Nederland: Niqab, boerka verbod.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Wat sfeer beelden.

Afbeelding
Wat we langzamerhand te weten zijn gekomen van islam en moslims is dat deze achterstandsreligie met haar 1,8 miljard volgelingen in alles het tegenovergestelde is van de normen en waarden van onze beschaving.

In onze beschaving presenteert een spook zich in een wit gewaad. Kinderen weten dat. En wat doet dit verschrikkelijke nare eigenwijze op onze beschaving dwarsliggende islamitisch gedrocht? Zij hult zich als spook in het zwart. Het zwart dat in onze cultuur gedragen wordt bij begrafenissen. Dat rotwijf houdt geen rekening met ONZE kinderen, laat hen schrikken en maakt hen angstig.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Over die woede die in de PvdA zou rondwaren ten gevolge van Boerka Biemond:

er is actieve damage-control aan de gang. Waar zijn die andes zo spraakzame leiders van de PvdA? ( op vakantie, geen twitter?) Nu komt er een niet nader definieerde woordvoerder van de partij opdagen die verwijst, gevraagd naar een reactie op de actie van Biemond, naar de tweet van Moorman. De partij heeft daar ‘niks aan toe te voegen’ en noemt de actie verder een lokale kwestie.
Marjolein Moorman
@MarjoleinMoor

Voor mij symboliseert een boerka de ongelijkheid van vrouwen en mannen. Een man mag zich vrij vertonen, maar de vrouw moet zich bedekken. Dat heeft voor mij niets met vrijheid te maken.

Tegelijk mag een boerka nooit een vrijbrief zijn om vrouwen te bedreigen of op te jagen.
https://twitter.com/MarjoleinMoor
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:
Tegelijk mag een boerka nooit een vrijbrief zijn om vrouwen te bedreigen of op te jagen.
Ik ben het helemaal met Marjolein eens. Het is een open deur. Maar als het verboden is een boerka te dragen, moet dat verbod uiteraard wel worden gehandhaafd, anders staat de Kamer in z'n hemd.

Ik hoop dat Marjolein met "bedreigen" en "opjagen" niet boetes en vervolging bedoelt, want ze zal toch niet vinden dat de wet er alleen voor niet-moslims is?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Amnesty heeft dezelfde retrograde beweging gemaakt als het merendeel van de linkse rakkers.

Afbeelding

Ik vindt dat laatste '...to end poverty' wel een doordenkertje. Als door geen-boerka's armoede blijft bestaan dan is de oplossing zeker: meer boerka's geeft minder armoede (poverty) ?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Weer woede om boerka-tweet Amnesty

Voor de tweede keer in korte tijd heeft Amnesty voor grote ophef gezorgd in de doorsudderende discussie rond het boerkaverbod.

Nadat de organisatie, die zich hard maakt voor mensenrechten overal ter wereld, eerder al een storm van kritiek te verwerken toen er campagne werd gevoerd tegen het ’boerkaverbod’, ditmaal meldde Amnesty in een tweet dat Nederland met de nieuwe wet zich niet alleen schuldig maakt aan schending van mensenrechten, maar ook armoede in de hand werkt.

Dat leidde wederom tot een golf van verontwaardiging, vooral omdat Amnesty verwees naar een artikel waarin werd gesteld dat jonge meisjes gewoon in islamitische kleding waarin je hooguit hun ogen kunt zien naar school zouden moeten kunnen gaan, omdat sommigen van hen dat willen ’zodra ze de menstruatieleeftijd hebben bereikt’.

CDA-politicus Pieter Omtzigt was er als de kippen bij om de organisatie fijntjes duidelijk te maken dat het boerkaverbod niet in strijd is met mensenrechten, zoals het Europees Hof ook al heeft gesteld. De tweet, afkomstig van de Amerikaanse tak van Amnesty, werd kort daarop verwijderd.

Standpunt ’niet goed verwoord’
Amnesty Nederland meldde vervolgens dat de collega’s aan de andere kant van de oceaan het standpunt van de organisatie ’niet goed hadden verwoord’.

Waarom hebben jullie de tweet verwijderd waarin jullie schreven ""Mensenrechtenschendingen zoals het Nederlandse boerkaverbod op scholen moeten worden gestopt om een einde te maken aan armoede"?

Amnesty International lanceerde kortgeleden een videocampagne tegen het verbod op gezichtsbedekkende kleding op scholen, in overheidsgebouwen, openbaar vervoer en ziekenhuizen. Het filmpje, onder het motto ’vrouwen hebben het recht om zelf te kiezen wat ze willen dragen - simpel’ laat nikabdraagsters zien naast vrouwen in Iran die de hoofddoek juist afwerpen.

De campagne leverde veel boze reacties op, en ook opzeggingen van leden die het hardgrondig oneens waren met dat standpunt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Een kaars gevangen in prikkeldraad = Islam
Defending human rights = niet Islam

Een vrouw met een islamitisch kenmerk - niqab of hoofddoek - betekent propaganda voor de Islam. Willen we dat? Blijkbaar is dit de goed bedoelde intentie van Amnesty International. Voorheen een gerespecteerde organisatie in de strijd tegen onderdrukking van de menselijke waarden. Nu een op hol geslagen linkse bende die het gezonde verstand aan de kant heeft gezet ter wille van het eigen linkse ego.
Amnestie is een maatregel waarmee de wetgever aan bepaalde handelingen met terugwerkende kracht hun strafbaar karakter ontneemt zodat die handelingen geacht worden nooit een misdrijf te zijn geweest.
Met terugwerkende kracht uitgekomen bij de historische profeet Mohammed constateert de geschiedenis dat zijn handelingen van een dusdanig misdadig en sadistisch karakter waren dat er van AMNESTY nooit sprake kan zijn.

De linkse raddraaiers in onze tijd willen alles terugdraaien in de tijd om wat fout was in hun ogen te verwijderen. Die linkse huichelaars zouden voorstander moeten zijn om de profeet Mohammed aan de kaak te stellen en aan de hedendaagse schandpaal te nagelen en te veroordelen als een van de grootste smerige walgelijke mensonterende sadistische smeerlappen en oorlogsmisdadigers in de geschiedenis van de mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Er is een gezellig uitje georganiseerd voor de boerka meisjes en hun aanhangers.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Boerkademonstratie bij Malieveld met plichten omkleed: betogers mogen niet praten met media

Mensen die vrijdagmiddag willen meedoen aan een demonstratie tegen het boerkaverbod op de Koekamp bij het Malieveld mogen niet met de media praten.

Ook is het niet de bedoeling dat ze leuzen gaan roepen of eigen protestborden meenemen. Die worden door de organisatie ‘voorzien’, schrijft de organisatie. Die is in handen van Ummu Amatullaah en Mouna Al Hollandiyah.
Details
Vrijdag 9 augustus na het vrijdagsgebed zullen wij in Den Haag samenkomen om ons ongenoegen te uiten over het niqab verbod. Wij zullen solidariteit tonen aan de niqab dragende vrouwen en hen laten weten dat zij niet alleen staan!

Het zal een stille bijeenkomst zijn, waarbij de boodschap zal worden overgebracht middels posters, spandoeken en flyers.

Om dit zo goed mogelijk te laten verlopen verzoeken wij jullie de volgende regels na te leven:

POSITIEVE HOUDING
Er is respect voor elkander. Uitdagend gedrag, een agressieve houding, bespottelijk of beledigend taalgebruik zijn allemaal onacceptabel.

IEDEREEN IS WELKOM
Iedereen die tegen dit verbod is, is welkom om zich aan te sluiten, de boodschap is neutraal en moet voor iedereen toegankelijk zijn.

GEEN KRETEN EN LEUZEN
Dit wil zeggen dat het niet de bedoeling is om te schreeuwen, te roepen of iets dat hierop lijkt.

GEEN EIGEN MATERIAAL MEE
De posters, spandoeken en flyers worden voorzien, het is niet de bedoeling om deze zelf mee te nemen.

NIET MET DE MEDIA PRATEN
Het is de bedoeling dat niemand met de media in gesprek zal gaan.

Vanuit de gemeente zijn er ook bepaalde verzoeken die nageleefd dienen te worden:
- Er mogen geen dikke stokken of vergelijkbare voorwerpen mee genomen worden.
- We laten de plek schoon achter, afval gaat de vuilnisbak in en flyers die op de grond vallen worden opgeraapt.
- Wegen, straten en deuren mogen niet geblokkeerd worden.
- Niet discrimineren op godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of andere zaken of oproepen tot geweld.

Indien iemand zich hier niet aan houdt hopen wij dat we elkaar hierop kunnen aanspreken, en we de dag verder goed kunnen laten verlopen. Als dit niet mogelijk is dan is het verzoek om weg te gaan.

Als er vragen zijn horen wij dit graag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Als er vragen zijn horen wij dit graag.
Mijn vraag is:

Wat denkt deze moslimorganisatie hiermee te bereiken?

Dat de Nederlandse samenleving - moslims niet meegerekend - uit domme mensen bestaat die de achterlijkheid van de Islam een warm hart zullen toedragen? Dat GroenLinks zich associeert met Islam is ons al langer bekend. Logisch, ook GroenLinks komt voort uit een terroristisch nest.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

:smile4: Er worden gratis niqabs uitgedeeld. Ik krijg de neiging om ook mee te gaan lopen.
Niqabs uitgedeeld bij demonstratie in Den Haag tegen boerkaverbod

Tegenstanders van het boerkaverbod houden vrijdagmiddag een demonstratie bij het Malieveld in Den Haag. Daarbij zullen niqabs worden uitgedeeld aan sympathisanten die er normaal geen dragen.

De demonstratie tegen het boerkaverbod wordt mede georganiseerd door de Haagse As-Soennahmoskee. Hoeveel demonstranten worden verwacht, is niet bekend. ,,Daar willen we ons niet over uitlaten. In elk geval zullen er vier of vijf niqabdraagsters aanwezig zijn’’, zegt niqabdraagster Esther, een van de initiatiefneemsters.

Tijdens de demonstratie zullen niqabs worden uitgedeeld aan mensen die uit solidariteit met de draagsters ook zo’n kledingstuk aan willen trekken, wordt gemeld op de facebookpagina van de organisatie. Met sponsorgeld zouden vijftig niqabs zijn aangeschaft, waarvan de helft al door sympathisanten zou zijn gereserveerd.

Het verbod om een boerka of niqab te dragen in het openbaar vervoer, overheidsgebouwen, ziekenhuizen en scholen is een week geleden van kracht gegaan. De Tweede Kamer stemde al in het najaar van 2016 in met het wetsvoorstel. De Eerste Kamer ging in juni vorig jaar akkoord met wat officieel de Wet Gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding heet.

Of het nu inmiddels niet wat laat is om er nog tegen de protesteren? Volgens de organisatie niet. ,,We waren het al eerder van plan, maar toen kwam een demonstratie niet van de grond. We zien nu dat mensen wakker zijn geschud’’, zegt Esther, die haar achternaam niet wil geven. ,,We willen zorgen dat dit onderwerp meer aandacht krijgt en eisen dat het verbod wordt opgeheven. Want de nieuwe wet tast onze individuele vrijheid aan.’’

De demonstratie moet een stil protest worden. Deelnemers krijgen het verzoek niet te schreeuwen of roepen en zelf geen posters, spandoeken of flyers mee te nemen. Tijdens het protest zullen verschillende uitgesproken tegenstanders van het boerkaverbod het woord krijgen, onder wie antropoloog Martijn de Koning, hoogleraar moslimsamenlevingen Annelies Moors, Tom Zwart en Ibtissam Abaaziz van meldpunt Meld Islamofobie.
De niqab zal Annelies Moors vast heel goed staan.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Hoe lief.., en wat een heldin......... 8-) Het is net een sprookje..


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Jonge Nederlandse moslima’s vertellen waarom de nikab zo belangrijk voor ze is

”Een islamitische man zei eens dat ik mijn gezicht niet mocht verbergen van de profeet. Ik zuchtte en dacht: het is jammer dat je niet kan zien dat jouw mening me totaal niet boeit.”

Vanaf augustus mogen vrouwen in Nederland geen nikab meer dragen in ziekenhuizen, overheidsgebouwen, het onderwijs en openbaar vervoer. De ‘Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding’, waaronder ook bivakmutsen en motorhelmen vallen, wordt volgens het kabinet ingevoerd om de veiligheid in de publieke ruimte te kunnen garanderen. Wanneer je wél besluit je sluier uit de kast te trekken en de bus in te stappen, kan een boete oplopen tot vierhonderd euro.

Er is veel ophef over de wet geweest. De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema liet bijvoorbeeld weten dat ze de wet niet bij Amsterdam vond passen, en in Rotterdam en Utrecht klonken geluiden dat het “niet de hoogste prioriteit” zal hebben om de wet te handhaven. De nikab – een kledingstuk waarbij alles van je lichaam is verhuld, behalve je ogen – wordt vooral in Saoedi-Arabië gedragen, hoewel het daar sinds vorig jaar niet meer verplicht is. Hoeveel vrouwen er precies in Nederland een nikab dragen is niet bekend, maar schattingen gaan uit van een paar honderd.

De nikab wordt nog weleens gezien als symbool van onderdrukking. Vrouwen zouden het dragen onder dwang van hun vader, echtgenoot, of broers. Of het zou juist een manier zijn voor moslima’s om zich van anderen te onderscheiden. “Ben jij dan de reinste vrouw, de heiligste vrouw?” zei columnist Nazmiye Oral bijvoorbeeld eind vorig jaar tegen vrouwen die een nikab dragen, in het tv-programma De Nieuwe Maan. Het deed haar pijn om ze gesluierd te zien.

Ik ben zelf moslima en draag geen nikab – voor mij is het niet de manier om mijn geloof uit te dragen. Maar ik ben nooit in gesprek gegaan met vrouwen die dat wél doen. Omdat ik benieuwd was hoe jonge moslima’s die gesluierd over straat gaan zelf denken over hun keuze om een nikab te dragen, hoe dat hun dagelijks leven beïnvloedt en hoe ze zich daarmee verhouden tot de Nederlandse moslimgemeenschap, sprak ik daarover met Fahmida, Hajar en Batoul.

Fahmida, 26
Toen ik klein was droeg mijn moeder een nikab. Dat begreep ik niet, want ik had het gevoel dat ik mijn geloof ook prima kon uitoefenen zonder. Dat hebben mijn ouders altijd gerespecteerd: zij vonden dat ik zelf moest onderzoeken wat het betekent om een sluier te dragen en wat de gevolgen daarvan zijn.

Inmiddels draag ik er wel een. Voor mij is het zo dat als je een nikab draagt, je jezelf profileert als onderdanige van God. Je richt je tot hem, jezelf en je spirituele ontwikkeling. Het leven van een niqaabi, Arabisch voor een vrouw die een nikab draagt, is verder helemaal niet zo mysterieus. Je hoort vaak dat we ertoe gedwongen worden door een man, dat we er niet goed over hebben nagedacht en we het gewoon maar doen om onze vent tevreden te houden, maar ik zie het eerder andersom. De meeste vrouwen dragen hun nikab juist als ze weer single zijn, omdat ze daarmee onafhankelijk worden van hun oude relatie.

Mannen zijn namelijk vaak de reden waarom vrouwen hun nikab afdoen. Mijn nichtjes, die in Londen wonen, zijn een hijab gaan dragen omdat hun mannen de nikab toch te heftig vonden. Hun mannen waren bang dat ze gediscrimineerd zouden worden op straat, islamofobische reacties zouden krijgen of moeilijker aan een baan zouden komen. De laatste uitgebreide discussie die ik erover had, was met een islamitische man. Hij zei: “Vrouwen mogen hun gezicht niet verbergen van de profeet, jullie gaan te ver!” Ik zuchtte en dacht: het is jammer dat je niet kan zien dat jouw mening me totaal niet boeit.

Ook vanuit islamitische vrouwen die zelf geen nikab dragen is er vaak onbegrip. Ze denken bijvoorbeeld weleens dat we op ze neerkijken, en voelen zich dan bedreigd in hun status als moslima. Het komt ook voor dat zogezegd progressieve moslima’s mij het licht willen laten zien, om me over te halen naar ‘hun kant’.

Los van de moslimgemeenschap merk ik ook vaak dat er in de Nederlandse samenleving angst en onbegrip is. Ik heb bijvoorbeeld weleens meegemaakt dat ik de bus instapte en de buschauffeur pas weg wilde rijden als ik weer uit zou stappen. Niemand nam het voor me op. Passagiers zeiden zelfs dat ze de chauffeur wel begrepen, en dat ik heus wel met de bus kon reizen als ik me “Nederlandser” zou kleden. Dat was wel pijnlijk.

Een keer liep ik van de moskee naar huis met mijn vriendinnen, ook niqaabi’s, en gooiden wat jongens blikjes bier over ons heen. Mensen zagen het gebeuren, maar opnieuw greep niemand in. We stonden daar verstijfd van de schrik. Ik merk dit soort dingen vooral als er een politieke discussie is opgelaaid, zoals de afgelopen maanden over het boerkaverbod.

Hajar, 26
Ik draag een nikab sinds ik 23 ben, en sindsdien voelt het net alsof ik een soort wandelend moreel kompas ben geworden voor andere moslima’s. Ze vragen me advies over het geloof, omdat ze het idee hebben dat ik hun spirituele tekortkomingen kan aanwijzen. Puur omdat ik me zo sluier. In het begin genoot ik daar stiekem wel van, en geloofde ik zelfs dat ik ook echt een betere moslima was dan zij. Ik had me immers volledig toegewijd aan het geloof. Maar mijn imam vond het op een gegeven moment wel welletjes geweest met mijn eigendunk. Want wie ben ik om tegen mensen te zeggen hoe ze moeten leven?

Ik besef dat ik een bepaalde verantwoordelijkheid heb, juist omdat je duidelijk kunt zien dat ik een moslima ben. Maar het dragen van een doek, of dat nou een nikab of een hijab is, zegt niets over hoe je bent als mens.

Omdat ik mijn gezicht verberg, kan je mij alleen leren kennen via mijn woorden, gedrag, talenten en persoonlijkheid. Maar daarnaast heeft een nikab ook heerlijke praktische voordelen. Ik kan makkelijk eten tijdens de les, of iemand omzeilen die ik liever niet wil zien. Een keer kwam ik mijn baas tegen na werk en had ik totaal geen zin in een gesprek over koetjes en kalfjes. Dus liep ik gewoon voorbij zonder dat ze het doorhad – wist zij veel wie er onder die sluier zat. Het is ook altijd handig als je mensen van de basisschool tegenkomt in de supermarkt, en je geen zin hebt om te vertellen ‘wat je tegenwoordig allemaal uitspookt’.

Ik ben blij dat er bij Femke Halsema weerstand was tegen het boerkaverbod. Volgens mij was de bedoeling van het verbod ook om mensen te motiveren om hun sluier af te doen, je kunt anders immers bijna niet meer meedoen in de samenleving. Maar ik denk dat het juist andersom werkt, en zo’n verbod ervoor zorgt dat deze vrouwen zich nog verder terugtrekken. Hijabi’s en niqaabi’s hebben het meeste last van islamofobie omdat ze zo zichtbaar moslim zijn, waardoor deelnemen aan de maatschappij al behoorlijk lastig is. Maar door zo’n boerkaverbod al helemaal.

Ik had het plan om naar Birmingham te verhuizen, waar meer niqaabi’s zijn. De samenleving is er daar aan gewend: ze hebben zelfs speciale ruimtes waar niqaabi’s samen kunnen komen. Maar Nederland is toch mijn thuis. En ik zal hard moeten werken om anderen dat ook te laten inzien.

Batoul, 25
Ik was een keer bij een lezing over spiritualiteit en verbinding tot God in België, en daar ontmoette ik meerdere niqaabi’s. Er hing een enorme kalmte en sereniteit om ze heen. Het raakte me en ik wilde ervan meegenieten.

Ik begon mijn nikab te dragen toen ik negentien was. Mijn vrienden en familie vonden het in eerste instantie vrij heftig. Waar ik vandaan kom draagt niemand een hijab of nikab: mijn moeder draagt zelf geen hoofddoek en mijn vader was er ontzettend op tegen dat vrouwen zich sluieren. Ze waren ook bang dat ik geen werk zou kunnen vinden. Mijn vrienden dachten dat ik verliefd moest zijn geworden op een radicale jongen, en ik het nooit uit mijn eigen vrije wil zou dragen.

Zelf moest ik er ook wel aan wennen, maar ik besefte dat alleen de hijab me niet de voldoening gaf die ik nodig had. De nikab was een manier om me minder te concentreren op de buitenwereld en me meer met God bezig te houden. Ik hield vol, en langzamerhand begon ik me er steeds comfortabeler in te voelen. Mijn familie staat nu ook achter me, omdat ze weten dat het me gelukkig maakt en me rust geeft. Ik heb ook het gevoel dat ik vrijer kan bewegen: in een drukke winkel kan ik bijvoorbeeld toch een vlug schietgebedje doen zonder dat anderen het doorhebben.

Mijn nikab is een feministisch symbool. Door mijn gezicht te verbergen en mijn lichaamsvormen onduidelijker te maken, zeg ik dat ik de baas van mijn lichaam ben. Dat ik bepaal wie wat ziet, en niemand me kan vertellen wat ik met mijn lichaam moet doen. Voor mij betekent het niet dat ik me van de samenleving afsluit, maar juist dat ik ‘m betreed, op mijn eigen voorwaarden. Het is de ultieme manier om vrij en geëmancipeerd te zijn, omdat ik me niet hoef aan te passen aan de manier waarop vrouwen er volgens de samenleving uit horen te zien.

Ik heb het idee dat je als vrouw altijd wel in een hokje wordt geplaatst. Als je je te bloot kleedt is het meestal problematisch, maar als je jezelf te veel bedekt is het ook weer niet goed.

Veel mensen denken dat mijn nikab een grote middelvinger is naar Nederland en de westerse wereld, maar het gaat puur om mezelf, mijn lichaam en mijn relatie tot God. In Nederland heb je de vrijheid om te zijn wie je bent, en wat mij betreft valt ook dit daaronder. Soms vraagt iemand “of ik wel weet dat ik in Nederland ben”, en dan antwoord ik: “Ja, en dat is precies waarom ik draag wat ik wil dragen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Spannend...
Boerka protest vrijdag om 15.30 uur op de Koekamp in Den Haag

Het protest in Den Haag tegen het nikabverbod overtreedt de Haagse regels voor demonstraties. Hoewel het dragen van gezichtsbedekkende kleding bij demonstraties verboden is, legt de gemeente nikabdraagsters vrijdagmiddag wat dat betreft geen strobreed in de weg.

,,Als uitgangspunt geldt dat gezichtsbedekkende kleding niet wordt toegestaan’’, laat een woordvoerder van de gemeente Den Haag weten. „Omdat dit het voorkomen en bestrijden van wanordelijkheden bemoeilijkt. Mensen zijn dan minder goed aanspreekbaar en wanen zich anoniem, waardoor zij eerder kunnen overgaan tot ordeverstoringen.’’

Verstoringen zijn in dit geval echter niet te verwachten, aldus de woordvoerder. ,,Daarbij komt dat het onderwerp van nou juist déze demonstratie over het dragen van gezichtsbedekkende kleding gaat en dus onlosmakelijk samenhangt met de inhoud van de meningsuiting. De beperking opleggen om geen gezichtsbedekkende kleding te mogen dragen, zou in dit geval een veel ingrijpender beperking van het grondrecht op betoging inhouden.’’

Geen precedent
De gemeente verwacht niet dat er een precedent wordt geschapen door gezichtsbedekking in dit geval toe te staan. ,,Elke demonstratie wordt afzonderlijk beoordeeld.’’

De organisatoren van de demonstratie, vanmiddag op de Koekamp in het centrum, hebben strenge regels opgesteld voor deelneem(st)ers. Die mogen niet met de pers praten, leuzen roepen of zelfgemaakte spandoeken meenemen.

Tijdens de demonstratie worden ook nikabs uitgedeeld. PVV-leider Geert Wilders is daar op tegen laat hij op Twitter weten. „Beter deelt men tickets uit voor enkele reizen naar Saoedi-Arabië. Wegwezen, hoe eerder ze ons land verlaten hoe beter.’’ Ook het CDA vindt het een slechte zaak dat nikabdraagsters als heldinnen worden afgeschilderd.


The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Een boekaverbod opheffen zodat huilboerka's kunnen demonstreren.

Mogen er straks ook dieren gepenetreerd worden als bijvoorbeeld bestiale Moslims een demonstratie willen gaan houden voor bestialiteit? Ook zo'n dingetje wat bij hun cultuur hoort.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

NRC Mohammedblad en AD trekken boerka aan

Krant van Heldring (vzmh) propageert radicaal gedachtengoed en verkneukelt zich over wetsovertredingen

Afbeelding
NRC Handelsblad was al fout in de oorlog (allebei de fusietitels) en trekt die lijn zeventig jaar later door naar nieuwe fascistische ideologieën. Twee redacteuren gingen een dagje op pad met Liesbeth Hofman, de vrouw van islamist en beroepsopruier Arnoud van Doorn. Beide bekeerlingen zijn activisten van de politieke islam bij de Partij voor de Eenheid en propagandisten voor de profeet, feiten die niet vermeld worden door een redactrice die zich openlijk lijkt te verkneukelen over de moedwillige wetsovertredingen die Hofman pleegt in tram, ziekenhuis en publieke ruimte. Abou Arnoud is er gezellig bij, want die twittert foto's van z'n vuilniszak in de tram

Ook het Halalgemeen Deugblad was uitgenodigd op het gezinsuitstapje en liet zich daarmee eveneens voor het karretje van de koranstampers spannen. "Die wet heeft wat mij betreft geen bestaansrecht", zegt de vrouw die zichzelf van een publiek bestaansrecht berooft. Enige grappige bijwerking bij de "burgerlijke ongehaarzaamheid" van twee sujetten die liever sharia dan rechtsstaat willen: dat geblaas over burgerarresten is bij dezen bewezen hysterie - het ergste wat er gebeurde was een scheve blik. Sane!
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

FILMJE...Mag je niet missen.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Sfeerbeelden antiboerka verbod demonatratie

Sfeerbeelden.

Lijkt me niet echt druk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En kijk eens wie we daar zien...Onze sil, en de "geen heer en geen vrouw" , het mens de vreer.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Erwin was er ook, en die wilde wel met de pers praten.

Afbeelding

Kaalkopjes, hippies, burqaas en biodansers, verzamelen bij het homomonument de #koekamp, en “vechten” voor onvrijheid, nice! :thinking:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

@Ariel:
Op die middelste foto zie ik 7 nikabs bijeen gedreven. En er zijn natuurlijk beroepsmoslims bij.
Die ene links in een witte jurk met palli-sjaaltje en rechts achter een vol-ornaat figuur met baard, zonnebril en witte capuchon. Kennen we die?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

LOL.... [icon_lol.gif] Wil deze meneer van kleur ook een boerka aan?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:@Ariel:
Op die middelste foto zie ik 7 nikabs bijeen gedreven. En er zijn natuurlijk beroepsmoslims bij.
Die ene links in een witte jurk met palli-sjaaltje en rechts achter een vol-ornaat figuur met baard, zonnebril en witte capuchon. Kennen we die?

Ik weet het niet. Hij ziet er woest gevaarlijk uit. Ken jij hem? :nietverstaan:

Anja Meulenbelt van de SP was wel aanwezig . Ze begint steeds meer op een kerel te lijken.


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Niqabdraagster: ‘Hebben wij dan niets geleerd van 75 jaar geleden?’

Wij? Goshie... :thinking: Het waren toch Joden die 75 jaar vervolgd en vermoord werden...

Of heb ik nou mijn leven lang verkeerd begrepen. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Hahahahahahaha...Geertje blijf van mijn kleertje...

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Die vogel rechts in die Marokkkaanse beroepskleding en baard komt mij ook bekend voor. En zeker dat rare linkeroog van hem.
Of komt het omdat hij iets weg heeft van 'Blind sheikh' Omar Abdel Rahman maar die had een raar rechter oog.?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie