Wij hebben een demissionair kabinet.

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Klimaatbeleid gaat burger sowieso bakken met geld kosten

19 juni 2019

Afbeelding

Ook al strooit het kabinet snoepjes, het blijft een lastenverzwaring van miljarden

Verzachtende maatregelen van het kabinet na alle ophef over de torenhoge energierekening pakken positief uit voor burgers, maar zijn volgens De Telegraaf een doekje voor het bloeden. Nederlanders gaan er straks niet 1,5% maar 1,4% op achteruit met het klimaatbeleid.

Uit doorrekeningen van het Centraal Planbureau blijkt dat het kabinet wil gaan sleutelen aan de belastingen op energie. Voor de burger wil het kabinet de belastingkorting met een bedrag van € 78,- verhogen. De aanpassing aan het klimaatakkoord betekent echter niet dat het maatregelenpakket financieel goed uitpakt voor burgers, want onderaan de streep staat er nog steeds een forse lastenverzwaring.

In totaal rekent het kabinet door de ommezwaai op een lastenverlichting voor burgers van € 700 miljoen. Het totale klimaatbeleid betekent nog altijd een lastenverzwaring van € 2,4 miljard. Bedrijven krijgen een rekening van € 2,3 miljard voor hun kiezen en gaan door de aanpassingen van het kabinet aan het pakket van Nijpels maximaal € 700 miljoen meer betalen.

ANP

https://tpo.nl/2019/06/19/klimaatbeleid ... ld-kosten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leer kamerleden doorgronden in hun rol van politicus.

Minister-president Rutte in zijn rol als dictator.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op di jun 25, 2019 9:05 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leer kamerleden doorgronden in hun rol van politicus.

Oztürk van moslimpartij DENK mag niet meer spreken van voorzitter tijdens Turkije debat.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Leer kamerleden doorgronden in hun rol van politicus.

Heeft Aboutaleb (zelfbenoemde salafist en jihadist) meer vrijheid dan een imam of Geert Wilders?

Wanneer ga je de grens over bij vrijheid van meningsuiting? Wanneer je iemann beledigt? Maar wie bepaalt wanneer je iemand beledigt? Is dat de persoon die respect eist en zich doorgaans om de haverklap beledigd voelt, of maakt de rechter uit wat wel en niet mag? We bevinden ons dan in een modderpoel van hypocrisie en politieke vuiligheid. Want dan kan zelfs een in het publiek gestelde vraag of het publiek meer of minder Marokkanen in ons land wil – een heel gewone vraag, gelet op al de overlast die moslims (Marokkanen zijn doorgaans allemaal moslims) de Nederlandse staat en onze beschaving bezorgen.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Trump wil NL grondtroepen in Syrië tegen IS
"Nederland had ‘heel scherpe kritiek’ op de Amerikaanse aankondiging eind vorig jaar over de terugtrekking uit Syrië, zegt Hoekstra. ‘Dus we zijn optimistisch dat de Nederlanders na deze retoriek en deze kritiek zullen doorpakken en bijdragen aan wat volgens hen nodig is in Syrië.’"
https://www.geenstijl.nl/5148326/trump- ... -tegen-is/

Ja, onze regering vond dat de USA niet zomaar weg kon gaan. Onverantwoord.
En dus kwam Trump in februari met:
VS blijven toch in Syrië, mits Europa troepen stuurt
https://www.trouw.nl/nieuws/vs-blijven- ... ~bc9ac052/

Zouden wij troepen ter beschikking stellen? (als we die beschikbaar hadden) ? De daad bij het woord voegen? Wel nee. Het was standaard-retoriek voor de deugdmens.
Bijleveld: Er gaan geen troepen naar Syrië
Minister Ank Bijleveld van Defensie ziet geen Nederlandse grondtroepen naar het noorden van Syrië gaan. "Voor grondtroepen hebben we geen mandaat. Dat zal heel ingewikkeld worden", zei ze vrijdag na de ministerraad.
[...]
Volgens Hoekstra heeft het kabinet hiervoor al een mandaat, want Nederlandse F-16's hebben tot eind december terreurgroep IS gebombardeerd in Irak en het oosten van Syrië. Grondtroepen kunnen onder hetzelfde mandaat opereren, stelde de ambassadeur in de krant.

Bijleveld is het niet met Hoekstra eens. "Dit deel ik niet zoals de ambassadeur dat neerzet."
Washington heeft het kabinet om een militaire of civiele bijdrage gevraagd voor het zogenoemde veiligheidsmechanisme in Noord-Syrië. Het kabinet kijkt welwillend naar het verzoek. Als het al een militaire missie wordt dan zal die "niet grootschalig" zijn, verklaarde de bewindsvrouw.
https://www.trouw.nl/politiek/bijleveld ... ~b1a3ef97/

Als de leidinggevende Amerikanen zeggen: "wat ons betreft hebben jullie een mandaat", maalt er dan nog iemand om dat we geen mandaat hebben? Tja, de deugenden in de 2-de kamer.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Er is nog een aspect aan de zaak van de grondtroepen waar ik niet zo snel aan gedacht heb: de repatriëring van de gevangen genomen IS strijders.
Maar bij deze missie zit nog een addertje onder het gras. Nu zijn de Amerikanen nog verantwoordelijk voor de bewaking van IS-verdachten (en hun families) in Koerdische kampen. Als Nederland in deze missie stapt, komt de repatriëring van deze gevangen dichterbij. Dit probleem schuiven de Europese landen al maanden voor zich uit. Maar eens moet er gesproken over die kinderen, vrouwen en jihadisten uit Europa. Met zijn dwingend verzoek zorgt de Amerikaanse president dat Nederland dit knellend probleem niet meer terzijde kan schuiven.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... r-het-blok
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

PVV: Baggerakkoord

Geschreven: 28 juni 2019

Afbeelding

Daar stonden ze dan bij de persconferentie. Eric, Kajsa, Carola en Stientje namens het kabinet, glunderend naar Diederik, Pieter en Ed van de Nationale Klimaatmaffia. Het akkoord dat ze presenteerden was bagger. Over onderwaterdrainage, de bandenspanning van auto’s, warmtepompen en het monsterlijke rekeningrijden.

Nederland is verantwoordelijk voor 0,35% van de mondiale CO2-uitstoot. Het halen van de doelstellingen door Nederland zal betekenen dat de temperatuur met 0,00007 graden minder zal stijgen.

PVV-fractievoorzitter Wilders: “Dit is ideologische gekte. Groene gekte. Met de handtekening van de VVD eronder. Dit akkoord zal de mensen en bedrijven in Nederland bakken met geld kosten. Het is puur bedrog dat de precieze kosten niet eens zijn doorgerekend! We hebben in Nederland geen CO2-probleem, maar een VVD-probleem. We moeten niet van het gas af, maar van dit kabinet af. Pak de echte problemen in dit land maar eens aan, doe eindelijk iets aan de koopkracht i.p.v. mensen met nieuwe kosten en leningen op te zadelen. Pak de criminaliteit aan, stop de massa-immigratie. Doe iets zinnigs. Dit akkoord kan zo de prullenbak in.”

https://www.pvv.nl/36-fj-related/geert- ... koord.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het succes van Rutte 1, 2 en 3.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ali Yas »

Halve maatregelen. De hele bemanning oppakken op verdenking van mensensmokkel lijkt me effectiever.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

De regering is het helemaal eens met de 2-de Kamer: klokkenluiders dienen extra bescherming te krijgen van de staat.
Maar wat als er klok geluid wordt in de eigen achtertuin?
Zoals bij Justitie van Grapperhaus? Dan wordt de jacht geopend. Wat resulteert in ietwat teveel betrokkenheid bij sommige ambtenaren.
Topambtenaar Justitie en Veiligheid stapt op om klokkenluiderskwestie
De plaatsvervangend secretaris-generaal Ronald Barendse van het ministerie van Justitie en Veiligheid stapt op na berichtgeving over zijn rol in het strafrechtelijk onderzoek naar lekken bij zijn ministerie.

Drie weken geleden werd bekend dat het Openbaar Ministerie bezig is met een strafrechtelijk onderzoek naar de journalisitieke bronnnen in de WODC-affaire na aangifte door het ministerie van Justitie en Veiligheid. Gisteren meldden we dat deze topambtenaar persoonlijk bleef zoeken naar degenen die informatie gelekt hadden naar Nieuwsuur in die affaire. De gelekte informatie ging over ongeoorloofde politieke invloed op wetenschappelijke rapporten van het onafhankelijk onderzoeksinstituut WODC.

Barendse deed dit, terwijl minister Ferd Grapperhaus bij herhaling had benadrukt dat het ministerie geen invloed op het strafrechtelijk onderzoek naar de lekken uitoefende, omdat dat een zaak was van het Openbaar Ministerie.

Barendse heeft de afgelopen maanden, naast het strafrechtelijk onderzoek, echter zelf meerdere mensen ondervraagd over de bronnen. Bij die gesprekken werden de potentieel verdachte justitiemedewerkers niet bijgestaan door een advocaat en ook niet op hun rechten gewezen.

De gesprekken werden overigens niet alleen door Barendse gevoerd. Hij deed dit samen met andere topambtenaren van het Bureau Secretaris-Generaal van het ministerie. Of die andere betrokkenen ook consequenties ondervinden van hun rol in de affaire, is vooralsnog onduidelijk. Ook is nog niet duidelijk of de secretaris-generaal zelf op de hoogte was van de gesprekken die zijn plaatsvervanger voerde.

Barendse heeft nu zelf zijn conclusie getrokken en heeft zijn functie beschikbaar gesteld. In een publieke reactie laat secretaris-generaal Riedstra weten: "Ik kan niet anders dan zijn beslissing respecteren, maar met Ronald verlies ik een belangrijke steunpilaar bij alle veranderingen die we binnen Justitie en Veiligheid doorvoeren."

In een toelichting op intranet bedankt Riedstra zijn plaatsvervanger en roemt hij zijn kwaliteiten. Op het feit dat hij ongeoorloofde gesprekken voerde in de zoektocht naar de lekken, gaat Riedstra verder niet in.

Minister Grapperhaus laat weten: "Ik respecteer dit zeer ingrijpende besluit. Ik ben hem erkentelijk voor het vele werk dat hij de afgelopen jaren voor mijn departement heeft verricht."
De WODC-affaire

De affaire begon in december 2017, toen Nieuwsuur documenten onthulde die aantoonden dat WODC-onderzoeken naar het Nederlands drugsbeleid door het ministerie van Justitie werden beïnvloed.

De basis voor die onthulling was de klacht van een interne klokkenluider, Marianne van Ooyen. Zij had in de afgelopen jaren bij de ambtelijke top van het ministerie bij herhaling, maar steeds tevergeefs, aan de bel getrokken. Pas toen de schriftelijke klacht van Van Ooyen via anderen bij Nieuwsuur terechtkwam, kon de WODC-affaire worden onthuld.

Daarnaast bleken er tientallen mailtjes, conceptrapporten en documenten te bestaan die de politieke manipulatie bevestigden. Uiteindelijk gaf klokkenluider Van Ooyen toestemming haar interne klacht te publiceren.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/229218 ... estie.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Mogelijk gaat onze marine met een bootje meehelpen om de vrije doorvaart in de Arabische Perzische Arabische Golf te verzekeren. Dan doen wij toch iets om de Amerikanen blij te maken.

Afbeelding
Opvallend weinig kanonnen aan boord. Ze doen het tegenwoordig met raketten.
Nederland stuurt mogelijk fregat richting Iran ter bescherming handelsroute

Nederland overweegt een fregat te sturen naar de Straat van Hormuz ter bescherming van koopvaardijschepen. Het kabinet staat volgens bronnen in Den Haag welwillend tegenover een Amerikaans verzoek voor deelname aan een internationaal vlootverband.

De VS hebben Nederland en andere bondgenoten onlangs gevraagd een bijdrage te leveren aan ‘het garanderen van het recht op vrije doorvaart en maritieme veiligheid in de regio’, zo liet minister van Defensie Ank Bijleveld weten. Ze sprak niet over het uitzenden van een fregat, maar volgens ingewijden onderzoeken de Commandant der Strijdkrachten en de top van de Koninklijke Marine momenteel de mogelijkheden en risico’s daarvan.

Reageert Nederland positief, dan is het gemakkelijker om nee te zeggen tegen een ander verzoek uit Washington: het sturen van grondtroepen naar Syrië. Ook daarvoor hebben de VS Nederland benaderd, zei de Amerikaanse ambassadeur in Den Haag, Pete Hoekstra, onlangs in de Volkskrant. Hij stelde dat Nederland eigenlijk niet kan weigeren, omdat het eerder kritiek uitte op de terugtrekking van Amerikaanse troepen uit Syrië. Niettemin maakte minister Bijleveld duidelijk weinig of niets te voelen voor het sturen van militairen. Het verzoek om maritieme steun ligt minder gevoelig. Nederland, van oudsher een zeevarende natie, heeft bovendien belang bij het handhaven van vrije handelsroutes.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b60cda5f/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Wat stampen we hard hè?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vroeger voer de marine - denk ook aan ons trotse vlaggenschip waar vliegtuigen op stonden, de Karel Doorman, bijna het hele jaar door om de wereld. Vooral naar Suriname en de Antillen. Fantastisch voor onze matrozen. Het hele jaar door vakantie. Beroepsmatrozen gaan overigens met 50 jaar met pensioen. Als ik dat godverdomme vroeger had geweten . . . Nooit aan gedacht. Ik heb mijn leven lang keihard gewerkt. Nou ja, eerlijk is eerlijk, ik vond het adrenaline heerlijk.

Ehhh . . . dan komt het toch goed uit om zo'n bootje van (on)nut te laten zijn, dat anders maar in de haven van Den Helder verpietert.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Opleiding “klimaat”-woordvoerders Tweede Kamer

Afbeelding

CU: Kunstgeschiedenis – CDA: Int. betrekkingen – D66: Bestuurskunde – PvdA: Verpleegzorg – VVD: Cultuur & Organisatie – SP: Archeologie – GL: Politicologie – SGP: Civiele Techniek – PvdD: Communicatie

Ze weten er geen ruk vanaf. Verbijsterend.


Door: “Thoth”

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/21 ... ede-kamer/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Volksvertegenwoordigers...

Afbeelding

Je hebt vertegenwoordigers in stofzuigers... die verkopen stofzuigers. Je hebt vertegenwoordigers in verzekeringen... die verkopen verzekeringen. En je hebt volksvertegenwoordigers...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Da's een goeie! Maar schrijnend door dom stemgedrag.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Lekker pilsje drinken op het terras

Geplaatst op 25 juli 2019

Afbeelding

Gelukkig, dank zij Rutte en zijn politieke elite krijgt u allemaal een flinke loonsverhoging. Per slot van rekening klotst het geld overal tegen de plinten. Dat kunnen we gaan vieren met dit warme weer en waar is het gezelliger dan op een terrasje op zo’n warme zomeravond in dit puntgave land. Uw baas heeft u € 100,- loonsverhoging beloofd, dus er valt wat te vieren. Voor het gemak bestelt u een “Spronsen-rondje” (foto): twee koffie, twee bier, twee frisjes en twee rosé. De gemiddelde prijs voor deze 8 consumpties bedraagt in Nederland 23,35 euro. U opent het loonzakje met de € 100,- bruto...

en treft er een foto aan van een breed lachende Rutte en verder nog 3 tientjes. Doe maar € 5,-terug, zegt u beteuterd tegen de ober. O wacht, Mark heeft nog wat op de achterkant van zijn foto geschreven.

“Beste Nederlander,

Wat ben ik blij dat je als één man achter onze regering en achter ons beleid staat. Daarom kunnen we zo ook verder gaan. Ik op mijn beurt heb er alles aan gedaan deze loonsverhoging van € 100,- voor je uit het vuur te slepen. Maar voor wat hoort wat. Ik heb er daarom € 70,- vanaf gehaald voor alle goede doelen die je samen met mij ondersteunt. Waardoor we met man en macht verder kunnen werken aan de opbouw van dit puntgave land. Ik hoop dat je maximaal plezier hebt van de overgebleven € 30,-. En ik reken weer op je stem.

Jouw Mark”


U slaat dus even aan het rekenen. Voor € 100,- zuur verdiend geld heeft u 8 consumpties, een heleboel goede doelen en € 5,- wisselgeld. Dat is € 11,85 euro per consumptie. Voor de lol nog even naar guldens omrekenen: 26 gulden per consumptie. 208 gulden voor het rondje. Ober, doe me nog een rondje, kan ik volgende maand betalen?

Door: “Weethetwel”

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/25 ... et-terras/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

“Echte mannen”...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Het Rutte-effect...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Mevr. Al-Qaq is (in haar functie als Minister Kaag) weer in het nieuws vanwege Palestijnen. Daar heeft ze wat mee.
Zodra ze op het pluche zat werden er met spoed miljoenen naar de Palestijnse zaak overgeboekt.
Van 1994 tot 1997 was zij programmamanager, hoofd donorrelaties van UNRWA (United Nations Relief and Works Agency) in Jeruzalem.
En nu is de UNWRA in opspraak en zelfs hun eigen WC-eend-onderzoek kan de zaken niet onder het tapijt vegen.
Misstanden bij VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen
De leiding van de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen (UNRWA) heeft zich schuldig gemaakt aan seksueel wangedrag, nepotisme, discriminatie en andere vormen van machtsmisbruik. Dat staat in een vertrouwelijk rapport van de ethische commissie van de organisatie. Ook de hoogste leidinggevende, de Zwitserse commissaris-generaal Pierre Krähenbühl, wordt beschuldigd.

In het tien pagina's tellende rapport, dat persbureau AP in handen heeft gekregen, staat dat de misdragingen zijn begaan "voor persoonlijk gewin, om legitieme kritiek te onderdrukken en om andere persoonlijke doelen te bereiken, daarmee de geloofwaardigheid en belangen van de organisatie in gevaar brengend".

De informatie uit het rapport is afkomstig van 25 (oud-)directeuren en medewerkers. Zij spreken van een "klein kringetje" hooggeplaatsten rond Krähenbühl dat het normale besluitvormingsproces omzeilt. Dat heeft geleid tot de uittocht van veel personeelsleden.
https://nos.nl/artikel/2295752-misstand ... ingen.html

En wat doet de regering?
Steun opgeschort

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat de jaarlijkse bijdrage van 13 miljoen euro voorlopig wordt opgeschort. "Totdat we een bevredigend antwoord hebben ontvangen van de VN in New York", schrijft minister Kaag.

Het ministerie staat in nauw contact met de VN en de UNRWA. "We hebben onze grote zorgen geuit en om opheldering gevraagd", zegt Kaag. "Daarnaast zijn we in overleg met andere donoren." Kaag wil de uitkomsten van het onderzoek afwachten.
Opheldering? Is dat rapport dan zo vaag?
Dus geen snelle actie om het geld terug te krijgen. Het is de uitstel-truc: onderzoek afwachten, en opschorten. Wat valt er op te schorten? Het geld is al gegeven en pas over 9 maanden moet de jaarlijkse tribuut afgedragen worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Het Rutte-effect...

Afbeelding
Ik zie een stijgende lijn. En tsja . . . Duitsland über alles. Naar Duitsland gaat dan ook het gros van alle moslimparasieten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie