Bizar.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Wat zielig voor dit meisje, en wat een achterlijkheid van de afdeling Burgerzaken om de naam goed te keuren.

Het 7de kind... :huh: Geeft niks hoor, wij betalen wel voor al hun kinderen, de uitkering voor pappie, de behandeling van de suikerziekte van mama, en voor het huis dat de happy familie voor de tweede derde keer toegewezen kreeg.

Je moet wat voor je mede mens over hebben.
Meisje vernoemd naar Amersfoort

Een stel uit Sierra Leone heeft hun dochtertje vernoemd naar de stad die zij ’onnoemlijk dankbaar’ zijn voor de gastvrije ontvangst. De aangifte bij de afdeling Burgerzaken had wel wat voeten in de aarde, maar de gemeente ging akkoord met de curieuze naam voor het zevende kind van Dauda en Kadiatu.

Dat meldt het AD. Bij de afdeling Burgerzaken waren ze verbaasd toen Dauda Thullah zijn baby kwam aangeven onder de voornaam Amersfoort. Na ambtelijk overleg kreeg Dauda het verlossende woord na een klein half uur. De naam werd niet als ’ongepast’ gekwalificeerd en mocht daarom worden geregistreerd.

Dauda kreeg in 2006 een verblijfsvergunning en mocht hij zijn hele gezin laten overkomen. De eerste echte woonplaats van zijn grote familie was Barneveld. In 2008 bemiddelde hun huisarts bij de aanvraag van een urgentieverklaring in Amersfoort om medische redenen. Kadiatu lijdt aan suikerziekte en de kosten van het pendelen naar het toenmalige Elisabethziekenhuis in Tilburg waren voor het gezin steeds moeilijker te dragen.

Ondanks de grote blijdschap die Dauda en Kadiau zeggen te voelen, vonden de twee het twee jaar later tijd om hun geluk in Londen te beproeven. In de Engelse hoofdstad bevindt zich een grote gemeenschap Sierra Leoners. In 2017 besloten ze om weer terug te keren naar Amersfoort vanwege ’de hoge criminaliteit in Londen’.

Het diepgelovige stel is naast Amersfoort naar eigen zeggen God oneindig dankbaar voor de geboorte van Amersfoort.

Wetten voor namen
In het Burgerlijk Wetboek 1 staat: „De ambtenaar van de burgerlijke stand weigert in de geboorteakte voornamen op te nemen die ongepast zijn, of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen tenzij deze tevens gebruikelijke voornamen zijn.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bizar.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Je moet wat voor je mede mens over hebben.
En wie van de Nederlanders met een inkomen had concreet wat voor dit gezin over, genoeg om hen te onderhouden? Niemand, schat ik, maar de meerderheid vindt het dan weer niet erg anderen te laten betalen voor een goed gevoel. Helaas zijn wij die 'anderen' uiteindelijk zelf.

Ik luisterde net naar een oud filmpje met Milton Friedman, die antwoordde op de vraag wat de verantwoordelijkheid van de overheid jegens armen is. Nou, zei hij, om te beginnen heeft de overheid geen verantwoordelijkheden, ménsen hebben verantwoordelijkheden. En het gaat erom ervoor te zorgen dat zij die verantwoordelijkheden zo goed mogelijk waar kunnen maken.

De overheid als armenzorger, en nog gekker, de overheid als in de watten legger van vreemdelingen, is niet alleen immoreel maar ook contraproductief. De wereld was een betere plaats zonder deze taakopvatting.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bizar.

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef: Ik luisterde net naar een oud filmpje met Milton Friedman, die antwoordde op de vraag wat de verantwoordelijkheid van de overheid jegens armen is. Nou, zei hij, om te beginnen heeft de overheid geen verantwoordelijkheden, ménsen hebben verantwoordelijkheden.
...en als iedereen die verantwoordelijkheden zou opnemen voor zichzelf en zijn directe naasten hebben we maar een fractie overheid nodig van degene die we nu hebben.
Wat hebben we nu ? Een hele piramide overheden die het gebrek aan verantwoordelijkheidszin van de bevolking organiseren en aanmoedigen. De VN, de EU, onze nationale overheden, onze provinciale , gemeentelijke overheden en een massa ambtenaren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
De overheid als armenzorger, en nog gekker, de overheid als in de watten legger van vreemdelingen, is niet alleen immoreel maar ook contraproductief. De wereld was een betere plaats zonder deze taakopvatting.

Al dat watteleg gedoe van vreemdelingen schept alleen maar verwachtingen voor de gelukzoekers die daarna vaak een teleurstelling, verwarring en/of onzekerheid te verwerken krijgen. Want de uitkering, huis, het weer of de acceptatie in hun nieuwe land valt vaak tegen.

Deze jongemannen en families behoren hun eigen land op te bouwen.

Toen ik nog deugde , en enorm veel compassie voor de zwakke en zwarte medemens had, en het concept van vermenging van rassen wel zag zitten, zei mijn vader altijd, dat dat geen goed plan was. Hij wees me dan op de vogels en vissen die ook altijd in een zwerm of school van het zelfde soort vloog en zwom, en zich niet vermengde .

De man had gelijk . Mijn vader was een wijze visserman. Dat zie ik nu in.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

:scratch:
Pindakaas uit schappen vanwege noten

Afbeelding

Wie in Engeland graag de pindakaas van het merk Whole Earth eet, heeft een probleem. De pindakaas is uit de schappen van de grootste supermarkten gehaald om een opmerkelijke reden: op het label staat niet in het Engels dat er noten in het potje zitten.

In de ’3 Nut Butter’ zitten pinda’s, pecannoten en walnoten. Dit staat prominent op het etiket. Achterop de pot staat echter in het Nederlands dat er ’sporen van noten’ in kunnen zitten. Een Engelse vertaling is er niet te vinden.

„Het product kan een gezondheidsrisico opleveren voor iemand met een notenallergie”, valt er te lezen in de waarschuwing, die zorgt voor hilariteit op sociale media. „Het staat op de voorkant, draai die pot eens om!”, zegt iemand. „Is dit echt? Hebben mensen geen gezond verstand?”, zegt een ander.

Eén persoon begrijpt het besluit wel: „Ik zou het niet eten als er mogelijk ook andere noten in zitten. Ik kan de meeste noten prima eten, maar word nogal ziek van pistachenoten.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif]
Zakkenroller graait iets ‘zwaars’ uit jaszak, blijken handboeien van agent in burger

De Amsterdamse politie heeft gisteren twee erg onhandige zakkenrollers opgepakt. Het onfortuinlijke duo zag de handboeien van de agent aan voor een goede buit.

De politie van Amsterdam-centrum meldt de bijzondere situatie zelf op haar Facebookpagina. De zakkenrollers zagen een man lopen die chique gekleed was, inclusief duur horloge. Het duo bedacht zich geen moment en sloegen vrijwel direct toe. Helaas voor de dieven bleek het een agent in burger te zijn. Terwijl een dief naar de pols van de agent greep, zag zijn kompaan iets in de jaszak van hun slachtoffer zitten. De man besloot een greep te doen in de jaszak en haalde daar een set handboeien uit. ,,Je vriend ziet dat de jaszak van de man wat zwaar is en besluit daar ook maar in te graaien. Dat laatste was met succes, buit binnen. Jammer genoeg voor jou was je buit een set handboeien’’, zo schrijft de politie.

In het Facebookbericht meldt de politie ook dat een agent in burger altijd een set handboeien op zak heeft. En dat kwam in dit geval goed uit. Want nadat de agent gerold was van zijn handboeien kon hij de handijzers meteen gebruiken. De dief kreeg zijn buit binnen 10 seconden om zijn eigen polsen. En de politie meldt trots dat zijn vriend ook een setje van hen kreeg, ‘gratis en voor niets’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24952
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Als je bedoelt wat ik begrijp

Bericht door King George »

10 Taalfouten waar taalnazi's de kriebels van krijgen

Afbeelding
© Grazia 10 Taalfouten waar taalnazi's de kriebels van krijgen

Misschien kunnen taalfoutjes jou niet zoveel schelen - "Je snapt toch wat ik bedoel?!" -, maar er is een groep mensen wiens leven jij verpest door kleine taalfoutjes te maken. Ook wel bekend als 'de taalnazi'. Geloof ons; ook wij hebben er regelmatig mee te maken - wel bedankt dat jullie altijd zo oplettend zijn. En ondanks dat niemand perfect is, is het altijd handig om te weten hoe het zit. Hieronder een paar fouten die wij vanaf nu nóóit meer zullen maken. Tenminste, dat proberen we dan maar...


Lees ook: Deze 16 uitspraken hoor je alleen in Brabant

#10 fouten

1. Sowieso

Zoiezo, sowiezo, je hebt ze waarschijnlijk allemaal wel zien langskomen. Het is dus eigenlijk heel makkelijk en gewoon met twee s'en.

2. Het is het meisje DAT in plaats van die

Heel simpel: de is die, het is dat.

3. Beseffen is niet wederkerig

Dus niet 'ik besef me', maar ik besef zónder 'me'. Besef dat goed!

4. Nu we het toch over me hebben...

Het is nog steeds geen bezittelijk voornaamwoord en dat zal het ook nooit worden!

5. 'Eens' kun je niet schrijven als 'is'

'Is' is een werkwoord, maar geen manier om eens af te korten.

6. Alszijnde = fout!

Het is als of zijnde, maar alszijnde is dubbelop.

7. 'Na aanleiding' is niks

Zonder 'ar' erachter is het maar naar!

8. Per se schrijf je los

En er staat in de officiële spelling ook geen accent aigu op de e.

9. Een hoop andere woorden schrijf je juist wel aan elkaar

Je telefoon doet nogal moeilijk als je lange woorden aan elkaar schrijft, maar taalnazi's krijgen dus echt uitslag bij onrechtmatig spatiegebruik (kijk, spatiegebruik, aan elkaar!)

Bron: UpComing Beeld: Bad Teacher



https://www.msn.com/nl-nl/lifestyle/nie ... spartandhp
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24952
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »



Unexpected Wave Compilation (CRAZY!)

This is a compilation of unexpected waves and mini tsunamis. The clips are of waves crashing into beaches, cities and boats.

You should always take caution when around the ocean. Anything could change in a split second. The sea could be calm and quiet one moment and rough and dangerous the next.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24952
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Pardon?


‪Dokter waarschuwt: stop geen ijsjes in vagina om af te koelen
https://panorama.nl/entertainment/bizar ... te-koelen‬
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Nederlanders passen zich niet aan in Turkije. :smile7:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bizar.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Grote brand bij aanmaakblokjesfabriek Fire-up in Oisterwijk
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Waar gaan Nederlanders vakantie vieren?
Elke blauwe dot en lijn zijn Hollanders die op reis hun traffic app gebruiken

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Ik vraag me soms af wat het gemiddelde IQ van handhavers is. Zal vast niet hoog zijn.
Bestuurder lijkwagen krijgt prent terwijl hij overleden man ophaalt: ‘Schandalig!

Afbeelding

Een uitvaartmedewerker van Meander wist niet wat hij meemaakte woensdagmiddag. Het personeelslid wilde een overleden man vanaf het Theodora Vos De Wael Huis vervoeren, een Zwols verzorgingstehuis. Hij parkeerde de rouwwagen in een betaald parkeervak. Maar toen...

Terwijl hij met het personeel en nabestaanden de overleden persoon binnen ophaalde, schreef een handhaver van de gemeente Zwolle een waarschuwingsprent uit. De auto had namelijk geen parkeerkaartje achter de ruit.

Johan Vlijm, overbuurman van het tehuis, zag het gebeuren. ,,Ik heb die diender nog laten weten: dat doe je toch niet! Het is een lijkwagen. Er wordt zo een overleden man naar buiten gebracht en hierin vervoerd. De bestuurder is binnen. Maar ja hoor, die bon ging gewoon onder de ruitenwisser. Schandalig.’’

Een medewerker van Meander vertelt dat er contact met de gemeente Zwolle is geweest. Het betrof niet een parkeerbon maar een parkeerwaarschuwing. Een bonnetje om te waarschuwen dat er eigenlijk een bon uitgeschreven had moeten worden.

Woedend
De Meander-medewerker laat weten ook daarin teleurgesteld te zijn. Het laatste moment van de overledene bij het tehuis werd danig verstoord door de waarschuwingsbon. De aandacht ging eerst uit naar de ophef daarover op straat, in plaats van naar de overledene.

Bovendien was de auto met vlaggen als rouwvervoer zichtbaar en dan mag deze zonder kaartje geparkeerd staan. Van een overtreding was geen sprake, stelt de medewerker. De medewerker laat weten dat de gemeente Zwolle inmiddels haar excuus heeft aangeboden.

Overbuurman Johan Vlijm: ,,Ik ben niet snel boos... Ik was witheet. Dit doe je toch niet. Eenmaal binnen in huis kwam ik erachter dat de handhaver tóch - ondanks de informatie die ik gaf - een prent had uitgeschreven. Ik liep direct naar buiten, ik zag hem nog fietsen... Iets roepen had geen zin meer. Regels zijn regels, maar je kan te ver gaan. Dit is mensonterend.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bizar.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jezus nog aan toe! :hypocrite:

Wat een hitsige drukte om een koud lijk dat zich niets meer herinnert. Ging het om een ernstig gewonde . . . Gewoon een kinderachtig gebeuren. Meer niet.

Aanstellerij eersteklas die beter gebruikt had kunnen worden om een mening op het FFI-forum te ventileren inzake het islamitische parasietenvolk dat zich tegen onze beschaving keert en keer op keer verontwaardigd steeds meer hogere eisen stelt via hun malafide haat predikende 'hoog' opgeleide Koran-deskundigen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24952
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Karma is a bitch. Vaak worden andere mensen gebrandofferd voor deze gesubsidieerde Gutmenschlichkeit. Ditmaal werd het de gesubsidieerde Gutmensch zelf.


asieladvocaat doodgereden door donken asielzoeker die 8 maanden geleden al had moeten worden uitgezet.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bizar.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hij laat zijn vrouw en hun vijf kinderen tussen 6 en 15 jaar achter, waaronder twee geadopteerde jongens uit Afrika.

Ik zeg maar zo: Ieder zijn noodlot. Voor hem maakt het niets meer uit. Wel voor zijn levende nalatenschap.

Mijn motto luidt: bemoei je nergens mee behalve wanneer nergens zich met jou bemoeit.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bizar.

Bericht door Ariel »

Zucht.... :huh:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Bizar.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Waar gaan Nederlanders vakantie vieren?
Je kunt hieraan mooi zien hoe erg we global warming moeten vinden: midden in de zomer gaan we de zon opzoeken. [icon_lol.gif]
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bizar.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:Waar gaan Nederlanders vakantie vieren?
Je kunt hieraan mooi zien hoe erg we global warming moeten vinden: midden in de zomer gaan we de zon opzoeken. [icon_lol.gif]
:roll:
Vroeger was de witte mens een symbool van suprematie. Aan een gebruind mens kon je zien dat hij een slaaf (arbeider) was. Sinds de welvaart doet de blanke mens zijn best om er zo bruin mogelijk uit te zien. Dat zien we ook terug in onze cultuurbeleving. Wij doen ons best om zo veel mogelijk op moslims te lijken door begrip te tonen voor hun walgelijke weerzinwekkende mensonterende sadistische baggerreligie. Vandaar ook de overdreven tolerantie naar moslims toe.

Gelukkig bestaat er (nog) vrijheid van meningsuiting, ondanks de ruime aanwezigheid van de sociale gedachtengestapo, en mag ik constateren dat moslims behoren tot de unieke mislukte mensensoort die volhardend blijft in het islamitisch mislukkingsproces.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24952
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Bericht uit Frankrijk: Overlijden tijdens overspelige seks in bedrijfstijd geldt als een bedrijfsongeval en is voor rekening van de werkgever.


https://www.ad.nl/ad-werkt/baas-verantw ... google.nl/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Bizar.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Bericht uit Frankrijk: Overlijden tijdens overspelige seks in bedrijfstijd geldt als een bedrijfsongeval en is voor rekening van de werkgever.


https://www.ad.nl/ad-werkt/baas-verantw ... google.nl/
Een mens moet ook weleens poepen en plassen. En het opwellen van de wellust hoort daar ook bij. Ik neem aan dat het om een hartstilstand ging. Dus wat is het probleem? Nadenken! Hersens gebruiken en vertrouwd raken met de onbegrijpelijke logica van het menselijk bestaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24952
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bizar.

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Het gezin uit Ruinerwold

Bericht door Mahalingam »

Er zijn veel eindtijd sekten. De laatste tijd zien wij beelden van groepen die wegen blokkeren om ons duidelijk te maken dat we over 12 jaar allemaal naar de barrebiesjes gaan.
Maar al veel langer zijn er mensen behept met het eindtijd syndroom.
Denk maar aan de visserboot KW 171 Noordzee V in 1915.
En dan nu deze:
Vader met zes kinderen zit jaren in kelder Ruinerwold: familie wachtte op eind der tijden
In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'. De eigenaar van de boerderij, een 58-jarige man, werkte niet mee aan het onderzoek en is opgepakt.

De oudste zoon, een man van 25 jaar, verdween gisteren uit de boerderij en meldde zich bij een kroeg in Ruinerwold. Dat meldt een bron aan RTV Drenthe. De man was compleet verward, waarna de politie is gebeld. Ook burgemeester Roger de Groot van De Wolden is toen gewaarschuwd.

Trap achter de kast
De politie heeft de boerderij doorzocht en ontdekte achter een kast in de woonkamer een trap naar de kelder. Daar 'woonden' de vader en de vijf andere kinderen. De vader bleek enkele jaren geleden een herseninfarct te hebben gehad en lag in bed.

Het gezin, de kinderen zijn tussen de zestien en 25 jaar, had geen contact met de buitenwereld en leefde volledig zelfvoorzienend. Zij hadden een groentetuin en een geit en hielden zich daarmee in leven. De buren kenden het gezin niet. Volgens een buurman woonde er een man alleen en had hij de hele boerderij dichtgetimmerd. Op het erf liepen volgens hem enkele ganzen en een blaffende hond.

Alleen op de wereld
De politie heeft de familie uit huis gehaald en ondergebracht op een recreatiepark, terwijl de woning werd gecontroleerd op onder meer brandveiligheid. De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestonden. Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.

De politie heeft de hele avond gezocht op het terrein en afgelopen nacht was het afgesloten. Politiewoordvoerder Ramona Venema bevestigt dat het gezin is gevonden in de boerderij. Volgens Venema zit de politie nog vol met vragen en doet het verder onderzoek.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153029 ... der-tijden
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het gezin uit Ruinerwold

Bericht door Ariel »

Dat dit in een overbevolkt land zoals Nederland kan gebeuren. Onbegrijpelijk.
Buren keldergezin: ’We zagen nooit kinderen’

Buren van de boerderij in Ruinerwold waar zes kinderen van een opgepakte man mogelijk jarenlang opgesloten hebben gezeten, zijn geschokt. Ze geven ook aan dat zij al jaren vermoedden dat er iets vreemds aan de hand was. „Ook als hij weg was, hoorden we daar geluiden. Van een grasmaaier bijvoorbeeld. Dus er móést nog wel iemand zijn. Maar geen idee wie…”
Afbeelding
De boerderij in Ruinerwold waar het gezin in de kelder leefde.
Volgens een buurman kwam de opgepakte 58-jarige man iedere dag rond 16 of 17 uur aanrijden met een oud type auto, meestal met een volgepakte aanhanger. „Tegen schemering vertrok hij weer. Ik meende dat hij er niet zelf woonde”, vertelt de geschokte Drentenaar. „In de buurt gaat het rond dat het om een sekte gaat. Maar geen idee of dat klopt.”

’Ik sta te trillen’
Er kon nog geen ’hallo’ of ’dag’ van af, als ze hem toevallig ergens op straat tegenkwamen. „Ik sta nog te trillen op m’n benen. Meestal gebeurt zoiets ergens anders, zie je het op tv. Dit hadden we nooit verwacht”, zegt de buur. Om eraan toe te voegen: „Wat wel apart was, waren al die camera’s rondom het huis. En ja, dan die gesloten houding erbij... Niemand hier had contact met hem.”

Andere buurtbewoners, onder wie de eigenaresse van een handelsstal voor dressuurpaarden, geven eveneens aan „eigenlijk nooit gesproken” te hebben met de man. De vrouw heeft vannacht niet kunnen slapen door alle activiteiten rondom het pand, waar de politie toen al ingevallen was. „We zagen nooit kinderen en kennen ze dus ook niet.”

Volgens politiewoordvoerder Nathalie Schubart zijn de aangetroffen personen meerderjarig. Ze laat in het midden wat de relatie tussen hen en de opgepakte verdachte is. Die zit nog vast. Het zestal is op een onbekende plek ondergebracht.

Het is onbekend hoe lang de ’kelderkinderen’ van de buitenwereld afgezonderd zijn geweest. Eén van hen bracht de zaak pas aan het licht, toen hij erover vertelde in een dorpskroeg. Hierop stelde de politie een onderzoek in. De vijftiger wilde hieraan geen medewerking verlenen en werd daarom in de boeien geslagen.

Volgens overburen heeft de wijkagent een paar jaar geleden bij de boerderij een kijkje genomen en geprobeerd om te achterhalen of er wat gaande was, maar hij zou geen contact hebben gekregen en het terrein niet op hebben gekund.
Hoe kwam de politie het Drentse ondergedoken gezin op het spoor? Kroegeigenaar Chris Westerbeek van café De Kastelein speelde een aanzienlijke rol in het verhaal. Eén van de kinderen die al jaren in de kelder van de boerderij in Ruinerwold leefde, kwam een aantal keren naar zijn kroeg. „De eerste keer heb ik hem weggestuurd, maar een paar dagen later kwam hij weer terug”, vertelt Westerbeek.

De kroegbaas vertelt zijn kant van het verhaal aan RTV Drenthe. Volgens hem zag de verwarde man er slecht uit. Met lang haar, een vies baardje en oude kleding maakte hij een onverzorgde indruk bij binnenkomst. „Zijn manier van praten was kinderlijk.”

„Vorige week kwam hij binnen en bestelde een paar biertjes, maar toen gingen we sluiten”, blikt de eigenaar terug. Afgelopen zondag keerde de man terug, hij maakte volgens Westerbeek een verwarde indruk. „Hij bestelde vijf bier en dronk ze op. Toen heb ik een gesprek met hem gehad. Hij gaf toe dat hij was weggelopen en dat hij hulp nodig had. Toen hebben we de politie ingeschakeld.”

De man had geen enkel besef van waar hij was, zo meldt de caféhouder. „Hij zei dat hij negen jaar lang niet buiten was geweest. Later vertelde hij dat hij ook nog een broertje en zusjes had, die in de boerderij woonden. Hij was de oudste en wilde een eind maken aan de manier waarop het gezin leefde.”

Uiteindelijk kwam de politie ter plaatse en die ontfermde zich over de man. Daarna heeft Westerbeek niets meer vernomen. „Zij hebben het verder afgehandeld.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het gezin uit Ruinerwold

Bericht door Ariel »

Honderdduizenden Nederlanders geloven dat einde nabij is


De Drentse gezinsleden die zich opsloten in de kelder van een boerderij zijn niet de eerste Nederlanders die tevergeefs wachten op het einde der tijden. Honderdduizenden Nederlanders geloven dat het einde nabij is. Slechts enkelingen nemen draconische maatregelen.
Spoiler! :
Eindtijdgeloof hoort bij Nederland. Het begon al bij Johan Beukelszoon, beter bekend als ’Jan van Leiden’. In de zestiende eeuw leidde hij een groep radicale wederdopers die de Duitse stad Münster veroverde. Daarin werden honger en seksuele uitspattingen de norm - Jan bezat zelf zeventien vrouwen. Pas na een lange belegering werden de leiders gepakt. Hun lijken bleven rottend achter in een kooi, die 47 jaar lang aan de kerktoren bungelde ter afschrikking.

Recente voorbeelden
Er zijn ook tal van recente voorbeelden. Elzo Zoomer uit het Overijsselse Borne kreeg met de leerplichtambtenaar te maken omdat hij in 2001 zijn dochter van school hield omdat Jezus zou terugkeren. Zoomer hoorde bij het Efraim Genootschap, waarvan de oprichter beweerde dat hij de aanslagen van 11 september 2001 had voorspeld.

Een Nederlandse kleuter werd in 2015 bevrijd uit de ’River of Glory’- sekte op het Griekse eiland Patmos. Ook deze groep uit Winterswijk geloofde dat het einde nabij was. Twee jaar later verschanste Feyenoord-supporter Wim van Zanten uit Schiedam zich met waterflessen en blikken soep in huis. Een bepaalde stand der sterren, zoals voorzien in het bijbelboek Openbaring, betekende volgens hem het einde.

In februari van dit jaar overleed de gevreesde Nederlandse sekteleider en oud-verzekeringsagent Sipke Vrieswijk, die predikte dat er een compleet nieuwe tijd zou aanbreken in ’s Gravendeel en Velddriel. Zijn Gemeente Gods kwam voort uit de pinkstergemeente. Hij organiseerde orgiën met een tiental jonge vrouwelijke volgelingen en een enkele mannelijke. ’Dit is geen seks’, stelde Vrieswijk, ’dit is iets veel verheveners’. Uiteindelijk kreeg hij gevangenisstraf en tbs.

Profetie
„In de sociologie is er veel aandacht voor dit soort bewegingen”, zegt Peter Achterberg van Tilburg University. „En vooral voor wat er gebeurt als de profetie niet uitkomt. Dat levert ’cognitieve dissonantie’ op. Hoe ga je om met de teleurstelling? Je ziet dat gelovigen, om te blijven vasthouden aan de verwachting, een nieuwe strategie starten: meer volgelingen werven. Als er nog meer mensen in geloven, moet het wel waar zijn.”

Hooligan Van Zanten toonde zich niet teleurgesteld toen de gevreesde sterrenstand in september 2017 zonder gevolgen bleef. „Ik heb nooit beweerd dat Jezus op aarde zou terugkeren’’, beweerde hij. Het einde der tijden was volgens hem wel degelijk begonnen. ,,Het zou me niet verbazen als die Kim Jong-un een raket afvuurt.’’

„In de meeste gevallen gaat het om marginale mensen en groepen”, zegt Steven Stroeykens die het boek Het einde van de Wereld - een geschiedenis schreef. „Het zijn mensen die maatschappelijk niet zo belangrijk zijn. De vraag is wat er gebeurt als ze invloed krijgen, bijvoorbeeld op een politieke partij. In het groot zag je dat bij Islamitische Staat.”

De aanhangers van IS zijn overtuigd dat het einde der tijden zou worden ingeluid met een epische veldslag bij het Syrische plaatsje Dabiq. Ook hun tijdschrift droeg die naam. ’Jihadi John’ onthoofdde een Amerikaanse hulpverlener in Dabiq met de woorden ’we wachten op de rest van jullie legers’. Groot was de klap toen Dabiq werd heroverd door geallieerden. „Ik las interviews met IS-aanhangers in kampen”, zegt Stroeykens. „Ze vertelden dat dit een tijdelijke terugslag was en dat de echte strijd pas nu zou komen. Dat is een goed voorbeeld van hoe gelovigen omgaan met een teleurstelling.”

Laatste Oordeel
Honderdduizenden christenen geloven dat het Laatste Oordeel of de wederkomst van Christus nabij is. Vooral bij de Jehovah’s Getuigen, de Zevendedagsadventisten en veel pinkstergemeenten leeft de eindtijdverwachting sterk. Veel andere christenen geloven weliswaar dat Christus terug zal komen om te oordelen, maar laten in het midden hoe dichtbij die vreeswekkende dag is.

Eindtijdbewegingen zijn steeds minder vaak religieus, merkt Achterberg op. „In de christelijke gedachte zit het sterke lineair besef. De tijd had een begin en moet dus ook ergens eindigen. Tegenwoordig wordt dat ontdaan van de christelijke lading en voorzien van een moderne laag: kijk hoe we bezig zijn, dat kan niet goed aflopen. Tegenwoordig zie je dit soort ideeën dus vaak in de vorm van doomsday preppers. Die verwachten geen religieus einde der tijden, maar een die door mensen is veroorzaakt. Denk aan rampen, klimaatverandering, oorlogen en zombies en andere mislukte wetenschappelijke experimenten.”

Andere beruchte eindtijdsektes
People’s Temple van sekteleider Jim Jones week in 1977 uit naar Guyana, waar honderden leden de commune Jonestown oprichtten. Toen er een inspectie dreigde, beval Jones zijn volgelingen om zelfmoord te plegen met vergiftigde limonade. Meer dan 900 sekteleden stierven.

Heaven’s Gate in Texas geloofde in de jaren zeventig dat er een ruimteschip zou arriveren om hen mee te nemen. In 1997 dachten leden dat komeet Hale-Bopp het beloofde ruimtevaartuig was. Alle 39 overgebleven leden vergiftigden zichzelf.

Branch Davidians werd gerund door sekteleider David Koresh in Waco, ook in Texas. In de jaren negentig bleek dat Koresh een grote wapenvoorraad opbouwde. Het gemeenschapscentrum werd 51 dagen lang belegerd met tanks. Bij de inval stierven zes leden en vier politiemannen. Er brak brand uit en alle sekteleden stierven.

De Hoogste Waarheid uit Japan was een mix van christelijke, hindoe- en boeddhistische elementen. Om het einde van de wereld dichterbij te brengen ging de groep experimenteren met gifgas. In 1995 pleegden ze een gasaanval op de metro in Tokio, waarbij dertien doden vielen en duizenden Japanners ziek werden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1193017 ... e-nabij-is
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie