Frans Timmermans

Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Mahalingam »

En hoe werd Frans op een zijspoor gezet? Merkel had te weinig gezag om de EVP (='christenen' in het EU-nep-parlement) te overtuigen van de noodzaak om Frans te kiezen.
Om elf uur ’s avonds kwam het plan B er, via een telefoontje van Macron. Als het dan toch een christendemocraat moest worden, dan een vrouw. „Hij kwam met Ursula von der Leyen”, bekent Rutte. „Ik vond het meteen een goed idee.” Zij is een ’stevige tante’ immers.
Waar slaat dat nu op: ’stevige tante' ?
Soms op het feit dat Macron, Merkel en Rutte geen kinderen hebben? Ursula heeft er 7.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1354991 ... oe-verrast
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Pilgrim »

BRIEFJE VAN JAN – Aan Frans Timmermans

Geplaatst op 3 juli 2019

Afbeelding

Ik ga niet roomser dan de Paus zijn: ik heb de hele avond met een big smile op mijn bakkes het nieuws gevolgd

Meneer Timmermans,

Er is een Duitser opgestaan die één Europees leger wil en uiteindelijk een Groot-Europeesch Rijk.

En toch heb ik gisteravond veel, héél veel Nederlanders ontzettend blij zien worden dat niet u, maar uitgerekend die Duitser is voorgedragen om de machtigste persoon in de Europese Unie te worden, namelijk voorzitter van de Europese Commissie.

Het was alsof ze van de dokter te horen hadden gekregen dat ze toch geen kanker hebben, maar wel dementie.

Wat zegt dat over u?

Ik ga niet roomser dan de Paus zijn: ik heb gisteren ook de hele avond met een big smile op mijn bakkes het nieuws gevolgd.

Die afgang van Angela Merkel, die de christen-democraten even Frans Timmermans door de strot dacht te duwen en merkte dat de afkeer van u te diep zat. Heerlijk!

Die draai van Rutte, de VVD’er die een sociaal-democraat uit ‘eigen’ land leek te steunen, maar even vrolijk bij het kruisje tekende voor een christendemocraat uit Duitsland en deed alsof u heel tevreden mocht zijn met de hoofdprijs. Top!

Die reactie van Lodewijk Asscher, die niet tevreden kon zijn met de eerste vrouw ooit op de hoogste Europese functie, maar bleef stampvoeten omdat u het niet geworden was. Schitterend!

Helaas heb ik u bij geen televisie- of radiostation kunnen vinden. Ik had graag gezien of gehoord hoe u Ursula von der Leyen ruimhartig had gefeliciteerd met deze mijlpaal in de geschiedenis van de Europese Unie. Als feminist moet u het namelijk zeer toejuichen dat ‘we’ eindelijk een vrouw op die post krijgen. En als democraat moet u het geweldig vinden dat niemand van de 28 regeringsleiders tégen Von der Leyen stemde – dat is nog eens ‘één Europa’. Ik heb zelfs ‘Pauw’ nog even aangeslingerd om te zien of u daar misschien zat met uw felicitaties, maar daar zag ik alleen Wouter de Winther van De Telegraaf, Xander van der Wulp van de NOS en Jeroen Pauw van BNNVARA – die hun leedvermaak ook maar moeilijk konden verhullen.

Maar intussen zijn we toch een beetje Max Verstappen die juicht omdat hij de Formule 1-race in Oostenrijk heeft gewonnen, maar die nog wel even dik vier uur moet wachten om te horen of de jury hem de zege niet afneemt.

De Europese Raad heeft Ursula von der Leyen dan wel voorgedragen als voorzitter van de Europese Commissie, het Europees Parlement moet er over twee weken nog wel mee instemmen.

Als het Europees Parlement dat niet doet (bijvoorbeeld omdat u in achterkamertjes de komende weken allerlei beloftes doet aan parlementariërs uit schurkenstaten), begint het hele circus opnieuw.

Bovendien moeten we uw kwaliteiten als intrigant niet onderschatten. We weten allemaal nog hoe u in 2012 uw eigen partijleider Job Cohen pootje haakte door een e-mail uit te laten lekken. Over Von der Leyen kunt u de komende weken ook best wat ‘dirt’ vinden en per ongeluk in de mailbox van wat journalisten laten ploppen. Of na haar benoeming, waardoor ze moet aftreden.

En laten we de mogelijkheid dat haar op niet al te lange termijn ‘iets ernstigs overkomt’ en de Europese Raad toch nog op u gaat terugvallen ook niet helemaal uitsluiten. Voor een Bulgaar met een Kalashnikov is een maandsalaris van een Eurocommissaris een hoop geld, nietwaar?
Ik wil maar zeggen: u heeft de slag verloren, maar de oorlog helaas nog niet.

Er is een mooi gezegde over mensen zoals u.

Een rat met zeven levens.

Groet,

JanD

PS. Bij The Post Offline geldt vandaag een speciale Timmerfrans-korting om het toch even te vieren.

UPDATE Daar gáán we al! Stampertje krijgt steun van dé Sheila Sitalsing.

https://tpo.nl/2019/07/03/briefje-van-j ... mermans-3/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Pilgrim »

Judaskus voor arme Fransie Timmermans...

Geplaatst op juli 3, 2019 door BeWiseman

Afbeelding

Die arme Frans Timmermans, hij was er zo zeker van dat hij het zou worden, de nieuwe leider van het grote Europese rijk. Frans Timmermans heeft zich jarenlang laten kussen en betasten door Jean Claude Juncker in de hoop zijn opvolger te mogen worden. Maar nee, Juncker liet hem vallen en sprak zijn voorkeur uit voor een Duitse kandidaat.

Jean Claude had vroeg in de ochtend een paar borreltjes gedronken en besloten Manfred Weber te steunen. De zelfverzekerde Frans zal zich enorm verraden hebben gevoeld. Frans is jarenlang bepotelt door een alcoholist en krijgt als dank een Judaskus!

De zelfverzekerdheid waarmee Frans de buit al binnen dacht te hebben is omgeslagen in puur verdriet, Hij heeft zich half laten aanranden door Jean Claude, hij heeft kiezers genegeerd, tegenstanders uitgelachen en nu krijgt Frans het voorzitterschap van de Europese commissie niet!

Volgens de Telegraaf is het goud hem door de vingers geglipt maar het gaat nou eenmaal om de bevolking en niet om Frans. En goud voor Frans had voor de Nederlandse bevolking niet goed geweest. Want Frans wil meer meer meer EU en meer vluchtelingen en Europese belastingen en een Europees leger en dat uiteraard zonder overleg met de bevolking!

Want Frans is dol op macht en het goede leven maar Frans heeft een bloedhekel aan democratie. En laten het nou net de landen zijn die volgens Frans slecht omgaan met de rechtstaat en democratie die niet op Frans gestemd hebben, de Oostblok landen... Want vanuit je ivoren toren altijd met een moreel verheven beschuldigend vingertje wijzen daar zijn mensen op een gegeven moment een keer klaar mee, en dat moment was dus nu!

En de nieuwe voorzitter wil vast ook meer EU en meer vluchtelingen en een EU leger maar alles is beter dan verraden worden door een Nederlander die het volk negeert.

Jammer Frans!

http://www.bewiseman.nl/actueel/judasku ... immermans/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door King George »

Frans Timmermans blijkt bij Nieuwsuur nog erger dan zijn karikatuur Hans Brusselmans

Afbeelding
Frans Timmermans en de Bulgaarse premier Bojko Borisov (Screenshot NPO)

Koehandel in de achterkamertjes: opmerkelijke beelden van Frans #Timmermans in overleg met de Bulgaren over de Europese topbanen. “Ik weet niet zeker of we dit allemaal wel moeten opnemen.” #Nieuwsuur
>> Tweet <<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Pilgrim »

Waar is Frans???

Afbeelding

Geplaatst via: E.J. Bron (via Twitter; Raymond)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Pilgrim »

Boze Frans Timmermans klaagt: “Oost-Europese landen hebben mij geblokkeerd!”

Door Michael van der Galien, 8 juli 2019

Afbeelding

Fransje zegt dat hij écht de nieuwe president van de Europese Commissie was geworden als die vervelende Oost-Europese landen maar geen roet in het eten hadden gegooid.

Het heeft even geduurd, maar Frans Timmermans — die ons vertelde dat hij wel even de nieuwe president van de Europese Commissie zou worden, wat erin resulteerde dat zijn PvdA de Europese verkiezingen wón — laat dan eindelijk iets van zich horen na zijn vreselijke, beschamende en vernederende nederlaag. Na afloop van zijn toespraak voor promovendi in Leuven liet hij weten dat hij wel weet wat er gebeurd is:

“Enkele Oost-Europese landen hebben mijn benoeming tot voorzitter van de Europese Commissie geblokkeerd.”

“Ik heb ook wel gehoord en gelezen dat ik de gedoodverfde favoriet was,” aldus Timmermans. “Ik weet niet waar het precies fout is gelopen. Sommige landen hebben mijn kandidatuur afgeremd.”

Maar, laat hij zijn fans weten, maak je geen zorgen! Het gaat onderhand alweer goed met hem:

“Politiek is nu eenmaal heel onvoorspelbaar. Ik ben even onderuit gegaan, maar alweer overeind gekrabbeld. Vergelijk het met Dylan Groenewegen zaterdag in de eerste rit van de Ronde van Frankrijk. Hij leek op weg naar de gele trui maar kwam ten val en Mike Teunissen pakte de zege.”

Beste Frans, je kunt heel veel over jou zeggen, maar niet dat je het politieke equivalent bent van Dylan Groenwegen, verreweg de beste en snelste sprinter ter wereld. Haal die veer maar uit je reet. Uiteindelijk ben je een nobody die elke functie die hij gekregen heeft volledig te danken heeft gehad aan politieke vrienden. En op het moment dat die zich tegen je keerden was het afgelopen met je.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... blokkeerd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Maarten »

Tsja, Franske...je oogst wat je gezaaid hebt. [icon_lol.gif]
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door King George »

Heeft hij niet zelf de Oost-Europeanen tot in het bot geschoffeerd?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door King George »

Gaat Frans Timmermans nu wraak nemen op Oost-Europa door er vanuit Brussel een EU-legermacht op af te gaan sturen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door mercator »

King George schreef:Gaat Frans Timmermans nu wraak nemen op Oost-Europa door er vanuit Brussel een EU-legermacht op af te gaan sturen?
Dat vraag ik mij altijd af wanneer een of andere laffe politieker hier zegt tja, dat zou moeten gebeuren maar ik kan dat niet doen want dat mag niet van Europa ! Wat gaat die bende fuifnummers dan doen om te straffen ? Die hebben toch niks en die kunnen toch niks ?
Gaat Timmermans nu Orban tot een duel dwingen ?
Het Goede Leven in de Brusselse en Straatsburgse restaurants heeft Timmermans geen goed gedaan, hij is volgens de foto minstens dubbel zo dik als voor hij naar de EU praatbarak vertrok.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Het Goede Leven in de Brusselse en Straatsburgse restaurants heeft Timmermans geen goed gedaan, hij is volgens de foto minstens dubbel zo dik als voor hij naar de EU praatbarak vertrok.
Dat viel mij ook al eerder op. Veel zittend werk. In de auto, het vliegtuig, in Brussel.
Is de man geen homoseksueel? Ik ben langzamerhand de tel kwijt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Dat viel mij ook al eerder op. Veel zittend werk. In de auto, het vliegtuig, in Brussel.
Is de man geen homoseksueel? Ik ben langzamerhand de tel kwijt.
En die moslim-achtige baard is ook nieuw . Kwestie om ook uiterlijk aan de Goede Kant van de Geschiedenis te staan ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Ariel »

Frans Timmerfrans: De Britten zijn idioten en mislukte Harry Potters, klungelige knakkers die eigenlijk niks kunnen en op een beschamende manier onderuit zijn gegaan.
Timmermans noemt Engelsen ’idioten’ en mislukte ’Harry Potters’

Frans Timmermans heeft in een openhartig interview met de BBC uitgehaald naar de Engelsen.

Hij vertelt over de beginperiode dat de Britse ministers bij de EU kwamen praten over de Brexit. „Ze liepen rond als idioten. Terwijl wij hadden gedacht dat ze in een kluis in Westminster een Harry Potter-boek hadden liggen met alle oplossingen. We dachten dat het briljante mensen waren. Ik vond dat shocking.”

Brexit-afgezant David Davis, inmiddels afgetreden, viel voor Timmermans helemaal door de mand. „Ik zag veel dikdoenerij en ik dacht: o mijn God ze hebben helemaal geen plan”.

Timmermans maakt in het gesprek met Nick Robinson ook een dodelijke vergelijking tussen de ministers en ’Lance corporal Jones’ uit de bekende tv-serie Dad’s Army, in de jaren zeventig in Nederland uitgezonden onder de naam ’Daar komen de Schutters’. Die comedy ging over blunderende Engelse soldaten in de Tweede Wereldoorlog die te slecht waren om militaire dienst te nemen en dan maar het land moesten verdedigen. Jones speelt de rol van seniele oude man die maar wat voor zich uit mompelt.
Reactie van de Europe Minister Lord Callanan :
“He needs to stop the childish insults. If he’s such a big fan of #DadsArmy, he would know the riposte from Captain Mainwaring ... stupid boy”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Niks aan de hand:

Weer en wederwoord. Kort en krachtig. Mogelijk heeft Timmermand wel een punt. icon_thumbup.gif

Dat de Briiten de EU verlaten, vind ik op zich een begrijpelijk idee. Dat moeten alle Europese landen doen. [icon_lol.gif]

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De EU blijkt iet in staat om een vuist te maken tegen de Islam. Een in en in triest bewijs van een onvermogen in optima forma.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Pilgrim »

Timmermans klimaatchef in Europese Commissie

10 september 2019

Afbeelding

Frans Timmermans krijgt in de nieuwe Europese Commissie de portefeuille klimaat. De Nederlander (58) krijgt als eerste vicevoorzitter de taak alles wat met Europees klimaatbeleid heeft te maken de komende vijf jaar te overzien. Dat maakte aanstaand voorzitter Ursula von der Leyen bekend op een persconferentie in Brussel.

Nederland had ingezet op een belangrijke portefeuille waarin Timmermans aan de top van de Brusselse informatiepiramide blijft. Dat is nu gewaarborgd. De Deense Margrethe Vestager krijgt als andere 'uitvoerende’ vicevoorzitter de verantwoordelijkheid voor alles wat met digitale zaken te maken heeft; onder meer mededinging valt onder haar. Valdis Dombrovskis (Letland) krijgt eveneens zo'n status. Hij krijgt economie, financiële diensten en kapitaalmarktenunie onder zich.

Timmermans gaat het werk leiden rond een 'Green Deal for Europe’. Die behelst onder meer een wet die vastlegt dat Europa in 2050 klimaatneutraal is. Hij krijgt klimaatactie onder zich, maar ziet ook toe op onder meer beleid over landbouw, transport, energie, en milieu en oceanen.

Overige vicevoorzitters
Er komen vijf 'gewone' vicevoorzitters: Buitenlandchef Josep Borrell (Spanje), Věra Jourová (Tsjechië, Waarden en transparantie), Margaritis Schinas (Griekenland, Bescherming Europese levenswijze), Maroš Šefčovič (Slowakije, Interinstitutionele betrekkingen en prognoses) en Dubravka Šuica (Kroatië, Democratie en demografie).

De Ier Phil Hogan wordt commissaris voor Handel en Didier Reynders (België) voor Justitie, maar ook rechtstaat. De Italiaanse oud-premier Paolo Gentiloni wordt 'vak-commissaris' voor Economie en de Pool Janusz Wojciechowski voor Landbouw.

Deze commissie moet een sterkere rol voor Europa in de wereld bewerkstelligen, zei Von der Leyen over haar "evenwichtige en ervaren Team for Europe". Alle commissarissen moeten in het eerste halfjaar naar elke lidstaat om naar mensen te luisteren. "Het doel is het leven makkelijker te maken voor mensen en bedrijven en te zorgen voor minder administratieve rompslomp", aldus de Duitse politica.

https://www.dvhn.nl/buitenland/Timmerma ... 09297.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Frans Timmermans als kandidaat-lijsttrekker PvdA Europarlement

Bericht door Ariel »

Voormalig PvdA-leider Diederik Samsom wordt de kabinetschef van EU-vicevoorzitter Frans Timmermans. Dat bevestigt een woordvoerder van Timmermans.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Mahalingam »

Dus KlimaatPaus Timmermans krijgt als Groot-Vizier Samsom.
Maar dat kan toch niet?
De benoeming van Samson tot kabinetschef van Timmermans schuurt met de rules of procedure inzake de samenstelling van kabinetten:
"The Head of Cabinet or the Deputy Head of Cabinet shall be of a different nationality from that of the Commissioner"
https://twitter.com/adriaannunes/status ... 2899707905
Ach, sorry, vergeten. Het is de EU dus dan kan dat wel als de bazen dat willen.
De simpelste oplossing is een andere functiebenaming: geen Head of Cabinet en ook geen Deputy Head of Cabinet maar Executive Head of Cabinet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Pilgrim »

Samsom gaat ’kabinet’ Timmermans leiden

Geplaatst op 11 september 2019

Afbeelding

DEN HAAG – Voormalig PvdA-leider Diederik Samsom wordt de kabinetschef van EU-vicevoorzitter Frans Timmermans. Dat bevestigt een woordvoerder van Timmermans.

Als EU-commissaris en eerste vicevoorzitter krijgt Timmermans een van de belangrijkste portefeuilles. Hij is verantwoordelijk voor het Europese klimaat- en milieubeleid. Samsom heeft als oud-campagneleider van Greenpeace en voormalig voorzitter van een van de klimaattafels veel ervaring op dit gebied.

De afgelopen jaren adviseerde de oud-PvdA-leider bedrijven over de energietransitie. Per 1 november treedt hij toe als chef van het twaalfkoppige kabinet van zijn partijgenoot.

Timmermans heeft als opdracht de Europese Green Deal vorm te geven. Dat moet leiden tot een klimaatneutraal Europa in 2050. Daar zijn volgens de aanstaande voorzitter Ursula von der Leyen investeringen tot 1 biljoen euro voor nodig.

Timmermans krijgt ook de supervisie over EU-commissarissen die beleid maken op terreinen als landbouw, transport, energie, en milieu. De “deskundigheid” (aanhaling door de webmaster) van Samsom op het vlak van energie en milieu kan daarbij goed van pas komen. Timmermans denkt dat hij de beste man om zijn kabinet te leiden. Samsom zal veel moeten onderhandelen met de kabinetschefs van de andere commissarissen.

Bron: www.telegraaf.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/11 ... ns-leiden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Pilgrim »

Klimaatwetenschappers maken gehakt van Frans Timmermans
CommonSenseTV - Gepubliceerd op 11 sep. 2019


De klimaat religieuzen noemen sceptici direct ontkenners met de standaard opmerking "en de aarde is plat". Maar sceptici zijn geen ontkenners. Het zijn wetenschappers die meer op hebben met deze aardbol dan deze zakkenvullers. Er gaat ontzettend veel geld om in deze scam.

Uit de oude doos - Frans Timmermans in 2009 over het klimaat.

Levensgevaarlijke Frans Timmermans ("Europe must accept diversity or face war") is nu de klimaatpaus geworden. Dat hij er helemaal niets van begrijpt, dat doet niet zo ter zake. Niemand begrijpt het. De toestand van het klimaat staat eigenlijk helemaal los van het de klimaatscam. Wie denkt dat er ook maar iemand écht wakker ligt daar vanwege klimaatverandering, is duidelijk nog niet wakker. Frans mag nu de omslag in Europa gaan maken in het klimaatbeleid. The Green Deal. Mooie baantjes zijn er te verdelen in deze klimaatscam met geld en macht.
Dat wist Fransie in 2009 al en dus profileerde hij zich als welingelichte klimaatalarmist. Maar dat ging niet zoals gepland...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Pilgrim »

Tandem Timmermans-Samsom onprettig voor Nederlanders

Jelte Wiersma, 12 sep 2019

Afbeelding

PvdA’ers Frans Timmermans en Diederik Samsom moeten voor de nieuwe Europese Commissie de wereld gaan redden met grote klimaatplannen die tot wel 1.000 miljard euro kunnen gaan kosten.

Nu al zijn er drie dingen te zeggen: er zal weinig van terechtkomen, Nederland zal als een van de weinigen wél braaf zijn en Timmermans’ en Samsoms klimaatgedram volgen, én strategisch gezien is het heel onverstandig van premier Mark Rutte (VVD) om twee Nederlanders het gezicht te laten zijn van het klimaatbeleid van de Europese Unie.

De ketelmuziek uit Brussel is weer oorverdovend dezer dagen. De Duitse voorzitter Ursula von der Leyen (CDU) presenteerde dinsdag in Brussel haar nieuwe Europese Commissie en aangejaagd door het activistische Europees Parlement sprak ze ambities uit die reiken tot in de hemel.

Speerpunt: Green Deal
Hét speerpunt van Von der Leyen is wat de nieuwe grote geldpomp van Brussel moet worden: klimaat vervat in een Green Deal. In plaats van bescheidenheid te tonen die past bij een uitvoeringsorganisatie en de ambitie te tonen om degelijk werk te leveren en in gang gezette projecten eerst af te maken, grijpt Von der Leyen de klimaatgekte bij de besturende klasse in een aantal landen aan om een nieuwe groeimogelijkheid voor de macht van de Commissie te benutten.

Uitvoerders van dienst: PvdA’ers Frans Timmermans als Commissaris en Diederik Samsom als diens kabinetschef. Na een lobby van premier Mark Rutte (VVD) om Timmermans op Klimaat te krijgen, gaf hij ook zijn fiat aan de benoeming van ex-Greenpeace-activist Samsom. Even ter herinnering: Samsom moest van Rutte met lobbyist Ed Nijpels (VVD) met allerlei belangengroepen en bedrijven een klimaatakkoord uitonderhandelen. Resultaat: burgers betalen en bedrijven met de beste lobby’s in Den Haag incasseren.

FVD zette onvrede om in verkiezingssucces
Dit ligt in Nederland al niet lekker. Forum voor Democratie (FVD) werd tijdens de Provinciale Statenverkiezingen in maart de grootste partij omdat het zich hiertegen keerde. Rutte III heeft in reactie daarop wat scherpe kantjes van de Klimaatwet gevijld, maar de essentie staat nog overeind. In 2050 mag Nederland geen broeikasgassen meer uitstoten en daarvoor moet alles wijken, inclusief het gezond verstand. Zo mogen nieuwe huizen al niet meer op aardgas worden aangesloten. In België krijgen huishoudens juist subsidie om van stookolie op aardgas over te gaan omdat gas zo weinig broeikasgas produceert.

Rutte wil dat heel Europa in 2050 geen broeikasgassen meer uitstoot en vond daarvoor steun bij de Franse president Emmanuel Macron. Timmermans en Samsom mogen dat vanuit Brussel aan de Europeanen gaan proberen op te leggen. Nu al valt te zeggen: er zal weinig van terechtkomen.
Niet te veel macht voor Samsom en Timmermans

De regeringsleiders bepalen de speelruimte van de Commissie en zij willen helemaal niet dat Von der Leyens kornuiten Timmermans en Samsom echt iets te zeggen krijgen. Ook geldt: de Energiewende in Duitsland sinds 2011 heeft al 1.000 miljard euro gekost en is simpelweg een mislukking.

Bruinkoolcentrales draaien volop, de CO2-uitstoot is niet gedaald, het energienet is instabiel, energie is veel duurder geworden, en het landschap met al die windmolens en hoogspanningskabels lelijker. Met dank aan de opeenvolgende regeringen-Merkel, waarin Von der Leyen minister was. Die ervaring ontmoedigt Von der Leyen niet. Ze wil dat de Europese Investeringsbank de komende tien jaar 1.000 miljard euro uitleent voor een economische transitie die Europa wegvoert van fossiele brandstoffen. Wat in Duitsland op nationale schaal niet lukte, moet op Europese schaal dus nog eens worden overgedaan. Dat belooft weinig goeds.

Nederlandse politici als betweters en moralisten
Wat voor Nederlanders vervelend zal worden: met de luidruchtige Timmermans en Samsom als uitvoerders wordt het Europese klimaatbeleid een Nederlands feestje. Nu vinden mensen uit andere EU-landen Nederlandse politici vaak al vervelende betweters en nare moralisten, dat zal met het klimaatgedram niet minder worden. En wat telkens blijkt als Nederlanders in Brussel een hoge post hebben, is dat Nederland zelf de braafste van de klas wil zijn.

Vervelender nog: het klimaatgedram vanuit Den Haag dat nu naar Brussel is geëxporteerd, zal als een boemerang terugslaan op Nederland. Neem bijvoorbeeld de Europese stikstofregels. Nederland heeft daarop flink gehamerd, met als gevolg dat er in Nederland nauwelijks meer mag worden gebouwd. Zelfs essentiële infrastructuur voor ’s lands veiligheid zoals de Afsluitdijk ligt onder vuur. Terwijl landen met veel ruimte geen problemen hebben.

Of neem het Nederlandse gehamer op de euroregels. Toen Nederland in 2012 een begrotingstekort van 4,1 procent noteerde, verhoogde Rutte de belastingen fors en liet de overheidsuitgaven minder snel groeien om in Brussel geen modderfiguur te slaan. Rutte verergerde daarmee de crisis.

Niemand houdt zich aan de regels
Ook enigszins zorgelijk: Timmermans heeft Oost-Europa al flinke vegen uit de pan gegeven over het vage rechtsstatelijkheid. Gaan hij en Samsom nu alle EU-landen de maat nemen op de uitstoot van broeikasgassen? Het valt wel te voorspellen dat vele regeringen daarin geen zin hebben en een juridische basis daarvoor ontbreekt vooralsnog.

Die juridische basis zal er ook niet komen. De regeringsleiders beloven elkaar telkens van alles (denk aan de euroregels), maar daar houden velen zich niet aan, zonder daar echt over te worden gekapitteld. Zo zal het met de klimaatcommissie Von der Leyen ook gaan. Polen bouwt bijvoorbeeld een nieuwe kolencentrale. Timmermans en Samsom zullen daartegen niets kunnen doen.

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... rs-708307/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Mahalingam »

En een vrouw moet weer het onderspit delven voor de carrière van haar man. Saar van Bueren is haar baan kwijt. Hoezo? Wel, ze was de rechterhand van Timmermans en al 5 (?) jaar aan de zwier met Samsom. Die is er zelf voor/door verhuisd.

Afbeelding
https://www.ditjesendatjes.nl/zo-zagen- ... et-eerder/

En nu opeens zijn er wel regeltjes die toegepast dienen te worden. Natuurlijk niet die van: "The Head of Cabinet or the Deputy Head of Cabinet shall be of a different nationality from that of the Commissioner" maar iets over gezagsverhoudingen die opeens zuiver moeten zijn.

Afbeelding

"Das war einmal"
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89866
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Ariel »

Saar zit wel goed. Die krijgt gewoon maandelijk een leuk bedrag , en straks een prachtig pensioen regeling.

No problem. Saar hoeft geen honger te lijden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Pilgrim »

“EU-klimaatregelaars”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Frans Timmermans EU-vicevoorzitter

Bericht door Pilgrim »

Aan Frans Timmermans

Posted on 18 september 2019 by Jan Dijkgraaf

Afbeelding

Meneer Timmermans,

De Romeinse dichter Juvenalis is de bedenker van de uitdrukking ‘panem et circenses’, ‘brood en spelen’.

De gedachte was dat je het volk tevreden kon houden als je het maar wat te eten gaf en wat vermaak.

Die meer dan 2000 jaar oude tactiek waarmee de machthebbers in Rome de arme Romeinen koest hielden en tussendoor in stilte de meest verschrikkelijke dingen flikten, wordt vandaag de dag nog één op één toegepast.

Wat is het brood?

“Koopkracht stijgt gemiddeld 2,1 procent”

Wat zijn de spelen?

“Máxima met gewaagd decolleté”

En dan is natuurlijk de grote vraag: wat zijn dan die verschrikkelijke dingen die de machthebbers tussendoor flikken?

Kom ik bij u.

U was eergisteren voor het eerst in uw nieuwe rol als Europees Commissaris belast met de ‘Green Deal’ te gast bij de Nederlandse Staatsomroep en daar zei u de volgende dingen:

“We moeten Europa op de toekomst voorbereiden”

“De samenleving moet helemaal anders”

“Nederland moet een leidende rol spelen bij de klimaatrevolutie”

“Het is een soort industriële revolutie, gecombineerd met een demografische revolutie, want er zijn steeds minder Europeanen”

“We moeten ons ook nog eens ontdoen van fossiele brandstoffen”

“We moeten het radicaal doen”

“Er moet over vijf jaar overal in de EU klimaatwetgeving zijn”

“Er moet meer duurzame energie worden opgewekt”

“De landbouw moet drastisch worden gereorganiseerd”

“Als we tijd verliezen wordt het alleen maar pijnlijker, duurder en krijgen we milieurampen over ons heen”

Dat is even andere koek dan dat geleuter over ‘koopkrachtplaatjes’, het decolleté van Máxima en de baard van Willem-Alexander.

We moeten, we moeten, we moeten, we moeten, we moeten, we moeten…

We weten inmiddels dat die grap ons duizend miljard euro gaat kosten (dit nog even afgezien van de kosten die we voor de kiezen gaan krijgen door de komst van miljoenen ‘nieuwe Europeanen’, die u tussen neus en lippen door even aankondigt).

We weten dat u de oude Greenpeace-activist Diederik Samsom heeft ingehuurd als de autist die het er, net als bij die ‘klimaattafels’ in Nederland, samen met de klimaatactivisten en de klimaatindustrie doorheen moet gaan jassen.

En rap wat.

Wie nog hoopt dat er kritische EU-landen zijn die u, de hedendaagse Julius Caesar, en zijn maatje Samsom gaan tegenhouden of zelfs maar afremmen, is te optimistisch.

Van die duizend miljard euro die de inwoners van de rijke noordelijke EU-landen moeten gaan betalen, worden dan namelijk gewoon wat miljardjes richting de dwarsliggers geschoven, bij wijze van omkoping.

Valt dat u te verwijten?

Ach, welnee.

U bent gewoon het omhoog gevallen lulletje rozenwater van de klas, het misbruikslachtoffertje, dat tot zijn grote schrik opeens in een situatie zit dat hij ongegeneerd zijn zakken kan vullen en macht kan uitoefenen over honderden miljoenen burgers.

De mensen die u daar hebben neergezet, díe zijn fout.

En de mensen die op die lui hebben gestemd.

Dat de Nederlandse bevolking een nieuwe periode van armoede wordt ingejaagd omdat de klimaatkerk en de klimaatindustrie een maffioos verbond hebben gesloten, heeft ze helemaal aan zichzelf te danken.

Gaat het straks bij de koffieautomaat over uw absurde eisenpakket?

Nee, joh.

Dat is ze helemaal ontgaan.

Wie kijkt er op maandagavond nou naar Nieuwsuur?

Het zal gaan over de overwinning van Ajax.

En over de tetten van Máxima.

Groet,

JanD

UPDATE U bent nog een racist ook!

Afbeelding

https://www.briefjevanjan.nl/aan-frans-timmermans-10/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie