in De Tele. Ja dat komt wel goed. Afsplitsingen, splintergroeperingen, politici die het beter weten dan hun leider, wilde bonden, VNL-achtige kneuzenclubs, EénNL, Partij voor Nederland. Trots op Nederland. Een pot nat. Een pot laffe lauwe slappe thee. “De naam van de lijsttrekker en voorzitter houden we nog geheim zodat we straks met een grote verrassing de coup kunnen plegen.” Doe dan maar Jan Roos, dan weet je in ieder geval dat het een succes wordt.

Afbeelding

https://www.geenstijl.nl/5148016/verraad/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Mahalingam »

Het is een misverstand dat in een ledenpartij ook democratie tot bloei zal komen.
Een veelheid aan vaak tegenstrijdige ideeën, ja dat heb je wel.
Om even de gedachte te bepalen: zo'n politieke partij met actieve leden zoals de SP is, weet het voor elkaar te krijgen om democratisch een erfelijk leider te kiezen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

En als je PVV stemt, dan maak je automatisch deel uit van de PVV.

Ik geef Wilders gelijk dat hij geen ledenpartij van de PVV maakt. Denk eens aan bosjes "foute leden" die zich dan aanmelden en die dan op "democratische " wijze de PVV dwars kunnen gaan zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door xplosive »

Het is geen enkel probleem dat de PVV geen vereniging is maar een stichting. Immers, als stichting kun je veel beter waarborgen dat voorkomen wordt dat infiltranten je partij saboteren of zelfs overnemen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de PVV daardoor veel beter kan waarborgen dat de oorspronkelijke doelstellingen van de partij overeind blijven dan dat andere partijen dat kunnen doen die verenigingen zijn. Of sterker nog : dat de PVV daardoor een eerlijker en standvastiger geluid kan laten horen dan andere politieke partijen dat kunnen die verenigingen zijn met alle risico's op sabotage en infiltratie die bij een vereniging levensgroot zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Opgeruimd staat netjes, hoorde Geert Wilders

Eind mei 2002 wandelde Geert Wilders samen met collega Frans Weekers naar de parkeergarage van de Tweede Kamer. Ze moesten het parlement verlaten, omdat hun VVD de verkiezingen had verloren en ze niet gekozen waren. En dus liep een verdrietige Wilders met wat persoonlijke spullen en zijn kleine tv in de armen naar zijn auto. In de garage kwamen ze nog een inmiddels gevallen journalist tegen. „Opgeruimd staat netjes”, sneerde de man in het voorbijgaan.

Wilders dacht dat hij zijn carrière opnieuw moest beginnen; zijn partij had aangegeven de oppositie in te gaan om op krachten te komen. Het pakte anders uit, want de VVD ging toch weer regeren, nu met CDA en LPF. Dat bleek de redding voor de politicus Wilders. Hij keerde op 26 juli 2002 terug in de Kamer, omdat een aantal gekozen VVD-parlementariërs het kabinet in ging. Sindsdien is hij er niet meer vertrokken.

Rumoer
Aan dit moment denkt Wilders nog wel eens terug als het slecht gaat met zijn partij en er rumoer in de PVV-gelederen ontstaat. Geklaag over de koers van de PVV of het gebrek aan een democratische partijstructuur kent als constante dat het meestal door mensen gebeurt die op een onverkiesbare plaats staan, niet herkozen zijn of op een andere manier teleurgesteld zijn in de PVV. De partij bestaat evenwel dertien jaar; voor geen PVV’er kan de partijstructuur en de onderlinge omgangsvormen een verrassing zijn.

Wilders vindt dat de meeste PVV-klagers nooit zelf moeten vechten voor hun baan, zoals hij en een groep vertrouwelingen dat hebben moeten doen. Hén hoor je niet publiekelijk klagen. Bovendien vermoedt hij dat sommige ex-collega’s hun kritiek gebruiken als een douche, die hen als ex-PVV’ers moet schoonspoelen voor een leven na de politiek.

De voorman zelf zit altijd stil als hij geschoren wordt, vandaar dat de openbare zelfreflectie bij de PVV na de verloren verkiezingen tot een minimum beperkt bleef. De geschiedenis leert dat de partij vaker klappen kreeg, maar er toch telkens weer bovenop kwam.

Rechtszaal
In de PVV wordt van de leider verwacht dat hij de partij hoogstpersoonlijk ’uit het slop’ zal trekken. Hij heeft daar ook ideeën over, maar voorlopig is hij druk met iets anders: de rechtszaal.

Het aanstaande hoger beroep in de minder-minder-zaak had Wilders liever niet ondergaan. Het vreet energie en leidt zijn aandacht af van zijn baan aan het Binnenhof. De verdediging van de PVV-voorman heeft inmiddels alles op alles gezet om het proces te laten gaan over de vermeende politieke sturing achter zijn vervolging.

Oud-minister Ivo Opstelten (VVD) ligt hier nu om onder vuur. Ineens duikt een ex-ambtenaar op die via een notariële akte heeft verklaard dat de voormalig bewindsman op vervolging aanstuurde, omdat Wilders hen ’voor de voeten zou lopen’. Ook is toegegeven dat er over zijn vervolging is overlegd op het departement, terwijl men hier eerder over zweeg.

Overleggen hoeft niet hetzelfde te zijn als aansturen op vervolging. Ook kan iedereen een verklaring bij een notaris neerleggen; dat maakt het verklaarde nog niet de waarheid.

Toch valt het zelfs in huidige regeringskringen op dat sommige hoofdrolspelers van destijds wel erg in de steek worden gelaten door hun geheugen.

Pikant dossier
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zit nu met het pikante dossier opgescheept. Hij vermeldde vorige week dat het OM strafrechtelijk onderzoek is gestart naar bronnen van journalisten in de WODC-affaire. Daar gaat hoe dan ook een afschrikwekkende werking van uit richting het ambtenarenkorps bij Justitie.

Toeval schijnt te bestaan, maar de timing valt op. Dat sentiment kan Wilders in ieder geval in de publieke opinie rond het proces helpen.

Intussen blijven doodsbedreigingen aan het adres van deze politicus aan de orde van de dag. De laatste tijd zijn ze sterk toegenomen vanuit Pakistaanse hoek. Wilders heeft al stapels aangiften ingediend, justitie liet hem onlangs weten dat honderden daarvan op de plank gelegd worden. Het Openbaar Ministerie wijst erop dat veel bedreigingen van buiten Europa moeilijk te onderzoeken zijn, laat staan te vervolgen.

Dreigberichten
In een tijd dat iedereen met enige creativiteit zijn digitale sporen kan omleiden via buitenlandse computers is niet met zekerheid te zeggen of die ’buitenlandse’ dreiging ook daadwerkelijk buiten de Europese grenzen wordt geuit. Gezien de enorme hoeveelheid digitale dreigberichten is wel te begrijpen dat niet alles uitvoerig onderzocht, laat staan alle dreigers vervolgd kunnen worden. De trieste conclusie is dat veel mensen vrij spel hebben bij het bedreigen van een reeds jaren extreem beveiligde volksvertegenwoordiger.

Er zijn door Nederland rechtshulpverzoeken ingediend voor tenminste twee Pakistanen die Wilders hebben bedreigd, een bekende geestelijke en een bekende cricketspeler. Nederland is volledig afhankelijk van de medewerking van de Pakistaanse autoriteiten om deze lieden in de kraag te vatten. Naar verluidt gaat het uiterst, uiterst traag.

Den Haag is daarnaast beducht voor de wisselwerking die dit avontuur kan krijgen. Islamabad zou wel eens een juridische wederdienst van Nederland kunnen verwachten die voor de wet van de Islamitische republiek Pakistan redelijk, maar voor die van ons onacceptabel zou zijn. Wat dan te doen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Verward is nu zo vaak gebruikt. We gaan vanaf nu criminele dwazen "licht verstandelijk gehandicapt" noemen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Pilgrim »

Vier jaar geëist tegen Dirk J. die aanslag op Geert Wilders wilde plegen in Heerlen

Geplaatst op 21 juni 2019

Afbeelding

61-jarige Heerlenaar wilde PVV-leider met een bijl doden

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft donderdag voor de rechtbank in Maastricht vier jaar cel geëist tegen de 61-jarige Heerlenaar Dirk J. wegens het voorbereiden van moord op PVV-leider Geert Wilders. Hij zou tijdens een verkiezingscampagne op 9 maart in Heerlen hebben gedreigd Wilders met een bijl te doden.

Wilders was in Heerlen aan het flyeren voor de verkiezingen voor Provinciale Staten op 20 maart. De verdachte stond met zijn fiets langs de route van Wilders en zou volgens het OM tegen een wijkagent gezegd hebben: “Ik kom voor dat varken, Wilders. Ik heb een bijl in mijn fietstas. Daar sla ik hem zijn kop mee in. Wilders maakt alles kapot en is een varken. Die is nog niet van mij af.”

De verdachte, Dirk J., ontkende donderdag voor de rechtbank dit zo gezegd of bedoeld te hebben. “Ik stem altijd op Wilders, ik was maar wat aan het ouwehoeren. Ik maakte een grapje!” De agent zag de grap er niet van in en arresteerde de man. Wilders deed vier dagen later aangifte.

Volgens een psychologisch rapport is J. licht verstandelijk gehandicapt en verminderd toerekeningsvatbaar. De man zegt het bijltje in de fietstas nodig te hebben gehad om aarde langs een beekje los te woelen. Hij wilde er wietplantjes neerzetten. De stanleymessen en baco had hij als gereedschap en niet als wapen bij zich.

Niet om er Wilders iets mee aan te doen, aldus zijn advocaat. Volgens de raadsman heeft J. vanuit zijn verstandelijke beperking niet kunnen inschatten wat de impact van zijn woorden was. “Een misdrijf plegen zit niet in zijn aard”, zei de advocaat, die om vrijspraak vroeg.

De rechtbank gaat zich beraden of zij vervroegd uitspraak doet in verband met het verzoek van de raadsman J. direct op vrije voeten te stellen. Doet zij dat niet, dan volgt het vonnis op 4 juli.

ANP

https://tpo.nl/2019/06/20/vier-jaar-gee ... n-heerlen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Vier jaar geëist tegen Dirk J. die aanslag op Geert Wilders wilde plegen in Heerlen

Geplaatst op 21 juni 2019
De infantiele man heeft alleen gedreigd en meer niet. Er is de facto niets ernstig gebeurd. Een krankzinnige zware strafeis die in geen verhouding staat tot de historisch bewust geplande politieke moord met vijf gerichte kogels op het lichaam van de charismatische, mogelijk toekomstige minister-president van Nederland, Pim Fortuyn. Met de linkse mantel der liefde werd voor moordenaar Volkert van der Graaf een drie sterren verzorgingsadres geregeld dat slechts 12 jaren duurde. De moordenaar was volkomen toerekeningsvatbaar en heeft nooit spijt betuigd. Logisch niet. Het was geen onbezonnen daad maar een goed voorbereide linkse actie die met instemming en opluchting door bijna alle linkse politieke leiders werd aanvaard.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door sjun »

Een eis is nog geen veroordeling. En zelfs daarna kan een delictpleger nog gematst worden. Het relaas van de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf uit Harderwijk spreekt wat dat betreft boekdelen. Hij zat nooit de uitgesproken straf uit, kreeg strafvermindering onder voorwaarden en schond zelfs die voorwaarden nog zonder dat dit gevolgen had. Het wachten is tot de man een beetje vergeten is en karma terugkeert.

Voor wat betreft Dirk J. ben ik wel benieuwd wie deze verstandelijk gehandicapte als instrument in zet om de kooltjes uit het vuur te laten halen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

sjun schreef:Een eis is nog geen veroordeling. En zelfs daarna kan een delictpleger nog gematst worden. Het relaas van de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf uit Harderwijk spreekt wat dat betreft boekdelen.
Je hebt gelijk Sjun....Vrijspraak voor beramen moordaanslag op Wilders
Een 61-jarige man uit Hoensbroek is vrijgesproken voor het beramen van een moordaanslag op PVV-voorman Geert Wilders.

Dat oordeelt de rechtbank in Maastricht vrijdag. De rechtbank is er niet van overtuigd dat de Hoensbroekenaar Wilders om het leven wilde brengen. Hij zei het volgens de rechtbank tegen een hem bekende wijkagent en dat was als grap bedoeld.

Misplaatste grap
Dat was vragen om problemen, stelt de rechtbank in haar vonnis. Die noemt het een misplaatste grap.

Bijl en stanleymessen
De man werd op 9 maart aangehouden in Heerlen, vlak voor de komst van Geert Wilders. De PVV-frontman was daar in het kader van een campagneactiviteit voor de Provinciale Statenverkiezingen. De Hoensbroekenaar had een bijl en twee stanleymessen bij zich.

Psychologisch onderzoek
Een psycholoog heeft de Hoensbroekenaar onderzocht en die concludeerde in dat de man zich niet altijd goed in woorden kan uitdrukken. De rechtbank volgt de analyse van de psycholoog.

4 jaar geëist
Het Openbaar Ministerie eiste eerder deze maand vier jaar cel tegen Hoensbroekenaar Dirk J. Volgens officier van justitie Joan Holthuis zou hij meerdere malen hebben verklaard dat hij Wilders wilde aanvallen.

Of het Openbaar Ministerie in beroep gaat tegen de uitspraak is nog niet bekend.

Gestoord
Geert Wilders liet op Twitter weten niet blij te zijn met de uitspraak van de rechter: "Een bijl, twee messen en naar me op zoek om mijn hoofd in te slaan. Rechtbank: vrijspraak. De rechterlijke macht is gestoord in dit land."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Geert Wilders heeft volkomen gelijk in zijn oordeel over de rechtbank.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

King George schreef:Geert Wilders heeft volkomen gelijk in zijn oordeel over de rechtbank.
Tja... :thinking: Herinneren jullie deze nog?
Werkstraffen en boetes voor bedreigers en beledigers Sylvana

De Amsterdamse rechtbank heeft de bedreigers en beledigers van Sylvana Simons veroordeeld tot werkstraffen en boetes.

De zwaarste straf is voor de 37-jarige verdachte uit Kudelstaart die een video had gemaakt waarin het hoofd van Simons is gephotoshopt op een afbeelding van gelynchte zwarte Amerikanen. Hij heeft een werkstraf van 80 uur gekregen, net als het OM had geëist.

Verder legde de rechtbank nog drie werkstraffen van 60 uur op en zestien boetes, van 150 euro tot 450 euro.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door Ariel »

Op hun website legt de Rechtbank Limburg uit waarom in deze zaak de verdachte vrijgesproken is.
Vrijspraak voor bedreigen Wilders

De 61-jarige man, die ervan wordt verdacht dat hij op 9 maart 2019 in Heerlen Wilders wilde aanvallen met een bijl, is vandaag bij vervroegde uitspraak door de rechtbank Limburg vrijgesproken. De officier van justitie had 4 jaar gevangenisstraf geëist.
De verdachte heeft tegen een ter plaatse aanwezige agent gezegd dat hij Wilders met een bijl het hoofd wilde inslaan en hij bleek ook een bijl in zijn fietstas te hebben. De rechtbank heeft niet de overtuiging dat de verdachte daadwerkelijk de intentie had om Wilders letsel toe te brengen of om het leven te brengen.

Geen bekentenis
De rechtbank gelooft dat verdachte één keer heeft gezegd dat hij Wilders met een bijl het hoofd zou inslaan. Dit was tegen een agent die hij kende uit zijn wijk en waar hij vaker grapjes mee maakte. Diezelfde opmerking van verdachte 5 minuten later tegen nog twee agenten was volgens de rechtbank een antwoord op een vraag of hij wist waarom hij was aangehouden. Dit is geen bekentenis dat hij echt de bedoeling had om Wilders iets aan te doen. De verdachte heeft ook meteen bij zijn eerste verhoor gezegd dat zijn uitspraak tegen de wijkagent als een grap was bedoeld.

Waarom gelooft de rechtbank de verdachte?
Uit psychologisch onderzoek blijkt dat de 61-jarige verdachte, hartpatiënt met een nagenoeg blanco strafblad, licht verstandelijk beperkt is. Door die verstandelijke beperking heeft hij moeite zich verbaal goed uit de drukken, in andere woorden: te vertellen wat hij precies bedoelt. De rechtbank vindt om die reden het feit dat verdachte soms wisselend heeft verklaard over de bijl, de hobbymessen in zijn jas en de reden waarom hij op 9 maart 2019 naar Heerlen is gegaan, niet van doorslaggevend belang.

Uitleg
Duidelijk is geworden dat de verdachte die dag pas naar het centrum van Heerlen wilde gaan om een broodje te eten voor zijn verjaardag en misschien Wilders te zien, waarvan hij “een grote fan” is. De verdachte heeft uitgelegd waarom hij op die dag een bijl en twee stanleymessen bij zich had. De rechtbank heeft geen redenen om aan die uitleg –die geen enkel verband houdt met de komst van Wilders – te twijfelen.

Volstrekt misplaatste grap
Toen de verdachte in Heerlen de hem bekende wijkagent tegenkwam en hij de bijl in zijn fietstas zag zitten, heeft hij een – volstrekt misplaatste – grap gemaakt. De verdachte dacht dat die wijkagent de “humor” wel zou inzien. Dat die agent daar anders over dacht, is overigens begrijpelijk. Deze ‘grap’ werd gemaakt 10 minuten voordat de meest bedreigde en best beveiligde politicus van Nederland in het centrum van Heerlen zou aankomen. Heerlen stond dus ‘op scherp’. Om dan in verband met die bijl de grap te maken dat je Wilders “de kop komt inslaan” is vragen om problemen, en die heeft de verdachte dan ook gehad. Ook de psycholoog heeft gezegd dat verdachte vanwege zijn verstandelijke beperking moeilijk kon overzien welke gevolgen zijn woorden in die situatie hadden.

De rechtbank gelooft de uitleg van verdachte en heeft niet de overtuiging dat hij daadwerkelijk van plan was om Wilders met die bijl aan te vallen. Hij wordt daarom vrijgesproken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Geert Wilders en zijn PVV

Bericht door King George »

Hij heeft toch wel zijn bijl en zijn messen teruggekregen he?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie