Nederland: Niqab, boerka verbod.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Jammer dat ze die borden niet wat hoger vasthouden. Dan had ik als bijschrift gehad: "ze hebben allen een bord voor hun kop".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Die vogel rechts in die Marokkkaanse beroepskleding en baard komt mij ook bekend voor. En zeker dat rare linkeroog van hem.
Of komt het omdat hij iets weg heeft van 'Blind sheikh' Omar Abdel Rahman maar die had een raar rechter oog.?
Hij lijkt wel op Mohammed B de blinde jihadist uit Groningen

Afbeelding

Of niet?
Spoiler! :
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Shabier Burhani was er ook bij. Shabier is op vakantie naar Afghanistan geweest, en ik merkte toen hij thuis kwam, dat hij weer erg fanatiek was.

Hij heeft twitter en facebook gedelete omdat hij zich weer aan Allah wilde wijden zei hij.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Reünie radicale islamisten bij protest boerkaverbod

Gesluierde demonstranten kondigen nieuwe protesten aan tegen het boerkaverbod. Ondanks dat alle juridische mogelijkheden om het tij te keren gepasseerd lijken, is het nog steeds niet te laat, hopen tientallen nikabdraagsters en hun mannelijke medestanders. „We gaan door tot die wet van tafel is.”

De demonstratie tegen het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding, vrijdagmiddag in Den Haag, vormde een reünie van radicale islamisten. Het protest was bedoeld om de nikabdraagsters een stem te geven, maar vragen aan gesluierde deelneemsters stuiten op een muur van zwijgen. Op een enkeling na zeggen ze niets of verwijzen ze naar anderen, die ook niets willen zeggen. „Dat hebben we nou eenmaal zo afgesproken.”

Bebaarde mannen met broeken die eindigen boven de enkels, cirkelen om de zusters heen om hen af te schermen van opdringerige microfoons. Een fotograaf die het waagt voor aanvang van de demonstratie een plaat te schieten van een groepje nikabdraagsters, wordt door een hoofddoekdraagster uitgefoeterd. „Achterlijke mongool!” De eigen ordedienst moet erbij komen om de vrouw te berispen. „Zo doen we dat niet, mevrouw.”

Bivakmuts
De nikabi’s worden naar een met linten afgezet vierkant geleid, waar ze zwijgend borden omhoog houden. Hoewel demonstreren met gezichtsbedekking verboden is in Den Haag, heeft de gemeente een uitzondering gemaakt omdat dit protest juist is gericht tégen het verbod op gezichtsbedekking en omdat er geen ordeproblemen worden verwacht van de nikabdraagsters. Een man met een bivakmuts, een tegendemonstrant, wordt wel aangehouden als hij op een steenworp afstand het Centraal Station binnenloopt. Op zijn T-shirt staat de naam van de anti-islamitische Britse activist Tommy Robinson.

De wrange ironie. De demonstratie voor het dragen van de #boerka, hét symbool van vrouwenonderdrukking, wordt gehouden onder het Internationale Homomonument, dat symbool staat voor al die mannen en vrouwen die wereldwijd onderdrukt worden vanwege hun geaardheid.

Ibtisam Abaaziz van Meld Islamofobie is een van de weinigen die zich wel uitspreken. Ze hekelt de nikabwet, die volgens haar de voorbode is van nog meer racistische wetgeving tegen moslims. De heksenjacht kan elk moment losbarsten, verwacht ze. Ze heeft online veel oproepen zien langskomen voor klopjachten. „Vooral witte mannen beschouwen de jacht op nikabdraagsters als hun burgerplicht. Ook zogenaamde nette brave burgers.”

’Islamofoob Nederland’
Het stoort haar dat PVV-leider Geert Wilders veertien jaar na zijn voorstel toch nog zijn zin heeft gekregen. De wet toont het ’lelijke gezicht van islamofoob Nederland.’ „Lang is erover gedacht aan de tekentafels, om de wet acceptabel te maken. Zelfs moslims hebben eraan meegewerkt.”

Het argument ’veiligheid’ vinden de sprekers onzin, net als het argument dat je elkaars gezicht moet kunnen zien. Onderzoekster van de UvA Annelies Moors vertelt dat ze op de universiteit in Jemen al na drie dagen gewend was om vrouwen aan hun stem te herkennen. „Er was een enorme variatie.” Ook in Nederland was er volgens haar geen probleem om de paar nikabdraagsters te herkennen. „De een was wat langer, de andere korter.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Vrouwen in boerka zijn besmet met het islamvirus afkomstig
van profeet Mohammed


9 augustus 2019 - Demonstratie tegen boerkaverbod: "We worden in onze vrijheid aangetast." En ja, daar hebben die moslimtroela's helemaal gelijk in. Het is namelijk niet verboden in Nederland voor besmet spook te spelen en herkenbaar te zijn als drager van het Islamvirus. Maar spoken zijn toch echt wit en het virus heerst al meer dan 1400 jaar. En Allah was het geestelijke hulpje van de historische vieze perverse pedofiel psychopaat profeet met een ongeletterd Arabisch kenteken tussen zijn benen waar miljoenen moslims naar genoemd zijn: Mohammed. Een allemans naam die past bij analfabeten.

Ik heb mijn kleinkinderen uitgelegd dat die besmette moslimvrouwen originele lelijke Marokkaanse griezels zijn van Arabische origine die last hebben van het jeukerige Islamvirus. Zij zijn bewonderaars van de veroorzaker van het Islamvirus: de historische perverse pedofiel en sadist Mohammed die in zijn vrije tijd ook nog eens een oorlogscrimineel was en met iedereen ruzie maakte. Onder andere met zijn eigen zandbakbewoners, joden, christenen, en ongelovigen in het algemeen. Een ruzie was tot daar aan toe, maar om verder deze mensen te haten, te onthoofden, en het liefst nog door Allah gemarteld te zien worden, moet ons toch aan het denken zetten of wij nog langer moslims als mislukte mensensoort willen dulden in onze samenleving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Uit het leven gegrepen:
op weg naar de demo
Ze is met twee vrouwen in nikab met de trein gekomen vanuit Zaanstad. Ze vertelt hoe de conducteur omriep dat er vrouwen in de trein zaten met een nikab, wat officieel sinds 1 augustus niet meer mag, maar dat ze gewoon konden blijven zitten tot Den Haag.
https://www.trouw.nl/binnenland/nikabs- ... ~b2b103b1/
Wie er ook waren:
Als het officiële onderdeel begint, beweegt de groep zich richting een klein podium waar verschillende sprekers, onder wie hoogleraren Martijn de Koning, Annelies Moors en Tom Zwart, hun afschuw uitspreken over het nikabverbod. Ook initiatiefnemer Esther, die eerder aan Trouw vertelde waarom zij protesteert, komt aan het woord, net als Karima Rahmani van de groep ‘Blijf van mijn niqaab af’.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Dit liep er ook rond. Een fanatieke baardmeneer, die Allah om zijn zegen vroeg. Allah Ackbar

Afbeelding

En een paar giebelende sneeuwvolkjes die even niet voor het klimaat hoefde te demonsteren.

Nou meid..Ik hoef je niet te zien,maar ik wil je zeker niet horen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Het horen en zien vergaat mij.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

En we hebben video:

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb het al zo vaak gezegd:

Je moet wel een ontzettend grote lul zijn om bij de politie te solliciteren.
Gelet op de reputatie van de politie in het verleden moet gedacht worden aan een fascistische inslag.


Ook in de video proef je weer de mentaliteit van BEFEHL IST BEFEHL.

Politie is nodig. Dat weet ik. Net zo goed als irritante boerka wijven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Boerkaverbod niet handhaven; Bivakmusenverbod wel? Noem dit maar geen selectieve wetshandhaving!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab , boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Sengers vervolgt: ,,Als een man of vrouw uit vrije wil een boerka draagt en zich daar goed bij voelt, wat is daar dan op tegen?
U vraagt, ik antwoord. Daar is in principe niks op tegen. Het zij zo. Zolang een krankzinnige van geest moslimheks slechts kleine kinderen op straat aan het schrikken maakt - onnodig, kindonvriendelijk, maar sois . . . en het daarbij blijft, heb ik er geen moeite mee. Maar zo iemand moet niet tegen mij beginnen te praten. Ik geef dan simpel geen antwoord. Je bent toch wel een ontzaglijk klein formaat piemel dat je je ondergeschikt maakt aan de inferieure primitieve achterlijke folklore van een mislukte mensensoort die hier eigenlijk niet thuishoort. In beschaafd Nederlands: Ik heb het recht mijn waardigheid in stand te houden. Wanneer de ander meent mij de les te moeten lezen, dan weiger ik daar op in te gaan. Maar ik blijf beheerst en vriendelijk en verzoek de doodskap af te doen als zij tegen mij spreekt.
"Juist in een tolerant land als Nederland zou iedereen moeten kunnen dragen wat hij of zij wil.’’
Nadenken! Hersens gebruiken Sengers! Oh oh oh meneer de 'professor'! Waarom bent u nu plotsklaps uw geheugen verloren? Sympathiseert u soms met het virus Islam en zijn dragers de moslims?
Kom er maar in enorme hypocriete klootzak die zich verschuilt achter corrupte smerige politici in de rol van lul-de-behanger!

Afbeelding

Ik maak hier overigens geen bezwaar tegen. Maar U waarschijnlijk wel. En de overheid zal zeer verontwaardigd zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Je moet geen link plaatsen die achter een betaalmuur verdekt staat opgesteld. Of je maakt mij geld over of je laat de ongepaste grap voortaan achterwege. icon_thumbup.gif
Kijk eens vriend Hans..U vraagt, wij draaien. Onder de spoiler.

Vandaag demonstreerde een veelkleurig gezelschap in Den Haag tegen het verbod op gezichtsbedekkende kleding. ‘Ik vind dit zo erg. Dit is geen vrijheid.’
Spoiler! :
Op de Koekamp in Den Haag staat een kring journalisten met klikkende camera’s rondom enkele tientallen vrouwen in nikab. Kinderen rennen rond en om de kring van journalisten staan meer mannen en vrouwen. Sommigen in nikab, anderen met of zonder hoofddoek, gekleurde sjaals, blonde knotjes, spijkerbroeken, rokken of linnen tasjes. Er zijn mensen in een rolstoel en met kinderwagens. Op een skateboard zoeft een man langs die een nikab heeft aangetrokken.

Het protest tegen het nikabverbod, officieel de wet op gezichtsbedekkende kleding, heeft vrijdagmiddag een groep van zo’n 250 mensen op de been gebracht. Niet alleen moslims zijn gekomen om vrouwen in een nikab te steunen, ook niet-moslims spreken zich uit. Er staan mensen uit de anti-racisme- en de lhbti-gemeenschap: ‘black pro queer trans for muslims’ staat op een bord.

Lina van ’t Wout kijkt hoe de vrouwen in nikab omringd worden door journalisten. Ze is met dochter Emma Caspers uit Alkmaar gekomen om te laten zien dat ze voor vrijheid is. Het verbod emotioneert haar. “Ik vind het zo erg”, zegt ze. “Moet je voorstellen dat de overheid zou zeggen dat iedereen een nikab moet dragen. Nu beperkt de overheid het. Dat is geen vrijheid.”

Als het officiële onderdeel begint, beweegt de groep zich richting een klein podium waar verschillende sprekers, onder wie hoogleraren Martijn de Koning, Annelies Moors en Tom Zwart, hun afschuw uitspreken over het nikabverbod. Ook initiatiefnemer Esther, die eerder aan Trouw vertelde waarom zij protesteert, komt aan het woord, net als Karima Rahmani van de groep ‘Blijf van mijn niqaab af’.

Met humor op Pegida-voorman Edwin Wagensveld af
Zeggen dat iemand haar dwingt een nikab te dragen is een belediging van haar intellect, zegt Rahmani. “Alsof ik dat niet zelf kan bedenken.” Ze noemt het hartverwarmend dat er ook Nederlanders zijn uit de lhbti-gemeenschap en de anti-racismebeweging. “Ik ben blij dat we elkaar hebben gevonden. We delen iets gemeenschappelijks, we worden uitgesloten. Het gaat niet alleen om mij als nikabdraagster. Ik ben ook Nederlander, en vrouw. Daarmee identificeren mensen zich ook.”

Tegenstanders van de nikab zijn er ook, zij het niet in grote mate. Pegida-voorman Edwin Wagensveld staat met drie, vier mannen bij een politiebusje en slaat het geheel gade. Jamila Amestoun, die voor de gelegenheid een nikab draagt en die combineert met een spiegelende zonnebril, loopt met uitgestoken hand op hem af. Maar de aanwezige politie en vrijwilligers vragen haar al snel weer weg te lopen. “Ik dacht, ik ga gewoon met humor op hem af stappen”, zegt ze. “Ik vroeg: komt u ons ook steunen? Wat leuk.” Ze voegt er aan toe: “Er kan niets gebeuren hoor”.

Ze is met twee vrouwen in nikab met de trein gekomen vanuit Zaanstad. Ze vertelt hoe de conducteur omriep dat er vrouwen in de trein zaten met een nikab, wat officieel sinds 1 augustus niet meer mag, maar dat ze gewoon konden blijven zitten tot Den Haag. Als het officiële programma op zijn einde loopt, bedankt Esther nogmaals iedereen die er bij was. “Ook de niet-moslims willen we bedanken”, besluit ze. “Met hun steun, dat ze ons bij staan. We waarderen dit heel erg.”

De echte naam van Esther is bekend bij de hoofdredactie.

Op de Koekamp in Den Haag wordt vandaag geprotesteerd tegen het boerkaverbod. Een kleine bijkamer in de Haagse wijk Escamp is deze week het kloppend hart van die protestactie.

Wie handhaaft het boerkaverbod? (dat eigenlijk niet zo mag heten)
Vanaf 1 augustus is gezichtsbedekkende kleding verboden in onder meer het openbaar vervoer en ziekenhuizen. De wet is in de volksmond beter bekend als het ‘boerkaverbod’. Vier vragen over de nieuwe situatie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Die restrictie op de door mij gegeven link naar een Trouw artikel is zoals bij heel veel kranten te omzeilen door de linkt te open met 'Open link in new private windows' in Firefox.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Die restrictie op de door mij gegeven link naar een Trouw artikel is zoals bij heel veel kranten te omzeilen door de linkt te open met 'Open link in new private windows' in Firefox.
Hahaha! Geweldig! Al weer wat geleerd. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Volgens punt 3 mag je wel op perron, haltes en stations met een burka / bivakmuts lopen.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Pilgrim »

Drie argumenten voor burgemeesters om het boerkaverbod te handhaven

Door: Paul Cliteur, 13:05, 13 augustus 2019

Afbeelding

Overal waar het “islamisme” greep krijgt op het politieke systeem verschijnt de nikab in het straatbeeld

Volgens een recente peiling van Maurice de Hond over de vraag “Vindt u dat het boerkaverbod moet worden gehandhaafd?” antwoordt 74% met “ja”. Dat is een flinke meerderheid. Bij de PVV is dat 100%, bij 50Plus 96%, bij het FvD 98%, bij de VVD 92%. Alleen GroenLinks scoort opvallend laag op de gestelde vraag. Slechts 26% antwoordt bevestigend.

Dit is goed nieuws voor de voorstanders van wetshandhaving, maar wat we gemakkelijk zouden kunnen vergeten is dat het hier peilingen betreft onder “de Nederlanders”. De man in de straat, zullen we maar zeggen. En met zulke cijfers kan men de vraag stellen: vanwaar dan al die aarzelingen bij sommige burgemeesters, aarzelingen bij wat men kan noemen de bestuurlijke elite?

Het antwoord op die vraag is de inspiratiebron voor een van de meest besproken ideologieën van deze tijd, namelijk de ideologie van het populisme. Populisme wordt in oxforddictionaries.com verhelderend getypeerd als: “A political approach that strives to appeal to ordinary people who feel that their concerns are disregarded by established elite groups.” Uitgangspunt voor het populisme is het gegeven dat de politieke elite en de gewone bevolking verschillend, soms zeer verschillend, denken.

Ook voor de handhaving van het boerkaverbod (of nikaabverbod of, officieel, gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding), zoals dat in Nederland op 1 augustus in werking is getreden heeft dat gevolgen. Het is het verbod om in onderwijsinstellingen, het openbaar vervoer, overheidsinstellingen en zorginstellingen gezicht bedekkende kleding te dragen. Wanneer de politieke elite (of delen daarvan) wankelmoedig omgaat met de handhaving van het verbod zal dat leiden tot een vergroting van de kloof tussen volk en elite. Laten we daarom proberen aan de hand van drie stappen de gewetensbezwaarde burgemeesters enkele argumenten aan te leveren op basis waarvan zij zich gemakkelijker bij de wil van de meerderheid kunnen aansluiten.

Stap 1. Wat de elite zorgen baart is dat het boerkaverbod “niet neutraal” zou zijn. En de staat, denkt men, zou neutraal moeten zijn.

Dit argument is niet bijzonder sterk, want geen enkele staat is neutraal. Dat kan ook niet. Elke staat is tegen diefstal. Tegen roof en moord. Tegen smaad en laster. Dat een staat “neutraal” zou moeten zijn, is een misvatting. Elke wetboek strafrecht, elke grondwet, geeft een lijst van zaken aan waar een staat helemaal niet neutraal tegenover kan staan. Het wetboek van strafrecht formuleert de “don’ts”. De grondwet de “do’s”.

Nog iets over die “don’ts”. Wat zou moeten gebeuren in een rechtsstaat, is dat de wetten die door de wetgever worden uitgevaardigd ook gewoon worden toegepast. Een rechtsstaat betekent namelijk niet alleen dat geen straffen mogen worden uitgedeeld zonder basis in de wet, een rechtsstaat betekent ook dat als een wet bestaat (is aangenomen door de wetgever) die moet worden toegepast.

Klokkenluidende topbestuurders, wankelmoedige burgemeesters, ondermijnen dus de rechtsstaat wanneer zij een tot stand gekomen verbod niet naleven. En ook wanneer zij publiekelijk annonceren dat zij dat verbod niet gaan naleven omdat zij “andere prioriteiten” hebben. Dat ondermijnt het respect voor de wet. Niet alleen voor de wet die zij niet willen naleven, maar voor alle wetten.

Stap 2. Hoe kan het dat een deel van de bestuurlijke elite zo in verwarring verkeert over dat vermeende ideaal van de neutraliteit van de staat? Dat komt omdat daarin een juiste kern zit. Men heeft de klok wel horen luiden. Immers weliswaar behoeft een staat niet politiek neutraal te zijn, maar wel religieus neutraal. De staat dient namelijk de godsdienstvrijheid van de burgers te beschermen, maar niet zelf godsdienstig te zijn. Een staat kan dus in een pluriforme en diverse samenleving niet één staatsgodsdienst voor alle burgers voorschrijven. De staat dient elke associatie met welke godsdienst dan ook te vermijden. Alleen zo kan men de burgers vrijlaten in hun religieuze keuzes en godsdienstvrijheid waarborgen. Alleen zo kan men alle burgers gelijk behandelen.

De consequentie hiervan is dat ambtenaren (te onderscheiden van burgers) in een religieus neutrale staat niet alleen geen boerka’s, nikaab’s of andere gezichtsbedekkende kleding mogen dragen, maar ook geen hoofddoeken, hijab’s, keppeltjes, roze driehoeken of andere religieuze en politieke symbolen. Waarom niet? Omdat het de religieuze neutraliteit van de staat ondermijnt.

Stap 3. Een derde stap die gewetensbezwaarde burgemeesters zou kunnen helpen is de realisering dat we met de boerka of de nikaab te maken hebben met een markant symbool van een uiterst gevaarlijke ideologie die niet alleen zeer vrouwvijandig is, maar in strijd met alle waarden waaraan een democratische rechtsstaat zich heeft gecommitteerd. De boerka, de nikaab, versluiering van de vrouw in het algemeen, is de expressie van de ideologie van het islamisme, zoals die onder andere in landen als Saoedi-Arabië en Iran staatsgodsdienst is.

Het is niet van belang wat enkele vrouwen met een nikaab in praatprogramma’s verklaren over hun motieven. Die vrouwen zeggen dat het hen een goed gevoel geeft. Dat zij het zien als hun eigen keuze. Dat zij denken dat een religieuze plicht is. Die vrouwen zeggen van alles. Maar dat is net zo van belang als de getuigenis van een groep die van de burgemeester geen toestemming heeft gekregen om een optocht in Nazi uniformen te houden. “We dragen die uniformen vrijwillig” als respons, is irrelevant.

Het nadeel van pas tot stand gekomen wet die gezichtsbedekkende kleding verbiedt, is dat men zich voornamelijk baseert op betrekkelijk pragmatische bezwaren. Inderdaad, gezichtsbedekking in een ziekenhuis is absurd. Ook is het waar dat geen enkele nikaabdraagster (of drager, wie zal het zeggen?) kan wensen dat iedereen een nikaab draagt. Dit zou het sociale verkeer volkomen lam leggen. Het zou samen leven (“vivre ensemble”, zeggen de Fransen) onmogelijk maken. Maar de principiële discussie tegen de gezichtsbedekking wordt met al deze pragmatiek niet aan de orde gesteld.

Wat de gewetensbezwaarde burgemeesters zouden moeten doen, is Jeanne Bougrab’s Lettre aux femmes violées et à ceux qui les soutiennent (2019) lezen. Of Chahdortt Djavann’s Comment lutter efficacement contre l’idéologie islamique (2016). Of Lydia Girous’s, «Ca n’a rien à voir avec l’islam » ? Face à l’islamisme réveillons-nous, réveillonz-vous![/i] (2017). Of Fatiha Agag-Boudjahlat’s Combattre le voilement (2019). Men kan ook terecht bij Assita Kanko’s, Omdat je een meisje bent (2019) of bij Darya Safai’s Plots mocht ik niet meer lachen (2018).

Dat zijn allemaal boeken van vrouwen met een migratieachtergrond dus onze burgervaders en burgermoeders behoeven niet bang te zijn dat ze achter witte mannen van middelbare leeftijd aanlopen. Wat die literatuur hen kan leren is dat het islamisme of jihadisme westerse, maar ook niet-westerse, landen voor een ideologische uitdaging stellen en dat de sluiering van vrouwen een uitdrukking is van het succes van de ideologische tegenstrever. Overal waar het islamisme greep krijgt op het politieke systeem verschijnen de nikaab’s in het straatbeeld.

Wat dat betreft zijn die nikaab’s dus een teken aan de wand, een mene mene tekel ufarsin. En de wet? Moeten we dan niet nieuwe wetten hebben? Nee, die hebben we al. Artikel 435a Sr. luidt: “Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie.”

Dus burgervaders en -moeders, neem hier kennis van. Nee, u hebt geen andere belangrijker prioriteiten dan dat. Wat kan belangrijker zijn dan het beschermen van de democratische rechtsstaat tegen de krachten die haar willen ondermijnen? Dus haal de nikaabs uit de tram. Of laat desnoods de bivakmutsen zitten.

https://tpo.nl/2019/08/13/paul-cliteur- ... rkaverbod/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Opinie Nausicaa Marbe
Actie in nikab: stunt met vrouwenleed

Met vakantie in Noorwegen kwam ik vrouwen met een nikab tegen. Bij de bakker, in musea, restaurants en winkels, in parken, op straat en op de boot: zichtbaar in de samenleving. Niet bepaald vrouwen die belemmerd leken in hun vrijheid, ofschoon Noorwegen al jaren een verbod op totale gezichtsbedekking kent. Dat verbod geldt voor bepaalde plekken, net zoals de Nederlandse ’boerkawet’. Het ontneemt zo te zien niemand haar religievrijheid. Maar hemel, wat een hysterie brak er in Nederland uit bij de introductie van de wet vorige week.
Spoiler! :
De tegenstanders schreeuwden moord en brand alsof alle vormen van vrijheid ineens gesmoord waren en de Nederlandse staat een vrouwvijandig monster was geworden die de islam en alle moslima’s een fatale nekslag toebracht. De geëmotioneerde verdediging van de nikab greep koortsig om zich heen. Ik laat de geloofsfanatici die vrouwen opriepen zich te bedekken en zelfs suggereerden dat gewelddadig verzet op z’n plaats was, nu eens links liggen. Tenslotte hebben deze onderdrukkers geen recht van spreken over democratische rechten. Maar wat doet een voormalig officier van justitie alsmede huidig PvdA-gemeenteraadslid in Amsterdam tijdens de Gay Pride in een nikab, zwaaiend met de leus: ’Voor de PvdA betekent vrijheid dat je mag zijn wie je bent en dus ook mag dragen wat je wil.’ Trek je daarom als sociaaldemocraat het symbool van mensonterende vrouwenonderdrukking over je feestdronken kop aan?

Deze Hendrik Jan Biemond (stevig teruggefloten door PvdA-wethouder Moorman) dacht in zijn zelfingenomenheid met een carnavalsact een stevig punt te maken. Zoals dat gaat bij linksig braderie-activisme: de zelfoverschatting is zo groot, dat niemand zich geroepen voelt om fatsoenlijk na te denken over de ernstige onderwerpen die in het geding zijn. Muziekje, verkleedpartijtje, jolijt met exotische attributen en maar hard tetteren dat je zelf goed bent en de rest fout.

Clownerie

Laat u zich vooral niet wijsmaken dat zulke clownerie de keuzevrijheid verdedigt. Zolang bij deze acties en campagnes (zie Amnesty of wat van die ooit belangrijke club nog over is) een gewaad wordt ingezet dat onbeschrijflijk kwaad in vrouwenlevens aanricht, gaat het niet om vrijheid, maar om stupide agitatie en stunts met discriminerende symbolen. Zulke demonstranten kunnen of willen niet het verschil zien tussen het verdedigen van de keuzevrijheid (prijzenswaardig) en het object van die keuze (in dit geval een mensonterend symbool). De nikab wordt vergoelijkend gereduceerd tot wat ze ideologisch kunnen verkopen: de vermeende vrijheid van de volledig bedekte westerse moslima om te dragen wat zij wil. De onderdrukkende dwang die van islamitische kledingvoorschriften uitgaat wordt genegeerd, omdat het agenderen van die vrijheidsschending voor hen als fout rechts thema geldt.

Het gaat deze demonstranten niet om principes rond mensenrechten, maar om politiek moddergooien. Dat zij zo, maar wat zet je jezelf zo armoedig te kijk in de discussie over vrijheidsbescherming en vrouwenemancipatie. En wat een armzalige denkwereld spreid je tentoon, waarin verdedigers van het boerkaverbod gelijkgesteld worden aan de Taliban-moordenaars en de belangen van onderdrukte vrouwen ondergeschikt raken aan vaderlandse fitties in het debat. Zo bedroevend ziet sociaal protest voor religievrijheid er vandaag uit: spastisch uitventen van het eigen gelijk, getekend door een schrijnend gebrek aan fantasie om vrijheid anders te verbeelden dan door symbolen van onderdrukking. Polarisatie op z’n ongelukkigst.

Bezinning

Er is een nieuwe verbeelding nodig bij nuchtere geesten in het politieke midden om zowel de vrijheid van religie te verdedigen als de wetten tegen vernederend religieus fanatisme. Daarnaast is bezinning nodig over de betekenis van een totaal bedekte vrouw in het openbaar. Want wat zien we daar? Een vrouw zonder lichaam en zonder gelaat, zonder scala aan uitdrukkingen. Zelfs als die verschijningsvorm een vrije keuze is, kun je je afvragen of juist een liberale democratie niet zo verstandig zou moeten zijn om deze reductie tot onzichtbaarheid te verbieden. De vraag rijst wat nog puur persoonlijk is aan zo’n kledingkeuze, die zich anders dan andere kleding in het openbaar opdringt. De totale bedekking staat in relatie tot de openbare ruimte en sociaal contact dat afgewezen wordt.

Met opvallende kleding kun je statements maken en (ideologische) voorkeuren tonen, maar de totale vrouwenbedekking is geen inventieve mode. Het is precies het tegenovergestelde: een verplicht uniform dat algehele afwijzing van de wereld buiten die stof symboliseert. Deze eigen keuze is geen modekeuze, maar een vijandige boodschap van de politieke islam aan de afgewezen samenleving. Ook aan jonge meisjes die door zulke verschijningen leren dat de verdonkeremaning van de vrouw mogelijk is en mag, ook in de wereld waarin zij veilig en met gelijke rechten hopen op te groeien. Jongens leren dat zoiets ongestraft met vrouwen mag gebeuren. De dwang en de dubbele seksuele moraal die achter de bedekking schuilen, worden helemaal niet meer ter discussie gesteld, nu de boerka-activisten verordonneerd hebben dat die schaamtelap een eigen keuze is. Daarom voel ik inmiddels voor een totaalverbod: niet om religie in te perken, maar als sterk democratisch signaal dat de verboden vrouw achter de zwarte lap in strijd is met alles waar een vrije samenleving voor staat. En als verdediging van deze belofte.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/19616 ... rouwenleed
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

De ontwikkelaar van een alarmknop voor nikabdraagsters zet een opmerkelijk boegbeeld in: voormalig treitervlogger Ismail Ilgun.

In een online promotiefilmpje is te zien hoe een vrouw met een hoofddoek te hulp schiet als een man haar wil verhinderen in de bus te stappen vanwege het nikabverbod. Dan verschijnt opeens Ilgun op het toneel: „We gaan dit gewoon oplossen, toch?”

De alarm-app ’Safety4her’ is nog in aanbouw. Met het filmpje wordt geld ingezameld voor de bouw ervan. Er ontbreekt nog vijfduizend euro.

Mannelijke moslims komen gesluierde zusters te hulp
De app wordt ontwikkeld vanuit de veronderstelling dat het nikabverbod agressie opwekt bij ’islamofoben en racisten’. Bedoeling is dat al dan niet gesluierde moslima’s de app activeren als ongelovigen hen lastiggevallen op straat of een hardhandig burgerarrest uitvoeren. Mannelijke moslims in de buurt ontvangen dan een alarm en spoeden zich naar de plek des onheils om de situatie te ’de-escaleren’, is de gedachte.

Ilgun maakte naam door ’hoodvlogs’ uit de Zaanse wijk Poelenburg. Bewoners hadden jarenlang overlast van een groep hangjongeren, onder wie Ilgun. Die noemde zich ’Erdoganstrijder’ en werd bekend als ’tuigvlogger’.

Premier Rutte noemde hem ’tuig van de richel’ vanwege zijn intimiderende manier van werken, waarmee hij volgens de politie de wijkproblemen verergerde. Zo intimideerde hij het Zaanse raadslid Juliëtte Rot, die iets aan wijkproblemen wilde doen. Op last van het OM moest hij een excuusvlog maken, anders zou hij worden vervolgd voor opruiing, belediging van het openbaar gezag en het aantasten van goede naam van anderen. Het vlog verscheen en Ilgun leek op het rechte pad, maar later herriep Ilgun alle excuses weer in een interview.

Nu maakt hij online programma’s, onder andere over de ramadan. „Op dit moment staat mijn geloof op nummer een in mijn leven”, zei hij in een interview.


Geef met gulle hand. Help Ilgun en zijn niqab zusters de winter door.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Aangifte tegen islampartijen Nida en Arnoud van Doorn om ‘aanzetten tot overtreden boerkaverbod’

Vrouwenrechtenorganisatie Femmes for Freedom (FfF) heeft bij het Openbaar Ministerie in Den Haag aangifte gedaan tegen verschillende islamitische organisaties, de politieke partij Nida en raadslid Arnoud van Doorn. Door hun optreden rond de invoering van het gedeeltelijk boerkaverbod zouden zij zich schuldig hebben gemaakt aan opruiing, vindt aangeefster Shirin Musa.

,,Nida heeft vooraf aangekondigd de boete te betalen van vrouwen die het verbod overtreden om in openbare gebouwen in boerka te lopen. Dat is een oproep om de wet te overtreden”, ziet Musa. Nida is een partij die ‘door de islam geïnspireerde’ politiek zegt te bedrijven, maar Musa vraagt zich af waarom de partij dan niets van zich laat horen over andere problemen die binnen haar achterban spelen, zoals genitale verminking, gedwongen huwelijken en gebrekkige zelfredzaamheid van vrouwen. ,,Twee derde van de Marokkaanse en Turkse vrouwen kan niet in het eigen levensonderhoud voorzien.”

Door het ‘niqabfonds’, van waaruit Nida eventuele boerkaboetes wil betalen, wordt de wet tandeloos gemaakt, vindt Musa. ,,Stel je voor dat de VVD zegt: wij gaan alle snelheidsboetes voor jullie betalen. Of het CDA dat boeren vergoedt die milieurichtlijnen overtreden. Het land zou –terecht - te klein zijn.”

‘Uitnodigen tot het overtreden van de wet’
Naast Nida is ook de islamitische Partij voor de Eenheid aangeklaagd. Beide partijen hebben elk een zetel in de Haagse gemeenteraad. Bij de PvdE stoort het Musa dat raadslid Arnoud van Doorn met zijn in nikaab gehulde vrouw enkele dagen door de stad toerde, om uit te vinden of zij in de tram of het ziekenhuis staande zou worden gehouden. Dat gebeurde niet, maar toch vindt Musa dit optreden ‘uitnodigen tot het overtreden van de wet’. De aangifte van Femmes for Freedom richt zich zowel tegen de Partij voor de Eenheid als tegen Van Doorn en zijn partner.

Cemil Yilmaz van Nida laat in een eerste reactie weten de aangifte met vertrouwen tegemoet te zien. ,,De vergelijking met snelheidsovertredingen gaat wat mij betreft mank, de vrouwen die een niqab dragen voelen zich door de wet beknot in hun grondwettelijke recht op godsdienstvrijheid, ook al gelden de regels alleen in overheidsgebouwen.”

Naast de politieke partijen zouden ook islamitische organisaties als de Blauwe Moskee, stichting Bekeerling en de veroordeelde jihadronselaar Abou Ilias hebben aangezet tot het overtreden van de wet. Ook tegen hen is de aangifte gericht. ,,Het aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is verboden in het wetboek van strafrecht”, staat in de aanklacht.

Femmes for Freedom roept anderen op om zich aan te sluiten bij haar aangifte. Daartoe is maandagmiddag een voorgedrukt aangifteformulier op de website van Femmes for Freedom geplaatst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

In het verre buitengewest Limburg is ook doorgedrongen dat de boerka in de bus verboden is.
Dus toen een nikab in de bus stapte zei de chauffeur er wat van.
De chauffeur weigerde een nikabdraagster mee te nemen toen ze de bus instapte. Hij belde de politie toen ze weigerde uit te stappen. De politie kwam en heeft haar de bus uitgeleid. Op sociale media klinkt veel bijval voor zowel de chauffeur als voor de nikabdraagster.
Je zou zeggen dat dit volgens de regels is. De chauffeur zei haar de bus te verlaten en dat deed de provo-boerka niet. Dus de chauffeur belde de politie die inderdaad (dat is nooit zeker bij zo'n melding) kwam opdagen.

Of de chauffuer zijn baan kan behouden is onzeker want:
De chauffeur heeft de interne richtlijnen niet volledig nageleefd, zeggen Peters en een woordvoerder van Arriva. De chauffeur mocht haar vragen de bus te verlaten maar ging zijn boekje te buiten door te weigeren verder te rijden.

,,Het is een lastige situatie’’, zegt Peters. ,,Probleem is dat chauffeurs of conducteurs geen bevoegdheid hebben om te handhaven. Uitgangspunt is dat de dienstverlening in het ov altijd moet doorgaan. Als een nikabdraagster niet wil uitstappen, mag je niet zeggen: ik rij niet verder. Daarom is deze wet zo slecht uitvoerbaar. De chauffeur mocht wel de politie bellen.’’
Fijn toch dat hij wel de politie mocht bellen maar niet mocht wachten tot ze er waren. Dat maakt die wet slecht uitvoerbaar: de interne voorschriften van de werkgever.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8204539 ... -bus-gezet

Vraagje: als iemand in debus een beroerte krijgt en de ambulance wordt gebeld, moet de chauffeur dan ook doorrijden?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Nikab-draagster Angela werd de bus uitgezet: ‘Dit heeft me echt overvallen

Tegen de afspraken van vervoerders in werd de Limburgse Angela gisteren uit de bus gezet. Arriva zegt de chauffeur aan te spreken.

Iffet Subasi en Johan van Heerde20 augustus 2019, 15:52
“Luister: je nikab moet af of je gaat er uit.” Als de Limburgse Angela (36) gisteravond bij Stein in een bus van Arriva stapt, sommeert de chauffeur haar om de bus te verlaten. Dat weigert ze, waarop de politie ter plekke komt en Angela ruim twintig minuten later alsnog de bus verlaat.

De vrouw is voor zover bekend de eerste nikab-draagster die uit een bus is gezet sinds het boerkaverbod op 1 augustus van kracht werd. De kwestie is opmerkelijk omdat Arriva net als alle andere Nederlandse vervoerders heeft afgesproken om het verbod niet te handhaven omdat ze geen zin hebben in gedoe. Ook ziekenhuizen, politie en grote gemeenten hebben eerder al gezegd dat handhaving van het boerkaverbod geen prioriteit heeft.

Arriva bevestigt het incident. De vervoersmaatschappij heeft de buschauffeur aangesproken maar wil niets kwijt over zijn beweegredenen. “Dit is niet conform de richtlijnen zoals die door de ov-bedrijven zijn gecommuniceerd met alle medewerkers. We zullen dit intern nogmaals onder de aandacht brengen bij onze medewerkers”, aldus een woordvoerder.

‘Ik voelde me net een zwarte in de VS’
Angela vertelt haar verhaal aan de telefoon. Ze wil liever alleen met haar voornaam in de krant omdat anders iedereen in haar woonplaats weet over wie het gaat. Daar zegt ze zich niet veilig bij te voelen.

Angela besluit niet uit de bus te stappen omdat ze weet dat Arriva het boerkaverbod niet handhaaft. Terwijl ze de klantenservice van Arriva probeert te bereiken, belt de chauffeur de politie. Angela: “Ik zei: je doet maar. Ik dacht de politie komt toch niet.” Twintig minuten later arriveert er toch een agent, die Angela nogmaals verzoekt om uit te stappen. Daarop geeft ze uiteindelijk gehoor.

De politie Limburg bevestigt dat een agent ter plaatse is geweest die in het kader van deëscalatie Angela heeft aangesproken. De Limburgse besloot zonder zich te verzetten uit de bus te stappen waardoor er geen sprake is van een strafbaar feit. Wel diende Angela een klacht in bij Arriva. “Ik voelde me net een zwarte in de Verenigde Staten. Dit heeft me echt overvallen.”

Arriva heeft met personeel afgesproken om het boerkaverbod niet te handhaven. Volgens een interne instructie van het vervoersbedrijf is het voorkomen van escalatie uitgangspunt voor chauffeurs. Ook is het niet de bedoeling dat de dienstregeling wordt onderbroken. Ondanks het verbod kan een reiziger met een geldig vervoersbewijs niet worden gedwongen het voertuig te verlaten, daar het bedrijf een vervoersplicht heeft, schrijft Arriva.

Boerka Buddies
Een dag later is Angela nog steeds niet helemaal van de schrik bekomen. “Ik reis regelmatig met de bus, de eerste keer na het boerkaverbod was met offerfeest op 11 augustus. Sindsdien heb ik zeker drie keer in de bus gezeten. De eerste chauffeur zei dat ze geen last had van mijn nikab, de tweede zei helemaal niets. De derde keer werd ik wel aangesproken door een chauffeur die bang was voor gedoe in de bus. Ik zei: dat zien we dan wel.”

Gisteravond was Angela voor het eerst in Stein, vanwege een nieuwe baan. Dit keer ging het wel mis. Maar ondanks het incident is ze niet van plan zich bij het boerkaverbod neer te leggen. “Vandaag (dinsdag, red) ga ik gewoon weer met de bus naar mijn werk. Ik moet nu iedere dag met de bus en heb geen alternatief, het is een rit van twintig minuten.”

Angela deelt haar verhaal op Facebook, op een pagina met de naam Boerka Buddies. Die groep werd in het leven geroepen toen begin augustus werd gesuggereerd dat burgers boerka-dragers mogen arresteren. Angela krijgt veel reacties op haar bericht.

Eerder deze maand vond er al een incident plaats bij een speeltuin in Nijmegen. Een vrouw met een nikab werd aangesproken door de beheerder, die zich beriep op het toen verse boerkaverbod. Omdat de speeltuin eigendom is van de gemeente dacht de beheerder dat de nieuwe wet daar van kracht was. Dat was niet zo, bleek na overleg met de gemeente en politie. De gemeente bood de vrouw excuses aan.
Angela????
Is dat de Syriëganger Angela B ?

En wat voor werk heeft Angela? :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52154
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

We hebben de Soesterbergse Syriëganger Angela B. (23) , maar dit zou een andere fundi zijn: Nikabdraagster Angela Kempeners (36) uit Geleen .

Over de chauffeur: "...heeft het voorval geen verdere gevolgen voor de chauffeur. " volgens een woordvoerder van Arriva. Dat is dan weer een opluchting.
Wat mij minder vrolijk stemt is het feit dat een bedrijfsregelement boven de strafwet kan staan .
Buschauffeur Arriva had vrouw in nikab wel moeten vervoeren
De Limburgse buschauffeur die gisteravond een vrouw met een nikab weigerde in zijn bus, had dat niet mogen doen. De man heeft tegen de richtlijnen van Openbaar Vervoer Nederland (OVNL) gehandeld.

De chauffeur heeft de vrouw verzocht niet in te stappen met nikab. Toen de vrouw weigerde het kledingstuk af te doen en wilde instappen heeft de buschauffeur zijn deuren dichtgehouden en de politie gebeld.
Volgens de gezamenlijke richtlijnen van alle Nederlandse openbaar vervoersbedrijven had de buschauffeur de vrouw wel moeten vervoeren.

Plicht
"Onze chauffeurs mogen iemand aanspreken op gezichtbedekkende kleding en verzoeken om een nikab af te doen", zegt een woordvoerder van OVNL tegen RTL Nieuws. "Maar als zij toch wil instappen, hebben wij de plicht om haar te vervoeren."
De chauffeur mag wel de politie bellen. "De politie is de enige die het verbod mag handhaven. Zij kunnen iemand een boete geven, onze buschauffeurs kunnen dat niet."

Goede chauffeur
Volgens de woordvoerder heeft Arriva hem en alle collega's opnieuw gewezen op de richtlijnen en heeft het voorval geen verdere gevolgen voor de chauffeur.
"Het is een hele goede chauffeur met veel ervaring. Het is een ingewikkelde wet, wat mag wel en wat mag niet. Dit is een communicatieprobleem geweest."
Nee beste mensen, de chauffeur maakte de inschatting dat zijn plicht volgens de wet een hogere prioriteit heeft dan de plicht van zijn baas. En dat was dus fout.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -vervoeren
De praatjes van de provo-niqab kan je hier lezen:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019082 ... g-weer-mee
....alle Nederlandse vervoerders hebben afgesproken het verbod niet te handhaven.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Vrouw met nikab die lijnbus werd uitgezet: 'Ik zit helemaal niet op die aandacht te wachten’

Nikabdraagster Angela Kempeners (36) uit Geleen werd maandag geweigerd in de bus en door de politie eruit gezet. Gisteren trof ze dezelfde chauffeur, vertelt ze aan De Limburger.

De hele dag is ze gisteren landelijk nieuws geweest. Sinds 1 augustus geldt in Nederland een boerkaverbod. Angela Kempeners wist dat er toch niet gehandhaafd zou worden en stapte maandag, gehuld in nikab, in een lijnbus. De buschauffeur weigerde nog verder te rijden en belde de politie. „De agent, een Marokkaan, waar ik toch wat meer begrip van verwachtte, kwam met zwaailichten aanrijden en zette me de bus uit”, vertelt Angela Kempeners die net weer aan het werk wil gaan in Stein

Arriva reageerde dat de buschauffeur de vrouw niet had mogen weigeren omdat alle Nederlandse vervoerders hebben afgesproken het verbod niet te handhaven. De chauffeur had haar dus gewoon mee moeten nemen. Met die verklaring in de hand stapte Kempeners gisteren opnieuw in de bus. Daar trof ze dezelfde chauffeur die wederom de politie belde maar die wilde deze keer niet komen. En dus reisde ze naar haar werk. Ook kwam ze met de bus terug naar huis.

„Ik zit helemaal niet op die aandacht te wachten. Ik ben ook geen crimineel”, zegt ze. „Maar ik vertel mijn verhaal omdat ik gewoon met de bus wil kunnen reizen, net als naar een bank gaan of naar het ziekenhuis. Ik ben zelfs bereid me te identificeren, door mijn nikab even af te doen als het moet, maar dat hoefde niet van de buschauffeur. Er zaten mensen in de bus die het voor me opnamen. Dat was heel fijn.”

Het dragen van de nikab is voor Kempeners een uiting van haar religie. ,,Ik kies hier zelf voor.” Tien jaar geleden is ze moslim geworden. Ze is aanhanger van het salafisme, de meest conservatieve stroming binnen de islam. ,,Maar ik ben tegen IS hoor. Ik bid vijf keer per dag, daarom heen plannen we ons leven. Ik ga weleens naar de moskee in Geleen maar niet elke week. Natuurlijk wil ik graag eens naar Mekka.”

Kempeners, die met haar vier kinderen in Geleen woont, zegt met niemand problemen te hebben. „Niet met de buren, niet met mijn familie. Van mijn bazin mag ik alleen werken, ik doe schoonmaakwerk, zodat ik mijn nikab af kan doen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

:shock: Laten we hopen dat de buschauffeur binnenkort sterft.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie