Kunst

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: De eigenaar van de wagen, een Engelsman, werd ondervraagd. Wat bleek? De man is in België voor een kunstenfestival in Brussel en zijn wagen is één van de kunstwerken.
Tegenwoordig noemt men alles kunst. Ik noem het achterlijkheid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Dit staat in Apeldoorn en is kunst. Het is ooit (2002) als geschenk aan oud-burge­meester Harm Bruins Slot aangeboden (zou die daar blij mee zijn geweest?) en wegmoffelen doe je dan niet dus is het hier (=oostelijke kanaaloever iets ten zuiden van de Deventerstraat) maar gedumpt.

Afbeelding

Het ziet er nu (tijdelijk?) zo uit:

Afbeelding

Hoe komt dat? Een ludieke actie.
Man verft kunstwerk in Apeldoorn grijs: ‘Ik vond de kleuren niet mooi’
Een onbekende heeft een flink deel ervan vrijdag grijs gemaakt. Een getuige zag dat gebeuren en lichtte de gemeente in. Toezichthouders spraken de man aan. Die gaf te kennen dat hij de kleuren van het werk niet mooi vindt. Omdat hij verder niet wilde meewerken, werd de 40-jarige inwoner van Meppel uiteindelijk door politieagenten tegen de grond gewerkt. Hij zou hevig verzet hebben geboden. Mogelijk wacht omwonenden nog een nieuwe verrassing, want de man stelt dat het om glow-in-the-dark-verf gaat.
https://www.ad.nl/apeldoorn/man-verft-k ... ~acd865c1/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Oudenaarde (België).
Dit is kunst:

Afbeelding

Het is gemaakt 'van fijne bronzen lijnen'. In gewone woorden: wat gelaste profielen (22 mm) met een bronskleur. Echt brons en dat zal zeker gauw gestolen worden.
Het kost 54.000 euro (meer dan een jaarinkomen van de meeste omwonenden).

De wijk heeft dit zomaar gekregen en je weet wat ze zeggen over een gegeven paard: niet in de bek kijken.

Stelt het nog iets voor? Jazeker: een zittende persoon die beschouwend kijkt. :crazy:

De buurt heeft een eigen kunstwerk erbij gezet waar je op kan zitten en dan beschouwend kan gaan kijken:

Afbeelding

Vlaamse buren plaatsen wc-pot uit protest: ‘Dan is dit ook kunst’
https://www.ad.nl/buitenland/vlaamse-bu ... ~a0882b95/
https://www.hln.be/in-de-buurt/oudenaar ... ~a0882b95/

En de kunstenmaker is niet arm:
" En die 54.000 euro die de stad nu aan mijn werk besteedt, is ook ongeveer wat ik elk jaar uitgeef aan goede doelen."
https://www.hln.be/in-de-buurt/oudenaar ... ~a831abd4/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Oudenaarde (België).
Dit is kunst:

Vlaamse buren plaatsen wc-pot uit protest: ‘Dan is dit ook kunst’
:razz: Dat vind ik humor....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

"gelaste profielen'" zijn erg in bij kunstenmakers.
In mijn stad werd dit (tijdelijk) neergezet:

Afbeelding

Ik hoor nu dat het niet bestand is geweest tegen hangende hangjongeren.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:"gelaste profielen'" zijn erg in bij kunstenmakers.
In mijn stad werd dit (tijdelijk) neergezet:
.
:shock: Wat stelt het voor"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Kunst

Bericht door Ali Yas »

Het grote voordeel van gelaste profielen boven geschroefde is dat ze niet zo gemakkelijk kunnen worden gedemonteerd.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kunst dient in de juiste verhouding te staan tot hoe het gemaakt is.

Met inktflacons in het wilde weg spuiten op een draagvlak heeft niks met kunst te maken. Wel alles met onnadenkendheid en willekeur. Wat impliceert dat dergelijke ‘kunst’ geen ambacht is maar een product dat wat de dwaas er voor over heeft. Want 'kunst' dat geen geld opbrengt is aan de vergetelheid overgeleverd. Het onderscheid tussen wat de aap als 'kunst' presteert en de mens, is dan navenant. Vandaar dat ik niet in de evolutietheorie geloof. Voor alle duidelijkheid: Rembrandt was een ambachtsman.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Dit is kunst want het staat in het Stedelijk Museum van Amsterdam.

Afbeelding

Het dateert uit 2002 (zie ouderwetse electronica) en dus kan het plastic erg bros zijn geworden.
Een bezoeker stootte er echt heel per ongeluk teegn aan en een stukje brak af. Dit stukje:

Afbeelding

Het ding staat er nog steeds en de beschadiging zal weinig bezoekers opvallen. Wat niet weet dat niet deert.

Oh ja, wat stelt het voor? Wat moet ik erbij voelen? De kunstenmaker heeft tekst:
" Mannen verliezen vrouwen, vrouwen verliezen mannen, mensen verliezen het leven"
Gooi het maar in mijn pet, dan zoek ik het morgen wel uit.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Oh ja, wat stelt het voor? Wat moet ik erbij voelen? De kunstenmaker heeft tekst:
" Mannen verliezen vrouwen, vrouwen verliezen mannen, mensen verliezen het leven"
Het schilderij van de meest bejubelde schilder ooit, Rembrandt, maakte een schilderij dat iedereen bij naam kent: 'Nachtwacht'. Niks bijzonders, behalve dat het knap geschilderd was. Volgens mij hoort 'de' er niet voor te staan. Het betreft immers geen exercitie in de schoolklas.

" Mannen verliezen vrouwen, vrouwen verliezen mannen, mensen verliezen het leven, en misschien is er wel leven na de dood." Het schilderij kan met de dag onbegrijpelijker gemaakt worden. Kwestie van woordkeuzes. Want als je niet weet wat iets voorstelt, wat is dan nog de werkelijke visuele betekenis die over blijft?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Maak iets heel gewoons heel groot en het is kunst geworden. Hier een boekenkast:

Afbeelding

Je ziet dat dit in een diverse buurt is op de kruising tussen de Amsterdamsestraatweg en de Mimosastraat in Utrecht.
Maker Jan Heinsbroek zegt dan ook: boeken over religie en politiek zijn bewust niet meegenomen in de muurschildering.
Dit heeft hij in Frankrijk geschilderd:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

Je zou zo een boek uit die muur willen trekken. Ik vind het feestelijk staan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Je zou zo een boek uit die muur willen trekken. Ik vind het feestelijk staan.
Knap hoor. Het gaat terug naar de grootse ambachtelijke periode van Rembrandt. Toen kunst inherent was aan ambachtslieden.

Dit is kunst van een ander kaliber.

Afbeelding
Na een halve eeuw is het zover: Christo gaat de Arc de Triomphe inpakken.
Christo, de 84-jarige ‘inpakkunstenaar’, zal volgend jaar de Arc de Triomphe in een tijdelijk kunstwerk transformeren.
Meer over deze merkwaardige kunstenaar via de de link pivevenster in het browserpaneel.
https://tinyurl.com/christo-s-inpakkunst
Het brengt mij tevens op een kosmisch idee. Om ook de Ka'bah te Mekka de komende jaren in te pakken. Dit zal dan moeten gebeuren door een moslim kunstenaar. Want een niet-moslim mag niet eens in Mekka verschijnen. Maar moslim kunstenaars bestaan niet. Dan moeten we het overlaten aan Allah.

Afbeelding
De beruchte heilige afgodenkist te Mekka, centrum van afgoderij, drijvend op grintkorrels.

Ah! Zie! Warempel! Allah heeft zich van zijn creatieve kant laten zien. De heilige afgodenkist is keurig ingepakt. Islam en kunst. Dat gaat toch niet samen? Hoe kan dit nou? Heeft de profeet zich al in zijn graf omgedraaid?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De Hermitage Amsterdam

Afbeelding
De Hermitage was vroeger een tehuis voor ‘oude besjes.
Afbeelding
Dit kind lijkt met hongeroedeem besmet te zijn
en was vast niet meer te redden.

Afbeelding
Deze baby ziet er veel gezonder uit.

Het was afgelopen donderdag druk in de Hermitage. Mensen kwamen uit alle windstreken in Nederland. Waarschijnlijk hierom:
Op donderdag 15 augustus verwacht de Hermitage de vijf miljoenste bezoeker sinds de opening in 2009 in het gebouw aan de Amstel. En dat gaan we vieren! Kom jij op donderdag 15 augustus naar het museum? Dan maak je kans op mooie prijzen, waaronder twee KLM retour-vliegtickets Amsterdam – St.-Petersburg, kaarten voor de VIP opening van de jubileumtentoonstelling Juwelen! en een jaar Duo-Vriendschap van de Hermitage. We kijken uit naar je komst!
LEUGENS!
De hoofdprijs was interessant. Maar de overige vier prijzen waren beschamend. Een jaar gratis toegang tot het museum (sodemieter op dom mens, ik heb net zoals zoveel mensen een museumkaart), het plaatjesboek van het museum, en nog iets en gratis aanwezigheid op het binnenkort te houden VIP-feest. Je zal die prijs maar gewonnen hebben en zeker weten dat het enge mens Halsema daar ook verschijnt en - nog erger - een sissende toespraak gaat houden.

Afbeelding
Cathelijne Broers, directeur Hermitage museum Amsterdam had moeite met de microfoon
goed te hanteren waardoor de vier armetierige prijswinnaars van de troostprijzen
haast niet te verstaan waren.


Ik heb gelijk een hekel gekregen aan de directeur van het museum vanwege deze achterlijke de-dag-van-de-5-miljoenste-bezoeker onwaardige prijzen: mevrouw Cathelijne Broers. Hoe verzin je zoiets? Iedereen moest een lootje regelen aan de info-balie en om 14.00 uur terugkomen om te horen of men een prijs had gewonnen. Nu win ik nooit iets - nou ja, mijn geluk mij vrijelijk op FFI te kunnen uiten maakt een boel goed in mijn leven - maar omdat ik met een langjarige vriend was, die na ons museumbezoek een andere afspraak had, wilde ik het risico niet nemen om voor de rest van mijn leven onwetend te blijven. Logisch ergens wel. Dit staat in schril contrast met al die verwarde onnadenkende idioten die in God geloven en menen kans te maken op wat voor prijs dan ook na de dood.

De winnende twee retour-tickets St.-Petersburg en ook de vier troostprijzen gingen aan ons voorbij. Onze loten: 3334 en 3335. Winnende hoofdprijs: 3352. Daarna vrolijk 's avonds aan de alcoholische versnapering en het vertrouwen dat het binnenkort afgelopen is met dat achterlijke wanstaltige primitieve dwarsliggende parasiterende zooitje op onze kenniseconomie en beschaving dat zich moslim noemt.

Wat erg vooral voor moslims die bijna in het paradijs kunnen komen maar door twijfel omgord de boosheid van Allah over zich afroepen en als troostprijs plaats mogen nemen in de eeuwig brandende hel waar genoeg plaats is voor 1,8 miljard mensen die behoren tot de mislukte mensensoort 'moslims'.

Want wie zijn verstand laat gelden en zijn ogen de kost geeft, ziet dat Israël met zijn joden furore in de wereld maakt dankzij de wil van Allah die aan de kant staat van de mens die goed is voor het algemeen belang.
Geschiedenis Hermitage Amsterdam.

Het museum Hermitage Amsterdam is de Nederlandse dependance van de Hermitage in St. Petersburg.

Op 18 oktober 1680 overleed koopman Barent Helleman. Hij liet zijn vermogen van 90.000 gulden na aan de Amsterdamse Diaconie. Met dit geld werd begonnen met de oprichting van een tehuis voor ‘oude besjes.’ De stad schonk een stuk grond en stadsbouwmeester Hans Jansz. van Petersom werd in de arm genomen voor het ontwerp. In 1683 volgde de oplevering van het ‘Diaconie Oude Vrouwen Huys’, met een strenge, 102 meter brede gevel. Daarachter was plaats voor vierhonderd vrouwen. In de twee zijvleugels van het gebouw waren ‘chambrettes’ ingericht, kamers waar de dames woonden. In 1817 kwam er ook opvang voor oude mannen.

Tot in de twintigste eeuw was de kerkzaal de op één na grootste zaal van de stad. Behalve dat er iedere zondag een kerkdienst was en er dagelijks werd gegeten door de bewoners, vonden hier officiële feesten en ontvangsten hoogwaardigheidsbekleders plaats. Leden van het Koninklijk Huis en Sir Winston Churchill zetten voet in het gebouw aan de Amstel, dat in 1953 de naam ‘Amstelhof’ kreeg.

In de loop der jaren zijn er nogal wat verbouwingen geweest. Al vroeg bleek de originele keuken te klein en kwam er een nieuwe in de kelder. Die keuken is nog steeds in originele staat te bezichtigen in de Amstelvleugel, vlak bij de gereconstrueerde Regentessenkamer. In 1860 werd centrale verwarming aangelegd; de allereerste ter wereld. Van 1970 tot 1979 vond een grootscheepse verbouwing plaats. Maar nog geen twintig jaar later bleek dat, ondanks deze verbeteringen, het gebouw niet meer voldeed aan de eisen voor passende pleegzorg. In 2007 zouden de laatste bewoners worden overgeplaatst naar andere tehuizen. Dat was lang nadat Ernst Veen, directeur van De Nieuwe Kerk, het idee had opgevat om Amstelhof een nieuwe bestemming te geven: partner van de Hermitage St.-Petersburg. Een plek voor tentoonstellingen van kunst uit de onmetelijke – ruim drie miljoen objecten – schatkamer van dat Russische museum.
In de Hermitage-kelders te St.-Petersburg in Rusland liggen zo ontzettend veel prachtige historische kunstwerken opgeborgen dat het zonde is dat die geen plaats krijgen voor het grote geïnteresseerde publiek waar vanzelfsprekend moslims niet onder gerekend mogen worden. Hermitage Amsterdam is de dependance van de Hermitage te St-Petersburg. Ik heb hier in Amsterdam, met de beste wil van de wereld, niet één hoofddoek mogen waarnemen. Logisch! Er viel niets op te parasiteren. Alhoewel . . . die prijzen.

Maar de achterlijke primitieve moslim neemt liever het onzekere voor het onzekere en hoopt al biddend op de grond met zijn achterwerk omhoog naar Allah gericht, in de prijzen van het Paradijs of het Hellevuur te vallen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Hermitage museum Amsterdam aan de Amstel. Dependance van St.-Petersburg.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kunst

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef:Ik heb hier in Amsterdam, met de beste wil van de wereld, niet één hoofddoek mogen waarnemen. Logisch! Er viel niets op te parasiteren.
Dat is overal zo. Moslims zijn totaal afwezig overal waar er iets geleerd of begrepen kan worden. Moskee, slaapkamer en theehuis is genoeg.
Jonge moslims kan je wel eens in hogere onderwijsinstellingen vinden, maar dan alleen voor onzin-studies psychologie, sociologie, pedagogie e.d.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kunst

Bericht door King George »

Moslims hebben ook nog nooit een Nobelprijs voor chemie, geneeskunde of natuurkunde in de wacht gesleept. Zegt dat iets over hun geringe bijdrage aan het intellectueel kapitaal van de mensheid? Ja.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Potverdorie, Hollands Sloveense Glorie.
In het geboorteland van de First Lady van de USA (=Melanija Knavs) wordt een kunstwerk gemaakt. Dit:

Afbeelding
De enorme houten beeltenis van Trump is neergezet in het dorp Sela pri Kamniku, op zo’n 30 kilometer van hoofdstad Ljubljana. Elders in het land is eerder ook al een beeld geplaatst van first lady Melania, die uit Slovenië komt.
Dat maakt mij nieuwgierig hoe Melania dan wel wordt uitgebeeld:

Afbeelding

Nou, daar hoeft ze niet blij om te zijn. En echtgenoot Donald hoeft ook niet blij te zijn met zijn beeltenis want:
Het Trump-beeld komt uit de koker van architect Tomaz Schlegl, die een statement wil maken over populisme. In het kunstwerk zit een mechanisme waarmee Trump zowel vriendelijk als „heel erg eng” kan kijken. Dat moet de hypocrisie van populisten symboliseren.
„Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog krijgt het populisme de overhand. Kijk naar Johnson, kijk naar Trump, kijk naar onze president of Orbán”, zei Schlegl. „Waar gaat het heen met de wereld?”
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/en ... -1.1590475

Eind goed, al goed.
Critici hoeven zich in elk geval niet lang te ergeren. De eigenaar van het land waar de houten Trump staat, heeft onder druk van andere dorpelingen besloten dat het beeld maar twee maanden mag blijven staan. Daarna wordt het in brand gestoken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam is een plein vol kunst.
Schaapjes van Gerrit Bolhuis
De hurkende jongen van David de Goede
Papieren vliegtuigpijl van Henk Hesselius
Senza parole van Bert van Loo

Zie de schaapjes:

Afbeelding

Afbeelding

Geen benuil wat dit is maar het heet "Senza parole'.

Dit is dan wel herkenbaar: hurkende jongen in de overbekende 'kleistijl' (d.i. beelden maken zonder te steenhouwen want dat hakken is erg moeilijk en maar weinige gegeven.)

Afbeelding

En hoe heet dit plein met een sterrenhotel, een bioscoop én een chique foodcourt?
Het Osdorpplein.
Met zo'n lullige naam kan je toch niet verder. Dat moet iets anders worden met kosmopolitische (en duurzame) uitstraling.

Enkele serieus bedoelde namen die omwonenden hebben ingeleverd:
'Boerkaplein’ ‘Nieuw-Mekka’ ‘Verbindingsplein’ ‘Mengelmoesplein’.

https://www.parool.nl/amsterdam/nieuwe- ... ~b924a5d3/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

In 1964 werd er een nieuwe brug gebouwd. En daar moest een kunstwerk op. Het viel in de smaak en sindsdien kent iedereen in de wijde omgeving de Stierenbrug. (hij heeft een andere officieele naam die niemand kent).
Het was tijd voor een grote opknapbeurt. En nu ziet dat er zo uit, echt geen gezicht:

Afbeelding

De paal zal verdwijnen, de onvermijdelijke hoofddoekjes niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Die stroming in de kunst van 'maak iets gewoons heel erg groot en het is kunst.' blijft aan de weg timmeren.
Het kunstwerk, waarvoor Hofmans 11-jarige zoon model heeft gestaan, is gister vanuit Limburg naar Amsterdam gekomen, over de weg met een enorme oplegger. Eenmaal bij het museum aangekomen werd het horizontaal van de oplegger getakeld om het voorzichtig in de handen van 20 man te laten zakken.
Samen met de kunstenaar hebben die mannen het beeld de vier brede trappen op getild. Hofman ondersteunde het beeld bij de voeten.[...]
“De technische dienst werd in het begin helemaal gek, ze konden niet geloven dat zo’n groot beeld ooit de trappen van het gebouw op zou kunnen komen.”
Het beeld is met behulp van een ketting en een katrol tussen twee steigers in omhoog getakeld. De ketting werd om de bovenbenen van het beeld gewikkeld. Tijdens het optakelen balanceerde het beeld op zijn handpalmen. Uiteindelijk is het plat op zijn handen gezet en met een soort klikconstructie aan de betonnen vloer vastgepind.
Zonder twijfel gewichtige kunst. Alhoewel: hij heeft ook luchtiger kunst gemaakt zoals de leuke badeend.
Afbeelding

Voor ik het vergeet: boven vermeld kunstwerk ziet er zo uit:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Kunst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
De val van de Opstandige Engelen. Schilderij door Frans Floris 1554
(Museum voor Schone Kunsten. Foto Mercatorfonds)


Ik wist niet dat Mercator als fotograaf in een fonds verzeild was geraakt. Dat hij een Mecenas is, werd ons al eerder duidelijk. Nou ja, zoals met alles bij de mens, draait het erom om er tenslotte zelf beter van te worden. Want zijn kijk op kunst gaat hem veel geld opleveren. Een kwestie van geduld. Niet te vergelijken met het geduld dat de wereld met de achterlijke moslimcultuur heeft. Dat smerige onmenselijke Islamvirus gaat vanzelf wel over denken de onbetrouwbare politici aan het roer van de macht in zwaar weer. Ik opteer voor optie 2. Hoe? Gewoon door de op onze kenniseconomie en beschaving parasiterende mislukte mensensoort moslims uit Europa te verwijderen. Te beginnen met hun tweede paspoort af te nemen dat ze toch niet waarderen.

Moslims waarderen geen kunst, geen muziek, geen theater, geen lach, geen humor, geen dieren, en al helemaal niet zijn zij op onze normen en waarden gesteld. Om over scheiding van kerk en staat maar niet te spreken. Alles, maar dan ook alles staat binnen hun achterlijke primitief heidense cultuur lijnrecht tegenover onze beschaving. Zij bevinden zich in Europa uitsluitend vanwege het makkelijk te verkrijgen tweede paspoort dat hen recht geeft LEGAAL TE PARASITEREN OP WAT ZIJ ALS VERACHTELIJK BESCHOUWEN IN ONZE BESCHAVING.

Geestelijk ziek smerig mislukt mensenvolkje dat onze beschaving in de weg staat, heeft geen nagels om aan zijn reet te krabben, is geboren met de snede van de profeet, en kan zich maar niet los weken van de ernstig zichtbare littekens die de snede heeft veroorzaakt. Moslims prefereren de perverse smerige pedofiele psychopaat profeet van Arabische komaf boven de vredelievende profeet Jezus. De Arabische analfabete moordlustige oorlogsmisdadiger Mohammed was ziekelijk oversekst en deed daarom aan veelwijverij. Hij is nooit in staat geweest om zijn dikke lelijke zieke Arabische lul in het gareel van de zelfbeheersing in bedwang te houden. Het bewijs hiervoor? Dat lezen we in zijn eigen verklaring hoe hij over vrouwen dacht in de beroemde Hadith, boek 2:28, die iedere moslimvrouw uit haar hoofd kent en dat de enige overgebleven haar op haar vagina, als opdracht aan de profeet, ineen doet krimpen van schaamte:

"Het Hellevuur werd aan mij getoond en het merendeel van degenen die daar verblijven zijn vrouwen."

Om nog eens extra te benadrukken in wat voor een immens diep gevallen achterlijke cultuur moslims zich bevinden, laat ik hier een kunstwerk zien van 500 jaar geleden. Dat zijn zo ongeveer de jaren waarop de mislukte mensensoort dat de Islam aanhangt achterloopt op onze kenniseconomie en beschaving. En zoals ieder weldenkend intelligent mens weet zijn kenniseconomie en beschaving onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Afbeelding
Mannen en vrouwen in grote badkuip. Giulio Bonasone 1501-1580. (Rijksmuseum Amsterdam)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Dit is een voorbeeld van de Arabisch-Realistische schilderkunst gemaakt door Tristan Lotte, Marco Versloot, Jarno Gnirrep en Peter van der Helm in Riyad. Heel bijzonder want in Arabië hebben ze iets tegen het afbeelden van mensen ivm. aanbiddingsrisico.

Afbeelding
"Het portret van de koning en prins van Saoedi-Arabië moest perfect lijken"
Rotterdamse kunstenaars spuiten portret van de koning in Saoedi-Arabië: iedereen bemoeide zich ermee
[...],,Saoedi-Arabië is niet zo erg als mensen denken. Ze willen het tweede Dubai worden en daarom wordt het steeds vrijer en relaxter’’, vertelt Lotten. ,,Het wordt ook makkelijker om straks een visum te krijgen. De kroonprins is een voorstander van kunst. Met zulke projecten wil het koningshuis de kloof met het westen verkleinen.’’

De kunstenaars hopen vaker uitgenodigd te worden voor nieuwe opdrachten door het Saoedische koningshuis. ,,Alles was goed verzorgd’’, zegt Van der Helm. ,,En het is een unieke ervaring.’’
https://www.ad.nl/rotterdam/rotterdamse ... ~a128980e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24956
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kunst

Bericht door King George »

Afbeelden van de sponsor is niet haram?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kunst

Bericht door Mahalingam »

Charging Bull has often been a subject of criticism from an anti-capitalist perspective. The Occupy Wall Street protests used the bull as a symbolic figure around which to direct their critiques of corporate greed.
We hebben zo'n stier ook op het Beursplein van Amsterdam staan (net zoals op het beursplein in New York.).

Afbeelding

En hier stond die in de weg van de vernieuwing. Dus ging die verplaatst worden.
Bronzen stier Beursplein verdwenen vanwege gebroken poot
Bij de herindeling van het Beursplein in het kader van project Rode Loper is de stier verplaatst. De eigenaar van het werk, die volgens de gemeente anoniem wil blijven, was niet helemaal tevreden met de nieuwe plek van zijn stier. In overleg met de gemeente werd afgesproken hem weer te verplaatsen. Vorige week dinsdag is tijdens het optillen van het kunstwerk, dat vastgelijmd staat op een betonnen plaat, de linkerachterpoot gebroken.

Momenteel loopt een onderzoek naar hoe dat kon gebeuren, zegt een woordvoerder van de gemeente. “Het dier staat nu in een opslag. We gaan samen met de kunstenaar en de eigenaar bepalen hoe we hem het beste kunnen repareren.”
https://www.parool.nl/amsterdam/bronzen ... ~b24e80d7/

Het ding weegt 2500 kilo.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie