Wij hebben een demissionair kabinet.

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Wat kenmerkt de verhouding tussen overheid en ITC? Miskleunen die veel geld kosten.
Minister Van Nieuwenhuizen ontbindt miljoenencontract ICT
Het kabinet stopt met een ICT-project dat de inhuur van extern personeel eenvoudiger had moeten maken. Uitvoerder Deloitte levert het project maar niet op en het geduld van verantwoordelijk minister Cora van Nieuwenhuizen is op.

De invoering van DigiInhuur zou naar schatting ruim 6 miljoen euro gaan kosten. Daarvan is bijna driekwart al uitgegeven. Het is nog onduidelijk hoeveel van die schade Van Nieuwenhuizens ministerie van Infrastructuur en Waterstaat op Deloitte kan verhalen.

Het bureau dat waakt voor het ontsporen van ICT-projecten van de rijksoverheid waarschuwde de minister vorig jaar al dat DigiInhuur dreigde mis te lopen. Maar Van Nieuwenhuizen gunde Deloitte, dat beloofde eind maart te kunnen opleveren, nog wat tijd. Dat deed ze afgelopen voorjaar meermaals opnieuw, in de vergeefse hoop dat de aannemer alsnog zijn beloften zou waarmaken. Nu is het geduld op en verscheurt de minister het contract.

Deloitte wil niet inhoudelijk reageren op het stopzetten van het project. “Deloitte gaat niet in op cliëntaangelegenheden,” laat een woordvoerster weten. Van Nieuwenhuizen licht de Tweede Kamer na de zomer in “over de vervolgstappen”, schrijft ze aan de Kamer.

DigiInhuur moest eind dit jaar helemaal werken naar behoren, maar dat leek er al niet in te zitten. Eind vorig jaar bleken de kosten van het ICT-project bovendien veel hoger uit te vallen dan gedacht. Daarop perkte de minister de reikwijdte en het budget al in.
https://www.parool.nl/nederland/ministe ... ~bcdae1c3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik word er goed misselijk van en krijg koppijn van alle informatie lezen over het ongelooflijke smijtwerk met gemeenschapsgeld door de overheid.

Ik ben niet verder gaan googelen. Want de lijst gaat maar door en door en houdt niet op. Nederland is verworden tot een grote corrupte bende van zakkenvullers en onverantwoordelijke lieden. Als je niet weet waar naar toe wilt varen zal geen haven je uitkomst bieden. In de politiek raaskalt men maar wat zonder de consequenties daarvan in ogenschouw te willen nemen. En wat zegt dan een aannemer? "U vraagt, wij draaien. Kunnen we alvast een voorschot op onze bankrekening binnenkort tegemoet zien?"
Die aannemer zal niet zeggen: "Ho ho beste staatssecretaris, het kan allemaal veel eenvoudiger en scheelt u een boel geld."

Wil de overheid het dan niet eenvoudiger? Dat weet ik niet. Maar men is zo ontzettend dom en onwetend en vooral eigenwijs dat men steevast afgaat op die hele dure (corrupte) grote jongens van naam. De beste voetballers blijken tot nu toe niet de grootste en sterkste te zijn, maar de kleinste en de slimste: Maradonna (1.65m) - Messi (1.70) - Hans van de Mortel (1.69) - Pele (1.73). En dat geldt net zo goed voor goed presterende kleine kwaliteitsbedrijven die zich geen blunders kunnen veroorloven zoals waarmee het grote ICT bedrijf Capgemini zich naam heeft weten te verwerven.
3 september 2015 - Capgemini ontwierp voor de SVB een systeem voor de uitkering van onder meer kinderbijslag en AOW, het Multi Regelingen Systeem. Kosten: 43 miljoen euro. Het heeft nooit gewerkt en vorig jaar heeft de SVB uit het hele project de stekker getrokken.
Volgens Zembla, dat vanavond een uitzending wijdt aan het fiasco, blijkt onder meer dat een manager die vanuit de SVB toezicht hield op het werk van Capgemini ook via een omweg werd betaald door Capgemini. Daarnaast werd het programmeerwerk gedaan via de Indiase vestiging van Capgemini, maar daar zou broddelwerk zijn afgeleverd. (HvdM: ik heb het radioprogramaa destijds gehoord. Niet te geloven: rotzooi uit India. En ik hoorde een representant van een klein ICT-bedrijf die vertelde dat zijn bedrijf voor een beduidend lager bedrag het project perfect had kunnen afmaken)

18 augustus 2017 (GeenStijl) - "De belastingdienst werkt met zo'n zeshonderd verschillende ict-systemen." ZES-HONDERD. Die allemaal op WinXP of ouder draaien natuurlijk. Moeten we nog uitleggen waarom dat een probleem is, of snapt de gemiddelde burger die thuis de 2 systemen Windows en een iPad probeert te combineren en daar al compatibility issues mee heeft wel dat zoiets een probleem is?
"De dienst stelt dat kennis over de huidige, vaak oude systemen, in hoog tempo schaarser wordt, doordat de mensen die ermee kunnen werken met pensioen gaan of ontslag hebben genomen." Ja, de Belastingdienst kocht dure ouwe ambtenaren duur af. De rest neemt zelf ontslag wegens kudtbaan bij krakend ambtenarenbedrijf.
De Bdienst gaat 'alle systemen vernieuwen en efficiënter maken'. "In de interne evaluatie gaat de Belastingdienst ervan uit dat in 2020 alle seinen op groen staan en alle systemen werken." Hahahaha. 600 systemen terugbrengen tot minder dan 600 systemen. In één van de grootste overheidsbedrijven. Binnen drie jaar. En dan 'alles op groen'. Kijk naar UWV, PGB, SVB en je weet: de enige rijksdienst waar de computers wél werken, is bij de struikrovers van het CJIB.

8 oktober 2017 - ICT-bedrijf Capgemini moet ruim 21 miljoen euro betalen aan de Sociale Verzekeringsbank (SVB) vanwege een mislukt automatiseringsproject.
Een arbitragecommissie heeft dat vrijdag bepaald, heeft staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) zaterdag aan de Tweede Kamer laten weten. Het is voor het eerst dat een overheid zo'n zaak heeft aangespannen.

2 juli 2018 - ICT-projecten bij de overheid kosten gemiddeld 36 procent meer dan begroot en duren 37 procent langer dan gepland. Dat concludeert het FD in een analyse van 125 recente ict-overheidsprojecten met een begroting van 5 miljoen euro of meer.
Volgens de krant hadden die 125 projecten een oorspronkelijke begroting van ongeveer 2,5 miljard euro. De analyse wijst uit dat de verwachte kosten inmiddels zijn opgelopen tot 3,5 miljard euro, wat neerkomt op een verschil van 1 miljard euro of een gemiddelde overschrijding van 8 miljoen euro. Het FD bekeek een lijst met projecten die onder het zogenaamde BIT vallen, oftewel het Bureau Ict Toetsing, dat een adviserende rol heeft. Op die lijst zouden 22 projecten staan die meer dan het dubbele van de oorspronkelijke begroting hebben gekost.

1 maart 2019
- De Telegraaf - De ondernemingsraad van uitkeringsinstantie UWV vreest dat het nieuwste automatiseringsproject een strop gaat worden van maar liefst een half miljard euro.
Daarmee zou het zoveelste project de mist in gaan en miljoenen over de balk worden gesmeten. De ondernemingsraad vindt dat er ook veel te hoge salarissen worden betaald aan de mensen die het project moeten gaan trekken.
Het UWV heeft sterk verouderde ICT en slaagt er al decennia lang niet in alles op de rails te krijgen. In 2004 bouwde Capgemini aan een systeem dat 14 miljoen euro moest kosten, maar uiteindelijk kwam de rekening uit op 400 miljoen euro.

15 april 2019 - Carola Schouten, de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, heeft de ontwikkeling van een ict-systeem voor voedselveiligheidstoezichthouder NVWA per direct stopgezet. Volgens haar wordt het zogeheten Inspect-systeem te duur en wordt de deadline niet gehaald.
De minister baseert zich op een advies van het Bureau ICT-toetsing. Daarin adviseert het bureau te stoppen met de verdere ontwikkeling van het computersysteem Inspect, omdat het programma naar verwachting 'tientallen miljoenen meer gaat kosten dan de begrote 95 miljoen euro'. Van dat budget is nu nog 30 miljoen euro over. Waarschijnlijk zou eind 2021 als einddatum voor de ict-vernieuwing ook niet worden gehaald.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Ik schreef:

Afbeelding
Opvallend weinig kanonnen aan boord. Ze doen het tegenwoordig met raketten.

Op het voordek staat toch nog een kanon. En die staat er alleen maar voor de sier, zo blijkt nu.
Nederland kan helemaal geen fregat sturen naar Iran
[...]Voor de missie naar de Straat van Hormuz is het kanon op het voordek een cruciaal afschrikkingsmiddel. De Amerikaanse regering vroeg Nederland de vrije doorvaart te helpen verzekeren, nu Iraanse Revolutionaire Gardisten daar vanuit snelle speedboten of helikopters koopvaardijschepen overmeesteren en naar Iraanse havens dirigeren.[...]Voor een preventief optreden van een Nederlands fregat onder de huidige omstandigheden in deze smalle zeestraat moet de commandant altijd een schot voor de boeg kunnen geven, zodat een agressor tijdig inbindt.
[...]
Bronnen bij de Koninklijke Marine melden Elsevier Weekblad dat de 48 jaar oude OTO Breda-boordkanonnen op de vier LC-fregatten (Luchtverdedigings- en Commandofregatten) wegens onbetrouwbaarheid feitelijk buiten gebruik zijn gesteld. De 127 mm kanonnen werden zo’n twintig jaar geleden afgedankt door Canada en via de Italiaanse bouwer OTO Melara doorverkocht aan Nederland om te worden geplaatst op de vier destijds hypermoderne LC-fregatten. Wegens bezuinigingen was er naderhand geen geld voor een moderner boordwapen.
https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... 06-702106/
Te oud om bruikbaar te zijn?
Een marine-expert zegt dat de kanonnen op de vier LCF-fregatten ‘officieel dood zijn verklaard en alleen nog maar voor de schone schijn aan boord worden gehouden’. De granaten die met het geschut op M-fregat Zr Ms Van Amstel werden afgeschoten ‘exploderen voortijdig onde weg naar hun doel, hoe ze ook worden geprogrammeerd’.
[...]maar volgens hem werd bij een recente oefening met het kanon op Zr Ms Evertsen nog een schot gelost.
Volgens een bron ‘kan het best zijn dat ze een kanon even aan de praat kregen door de andere kanonnen te kannibaliseren, maar dat wil niet zeggen dat je er tijdens een missie echt op kunt rekenen’.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Onbelemmerde doorgang voor schepen door internationale wateren (vooral zeestraten) staat altijd hoog in het vaandel van onze overheid.
Hoe draait het kabinet zich eronder uit? Door te stellen: "Nederland wil zich verre houden van de Amerikaanse strategie om Iran onder druk te zetten".
Zonder Europese steun stuurt Nederland geen fregat naar de Perzische Golf
Als Nederland een fregat naar de Perzische Golf stuurt, dan moet dat via een Europese coalitie gebeuren. Bronnen rond het Binnenhof bevestigen dat naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf. Deelname aan een door de Verenigde Staten geleide vloot wordt als politiek te gevoelig gezien.

Het onderwerp staat op de agenda als ministers van defensie van de Europese Unie elkaar volgende week in Helsinki spreken. Daar zal Nederland ontdekken of voldoende bondgenoten met een schip over de brug willen komen. Duitsland heeft al gezegd niet aan de Amerikaans vloot te willen deelnemen, maar wel open te staan voor een EU-missie.
https://www.trouw.nl/politiek/zonder-eu ... ~b87962c0/
En de Britten hbben al een voorschotje genomen op hun vertrek:
Er was dan ook opluchting toen Groot-Brittannië eind juli aankondigde het voortouw te nemen voor een Europese missie. Nederland zou zich hierbij kunnen aansluiten. Maar sindsdien is er ruis op de lijn gekomen. Londen vond dat bondgenoten te lang treuzelden, en sloot zich bij de VS aan. Woensdag maakte ook Australië bekend een schip naar de door de VS geleide missie te sturen. Zo tekenen zich twee missies af. Één Angelsaksische vloot en één van EU-lidstaten die er alles aan doen om zich niet met druk op Iran te associëren.
https://www.trouw.nl/politiek/zonder-eu ... ~b87962c0/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Miljarden voor de economie, daar praat het kabinet over

Niet over de diegenen die slachtoffer zijn geworden van het open grenzen beleid in combinatie met de asielinvasie. Ze praten niet over het oplossen/verbieden van het salafisme in Nederland, ze praten niet over de vrouwen die aangerand, verkracht en soms gedood worden door de geïmporteerde, zogenaamde “verrijkers”, ze praten niet over de groeiende armoede, niet over de mensen die financieel dusdanig zijn uitgekleed door de hogere leef/woonkosten die zijn ontstaan door het door hen gemaakte (wan)beleid en daardoor op straat zijn komen te staan.

En ook niet over het groeiende aantal jongere daklozen, een probleem dat mijns inziens is ontstaan door het binnenhalen van honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen die door de EU naar Nederland worden gehaald, terwijl het tekort op de huizenmarkt al jaren hoog is. Misschien stoppen met de asielinvasie? De grenzen sluiten? Alle illegalen het land uitzetten?
www.telegraaf.nl

Ook praten ze niet over het verlagen van de zorgkosten, iets dat heel veel mensen in Nederland in de financiële problemen brengt. Er worden huizen verkocht, scheidingen aangevraagd of mensen gaan niet meer op vakantie of uit eten, omdat ze anders de rekeningen niet kunnen betalen. Voor mensen met een laag inkomen is het een heel groot probleem, om nog maar te zwijgen over de langdurig zieken.
https://jdreport.com

https://ejbron.wordpress.com/2019/08/23 ... erlanders/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Miljarden voor de economie, daar praat het kabinet over
Ik was verbijsterd en vol onbegrip toen ik dit nieuws hoorde op de radio.

Eerder heb ik gehoord dat de economie met aardig wat procenten gestegen is (9 % ?) en dan komt deze waanzin er nog eens bovenop. Als er veel geld is te besteden laat dit dan bij de burger terecht komen. Ik heb al een tijdje sterk de indruk dat het gewone volk uitgekotst moet worden omdat het toch maar een parasiet is. Voor een gedeelte klopt dit ook wel. Ik denk daarbij aan (Marokkaanse) moslims. :sheik: :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bronvermelding ontbreekt. icon_thumbdown.gif

Voor mij telt alleen De Hond! icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Dit kabinet heeft weer een nieuwe manier gevonden om een groep uit de samenleving te korten, de ZZP’ers deze keer, nadat ze het eerst lang hebben aangemoedigd om ZZP’er te worden...

Dit anti-Nederlandse, pro-EU-superstaat kabinet wil het belastingvoordeel van ZZP’ers fors inperken en wil de zelfstandigenaftrek in de komende 10 jaar verlagen van 7280 naar 5000 euro. Het geld dat met de maatregel vrijkomt, wordt gebruikt om de loonheffingskorting te verhogen, daarvan zouden dan mensen in loondienst profiteren, zo is de logica van dit kabinet.

De vakbonden zien het anders. Zij beschouwen de aftrek vooral als een oneerlijk belastingvoordeel, dat uiteindelijk ten koste gaat van laagbetaalde werknemers in loondienst. Ook het Centraal Plan Bureau is erop tegen.
www.rtlz.nl/

https://ejbron.wordpress.com/2019/08/25 ... -internet/
Wat een vervelend kankerzooitje is de groep van politici die steeds weer opnieuw het vierkante wiel probeert uit te vinden.

Een ZZP-er neemt behoorlijke risico's door NIET in loondienst te gaan. Toen ik vroeger als zelfstandige begon te werken mocht dat niet eens. Jawel, het was wettelijk verboden om voor jezelf te werken. Tenminste, de Belastingen accepteerde dit niet. Je werd geacht in opdracht voor een ander te werken. De bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onderneming moest minstens drie opdrachtgevers kunnen aantonen. Dus dat gold ook voor mij: ik moest minstens drie opdrachtgevers kunnen aantonen. Een normaal mens begint doorgaans bij het begin met 1. Ik wist gelukkig binnen een jaar drie opdrachtgevers binnen te halen. Blijkbaar is wat telt bij de Belastingen wat binnen een jaar gebeurt. Controle kwam doorgaans na een paar jaar. Als zelfstandige moest je natuurlijk wel ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Omdat ik geen BV was kon ik geen cent krediet krijgen bij de bank.

En het meest schandalige manifesteerde zich in de burelen van corrupt Den Haag. Nederland kreeg een historisch nieuw paspoort dat aan alle eisen van de moderne tijd en de vaart der volkeren voldeed, niet meer te vervalsen. Een speciaal daarvoor ingerichte drukkerij met de BV-status kreeg de eer. Tot bleek dat het paspoort uit elkaar viel van ellende. De drukkerij ging failliet. De eigenaar had maar één opdrachtgever: de Staat der Nederlanden!
mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:
Een ZZP-er neemt behoorlijke risico's door NIET in loondienst te gaan.
Alles wel beschouwd zijn het de zelfstandige ondernemers die de rest van het hele zootje moeten betalen. Ambtenaren, politici, vluchtelingen, of welke andere mooie benaming die je voor niet-actieven kan bedenken. Hoe een samenleving eruit gaat zien zonder zelfstandige ondernemers kan je in Franstalig België gaan bekijken. Geen industrie meer, nauwelijks nog handel maar een enorme massa leeglopers , in het oog gehouden door een even enorme massa beter betaalde leeglopers, genaamd de OVERHEID.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Een feestje waaraan het volk wel moet meebetalen, maar niet van de partij mag zijn. Dat heet nou het feest van de democratie.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

ALLAH EN MOHAMMED ZIJN GODVERDOMME OP HOMO'S GELIJKENDE RELIGIEUZE FASCISTEN DIE ALLANG TOT GLIBBERIG SLIJM ZIJN OVERGEGAAN.

Het is maar dat u het weet. Als de uitvinding van de democratie moet dienen om consideratie te hebben met de in walging en weerzinwekkendheid uitblinkende sadistische pedofielenreligie Islam, dan is het einde van onze beschaving wel heel dichtbij. Mede omdat dit door een op het foute koord van onze beschaving balancerende regering, onder leiding van door zijn genen gedoodverfde homo-patiënt Rutte, plaatsvindt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

‘Premier Rutte, u voedt het ‘recht in eigen hand’ door wetten zoals het boerkaverbod niet te handhaven!’

Door Vicki Van Lommel, 26 augustus 2019

Afbeelding

Het zomerreces ten einde, wil ik het met u hebben over uw brief waarin u Nederland vergelijkt met een ‘vaasje’. U zei daarin over Nederland: “Wat hebben we samen een ontzettend mooi land gebouwd! We hebben zoveel om trots op te zijn, zoveel om te beschermen, zoveel om mooier te maken.” U schreef ook: “We mogen ons Nederland nooit als vanzelfsprekend zien.”

Toch heb ik steeds vaker het gevoel dat u alles wel als vanzelfsprekend ziet. Steeds meer mensen in Nederland zien en ervaren hoe het land verder wordt afgebroken in plaats van beschermd en mooier gemaakt.

Op dit moment verliezen regeringspartijen zich in een nieuw sprookje dat Nederland moet redden met een fonds van 50 miljard voor onder andere een lightrailverbinding. Waar niet eens voldoende handen voor zijn, omdat er al te weinig zijn voor de uitvoering van het Klimaatakkoord. Een hoge rekening die de belastingbetaler vroeg of laat weer op zijn bordje krijgt. Dat terwijl er steeds meer daklozen in Nederland rondwaren, steeds meer mensen niet meer rondkomen door achterblijvende lonen, steeds hogere lasten en belastingverhogingen. Zelfs de hogere middenklasse komt financieel in de problemen. Kunt u dat voorstellen? Het is echt zo, ook al is er maatschappelijk weinig aandacht voor.

Niet omdat ze een gat in de hand hebben, maar omdat ze niet binnen het ‘systeem’ passen. Net zozeer als een forse toename van economisch daklozen die buiten de hulpverlening vallen omdat ze niet verslaafd zijn noch psychisch lijden. Ze missen alleen een huis, de financiële middelen daarvoor, maar vooral het ‘juiste labeltje’ om daarvoor in aanmerking te komen. Ze worden maatschappelijk afgewimpeld met ‘niet volgens de regeltjes’, ‘niet passend in het (digitale) systeem’. Een systeem dat zo complex is geworden dat zelfs goedverdienende hoogopgeleiden daardoor in de problemen kunnen komen. Vindt u dat normaal?

Ondertussen zit u samen met mevrouw Merkel en de ministers Ollongren, Hoekstra, Wiebes en Veldhoven te koffieleuten over de klimaatverandering.

Weet u wel hoeveel expertise u over dit onderwerp in Nederland niet benut? Liever laat u uw oren hangen naar lobbyisten die alleen hun eigenbelang voor ogen hebben en bezoedelt u het vakgebied van mij en mijn hardwerkende collega’s waarin ik al vele jaren werkzaam ben. Het resultaat: klimaatbeleid dat de CO2 uitstoot significant laat toenemen en het geld nog sneller van de onder- en middenklasse naar de allerrijksten laat vloeien. Beleid dat boekhoudkundig hout bijstoken en bomen kappen schoon wast, maar waarover Nederland de pretentie heeft anderen de les te lezen. U ruilt een goedkope, betrouwbare, verhoudingsgewijs schone energievoorziening in voor een dure, onbetrouwbare, vervuilende energievoorziening. Gezien windmolens en zonnepanelen eerder aan vervanging toe zijn, een gigantische ruimtelijke voetafdruk hebben, een conventionele draaiende back-up noodzakelijk houdt, de energiedichtheid veel lager is waardoor je meer energie moet opwekken en de aanvoer van opgewekte energie zo fluctuerend wordt dat u voortdurend op het net moet balanceren, zullen de energieprijzen alleen maar stijgen. En dat doen ze feitelijk al sinds 2003 door een forse stijging van de energiebelasting c.q. opslag duurzame energie.

Terwijl omringende landen gasaansluitingen subsidiëren moeten Nederlandse huishoudens van het gas af. Dat blijkt ook door de stijgende verkoop van warmtepompen en elektrisch fornuizen. Dat komt niet omdat een toenemend aantal huishoudens de noodzaak ervan inziet, maar doordat bij vele nieuwbouwwoningen geen gasaansluiting meer wordt aangeboden. De meeste woningen worden gebouwd door corporaties en markt en voor hen valt meer te verdienen aan een gasloos huis omdat het op papier duurzamer is.

Ondanks dat het schijnbaar ‘economisch goed’ gaat, belandt Nederland in een armoedeval. Steeds meer mensen, inclusief de hogere middenklasse komen niet meer rond. Dat komt niet vanwege een gat in de hand, maar onder andere doordat een groot deel van de woningvoorraad sterk verouderd is, aardbevings- of funderingsschade (> 1 miljoen) heeft; passend onderwijs alleen aansluit bij gemiddelde kinderen en de rest zich blauw mag betalen aan psychische zorg en/of specialistisch basisonderwijs & extra reiskosten dankzij een niet aansluitend onderwijssysteem; doorgedraaide liberalisering van het zorgsysteem waarbij de regels zo zijn dat absurd veel verdiend wordt aan vijf minuten zorg.

Wanneer zet het kabinet weer haar belangrijkste prioriteit, het volk, voorop? In plaats van met Prinsjesdag weer alleen de onderkant te compenseren die beroep kan doen op het sociale vangnet, een heleboel gratis banken en kwijtscheldingen, voer een forse belastingverlaging door. Stop met loonnivellering. Werk en scholing dient te lonen. Dwing daarnaast desnoods werkgevers tot loonsverhogingen, meer vaste contracten en investeren in talent. Zodat ook mensen met een bovengemiddelde intelligentie niet langer meer worden gediscrimineerd op school en op de werkvloer. Dat levert niet alleen een stijgende welvaart voor hen op, maar ook voor heel Nederland. Benut ook alle binnenlandse kennis en talent, voordat u over de grens kijkt. U laat nu ongelooflijk veel talent liggen door overregulering en bureaucratie. Op deze manier kan de gehele middenklasse zich weer zelf gaan bedruipen en investeren in Nederland. Met het in stand houden van de huidige mensonterende situatie waarin er zelfs huishoudens in de hogere middenklasse onder bijstandsniveau leven en op korte termijn mogelijk een negatieve rente op spaartegoeden zal dat daarentegen niet gebeuren. Als de middenklasse zich weer kan redden, kan u dan als kabinet kijken wie nog extra ondersteuning nodig heeft en hoe dit vangnet te organiseren.

Als laatste: handhaaf de wet zonder uitzondering. U voedt nu ‘het recht in eigen hand’. In het kader van veiligheid zou de wet ‘gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding’ zelfs voor de gehele openbare ruimte mogen gelden. Wie moeite heeft met deze wet; de Sleepwet is voor een grotere groep vele malen ingrijpender. Handhaaf ook de vluchtelingenwet zoals die bedoeld is. Dus niet geldend voor ‘migranten’ en zogenaamde ‘drenkelingen’, maar enkel voor mensen die écht voor hun leven vrezen. Dat zijn we niet alleen verplicht aan alle Nederlanders, maar ook aan alle échte vluchtelingen die hier rekenen op een veilige toekomst.

Als u het net zo goed meent met Nederland en al haar inwoners, u weet me te vinden.

Één van de ruim 17 miljoen inwoners van Nederland,

Vicki Van Lommel

https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... handhaven/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Voor wie er nog heen wil gaan; Het wil niet zo vlotten met het ophalen van gratis kaarten, dus je kan er nog heen. Het volk lijkt vooralsnog te stemmen met voeten door weg te blijven op het feestje van Orwellonkreng.

Al met al: Voor iets echt democratisch als een referendum is onder het volk meer belangstelling. Maar probeer dat maar eens de euthanasiste van het referendum van een Orwellonkreng bij te brengen.
  • Afbeelding
    Een klein deel van de line-up van het Democratiefestival. © Site: democratiefestival.nu

    Democratiefestival in Nijmegen raakt gratis kaarten amper kwijt: flop dreigt

    ARNHEM / NIJMEGEN - De eerste editie van het Democratiefestival in Nijmegen dreigt op een sof uit te lopen. Voor het evenement, met de ambitie een jaarlijks terugkerend feest van de democratie te worden, is nog maar de helft van de zevenduizend gratis kaarten afgezet.
https://www.gelderlander.nl/nijmegen-e- ... ~ad18ed47/
Laatst gewijzigd door King George op di aug 27, 2019 10:13 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24955
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Het is tijd om dit onbetrouwbare, incapabele kabinet naar huis te sturen

Geplaatst op 28 augustus 2019

Afbeelding

Omdat, mijns inziens, de Nederlandse regering zich tegen de Nederlanders heeft gekeerd en op allerlei manieren de Nederlandse maatschappij aan het klaarmaken is om op gelijk niveau, sociaal en financieel, te komen met alle andere EU-lidstaten (denk aan Griekenland) en daarbij de Nederlanders opzadelt met hoge energiekosten, verzekeringskosten, klimaatwaanzinkosten en hoge belastingen op alle noodzakelijkheden, komen veel mensen in financiële problemen.

Daardoor stijgt de armoede en is het aantal daklozen de laatste 10 jaar verdubbeld, 8 van de tien is een man en 57% van alle daklozen heeft een migratieachtergrond. En het politieke kartel/EU is van plan om er de komende jaren zo’n 100.000 per jaar bij te halen, dus dat belooft nog wat. Het is echt schokkend wat de Rutte-kabinetten met Nederland hebben gedaan en nog doen. Diep triest ook.
www.cbs.nl

https://ejbron.wordpress.com/2019/08/28 ... te-sturen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Hugo de Jonge sluit coalitie met FVD uit

In de toekomst samen regeren met Forum voor Democratie is iets wat CDA-minister Hugo de Jonge niet ziet zitten. Het geflirt van partijleider Thierry Baudet met Rusland en bepaalde uitspraken van hem maken het voor De Jonge een uitgemaakte zaak, zegt hij in de podcast Betrouwbare Bronnen.

„De Rusland-flirt en de flirt met fout rechts maken het wel erg moeilijk om in een kabinet samen te werken”, aldus De Jonge. Hij maakt ook de vergelijking met de eerdere samenwerking met de PVV. „Ze hadden een grote achterban en waren nog niet getest. Maar dat was geen succes, ’to put it mildly’. Dat moeten we niet nog een keer doen.”

De Jonge is een van de namen die worden genoemd als het gaat om wie in de toekomst het CDA gaat leiden. Sinds het vertrek van Sybrand Buma leidt Kamerlid Pieter Heerma de fractie als tussenpaus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Mahalingam »

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur wil deze groene toekomstdroom snel dichterbij brengen. En laat zich allerlei zaken op de mouw spelden door de Groene Lobby.
Was haar beslissing over slimme laadpalen wel slim?
Subsidie voor superslimme laadpaal die elektriciteit ook teruglevert, maar Europese auto’s nu nog ‘te dom’
Vanaf eind dit jaar zetten 21 gemeenten in totaal 472 superslimme laadpalen neer. Deze kunnen niet alleen auto-accu’s opladen, maar ook ontladen om daarmee schommelingen in de stroomvoorziening op te vangen.

Van Veldhoven heeft 5 miljoen euro subsidie uitgetrokken voor de landelijke uitrol van deze ‘vehicle to grid’-laadpalen (V2G). Deelnemende gemeenten zijn onder meer Utrecht (waar al meer dan honderd van dergelijke laadpalen staan), Gouda, Rotterdam, Breda. Middelburg, Lelystad en Zwolle. Deze steden hebben subsidie gekregen om een aantal laadpleinen in te richten voor eigenaren van elektrische auto’s die hun accu beschikbaar willen stellen voor de opslag van overtollige stroom.
Wat een goed doel zeg. En wat een burgerlijke solidariteit !
Maar de meeste auto's zullen in de nacht stroom gaan slurpen. Wat is het nut hiervan?
Die accu’s zouden dan moeten worden opgeladen op momenten dat er meer stroomaanbod is dan vraag (en de stroomprijs dus laag is), en gedeeltelijk worden leeggetrokken als er meer vraag naar elektriciteit is dan de windmolens en zonnepanelen kunnen leveren (op die momenten is de elektriciteitsprijs hoog).
Maar auto's gaan aan de laadpaal als ze niet rijden en niet wannneer de stroom goedkoop is.
Het motto van de electrische rijder is: 'opladen zodra het kan'.
En natuurlijk komt er een appje om de auto niet verder te ontladen dan zeg 50% om een limiet te noemen. Het is sneu als je auto in de ochtend ontladen is ten behoeve van anderen nietwaar?
Bezitters van Europese auto's hebben hier geen zorgen over:
Alle elektrische auto’s van ­Japanse automerken kunnen zowel op- als ontladen. Voor Europese automerken geldt dat (nog) niet: de Renault Zoë is vooralsnog de enige Europese e-auto die dit kan. Ook Tesla-accu’s kunnen alleen opladen en zijn dus ongeschikt voor V2G.

Het is daarom de vraag of het veel zin heeft de V2G-laadpalen nu al te plaatsen en of de 5 miljoen euro subsidie dus goed wordt besteed. Alle typen elektrische auto’s kunnen opladen aan de V2G-palen, maar daarvoor kunnen gemeenten net zo goed gewone laadpalen neerzetten. Die zijn goedkoper.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3715665/

P.S.: die 5 miljoen gaat naar 472 superslimme laadpalen. Die zijn dus minimaal 11.000 euro per stuk duurder dan de gewone palen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Nieuwe zetelpeiling van @EenVandaag / @IpsosNL: FVD verliest 7 zetels, PVV wint er 4.

VVD: 33 (+1) :shock: Ik begijp er niks van . :nietverstaan: Waarom? willen mensen belazerd worden?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Premier Mark Rutte (VVD) is een zachtgekookt ei. Hij werd boos omdat Raymond de Roon niet gescharmeerd is van Ursela von Leyden en het woord dameskransje gebruikte.
Nadat Kamerlid Raymond de Roon (PVV) kritiek uitte op de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen. Rutte reageerde op de vraag met een ‘tssss’ en trok vervolgens de moralistisch laars aan: ‘dit is ongepast’.

De premier reageerde met zuchten en steunen op het woord ‘dameskransje’, geuit door de PVV’er in de Tweede Kamer. Rutte voegde aan zijn emotionele response toe dat hij “normaal gesproken wel van een grapje is” maar dit keer niet. Volgens Rutte was de opmerking van De Roon “ongepast” en voegde hij er een “tsss” en “blegh” aan toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

FVD en PVV, gelijk op 14 zetels. VVD, PvdA, CDA voor het eerst sinds heel lange tijd op de eerste 3 plaatsen

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

We mogen weten wie de "designated survivor" is die ons land gaat redden en besturen als onze regering wordt weggevaagd op prinsjesdag.

Dat is Minister Blok van Buitenlandse Zaken . Gaat Blok een bunker in tijdens prinsjesdag samen met zijn brexit speeltje?

Afbeelding
Minister Blok moet land besturen als er een aanslag komt op Prinsjesdag

Minister Blok van Buitenlandse Zaken zal dit jaar op Prinsjesdag niet in Nederland zijn. Hij is dan de zogenoemde designated survivor, de minister die niet in de Ridderzaal aanwezig is bij het uitspreken van de Troonrede.

Het is dit jaar voor het eerst dat een minister de opening van het parlementaire jaar niet bijwoont met het oog op een mogelijke aanslag. De 'designated survivor' neemt dan het landsbestuur over.

Kennismaken in Straatsburg
Minister Blok is op die dag in Straatsburg voor kennismakingsgesprekken met de nieuwe Nederlandse Europarlementariërs. Hij vliegt op maandag vanuit Brussel, waar hij de vergadering van de ministers van Buitenlandse Zaken van de Europese Unie bijwoont door naar de vergaderstad van het Europees Parlement.

Vorig jaar kondigde het kabinet al aan dat er een 'designated survivor' zou komen. "Het is niet wenselijk dat de voltallige regering aanwezig is bij een bepaalde bijeenkomst of gebeurtenis, waarbij eveneens de Raad van State en het parlement geheel aanwezig zijn", liet premier Rutte weten.

Het voorstel om in Nederland een 'designated survivor' aan te wijzen komt van D66-Kamerlid Joost Sneller. Het idee komt uit de VS, waar altijd een lid van de regering bij belangrijke ceremonies de status heeft om het land te gaan leiden als de president iets overkomt. Bij een breder publiek werd de term bekend door de tv-serie Designated Survivor met Kiefer Sutherland in de hoofdrol.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

Ik zie D66 als een drammerige kleuter die op zeurderig toon aan zijn vader vraagt...Pappie, krijg ik een Ipad. Vader Mark kijkt liefdevol naar zijn net verschoonde kleuter en zucht..."Ja hoor lieverd.
Papa Mark weet namelijk uit ervaring dat "nee" niet het favoriete antwoord voor D66 peuters is..

En zie..."designated survivor" is geboren. Iemand uit het D66 kleuterschool klasje heeft namelijk via Netfix gekeken naar de serie Designated Survivor en heeft toen bedacht ..."Leuk...Dat wil ik hier ook hebben..."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wij hebben een regering.

Bericht door Ariel »

'We hoeven hier geen Netflixje te spelen'

Geen verstopte bunker, maar het Europees Parlement in Straatsburg. Waar minister Blok zich tijdens Prinsjesdag precies bevindt is dan wel niet meer geheim, feit blijft dat hij niet in de Ridderzaal zit en het kabinet daarmee een 'designated survivor' bezorgt.

Die term komt uit de Verenigde Staten, waar een lid van de regering zich bij belangrijke ceremoniële momenten schuilhoudt op een zwaarbeveiligde geheime locatie - voor het geval al zijn politieke collega's iets overkomt. "Het Europees Parlement is in ieder geval een van de best beveiligde gebouwen van Europa", zegt politiek verslaggever Arjan Noorlander. "Er komen regelmatig bewindspersonen, koningen en koninginnen langs."

Op sociale media zijn 'Stef Blok' en '#DesignatedSurvivor' vandaag trending topic. Veel mensen kennen het fenomeen van de gelijknamige Amerikaanse serie, die op Netflix wordt uitgezonden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie