De strijd tegen fake nieuws

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Pilgrim

Re: De strijd tegen fake nieuws

Berichtdoor Pilgrim » Do Jun 27, 2019 1:27 pm

Zuckerberg: 'We hebben hulp van overheid nodig om Russen te weren'

27 juni 2019

Facebook-CEO Mark Zuckerberg heeft gezegd dat Facebook niet in staat is om Russische invloeden via Facebook volledig tegen te gaan. Dat liet hij woensdag weten tijdens een conferentie in Colorado, meldt CNBC.

Via Facebook en andere sociale media verspreiden Russische accounts nepnieuwsberichten om zo de publieke opinie te beïnvloeden. Rondom verkiezingen neemt de hoeveelheid van deze berichten toe, zo ook bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2016.

Zuckerberg zegt dat Facebook hard optreedt tegen de trollen, maar is ook van mening dat de overheid niet voldoende heeft gereageerd op deze nieuwe stroom aan nepnieuwsberichten. Nu zetten meer landen het platform in om invloed uit te oefenen en daar kan Facebook niet tegenop.

"We hebben onze beveiliging enorm opgeschaald, maar we kunnen weinig beginnen tegen landen", aldus Zuckerberg. Hij roept daarom de overheid op samen met Facebook op te treden tegen de verspreiding van desinformatie.

Facebook verwijdert aan de lopende band accounts en pagina's van 'trollenfabrieken', maar volgens Zuckerberg zal Facebook dit niet bij kunnen houden als steeds meer landen grotere acties opzetten om nepnieuws te verspreiden.

https://www.nu.nl/internet/5955891/zuck ... weren.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

sjun

Berichtdoor sjun » Do Jun 27, 2019 4:24 pm

Wie kijkt er eigenlijk wel eens op Facebook? Jaren geleden heb ik er eens een UV-account aan gemaakt dat ik binnen drie dagen op non-actief gezet heb vanwege de vele meldingen van Facebook, uitgaand verkeer dat mij niet beviel en trackingpogingen waar ik niet op zat te wachten. Wie kan me nu eens vertellen wat ik miste sinds ik besloot Faceook volkomen links te laten liggen?
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Do Jun 27, 2019 7:17 pm

sjun schreef:Wie kan me nu eens vertellen wat ik miste sinds ik besloot Faceook volkomen links te laten liggen?

Hooguit kan ik je vertellen ruwweg dezelfde route te hebben afgelegd, maar daar word je natuurlijk weinig wijzer van.
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jun 27, 2019 8:13 pm

Ali Yas schreef:
sjun schreef:Wie kan me nu eens vertellen wat ik miste sinds ik besloot Faceook volkomen links te laten liggen?

Hooguit kan ik je vertellen ruwweg dezelfde route te hebben afgelegd, maar daar word je natuurlijk weinig wijzer van.

Bingo!

Sjun heeft totaal niks gemist. Facebook is begonnen en gaat door en zal eindigen als een kinderachtige aangelegenheid voor mensen die niks anders te doen hebben. Communiceren kan VEEL BETER. Via de eveneens gratis Whatsapp. Maar . . . je herkent daarin niet wie je zogenaamde vrienden zijn die je vriend willen zijn om te kunnen scoren met de meeste hoeveelheid vrienden. Achterlijk misleidend tot en met. Je kent je vrienden als persoonlijk. Zo niet dan kunnen dat geen vrienden zijn, maar pionnen in het spel van domheid, onnadenkendheid en een onbereikbaar resultaat in het zoeken naar welbevinden.

Ik doe ook aan Facebook. Ooit door een vriend hiertoe opgeroepen, ondanks dat ik daar totaal geen behoefte toe gevoelde. Sindsdien dankbaar aangegrepen om elke dag tekeer te gaan tegen voornamelijk moslims en de politieke huichelarij! Omdat ik die groep van 1,8 miljard moslimmensen niet alleen dom vind, maar bovenal totaal ongeschikt om mee te draaien met onze beschaving die is afgesteld op waarheidsbevinding (democratie) en vooruitgang. De baggerreligie islam is onaanvaardbaar voor ieder weldenkend mens met een gezond kritisch zelfstandig werkend verstand. Helaas, het kenmerk van moslims is hun ongebreidelde nooit ophoudende verlangen dom te zijn en te blijven door het bekennen van hun adoratie voor de meest weerzinwekkende walgelijke historische mens die omgord was met significante kenmerken van perversie, pedofilie, sadisme, oorlogszieke verlangen naar macht, en last but not least, wellustig psychopatisch ongecontroleerd verlangen en afwijzing van het vrouwelijke geslacht.

Want de heidense mislukte psychopaat en walgelijk terroristische historische Arabische onmens Mohammed neukte zich te pletter, maar gaf daarbij NOOIT de eer aan zijn geneukte vrouwen. Integendeel. Dit vond de arrogante slechte mens en Arabische afgodendienaar, patser en hypocriet Mohammed nodig om de wereld in te seinen:

(Hadith van al-Bukhari) -
"De meeste bewoners die zich bevinden in de eeuwig brandende hel, zijn vrouwen."

Deze Hadith wordt door niet een moslim ontkent. Logisch. Want al die bekentenissen over de profeet Mohammed door al-Bukhari worden als door Allah geïnspireerd levensverheffend beschouwd voor ALLE moslims. Conclusie? Moslims kunnen niet anders dan behoren tot de unieke exclusieve mislukte mensensoort die probeert mee te liften op de 21e eeuw en daarvoor als enige eis stelt om hun achterlijkheid wereldwijd uit te dragen met permissie tot parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving.

En de dramatische cultuur vernederende Europese politiek stemt daar in mee door toedoen van de eenling, de volmaakt psychisch doorgedraaide geestelijk van God los geraakte post maoïstische Frau Angela Merkel met een foute interpretatie van de leer van Jezus..
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Aug 03, 2019 6:39 pm

Zou dit fake news zijn? Het heeft te maken met de verkiezingsstrijd in Australië. En in dat land gaat het vaker van: 'van dik hout zaag je planken.".

Afbeelding
Facebook: verwijderen nepnieuws politiek debat is niet onze taak
Facebook heeft te kennen gegeven geen nepnieuws te zullen verwijderen in een Australisch politiek debat. Volgens Facebook is het namelijk 'niet onze taak' om in te grijpen in een politiek debat als het gaat om nepnieuws en het eventueel verwijderen ervan.

Het gaat om een voorval dat plaatsvond tijdens de verkiezingscampagne in Australië, waarbij een van de politieke partijen een 'belasting op doodgaan' zou willen invoeren. Aangezien dit werd beschouwd als nepnieuws, vroegen politici van de Australische Labour-partij aan Facebook om content waarin over de death tax werd gesproken te verwijderen.

In een reactie, die is ingezien door The Guardian Australia, geeft Facebook echter aan zich niet te willen mengen in het debat. In het artikel van The Guardian wordt Facebook-topman Simon Milner geciteerd als: "het is niet onze rol om content die de ene kant van het politieke debat als vals beschouwt te verwijderen". Wel zouden de factcheckers van Facebook de gewraakte death tax-content als vals hebben beschouwd.

Alhoewel Facebook de afgelopen jaren strenger is gaan modereren op nepnieuws en andere vormen van misleidende content, lijkt het bedrijf zich dus buiten de politieke arena te willen houden. Overigens is de als vals aangemerkte content op Facebook wel minder zichtbaar gemaakt. In een reactie op het besluit van Facebook laten Australische politici weten dat Facebook transparanter moet zijn over hoe het content modereert op de website.
https://tweakers.net/nieuws/155730/facebook-verwijderen-nepnieuws-politiek-debat-is-niet-onze-taak.html
https://tweakers.net/nieuws/155730/face ... -taak.html

"...lijkt het bedrijf zich dus buiten de politieke arena te willen houden."
Dat mag dan wel voor Australië gelden maar voor de EU wordt een andere invalshoek gekozen. Daar heeft Faceboook ook te maken met een verenigde lobby van de leiders en hun media en kiest vaak eieren voor zijn geld.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Aug 03, 2019 8:13 pm

Death tax..Bedoelen ze daar erfbelasting mee?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Aug 04, 2019 12:16 am

Australia hasn’t had an estate or ‘death tax’ for the last few decades. That being said, there are still a handful of taxes and levies which can potentially apply to sums of money and other assets passed from a deceased person to their dependants or other nominated beneficiaries.
https://www.canstar.com.au/superannuation/inheritance-tax/
There is no inheritance tax in Australia, with all states in Australia abolishing what was known as death duties in 1979[28] following the lead of the Queensland Government led by Joh Bjelke-Petersen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_Australia#Inheritance_tax
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Aug 06, 2019 12:04 am

Hans van de Mortel schreef:Islam is a secondhand plagiarism religion of the worst kind. Islam is a failed backward religion, the only religion in the world that prohibits alcohol consumption. Not in the beginning, afterwards yes. Thus Jerusalem was first the holy city for Muslims and then until now Mecca. Mohammed was not to be trusted. So not Muslims either. God has never forbidden alcohol pleasure. But Muslims simply want to dominate humanity with their primitive frustrated backwardness and lies.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Aug 06, 2019 10:09 am

De bekendste propagandafilm tegen cannabis: Reefer madness uit 1936. Die film was geenszins op feiten gebaseerd, maar droeg toch bij tot het verbod op cannabis met de Marihuana Tax Act van 1937. Wat ondertussen een lachwekkende cultfilm is geworden, sijpelt 80 jaar later door in het drugsdebat.

Waarom vasthouden aan hypocrisie terwijl heel Nederland zo langzamerhand wel weet dat meten met twee maten des politiek eigen is: ongelimiteerde alcoholconsumptie op festivals en waar dan ook. Ongelimiteerd - herstel - gelimiteerd roken buiten de deur. Intolerant zijn voor het eigen volk en tolerant voor moslims zijn. Jacht op drugs die als genotsmiddel niet meer zijn weg te denken. Net zo min als alcohol en sigaretten.

Dat drugs slecht zijn voor de gezondheid is nepnieuws. Net zo goed dat roken slecht is. Roken is niet slecht voor de gezondheid mits men niet over de longen rookt. Wijn is gezond. Maar alles met mate. Liefst ook met fake news.

Waar we vanaf moeten met z'n allen zijn parasieten: MOSLIMS. Zij zijn namelijk met nepnieuws grootgebracht.

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Di Aug 06, 2019 7:46 pm

Hans v d Mortel sr schreef:Roken is niet slecht voor de gezondheid mits men niet over de longen rookt.

Het is alleen maar niet slecht voor de gezondheid als je het zó doet:

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.

Terug naar “Topics allerhande”