Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Pilgrim

Re: Islam maakt het leven gezelliger voor vrouwen

Berichtdoor Pilgrim » Wo Jul 31, 2019 1:35 am

Wegens ontbrekende veiligheid in de openbare ruimte: regionale treinmaatschappij voert vrouwenafdelingen in

Geplaatst op 30 juli 2019

Afbeelding
Trein van de “Mitteldeutsche Regiobahn” tussen Leipzig en Chemnitz.

Leipzig – Het is een faillietverklaring van de openbare orde. De “Mitteldeutsche Regiobahn” voert de komende weken in elke trein tussen Leipzig en Chemnitz twee vrouwenafdelingen in. Dat moet het veiligheidsgevoel van de vrouwen vergroten. De afdelingen moeten ter beschikking staan aan alleen reizende vrouwen en moeders met kinderen.

De beide afdelingen zullen in de middelste wagon direct naast de stiltezones en de dienstafdeling te vinden zijn. “Er is bewust gekozen voor een plaats in de nabijheid van de conducteur”, zegt men.

Vorig jaar eiste de Brite Labour-leider Jeremy Corbyn vrouwenafdelingen in het openbaar vervoer. Daarop ontstond een emotioneel gevoerd debat, waarbij de BBC ook een onderzoek van de Middlesex University citeerde, dat het concept een mogelijke achteruitgang noemde, die “zowel door mannen als door vrouwen als beledigend, betuttelend en schandalig begrepen zou kunnen worden.”

In andere landen behoren vrouwenafdelingen al lang tot de orde van de dag, bijvoorbeeld in India, Mexico, Brazilië, Egypte of Indonesië. In Duitsland is de veiligheid van vrouwen in de openbare ruimte daarentegen pas sinds de grensopening door bondskanselier Merkel drastisch verslechterd. Volgens een overzicht van de situatie van de Duitse federale recherche (BKA) uit april werden alleen al in 2018 3.261 Duitsers het slachtoffer van een delict tegen de seksuele zelfbeschikking met minstens één verdachte immigrant – 21% meer dan in het jaar daarvoor.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/30 ... lingen-in/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Aug 02, 2019 4:38 pm

Pilgrim schreef:
“Er is bewust gekozen voor een plaats in de nabijheid van de conducteur”, zegt men.

Naar ik mag aannemen is de conducteur tenminste bewapent met een AK-47 of met een ander wapen dat makkelijk te verkrijgen is in Nederland zonder grenzen. Al vanaf 1000 euro.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Sep 07, 2019 7:38 pm

Eén van de “verrijkingen” van deze islamitische asielinvasie is dat vrouwen in heel Europa door het al jong aangeleerde vrouwonvriendelijke gedrag van islamieten worden lastiggevallen, aangerand en verkracht, en ook deze lerares in Antwerpen maakt elke dag kennis met deze “verrijking” en wordt elke dag opnieuw uitgescholden.

Zestien jaar stond Evi Geysels voor de klas, maar is nu even gestopt in het tweede middeljaar wegens de toenemende agressie op de school.

Verbale agressie is iets wat ik dagelijks meemaak op school. Scheldwoorden als “kutwijf”, “hoer”, “lesbi” en “wie denk je wel niet dat je bent” worden er geroepen en het zuigt alle energie uit me. Fysieke agressie is er ook. Een vuistslag, geruzie onder de kinderen, iemand die neus aan neus stond met me en die me wel zou weten te vinden. Geysels, die lesbisch is, merkt dat haar geaardheid meespeelt, en ook dat ouders daar een probleem van maken, er is zelfs aangeboden om mij te reinigen in mijn zijn, vertelt ze. Leerlingen zeggen; “Wie bent u eigenlijk? U bent lesbisch, dus ik hoef niet naar u te luisteren.”
https://nl.metrotime.be

https://ejbron.wordpress.com/2019/09/07 ... -waarheid/

King George

Berichtdoor King George » Zo Sep 29, 2019 12:05 pm

Wat er in de Koran en in de Hadiths over vrouwen wordt geschreven is niet om vrolijk van te worden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dat heeft dan zo z'n uitwerking op de dagelijkse praktijk.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Nov 26, 2019 1:00 am

Er zijn haatbaarden waar je het niet aan zou afzien. Vrouwen die prediken en de Islam de hemel in prijzen.
‘De Profeet hielp ook in het huishouden’
De stoelen in de bruiloftszaal op een industrieterrein nabij station Amsterdam Sloterdijk zijn allemaal bezet. Door negenhonderd jonge vrouwen, millennials, die grotendeels een hoofddoek dragen en vanuit het hele land zijn afgereisd. Ze hadden allemaal de 25 euro over voor de lezing van de Amerikaanse islamitische schrijfster en predikster Yasmin Mogahed.
[...]
Wat is het programma vandaag?

Met de begeestering van een evangelische voorganger en de stamina van een zwaargereformeerde dominee vuurt Yasmin Mogahed twee uur lang haar woorden op de zaal af. Het liefdesleven is een thema – daarover krijgt ze vaak lezerspost. “Allah houdt niet van je om hoe dun je bent of om hoe lichtgekleurd je bent, maar omdat je zijn schepsel bent”, zegt Mogahed. En: “De Profeet hielp ook in het huishouden.” Fatima maakt af en toe een instemmend geluid.
[...]
Mogahed zegt dat God in je leven de eerste moet zijn, en niet, bijvoorbeeld, je zoon. Gelach in de zaal. En applaus, als ze dit een verkeerd gebruik noemt, met als gevaar dat je zo een narcist opvoedt.

Tijdens de pauze vertelt Fatima dat ze haar ‘he-le-maal voelt’. “Van vriendinnen hoor ik dat ze de juiste partner niet kunnen vinden omdat veel mannen zo verwend zijn. Anno 2019 zit een vrouw niet te wachten op iemand die verwacht dat zij zeven keer per week kookt.” Al valt het woord feminisme niet, zegt Fatima, ‘dat is wel waar ze het over heeft’.
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/de-profeet-hielp-ook-in-het-huishouden~bf4d1fb5/

En waar vindt een vrouw iemand die niet verwacht dat zij zeven keer per week kookt? Lastig als je alleen maar de keuze hebt voor Mohammedanen uit de eigen clan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

King George

Berichtdoor King George » Di Dec 10, 2019 12:52 pm

”Voor niet-moslims is er altijd nog hoop. Zij zouden hun achterstelling kunnen beëindigen door moslim te worden. Ook voor slaven is er altijd nog hoop, want ze zouden vrij kunnen worden. Voor vrouwen is er geen hoop. Ze blijven altijd vrouw.”

(Arabist Hans Jansen)

https://tpo.nl/2018/08/11/de-mythe-van-de-minderheid-extremisme-onder-moslims-alles-behalve-marginaal-fenomeen/
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Dec 10, 2019 3:20 pm

King George schreef:”...Voor vrouwen is er geen hoop. Ze blijven altijd vrouw.”

Maar in deze tijd van transgenderisme kan dat toch wel?? Je laat je gewoon verbouwen van vrouw naar man. Gewoon effe wat bepaalde hormonen en een piemeltje aanplakken...

Terug naar “Rechten van de vrouw in Islam”